×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jan Laros

Freelance redacteur

The Settlers 7: Paths to a Kingdom

Door , 118 reacties

Introductie

Een steeds belangrijker criterium om games op te beoordelen is de replaywaarde. Hoe vaak zal het spel nog worden opgepakt door de koper nadat het is uitgespeeld? Tegenwoordig proberen ontwikkelaars het herspelen te bevorderen middels inventieve singleplayermodi, zoals bijvoorbeeld in Heavy Rain is gebeurd. Dat spel biedt vijf verschillende einden en het is dus de moeite waard om het op verschillende manieren door te spelen. Andere spellen beschikken over een goede multiplayermodus, zoals sommige online shooters of mmog's. Het gaat voor de fans van die games nooit vervelen om de strijd aan te gaan met bekende of onbekende tegenstanders van vlees en bloed.

Games in de The Settlers-franchise hebben altijd garant gestaan voor vele uren spelplezier. Het opbouwen van een gezonde economie en infrastructuur bood altijd veel voldoening en de soms complexe productieschema's en logistieke problemen boden flinke uitdagingen. The Settlers 7: Paths to a Kingdom zet ook hoog in op de replaywaarde. De singleplayercampagne dient vooral als tutorial en als training voor het echte werk. Skirmish en de online multiplayermodus moeten bij de fans van de serie vele vrije uren gaan wegsnoepen.

Getest op: pc (exclusieve titel)

Ontwikkelaar BlueByte lijkt van Ubisoft redelijk de vrije hand te hebben gekregen gekregen in de ontwikkeling van Paths to a Kingdom. Dat heeft zich vertaald in een frisse grafische stijl en een aantal innovatieve gameplay-elementen. Waar in vroegere Settlers-games vooral de militaire aspecten van een opgebouwde beschaving de doorslag gaven bij het behalen van de overwinning, zijn er in The Settlers 7 verschillende manieren om als winnaar uit de bus te kunnen komen. Dat kan zelfs worden bewerkstelligd zonder ook maar één soldaat het vijandelijke kamp in te hebben gestuurd.

* Overwinningspunten

Het behalen van een overwinning gebeurt op basis van overwinningspunten. Voor ieder speelveld is het aantal te behalen punten voor de overwinning vooraf bepaald. Dit varieert van drie punten in de kleine maps aan het begin van de singleplayermodus, tot twaalf punten in de grotere multiplayermaps. Zodra een speler het vereiste aantal punten heeft gehaald, is hij de winnaar. Deze manier van prestatiemeting zorgt direct voor een verandering in de gameplay ten opzichte van eerdere games in de franchise.

In vroegere Settlers-games was het de regel dat je je tegenstander van de kaart veegde, of in ieder geval zijn opgebouwde economie en maatschappij onderuit wist te halen. In The Settlers 7 is het prima mogelijk om overwinningspunten te behalen zonder maar in de buurt te komen van het kamp van de tegenstander. In de onderstaande video legt genre-veteraan Bruce Shelley uit wat de speler kan verwachten van het puntensysteem in The Settlers 7.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*