×

Murdered: Soul Suspect Preview

Op zoek naar je moordenaar

Door , 23 reacties

Het is mis in Salem

Salem is een klein stadje net boven Boston, met zo'n 40.000 inwoners. Het ligt aan een van de diepe baaien waar de oostkust van de VS mee is bezaaid. Op zich niets bijzonders dus. Toch weet Salem al ruim 300 jaar hordes toeristen te trekken, vanwege een typisch gevalletje massahysterie uit 1692. Er werden destijds tientallen vrouwen en kinderen uit Salem en omgeving ter dood veroordeeld wegens hekserij. Hoe triest het voorval ook was; Salem dankt er zijn plekje in de geschiedenis aan.

Die geschiedenis komt in Murdered: Soul Suspect niet terug, al was het voor ontwikkelaar Airtight Games wel aanleiding om voor Salem te kiezen als locatie voor het verhaal in de game. Dat verhaal draait niet om hekserij, maar om bezeten zijn door geesten, en Airtight zag daarom in Salem toch een herkenbare locatie. Verwacht echter geen historisch verhaal; Murdered speelt zich gewoon af in het heden. Heksen zijn ver te zoeken, maar geesten zijn er in overvloed.

Leven na de dood

Je neemt in Murdered de rol op je van Ronan O'Connor, een detective bij de politie van Salem. Het verhaal begint waar het voor O'Connor eindigt; bij zijn dood. Alleen heeft hij, net als veel inwoners van Salem, een leven na de dood. Je stapt in de doorzichtige schoenen van O'Connor om te onderzoeken hoe hij aan zijn einde is gekomen, en het enige dat je weet is dat die dood niet natuurlijk was. Je doet dus het werk dat je voor je dood had: je onderzoekt een moord. Alleen is het in dit geval de moord op jezelf.

Murdered: Soul Suspect op Xbox One.

*