Specificaties 2,5" • 3d v-nand (TLC) • SATA-600 - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Willem de Moor - Redacteur componenten 22 januari 2018

Crucial MX500: Koploper in het budgetsegment

Crucial heeft met de MX500-serie weer een potentiële budgettopper in handen. Met een prijs per gigabyte die al bij introductie rond de 25 cent per gigabyte zit, heeft het Amerikaanse bedrijf de goedkoopste ssd's van dit moment in de handel. De prestaties zijn gelukkig niet van het budgetniveau, hoewel we het uiteraard wel over sata-drives hebben, we mogen dus geen nvme-prestaties verwachten. De belangrijkste concurrent, Samsungs 850 EVO-serie, wordt in ieder geval geëvenaard danwel voorbijgestreefd in de meeste tests, en dat gecombineerd met een lagere prijs maakt de MX500 een zeer interessante drive.  Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
Foritain 29 mei 2018 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

Ondanks dat de MX500 SSD's tot de aller goedkoopste behoren zien we uitstekende prestaties die enkel hun meerdere moeten erkennen in de 860 EVO serie. Het prestatieverschil is echter klein, maar datzelfde gaat op voor het prijsverschil. Beide uitstekende keuzes waar de dagprijs de doorslag zal moeten geven.

Pluspunten

• Zeer goede prestaties, laat het gros van de SATA drives achter zich
  • Ondersteuning gangbare encryptie
  • 5 jaar garantie
  • Uitstekende prijs-per-Gigabyte

Minpunten

• 860 EVO is nipt sneller, dat merk je niet, maar wil je toch in de prijs terug zien. Meestal is dat zo, maar check de dagprijzen.
  • Wmb geeft Crucial hun MX-/BX- SSD's eens een visuele upgrade voor desktop pc's met venster.

planet8 5 juli 2018 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

Opgepast bij klonen van hdd naar ssd, voor de rest prima ssd. De snelheidswinst t.o.v een hdd is enorm.

• Snelheid
  • stroomuitval bescherming

Minpunten

• Clone software werkt niet voor HDD
  • Misinformatie van fabrikant

jofrel 14 september 2019 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

Heel tevreden met mijn aankoop. Snelle SATA SSD voor een goede prijs. SATA kabel met zo'n metalen clipje klikt er helaas niet in vast, dat is wat teleurstellend maar niet erg.

• Snelheid

Minpunten

• SATA Connector

FD2 9 augustus 2020 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

Mijn laptop uit 2012 is weer behoorlijk vlot. Die kan weer een paar jaar mee.

Pluspunten

• Clone software bijgeleverd
  • Lekker snel

Minpunten

• Clone software kan niet met 5 partities op 1 schijf overweg.

AnhP 14 juni 2020 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

Gekocht op Amazon: E. 64,95 (prijs verschilt per dag)

Pluspunten

• Goed kwaliteit voor de prijs
  • Vergelijkbaar snelheid als de duurdere Samsung EVO 960
  • Gemakkelijk te installeren

Minpunten

• moet nog ontdekken

route99 11 april 2020 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

Afgaande op de reviews en ook de eigen positieve Crucial ervaringen, was de keuze vrij eenvoudig. SWW leverde binnen ca 1 dag al de SSD. Klonen:met Aomei Backupper Free, in 1x werkend. Eeen snelle SSD prima voor mijn i7 7700K/16 GB DDR4 systeem. Verder weinig spannends te melden.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Was bekend met dit merk/ de kwaliteit

Minpunten

• Nog geen gevonden

msx4ever 4 april 2020 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

Prima product, snelheid is goed bij zowel lezen als schrijven. Door het vervangen van de 7200RPM HDD met deze SSD van Crucial is de laptop een stuk stiller nu :-)

Pluspunten

• Snel
  • 5 jaar garantie

Minpunten

• geen

Webwinkelaar 14 februari 2020 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

Prima product voor een redelijke prijs. Voldoet inderdaad aan de beschreven prestaties..

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Lees/schrijf snelheid

Minpunten

• De optionele software voor de SSD op Crucial's website voelt een beetje aan als bloatware

miekoo 8 november 2019 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

goede ssd voor zijn prijs

Pluspunten

• prijs
  • snelheid

Minpunten

• geen

Fireshade 23 mei 2019 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

No-nonsense SSD met goede prestaties voor een heel redelijke prijs. Bescherming bij stroomuitval bij de MX500 serie is voor mij ook een groot pluspunt.

Pluspunten

• Bescherming bij stroomuitval
  • Heel goede prestaties
  • Redelijk lage prijs

Minpunten

• Voor de modcases misschien wat saai uiterlijk

bigger 29 april 2019 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

Het vervangen van mij HDD door de Crucial MX500 had ik veel eerder moeten doen! PC is veel sneller geworden en maakt minder geluid. Met de te downloaden kloonsoftware was het overzetten ook zo gedaan.

Pluspunten

Minpunten

• Geen

Mignol 2 maart 2019 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

De 500GB van de MX500 serie heeft de beste prijs/prestatie-verhouding. Sneller dan de BX500 en maar een beetje duurder. Ik verving een oude 120GB SSD van een laptop door deze SSD en de laptop werd zelfs nog iets sneller.

Pluspunten

• Compatible met oude en nieuwe SATA.
  • Het "Crucial Storage Executive" programma (om te kijken of er een firmwareupdate is) is eenvoudig in gebruik.

Minpunten

• geen

jaimeeus 1 januari 2019 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

Gebruikt als opslag voor m'n spellen. Laadtijden zijn enorm gedaald en genoeg capaciteit voor mijn gehele steam bibliotheek.

Pluspunten

• Snel
  • Goedkoop
  • Vijf jaar garantie
  • 500GB opslag

Minpunten

• Kleur wellicht

KingDenizz 26 november 2018 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

Voor de prijs een uitstekende SSD die vaarwel tegen HDD's zegt.

Pluspunten

• Laat HDD's kilometers achter zich
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Geen

kschoormans 25 november 2018 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

Ik wilde de HDD van mijn MacBook Pro 2011 vervangen voor een SSD schijf. In eerste instantie had ik de Samsung 860 EVO op het hoog, maar in de Ssd Best Buy Guide werd de Crucial aangeraden als beste 500 GB schijf. Vandaar dat ik deze uiteindelijk heb gekocht.

Pluspunten

• Snel, mijn MBP is weer als nieuw
  • Installatie was makkelijk

Minpunten

• Nog geen

nonni23 30 oktober 2018 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

Goedkope, maar goedwerkende ssd, tegenover de samsung ssd is hij ongeveer 1 seconde trager.

Pluspunten

• Lage laadtijden
  • Snel opstarten
  • Tot nu toe geen drive fails gehad
  • goedkoop

Minpunten

• niet

crptc 21 september 2018 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

Dit is een goedkope schijf met makkelijk te gebuiken kloonsoftware. De opstarttijd van de pc is van 3 minuten naar 36 seconden gegaan. De controller was wel wat wiebelig bij het inpluggen van de sata kabel en de power kabel. Ik als regular user ben enorm tevreden.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Makkelijke installatie
  • 5 jaar garantie

Minpunten

• Controller voelt wat gammel aan

DeepDive 19 juli 2018 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

Lekker vlot en mooi afgewerkt. Tot nu toe altijd Samsung SSD's gehad maar ik dacht laten we Micron ook eens een kans geven.

Pluspunten

• Mooie metalen behuizing
  • Prestaties vergelijkbaar met de 860 EVO

Minpunten

• Geen

ezrapeet 20 mei 2018 Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 500GB

Door de driver van deze schijf te downloaden laden games intens snel, prijs/kwaliteit verhouding zit goed.

Pluspunten

• Goedkoper dan samsung
  • Driver software

Minpunten

• Geen

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Crucial MX500 2,5" 500GB?