Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 78 reacties
Submitter: exelletor

Archos komt binnenkort mogelijk met een Android-smartphone die is voorzien van een 5"-scherm, een 64bits octacore-soc en 4g-connectiviteit voor een geschatte prijs van 199 euro. Dat maakt de website Arctablet op uit een teaserafbeelding van een nieuw toestel van Archos.

In zijn teaserfoto plaatst Archos een aantal getallen samen met een close-up van de telefoon. Op basis van deze informatie en het feit dat Archos telefoons afneemt bij oems, komt Arctablet tot de conclusie dat het vermoedelijk gaat om een rebranded Touch 7 van de firma K-Touch, een bedrijf waar Archos eerder smartphones afnam.

De Touch 7 beschikt over een ocatacore Qualcomm Snapdragon 615-soc. Deze soc is gebaseerd op een 64bit-architectuur en kan mobiele verbindingen leggen via 4g. In de 615-soc is ook een Adreno 405-gpu opgenomen. Verder beschikt het toestel over 2GB werkgeheugen, een 5" ips-touchscreen met een resolutie van 1920x1080 pixels en 16GB flashopslag met, via een micro-sd-kaartje, een uitbreidingsmogelijkheid van maximaal 64GB.

Archos, dat tot nu toe vooral budgettoestellen op de markt heeft gebracht, zou volgens de inschatting van Arctablet streven naar een prijskaartje van circa 199 euro, daarbij opnieuw verwijzend naar de teaserfoto. Woensdag komt er vermoedelijk meer duidelijkheid over het nieuwe toestel bij de persbijeenkomst van het bedrijf.

Aankondiging nieuw toestel Archos

Lees meer over

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (21)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (78)

De Touch 7 beschikt over een hexacore Qualcomm Snapdragon 615-soc.
De Qualcomm Snapdragon 615 is toch echt een octa-core. De 615 bestaat uit 8 Cortex-A53 CPU's waarvan er 4 geklokt zijn op 1,8Ghz en de overige 4 op 1 Ghz.
Ik denk dat jullie het verward hebben met de Snapdragon 808. Dit is de hexacore CPU die ook op 64 bits kan werken.

Staat ook op de productpagina van Qualcomm

[Reactie gewijzigd door LoeWn op 21 oktober 2014 11:38]

Wat hier interessant aan is is dat het een van eerste nieuwe modellen met octa-core Cortex-A53 CPU configuratie. Er zullen er nog velen volgen. Cortex-A53 is heel zuinig (afgeleid van Cortex-A7) maar is sneller dan Cortex-A7 en kan hoger geklokt worden, bovendien lijkt de geheugeninterface beter geoptimaliseerd. Zowel Qualcomm als MediaTek hebben momenteel verschillende nieuwe SoCs van dit type in een vergevorderd stadium (binnenkort apparaten op de markt). Zelfs voor de high-end (e.g. MediaTek MT6795) kan zo'n configuratie goed uitpakken (hoge performance, lage kosten, relatief zuinig), wel gewenst dat het OS goed gebruikt van multi-threading (wat bij Android wel goed lijkt te zitten).

Wel denk ik dat Archos normaal gezien niet degene is die de eerste batches van een nieuwe Qualcomm chip zal bemachtigen. Ook andere partijen zullen in de rij staan, ik geloof dat HTC ook al een model met deze chip op het oog heeft. Los daarvan heeft MediaTek ook een hele serie Cortex-A53-gebaseerde chips waar momenteel veel nieuwe modellen mee ontworpen worden.

In feite is deze ontwikkeling in gang gezet door MediaTek' s octa-core MT6592, die vooral in wat betere Chinese smartphone te vinden is geweest. Die gebruikt acht Cortex-A7 coretjes op een redelijk snelheid. Qualcomm heeft in het verleden wat lacherig gedaan over octa-core maar het lijkt er toch echt op dat ze er zelf ook met volle vaart op af gaan.

De nieuwe Cortex-A53 designs zullen ook profiteren van verdere optimalisaties van de Cortex-A53 core in samenhang met andere ARM technieken, zoals core hardening (POP IP) en allerlei data-compressie technieken om geheugenbandbreedte te sparen, vooral is samenhang met nieuwe ARM Mali GPUs (Mali-T760 en Mali-T720). Dat zal in ieder geval gelden voor MediaTek, Qualcomm zal vergelijkbare technieken inzetten.

Achtergrond: http://mobilesemi.blogspo...re-emerges-as-viable.html, http://mobilesemi.blogspo...s-suggest-cortex-a53.html

[Reactie gewijzigd door geometry45nm op 21 oktober 2014 16:24]

Tevens vermeld de bron het
Inside, there is a 64-bit (the numbers 64-bit stand for 64-bit CPU) 8-core (number 8 is explained) Qualcomm Snapdragon 615 SoC from Qualcomm
Hexa/ Octa :'), grappig als je ziet dat de Nexus 9 weer een dual core heeft.
Kijkend naar de cijfers op de afbeelding leid ik het volgende af:

64: 64 bit processor
199: de prijs
1920x1080: resolutie
440: ppi van het scherm
8: 8MP Camera
2700: mogelijk de batterij - 2700Mah
16: 16GB intern geheugen
4: 4G

Als dit blijkt te kloppen, zouden het wel heel degelijke specs zijn voor deze prijs.

[Reactie gewijzigd door Waarez op 21 oktober 2014 11:38]

440 lijkt me best een rele prijs naar de specs, 2700 kan ook MHz zijn, van de processor.
199 is dan idd een vraagteken, dus hopen dat dat idd de prijs is. 440ppi is iig lekker scherp.
2700 is dat geen LTE band?
dat zou mogelijk ook kunnen.. Maar, is dat een algemene spec die het waard is om te vermelden? Zo kan de 8 ook duiden op het aantal cores van de processor en niet op het aantal Megapixels. Vanaf morgen weten we iig meer.
Dual SIM zou ook prettig zijn....ten minste. Ik gebruik nu al jaren dual sim (prive en werk in 1 apparaat) en dat bevalt goed.
De vier kan ook voor quad core staan.
Ik denk dat de 8 voor het aantal cores staat. De Snapdragon 615 is een octocore, geen hexacore.

Zie o.a: nieuws: HTC kondigt Desire 820 met 64bit-octacore aan - update
Het zijn hele mooie specs maar ik denk uiteindelijk toch dat dit alleen marketing technisch dingetje wordt dan dat we daadwerkelijk de volledige potentie van de SOC zullen mee maken en dat weet vermoedelijk Archos ook wel.

Android Lollipop ondersteunt welliswaar 64bit socs maar het gaat uiteindelijk om de apps om het maximale eruit te halen. Laat dat nu net de achilleshiel zijn van Android, doordat het zo'n weidverbreid overal op draaiend besturingssysteem is, worden de apps ook voor de meerderheid van de apparaten geschreven. Sterker nog, de kans dat je straks Android L only apps zult tegen komen is minimaal.

Edit; zinsopbouw + komma's

[Reactie gewijzigd door Miki op 21 oktober 2014 13:18]

Voor deze prijs is het toch bijna onmogelijk nog marge te pakken?
Als dit gerucht waar blijkt te zijn kunnen ze naar mijn mening rekenen op een succes!
Succes is altijd relatief, gros van de consumenten pakt een 'gevestigde' naam, hoe goed of beter een andere (minder bekende) fabrikant ook kan zijn.

Ik wacht op de fabrikanten die gewoon een keuze OS geven, android, meebo, die ubuntu-fork, WP. Jammer dat gebruik van WP altijd gelimiteerd is aan een handjevol telefoons, waar je juist zulke telefoons mist.
Je hebt twee platforms die in ieder geval bredere keuzes geven in apps buiten hun eigen standaard.

Sailfish OS:
Sailfish apps
Android apps
Meego apps
HTML5 Apps

Blackberry OS 10:
Blackberry apps
Android Apps
HTML5 Apps.

Daarnaast heb je nog de HTC ONe, dat de potentie heeft ht toestel te worden dat jij wilt in navolging van de HD2. Dat is nu uit met Windows Phone, en Android. Helaas lijkt daar de ontwikkeling, om de android versie multiboot te maken met WP of andersom helaas een beetje stil te staan.
Android apps 'werken' ook maar ent een beetje hoor op BBOS en Sailfish. Alle apps met GApps intyegratie werken alvast niet, en de andere werken grotendeels, maar ook neit helemaal lekker.
Sailfish draait geen MeeGo apps, de ontwikkelaar moet die eerst porten naar Sailfish (en dan wordt het dus een Sailfish app). Veel ontwikkelaars voor MeeGo hebben dit gedaan, dus misschien dat daardoor de verwarring komt.
die ubuntu-fork
Kleine heads up, da's geen fork en zelfs geen aanpassing. Ubuntu Touch draait (of zal draaien) van dezelfde code-base als Ubuntu voor de Desktop. Op de foon ziet het er volledig anders uit, maar dat is omdat het zich kan aanpassen aan het platform.

Ik verheug me iig enorm op de intro van de Meizu MX4 met Ubuntu Touch die deze december uitkomt. Ik ga er zker eentje bestellen! :D
It's called the HTC HD2. :P en het lijkt erop dat de one M8 die kant ook weer op gaat als de ontwikkeling een beetje doorzet. :)
Uiteraard, beetje telefooncollectie kan ook niet zonder de HD2 ;)

Ik hoor meer over de One dat hij de 'echte vervanger' van de HD2 zal worden, alleen het design is niet helemaal mijn ding. Dat hele mooi afgeronde achterkant gebeuren, ik heb liever meer iets richting zoals deze Archos.
Mee eens, super ding al is het alleen al om mee te klooien (wil mijn exemplaar niet meer dagelijks gebruiken tegenwoordig haha)

Qua design, dat is natuurlijk persoonlijk, maar technisch gezien (qua mogelijke OS-en etcetera) gaat de M8 de goede kant op. :)

We zullen denk ik nooit weer een tweede HD2 krijgen (noem een OS en het draait erop, tot desktop windows versies aan toe) maar de M8 gaat op het vlak van mobiele OS'en de goede kant op. :)

[Reactie gewijzigd door Lars. op 21 oktober 2014 14:19]

tja, ik kies zelf gewoon voor de telefoon die er mooi uit ziet en ook nog leuke specs heeft, en welk merk dat dan is maakt mij niet uit, maar een Apple zal het in iedergeval niet zijn....
En echt keuzevrijheid bij het OS op een smartphone zal niet snel gebeuren..
Het zou nog beter zijn als Google de mogelijkheid voor een virtuele computer zou inbouwen in Android OS. Dan zou je onderweg je mobiel kunnen gebruiken als Android en achter je bureau meteen over kunnen schakelen naar een desktop-os. Dit ding biedt ruim voldoende power om als werkstation te dienen, maar de huidige software maakt dat onpraktisch/onmogelijk.
Google? Nee dank je, ik wacht dan wel op WP10.
De productiekosten van de nieuwste iphone 6 en Galaxy S5 liggen tussen de $150 en $200.
Je hebt ook nog kosten voor ontwikkeling; voorraad; marketing; software; after-sales.
Als je flink bezuinigt op die posten kun je dus een high-end telefoon maken voor onder de 200 euro.
Je kunt geen telefoon onder de 200 euro maken met 150 200$ productiekosten en nog winst maken, dat is duidelijk. Ik denk dat je nog een aantal dingen vergeet: allerlei belastingen, transportkosten, retail marges enzovoort.
Archos maakt duidelijk heel veel trade-offs in het voordeel van de prijs, het product zal er dan ook naar zijn.
Voor een realistische kijk op productiekosten en marges, zie hier bijvoorbeeld, voor de Iphone: http://for.tn/Y144Df
En dan wordt ook nog voorbij gegaan aan de voorafgaande research & development. Voor de hardware zal dat voornamelijk betaald worden door de makers van de onderdelen (tenzij de telefoonbouwer zelf n of meer onderdelen ontwikkelt), maar de kosten voor doorontwikkeling van het OS en de standaard-apps is ook een flinke kostenpost. Er zitten bij Apple waarschijnlijk honderden programmeurs, ontwerpers, testers enzovoort voor de software-kant. Bij Android-toestelbouwers zal het softwareteam waarschijnlijk wat kleiner zijn, maar alsnog worden de eigen skins en eigen apps ontwikkeld. Dat moet ook meegenomen worden als je het hebt over de uiteindelijke kosten voor een toestel.

Ook zou je mee moeten rekenen: marketingkosten, klantenservice, kosten van kantoren / fabrieken, al het personeel dat betaald moet worden inclusief de hogere management-lagen, distributie en waarschijnlijk nog honderd andere zaken.

Al met al blijkt dan dat spelers als Archos en ook Oppo / OnePlus waarschijnlijk zonder marge leveren, of zelfs met verlies. Met als doel om marktaandeel te veroveren. Ik verwacht dat, zodra ze gevestigde namen zijn, de prijzen zullen stijgen naar een niveau die winst mogelijk maakt. Blijkbaar is dit een noodzakelijke strategie om een klein beetje tegen de grote namen op te boksen, en het is nog afwachten tot in hoeverre dat lukt.

Het kan zijn dat Archos alsnog een kleine winst maakt door enorm te bezuinigen op duurzaamheid, bouwkwaliteit, testen, enz. Het is afwachten of dit toestel de moeite waard wordt, maar de OnePlus en de Nexus 5 hebben laten zien dat een bizar lage prijs niet altijd hoeft te betekenen dat het troep is (integendeel zelfs).

[Reactie gewijzigd door geert1 op 22 oktober 2014 15:12]

Inderdaad, ik heb het gewoon over de variabele kosten die je direct aan de productie/verkoop van de individuele telefoon kan linken. De vaste kosten moeten ook nog gedekt worden door de overblijvende marge natuurlijk, maar hoever je die dekt hangt in grote mate af van de volumes die je verkoopt, dus dat zit wat ingewikkelder.
$256 geschat voor de onderdelen van de S5.

Plus inderdaad alle bijkomende kosten.

[Reactie gewijzigd door Jortio op 21 oktober 2014 12:45]

Ooit al eens een Archos-toestel in je handen gehad?
Zoniet, ik geef je een goede raad, het is pure brol ;)
Das ook de enigste reden waarom ze zo laag kunnen gaan in prijs ;)
Ik heb een Archos 50 Platinum gehad een jaar lang, metalen behuizing, stevige bouwkwaliteit en werkte prima, redelijk stock Android, goede accuduur etc.
Dus ze zijn niet allemaal rommel, en zeker gezien de prijs die ik had betaald was het zeker een goede aankoop.

Als je het zo bekijkt heeft elk grote merk ook een flink aantal brol telefoons, vooraal in het sub 150 euro segment. Dat is heden ten dage wel een beetje anders, want nu kan je tussen de 100 en 150 al leuke telefoons krijgen.

On topic: Design teaser ziet er erg leuk uit, heel strak.

Ongelofelijk, de 50 Platinum is nog maar 85 euro, budget topper !
http://www.wehkamp.nl/ele...I6L-fvHvcECFUPLtAodLFkA2A

[Reactie gewijzigd door FlyEragon op 21 oktober 2014 12:43]

Wat hier gezegd wordt klopt, als je kijkt naar de 50 Platinum dan is dat een prima modelletje, zeker voor die prijs.
Ooit al eens een Archos-toestel in je handen gehad?
Alle dagen, en ik ben er zeer tevreden over. (Een 10" G9 turbo, ondertussen al enkele jaren oud maar het werkt nog prima. Destijds aan 200 euro nochtans een koopje.)
heb 1 keer nar een archos tablet gekeken voor mijn vrouw. en wat een barrel was dat. zo traag en touch screen wat nog wel eens weigerde te werken tenzij je voor je gevoel door de tablet heen drukte. nee voor mijn inderdaad geen archos meer dan maar 100 euro meer voor een betere kwaliteit telefoon. en begrijp niet wat er zo "super" aan deze telefoon is. ja hij heeft 4g. maar de moto g 4g ook en die kost ook nog onder de 199 euro. en tuurlijk specs zijn beter maar als de kwaliteit minder, heb ik liever mindere specs.
maarja, die is geen 5" en heeft geen 1920x1080 scherm, heeft ook niet zo'n denderende proc, en IMHO ziet er niet uit (maargoed, dat laatste is mijn mening, want motorolla kan zeker wel mooie producten maken, zoals bv de Xoom)..
tja, en kwaliteit...... dat is voor een deel ook afhankelijk van de gebruiker... Ben je echt lomp dan zul je een sterkere telefoon nodig hebben...
klopt maar een telefoon die weigert omdat het scherm je commando's niet ontvangt heb je vrijweinig aan je denderende soc. maar goed we gaan in de toekomst ziens hoe archos het gaat doen met deze telefoon.
Naja als het toestel al gemaakt wordt. Dan zijn de meeste kosten al gemaakt. Ze hoeven hem alleen af te nemen en hun naam er op te plakken. Productie kosten liggen niet heel hoog. Dus best kans dat ze er enkele tientjes winst op maken.
lage marge en hoge afzet is grote winst veel bedrijven hebben echter liever lage afzet = wijnig werk verzetten voor de grootst mogelijke winst ook al is dit het slechtste voor de wereldeconomie.
Nog een toestel waar je na drie maanden geen updates meer ontvangt.

Ja, financieel aantrekkelijk, maar op de lange(re) termijn een miskoop.
Nou, eerlijk is eerlijk, ik heb een archos tablet en die heeft 2 jaar updates gehad. Die archos is ondertussen al wat jaartjes oud, maar de kinderen beleven er nog dagelijks plezier aan. (en geloof me, dat ding wordt niet met liefde behandeld)
Even naar het productaanbod wat betreft smartphones van Archos gekeken op http://www.archos.com/nl/products/smartphones/ranges.html.

Helium:
- 45 draait Jelly Bean
- 50 draait Jelly Bean

Oxygen:
- 50 draait Jelly Bean
- 50b draait Jelly Bean
- 50c draait Jelly Bean

Cesium: WP-telefoon

Xenon:
- 64 draait Jelly Bean

Neon:
- 50 draait Jelly Bean

Platinum:
- 45c draait KitKat (4.4.2!)
- 50b draait KitKat (4.4.2!)

Titanium:
- 35 draait Jelly Bean
- 40b draait Jelly Bean
- 40c draait KitKat (4.4.2!)
- 59 draait KitKat (4.4!)

Geen enkel toestel draait de recentste Android-versie (4.4.4).

De Platinum-toestellen zijn budget-toestellen volgens nieuws: Archos komt met twee nieuwe budget-smartphones. Let wel: telefoon die uitgebracht zijn in september van dit jaar draaien nog steeds niet de recentste versie van Android (!).

De Titanium-reeks is vorig jaar oktober uitgebracht volgens nieuws: Archos maakt prijzen en specificaties Titanium-smartphones bekend. Ook die toestellen hebben zo te zien geen update ontvangen.

Al met al... Ik heb er geen fijn gevoel bij. Sowieso niet omdat ze te veel toestellen hebben, waardoor de kans op een update voor een willekeurig toestel kleiner wordt.

[Reactie gewijzigd door YStec op 21 oktober 2014 14:04]

Geen enkel toestel draait de recentste Android-versie (4.4.4).
Alsjeblieft zeg, heb je er weer zo'n eentje. ik word waarschijnlijk wel ge-downmod maar elke telefoon die geen 4.4.4 heeft is natuurlijk per direct slecht?

mierenn*ukers noem ik dat soort mensen.

Als iets stabiel werkt waarom zou je dan perse het nieuwste willen een W7/8 pc die prima werkt maar een update mist maakt hem toch ook niet slecht???

als je het nieuwste wilt download dan gewoon de previews zoals Android 5.0 of Windows 10
tja, in dat geval kun je dan beter gewoon een Nexus device kopen...
Hoe kom je hierbij?
Het is toch voor 200 euro een mooie smartphone?
Ga dit is vergelijken met de iPhone-camera, je schrikt je rot!
Dit zijn verdomd goede specs voor een hele lage prijs.
Iemand een idee hoe het zit met updates bij dit bedrijf? Als ze telefoons tijdig van nieuwe versies van Android voorzien, dan word ik hier namelijk wel vrolijk van.

edit: spelfout

[Reactie gewijzigd door Ubartu op 21 oktober 2014 11:45]

Als zij het niet doen zullen er vast fans zijn die het regelen :). Natuurlijk liever van de fabriekant.
Bij Archos kun je bij de nieuwere (huidige modellen) gewoon de Android blijven updaten. Ik durf dus aan te nemen dat dit bij dit toestel (mocht het ooit uitkomen) ook kan.
Of het ware beestje komt eindelijk naar boven en de grote jongens moeten eindelijk met de billen bloot : Hardware hoeft niet achterlijk duur te zijn. met de komst van de chinese markt en ook archos (US toch?) die nu specs gaan leveren voor bodemprijzen zullen wellicht ook Apple, HTC, SONY etc. moeten reageren op deze prijzen.. het is nu nog vroeg en telefoon stores kunnen nog verschuilen achter : "Ja het is geen A merk". Maar steeds meer mensen gaan toch iets minder diep in de portomonnee en komen er achter dat deze telefoons nog helemaal zo slecht niet zijn.
...(US toch?) ...
Frans ;)

De 'grote merken' moeten inderdaad ook reageren. Dit gebeurdt natuurlijk niet even in een weekje. Toch zijn de merken daar wel al mee bezig heb ik het idee. De mid-endtoestellen worden toch al wat beter en goedkoper. Uiteraard blijft de high-end bestaan en zijn deze ongeloofelijk duur. Maar er wordt hier onder wel langzaamaan een mid-end geplaatst. Ook is het zo dat dat we in een tijd zitten waarbij de telefoons niet echt vooruitstrevend te noemen zijn. In twee jaar tijd zijn we eigenlijk vrij weinig vooruit gegaan. Het laatste jaar in mijn ogen helemaal niets. Hierdoor word het vorige model van een high-end device ook steeds interessanter. Ook omdat deze vrij snel in prijs dalen. Kijk maar naar de Sony Xperia serie. De Xperia Z1 Compact en de Z2 zijn echt goede telefoons voor het geld.

Of te wel, ik denk zelf dat de prijzen niet gaan zakken, maar dat er steeds meer aanbod komt om dit probleem op te lossen en dus de concurrentie vanuit voornamelijk China aan te gaan.

[Reactie gewijzigd door LoeWn op 21 oktober 2014 11:46]

Tegenwoordig, is het maken van een android telefoon ook geen 'rocket' science meer natuurlijk.
Als iedereen het kan, is er ook altijd wel iemand die het nog goedkoper kan.
Als dit klopt dan zijn dit prima specs voor een prima prijs, maar uniek is dit zeker niet. In China zijn legio fabrikanten dit toestellen maken met vergelijkbare specs, in een gelijke of zelfs lagere prijsklasse. En aangezien vanuit de westerse markten de toegang tot deze toestellen steeds makkelijker benaderbaar wordt (onder aanvoering van Alibaba/Aliexpres), loont het hier nog steeds om de prijs en kwaliteit goed te vergelijken. Het zou me niets verbazen als dit ( la Wolfgang) een gerebadgete telefoon is.
Wat je denk ik niet moet vergeten is de BTW, importheffingen en de (hopelijk) redelijke service die hier nog extra bij komt. Dan lijkt het me bijna onmogelijk om hierop nog wat marge te pakken.

Maar verder: een hele goede telefoon voor dat geld. Het is dat ik net een even dure Moto G 4G heb gekocht, maar anders zou dit er eentje zijn om in de gaten te houden.

[Reactie gewijzigd door Bass45 op 21 oktober 2014 11:53]

Of toestellen zoals de Oneplus one.. heb je ook een fraai toestel voor 300,-
Ook al heeft dit ding de bouwkwaliteit van een drol misschien, toch lijkt med it super interessant als budget toestelletje. Vraag me alleen af wat de GPS ontvangst zal zijn hierbij. Die is soms toch echt maar povertjes...
Als ze chips van Qualcomm gebruiken dan heb je dat probleem niet. Dit is volgens mij voor het eerst dat ze iets van Qualcomm gaan gebruiken. 200 euro voor deze specs met dit design dat kan een topper worden, echter met Archos moet je dat altijd maar afwachten. Zeer matige kwaliteit producten plakken ze hun logo op, want dat is het vaak.
Eerst naamsbekendheid dan marge. Veel mensen kennen archos enkel van budget tablets. En van een budget imago kom je heel moeilijk af. Denk aan Huawei ook al maken die tegenwoordig toptoestellen mensen blijven denken dat het budget is. En LG begint eindelijk uit dat dal te klimmen.
En dan toch te bedenken dat Archos bij de eerste merken horen die al tablets op de markt brachte, RUIM voordat Apple met hun iPad kwam..
tja, en als je LG bij de budget merken plakt, dan heb jij toch een andere blik op wat een budgetmerk is dan ik..