Synology RT1900ac

Specificaties WiFi-ac • 4G • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Synology RT1900ac. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware.Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
jrebergen 28 november 2016

Synology RT1900ac

De Synology gekozen boven de Netgear en Asus series vanwege de beproefde techniek en stabiele software. De modem is ter vervanging van mijn waardeloze Ziggo WiFi en dat is nu beduidend beter.

Pluspunten

• Gemakkelijke installatie
  • 1 SSID voor 2,4 en 5GHZ gecombineerd WiFi
  • Bereik is fantastisch!
  • Enorm veel mogelijkheden

Minpunten

• Modem in bridge modus was even puzzelen
  • Geen nadelen nog ontdekt
  • Enorm veel mogelijkheden

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5

MeZZiN 2 mei 2016

Synology RT1900ac

Een goede router voor een nette prijs. Erg gebruiksvriendelijk. Super snelle setup.

Pluspunten

• Synology
  • Snel
  • Goed bereik
  • Gebruiksvriendelijk
  • SRM

Minpunten

• wordt erg warm

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 4

yorroy 24 juni 2017 Product gekocht

Synology RT1900ac

Deze router gekocht als wireless accespoint naast mijn Zyxel router die alleen 2,4ghz deed. In combinatie met mijn Macbook Pro 2015 haal ik een downloadsnelheid van 480mpbs (max 1000mbit glasvezel) op ongeveer 5 meter afstand met 1 betonnen muur er tussen. Recensie zal ik de komende dagen aanvullen.

Pluspunten

• Zeer snel, 480 mpbs
  • Soepele en makkelijke interface.

Minpunten

• Tot nu toe geen

Theherm 10 juni 2016

Synology RT1900ac

Router met overzichtelijke software, maar met tegenvallende prestaties

Pluspunten

• Overzichtelijke software
  • In direct line of sight maximale bandbreedte internetverbinding

Minpunten

• Slechter bereik dan mijn Ziggo Technicolor 7200 modem/router...
  • Instabiel (internet valt zo nu en dan weg)

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 1

jacobras 3 januari 2018 Product gekocht

Synology RT1900ac

Router met een prachtige, uiterst gebruiksvriendelijke webinterface. Werd geleverd met een bug waardoor internet niet werkte, maar dat werd rap gefixt. Inmiddels, na een jaar bezit, werkt Wi-Fi sinds ruim een maand amper meer en een update blijft uit. Firmware downgraden niet mogelijk. Teleurstellend!

Pluspunten

• webinterface
  • uitgebreide features

Minpunten

• update/support

StephanVierkant 2 januari 2018 Product gekocht

Synology RT1900ac

De webinterface is echt fantastisch. Daarnaast heb je (root) SSH-toegang, waardoor de echte Tweaker helemaal los kan. Het Wifi-bereik valt wat tegen ten opzichte van routers in dezelfde prijsklasse, maar het is ruim voldoende. Helaas heeft een update het apparaat zo goed als onbruikbaar gemaakt (zie forum-topic hierover).

Pluspunten

• Uitmuntende webinterface
  • Toegang via SSH

Minpunten

• Bereik WiFi
  • Update bevat bug, maar al weken geen update

leow88 16 oktober 2016

Synology RT1900ac

Zowel mijn smartphone XperiaZ als HP zBook van 2014 hadden een trage of geen verbinding op ongunstige plaatsen in huis (door betonnen vloer + staal). Slechter dan mijn oude routertje ASUS RT-N56U. De 5 Ghz band heeft een ronduit slecht bereik. Ik heb hem dus teruggebracht. Wat nu? Netgear R6400?

Pluspunten

• Snelheid onder optimale onstandigheden 11AC
  • Gebruikers vriendelijke software

Minpunten

• Bereik
  • Snelheid 11N

boers706 12 mei 2016

Synology RT1900ac

Het apparaat is nog steeds niet uit de beta fase. Op vele momenten van de dag valt de verbinding weg om na een paar minuten weer terug te komen. update 3-8-2016: Ik heb van Synology een vervangend exemplaar gekregen, ik hoop dat alle problemen nu opgelost zijn. Super aftersales dus.

Pluspunten

• mooie en makkelijke interface
  • regelmatig updates
  • service

Minpunten

• wegvallende verbindingen (combi Ziggo?) - (vervangend exemplaar is nu goed)
  • wordt erg warm (vervangend exemplaar lijkt koeler te blijven)
  • ondanks de lange antennes valt bereik tegen (bereik vervangend exemplaar lijkt goed)

RoofTurkey 2 mei 2016

Synology RT1900ac

Nette router, met hele fijne UI om alles te bedienen. Performance is niet bijzonder voor de prijsklasse, maar de rest is wat mij betreft zeker uitstekend.

Pluspunten

• Bediening
  • Hoogwaardige look & feel
  • Goede zendkracht

Minpunten

• Niet bovengemiddeld qua performance in deze prijsklasse

bahamapleister 2 mei 2016

Synology RT1900ac

Uitstekende router. In mijn geval zeer goed bereik, lage ping, hoge snelheid, stabiele verbinding. Extra features, o.a. synology.me en app om via je telefoon WPS in te schakelen, zijn wat mij betreft het geld dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• Uitstekende dekking
  • Gebruiksvriendelijke interface
  • Handige app o.a. om via telefoon WPS te bedienen
  • synology.me waardoor ondanks een dynamisch IP altijd via zelfde adres bereikbaar bent
  • Notificatie wanneer router offline is en weer online komt

shirleydejong 23 april 2016

Synology RT1900ac

Mooie router met goede interface en veel instelmogelijkheden. Groot bereik en hoge snelheid van Wifi.

Pluspunten

• Interface
  • Wifi
  • Opties om netwerk in te stellen.

Minpunten

• geen

gavinz 16 april 2016

Synology RT1900ac

Bied veel extra's en mooie interface met SRM zeer tevreden!

Pluspunten

• SRM interface
  • mobiele app

Minpunten

• niet gevonden nog

IefmanII 3 april 2016

Synology RT1900ac

Omdat ik al jaren een tevreden gebruiker ben van Een DS1511, en ook al redelijk lang niet te spreken was over de router geleverd door Ziggo moest ik op zoek naar iets anders. Keuze ging tussen nighthawk en deze. Het is deze geworden om interface en snelheid van Synology.

Pluspunten

• Updates van Synology
  • Interface
  • Voelt robust
  • Betrouwbaar merk

Minpunten

• Wordt beetje warm
  • Dys eigenlijk geen!

445033 28 februari 2016

Synology RT1900ac

Na lang twijfelen tussen Netgear Nighthawk en deze, toch deze gekocht. Nog geen seconden spijt. Super interface, stabiele/krachtige wifi en goed/netjes afgewerkte body. Interface ga je zelfs voor je plezier in wat met een Netgear wel anders is. Support is ook voortreffelijk door Synology.

Pluspunten

• Snelheid en bereik, heb tot zolder vol ontvangst.
  • Bouwkwaliteit
  • Interface

Minpunten

• Helemaal geen

Johnboy68 27 februari 2016

Synology RT1900ac

Nu 2 dagen in gebruik mijn eerste indruk een super router. Makkelijk in te stellen en erg gebruikersvriendelijk. TOP.

Pluspunten

• Gebruikersvriendelijk
  • Veel mogelijkheden
  • VPN

Minpunten

• Heb ik niet

Arne JH 13 februari 2016

Synology RT1900ac

Ik ben erg te spreken over de producten van Synology. Ik heb ook een NAS van Synology en die herkend de router meteen en zet gelijk de gewenste poorten open. Je kan duidelijk zien hoeveel verbindingen je hebt en ze makkelijk te beheren.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • groot bereik
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• prijs

Synology RT1900ac

Prima product van Synology die een naam hoog heeft te houden wat betreft software en ondersteuning. De bouwkwaliteit is prima als ook de stabiliteit van de WIFI op 2.4- en 5 GHz. Nadeel is onder andere de prijs.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Software
  • Ondersteuning vanuit Synology

Minpunten

• Bij vertikale montage zitten de kabels bovenaan

kangaroo 17 januari 2016

Synology RT1900ac

Ik heb gekozen voor Synology omdat ik het merk ken, als actief zijnde met updates en nieuwe functies toevoegen. Prijs is wat aan de hoge kant, maar daar krijg je wel een goed merk modem voor.

Pluspunten

• Stevig
  • snelheid
  • interface

Minpunten

• prijs

plmagis 25 december 2015

Synology RT1900ac

Was op zoek naar een 1Gbps router ter vervanging van een Netgear WNDR3300 om ten volle te genieten van Telenet Internet Fiber 200. Heb voor deze router gekozen vanwege positieve ervaringen met Synology (heb een DS209 en een DS214Play). Zeer onder indruk van deze router, ook draadloos (tot 190Mbps)!

Pluspunten

• Snelle wifi-verbinding
  • Gebruiksvriendelijke interface
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Niet de goedkoopste router

Pieeeeeee 24 november 2015

Synology RT1900ac

Uitgebreide en gebruiksvriendelijke firmware met veel opties. Je verdwaalt er niet in zoals in vele andere routers. Package center is positief, maar heeft niet veel inhoud. Wordt ongetwijfeld uitgebreid. Categorieën in Parental Control zijn vaag en blokkeren niet alles. Heb suggestie gemaild om custom domainnames in bulk te kunnen toevoegen.

Pluspunten

• Uitgebreide moderne firmware
  • Package Center
  • Synology NAS compatibel ( auto port forwarding)
  • Beheerbaar met mobiele app

Minpunten

• Parental Control blokkeert niet alles

Cowboy Henc 23 november 2015

Synology RT1900ac

Goede Bouwkwaliteit (voelt robuust) en fantastische firmware. De laatste firmware zorgt voor goede prestaties over wifi. Redelijk goede parental control, en extra mogelijkheden die je kent uit een Synology NAS. Synology levert snelle en goede support.

Pluspunten

• firmware
  • flexibiliteit
  • snelheid
  • Leds kunnen uit
  • Parental Control
  • DNS/VPN Server mogelijkheid

Minpunten

• geen na de laatste frimware

goofy_2005 16 november 2015

Synology RT1900ac

Solide bouwkwaliteit. Led's kunnen uitgeschakeld worden. Router kan zowel staand (vertikaal) als ook hangend gemonteerd worden d.m.v. de meegeleverde beugel). USB3 is snel, schrijven 40MB/s, lezen 60MB/s. Wifi-ac 5GHz haalt met gemak de maximale internet download snelheid van 120MB/s. De userinterface is een verademing in vergelijking met mijn oude Netgear.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Bouwkwaliteit
  • USB3 en SD aansluiting
  • Snel
  • Gebruikers interface
  • 3G en 4G verbinding mogelijk

Minpunten

• nog niet gevonden

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Synology RT1900ac?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 cryptocurrency