€ 274,99
Specificaties M.2 80mm • 3d v-nand (TLC) • PCI-e 4.0 x4 - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Willem de Moor - Redacteur 8 oktober 2021

De Seagate Firecuda 530 getest: de snelste ssd tot dusver?

Seagate streed in het verleden niet mee om het vaantje 'snelste ssd' maar met de Firecuda 530 komt daar verandering in. Dankzij nieuw nand van Micron en slim gebruik daarvan met de Phison E18-controller laat de Firecuda 530 alle concurrenten achter zich. Op onze beide index-cijfers is de drive sneller dan de competitie, al moet de ssd in sommige deeltests nog wel andere ssd's voor laten. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
Darth Eddy 6 juli 2022 Product gekocht

Seagate FireCuda 530 (zonder heatsink) 2TB

Afgaande op diverse reviews lijkt dit een van de snelste M.2 SSD's te zijn. Met lezen iets sneller en met schrijven een stuk sneller. Ik heb in mijn uiteindelijke keuze deze SSD met de WD Black SN850 en de Samsung 980 Pro vergeleken.

Pluspunten

• Prestaties

Minpunten

Barryke 28 november 2022 Product gekocht

Seagate FireCuda 530 (zonder heatsink) 2TB

Met gemak 6GB per seconde (vereist wel NVMe socket met PCIe Gen.4) Zal zonder heatsink in enkele minuten al overhit geraken, met risico op throtling (gereduceerde snelheid) dus de versie met heatsink is wel aan te bevelen. Of zelf sticker er af en een heatsink plaatsen.

Pluspunten

• Snel 6GB / seconde
  • Groot 2TB
  • Prijs redelijk

Minpunten

• Snel overhit zonder heatsink

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Seagate FireCuda 530 (zonder heatsink) 2TB?