Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 37 reacties

Meer, beter, groter, mooier en uitgebreider: Total War: Rome II moet in alle opzichten een nieuwe standaard zetten binnen de langlopende franchise van The Creative Assembly. Voor het eerst stelde de studio een team van meer dan honderd mensen samen om aan de game te werken. Het budget ligt veertig procent hoger dan bij welke andere Total War-game dan ook en de totale speelmap is vier keer groter dan de kaart waarop Total War: Shogun 2 werd gespeeld. Total War: Rome II belooft het 'Magnum opus' van The Creative Assembly te worden.

Hoewel de ontwikkelstudio de laatste jaren onmiskenbaar veel heeft bijgeleerd en de Total War-games dus steeds beter en completer zijn geworden, zullen veel fans van de franchise toch nog steeds de mooiste herinneringen hebben aan Rome: Total War. Het spel was destijds het eerste Total War-spel waarin legers zich vrij over de spelmap konden bewegen en het bood zowel in de single- als multiplayer een spelervaring die volgens velen door geen enkel ander Total War-spel is geëvenaard.

Het enige spel dat vooraf een kans heeft om die status wel te evenaren is simpelweg de directe opvolger ervan. Logischerwijs profiteert Total War: Rome II van de populariteit van de setting en van het succes dat het origineel al had. Daarnaast lift het spel ook mee op de stappen die de franchise in het verleden al heeft gemaakt. Dat zagen we zelf kort voor de E3 al, toen we op bezoek waren bij The Creative Assembly in Engeland en voor het eerst zelf een gevecht mochten spelen.

Dat bleef toen echter beperkt tot één kort gevecht, en eigenlijk zegt dat vrij weinig over een spel als Total War: Rome II, waarin je makkelijk vijftig of meer uur investeert en waarbij minstens net zo belangrijk is wat je op de campagnemap doet als op het slagveld. Onlangs waren we te gast in Rome, tijdens een evenement dat werd gehouden in het studiocomplex waar HBO's Rome is opgenomen. In deze sfeervolle omgeving kregen we voor het eerst de kans om de singleplayer-modus van het spel wat uitgebreider onder handen te nemen.

Lees ook de gebruikersreview

Populaire gebruikersreview

Alle gebruikersreviews over:


Door Jurian Ubachs

- Redacteur

Jurian werkt sinds 2008 bij Tweakers, maar bouwde voor die tijd al ruime review-ervaring op bij onder meer InsideGamer. Hij heeft een voorliefde voor rpg's en sportgames, maar is van alle markten wel thuis, al vindt hij mmorpg's stiekem iets te tijdrovend om echt goed mee aan de slag te gaan. Om te zorgen dat hij een gefundeerde mening over de geteste spellen kan geven, speelt hij vaak thuis verder of vliegt hij naar de andere kant van de wereld om de informatie uit eerste hand te horen.

Volg Jurian op Twitter


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True