Samsung Galaxy S10e Geel

Specificaties 5,8" • 2280x1080 • 128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Chris Broesder - Redacteur mobile 16 maart 2019

Samsung Galaxy S10-serie - Meer technologie achter de schermen

De Galaxy S10e is een sterk high-end toestel voor een relatief zachte prijs. Hij heeft een redelijk groot scherm ten opzichte van het formaat van de behuizing en om dat te bereiken, heeft hij een gat in het scherm waar de frontcamera achter zit. Verder heeft hij een prima vingerafdrukscanner in de aan-uitknop en een kwalitatief hoogstaand oledscherm dat niet gebogen is, zoals bij de S10 en S10+. Verder heeft hij een prima camerasysteem, waarbij de groothoeklens een handige toevoeging is. De foto's zijn van goede kwaliteit, maar de primaire camera van Samsung is op sommige vlakken voorbijgestreefd door de beste smartphones in deze prijsklasse. De behuizing is sterk, waterdicht en compact, en ligt lekker in de hand. De glazen achterkant blijft echter breekbaar en gevoelig voor vingervegen. Al met al krijg je veel terug voor de overigens redelijke prijs van dit toestel. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Septimamus 20 maart 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Een erg mooie telefoon en een waardevolle opvolger voor de Samsumg Galaxy reeks. Natuurlijk valt er altijd wel wat op te merken, maar dat is te verwaarlozen tegenover de goede punten. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Dunne randen rondom het scherm
  • Prachtig scherm
  • Snel
  • Camera's en de mogelijkheden daarvan
  • Bixby knop aan andere functies te koppelen
  • Headphone jack
  • Uitbreidbaar geheugen

Minpunten

• Plaatsing aan/uit knop (te hoog)
  • Glad zonder cover
  • Batterij misschien wat aan de lage kant tegenwoordig (3100)

K1LL3RB33 10 juli 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Overgestapt van S5 (na 5 jaar trouwe dienst) naar S10e en dat is een verademing. Lekker snel en fijn formaat om met 1 hand te bedienen en voor in je broekzak. Accuduur is prima en doe er 2 dagen mee bij normaal gebruik (en variabele helderheid scherm).

Pluspunten

• Handzaam formaat
  • 3,5mm jack
  • Mooi scherm
  • Dunne bezels
  • Vingerafdrukscanner onder aan/uit-knop werkt goed
  • 128Gb opslagcapaciteit
  • Uitbreidbare opslag middels SD-kaartje
  • Dual sim mogelijk

Minpunten

• Volledig van glas
  • Vrij glad zonder cover
  • Bixby-knop (mogelijkheid om andere functionaliteit toe te wijzen maar Bixby nog steeds aanwezig bij 1 of 2 keer op knop drukken)
  • Standaard installatie Facebook

EpicTurbo 25 juni 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Peima gsm, ziet er erg goed gebouwd uit. Ik hoop dat hij lang zal meegaan. 5 jaar zou top zijn maar veel hangt dus af van de kwaliteit van de batterij.

Pluspunten

• Afmetingen
  • Camera
  • Waterdicht
  • Zeer snel
  • Veel geheugen en mogelijkheden voor uitbreiding
  • Geen gebogen scherm
  • Prachtig beeld
  • Niet te zwaar

Minpunten

• Batterij zou groter mogen
  • Bixby
  • Usb kabel zou langer mogen zijn

seriousjin 3 juni 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Blauw

Fijn dat er een iets meer budgetversie van het nieuwe vlaggenschip van Samsung is. De prijs-kwaliteitverhouding is wat mij betreft bij deze het beste. Ik ben blij dat ze de curved edges weggelaten hebben en die zoveelste extra camera vind ik wat overkill. Wel jammer van mindere batterijcapaciteit en schermresolutie.

Pluspunten

• Geen curved edges (duurder, zeker bij vervanging, verborgen door telefoonhoesje, ligt er minder lekker door in de hand en lastiger met screenprotectors).
  • Grootte: nog handzaam.
  • 4 jaar android update support.
  • Dunne bezels.
  • Mini-jack.
  • Geweldige (groothoek) camera.
  • Fysieke vingerafdrukscanner, werkt goed!
  • Ruime opslagcapaciteit t.o.v. eerdere modellen.

Minpunten

• Batterijcapaciteit t.o.v. S10 (3100) NB: Heeft op basis van verschillende artikelen wel langere levensduur dan S10.
  • Bixby knop (zit onder de volumeknop, ik druk er tot nu toe wel eens op als ik het volume wil verlagen).
  • Geen telelens, maar ik vind het plaatsen van zoveel camera's op een smartphone niet echt nodig en wat buitensporig worden.
  • Net als voorgaande modellen: Geen vervangbare accu. Duidelijk een zwakke plek in de telefoon, dit dwingt mij tot nu toe uiteindelijk het eerste (samen met als er geen android updates meer komen trouwens) tot het kopen van een nieuwe telefoon. Zou het niet veel duurzamer zijn om de accu vervangbaar te maken?
  • Aan/uit-knop en daarmee ook vingerafdrukscanner zit wat hoog voor mijn smaak.
  • Geen notificatie-LED. Edge lighting is mooi, maar onpraktisch en zonde van je batterij.
  • Bloatware, bloatware en nog eens bloatware, wel te verbergen, niet zonder externe apps of rooten te verwijderen (facebook? bixby assistant? kindermodus met spelletjes??)
  • Niet compatibel met mijn oude gear VR (en lagere resolutie dan mijn vorige S6, daardoor misschien toch niet zo geschikt voor VR vwg. screen door effect).

Leejjon 29 mei 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Ik heb de S10e voornamelijk gekocht voor het formaat. (Ik kom van een Xperia X Compact) Het scherm vult de hele voorkant van het toestel en daardoor is de telefoon zo compact mogelijk voor een 5,8 inch scherm. Het toestel voelt super snel aan. Helaas wel veel Samsung software voorgeinstalleerd.

Pluspunten

• Ontzettend mooi toestel
  • Voorgeinstalleerde screen protector
  • Power knop bevat vingerafdruk scanner
  • Swipen over aanknop kan notificaties openen
  • Snelle processor zorgt voor soepel browsen
  • Niet idioot groot voor de schermoppervlakte
  • Headphone jack
  • Stof en waterdicht

Minpunten

• Batterijduur bij redelijk gebruik maar 24 uur
  • Veel samsung "features" en Bixby assistant
  • Glazen achterkant glad en snel vies
  • Voelt kwetsbaar tov Sony
  • Bepaalde notificaties blijven vibreren of geluid maken zelfs als ik het in de app zelf disable (Samsung settings die overriden??).

Aike 27 mei 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

De accuduur is lager dan m'n A5-2017, en ook onvoorspelbaar. Sommige dagen gaat het goed en soms niet. De Bixby-knop is echt irritant. De vingerafdrukscanner in de zijkant bevalt mij ook erg goed. Hij had iets lager mogen zitten, maar wat mij betreft werkt het erg fijn zo.

Pluspunten

• Vingerafdrukscanner
  • Camera
  • Formaat
  • Samsung Dex

Minpunten

• Accuduur matig
  • Accuduur onvoorspelbaar
  • Bixby-knop
  • Bloatware

Drakensteine 25 mei 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Super telefoon, perfecte formaat. Mooi scherm! De front camera is niet tot last geplaatst. Top upgrade van Galaxy S8 naar de S10e! Aanrader!

Pluspunten

• Scherm
  • Formaat
  • 3.5mm jack
  • Mooie afwerking

Minpunten

• n.v.t.

Twanyyy 23 mei 2019 Hands-on

Samsung Galaxy S10e Zwart

Misschien wel de beste keus. De Samsung s10e is misschien wel het beste telefoon uit de serie s10 voor dat bedrag. Oké het heeft misschien een minder goede specs dan de s10 n s10 pro maar het heeft ook voordelen.

Pluspunten

• Mooi OLED scherm
  • Goede Camera voor deze prijs
  • Draadloos opladen
  • Zelfde processor als de s10 pro

Minpunten

• Relatief kleine accu (3100mAH)
rubenkemp 9 april 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Groen

Goedgeprijsde 'entry level flagship'. Met name door de bloatware en de bixbyknop geen 5/5.

Pluspunten

• Geweldig scherm
  • Kwaliteit camera's hard- en software
  • Stereo speakers kwalitatief goed en luid
  • Vingerafdrukscanner zeer snel
  • One UI werkt soepel, veel customization mogelijk
  • 3.5mm jack
  • Wijdhoeklens
  • Standaard 128gb

Minpunten

• Batterij onvoorspelbaar
  • Animatieduur (zelfs na uitschakelen)
  • Fast charging niet zo snel als concurrentie
  • Bixby(knop)
  • Bloatware (Facebook niet te verwijderen zonder root)

Flaat 28 maart 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Beste telefoon die ik in jaren heb gehad. Klein, maar niet te klein, zeer goede speakers, headphone jack en een zeer goede camera. In tegenstelling tot veel andere reviewers vind ik de fingerprint scanner goed geplaatst, als hij lager had gezeten kon je hem niet goed vasthouden zonder te drukken.

Pluspunten

• Headphone jack en ip68
  • Perfect formaat, handzaam maar niet klein
  • Voelt zeer stevig, geen edge scherm
  • Fantastisch stereo geluid!
  • Goede fingerprint scanner, niet in het scherm
  • Zeer goede camera
  • Force feedback voelt hoogwaardig
  • Glazen achterkant niet eens heel slipperig

Minpunten

• Batterij bij stevig gebruik
  • Punch hole front cam niet ideaal, maar je went eraan
  • Locate app functie, dat was een luie ui keuze

oli4100 20 maart 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Groen

Na twee keer voor een relatief goedkope telefoon te zijn gegaan deze keer gekozen om voor een topmodel te gaan. Nu een paar dagen in gebruik, zal proberen later nog uitgebreider te zijn.

Pluspunten

• Scherm. Bizar mooi. Met mooie achtergrond betrap ik mezelf er op dat ik af en toe gewoon 'even kijk'.
  • Snelheid. Razendsnel, nergens vertraging.
  • Camera. Prachtige plaatjes.
  • Gezichtsherkenning werkt snel en goed
  • Connecties werken snel en goed (o.a. ANT+ met Tacx, Bluetooth met Bose QC 35, Wifi, hotspot)

Minpunten

• Batterij (ik kom van een 5000mAh telefoon, dus was te verwachten, maar toch)
  • Plaatsing aan/uit knop te hoog, daardoor is vingerafdrukscanner in de praktijk niet bruikbaar

MaltaSoron 20 maart 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Groen

Mooi toestel met prachtig scherm en goede bouwkwaliteit. Handzaam formaat.

Pluspunten

• Prachtig scherm
  • Geen notch, cutout zie je na paar dagen niet meer
  • Top bouwkwaliteit
  • Goed prijs voor wat je krijgt
  • Zeer vlot in gebruik, ervaar NOOIT haperingen

Minpunten

• Batterijduur valt tegen, rond 22:00 zit ik op 15%
  • Camera valt tegen bij weinig licht, ook frontcam

pimsaint 14 maart 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Heerlijk compact toestel met uitstekend scherm en dito camera's. Helaas geen tele-zoom maar wel en sublieme finger print sensor. Huidige nieuwprijs (750) wat aan de dure kant, maar icm abonnement of verloop van tijd (prijsdaling) zeker een goede koop!

Pluspunten

• Compact maar toch schitterend 5.8" Scherm
  • Laadt snel bij, ook draadloos
  • Beste fingerprint sensor tot nu toe
  • Stereo speakers én 3,5mm aansluiting
  • Exta (Ulta-Wide Angle) lens

Minpunten

• Bezels uit balans door grotere kin
  • "slechts" 3100mAh batterij
  • Plaatsing/combinatie powerbutton en fingerpint. Opgelost met Bixby-button
  • Ietwat hoge prijs
  • Mist tele-lens
  • Geen notificatie-led

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Samsung Galaxy S10e Geel?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Groot-Brittanie