Specificaties Losse body • 42,4MP sensor • WiFi - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Achtergrond - Zin en onzin van veel megapixels

Wanneer heeft meer resolutie echt zin? We stelden het op de proef tijdens een praktijktest waarbij we de Canon 5Ds R, Sony A7R II, Nikon D810 en Canon 5D Mark III tegenover elkaar zetten.

213    19 sep '15

Preview - Sony A7R II-autofocus: zelfs vlot met Canon-lenzen

We kregen de kans om de autofocus van een preproductie Sony A7R II uit te proberen. Hoe vlot presteert de camera in combinatie met E-mount-, A-mount- en Canon EF-lenzen?

30    16 jun '15

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Johan_W 23 januari 2019 Product gekocht

Sony A7R II Zwart

Naast mijn goeie A900 deze A7r II gekocht. Qua bediening is het wel even wennen: EVF met extra veel info, kleine bedieningsknoppen, (menu)instellingen, etc. Toestel ligt ergonomisch goed in de hand en levert prachtige beelden, ook bij weinig licht. Heel tevreden tot nu toe

Pluspunten

• 42MP
  • IBIS (In Body Image Stabilisation)
  • Eye AF
  • Compact en toch goed in de hand liggend
  • Prijs / kwaliteit / mogelijkheden

Minpunten

• Onoverzichtelijk/onlogisch opgesteld menu
  • focus punten instellen vraagt wat gewenning
  • accu duur
  • grote RAW bestanden

HackingDutchman 8 december 2018 Product gekocht

Sony A7R II Zwart

Overgestapt vanaf de A7R. A7RII voelt als een volledig volwaardige camera ivm de A7R. Goede IQ, viewfinder, mogelijkheden, autofocus is beter dan eerste serie en dat allemaal voor een relatief zachte prijs en in een handzame body.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Formaat
  • Mogelijkheden
  • Focus (ivm eerste A7 serie)
  • Prijs/kwaliteit
  • Batterijduur beter dan eerste serie
  • Ligt beter in de hand dan eerste serie (maar is wel groter en zwaarder)

Minpunten

• Menu nog steeds niet heel erg gebruiksvriendelijk
  • Veel zwaarder en iets groter dan eerste serie A7

Daan_ 8 januari 2018 Product gekocht

Sony A7R II Zwart

De camera al weer twee half jaar in bezit. Camera is geen snelheidsmonster, maar daar koop je deze camera ook niet voor. Gebruik de camera zelf hoofdzakelijk voor landschapen en straatfotografie. En daar stelt die geen moment teleur. Alleen instellen van de AF punten dat is wel dingetje.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit (IQ)
  • IBIS.
  • Knoppen die aan te passen zijn. Zo kun je de camera helemaal naar je hand zetten
  • EYE AF
  • MF objectieven zijn erg makkelijk te gebruiken op de camera. Gebruik zelf de Zeiss Loxia 35 & 50
  • Ondanks de min punten een geweldige camera. Die ik met veel plezier gebruik

Minpunten

• AFpunten selecteren. Je kunt niet even snel af punt verplaatsen. Hopelijk heeft de opvolger een joystick.
  • wegschrijven van de +/- 85mb files duurt lang.
  • menu zoek je some suf. Gelukkig kom ik hier weinig in. De knoppen zo aangepast dat ik daar alles mee kan.
  • Video button zit op onlogische plek. Deze kun je uitzetten.

HermanHeineken 14 november 2017 Product gekocht

Sony A7R II Zwart

Voor wie veel pixels nodig heeft is dit een geweldige camera. Prachtige foto's, mooie kleuren, erg scherp. Geweldige 83MB uncompressed RAW kwalitieit. Ook de videofunctie is goed, maakt erg natuurlijk ogende beelden, prima dynamisch bereik. Enige echte nadeel is de accuduur, na een uurtje filmen is hij vaak wel leeg.

Pluspunten

• Fotokwaliteit
  • Videokwaliteit
  • 42MP
  • Prijs is meer dan eerlijk voor de kwaliteit die je krijgt

Minpunten

• Accuduur
  • Scherm kan niet ver kantelen en niet naar de zijkant
  • Geen touch screen
  • Menu kan handiger
  • Kan maar 30 minuten video opnemen, dan moet je hem opnieuw aandrukken

noutstra 30 oktober 2017 Product gekocht

Sony A7R II Zwart

Mooi gemaakte camera, compact en degelijk. Beeldkwaliteit is prachtig. Eye-focus is een pre. Groot nadeel voor wie handmatig wil scherpstellen: de zoeker is bij inzoomen niet echt scherp. De zoeker bij de veel oudere A7 is wat dit betreft veel beter.

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • mogelijkheden
  • beeldkwaliteit super
  • compact
  • stille modus

Minpunten

• zoeker veel minder scherp dan bij A7
  • foto terugkijken vergt te veel tijd
  • menustructuur blijft bij SONY een lastig punt

Malloot 27 oktober 2015

Sony A7R II Zwart

Ik heb de A7r II enkele dagen getest. De camera is een uitstekende combinatie van film- en fotocamera. Maar voor het geld heb je ook een GH4 met lensadapter en een extra fotocamera.

Pluspunten

• weinig ruis bij filmen in aps-c formaat
  • mooie combinatie van 4k film- en fullframe foto camera
  • video kleurprofielen waaronder slog-2
  • Aardig nauwkeurige gyroscoop
  • Goede interne beeldstabilisatie

Minpunten

• korte accuduur (wel standaard twee accus meegeleverd)
  • geen touch screen
  • extra betalen voor 'apps' om time lapse te kunnen maken. Idioot concept (mening).
  • Erg duur in vergelijking met bijvoorbeeld Panasonic GH4.
  • matig contrastarm display

Weesredelijk 12 september 2015

Sony A7R II Zwart

Sinds 5 augustus 2015 in bezit van de A7R II als upgrade van de A900 die sinds de aanschaf in 2009 eenmaal een nieuwe shutter nodig had. De A900 is en blijft een excellente mooi weer & buiten camera, de A7R II blijkt eenvoudig excellent in alle omstandigheden.

Pluspunten

• Een echte + is de gyroscopische horizon in de EVF (electronische zoeker). Ik gebruik als lens de Zeiss 16-35mm, waarbij het vooral bij 16mm dikwijls lastig is om de foto 'rechtop' te maken.
  • Een grote zorg was voor mij het batterij-leven. Er worden getallen van 290 foto's per opgelade batterij genoemd. Maar met een minimaal belasten van de camera buiten de EVF om (geen reviews etc.) kom ik op 600 foto's en 40% batterij over.
  • Bij de A900 was de in de body ingebouwde 'steady shot' een heerlijkheid. Dat is nu met de 5-assen 'steady shot' van de A7R II alleen maar beter geworden.
  • De body van de A7R II is beduidend kleiner en lichter dan de body van de A900. Ook voor mijn grote handen is de A7R II ergonomisch OK.
  • Degelijk gebouwd en weldoordacht ontworpen, Sony heeft echt geluisterd naar gebruikers. Zo zit de shutter nu op de ergonomisch beste plek.
  • Ongelooflijk gedetailleerde foto's (ook bij crop-uitsnedes), een heerlijkheid om mee te werken! Ik heb aan 16mm Carl Zeiss genoeg om alle eventuele zoomfoto's (via crop) er automatisch bij te krijgen: een droom wordt werkelijkheid

Minpunten

• In vergelijking met de OVF (optische zoeker) van de A900 dwingt de EVF van de A7R II tot 'technisch' kijken. Bij de A900 is de OVF puur genieten...
  • In vergelijking met de batterij van de A900 (meer dan 1200 foto's per opgelade batterij) is de helft een achteruitgang. Maar een extra batterij weegt niks
  • Deze minus komt niet in rekening voor de A7 R II maar voor Windows 10 die de afbeeldingen uit de camera moet uitlezen; dat gaat nu veel primitiever dan met Windows 7
  • Op de achterzijde zit rechtsboven een miniscule AF/MF draaischijfklik, waarop je tijdens het fotograferen op moet letten, dat die zijn stand houdt. Mij gebeurde het dat die stand (door vingeraanraking tijdens het maken van een verticale foto) veranderde met als gevolg een hele serie foto's geblokkeerd in de allerhoogste ISO-stand.

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Sony A7R II Zwart?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple