Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 45 reacties

Rasechte fighter-fanaten keken al geruime tijd reikhalzend uit naar een consoleversie van het explosieve vechtspel Tekken 6. Nu, twee jaar na zijn release in de Japanse speelhallen, arriveert de game dan eindelijk op zowel de PlayStation 3 als de Xbox 360. De Tekken-serie, vooral befaamd vanwege diens pick-up and play-karakter, beloofde wederom groter, sneller, dieper en uiteraard grafisch nog prachtiger te worden dan zijn voorgangers. Maar is Tekken 6 sterk genoeg om die beloften na te komen?

Getest op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: PlayStation 3
  
Tekken 6

In Tekken 6 heeft de machtszieke Jin Kazama met zijn organisatie Mishima Zaibatsu de rest van de wereld de oorlog verklaard. Niemand lijkt de macht van Jins leger te kunnen evenaren, maar dan verschijnen de troepen van de mysterieuze G-corporation, geleid door Jins vader Kazuya, en neemt de oorlog al snel een onvoorziene wending. Kazuya zet een prijs op het hoofd van zijn zoon en al snel reageert Jin hierop door een nieuw King of Iron Fist-toernooi te organiseren, waar vechters van over heel de wereld de kans krijgen deze prijs te claimen. Beetje raar? Inderdaad, het verhaal slaat dit keer werkelijk helemaal nergens op en schreeuwt erom belachelijk gemaakt te worden. En toch misstaat dit over de top soap-drama de game niet. Sterker nog, zonder een bonte verzameling bovennatuurlijke vechters, demonen, robotsoldaten en biologische wapens zou Tekken 6 simpelweg Tekken niet zijn.

*Pure woede

Wat we ook over het verhaal mogen denken, het zal sowieso niet de verhaallijn zijn die dit nieuwste vechtspektakel gaat verkopen. Die eer is gereserveerd voor de bijzonder sterk gebalanceerde gameplay, die keer op keer de meest explosieve gevechten oplevert. Omdat het vechtsysteem van de Tekken-games altijd al goed werkte, is het geen drama dat er, op een handjevol innovaties na, eigenlijk weinig veranderd is ten opzichte van deel vijf. Elke knop stelt nog steeds een apart ledemaat voor en op tijd sidesteppen en genadeloze juggle-combo’s uitvoeren zodra je een gat in de verdediging van de tegenstander ontdekt, vormen nog altijd dé garantie voor succes. Nieuw is het Rage-systeem, dat direct lijkt te zijn overgenomen uit Mortal Kombat vs. DC. Het is simpel: de laatste tien procent van je levensbalk stelt ‘Rage’ voor en zodra je daar na een goed pak rammel in terecht komt, wordt je vechter boos en schopt en slaat -ie een flink stuk harder.




Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True