Operation Flashpoint: Red River

Fireteam Engagements

De campagne biedt de speler diverse missies, die allemaal op een bepaalde manier realistisch aanvoelen. De ene keer maak je een truck onschadelijk die voorzien is van explosieven en de andere keer vecht je voor lijf en leden als je wordt overlopen door de vijand. Al deze avonturen tezamen nemen ongeveer tien tot twaalf uur in beslag, maar nogmaals: wij speelden op Normal. Als je het op de twee hogere niveaus gaat proberen, wensen we je veel succes en raden we je aan om toch zeker vijftien uur of langer uit te trekken voor Red River, temeer omdat de missies lang zijn en je zonder checkpoints gigantische stukken over moet doen.

*Co-op

Heb je de campagne voltooid, dan biedt Operation Flashpoint: Red River nog Fireteam Engagement-missies. Dit zijn coöperatieve missies die je, net als de campagne, met drie vrienden online kunt spelen. Er zijn vier soorten missies. In Last Stand speel je een defensieve rol terwijl je onder hevig vuur komt van de aanvallende vijand. Combat Sweep is feitelijk het tegenovergestelde; vijanden hebben zich verscholen in een gebied en jij moet ze eruit trappen. In Rolling Thunder moet je een konvooi begeleiden, terwijl je in CSAR, oftewel Search and Rescue, een doelwit achter vijandelijke linies in veiligheid moet zien te brengen.

De Fireteam Engagements voegen in zoverre iets toe dat ze de levensduur van Operation Flashpoint: Red River iets verlengen. Feitelijk doe je in die missies niet zoveel anders als in de campagne. Waar je daar aan het eind van elke missies beoordeeld wordt met een bronzen, zilveren of gouden medaille, is het in Fireteam Engagement natuurlijk ook de uitdaging om het zo goed mogelijk te doen.

*Ontwikkelen

De soldaat waarmee je speelt, is zowel in de campagne als in Fireteam Engagement dezelfde. Tijdens de levels stijg je in level en hoe beter je een missie afrondt, hoe meer punten je krijgt om je personage te ontwikkelen. Met de verdiende punten kun je diverse eigenschappen verbeteren die hun uitwerking hebben op het AI-team dat in de campagne onder je hoede staat, maar ook op jezelf. Zo kun je beter leren mikken, harder leren lopen, je kunt kiezen voor meer uithoudingsvermogen of voor verbeterd tactisch inzicht, waardoor jij en je teamgenoten vijanden van een grotere afstand kunnen spotten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018