Review door de redactie

Review - Xbox One X - De beste graphics op een console

De tweede 'consoleoorlog' van deze generatie gaat tussen de Xbox One X en de PlayStation 4 Pro. Nu ook Microsofts console voor 4k-gaming op de markt is, vergelijken we de twee.

425    30 nov

Review - PlayStation 4 Pro - Wat kun je met die extra rekenkracht?

De PlayStation 4 Pro heeft twee keer zoveel rekenkracht als de voorgaande versies van de PS4. Is het daarmee ook aan te raden om je bestaande PS4 om te ruilen? Dat is maar zeer de vraag.

321    6 dec '16

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Kovogar 2 januari 2017 Product gekocht

Sony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart

De Playstation 4 Pro is snel, controller is fijn, snel aansluiten en spelen. Let wel op; de heatpipe zit (als je vanaf de voorkant kijkt) aan de linkerkant, deze moet voldoende ruimte hebben anders word de PS4 Pro snel warm. Maakt af en toe wel wat lawaai. (hard blazen).

Pluspunten

• Prima bouwkwaliteit
  • Snel
  • Controller is fijn, accu gaat lang mee
  • Extra grafische kracht voor betere graphics in games
  • Boost mode (sinds firmware 4.5.0)
  • SATA3 aansluiting voor harddisk
  • Extra USB3 poort aan de achterkant t.o.v. launch PS4

Minpunten

• Blaast af en toe hard
  • Harddisk af en toe langzaam (5400 RPM)
  • TV moet HDMI 2.0 ondersteunen, anders levert de PS4 Pro 1080p content

Randapparatuur Score: 5
Spelaanbod Score: 5
Multiplayer Score: 5
Multimedia Score: 5

Septimamus 9 januari 2018 Product gekocht

Sony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart

Mijn korte review over de PlayStation Pro die ik na lang overwegen toch heb gekocht. Zeker geen spijt van en staat centraal in de vele uren game plezier die je zelf en met je maten kan hebben.

Pluspunten

• Graphics goed 4K+HDR
  • Design uitstekend
  • Snoertje voor controller niet te kort
  • Controller ligt goed in de hand
  • Goed OS

Minpunten

• Maakt soms flink geluid
  • Nog maar weinig games op het moment
  • Controllers redelijk prijzig
  • Games prijzig

Randapparatuur Score: 3
Spelaanbod Score: 2
Multiplayer Score: 4
Multimedia Score: 4

Alighieri 10 november 2017 Product gekocht

Sony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart

Fijne vervanger van de base PS4, maar met enkele kanttekeningen.

Pluspunten

• Games met een pro-patch
  • Boost-modus
  • Grotere HD (1tb)

Minpunten

• Lawaai bij pro-patch games
  • Fijnere controller (v2)
  • Warmteontwikkeling
  • Niet alle games hebben een pro-patch

UnlikeZero 13 juni 2018 Product gekocht

Sony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart

Afgelopen zomer een PS4 gekocht na de release van Tekken7. Van huisgenoot Horizon Zero Dawn mogen lenen en dat spel i.c.m. deze krachtige console heeft mijn liefde voor gaming opnieuw aangewakkerd. Er zijn genoeg reviews voor te vinden, ik wil benadrukken dat het anno 2018 nog de moeite waard is.

Pluspunten

• Controller
  • Fantastisch aanbod in (exclusive) games

Minpunten

• Beetje lawaaierig
  • Ondersteuning 5.1 surroundset

TobiasW013 13 februari 2018 Product gekocht

Zeer tevreden over de PS4 pro, mooie toevoeging aan mijn 4K HDR tv

Pluspunten

• HDR ondersteuning
  • 4K Super sampling

Minpunten

• geen

Singels 8 augustus 2017 Product gekocht

Sony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart

Mooie console die een goede upgrade is als je een 4K/HDR tv hebt. Als je een normale ps4 in bezit hebt, is de upgrade niet nodig voor 1080p.

Pluspunten

• Betere graphics
  • Boost mode
  • 4K / HDR
  • 1TB opslag
  • 4K SUHD Blu-ray Player
  • Extra USB 3.0 aan de achterkant

Minpunten

• Harddisk af en toe langzaam (5400 RPM)
  • Blaast af en toe hard
  • TV moet HDMI 2.0 ondersteunen, anders levert de PS4 Pro 1080p content
  • Wordt warm
  • Weinig voordeel als je geen 4K en HDR tv hebt.

thomasbont 15 juni 2017 Product gekocht

Sony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart

Topconsole voor een schijntje van de prijs van een high end gaming-pc. Graphics bij games als Horizon Zero Dawn zijn fantastisch, en boost mode werkt in sommige gevallen perfect (bv. AC Unity).

Pluspunten

• High end graphics voor schappelijke prijs
  • Snelle console
  • Boost mode
  • Geweldige games voor het platform beschikbaar

Minpunten

• Wordt warm
  • Soms veel lawaai

chefsbest 6 juni 2017

Sony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart

Prima ding, is mooier dan de normale PS4 en PS4 Slim. Heb eigenlijk weinig tot geen last van het geluid of dat hij warm wordt. Boost modus is wel leuk, Soms kreeg ik de indruk dat de laad tijden wat minder werden maar dat kan ook tussen mijn oren zitten

Pluspunten

• 4K
  • HDR
  • Mooi desing
  • Snel
  • Nieuwe controller

Minpunten

• Geen SSD
  • Nog niet heel veel 4K content

Inflatable 3 juni 2017

Sony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart

Kan natuurlijk nooit op tegen de mogelijkheden en kracht van een highend gaming PC, maar value for money en gebruikersgemak van zo'n gameconsole blijft ongeėvenaard, dus ik begrijp het wel waarom ze zo populair zijn. Enige echte minpunt van de PS4 Pro vind ik het ontbreken van 4K Blu-ray ondersteuning.

Pluspunten

• Veel waar voor je geld (alleen de CPU in mijn PC kost al net zoveel)
  • 4K gaming (upscaled of niet het ziet er fantastisch uit, zeker i.c.m. een goede HDR TV)
  • 1TB opslag standaard
  • (theoretisch) 30% snellere CPU en meer dan 2x zoveel GPU kracht dan de standaard PS4 en stiller
  • Veel goede exclusieve games (Al vind ik dat als PC gamer ook weer een nadeel omdat ik liever alles op 1 platform speel, de PC) De reden van "gedwongen" aanschaf voor mij
  • 1 universeel online community systeem
  • Goede Blu-ray en mediaspeler
  • Mooi strak design in matzwart (blijft subjectief nartuurlijk, maar is in ieder geval geen vingerafdruk-magneet)

Minpunten

• Ontbreken van 4K Blu-ray ondersteuning
  • Relatief trage HDD i.p.v. SSD (begrijpbaar voor het geld)
  • Fan toch nog duidelijk hoorbaar als console te warm wordt (grotendeels op te lossen door de console voldoende ventilatie te geven, dus niet in te warme dichte kast te plaatsen). Is geluid belangrijker dan de extra prestaties en 4K dan is de stillere PS4 Slim een betere keuze
  • (nog) niet heel veel toegevoegde waarde i.c.m. een 1080P full-HD TV of monitor
  • Extra moeten betalen om online te kunnen spelen. Al is het niet echt veel het gaat me om het principe. Ik blijf dat als PC gamer een belachelijk iets vinden op de consoles

mascarpwn 9 maart 2017

Sony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart

Tja, het is een PS4 met nauwelijks bruikbare spierballen. Gekocht met Horizon en The Last of Us. Hoewel dit leuke games zijn vond ik de volledige ervaring matig. Geretourneerd en een Nintendo Switch gekocht. Ik had geen betere beslissing kunnen nemen!

Pluspunten

• Goedkoop
  • Boost mode voor oudere spellen, hoewel dit niet altijd werkt

Minpunten

• Maakt veel herrie
  • Wordt erg warm
  • Is vrij groot
  • Controller thumbsticks zijn slecht
  • Erg trage HDD
  • Nauwelijks toegevoegde waarde in vergelijking met de normale PS4

BMercenary 23 december 2016

Sony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart

Doos is goed verpakt. PS4 overgeslagen omdat ik wist dat dit model zou uitkomen. Huidige PS4 spellen spelen probleemloos en games met PS4 compatibiliteit, krijg je soms de mogelijkheid tot grafisch beter en/of hogere fps. PS4 Pro is zeker een aanrader als je nog geen ps4 hebt.

Pluspunten

• 4K
  • Makkelijk in te stellen
  • Optische poort
  • USB poorten aan de voorkant zijn beveiligd tegen powerspike
  • Voelt stevig aan
  • Fysieke power en eject knoppen met verlichting
  • Beter matiaal gebruikt waardoor je stof en krassen minder goed ziet

Minpunten

• Stukje groter dan zijn voorganger
  • Thumbsticks geven niet veel grip

PsychoMantis_NL 3 december 2016

Sony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart

Op mijn oude Full HD TV behaalde de PS4 Pro qua beeldkwaliteit weinig winst t.o.v. zijn voorganger, al draait de boel uiteraard wel vele malen vloeiender. De echte winst komt echter pas wanneer je ook de beschikking hebt over een 4K TV.

Pluspunten

• "4K"
  • strakke, vloeiende 60 FPS gameplay
  • HDR
  • Aanrader als je een 4K TV hebt of wilt kopen
  • Stijlvoller als zijn voorganger

Minpunten

• Standaard geen SSD/SSHD meegeleverd
  • Weinig winst in beeldkwaliteit op een Full HD scherm

Jordyva 22 november 2016

Sony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart

Heb de PS4 Pro voor 400 euro gekocht, en mijn eigen PS4 voor 225 euro verkocht. Prima prijs combinatie met mijn nieuwe 4K HDR Philips TV (43PUS6551, top-ding). De upgrade heeft zeker een meerwaarde Hogere Framerate, hogere resolutie voor een prijs die lager is dan een nieuwe videokaart (175 euro).

Pluspunten

• HDR & 4K ondersteuning (of upscaling, alsnog een stuk beter)
  • Hogere FPS (o.a. bij BF1)
  • SATA 3
  • Extra USB 3.0 aan de achterkant

Minpunten

• Maakt iets meer lawaai en wordt iets warmer (voor mijn gevoel, niet echt een issue)
  • Nieuwe controller is weinig anders, knoppen zijn iets grijzer ipv zwart, en er zit een ledbalkje in het touchpad.
  • 500 gram zwaarder (Als dit al een issue voor iemand kan zijn)

Aramius 22 november 2016

Sony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart

Goed gebouwde console, die veel mooiere beelden op je 4K televisie toont dan de originele PS4. Ik heb er zelf een SSD ingebouwd en dat scheelt enorm qua laadtijden (dit omdat de Pro i.t.t. de originele PS4 wel SATA 3 heeft). De extra USB3.0 poort is fijn voor de PSVR.

Pluspunten

• HDR & 4K ondersteuning mits je TV dit aankan.
  • Hogere resolutie bij veel games (tot nu toe gespeeld: Wacht Dogs 2, Uncharted 4, Rise of the Tomb Raider, Deus Ex: Mandkind Devided & Fifa 17).
  • Hogere resolutie of meer FPS bij VR games. (Tot nu toe gespeeld: REZ, PSVR Worlds & Driveclub VR).
  • Stil
  • Extra USB 3.0 poort aan de achterkant (hierdoor hoef je de PSVR niet meer aan de voorkant aan te sluiten, ziet er een stuk beter uit).
  • SATA III (dus SSD heeft nu wel zin).
  • Prima prijs.
  • Makkelijk data overzetten van je oude PS4.

Minpunten

• Geen standaard SSD.
  • Weinig voordeel als je geen 4K en HDR tv hebt.

joeyvbussel 18 november 2016

Sony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart

Voor wie goedkoop in ``4k'' wil gamen en al over een 4K tv beschikt is dit een perfecte oplossing. Draait soepel, een microfoontje is bijgeleverd en is vele male goedkoper dan b.v een 4k game PC.

Pluspunten

• veel voor weinig
  • ``4k''
  • microfoon bijgeleverd

Minpunten

• wordt warm

Spanjard 16 november 2016

Sony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart

Ge-upgrade via GameMania met inruilactie PS4 1tb naar PS4 pro (200 euro over te betalen). De PS4 oogt hoger dan de oude en dat is deze ook. De controller voelt kwalitatief aan en menu's voelen iets vlotter. Een dergelijke upgrade is een 'nice to have' van een reeds uitstekende ervaring.

Pluspunten

• HDR (niet voor mij)
  • 4k (niet voor mij)
  • Strak design
  • extra grafische opties/toekomst bestendig
  • USB 3.0 aan de achterkant (oplader opties)
  • de Prijs icm inruilactie (200euro)
  • stiller dan de 1e PS4
  • SSHD van oude PS4 werkt

Minpunten

• Prijs (indien je geen inruil doet)
  • beetje hoog (staand) helaas
  • stuk zwaarder dan de oude console

misterd11 10 november 2016

Sony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart

Erg nette console wat een leuke upgrade is als je een 4k (hdr) tv hebt. Als je een normale ps4 in bezit hebt, is de upgrade niet nodig. Maar de opgehoogde resolutie, of dit nou native is of door software is goed te merken. Aanrader voor nieuwe console gamers!

Pluspunten

• Hogere resolutie (4k)
  • Hdr
  • "toekomstbestendiger"
  • Minder luid dan 1ste gen. Ps4

Minpunten

• Aardig wat warmteontwikkeling (330watt ms )

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Sony PlayStation 4 Pro 1TB Wit?