AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Specificaties AM4 socket • Octa (8) core @ 3,6GHz-4,4GHz - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Review - Ryzen 3900X en 3700X - AMD stoot Intel van de troon

AMD's 3700X en 3900X hebben alle andere troeven in handen. Ze zijn sneller, zuiniger en even duur als hun directe tegenstanders, maar goedkoper dan hun prestatieconcurrenten.

333 7 jul '19

Preview - Ryzen 3000 en Radeon RX 5700 - Alle details over AMD's nieuwste cpu's en gpu's

AMD gaf ons vlak voor de E3 uitgebreide details over de nieuwe Ryzen 3000-processors en Radeon RX 5700-gpu's. In dit artikel lees je over de producten en de architectuur.

165 11 jun '19

15:54

Videoreview - Ryzen 3900X en 3700X - AMD stoot Intel van de troon

We hebben twee processors van AMD, de Ryzen 3700X met acht cores, en de Ryzen 9 3900X met twaalf cores, in zo'n X570-moederbord geprikt en gekeken hoe ze presteren. Daarbij hebben we gekeken naar ipc, productivity, de nodige synthetische tests en natuurlijk...

3 7 jul '19

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
daellat 20 juli 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Van een 4790k zie ik in sommige games een veel grotere vooruitgang dan verwacht. Productie taken als compileren en ML wereld van verschil. Degelijke boxed koeler. Veel platform keuze en ryzen master. Beetje opletten met moederbord keuze kan geen kwaad. Zeer tevreden over mijn aanschaf tot dusver.

Pluspunten

• Grotere upgrade dan verwacht voor gaming
  • In dit segment een koning in productie taken
  • Bijgeleverde koeler is acceptabel
  • Ryzen master is best leuke software voor een tweaker
  • Ruime keuze in platforms (b450, x470, x570)

Minpunten

• Boxed koeler luider dan aftermarket en kan de CPU niet altijd onder 75C houden
  • Idle temps en voltages ietwat hoger dan verwacht. Mogelijkerwijs met udpate later opgelost.

Anoniem: 878397Newbie 28 april 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

fantastische processor, makkelijk te monteren. Helaas compatibiliteit met RAM niet ideaal https://www.amd.com/en/products/ryzen-compatible-memory/ready-for-3rd-gen-amd-ryzen kan je vinden welke RAM getest is en werkt

Pluspunten

• snel
  • gebruiksvriendelijk
  • incl. mooie koeler
  • simpel te monteren
  • gebruiksscenarios
  • software van AMD

Minpunten

• RAM compatible magertjes

xorpd 23 juli 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Deze proc is een absoluut monster voor die prijs

Pluspunten

• Snel
  • Zuinig
  • Backwards compatible
  • Koel

Minpunten

• Boxed koeler is luidruchtig

MyagmarjavNewbie 24 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Mijn eerste cpu dat ik gekocht heb. Ik vind zo erg content met deze cpu. Samen werkt perfect met gigabyte auros b550 elite v2. Koop deze combitie.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Heel snel
  • Makkelijk elkaar te leggen

Minpunten

• Niks

gr0bi 11 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Op het moment van aanschaf de meest interessante. Goedkoper dan de Intel 10700 toentertijd. De 5800x was 200 euro duurder wat ze snelheidswinst mijn inziens niet waard was. Komend van een i5 4570 een welkome performance boost.

Pluspunten

• Snelheid
  • Multicore prestaties

Minpunten

• Oude generatie

JustinVBeek 5 maart 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Mijn eerste CPU die ik ooit heb gekocht, moet zeggen dat deze me heel goed bevalt. De bijgeleverde AMD GPU fan is voldoende, kan beter maar zeker niet verkeerd. Ook de software (AMD Ryzen Master) is makkelijk in gebruik om alle temperaturen bij te houden.

• Fan is leuk gekleurd
  • Bijbehorende AMD Ryzen Master-software

Minpunten

• Overklokken = andere GPU fan scoren

OrozarBE 15 januari 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Zeer veelzijdige cpu, maar boosten by ryzen is wel heel agressief wat er voor zorgt dat temps met enkele achtergrondprocessen makkelijk to 60graden kunnen oplopen. Mits enkele tweaks Idle op 35graden. Perfect voor multitasken/renderen.

Pluspunten

• Snel
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Agressief boosting algoritme
  • Temps and voltages out of the box

IngmarvdsandeNewbie 13 januari 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Deze prachtige processor draait nu al een half jaar zonder problemen in mijn computer. Kan elke game die ik ertegen aan gooi makkelijk hebben terwijl ik 1080p60 op Twitch stream met CPU encoding.

Pluspunten

• 8 cores 16 threads
  • goede stock cooler
  • Zuinig
  • Krijgt veel voor uw geld

Minpunten

• Geen

HisEvilness 4 januari 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Gekocht voor een server PC omdat het verbruik laag ligt maar toch alle nieuwste instructie sets heeft kan deze nog velen jaren mee. PBO 2.0 is zeer goed al vond ik het wat jammer dat handmatig overclocken eigenlijk niks oplevert.

Pluspunten

• 65w TDP
  • 16 threads

Minpunten

• Geen

SirJesse93 4 januari 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Heerlijk snel, heerlijk snel, heerlijk snel. Gewoon: heerlijk snel.

Pluspunten

• Snelheid

Minpunten

• Nog geen

Redborough 23 december 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

dit is een hele snelle CPU met een geweldige prijs kwaliteitsverhouding. Laag energieverbruik en toch een hele snelle 8-core performance. Combineert goed met snel geheugen. In gebruik met een MSI moederbord. Niet te verslaan voor deze prijs/verbruik.

Pluspunten

• zuinig qua energieverbruik
  • heel snel
  • betaalbaar

Minpunten

• heel soms een hikje in snelle verwerkingen

maikie61 23 november 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Waarschijnlijk één van de meest value-able CPU's op de markt momenteel. Gekocht voor €290 en dat voor een 8-core CPU. Ik kan VMs draaien en gamen zonder dat dit voor de CPU te zwaar wordt. De enigste complaint is de low-res 1080p performance. Een 10850k/5800x heeft makkelijk ~20-30+FPS meer.

Pluspunten

• Zeer goede multi-threading
  • Mooie prijs

Minpunten

• Low-res gaming iets minder

Jarno de Jong 28 oktober 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Solid processor die eigenlijk alles van gamen tot video editen makkelijk aan kan. Prijs is geweldig vergeleken met Intel varianten. Temps zijn niet te hoog. Met ryzen master makkelijk naar 3800x performance te pushen.

• Performace
  • OC
  • Temps

Minpunten

• so far, nog niks

Jobvdl 9 oktober 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Ik heb niet altijd een snelle CPU nodig, bv beetje internetten, maar als ik er een nodig heb en dan is hij er ook en gaat alles lekker snel.

• Performance

Minpunten

• Hoge(re) Idle temps
  • Hoge(re) Idle voltages

XeroFox 2 oktober 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Vervanging voor de 1800x op het AM4 platform. Van tevoren een BIOS update uitgevoerd en zonder enige moeite de processoren 1 op 1 kunnen omwisselen. Rede van wisseling is de veel betere prestaties in games die CPU afhankelijk zijn zoals CSGO. Van gemiddeld 300 FPS naar 442 FPS!

Pluspunten

• Hogere FPS in CPU afhankelijke games
  • Hogere boostclock
  • Ondersteunt sneller RAM geheugen

Minpunten

• Nog altijd iets langzamer in games dan INTEL

Vexenar 26 september 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Processor gekocht voor in de gaming/streaming PC van mijn vriendin en gepaired met een B450 Tomahawk Max. We hebben de stock koeler vervangen met een Corsair H100i wat het systeem fluisterstil en lekker koel houdt. Blij dat AMD eindelijk weer een beetje competetief is.

Pluspunten

• Kaliteit
  • 8c/16t
  • Eindelijk weer AMD
  • Zeer stabiel

Minpunten

• Wat moet ik met een boxed koeler?
  • geen

Webdog 13 september 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Perfecte processor voor datgene wart ik ermee doe namelijk films omzetten met Handbrake. Deze is precies drie maal sneller dan dan mijn vorige intel i7-3770K Gekocht naar aanleiding van alle positieve reacties en de tests die verschijnen, ook op youtube.

Pluspunten

• Zeer snel
  • Goedkoop
  • Rekent zeer snel

Minpunten

• geen
  • geen
  • geen

bob harley 18 juli 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Deze gekocht als vervanging van een i7 8700. Lijkt niet nuttig en dat is ook zo,vooral niet voor gamen. Maar ik ben helemaal klaar met intel, dus zodra ik de kans kreeg om beter te krijgen, dat meteen gedaan. Met een cm ml240l wel goed te koelen.(lian li dynamic 011)

Pluspunten

• 8 cores, 16 treads- voorlopig genoeg
  • Zuinig met 65 watt, wil geen cpu die meer verbruikt
  • Redelijk koel met max 70 graden
  • Zoals altijd met AMD, het werkt altijd(in mijn ervaring)

Minpunten

• Boxed koeler niet geruisloos te krijgen
  • Minder prestaties ivm kinderziektes
  • Mag nog wel 10 graden minder
  • Voltage moet aangepast worden voor lagere temps

MennoAltenburg 30 juni 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Prima cpu. 8c/16t voor een hele goede prijs. Vergt wel enig aanpassen in de bios om de idle temps en hrt overdreven boost gedrag te temmen. Overigens is dit geen rocketscience

Pluspunten

• 8 cores / 16 threads
  • 65W TDP (88W boost)
  • Stock cooler (is niet fantastisch maar zit er dan toch maar bij)

Minpunten

• Stock boost de CPU erg agressief, hierdoor vliegen de voltages zo maar naar 1.5v. Dit is aan te passen in de bios.

99ruud99 15 juni 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Razendsnelle processor met leuke boxed koeler. Soms slaat koeler wel iets te hard aan, maar voor rest relatief stil. Zeker in vergelijking met mijn oude build. Koeler heeft RGB, al zie ik daar niets van door dichte kast.

Pluspunten

• snel
  • temperatuur
  • installatie

Minpunten

• koeler schiet soms te hard aan

jelleHeelrbinkNewbie 12 juni 2020

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Toch wel erg tevreden over dit product. makkelijk inbouwbaar.

Pluspunten

• kwalitatief
  • sterk
  • modiesu

Minpunten

• veel geluid
  • duur
  • niet overal in bouwbaar

Firefly127 13 mei 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

prijs kwaliteit verhouding is geweldig. En dat voor iets wat je high end kan noemen. zeker aan te raden voor als je veel games speelt en hoge fps wilt.

Pluspunten

• prijs
  • performance

Minpunten

• wordt warm met de stock cooler

_Galavant 11 mei 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Goeie processor. Voor vele taken grote overkill. Installatie was goed te doen. Heel erg blij met mijn processor

Pluspunten

• Performance
  • Temperatuur

MidranKidran 11 mei 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Het verschil van dit en mijn oude cpu is heel groot en hij is goedkoop voor wat je ervoor krijgt.

Pluspunten

• 8c/16t
  • Goede prijs
  • Komt met een koeler

Minpunten

• geen gevonden

archerjs2 25 april 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed

Voor de ryzen 3700X was ik in het bezit van een intel i5 2500k. Sinds de upgrade voelen spellen veel sneller aan (eerst de gtx 1050 ti nog behouden), in enkele games kreeg ik zelf flink meer fps.

Pluspunten

• prijs
  • 8 cores
  • Zeer snel

Minpunten

• Wat moet je met een boxed koeler?

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed?