FIFA 12

Pc-versie

Hoewel het natuurlijk interessant is om de ontwikkeling van EA's 'Trinity of features' te volgen, ging het event dit keer vooral om de carrièremodus en, in mindere mate, om de pc-versie. Laten we met dat laatste beginnen, want daar valt het minst over te vertellen. Het is namelijk een vrij simpel verhaal: de pc-versie is dit jaar echt, echt, heel echt gelijk aan de consoleversies. Alle features van de consoleversies zitten ook in de pc-versie en als je met een controller speelt, voelt het spel precies zo aan als op de Xbox 360 en de PlayStation 3. Bravo EA, het werd een keer tijd...

Met een simpelweg gelijkwaardige game is de gemiddelde pc-gamer echter niet tevreden, want een pc kan natuurlijk meer dan een console. Dat heeft EA gelukkig ook begrepen, want de pc-versie belooft inderdaad wat meer te bieden dan de andere versies. Zo zal de pc-versie de mooiste graphics van de drie leveren, niet in de laatste plaats doordat het spel in een hogere resolutie kan worden gespeeld dan op de consoles en ook doordat er een betere anti-aliasing in zal zitten. Of de exclusives voor de pc verder gaan dan dat, weten we nu nog niet, maar een gelijkwaardige game met betere graphics lijkt op zich al prima nieuws voor pc-gamers.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.