Review door de redactie

Review - Ryzen 3900X en 3700X - AMD stoot Intel van de troon

AMD's 3700X en 3900X hebben alle andere troeven in handen. Ze zijn sneller, zuiniger en even duur als hun directe tegenstanders, maar goedkoper dan hun prestatieconcurrenten.

333 7 jul '19

Preview - Ryzen 3000 en Radeon RX 5700 - Alle details over AMD's nieuwste cpu's en gpu's

AMD gaf ons vlak voor de E3 uitgebreide details over de nieuwe Ryzen 3000-processors en Radeon RX 5700-gpu's. In dit artikel lees je over de producten en de architectuur.

165 11 jun '19

15:54

Videoreview - Ryzen 3900X en 3700X - AMD stoot Intel van de troon

We hebben twee processors van AMD, de Ryzen 3700X met acht cores, en de Ryzen 9 3900X met twaalf cores, in zo'n X570-moederbord geprikt en gekeken hoe ze presteren. Daarbij hebben we gekeken naar ipc, productivity, de nodige synthetische tests en natuurlijk...

3 7 jul '19

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
daellat 20 juli 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Van een 4790k zie ik in sommige games een veel grotere vooruitgang dan verwacht. Productie taken als compileren en ML wereld van verschil. Degelijke boxed koeler. Veel platform keuze en ryzen master. Beetje opletten met moederbord keuze kan geen kwaad. Zeer tevreden over mijn aanschaf tot dusver.

Pluspunten

• Grotere upgrade dan verwacht voor gaming
  • In dit segment een koning in productie taken
  • Bijgeleverde koeler is acceptabel
  • Ryzen master is best leuke software voor een tweaker
  • Ruime keuze in platforms (b450, x470, x570)

Minpunten

• Boxed koeler luider dan aftermarket en kan de CPU niet altijd onder 75C houden
  • Idle temps en voltages ietwat hoger dan verwacht. Mogelijkerwijs met udpate later opgelost.

xorpd 23 juli 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Deze proc is een absoluut monster voor die prijs

Pluspunten

• Snel
  • Zuinig
  • Backwards compatible
  • Koel

Minpunten

• Boxed koeler is luidruchtig

Anoniem: 878397Newbie 28 april 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

fantastische processor, makkelijk te monteren. Helaas compatibiliteit met RAM niet ideaal https://www.amd.com/en/products/ryzen-compatible-memory/ready-for-3rd-gen-amd-ryzen kan je vinden welke RAM getest is en werkt

Pluspunten

• snel
  • gebruiksvriendelijk
  • incl. mooie koeler
  • simpel te monteren
  • gebruiksscenarios
  • software van AMD

Minpunten

• RAM compatible magertjes

Jobvdl 9 oktober 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Ik heb niet altijd een snelle CPU nodig, bv beetje internetten, maar als ik er een nodig heb en dan is hij er ook en gaat alles lekker snel.

• Performance

Minpunten

• Hoge(re) Idle temps
  • Hoge(re) Idle voltages

XeroFox 2 oktober 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Vervanging voor de 1800x op het AM4 platform. Van tevoren een BIOS update uitgevoerd en zonder enige moeite de processoren 1 op 1 kunnen omwisselen. Rede van wisseling is de veel betere prestaties in games die CPU afhankelijk zijn zoals CSGO. Van gemiddeld 300 FPS naar 442 FPS!

Pluspunten

• Hogere FPS in CPU afhankelijke games
  • Hogere boostclock
  • Ondersteunt sneller RAM geheugen

Minpunten

• Nog altijd iets langzamer in games dan INTEL

Vexenar 26 september 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Processor gekocht voor in de gaming/streaming PC van mijn vriendin en gepaired met een B450 Tomahawk Max. We hebben de stock koeler vervangen met een Corsair H100i wat het systeem fluisterstil en lekker koel houdt. Blij dat AMD eindelijk weer een beetje competetief is.

Pluspunten

• Kaliteit
  • 8c/16t
  • Eindelijk weer AMD
  • Zeer stabiel

Minpunten

• Wat moet ik met een boxed koeler?
  • geen

Webdog 13 september 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Perfecte processor voor datgene wart ik ermee doe namelijk films omzetten met Handbrake. Deze is precies drie maal sneller dan dan mijn vorige intel i7-3770K Gekocht naar aanleiding van alle positieve reacties en de tests die verschijnen, ook op youtube.

Pluspunten

• Zeer snel
  • Goedkoop
  • Rekent zeer snel

Minpunten

• geen
  • geen
  • geen

bob harley 18 juli 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Deze gekocht als vervanging van een i7 8700. Lijkt niet nuttig en dat is ook zo,vooral niet voor gamen. Maar ik ben helemaal klaar met intel, dus zodra ik de kans kreeg om beter te krijgen, dat meteen gedaan. Met een cm ml240l wel goed te koelen.(lian li dynamic 011)

Pluspunten

• 8 cores, 16 treads- voorlopig genoeg
  • Zuinig met 65 watt, wil geen cpu die meer verbruikt
  • Redelijk koel met max 70 graden
  • Zoals altijd met AMD, het werkt altijd(in mijn ervaring)

Minpunten

• Boxed koeler niet geruisloos te krijgen
  • Minder prestaties ivm kinderziektes
  • Mag nog wel 10 graden minder
  • Voltage moet aangepast worden voor lagere temps

MennoAltenburg 30 juni 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Prima cpu. 8c/16t voor een hele goede prijs. Vergt wel enig aanpassen in de bios om de idle temps en hrt overdreven boost gedrag te temmen. Overigens is dit geen rocketscience

Pluspunten

• 8 cores / 16 threads
  • 65W TDP (88W boost)
  • Stock cooler (is niet fantastisch maar zit er dan toch maar bij)

Minpunten

• Stock boost de CPU erg agressief, hierdoor vliegen de voltages zo maar naar 1.5v. Dit is aan te passen in de bios.

99ruud99 15 juni 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Razendsnelle processor met leuke boxed koeler. Soms slaat koeler wel iets te hard aan, maar voor rest relatief stil. Zeker in vergelijking met mijn oude build. Koeler heeft RGB, al zie ik daar niets van door dichte kast.

Pluspunten

• snel
  • temperatuur
  • installatie

Minpunten

• koeler schiet soms te hard aan

jelleHeelrbinkNewbie 12 juni 2020

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Toch wel erg tevreden over dit product. makkelijk inbouwbaar.

Pluspunten

• kwalitatief
  • sterk
  • modiesu

Minpunten

• veel geluid
  • duur
  • niet overal in bouwbaar

Firefly127 13 mei 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

prijs kwaliteit verhouding is geweldig. En dat voor iets wat je high end kan noemen. zeker aan te raden voor als je veel games speelt en hoge fps wilt.

Pluspunten

• prijs
  • performance

Minpunten

• wordt warm met de stock cooler

_Galavant 11 mei 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Goeie processor. Voor vele taken grote overkill. Installatie was goed te doen. Heel erg blij met mijn processor

Pluspunten

• Performance
  • Temperatuur

MidranKidran 11 mei 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Het verschil van dit en mijn oude cpu is heel groot en hij is goedkoop voor wat je ervoor krijgt.

Pluspunten

• 8c/16t
  • Goede prijs
  • Komt met een koeler

Minpunten

• geen gevonden

archerjs2 25 april 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Voor de ryzen 3700X was ik in het bezit van een intel i5 2500k. Sinds de upgrade voelen spellen veel sneller aan (eerst de gtx 1050 ti nog behouden), in enkele games kreeg ik zelf flink meer fps.

Pluspunten

• prijs
  • 8 cores
  • Zeer snel

Minpunten

• Wat moet je met een boxed koeler?

Wolfos 23 april 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Goede prijs en razendsnel. Het enige minpuntje is de standaard koeler, en ik kan dan ook aanraden om hier iets anders voor te kopen (bijvoorbeeld de Cooler Master Hyper 212 EVO die ik eerder heb gereviewt) en niet vergeten koelpasta te kopen want dat zit er dus niet bij!

Pluspunten

• Goede prijs
  • Snel ding
  • Veel cores
  • Koeler heeft regenboogleds

Minpunten

• Koeler maakt extreem veel lawaai
  • Met de stock koeler word de CPU erg warm

robroy1998 17 april 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Pas een dag in bezit in combinatie met een dark rock pro 4, maar ben nu al verbaasd over de kwaliteit. Met een cinebench r20 score van 4956 is het bijna een verdubbeling van mijn vorige processor (2552, ryzen 2600)

Pluspunten

• kwaliteit
  • prijs/performance

Minpunten

• tot nu toe niks

Addict 6 april 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Als upgrade vanaf mijn 6700K Erg tevreden, lekker snel.

Pluspunten

• Snel
  • Eindelijk weer AMD
  • Relatief goedkoop tov. Intel

Minpunten

• Standaard koeler meteen vervangen, herrie.

samokke 2 april 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Ik twijfelde tussen deze en de 6 3600, uiteindelijk toch voor deze gekozen om helemaal future proof tezijn! Enige nadeel die temerken is de stockcooler, hijs mooi, maar maakt herrie. Maarja, veel kan je niet verwachten van een stockcooler. Hijs genoeg als je niet overclockt, alkan je wel herrie verwachten.

Pluspunten

• Krachtig
  • Gratis Wraith Prism koeler
  • Future proof
  • Prijs/kwaliteit
  • koeler komt met pre applied thermal paste

Minpunten

• stock koeler niet geschikt voor overclocken

sanderdeveen 29 maart 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Ik heb er 285 voor betaald en werkt prima voor zo weinig geld! Overdag werk is al web developer en designer. In de avond speel ik shooters 240hz 1080p. Samen met 2080 super. Ik zal later een update geven over FPS..

Pluspunten

• Kost niet veel

Minpunten

• De meegeleverde koeler boeit mij niet veel

KaleMarcus 23 maart 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding voor een processor die voor gaming en beeldbewerking zeer goed is. Alleen is de stock koeler een minpunt! Ik gebruik (tijdelijk) een AIO koeler en dat werkt uitstekend, ook bij overklokken: idle max 26° en op 4,2 Ghz max 63°.

Pluspunten

• Hele goede prestaties
  • Prijs-kwaliteit verhouding zeer goed
  • Sterke rekenprocessor
  • Energiezuinig
  • Zeer stabiel
  • Prima te overklokken
  • Compatible met veel moederborden (soms na update)

Minpunten

• Bijgeleverde stock koeler

Ulas 20 maart 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

AMD processoren blijven heethoofden helaas, ook deze draait op idle 50 graden met de originele koeler, en de fan snelheid gaat als een kermis achtbaan constant op en neer.

Pluspunten

• Goede prijs

Minpunten

• 50 graden idle
  • Stock fan heel luid en verandert constant van snelheid

NLSander84 10 maart 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Hele verbetering tov van 2nd Gen Ryzen! Troeft de 9900K ook leuk af in de meeste benchmarks (oké, gaming scheelt het enkele FPS's in het voordeel van Intel ;-))Wordt wel wat warm en vergt een goede koeloplossing.

Pluspunten

• Prestaties vs prijs!
  • Meegeleverde stock koeler
  • Nu ook single core vergelijkbaar met Intel
  • Stabiel
  • Moment van schrijven; super prijs

Minpunten

• Temps under load (idle ook)
  • Stock koeler niet afdoende

Pianist1985 4 februari 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Krachtige CPU voor een (zeker nu, paar maanden na m'n aanschaf) prijs van niks... ideaal voor de gamer die ook workstation-toepassingen als videorendering en/of muziekproductie draait.

Pluspunten

• Snel
  • Goedkope moederbord-opties mogelijk
  • Prestatiewinst met snel geheugen (3200+)
  • Goede standaard koeler
  • Precision Boost Overdrive maakt overklokken bijna irrelevant
  • Zuinig
  • AM4 platform blijft nog zeker een generatie erin

Minpunten

• Weinig overclocking headroom

PaulJanssen24 16 januari 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Een geweldige processor die mijn PC weer volledig nieuw leven heeft ingeblazen!

Pluspunten

• Zeer snel
  • Renderen gaat super

Minpunten

• Hoge idle temperatuur

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een AMD Ryzen 7 3700X (MPK) Boxed?

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite