Assassin's Creed: Unity krijgt coop met vier spelers

Assassin's Creed: Unity, de zevende game uit de franchise, krijgt een coop-modus die met in ieder geval vier spelers gespeeld kan worden. De game speelt zich af in Parijs ten tijde van de Franse Revolutie in 1798.

Het nieuws blijkt uit een korte demo die getoond is tijdens de E3-persconferentie van Microsoft. Te zien is hoe vier van de welbekende assassins zich door de straten van Parijs heen manoeuvreren terwijl de inwoners van de stad massaal de straat op zijn gegaan.

Assassin's Creed: Unity is de zevende grote game uit de franchise en volgt Black Flag op. Wanneer de game uitkomt, is nog niet bekend. Naast Unity is Ubisoft ook bezig aan een andere titel in de franchise die moet verschijnen op de Xbox 360, PlayStation 3 en Windows. Unity is de eerste Assassin's Creed-game die exclusief voor de nieuwe generatie consoles ontwikkeld wordt.

Door Mark Hendrikman

Redacteur

09-06-2014 • 19:18

33

Lees meer

Reacties (33)

33
33
14
3
0
16
Wijzig sortering
Ubisoft heeft zojuist ook een demo filmpje online gezet: https://www.youtube.com/watch?v=fHhBtH8s7Jo

[Reactie gewijzigd door JeroenNietDoen op 23 juli 2024 17:39]

Nog een paar filmpjes:
Single player: http://www.youtube.com/watch?v=wzBJPOcmke0
Cinematic trailer: http://www.youtube.com/watch?v=uzkltf8HIsU
Meet Arno: http://www.youtube.com/watch?v=lhkW9EHidLA

Op het einde van het Arno-filmpje laten ze weer een stukje zien over een "special edition" en de url www.assassinscreed.com/unite (en assassinscreed.com/preorder) is zichtbaar maar op het moment redirect ie nog naar de homepage van Ubi.
Wat ziet dat er goed uit! Lijkt ook een zeer gave game ervaring zoals zij het spelen.
Ik vraag mij af of dit een campaign-coop is, of gewoon weer een aparte modus met een specifieke objective. Ik hoop een campaign-coop, maar ik vermoed dat het gewoon een aparte modus is.
Ik hoop niet op een campaign coop. Elke developer vindt het tegenwoordig nodig om op de League of Legends / Dota / L4D bandwagon te springen en overal dwangmatig 4 man multiplayer in te steken ("want ahja dat verkoopt bij een aantal games! laten we het dus in onze game steken zelfs als het er niet bij hoort! dan verkopen we vast meer! hoeven we minder tijd te steken in andere features!"). Als ik AC games wil spelen dan wil ik leuke assassin games met goede historische background. Dwaze multiplayer met kiddies hoort daar echt niet bij.

[Reactie gewijzigd door Neverwinterx op 23 juli 2024 17:39]

Helemaal mee eens, dat geforceerde coop gedoe, prima maar niet in AC graag. Het spel leent zich er niet echt voor vind ik, juist dat je alleen opereert en dus tactisch te werk moet gaan is wat het voor mij leuk maakt. Dit met zijn 4 en moeten doen lijkt me ontzettend irritant.

Dat je een coop modus inbouwt voor wellicht online of aparte missies prima maar houd de main story gewoon lekker SP zoals de voorgaande 6 delen, dat werkte prima.
Ik denk nochtans dat AC zich wel degelijk leent om coop te spelen.
Verschillende missies zouden perfect door meerdere personen uitgevoerd kunnen worden.
Heel simpel voorbeeld 2 guards gelijktijdig moeten uitschakelen in stealth.
kan genoeg missies bedenken die in het AC verhaal passen die je in coop zou kunnen uitvoeren.

Borderlands vind ik anders wel een game met redelijk verhaal en in coop speelbaar.
Vooral het verhaal van de Tina DLC vond ik super, je moet het dan natuurlijk wel spelen met mensen die discipline hebben om niet alles tegelijk te activeren zodat je naar alles kan luisteren. ik heb me alvast kostelijk geamuseerd met dat verhaal, hilarisch gewoon.
Dat komt voor mij over als gimmicky en geforceerd, prima als dit aparte missies zijn voor coop, maar waarom het sp aspect opeens omgooien als het niet nodig is?
Geforceerd ? dat zou ik niet denken.
Gimmick, waarom ? het is net zo gimmick als de AC PvP imho.
is persoonlijk een onderdeel dat ik nauwelijks gespeeld heb. De paar keer dat ik het geprobeerd heb was er nauwelijks volk op zodat het te lang wachten was om een potje te spelen.
Verder heeft PvP helemaal geen verhaal en voegt het ook niets toe.

Samen (aka in coop) missies of een game uitspelen vind ik dan weer veel leuker. Vooral ik spreek meestal met 3 andere een dag in de week af om dergelijke games te spelen, en dan spelen we het hele verhaal uit.
En daar ze toch duizenden versies AC uitbrengen, zou ik het helemaal niet erg vinden moest er dan een speciaal voor 4 player coop uitkomen.

Als je niet graag in coop speelt, kan je de hele game ineens overslaan.
ik zou niet liever hebben moesten de alle PvP content uit de huidige halen en als aparte games aanbieden.

Voor elk wat wils.
Anoniem: 291608 @Neverwinterx9 juni 2014 20:32
Niemand die jou verplicht om een coop campaign te spelen, je kan het compleet negeren 8)7

Mij lijkt het dus wel leuk om met vrienden een complete missie stealth te doen bijv* of een complete slachtpartij op een moeilijkere difficulty. En qua replay/story kan het veel toevoegen.

Zo had je met Halo de Spartan Ops series, zo kon je nog belachelijk veel dingen ontdekken of behalen.
Vind je voorbeelden dan ook nogal verkapt; moba's en een zombie coop/shootem up |:(
Niets is ooit gratis. Coop erbij steken gaat ten koste van andere features. Negeren gaat ten koste van andere zaken.

Qua story veel toevoegen? Als er iets verloren gaat in multiplayer dan is het wel verhaallijnen. In een multiplayer game kan je nauwelijks aandacht houden aan een mooi verhaal. Dat zijn conflicterende aspecten van een game, is al verschillende keren geprobeerd, dat gaat niet samen. Probeer eens een ontroerend verhaal te vertellen terwijl er kinderen "noob skip the cutscene... boooooring... faster" zitten te roepen.

"Veel dingen ontdekken of behalen." Klinkt als achievements, echt de moeite waard dat ja: don't get me started on that one...
Anoniem: 291608 @Neverwinterx9 juni 2014 20:59
Wie zegt het überhaupt features moet kosten. Nog nooit ergens gelezen dat ze compromissen moet sluiten vanwegen een coop. Misschien dat je dit kunt onderbouwen? Sterker nog, de voorbeeld wat ik noemde; Halo niks op je disc/hdd of dergelijke. Je hoefde alleen de game te hebben en je kon gewoon die series online spelen. En dan nog de mediums wat ze tegenwoordig gebruiken. Dat raakt ook geen kant noch wal.

Verhaallijnen gaan verloren in een MP game? Dit geloof je toch zelf niet ofwel? Kan hier tig voorbeelden noemen van een goeie MP mét story. World of Warcraft, Final Fantasy, SW, Halo Spartan Ops, Destiny, Borderline, Diablo series en ga zo maar verder...

Klinkt eerder alsof jij moeite hebt om een verhaal te volgen dan de kwaliteit slecht is.. En in al die jaren heb ik nog nooit iemand horen roepen skip the cutscenes etc etc. En ook daar is toch een oplossing voor; Mute.. Het gaat gewoon allemaal niet op^

Kijk dat bedoel ik nu, je weet nog eens niet waar het over gaat qua verhaal of items. Achievements zijn een leuke toevoeging. Maar ik had het meer over de belachelijke grote story's of background in die games. Waar jij dus niks vanaf wilt weten^

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 291608 op 23 juli 2024 17:39]

Sorry, ik wist niet dat ik elementaire economische basiselementen moest onderbouwen:
Stel je heb 100K euro en je bouwt een game. 50K euro besteed je aan coop en 50K aan de eigenlijke gameplay. Dat is 50K die je anders had kunnen besteden. (Fictieve getallen uiteraard...)
Dat is de economische realiteit. En dan mag de uitgever daar een mooi PR praatje aan geven dat er geen trade offs worden gemaakt: als je dat praatje gelooft mooi voor je, maar laten we even eerlijk wezen, dat is uiteraard onwaar, dat geld komt ergens vandaan en had ergens anders ingestoken kunnen worden.

Ik heb World of Warcraft, SW, Diablo gespeeld. Allemaal leuke pogingen om een goed verhaal te steken in een multiplayer en ze slagen allemaal niet. Het is uiteraard niet slecht, maar het is geen meeslepend verhaal zoals je in een single player kan doen. Noem een multiplayer met een verhaal van het kaliber als The Witcher ofzo? Ik luister...

[Reactie gewijzigd door Neverwinterx op 23 juli 2024 17:39]

Dus je kunt het niet onderbouwen. Zie ook dat je niet echt bekend bent met het game development proces.

Sowieso gaan er niet 50k specifiek naar coop 8)7 , alle kosten zijn development. Dit houdt in Entity modelen/mechanics wat het meeste tijd in beslag neemt bijv*, core world design by request, sound en ga zo maar verder.

Tijd kost geld in de game development wereld, dit houdt dus alles van a tot z in. En dus niet het toevoegen van een mode wat by core al mogelijk is met een game. En dus niet een zogenaamde 50% ontwikkelingens vermogen noch de kosten.

Dus die economische realiteit is gebaseerd op jouw mening. En kan je al zeggen dat die ver van de daadwerkelijke realiteit is. Als de vraag groter word naar coop en MP functies. Dan worden die toegevoegd. Of visa versa uiteraard. Geld word niet zomaar ergens ''ingestoken''.

Om even de voorbeeld AC-unity aan te houden. By default was er meestal altijd ruimte voor meerdere spelers. En dat zie je dus ook weer terugkomen bij dit deel. Het verhaal legt er ook nog al sinds deel 1 de nadruk op meerdere assassin's |:(

En die games zijn er allemaal ingeslaagd voor miljoenen gebruikers. Dat het volgens jou niet gelukt is een ander verhaal. Met die redenatie zou WoW nog op build 1.0 zitten en constant de levels caps omhoog gooien :z

Zoals ik al zei; FF Online, Gears of War, Halo, SWTOR, ESO, Saints row, Borderline, Dead Island, Army of 2, Resident Evil, Dead Rising en dan zijn er nog tig voorbeelden. En die variëren allemaal de story met cutscenes, text, audio etc.

Deze lijst is belachelijk lang en beetje retorisch om te posten. Voor de een meeslepend, voor een ander misschien niet.
Lezen gaat duidelijk aan jou voorbij: "(Fictieve getallen uiteraard...)". Het is duidelijk dat je ook niet veel kaas gegeten hebt van zulke development. Coop verandert wel degelijk een hoop aan de ontwikkeling. Je levels/wereld moet geschikt zijn voor de coop: dat vergt een totaal andere design aanpak dan een singleplayer. Je moet altijd rekening houden met meerdere spelers die vanalles tegelijk moeten kunnen doen in de wereld. Niet alleen het design verschilt, ook het technische aspect: er komt een hele hoop netwerk code aan te pas voor de synchronizatie.

Van het lijstje dat je noemt heb ik een heel deel gespeeld en uiteraard haalt in geen enkele van die het verhaal op singleplayer games waar ze door de focus op verhaal vele niveau's boven die van multiplayer games komen te zitten. Het is nu eenmaal zo dat bij multiplayer games het verhaal altijd een lagere prioriteit krijgt dan in singeplayer games. Neem bijvoorbeeld SW:TOR uit je lijstje van toch wel een van de developers die bekend staan om hun uitstekende verhalen, nl Bioware, en de verhaallijnen in die game zijn uiteraard helemaal niet slecht, maar ze halen het bijlange niet van KOTOR, die andere game van Bioware in dezelfde setting die singleplayer was. Ik heb beide games gespeeld.

Ook je punt over WoW is weer een toonbeeld van niet willen/kunnen lezen van de argumenten. Uiteraard hoeven games niet slecht te zijn zonder een goed verhaal, er zijn meerdere aspecten in een game die uitmaken. Maar dat het goede games zijn maakt niet ineens dat verhaal zoveel beter. Ik heb WoW jarenlang gespeeld.

Anyway deze discussie is zinloos. Ubisoft heeft mijn hoop bevestigt: het zijn enkel losse stukjes in de game die multiplayer zijn en die zijn daar dan ook vooral op gedesigned (geeft ook mijn bovenste argument gelijk overigens).
Bron: http://www.gamespot.com/v...-stage-demo/2300-6419587/
Om 7:30 en 8:12. Letterlijk gezegd door de creative director van het spel, geen marketing kerel die er niets vanaf weet.
Nee dat het fictieve nummers waren is me niet ontgaan. Je verandert ook constant je mening; Het kost features naar geld insteken en nu naar, verandert wel veel aan ontwikkeling. Zoals ik al zei zit de meeste tijd van development in hele andere dingen. Met een coop of MP game zit je met die mechanics of level design rekening te houden. Waar ik van weet dat het enkel 3 weken duurt per segment.

Dit is in verhouding met andere dingen een lachertje. Zo zijn de vorige Assasin Creed delen allemaal op 1 engine geweest en heeft het een enkele keer grote veranderingen gezien. Zal met deze generatie en franchise ook niet veel anders gaan.

De meeste van die genoemde games hebben de SP gewoon met een coop optie gemaakt. Heck de meeste van die games draaien nog eens niet om de MP. En ligt gewoon totaal aan welke game/MP story je bedoelt. Je generaliseert nu alles minder focus, minder prioriteit. Maar dat gaat ook niet op. Als je jouw voorbeelden als L4D en LOL etc voorbeeld zullen aanhouden wel ja. Zo vind jij SW:TOR al goed qua verhaal, ik zelf dus niet.. Raar dat geen enkele het haalt bij jou. Gelukkig voor de game industrie het anders is |:(

Nee er hoeft niet perse een verhaal te zijn in een MP games; kijk maar naar LOL etc. Allemaal goeie games zonder een directe verhaal. Maar WoW is het de verhaal dat creëert de wow universum. En daar hebben spelers van 1 tot 100 constant mee te maken. En hun uiteindelijke end game content voorkeur. Dat maakt het voor die game wel zo veel beter.

Ja en al was het een SP met coop. Dan was er nog niks verloren. Maar ben blij voor je :9 Maar had zelf ook al het idee dat het meer om een OPs variant ging dan een volledige coop.
Campaig coop vind ik t mooiste wat er is.
Ik ben het hier niet mee eens. Er zijn vele manieren om co-op uit te voeren. 1 manier is inderdaad de meest voor komende manier, en daar ben ik ook geen fan van. Een andere manier is echter om het te integreren in het verhaal.

Om dezelfde reden hoop ik bij bijvoorbeeld de Uncharted games ook altijd op co-op campaign. Je hebt immers toch altijd al een AI companion bij je, dus wat kan het kwaad als deze overgenomen kan worden door een andere speler?

En natuurlijk, je kan klagen over de 'kinderen' die willen dat je alles overslaat, maar dat is dan ook de reden waarom je niet met random spelers gaat spelen, en alleen met mensen die je kent.

[Reactie gewijzigd door Metalkai op 23 juli 2024 17:39]

Ook op de site van Ubisoft staat dat het voor de Xbox One ps4 en PC uitkomt.
de recommended sett is waarschijnlijk AMD HD7750 of hoger Geforce 600 serie of hoger. en Intel core i5 3end gen en hoger en AMD A8 gen?? en hoger :Y)
Hier is een link van de E3 demo, bij deze kan je ook kleine stukjes uit het oogpunt van de andere assassins zien:
http://www.gamespot.com/v...-demo-at-mi/2300-6419217/
Ubisoft kennende zal het ook op de PC komen, al mogelijk een paar maanden later.
Middels een simpele Google search melden verschillende bronnen dat Unity ook op de PC uitkomt. In dit artikel is het inderdaad onduidelijk omschreven, hier wordt bedoeld dat het niet op de PS3 en Xbox 360 komt, wat voor vele games nog wel het geval is.
Klein typefoutje - de Franse Revolutie was in 1789, niet 1798.
Correctie, de Franse Revolutie begon in 1789, maar duurde t/m 1799. Dus het spel zou zich prima in 1798 kunnen afspelen. Gezien de grote evenementen, zoals de bestorming van de Bastille en de executie van Louis XVI, zal Assassin's Creed vermoedelijk vanaf het begin instappen.

Tevens benieuwd of we Napoleon ook gaan zien in het spel. Ongetwijfeld... :Y
Vraag me af of ze hem gaan afbeelden als een klein mannetje.
Als ze het historisch correct maken niet. Napoleon was helemaal niet zo klein als je bedenkt dat de Franse inch langer was dan de Britse.
Met de Franse 5 voet 2 inches zou Napoleon niet kleiner zijn dan de gemiddelde Fransman.

Maar dat is allemaal nog [url="http:// http://europeanhistory.about.com/od/bonapartenapoleon/a/napoleonheight.htm"]onduidelijk[/url]. Hij zou klein geweest kunnen zijn maar ook net zo groot als de gemiddelde man van toen.

[Reactie gewijzigd door EliteGhost op 23 juli 2024 17:39]

Vandaar mijn vraag.
Nou, als de man in kwestie er in voor komt zullen we zien wat ze ervan hebben gemaakt. ;)
coop campaign zou gaaf zijn.
Nog 2 jaar wachten en ac. 9 speelt af in de periode 1940 tot 1945. lijkt me ook wel grappig ac gecombineerd met cod :+

Mooi nieuws dit. Betekent dat ac4 binnenkort in de uitverkoop gaat in aanloop op de komende release
Hoeft niet persé. De lijn is niet dusdanig chronologisch opgebouwd. Black Flag was een dikke 65 jaar voor Assassins Creed 3 en Liberation.

Het kan goed zijn dat we plots terugschieten naar het oude Rome, Griekenland of wellicht ergens in Azie om ontbrekende hoofdstukken te verkennen.
Watch even, Unity komt dus niet voor de PC? Maar alleen voor de "nieuwe" generatie spelcomputers? En de PC, 360 en ps3 krijgen een ander spel? Dat zou wel erg laf zijn.

Maar goed, ik heb het al opgegeven met Ubisoft na dat gedoe met Watchdogs.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.