Tweakers zegt: 8,5

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Paul Hulsebosch - Redacteur 24 september 2018

Noisecancelling koptelefoons - Vijf topmodellen getest

Bose maakt met de QuietComfort 35 II een van de populairste noisecancelling headsets en die populariteit is verklaarbaar. De 35 II is gewoon een heel goede, allround, no-nonsense noisecancelling koptelefoon die heerlijk zit en behoorlijk klinkt. Hij heeft weinig chique foefjes, maar is prettig in gebruik. Ja, hij mist vooral ondersteuning voor wat codecs en de app mag uitgebreid worden met een equalizer, maar een goed geluid, nog betere noisecancelling en een uitstekend draagcomfort maken van de 35 II een terechte topper in deze prijsklasse. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Toon reviews van:
k.westerveld 3 januari 2018 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

De Bose QuietComfort 35 II is top! Het is een premium koptelefoon met goed geluid, fantastisch design en uitmuntende noise-cancelling. Eenmaal gebruikt, zeer verslavend om te blijven gebruiken!

Pluspunten

• Noise-cancelling
  • Bouwkwaliteit
  • Warm en vol geluid
  • Eenvoudig in gebruik
  • Design
  • Gesproken meldingen

Minpunten

• Prijs/kwaliteitverhouding

Felicia 24 januari 2019 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Kwaliteit is degelijk, knoppen zijn fijn en ANC is behoorlijk.

Pluspunten

• ANC is behoorlijk
  • Bouwkwaliteit is erg degelijk
  • Configureerbare knop voor assistant of ANC niveau

Minpunten

• Bluetooth verbinding komt niet altijd tot stand
  • App van Bose vereist locatie permissies

Skyaero 25 oktober 2018 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Een uitstekend product voor mensen die veel reizen en graag ongestoord hun gang willen gaan.

Pluspunten

• Active noise cancelling
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Meegeleverde kabels
  • Bluetooth dirver

rendejo 1 november 2019 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Na enig onderzoek besloten deze koptelefoon te kopen. Ik twijfelde of ik zoveel geld wilde uitgeven, ik heb immers ook gewone oortjes. Ook had ik weinig gevoel bij noise cancelling. Inmiddels kan ik stellen geen spijt te hebben. Wat is noise cancelling heerlijk en wat zit de koptelefoon fijn!

Pluspunten

• Zit fijn
  • Weinig knoppen, dus niet verwarrend
  • Gewone hardware knoppen, geen touch bewegingen
  • Geen toeters en bellen: vier knoppen die hun werk doen

Minpunten

• Noise cancelling werkt misschien wel iets te goed

Foekejan 10 april 2019 Product gekocht

zie uitgebreid review!

Pluspunten

• geweldig geluid
  • mooi degisn
  • zit lekker
  • simpele knoppen

Minpunten

• tik in behuizing
  • bluetooth verbinding kan snel wegvallen

Room42 23 maart 2018 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Koptelefoon zit erg goed. De kussentjes passen precies om mijn oren maar drukken niet. De Noise Canceling is voor mij te sterk. Ik hoorde niks maar had het gevoel alsof er een grote druk op mijn oren stond. Dat is ook in de zachte stand (je hebt High, low, off).

Pluspunten

• Goed geluid met volle bass
  • Zit erg comfortabel
  • De noise canceling is erg indrukwekkend
  • Mooie gesproken status
  • Opladen via MicroUSB

Minpunten

• Noise Canceling voor mij te heftig
  • Korte oplaadkabel

ourplayground 15 november 2017 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Geweldig lichte koptelefoon met erg goede noise cancellation.

Pluspunten

• Draag comfort
  • noise cancellation
  • licht gewicht
  • geluids kwaliteit

Minpunten

• geen inline microfoon bij gebruik met kabel
  • prijs

DinorixNewbie 23 augustus 2021 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Super, maar nooit perfect.

Pluspunten

• Comfort
  • Geluid
  • Uitzicht

Minpunten

• Noice cancelling

Muppet_Newbie 1 mei 2018 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Fantastische koptelefoon, ben er helemaal happy mee. Zeer geschikt voor studeren in een gehorig huis. Op de fiets met NC uit (veiliger) hoor ik de wind net zo hard als bij m'n oude (bedrade) koptelefoon, vind ik niet erg. Ik heb geen last van een drukkend gevoel door de NC.

Pluspunten

• Geluid fantastisch
  • NC fantastisch
  • Accu fantastisch
  • Draagcomfort fantastisch
  • Koptelefoon + kabeltjes passen goed in de hardcase, daardoor altijd alles bij
  • Bellen werkt ook goed

Minpunten

• Kortste oplaadkabeltje ooit

RikH 23 december 2019 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Na een jaar deze headset te gebruiken kan ik maar tot één conclusie komen: Fantastisch product. Mijn favoriete gadget.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Draagcomfort
  • Bluetooth bereik
  • Batterij duur na één jaar gebruik
  • Microfoon

Minpunten

• Noise cancelling doet pijn aan oren

JeEmGu 29 november 2019 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Beetje jammer, dit ding is duur maar de microfoon is onder de maat. Muziek geluid is wel goed, bouw en de hoes is ook goed. Dus voor de muziek liefhebber prima.

Pluspunten

• Design
  • Hoes
  • Muziek audio
  • Stem

Minpunten

• Microfoon
  • Bellen

Devilmen 29 september 2018 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Fijne hoofdtelefoon. Goed geluid, simpele interface, simpele app.

Pluspunten

• Geluid
  • Comfort
  • Simpel in gebruik

Minpunten

• Vliegtuigadapter mist

Martin198801 31 mei 2022 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zilver)

Echt een hele fijne hoofdtelefoon. Zit comfortabel geluid is subliem. De noise cancelling werkt ook naar behoren. Filtert veel omgevingsgeluid weg.

Pluspunten

• Geluid
  • Comfort
  • Noise cancelling
  • Bouwkwaliteit

ANewTweaker 26 oktober 2021 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

De koptelefoon werkt al jaren perfect, en is nog steeds een voordelige koop vanwege de prijsdaling. Wel vind ik het jammer dat ik de koptelefoon niet met noise cancelling kan gebruiken tijdens het opladen, iets wat een aantal andere modellen wel kunnen. Ook hoor je bedraad de stroom lopen tijdensopladen.

Pluspunten

• Geluid is goed
  • App werkt prima
  • Onbedraad 3 levels noise cancelling (hard, zacht, uit)
  • Zit lekker
  • Goede bouwkwaliteit
  • Goede accuduur

Minpunten

• Micro-usb laden is gewoon niet meer van deze tijd
  • Als je de koptelefoon (bedraad) gebruikt terwijl je hem oplaadt, hoor je de stroom lopen.
  • Draad is nogal kort
  • Noise cancelling heeft alleen maar aan/uit als je bedraad bent.
  • Vervanging kussentjes is duur

Godjira 26 oktober 2021 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Mijn Sony WH-1000XM4 is helaas overleden en retour gestuurd. Ik had sowieso wat kleine issues met de Sony en ben dus voor een goedkoper model gegaan, van Bose. Maar de QC 35 ii kan nog prima mee anno 2021. Wat een heerlijk geluid en wat een comfort, zelfs met bril.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Verbindings stabiliteit
  • Bose app werkt prima, beter dan de Sony app
  • Draagcomfort (ook met bril)
  • Bouwkwaliteit
  • Multipoint werkt uitstekend
  • ANC werkt prima, ook anno 2021

Minpunten

• Codecs
  • Bluetooth 4.1 (als dit al een minpunt mag zijn)
  • Geen USB-C
  • Accu duur (vergeleken met de WH-1000XM4)
  • Passive Noise Cancelling kan beter

MoresM 7 september 2021 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Afweging gemaakt tussen de Sony WH-1000XM3 en deze. Eerst de Sony geprobeerd maar uiteindelijk ingeruild voor de Bose. Geen spijt van. Hoewel de ANC van de XM3 beter is, heeft de Bose daadwerkelijk ruimte voor m'n oren en ongekend comfort. Geen hifi stream-subscriptions, dus Sbc/AAC audiocodecs zijn voor mij prima.

Pluspunten

• Extreem licht en comfortabel: aanrader voor mensen met flinke oren
  • Degelijke noise cancelling (wel iets verouderd)
  • BT audiocodecs ruim voldoende voor gangbare streaming diensten zoals Spotify (verschil ga je niet merken tenzij je hifi-subscriptions hebt)
  • Uitstekend geluid (ook vergeleken met bijvoorbeeld de XM3)
  • Hardware knoppen
  • Meerdere devices tegelijk pairen (audio wordt niet gemixt)
  • Super compacte case

Minpunten

• Er zijn concurrenten die de ANC beter doen (merkbaar, vooral bij hogere tonen, maar niet extreem genoeg om doorslaggevend te zijn voor mij)
  • Batterij iets minder dan bijvoorbeeld de XM3
  • BT audiocodecs niet geschikt voor mensen die HiFi streaming-abbo's hebben bij bijv. Tidal (of de aangekondigde Spotify HiFi), of luisteren vanaf hun HiFi set

realbart 17 juni 2021 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zilver)

Half jaar in gebruik. Prima draagcomfort, ook met grote oren, Fantastische Active Noise Cancellation, installatie een beetje omslachtig. Ingebouwde microfoon en bluetoothbereik zijn ruim voldoende. Degelijkheid en bouwkwaliteit zijn goed, zeker vergeleken met mijn vorige koptelefoons van Philips en Clam. Het (voor de volledigheid) verzinnen van ondergenoemde minpunten was moeilijk.

Pluspunten

• Prima draagcomfort
  • Prima noise cancellation
  • Configureerbare knop (assistent of ANC level)
  • Degelijk ontwerp
  • Degelijke hoes bijgeleverd
  • Laadkabel en Audiokabel bijgeleverd
  • Verbindt met meerdere devices tegelijk

Minpunten

• Installatie heeft app nodig
  • Geen vliegtuigstekker (twv 2 euro) bijgeleverd
  • Audiokabel 2.5mm microjack ipv vaker voorkomende 3.5mm minijack
  • Mixt audio niet maar speelt van één device tegelijk

mcleaver 7 april 2021 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Ik ga deze headphones terugsturen. Ik heb ze aangeschaft als vervanging van een Sennheiser PXC550 koptelefoon, maar het werk niet. Ik gebruik de koptelefoon meestal met een USB kabel, geen Bluetooth (omdat de delay heel storend is bij video). Maar de Boze ondersteunt niet de USB voor audio.

Pluspunten

• Mooi
  • Licht

Minpunten

• Geen USB audio ondersteuning

TopsNL 13 januari 2021 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Na de meeste ANC koptelefoons getest te hebben wint deze koptelefoon. De gouden middenvelder met uitstekende ANC en het hoogste comfort. Accu is niet de allerbeste maar daar komt hij mee weg. Zit lekkerder dan de Airpods Max in mijn mening omdat hij een stuk lichter is. Aanrader!

Pluspunten

• Draag Comfort
  • Uitstekende ANC
  • Uitstekende geluids kwaliteit
  • Bedraad gamen is super
  • Opvouwbaar en licht

Minpunten

• Niet de beste accu
  • ANC druk in het begin maar went snel
  • App nodig om te connecten

MPoloANewbie 22 december 2020

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Meerwaarde van een fysieke winkel is mij niet duidelijk geworden. Geen te vergelijken producten.

Pluspunten

• Zit goed
  • Geluid is goed

Minpunten

• Kortste kabeltjes ooit
  • Balanceren volume niet mogelijk
  • Installatie App hapert

jestaaterop.nl 17 december 2020 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Erg prettige koptelefoon om lang te dragen. Heb ook de Sony WH-1000XM3 (privé, de Bose van mijn werk) en die vond ik, vooral in het begin, minder prettig dragen. De noise-cancelling is bij beide erg goed, maar de Sony doet het wel iets beter.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • draagcomfort
  • aan/uit-switch
  • accuduur

Minpunten

• geen usb-c

HhK1907 15 december 2020 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Comfort is prima, tijdens het thuiswerken heb ik hem gemiddeld 5-6 uur per dag op. De kussens sluiten goed aan en drukken niet storend. De NC is volgens de early adopters wel eens beter geweest (zie bose forum), echter ben ik alsnog tevreden over de NC. Al met al tevreden!

Pluspunten

• Comfort
  • Geluidskwaliteit
  • Bouwkwaliteit
  • ANC
  • Microfoonkwaliteit (bellen)

Minpunten

• korte oplaadkabel

Venlious 27 oktober 2020 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Ik heb deze koptelefoon nu bijna 3 jaar. Ik gebruik de koptelefoon voornamelijk besnoerd en met noise cancelling aan. Dit verloopt prima en kan gemakkelijk 2-3 dagen door zonder opladen met intensief gebruik. De oorkussens heb ik één keer moeten vervangen nadat deze begon te brokkelen, vervanging vrij prijzig.

Pluspunten

• Noise cancelling werkt geweldig
  • Gemakkelijk op te vouwen en mee te nemen
  • Draagcomfort
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Bluetooth is beetje vertraagd
  • Oorkussens beginnen met intensief gebruik na 1.5-2 jaar te brokkelen; makkelijk te vervangen, maar duur

TechNico 10 oktober 2020 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Na zo'n anderhalf jaar begonnen bij mij de oorschelpen te scheuren waardoor het schuimrubber tevoorschijn komt en de QC 35 eigenlijk niet meer draagbaar is. Reden voor mij om deze vanaf nu niet meer aan te bevelen.

Pluspunten

• Noise cancelling
  • Geluid

Minpunten

• Oorkussens snel stuk

JentedwNewbie 7 september 2020 Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Fijn product voor dagelijks gebruik batterijduur is heel degelijk en hij is comforabel voor lang gebruik, ook een grote plus is de returnpolicy. mijn exemplaar was kapot gegaan en zonder poespas gewoon een nieuwe gekregen. Ook de verzendkosten werden voor mij betaald.

Pluspunten

• Customer service
  • noice cancelling
  • batterijduur
  • Licht

Minpunten

• geluidskwaliteit voor de prijs

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Bose QuietComfort 35 II (Zwart)?