Review door de redactie

Door Jelle Stuip - Redacteur laptops en componenten 9 december 2020

Apple MacBook Pro M1 - Verhulde revolutie

Apples MacBook Pro is voorzien van Apples eigen M1-processor, die snel blijkt te zijn en ook een snelle gpu aan boord heeft. De cpu heeft onder belasting geen last van throttling en blijkt ook nog eens zuinig te zijn, want tijdens browsen halen we een uitstekende accuduur van achttien uur. Het scherm heeft een fijne resolutie en beeldverhouding, en is netjes gekalibreerd op de brede P3-gamut. Er wordt niet meer dan één extern beeldscherm ondersteund en wat aansluitingen betreft zijn de twee Thunderbolt-poorten niet het meest praktisch. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
AssefNewbie 30 januari 2021 Product gekocht

Apple MacBook Pro 2020 M1, 8GB ram, 8-core GPU, 256GB ssd, Spacegrijs

Zeer tevreden! Een tijdje zitten twijfelen over deze variant, uiteindelijk toch gedaan. De twijfel lag voornamelijk op M1 en ondersteuning van software (Adobe). Rosetta doet goed haar werk! Aanrader!!

Pluspunten

• Snelheid
  • Compatibiliteit (Rosetta 2)
  • Kwaliteit, wat ik van Apple gewend ben.

Minpunten

• Design is verouderd (niet een nadeel)

Dutch_1995Newbie 10 december 2020 Product gekocht

Apple MacBook Pro 2020 M1, 8GB ram, 8-core GPU, 256GB ssd, Spacegrijs

Ik heb deze Apple MacBook Pro gekocht, omdat hij mij erg geschikt leek voor het werken thuis en aangezien ik dat deze periode alleen maar doe is het dus een goede aanwinst voor mij.

Pluspunten

• Werkt snel

Minpunten

• Erg prijzig

Kvibe 27 november 2020 Product gekocht

Apple MacBook Pro 2020 M1, 8GB ram, 8-core GPU, 256GB ssd, Spacegrijs

Ik wou eigenlijk een MacBook Air maar die was overal uitverkocht dus toen toch maar voor de pro gegaan. Iets langere accuduur, iets hogere helderheid, iets betere speakers en de bouwkwaliteit zijn voor mij de meerprijs niet waard, maar zijn toch mooi meegenomen.

Pluspunten

• Accu
  • M1 chip
  • Bouwkwaliteit tov MB air

Minpunten

• bugs
  • Beetje verouderd design

Ali_Baba 25 november 2020 Product gekocht

Apple MacBook Pro 2020 M1, 8GB ram, 8-core GPU, 256GB ssd, Spacegrijs

Erg fijne laptop, en zeker een waardige upgrade voor mijn 15,4' Mbp van 2016. De laptop is retesnel en van zijn accuduur sla je achterover. Het is nog even lastig dat sommige applicaties nog niet ondersteund worden voor M1 maar het grootste deel werkt wel gewoon via Rosetta 2.

Pluspunten

• Extreem vlot
  • Erg goede accuduur (12 uur browsen is geen probleem)
  • Toetsenbord
  • Speakers
  • Lekker licht en compact

Minpunten

• Lang niet alle applicaties worden officieel ondersteund voor M1 maar lopen door vertalingsprogramma
  • nog geen 15' beschikbaar

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 2020 M1, 8GB ram, 8-core GPU, 256GB ssd, Spacegrijs?