Tekken 6 - Bloodline Rebellion

Introductie

Bij de doorgewinterde gamer moet de naam van het 'King of Iron Fist Tournament' minstens een klein belletje laten rinkelen. Het toernooi der ultieme vechtersbazen waar de Tekken-serie al jarenlang om draait, keert dit jaar terug in Tekken 6. De spelserie maakt daarbij ook meteen zijn debuut op de Xbox 360, na voorheen altijd exclusief voor de Playstation te zijn ontwikkeld. In Londen kregen we tijdens het persevenement Atari Live alvast een voorproefje van dit vechtspel, dat in Japan al in de arcadehallen kan worden gespeeld en dat dit jaar ook zijn weg naar de consoles vindt.

Wordt uitgebracht voor: Playstation 3, Xbox 360

Tekken 6 screenshot

Dat het spel al uit is in de arcadehal is niet onbelangrijk. De versie die Namco Bandai liet zien op Atari Live was de arcadehal-versie, en werd daarom bestuurd met een joypad die voorzien was van de kenmerkende arcadehal-knoppen. Tekken-goeroe Katsuhiro Harada himself gaf de demonstratie van de titel, waarvan we al aan voelen komen dat hij duizenden fans maanden bezig zal gaan houden. Dat is natuurlijk ook de bedoeling.

Voor het grafisch vertoon hoeven die fans het in elk geval niet te laten. Tekken heeft een reputatie hoog te houden op het gebied van graphics en het nieuwe deel lijkt zich moeiteloos bij de rest van de familie te kunnen voegen. Het spel draait stabiel op 60 Hz, ziet er scherp uit en gebruikt een aantal leuke, nieuwe dingen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan kleding van de personages, die niet vast zit aan lichamen en daardoor los van de personages beweegt. Dit zorgt voor het zeer realistische effect van wapperende kleding. Tekken 6 straalt uit een goed verzorgde game te zijn.