Door , , 37 reacties

Natuurlijk bestonden er al games waarin een achtervolging met auto's zat. En natuurlijk is Driver niet de allerbeste racegame ooit. Toch geldt Driver voor veel gamers nog steeds als dé game bij uitstek als het gaat om spectaculaire achtervolgingen. De avonturen van undercover-politieagent Tanner beleefde je van achter het stuurwiel, terwijl je naar hartelust door bochten driftte en bruggen gebruikte om je auto meters hoog de lucht in te lanceren. Prachtige herinneringen.

Driver: San Francisco

De jaren erna brachten niet bepaald verbetering voor de Driver-serie. Het succes van deel één werd nooit geëvenaard en de franchise leek een stille dood te sterven. Ubisoft nam de licentie echter over van Atari en brengt later dit jaar Driver: San Francisco op de markt. De game gaat niet verder na de laatste Driver-game, maar is een sequel op Driver 3. Even het geheugen opfrissen: aan het einde van Driver 3 wordt Tanner neergeschoten door Jericho. Driver: San Francisco begint wanneer Jericho zijn vonnis te horen krijgt voor die misdaad, terwijl Tanner en zijn partner Jones het transport van de topcrimineel overzien.

*Ongeluk

Je hoeft geen genie te zijn om in te zien dat dat transport misloopt. Jericho ontsnapt en Tanner zet de achtervolging in. Jericho laat de agenten echter in de val lopen en door zijn toedoen komen Tanner en Jones in een zwaar ongeluk terecht. Daarna is het even opletten geblazen. Tanner raakt in coma, maar heeft dat zelf niet door. Het spel verplaatst zich naar een soort droomwereld die Tanner zich voorstelt vanuit zijn coma. Al snel komt hij er achter dat hij ineens andere mensen kan 'overnemen', dus feitelijk van auto naar auto kan springen en de controle van de desbetreffende auto over kan nemen. Later in het verhaal komen de realiteit, waarin Tanner dus in coma ligt, en de droomwereld nader tot elkaar, maar zo ver zijn we in onze speelsessie nog niet gekomen.