Door Paul Hulsebosch

Redacteur

Spec Ops: The Line in multiplayer

Verwarrende stormen

Uitgever 2K Games heeft veel vertrouwen in multiplayer. Zo zagen we eerder dit jaar in The Darkness II een uitgebreid online-gedeelte voorbijkomen waarin zelfs een klein verhaal zat verwerkt. Ook Spec Ops: The Line krijgt multiplayer, al moet je het daarbij zonder verhaal stellen. Dat hoeft de pret natuurlijk niet te drukken, je krijgt er een squadbased online-gedeelte voor terug, waarbij je uit verschillende classes kunt kiezen.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Dat multiplayer-gedeelte vindt uiteraard wel plaats in Dubai. De stad is nog steeds grotendeels bedolven onder het zand van de storm die de opmaat vormt voor de gebeurtenissen in de campagne. Er zijn meer elementen uit de campagne overgewaaid. Letterlijk zelfs, want de zandstormen die in de campagne af en toe voorbijkomen - naweeën van de storm waar alles mee startte - zul je ook in multiplayer tegenkomen. Het zijn lekker ontregelende gebeurtenissen, want zo werkt het. Spelers zien opeens niet meer dan vier meter ver en worden langzaam een bepaalde richting in geblazen. Het is dus opeens lastiger om te gaan en staan waar je wilt en rennen is er al helemaal niet meer bij. Bovendien werkt de minimap niet meer. Je ziet daar enkel nog ruis. Een storm houdt nooit langer dan een halve minuut aan, al kan dat lang genoeg zijn om de kansen in een gevecht te doen keren. Wie goed communiceert, kan de storm gebruiken om orde op zaken te stellen.

Twee teams

Dat kan nodig zijn, want Spec Ops heeft een louter op teams gebaseerd multiplayer-gedeelte, waarin de kansen van de twee strijdende teams dus kunnen keren. De teams bestaan uit maximaal vier spelers. Dat is weinig, maar daar is met opzet voor gekozen, aldus 2K's producer Francois Coulon. De uitgever wilde de intensiteit van een klein team en een kleine omgeving in de game krijgen, en niet die van 32 tegen 32 spelers waarin deelnemers al snel verloren dreigen te raken. 2K wilde een game waarin samenwerken niet alleen prettig is, maar door de beperkte omvang van de teams zelfs noodzakelijk.

Overigens heeft 2K Games het ontwikkelen van het multiplayer-gedeelte uitbesteed. De campagne wordt gemaakt door het Duitse Yager Development, maar het online-gedeelte wordt in de VS gemaakt, door Darkside Games. Die naam zegt je wellicht niets, maar de studio helpt 2K wel vaker uit de brand. Hij werkte mee aan Civilization: Revolution, BioShock 2 en Borderlands.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee