Door Tweakers Partners

Meld je aan voor het testpanel en review de AOC AG273QXP-monitor

11-11-2020 • 08:49

108

De tijd dat gamers bij hun beeldscherm moesten kiezen tussen de allersnelste responsetijd en de mooiste, meest levendige kleuren ligt gelukkig alweer even achter ons. Dat bewijst de AOC AG273QXP, een 27-inchmonitor die gebruikmaakt van Nano IPS-technologie. Benieuwd hoe games ogen en spelen op dit scherm? Meld je dan aan voor het testpanel en maak kans op een Azerty-bon ter waarde van 100 euro. Maar liefst acht deelnemers mogen met deze gamingmonitor aan de slag.

AOC heeft zich al meer dan een halve eeuw geleden gespecialiseerd in displaytechnologie. De monitoren van de fabrikant zijn bekend in de zakelijke markt, maar AOC is de laatste jaren ook steeds nadrukkelijker aanwezig in de gamingwereld. De Agon-lijn is naar eigen zeggen ontwikkeld om tegemoet te komen aan de hoge eisen van hardcore gamers, professionele esports-teams en streamers. De Agon-lijn, een Oudgrieks woord voor competitie, strijd en tegenstand, bestaat sinds 2016.

Levendige, stottervrije, haarscherpe gamebeelden

De 27 inch grote AOC AG273QXP-monitor behoort tot de Agon 3-serie en maakt gebruik van de nieuwe Nano IPS-technologie. Bij Nano IPS worden nanodeeltjes op de led-achtergrondverlichting van een ips-displaypaneel aangebracht. Deze deeltjes absorberen overmatige lichtgolflengten om het kleurengamma van het scherm te verhogen, zodat beelden kleurrijk, vol en levendig worden getoond. Het scherm heeft een responstijd van 1ms en een verversingssnelheid van 165Hz, wat moet zorgen voor soepele en naadloze beelden. Door de pixelresponstijd van 1ms moeten de meest hectische momenten in shooters en racegames zonder vegen (ghosting) op het scherm tot leven komen.

Andere technieken die deze monitor ondersteunt zijn FreeSync en lfc (low framerate compensation). AMD FreeSync Premium-technologie zorgt ervoor dat de verversingssnelheden van de gpu en het scherm worden gesynchroniseerd zodat spelers games zonder storend stotteren kunnen ervaren. AMD FreeSync Premium zorgt voor een verversingssnelheid van minimaal 120Hz. Dit vermindert wazigheid en verscherpt het beeld om een meer levensechte ervaring te realiseren. De lfc-functie voorkomt de kans op haperende beelden als de beeldsnelheid lager is dan de verversingssnelheid.

Meedoen met het Tweakers-testpanel

Ben jij geïnteresseerd in gamemonitoren en lijkt het je leuk om een review te schrijven over de AOC AG273QXP? Vul dan hieronder de poll in en geef aan dat je dit nieuwe scherm wil testen. Uit alle inzenders selecteren we willekeurig acht winnaars. Mocht jij tot de gelukkigen behoren, dan zorgen wij ervoor dat je gedurende de testperiode een AOC AG273QXP in huis hebt. Je moet een review van je bevindingen op Tweakers plaatsen en als bedankje voor het testen ontvangen alle deelnemers een Azerty-bon van 100 euro.

Wil jij de AOC AG273QXP-monitor reviewen?

Poll

De opties zijn uitgeschakeld omdat de deelname gesloten is

Edit: het woord winnen uit de poll gehaald. Je krijgt een cadeaubon, en niet de monitor.

Algemene voorwaarden actie

  • Je Tweakers-account moet vanaf 10 november actief zijn.
  • Meedoen kan tot en met 18 november 2020, alleen via de poll. Je kunt één keer aan de poll deelnemen.
  • Winnaars krijgen uiterlijk na 19 november bericht via e-mail. Niet-winnaars ontvangen geen bericht.
  • Winnaars worden at random geselecteerd. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
  • Winnaars zijn bereid en beschikbaar om in de twee weken na ontvangst het product te testen en een uitgebreide review te publiceren in de Tweakers Pricewatch.
  • Na het publiceren van de review moet de AOC AG273QXP-monitor retour worden gestuurd. Als bedankje voor het testen ontvangen alle deelnemers een Azerty-bon van 100 euro.
  • Minderjarigen mogen pas meedoen na voorafgaande toestemming van hun ouders of verzorgers.
  • Prijzen zijn niet inwisselbaar voor geld of andere goederen.
  • Medewerkers van Tweakers en AOC zijn uitgesloten van deelname.
  • Deelnemers die niet voldoen aan bovengenoemde voorwaarden kunnen worden uitgesloten van deelname.
  • Klachten kunnen via klachten@tweakers.net ingediend worden.
Dit artikel is geen redactioneel artikel, maar gesponsord en tot stand gekomen dankzij AOC en Tweakers Partners. Dit is de afdeling binnen Tweakers die verantwoordelijk is voor commerciële samenwerkingen, winacties en Tweakers-events zoals Meet-ups, Developers Summit, Testfest en meer. Kijk hier voor een overzicht van alle acties en events. Mocht je ideeën met ons willen delen over deze vorm van adverteren, dan horen wij dat graag. Hierover kun je met ons in gesprek via [Discussie] Reclame algemeen.

Reacties (108)

108
106
78
6
1
10
Wijzig sortering
Wil jij de AOC AG273QXP-monitor reviewen en winnen?
Na het publiceren van de review moet de AOC AG273QXP-monitor retour worden gestuurd. Als bedankje voor het testen ontvangen alle deelnemers een Azerty-bon van 100 euro.
Dit ziet er wel heel misleidend uit.

Edit: even toegevoegd wat je wél krijgt.

[Reactie gewijzigd door hoeksmarp op 25 juli 2024 07:10]

De tekst van de poll is ingepast, deze was niet correct. Wanneer je geselecteerd bent om een review te schrijven dan win je een cadeaubon van Azerty en niet de monitor. Excuus voor de verwarring.
Kan je nagaan, dit had ik zelfs al over het hoofd gezien, maar een valide punt.

Het is maar net hoe je t interpreteert.
Iedereen die die zin leest zal denken dat winnen verwijst naar de monitor en niet naar reviewen. Dat is gewoon lekker misleidend.

Je wint de kans om een review te maken en dan krijg je een BEDANKJE voor die review. Oftewel je wint niet die 100 euro maar de kans om het te reviewen.
Precies om die reden laat ik m ook aan mezelf voorbij gaan.
Dus lekker maken met een monitor van ruim 400 euro om hem vervolgens alsnog met de 100 euro korting voor eigenlijk een inkoopsprijs of ex-btw prijs te kopen. Neemt niet weg, 100 euro is 100 euro.
Ik zelf laat hem schieten, ik ben geen gamer en vereis ook verder geen hightech monitor hoewel een goede monitor ook prima getest kan worden op wat foto en videobewerkingen en alle andere dagelijkse bezigheden.
Eens, een zin die op meerdere manieren interpretabel is. Eerst alles goed lezen voor je wat klikt, het is geen privacy statement :+

En tja, een tegoedbon, ik doe het niet. Ik stopte veel tijd in reviews, maar ik merkte al dat er vaak weinig views waren, minder dan vroeger. Wat heb je dan aan de moeite als een handje vol mensen nog kijkt. Als ik het product mocht bezitten, zou ik er wellicht wel weer voor te porren zijn. Kan je er langer mee experimenteren.
Tweakers bepaalt niet wat de sponsor kado doet.
Dat zeg ik toch ook niet?
Ik begin dit soort advertorials op tweakers te hekelen. Vroeger mocht je nog een product houden, maar nu krijg je:
Als bedankje voor het testen ontvangen alle deelnemers een Azerty-bon van 100 euro.
Dus stel ik stop er veel tijd in om een goede review te plaatsen, krijg ik 100 euro. Tuurlijk, 100 euro is altijd welkom, maar dit scheelt Tweakers veel geld in het zelf reviewen en voor de fabrikant is het gratis reclame.

Het is in mijn ogen geen eerlijke deal, tenzij je echt een review fanaat bent die het leuk vind om te doen. Maar dan nog..
Ik maak bezwaar tegen je conclusie dat het ons veel geld scheelt in het zelf reviewen en dat het voor de fabrikant gratis reclame is. Dat is feitelijk onjuist.

Tweakers' redactionele reviews staan volledig los van de user/community reviews. In die zin heeft het een dus niets te maken met het ander, geen kostenbesparing dus. Daarnaast is het geen gratis reclame voor de fabrikant, zij betalen ons een vergoeding voor de media awareness en de handeling, plus de gebruiker 100 euro als bedankje.

Om op dat laatste ook nog te reageren. Daar kun je verschillend over denken, als we namelijk het product weggeven (namens de fabrikant) dan zien we regelmatig kritiek dat het reviewen niet helemaal zuiver kan zijn, omdat dit de score zal beïnvloeden. Als we een cadeaubon weggeven horen we regelmatig dat de 'vergoeding' niet in verhouding staat met de effort die erin gestoken is.
Edit: Wij maken hier geen keuze in. Per testpanel wordt bepaald of we een product of andere incentive weggeven, in overleg met de fabrikant.

Ik denk dat de cadeaubon of het krijgen van een product (of welke andere incentive dan ook) nooit doorslaggevend moet zijn om een product te willen reviewen. De intrinsieke motivatie zou in mijn ogen moeten zijn; je tech interesse in nieuwe producten en technieken of het helpen van je mede tweaker in het maken van keuze (kennis delen). Gelukkig werkt dat ook zo, daardoor krijgen we eerlijke reviews, die daadwerkelijk iets toevoegen in de zoektocht van anderen.

We mikken dus zoals jij al aangeeft op die 'review fanaat'. Gelukkig krijgen we meestal honderden en soms zelfs duizenden aanmeldingen. Ik ben geneigd om te zeggen dat dit dus prima werkt.

[Reactie gewijzigd door Bart Zoetmulder op 25 juli 2024 07:10]

Het is simpelweg een combinatie van machtsverhouding en vraag en aanbod. Tweakers.net krijgt qua vergoeding hier heel wat meer voor dan een cadeaubon van 100 EUR. Qua afzetmarkt zijn het blijkbaar honderden die mee willen doen. Voor jou 1000 anderen. Waarom je de beloning dan dermate misleidend moet stellen zoals hier is me een raadsel. @Qlusivenl de enige logische reactie is het aan je voorbij laten gaan, eventueel met een comment. Laat een andere gek het maar doen (ik wil de cadeaubon wel).
Wat bedoel je met machtsverhouding?

En ik neem aan dat je met je opmerking over misleidend ingaat op de fout dat er 'winnen' bij de poll stond? Die is aangepast, helaas was daar een verkeerde tekst gebruikt, was zeker niet misleidend bedoeld.
Dezelfde machtsverhouding als Albert Heijn heeft om een blik goedkope arbeidskrachten (lees: scholieren en studenten) open te trekken. Als Jantje nee zegt, dan zegt Pietje wel ja. Het is een race to the bottom. Dat iemand die 80 EUR per uur verdient hier geen zin heeft, is nogal wiedes. Maar die persoon heeft ook helemaal geen tijd voor deze website ;)

De misleiding heb ik in de huidige post niet meer teruggezien. Bedankt voor de fix.
Ah zo, of ik dan het woord machtsverhouding zou gebruiken weet ik niet. Ik vind het voorbeeld wat je gebruikt ver van deze praktijk staan. Ik wil er slechts mee aangeven dat er voldoende intrinsiek gemotiveerde tweakers zijn die graag meedoen. Logischerwijs kan iedereen zijn (of haar) eigen afweging maken of het wel of niet de moeite waard is.
Dacht ik al, vandaar dat ik de term race to the bottom gebruikte. Uitzendkrachten, 80 EUR/uur, zijn uitersten. Toch zal een student die minimumjeugdloon verdient (en de vrije tijd heeft voor de review) zich eerder geneigd voelen zich hier voor aan te melden. Heb je statistieken bijvoorbeeld leeftijd en opleiding van testers/reviewers?
Wat een onzin stelling, ik ben zeker geen student en verdien ook zeker geen minimum loon, maar ik meld me regelmatig aan voor testpanels, ook wanneer er niets tegenover staat of een cadeaubon. Waarom? Omdat ik het leuk vind om zo nu en dan een review te schrijven over een product dat ik anders wellicht niet zou testen. Mag ik het product houden, leuk extraatje, maar als ik het moet terugsturen ook geen probleem.

Als je dit ziet als iets om je inkomen aan te vullen of dat het 1-op-1 gelijk moet staan met wat je zou ontvangen als je voor de tijd die je er in hebt gestoken zou werken ben je denk ik verkeerd bezig. Het is een hobby, geen werk!
Ik dacht toch echt dat Tweakers een community was, waarbij ook onze bijdragen meetellen.
De zaak zou anders liggen als dit een advertentie is van Tweakers waarin ze om professionele reviews vragen en dat je dan met een fooi wordt opgescheept, ik zie dit meer als betrokkenheid creëren.

Je opmerking dat dit een onethische verhouding is snap ik niet helemaal, ze zijn transparant over wat de actie inhoud en het staat je vrij om er wel of niet aan mee te doen op basis van wat ze je bieden. Het is niet dat ze je dwingen om je aan te melden.
Ik heb mezelf niet voor deze review mogelijkheid aangemeld omdat ik geen gamer ben en ik daarom geen meerwaarde zie van een review van mij voor de potentieel geïnteresseerden.
Cijfers hierover houden we niet bij, wel een interessante vraag. Ik kan alleen maar afgaan op mijn ervaring en daar zie ik een heel gemêleerd beeld. Op basis daarvan zou ik niet concluderen dat er 1 groep gebruikers (bijvoorbeeld jongeren/studenten) uitspringt. Maar goed dat is niet op basis van data.
Ik wil er slechts mee aangeven dat er voldoende intrinsiek gemotiveerde tweakers zijn die graag meedoen.
Zeker mee eens! Stugger nog, het kan genoeg mensen een zetje geven om eens een eerste review op Tweakers te plaatsen. En heb je er eenmaal een geschreven, dan is de kans groot dat je het vaker gaat doen.
Daarom betaalt de AH meer dan de meeste andere supermarkten, vanwege die 'race to the bottom'? :+
Als je voorbeeld ten eerste dusdanig ver weg van het punt ligt en dan ook nog niet eens klopt kan je 'm misschien maar beter achterwege laten ;)
Dat hogerop meer geld ligt is vrij logisch maar heeft niets met machtsverhouding te maken maar met schaal, of verwacht je daadwerkelijk dat de individuele reviewer even veel beloont/betaalt krijgt als het bedrijf wat het organiseert? Dat die vakkenvullers evenveel verdienen als de directeur, vrij logisch lijkt me.

Dat het er nogal krom en misleidend staat absoluut, maar machtsverhouding is gewoon het verkeerde woord om uit te leggen dat je liever meer geld wilt krijgen...
Dit. Maar het lijkt mij toch heel simpel. Tweakers moet ook geld verdienen. En ik heb tien keer liever dat Tweakers geld verdient met dingen als dit, dan met advertenties die ongevraagd allerhande tracking doen op mij als persoon. Dus wat mij betreft krijgen we meer van dit en minder (lees niets) van dat, dat is een win-win in mijn boek.

Daarnaast, in de Pricewatch geef je bij een review aan of je het product zelf gekocht hebt, of je gesponsored bent, of een "Testpanel" review schrijft. Staat ook prominent zodat je het als lezer goed inzichtelijk hebt waarom een recensie geschreven is. Ik kan die transparantie alleen maar waarderen.
Ik begrijp het. Maar stel de reviews zijn slecht, of het product wordt slecht gewaardeerd, dan gooit de fabrikant dus geld weg hiermee. Dat geloof ik niet zo zeer. Mij lijkt dan alsnog dat de vergoeding dat tweakers ontvangt relatief een stuk kleiner is dan als zij zelf advertenties moeten plaatsen.

Ik ben het ook niet helemaal eens of de vergoeding doorslaggevend moet zijn. Het is natuurlijk geen fulltime baan, maar je gaat ook niet voor je lol gratis wat extra uurtjes werken bij je huidige baan. Je stopt er tijd en energie in, dat is niet gratis. Ik geef daarbij aan dat ik de 100 euro wat karig vind, vergeleken met vroeger. Ik ben blij dat andere mensen een andere mening hebben en zoals je zelf al aangeeft, honderden aanmeldingen vaak binnenkomen. Dat het goed werkt, dat is duidelijk. Ik vind het zelf gewoonweg niet helemaal eerlijk.

Maar de grootste ergernis is dat de vergoeding in de loop der jaren dus alleen maar minder is geworden, maar de reviews (naar mijn inziens) wel uitgebreider.
Het is natuurlijk altijd 'in the eye of the beholder' of een beloning in lijn is met moeite.
Ik persoonlijk vind 100 niet zo snel de moeite waard maar dat zit natuurlijk ergens tussen je oren.
Als je 12 euro per uur verdient bij een McDo zou ik me zo kunnen voorstellen dat je best een uurtje of 4 in een review schrijven wil steken om daarmee 100 euro korting te hebben op je toekomstige dekstop.
Als je 80 euro per uur verdient zal het wat minder motiveren.
Anoniem: 1463186 @Qlusivenl11 november 2020 10:59
Maar als het in jouw ogen niet eerlijk is, dan doe je niet mee toch?
Ik denk dat het vooral een combinatie is van gevoel en misschien werkelijkheid. Even kijkende naar oude reviews, zelfs als je dan werd uitgekozen heb je de kans om iets te winnen. Het is niet zo dat je het altijd mocht houden en dat dat het was, er zaten ook panel's tussen waar je langs mocht komen en niet eens iets kreeg.

Ik zie het meer in de veranderde houding van bezoekers. Mensen moeten gratis producten krijgen, want Tweakers is hun tijd niet waard behalve als ze gratis spullen krijgen. Je ziet vooral dat bezoekers steeds meer veeleisend worden, en alles waar geld op wordt verdient wordt afgedaan als 'weer een advertentie'.
De reacties onder de panels waarbij je de producten niet eens mocht houden waren 5 jaar geleden bijna alleen maar positief, terwijl het hele sentiment op Tweakers is verschoven naar pessimistisch, negatief en alles gaat om geld dus ik doe niet mee. Erg zonde denk ik, en uiteindelijk denk ik dat Tweakers mede door die insteek niet zo heel lang meer heeft voordat ze toch moeten gaan bezuinigen. Want ja adblockers onder het mom privacy zijn leuk, en reageren 'wat kut een advertentie' vergaart veel karma, maar ooit gaan de servers op zwart dan.

Nogmaals, je hebt absoluut het goed recht om niet mee te doen met een actie als de actie jou niet aanstaat natuurlijk. Maar om dan te doen alsof het allemaal aan Tweakers ligt, en de gebruikers niks meer wordt gegund, daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Copy pasten maar weer allemaal.
Onder elke .actie komen dezelfde zure reacties.
Doe mee als je t leuk vindt, doe niet mee als je het niet leuk vindt. Het is niet bedoelt als betaalde baan.

Wat is dat toch? De reacties beginnen ook het niveau van nujij aan te nemen, dat begin ik te hekelen...

[Reactie gewijzigd door Arjant2 op 25 juli 2024 07:10]

Dat is een logisch gevolg van het feit dat de acties van Tweakers steeds kariger worden. Een tegoedbon van 100 euro bij Azert voor meerdere uren werk? Geef die mensen gewoon het beeldscherm, zo duur zijn ze nou ook weer niet.

Dit is gewoon heel goedkoop reviews kopen.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 25 juli 2024 07:10]

Prima toch. 100 euro voor een dag werk. Heb je een leuke zaterdag, leuk extraatje. Kun je bij Azerty een nieuwe hippe muis kopen waar je jaren plezier van hebt.
Deze beloning is anders hoger dan menig beloning in het verleden.
Zijn ook al reviewacties geweest voor kadobonnen van 50 euro.

Maar het gaat helemaal niet om de beloning. Dat is bijzaak. Doe mee als je het leuk vindt om te doen en anders niet.
Als t om t geld gaat kan ik beter werken, verdien ik dit in minder dan een uur. Dus die vergelijking kan je nooit maken.
De monitor testen en daarna een review schrijven kost je wel iets meer dan een uurtje...

Dit is gewoon een bizarre actie, wat gaan ze doen met die 8 beeldschermen die teruggestuurd worden dan? Die kunnen ze toch nooit voor de volle pond doorverkopen omdat ze gebruikt zijn, ze zijn meteen al een stuk minder waard.
Dat snap ik dat het meer dan een uurtje kost, dat zeg ik helemaal niet? Ik heb al vaker een review gemaakt hier. Dat is juist mijn punt. Natuurlijk moet je niet naar t geld kijken want zoals gezegd dan kan je beter een (paar) uur extra werken.

Voor wat betreft de monitoren, dat zijn vaak gewoon reviewexemplaren die door gaan naar de volgende reviewer. Ook al meegemaakt dat er maar bijvoorbeeld de helft aan testexemplaren zijn (of soms zelfs maar 1) waarbij de testers ombeurten testen. Het wil zeker niet zeggen dat je een hagelnieuwe monitor ontvangt.
Het kan, als je de eerste bent, maar vaak ook niet.

[Reactie gewijzigd door Arjant2 op 25 juli 2024 07:10]

Dat je een review sample krijgt zou kunnen, dat is dan ook wel een kwalijke zaak want die zijn waarschijnlijk hand-picked en sowieso 100% goed.
Kan ook volledig verkeerd aflopen.
Check mijn review maar eens van paar jaar terug. Een Samsung tv die al bij een paar reviewers was geweest...
productreview: Samsung UE55KS9000 Zwart review door Arjant2

[Reactie gewijzigd door Arjant2 op 25 juli 2024 07:10]

...
Dit is gewoon een bizarre actie, wat gaan ze doen met die 8 beeldschermen die teruggestuurd worden dan? Die kunnen ze toch nooit voor de volle pond doorverkopen omdat ze gebruikt zijn, ze zijn meteen al een stuk minder waard.
En dat is jouw zorg omdat? Doe het toch voor het plezier en bekijk het als hobby? Of doe jij geen hobby's, is dat allemaal weggesmeten tijd en geld? Sjezus, moet echt alles altijd om geld draaien. Ik kan me dergelijk zuur leven niet eens voorstellen... En dat is zeker niet persoonlijk bedoeld, eh!
Zomaar wat kritische vragen van "een andere enigma":
  • Wordt jij ook betaald voor het schrijven van deze reacties op Tweakers?
  • Mogen anderen een hobby hebben die geld kost?
  • Waarom moet er een financiele vergoeding tegenover community activiteiten staan volgens jou
  • Wat draag *jij* eigenlijk bij aan Tweakers?
Tweakers is in de roots gewoon een community, daar wordt aanspraak op gedaan. Wie heeft er zin om iets te doen...? Geloof me, er zijn genoeg tweakers die in de rij staan.

Als jouw probleem het feit is dat Tweakers zelf veel bekijks zou trekken en daardoor een hogere omzet zou draaien "over de rug van die arme reviewers", dan is het misschien tijd om een iets realistischer wereldbeeld te krijgen, of gewoon een andere community te gaan zoeken die beter bij jou past.

Ja, ik betaal Tweakers iedere maand een bedragje om geen reclame te hoeven zien en omdat ik ze een warm hart toedraag. Ik ben blij met Tweakers! :)
Mijn adblocker staat uit op Tweakers :)
Het valt mij gewoon op dat dergelijke acties van Tweakers steeds kariger worden, dat vind ik jammer en veel andere Tweakers vinden dit ook jammer, daarom zie je dezelfde kritiek elke keer terugkomen als er weer voor een schijntje om reviews gevraagd wordt.

Ik zou sowieso niet aan deze actie meedoen omdat ik geen zin hem om mijn setup overhoop te halen om een beeldschermpje te testen maar ik weet wel ongeveer hoeveel tijd iemand hier aan zou moeten spenderen om met iets degelijks te komen. Daarom vind ik de beloning van een tegoedbon van 100 euro gewoon erg karig. Ik snap dat er veel mensen wel blij mee zullen zijn maar ik vind het niet in verhouding staan met de tijd en energie die iemand erin moet steken. Ieder voor zich, ik hoop dat de mensen die uitgekozen worden er blij mee zijn :).
Ik probeer even de rollen van de betrokken partijen in te schatten. Ik gok zo dat Azerty zich inzet voor de logistieke afhandeling(en). Het leveren en ophalen van de schermen. Deze schermen worden door Azerty ingekocht en via marketingbudgetten gecompenseerd door AOC. Hierna belanden ze waarschijnlijk in een koopjescorner met een afgewaardeerde prijs. Die 100EUR tegoedbon zal waarschijnlijk ook door AOC worden bekostigd.

Daarnaast zou er nog een leuke voorraad deal aanvast kunnen zitten voor betrokken partijen -> Azerty. Er is immers aandacht gegeven aan het product (marketing aandacht) wat moet leiden tot extra verkopen. Als webshop zou ik gebruik willen maken van dit momentum door beschikbaarheid en een goede prijs. AOC wil op zijn beurt natuurlijk meer & grotere orders rondom deze actie afzetten bij partners :)
Kortom: bizar dat ze die paar honderd euro's bezuinigen door de schermen terug te nemen :)
Het is leuk als je het product mag houden, maar reviewen en zeker hardware die je anders mogelijk/waarschijnlijk niet gekocht zou hebben toch kunnen uitproberen is het voor mij zeker waard.

Een cadeaubon van €100 is ook niet weinig natuurlijk. Dus wat mij betreft snijdt het mes aan twee kanten. En gratis reclame, wel als het een goede monitor is. Als het een slechte monitor blijkt te zijn schroom ik ook niet om hem af te kraken, of ik er nou een vergoeding voor krijg of niet. Slechte reclame is natuurlijk ook reclame maar of dat helemaal is waar AOC op zit te wachten is maar de vraag.
True, de review kan ook slecht zijn. Maar stel jij stopt er 10 uur in, dat is 10 euro per uur. Het is een goed scherm en AOC heeft gratis (goedkope) reclame, en tweakers heeft een mooi artikel en zelf nagenoeg geen kosten van de redacteuren die het anders testen.

Maar als je het leuk vind, prima, dat snap ik. Maar het is geswitched van “je mag t product houden” naar “1 van de testers mag het product houden” naar “1 van de testers krijgt zus en zo kado” naar “je krijgt 75/100 euro”.

Ik vind het gierig als je bedenkt dat wat het hun oplevert en wat ze er in moeten investeren, maar het jou tijd kost.
Ik zeg ook niet dat ze hun winst moeten uitkeren aan de reviewer, maar zo’n schermpje van 500 euro kan er wel vanaf toch?
Tja, laat ik ook maar niet alle uren gaan tellen die ik gestopt heb in het posten van reacties hier op Tweakers, of reviews die ik volledig uit eigen beweging heb geplaatst ;) Ik review omdat ik het leuk vind bij te dragen aan de Tweakers community. Als daar dan nog een bedankje tegenover staat vind ik dat helemaal mooi.

Ik heb wel eens eerder een monitor via Tweakers gereviewd. Mocht ik niet houden, en dat was ook helemaal niet erg want de monitor was niet geschikt voor wat ik ervan verwachtte. Nog wel een leuke JBL Bluetooth speaker ervoor terug gekregen. Dus mij hoor je niet klagen.

Meer is altijd beter, maar geen noodzaak wat mij betreft. Het zijn wel dure apparaten die je gaat reviewen dus dat je die niet volledig cadeau krijgt kan ik inkomen. Dan zou je al een goede trackrecord moeten hebben om zeer nette en waardevolle reviews te maken, anders is het nogal een gok van de leverancier.
Het is hoe dan ook een gok van de fsbrikant. Die 100 euro zijn de kosten niet. Maar blijkbaar betalen ze tweakers ook voor de exposure. Dat zal geen 100 euro zijn.

Ik denk echter dat dat ook niet meer is dan ze normaal aan advertenties uitgeven, maar vele malen minder. Anders is t gewoon een te groot risico als t product wordt afgebrand in de reviews.
Bekijk het in de ogen van een ander, je bent op zoek naar een nieuwe monitor. Bent aan het oriënteren en vraagt je af of 165hz (met freesync) en/of lage responsetijden voor jou meerwaarde biedt. Dan heb je nu een mooie kans om het te vergelijken met je huidige setup en je eisen na te gaan.
Mits je gekozen wordt... dat is nog maar afwachten.
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe monitor, deze past mooi in het straatje van waar ik naar op zoek ben. Ik zie dit als een mooie kans om een monitor een paar weken te testen. Als het niks is streep ik deze van het lijstje en koop ik wat anders.
Een uitgebreide review schrijven kost dan wel een aantal uurtjes, maar dat zou ik daar wel voor over hebben. Ik snap dat het niet voor iedereen geldt, 100 euro heb je elders veel sneller verdiend, maar inderdaad, als je het leuk vindt om te doen is het mooi meegenomen.
Je kn toch een review geven van hoogstens 2 alinea’s? Prima deal, vijf min werk voor € 100 tegoed.
Er zijn eisen aan een review (gesteld door Tweakers)
Ja, waarvoor je eigenlijk een hoge snelheidscamera of een rail moet hebben, om de ghosting goed te bestuderen. Maar ik ben ooit weggekomen zonder die twee die door met de camera mee te pennen.
Prijzen zijn niet inwisselbaar voor geld of andere goederen.
Dus die bon van 100 euro kan je niet eens bij Azerty gebruiken om iets te kopen :+
Je moet het doen voor de review, niet voor de beloning.

En kom nu niet af met tijdsinvestering en al die andere "argumenten". Je kunt het ook als hobby zien, en dat kost inderdaad geld / tijd. Bovendien zijn de professionele reviews van nu ook met niks begonnen. Of denk je echt dat die aan het begin alle producten die ze reviewde mochten houden als ze al iets toegestuurd kregen? Zelfs nu is dat niet het geval. Daarbij, in het begin moesten ze zelf veel kopen.
De laatste paar acties waren juist weer dat de reviewer het product mocht houden, komt dit weer voorbij. Nu is de 100 euro bon wel gegarandeerd, maar het is wel flauw dat je hem dan weer perse bij deze winkel moet uitgeven, nog goedkoper voor azerty dus. Beter dan de actie waarbij je als reviewer nog niet eens zeker weet of je iets krijgt, maar geen beste actie.
Dat is goedkope reclame voor €800!

De reviewers moeten wel een hoop moeite doen voor zo’n bedankje, inclusief het terugsturen van zoiets logs.

Kennelijk gelooft de fabrikant niet genoeg in zijn product om er gewoon 8 weg te geven in ruil voor een eerlijke review.
Zie de reactie van @Bart Zoetmulder hierboven; dit soort acties is vooral gericht op mensen die het gewoon leuk vinden om iets te reviewen, ongeacht de vergoeding. 100 Euro is daarbij ook nog eens een heel net bedrag, een mooie incentive om er eens goed voor te gaan zitten en een stuk beter dan de 20 Euro die vorige week langskwam bij het testfest.

Dit is een vorm van adverteren die gewoon werkt, en een stuk minder in-your-face is dan overal banners. Bij de reviews is altijd duidelijk vermeld dat ze gesponsord zijn, zodat je als lezer weet wat je eraan hebt. Wat mij betreft dus helemaal prima.

Verder zal een fabrikant die niet in zijn product gelooft natuurlijk niet het risico willen lopen dat het ding acht keer afgefakkeld wordt.
Ik moet je wel toegeven dat het een stuk beter is dan banners!
Als ik het product mag houden is mijn review niet per se eerlijker.

In het huidige geval zou mijn vraag als reviewer zijn: ga ik die €100 gebruiken om precies deze monitor te kopen aan de hand van mijn testervaring? Of koop ik dan liever iets anders (of zelfs een andere monitor!?). In mijn ogen is dat een eerlijke reviewvraag.

Als je het product mag houden wordt de reviewvraag: vind ik deze monitor het geld (te weten gratis) waard? Dat antwoord is eigenlijk altijd ‘ja, 5 sterren’. Er zullen genoeg mensen zijn die beweren dat ze een gratis gekregen product naar winkelwaarde kunnen reviewen. Wat ik hier zeg is: ik zou dat niet kunnen. De suggestie dat het product weggeven tot een eerlijke review leidt durf ik daarmee tegen te spreken.
Het kost ze geen 800 EUR. Azerty maakt hier ook reclame middels de cadeaubon. Anderzijds het kost AOC behoorlijk wat geld om dit hier te plaatsen. Ga maar uit van duizenden EUR. AOC en Tweakers hebben er vertrouwen in dat ze op deze manier ook een paar "enthousiaste" reviewers warm kunnen maken. Ik zie het best zitten. Foto's en films maken ga ik niet doen.
Dat is goedkope reclame voor €800!

De reviewers moeten wel een hoop moeite doen voor zo’n bedankje, inclusief het terugsturen van zoiets logs.

Kennelijk gelooft de fabrikant niet genoeg in zijn product om er gewoon 8 weg te geven in ruil voor een eerlijke review.
Tja, doe jij geen moeite voor je hobby? Steek jij daar geen tijd en geld in? Bekijk het eens als een hobby, iets dat je leuk vindt om te doen. Niet als je werk dat je moet doen om de eindjes aan mekaar te knopen... |:(
Ik reageer enkel op het: “voor wat hoort wat principe” wat door de aanbiedende partij wordt voorgesteld. Naar mijn mening is het mager. Heb gerust een andere mening!
"Prijzen zijn niet inwisselbaar voor geld of andere goederen."
Waar moet ik mijn bon dan voor omruilen? :+ O-)
Wel een leuke actie!
heheh, scherp _/-\o_
is voor aan de muur!
Pff, moet altijd eerst verder scrollen voor ik een grap maak, nou lijkt het of ik zit te kopieren :D
"Prijzen zijn niet inwisselbaar voor geld of andere goederen."
Scherp gezien dat krijg je dus met copy pasten van teksten zonder na te denken.
Toevallig ben ik net opzoek naar een nieuwe monitor... dus deze actie komt wel heel goed uit!
Na het publiceren van de review moet de AOC AG273QXP-monitor retour worden gestuurd.
;)
Kan hij er nog steeds veel aan hebben om hem uitgebreid te kunnen testen, zie ook de discussie hierboven.
Daar is de hele 14 dagen bedenktijd toch voor uitgevonden?

Daar heb je geen acties voor nodig, ik ben overigens niet tegen dit soort acties, vind het kunnen testen voor jezelf alleen geen goede reden :)

Voor een 16-jarige is dit veel leuker dan 2 dagen te moeten werken als vakkenvuller, en als iemand het sowieso leuk vindt om reviews te maken zonder daar perse iets aan over te willen houden is het alleen maar mooi meegenomen.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 juli 2024 07:10]

Testen voor mezelf zie ik juist als groot voordeel. Ik kan tientallen reviews van anderen lezen en ook in de winkel schermen vergelijken, maar krijg nooit hetzelfde beeld dan als ik deze op m'n eigen bureau zet naast m'n bestaande monitor en één op één kan vergelijken of de upgrade de investering waard is.

Edit: Valide punt vwb 14 dagen bedenktijd. Gevoelsmatig ben ik hier persoonijk niet helemaal okay mee, de leverancier met kosten opzadelen om iets te testen.

[Reactie gewijzigd door Ubartu op 25 juli 2024 07:10]

Ik zeg niet dat voor jezelf testen niet goed is, maar dat deze actie daar niet perse nodig voor is.
Of misschien dealtje maken om hem tegen een leuk prijsje dan alsnog te kopen als de monitor bevalt.
Voorspelbare reacties weer :) Volgens mij is duidelijk in de lead dat je een tegoedbon krijgt, jammer voor wie alleen direct naar de 'ja ik wil winnen' scrolt.
Ik haal altijd plezier uit het schrijven van een review. De bedankjes die je (tegenwoordig) van Tweakers krijgt zijn niet altijd de moeite zelf waard (als iemand nog een XXXL t-shirt van Tweakers wil, hmu). Maar in dit geval zou het een stok achter de deur zijn om eindelijk een goed beeldscherm te testen, ter vervanging van mijn 12 jaar oude 1600x1200 :')

Enige dat ik mis in deze review is de resolutie van het scherm: qhd.
Ben ik met je eens.
Het is een dankbaar klusje, en je ziet weer eens een stuk hardware dat je anders nooit onder handen krijgt.
Ik wil 'm best op de pijnbank leggen. :)
Heb gisteren mijn XB SX ontvangen, laat maar komen. Ben benieuwd of het mij wat brengt tov een tv.
Net een nieuwe pc build gemaakt met een rtx 3070, heb nu nog een 24 inch 1080p scherm.
Ik twijfel nog wat voor scherm ik nu zou willen. Dus een mogelijkheid om deze 27 inch uit te proberen is mij wel een review maken waard :)

Moet wel eerlijk zeggen dat ik nog nooit een review heb geschreven dus ik weet ook niet hoeveel werk het is :+
Je kan er net zoveel tijd insteken als je zelf wilt lijkt mij.
Leuke actie, ben op zoek naar een nieuwe Monitor en deze was al in beeld! Indien ik de actie dan win kan ik mooi beslissen of deze daadwerkelijk zou willen aanschaffen en met een bon van 100 euro scheelt dat toch weer :)
Leuke actie, iedereen veel succes met winnen :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.