Specificaties 2,5" • 3d v-nand (TLC) • SATA-600 - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Willem de Moor - Redacteur componenten 22 januari 2018

Crucial MX500: Koploper in het budgetsegment

Crucial heeft met de MX500-serie weer een potentiële budgettopper in handen. Met een prijs per gigabyte die al bij introductie rond de 25 cent per gigabyte zit, heeft het Amerikaanse bedrijf de goedkoopste ssd's van dit moment in de handel. De prestaties zijn gelukkig niet van het budgetniveau, hoewel we het uiteraard wel over sata-drives hebben, we mogen dus geen nvme-prestaties verwachten. De belangrijkste concurrent, Samsungs 850 EVO-serie, wordt in ieder geval geëvenaard danwel voorbijgestreefd in de meeste tests, en dat gecombineerd met een lagere prijs maakt de MX500 een zeer interessante drive.  Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Foritain 14 november 2018 Product geleend

Crucial MX500 2,5" 1TB

Ondanks dat de MX500 SSD's tot de aller goedkoopste behoren zien we uitstekende prestaties die enkel hun meerdere moeten erkennen in de 860 EVO serie. Het prestatieverschil is echter klein, maar datzelfde gaat op voor het prijsverschil. Beide uitstekende keuzes waar de dagprijs de doorslag zal moeten geven.

Pluspunten

• Zeer goede prestaties, laat het gros van de SATA drives achter zich
  • Ondersteuning gangbare encryptie
  • 5 jaar garantie
  • Uitstekende prijs-per-Gigabyte

Minpunten

• 860 EVO is nipt sneller, dat merk je niet, maar wil je toch in de prijs terug zien. Meestal is dat zo, maar check de dagprijzen.
  • Wmb geeft Crucial hun MX-/BX- SSD's eens een visuele upgrade voor desktop pc's met venster.

LooneyTunes 20 maart 2018 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 1TB

Aangeschaft ter vervanging Samsung 830 (512gb) in Macbook (mid 2011). Het lijkt er op dat het systeem iets minder snel is geworden (gevoel!), maar veel meer ruimte! (lees verder)

• Ruimte
  • Snel!

Minpunten

• Geen Mac software (maar dat gaat ook op voor andere merken)

slow whoop 29 oktober 2018 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 1TB

Snelle SSD met grote opslagcapaciteit om m'n oude laptop de upgraden. Laptop loopt weer als een zonnetje, en veel sneller dan met de oude HDD

Pluspunten

• Snel
  • Grote opslag
  • Stil
  • Licht

stargamer112 23 maart 2018 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 1TB

Een goede SSD voor iedereen die van de HDD komt. Één van de beste 1TB SSD's getest qua schrijf- en leessnelheid en vertraging. Prijs is geen pro, noch een con. Iemand die het geld ervoor over heeft koopt hem toch wel en iemand die dat niet heeft koopt hem niet.

Pluspunten

• Retesnel
  • Zeer compatibel
  • Goede garantie

Minpunten

• Schrijfsnelheid valt ietwat tegen

MarcelB96 2 februari 2018 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 1TB

Prima product, sinds mijn overstap van HDD naar SSD kan ik niet meer zonder

Pluspunten

• Stil
  • Snelheid

Minpunten

• Prijzig (overstap HDD->SSD)

zx9r_mario 28 augustus 2020 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 1TB

Premium SSD voor een redelijke lage prijs, is een van de weinige met powerloss protection in deze prijsklasse.

Pluspunten

• powerloss protection
  • performance

Minpunten

• nog geen gevonden

chaoscontrol 4 augustus 2020 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 1TB

Ik zocht 1TB SATA SSD welke niet duur was. Deze zou tijdelijk gebruikt worden in een machine waarna deze als opslag schijf zal dienen in mijn werkstation. De performance is prima voor deze prijs. Schrijfsnelheid zakt na aantal GB terug naar ~100MB/s, normaal voor een TLC schijf met dram/SLC cache.

• Performance

Minpunten

• Uiterlijk

stefanfjk 24 april 2020 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 1TB

Prima SSD, werkt snel en is stabiel. Ideaal om een ouder desktop sneller te maken (waar ik hem voor gebruikt heb).

• Stabiel

Minpunten

• Nog niet gevonden

planet8 7 april 2020 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 1TB

Zie ook mijn vorige review, installatie ging deze keer zeer vlot. Duurzaamheid kan ik momenteel nog niks over zeggen, maar met de vorige Micron ssd in 2 jaar geen enkel probleem ondervonden. https://tweakers.net/productreview/192191/crucial-mx500-2-komma-5-inch-500gb.html

Pluspunten

• prijs
  • kwalitieit
  • geen qlc

Minpunten

• geen

Groesjenka 10 maart 2020 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 1TB

Ter vervanging van mijn oude sata schijf van mijn 573G Acer notebook. Klonen met aanbevolen software ging probleemloos. HD verwisselen, notebook aanzetten en het loopt 10x sneller.

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • snelheid
  • installatiegemak

Minpunten

• nog niet gevonden

BramG04 29 oktober 2019 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 1TB

Top SSD, snel, stabiel en makkelijk te installeren.

Pluspunten

• Snelle SSD

Minpunten

• Geen SATA kabel meegeleverd

Pi-Qui 11 oktober 2019 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 1TB

Prima SSD's, heb er een in mijn MBP en een in mijn Dell precision M4600. De crucial heeft 1Gb NAND SLC cache als ik het goed heb, en dat merk je. In mijn ogen een aanrader.

Pluspunten

• snelheid
  • prijs
  • levensduur en garantie

Minpunten

• geen

rodgerz 27 september 2019 Product gekocht

prima betrouwbare ssd en een lekker opslag van 1tb

Pluspunten

• betrouwbaar
  • snel

Minpunten

• geen

Sir_Hendro 5 april 2019 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 1TB

Mijn eerste MX500 1TB begon vol te raken dus heb ik een half jaar later een tweede gekocht. Ook deze is wederom hartstikke snel.Crucial en Samsung blijven de toppers qua prijs / kwaliteit verhouding. Ouderwetse HDD's zijn niet langer welkom. De betrouwbaarheid en snelheid gewoon veel beter.

Pluspunten

• Prestaties
  • Degelijk

Minpunten

• Geen

cas320600 6 januari 2019 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 1TB

Mijn oudere 250Gb SSD is wat krap, en heb recent deze 1Tb Crucial SSD gekocht voor maar €125,- (@ amazon.de) zodat ik flink wat games erop kan zetten.

Pluspunten

• Veel positieve gebruiksserreviews
  • Relatief hoge lees- en schrijfsnelheden
  • Lage prijs
  • Aansluiten, formatteren en gebruiken!

Minpunten

• Geen SATA kabel erbij geleverd

Reynaert98 9 februari 2018 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 1TB

Ontzettend goedkope SSD met prima prestaties.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Snel

Minpunten

• SATA kabel zit niet vastgeklikt, vrij onhandig met de case die ik heb.

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Crucial MX500 2,5" 1TB?