Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 96 reacties

Ubisoft heeft de releasedatum van de Wii U-versie van Watch Dogs bekendgemaakt. De open-world-actiegame ligt vanaf 20 november in de Nederlandse winkels en gaat tussen de zestig en zeventig euro kosten.

De Wii U-versie van Watch Dogs maakt gebruik van mogelijkheden die de console specifiek biedt. Zo kan de plattegrond van Chicago, de stad waar het spel zich afspeelt, op de GamePad worden afgebeeld. De game bevat ook off-tv play: spelers gebruiken dan alleen de GamePad zodat anderen in de woonkamer ongestoord naar programma's op de tv kunnen kijken.

Watch Dogs vertelt het verhaal van Aiden Pearce, een hacker met een crimineel verleden. Zijn voormalige leven heeft tot een gewelddadig familiedrama geleid. Om een dergelijke situatie in het vervolg te voorkomen, strijdt hij op allerlei manieren tegen zijn vijanden. Als hacker heeft Pearce toegang tot het centrale OS van het netwerk van Chicago. Een aanzienlijk gedeelte van de elektronica die zich in de stad bevindt, behoort daardoor tot zijn wapenarsenaal.

De game kwam eerder al uit voor de PlayStation 4, Xbox One, Playstation 3, Xbox 360 en de pc. In de eerste verkoopweek verkocht Ubisoft circa vier miljoen exemplaren. De Wii U-versie liet echter op zich wachten. Kort geleden werd bekend dat Ubisoft minder games voor de console zou maken. De tegenvallende verkoopcijfers kunnen als hoofdoorzaak worden gezien. Watch Dogs verschijnt echter nog wel op de markt voor Nintendo's console.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (96)

Ik denk niet dat WiiU gebruikers hier blij van moeten worden. Het is mooi dat de WiiU 'eindelijk' weer een third-party release krijgt maar Watch_Dogs is echt dé tegenvaller van dit jaar. Het gaat dan niet om de graphics maar de formule van het spel. Het is even eentonig als de Assassin's Creed spellen waar je iedere keer hetzelfde moet doen, de verhaallijn is héél erg mager en de monotone stem van de hoofdrolspeler draagt niet bij om je echt in het verhaal te zuigen.

Ik heb er héél even wat plezier van gehad want de multiplayer kan heel leuk zijn maar voor de rest is er vrij weinig te doen. Zonde dat Ubisoft niet het spel heeft uitgebracht wat op de planken ligt maar dat ze niet willen uitbrengen omdat er te weinig WiiU's zijn verkocht. Als je spellen zoals Watch_Dogs wél naar de WiiU brengt is dan niet de incentive die mensen nodig hebben om de WiiU alsnog te kopen.

Voor de rest verwacht ik ook niet meer dat de WiiU nog een succes gaat worden in Europa of Amerika want third-party developers laten de WiiU links liggen en Nintendo brengt alleen nog maar sequels uit van de oude series, op een gegeven moment ben je daar óók op uitgekeken. Ik kijk nog wel uit naar Bayonetta 2 en, misschien, de nieuwe Zelda.

Jammer want Ubisoft heeft met ZombiU wel laten zien dat het een redelijk goed spel kan maken en dat ook kan doen met de tablet controller. Daar hadden ze zich op kunnen concentreren en hadden ze, misschien, wel een leuke markt gehad. Maar Watch_Dogs is niet de klapper die ze daarvoor nodig hebben. Zonde, want de WiiU is best een leuke console.
Nou ik zat er wel op te wachten, met het lezen van je bericht...neemt dat al af, maar serieus?
Valt het dan zo tegen (heb namelijk mijn kop in het zand gestoken als mijn broertje over Watch Dogs wilde beginnen....)
Hier op het werk begint er ook al 1 .....niet doen!! te roepen :?
En ik zat zo lang hier op te wachten...
Als je hoge verwachtingen had na de verschillende fragmenten en de gameplay video op de E3 in 2012, dan valt het spel héél erg tegen. Grafisch is heel veel sfeer weg. De AI is niet zo dynamisch als in het fragment van E3 wordt voorgehouden. En ook de hacks worden op den duur even eentonig als het schieten van hetzelfde pistool.

De verhaallijn valt écht heel erg tegen. Op internet las ik vaak berichten dat mensen iets meer wilde weten over de verhaallijn maar eigenlijk was het allang bekend. Je nichtje is overleden door een verkeerd gelopen moord/afschrikpoging en nu ben je op bloed uit.

Het feit dat het om een nichtje gaat vermoeilijkt de relatie al tussen jou en Aiden. Daar komt nog bij dat het enige moment wat je ziet is wanneer het nichtje in de auto zit vlak voor het ongeluk. Er zijn, nagenoeg, geen fragementen waarin je een héle hechte band tussen de twee personages ziet. Terwijl de acties van Aiden je het tegendeel willen laten geloven.

Het spel heeft wat leuke momenten in het begin, maar uiteindelijk ben je alleen maar hetzelfde aan het doen. Elk karakter is zwak uitgewerkt en het enige wat je van ze te weten komt zijn de kleine commentaren die Aiden uitkraamt als je weer op een nieuwe missie wordt gestuurd. De climax van het hele verhaal is ook iets wat al veel vaker ter sprake is gekomen in films. Sterker nog, als je Enemy of the State heb gezien heb je het verhaal van Watch_Dogs ook al gezien, het enige wat erbij komt is de dood van je nichtje, maar voor de rest is het verhaal nagenoeg hetzelfde - in de grote lijnen.

Voor mij was het de grootste tegenvaller tot-nu-toe. Het maakt me écht niet uit als de graphics niet overeenkomen met wat er in de trailers te zien was, maar niets in Watch_Dogs lijkt 'af'.
Nee, ik zou Watch Dogs echt gewoon uit de budgetbak halen over een halfjaartje, want deze game zal niet lang voor de volle mep in de winkels liggen. Gewoon even wachten tot ze de DLC hebben uitgepoept.

Het is zeker niet bedroevend slecht, maar Watch Dogs voegt eigenlijk niets toe aan de zogenaamde 'GTA ervaring', maar heeft wel allerlei elementen die dat heel graag zouden willen doen. Al die 'nieuwe' (het lijkt nieuw maar is het niet) features zoals hacken en profilen zijn echter bijzonder slecht uitgewerkt en zorgen voor een game met nul komma nul uitdaging en diepgang. Na een paar uur spelen heb je een paar ton op je bank staan en unlock je alle wapens... en dan heb je het wel gezien.

PC reviews hebben als titel 'Press Q to Hack World'. Dat vat Watch Dogs bijzonder goed samen. Daarmee is Watch Dogs een gebrekkige sandbox die niet meer behelst dan collectibles oprapen, autorijden en een beetje schieten. GTA doet dat ook, maar dan wél met toffe personages en setting, veel meer oog voor detail en een veel kleurrijkere spelomgeving waar veel meer te zien en te doen is. Chicago uit WD is een saai en ongeinspireerd wegennetwerk met gebouwen erlangs, en de enige gebouwen waar je iets 'in' kan doen zijn scripted missies.

En als je dan die scripted (side) missions gaat doen, ontdek je dat Watch Dogs eigenlijk gewoon een Far Cry 3 in 3rd person in de stad is. De gelijkenissen zijn treffend, de side missions komen bijna 1 op 1 overeen: time trials rijden, enemy camps uitmoorden, escort missies... het is allemaal veel te makkelijk, te herkenbaar en zeer matig uitgewerkt. En ook in WD is het zo dat na het doen van die side missions de sandbox verandert in een modderpoel waar niets meer te doen is.

Tja en Aiden Pierce is gewoon een dode natnek, wie dat personage bedacht heeft was zwaar depressief geloof ik. De hoofdpersoon maakt in dit verhaal een ontwikkeling door van een gedeprimeerde hacker tot... een gedeprimeerde hacker.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 11 september 2014 14:23]

Ik herken dit totaal niet. Ik heb telkens weer bij Assasins Creed dat het me enorm tegen valt (controls, graphics, variatie, feeling van controls) terwijl Watch Dogs echt geweldig was.
Het is ook niet meer dan mijn mening. Er zullen genoeg mensen zijn die Watch_Dogs een leuk spel vonden. Persoonlijk kwam het uit op 'teveel van hetzelfde' er zat geen sfeer in het spel en op een gegeven moment had je het wel gezien. Ik heb meer plezier gehad met open-wereld spellen zoals Saints Row IV en GTA 5.
Tja, alleen met de naam al hebben ze de plank volledig misgeslagen. Als het voor mij al verwarrend was toen ik er voor het eerst van hoorde, hoe erg moet dat dan niet voor de gemiddelde consument?
Zou het alleen de naam zijn of het feit dat de marketing van de WiiU ook voornamelijk ging over de 'revolutionaire' controller? Ik denk dat veel mensen dachten dat de WiiU de tablet controller was én niet een geheel nieuwe console. Op het eerste oog - voor de gemiddelde consument - lijken de consoles ook nog eens op elkaar. De naam bemoeilijkte het wel, maar hadden ze het beter gespeeld zou de naam écht niet zo misleidend zijn.

En hoeveel hebben we eigenlijk van de WiiU gezien, sowieso is er op Nederlandse TV weinig te zien over games en consoles - behalve dan de reclames van de PS4. Die heb ik van Nintendo niet gezien, hoewel ik ook zéér weinig TV kijk. Nintendo heeft, helaas, op meerdere fronten de plank misgeslagen, een misleidende naam, een magerige campange én wederom weinig support voor third-party developers.

Daar komt nog bij dat ik het frapant vind dat anno 2014 er in de Nintendo Store nog steeds alleen met een cadeaukaart óf creditcard betaalt kan worden. En misschien, héél misschien, is de markt wel verzadigd met de zoveelste Mario (Kart) game. Ze weten af-en-toe wel weer iets nieuws te verzinnen maar écht nieuw is het niet. Het is (nog) geen Call of Duty, maar het zou Nintendo niet misstaan om eens te kijken naar nieuwe IP's danwel voor een de volwassen gamer. Nintendo hoeft het imago van 'console voor kinderen' helemaal niet te dragen.
tja, want 7 miljoen verkocht is niet genoeg (WiiU)
5 miljoen blijkbaar wel (XBone)
Ik heb rekenen blijkbaar nooit goed begrepen.

Zo bijzonder dat ik een -1 krijg terwijl de reacties hieronder +2 krijgen.
Terwijl ik niets ander dan feiten plaats.
Het gaat niet om de tijd dat een console in de verkoop is, maar de op dit moment totale verkopen. Als we het dan toch over de tijd hebben, dan kun je ook naar de wekelijkste verkopen kijken waar de WiiU het beter doet dan de XBone. Daar gaat het me echter niet om. De WiiU wordt continue negatief in het daglicht gesteld en het is mij een raadsel waarom. De verkopen zijn meer dan de XBone, maar die wordt wel gezien als concurent van de PS4 en de WiiU niet.
Maar goed, mod maar omlaag, tweakers is toch al lang een negatieve community omtrent alles wat nintendo doet en positief over wat de XBone en PS4 doen.

[Reactie gewijzigd door heerdinm op 11 september 2014 14:14]

En de WiiU is al veel langer op de markt en de Xbox One word pas sinds kort in alle landen verkocht.

En wat veel fans vergeten is dat de WiiU minder verkoopt dan de Gamecube en zelfs minder dan de Dreamcast toen der tijd. (in perspectief) En de WiiU komt nu in het zelfde bootje te zitten als de Dreamcast. Toen wilde ook steeds meer 3rd party ontwikkelaars zoals EA niets meer voor de Dreamcast uitbrengen, en bleken de echte SEGA toppers de console ook niet te kunnen redden, ondanks dat deze games goed verkochten. Nu beginnen 3rd party ontwikkelaars ook de WiiU te mijden, op Ubisoft nam naar zelfs die heeft al aan gegeven games niet uit te brengen voor de WiiU door tegenvallende verkopen.

Je krijgt -1 omdat je onzin post. Met jou redenatie is de ps4 nu al geflopt omdat er meer ps3's verkocht zijn. Beide worden nog verkocht en de ps3 is er al veel langer dus nogal logisch dat daar er meer van zijn. Jij vergelijkt nu een WiiU die al een hele lange tijd wereld wijd te koop is met de xbone one die pas net in sommige landen verkrijgbaar is. Om het dreamcast voorbeeld hierboven maar weer te gebruiken, de ps2 kwam een jaar later op de markt en toen had de dreamcast ook al wereldwijd redelijk wat verkocht, maar het mocht niet baten omdat de concurentie daarna harder verkochten en op de meeste vlakken beter was.

[Reactie gewijzigd door PricewatchJunk op 11 september 2014 17:14]

Verschil tussen de WiiU en de Dreamcast is dan weer dat de WiiU technisch achterloopt, en de dreamcast technisch voorliep. Best grappig eigenlijk, zo zie je maar weer, specs zeggen amper iets.
Tja, bij Ubisoft kunnen ze dat ook niet: artikel. Daarnaast is die vijf miljoen van de XBOne het aantal 'verscheepte' consoles naar de winkels, niet het aantal wat bij consumenten thuis ligt. Daarnaast is het aantal van de WiiU wereldwijd en heeft de WiiU een betere aanhang in Japan dan het heeft in Europa wat, voor games, sowieso een hele andere markt is.

De XBOne verkoopt, relatief, meer exemplaren dan de WiiU, de XBOne heeft al bijna meer verscheept in één jaar dan de WiiU in twee jaar. Vijf miljoen tegen 6.6 mijoen. En dat voor een console die pas nét beschikbaar is in de meeste landen.
Punt een zijn de PS4 en de Xbox One gebasseerd op dezelfde hardware net als de pc. Dus porten is veel goedkoper dan porten naar de WII U. Dus met gelijk verkochte aantallen toch rendabel.

En punt twee zullen veel mensen eerder kiezen voor de next gen versie aangezien die mooier en beter zijn dan de Wii U versie. En mensen die nog geen next gen hebben kiezen voor de 360 of PS3 versie. Op die platformen is de install base veel groter.

En als laatste zullen veel Wii U bezitters veel minder op dit soort games zitten te wachten. Die spelen immers het liefst typische Nintendo games.

Uit de praktijk blijkt dit allemaal ook aangezien third party titels die op alle platformen uit komen voor geen meter verkopen op de Wiii U. Volkomen logisch dus dan Ubisoft kapt met de Wii U. Het is immers geen liefdadigheidsinstelling.
tja, als je alle games later op de WiiU uitbrengt als 3rd party, dan kun je vragen om lage verkoop aantallen als een groot gedeelte misschien de game al heeft gekocht voor een andere console.
Laten we wel wezen, mensen die meerdere consoles hebben, kopen niet de WiiU versie, omdat die minder goede graphics zou hebben. De WiiU moet dan wel extra's hebben wil die op zijn minst evengoed verkopen als de PS4 of XBone variant.
Fijn dat Ubisoft nu eindelijk een datum heeft voor deze game. Als Wii U bezitter zit ik echter niet te wachten op deze meuk. Hadden ze het tegelijkertijd uitgebracht met de versie voor andere console's dan hadden ze wellicht nog wat Wii U bezitters voor het lapje kunnen houden en waren er wat verkocht in de verwachting met een goede game te maken te hebben.

Wellicht leuk om eens uit de budgetbak te halen, zeker niet voor de volle prijs. (net zoals de AC serie dus)

[Reactie gewijzigd door Thorgrem op 11 september 2014 14:19]

Ik mocht hem spelen op de XBox 360. Hoge verwachtingen maar die werden totaal niet waargemaakt. Grafisch viel hij heel erg tegen. Als ik hem grafisch vergelijk met GTA5 op de Xbox 360 dan staat GTA5 10 treden hoger.
+ voor de Wii U gebruikers die de game nog niet hebben gepeeld. Ik zelf speel Watch Dogs op de pc en vind de game aardig goed, mooie graphics wat na de patch nog mooier en stabieler is geworden, aardig E3 achtig. Verder een lekker verhaal en leuke missies, maar dat is persoonlijk.
Ik ga er zo in ieder geval weer mee aan de slag want kan er serieus van genieten.
Die trailer is geen WiiU beeld neem ik aan? If so, dan ziet het er puik uit!
De trailer is ook geen pc beeld. De kwaliteit op de trailer zou denk ik nog het dichts bij de wii-u in de buurt komen naar mijn idee...
Zal me niet verbazen als dit op de PC is gerenderd.. het zijn nou niet echt bepaald incidenten als blijkt dat de zoveelste console game stiekem op een PC draait.
Ik heb het al eens vaker vermeld de Wii U een goede console is en momenteel gaat het kwa grafische kwaliteit gelijk op met de PS4 terwijl het 4x zo weinig geheugen heeft. Dat betekent dat de Wii U goed geoptimaliseerd is en meer kan dan de meesten doen denken.
Nou gelijk op met de PS4 dat wil ik nu niet echt hard op zeggen, maar zeker wel beter dan PS3 en de Xbox 360
Broertje heeft de PS4, maar het ziet toch gelikter uit ....zeg maar...
Yeah right. Ik heb beide consoles bij mijn TV staan, maar ik kan je garanderen dat de Wii U grafisch gezien toch echt wel een stuk minder is.
*veel

En de reden waarom WiiU exlusive games beter draaien dan andere exclusives is omdat de games lage polygons en lage textures gebruiken.
Dynamiek en actie zijn niet de zware jongens.
Hedendaagse graphics gaat veel minder over polycount en veel meer over efficient marshallen. Je argument is trouwens niet op je eigen ervaring gebasseerd. Nintendo first party games zijn zo gemaakt dat een opschaling van texture size totaal geen invloed zou hebben op grafische pracht. Om diezelfde reden kun je ook niet achterhalen welke texture size er gebruikt is en omdat alle developers hun mond houden over wat de hardware capabilities zijn rest ons alleen nog maar speculaties en bashing.
Klinkt gewoon als een smoesje van Nintendo :')
Hij is niet onredelijk, er klopt gewoon geen bal van de conclusies die hij trekt en voor waar aanneemt. Verder is die fix hierboven volgens mij redelijk accuraat, want al die zaken zijn wél gewoon te achterhalen en zijn ook gewoon terug te vinden.

De -1 staat er ook met een reden, ook bij mij, ik vind het niet erg, en zeg graag waar het op staat. Bij deze ;) Fanboyisme lust ik rauw.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 11 september 2014 16:37]

De Wii U trekt 1080p op 60fps VEUL makkelijker dan dat de andere consoles dat doen. 

Dat kan je echt niet zeggen hoor. Het is niet zo dat enkel een vergelijking op de refreshrate en het aantal pixels een conclusie waard zijn.
Gelijk op met Ps4?

Dan heb je denk ik een hele oude Tv. Games zoals Destiny en Infamous kunnen bij lange na niet op de Wii U draaien.
Wat Dazzyreil bedoelt en waar hij gelijk in heeft is dat the bird zegt dat een WiiU Destiny niet aankan gezien de WiiU iets sneller presteert dan een 360 en PS3 kan de Wii U dat dus wel degelijk
sneller als een PS 4 verre van daar mist dat ding gewoon brute power voor

maar goed back on topic Wii U krijgt toch weer een top titel erbij !
Nee natuurlijk niet, want zoals in de trailer ziet het er op geen enkel platform uit. Zelfs niet in de "officiele PC versie" want die moet je eerst modden om het fatsoenlijk te laten draaien en eruit te laten zien.
Kan heus wel hoor, zie een game als Mario Kart 8, draait op volle 60fps op 1080p.
Een racegame is meestal behoorlijk lineair, occlussion culling is best makkelijk in zo'n game. Een open world game is echt andere koek. Daarnaast heeft Mario Kart behoorlijk cartoony graphics. Mooi is het wel, maar je kan de twee games echt niet vergelijken.
De WiiU kan het wel aan, kwestie van goed poorten en optimaliseren.
De Wii U is met zijn CPU minder krachtig dan de Xbox 360 en de PS3, en daarop ziet het er al niet uit. Nou heeft de Wii U wel meer geheugen dan die andere consoles, maar zo als de PS4 en Xbox One zal het er nooit uit zien, de Wii U is qua hardware eerder te vergelijken met een netbook.
nu is de PS4 en Xbox One de perfecte consoles voor luie ontwikkelaars vanwege de x86 platform.
Serieus? 'de x86 platform' betekend dat ontwikkelaars minder moeite hoeven te doen om de CPU vol te gebruiken, maar dat zegt niets over de graphics API's die voor beide consoles fors anders zijn (hoewel die van de Xbox One naar het schijnt erg op DirectX11 lijkt).

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 11 september 2014 13:59]

Ja gelukkig draait het op 60fps, anders is een race game niet te spelen, maar wel op 720p en met slechte anti-aliasing, kijk maar eens naar de randen in dat spel.
een Sandbox game vergelijken met een race circuit beetje appels en peren

Watch dogs vereist meer kracht dan Mario kart
waar baseer je dat op? Heb je wel eens gezien hoeveel dynamiek en actie er op het scherm getoverd wordt bij Mario Kart? Puur op het gebied van actie en pracht en praal mag Watch Dogs de veters van Mario Kart nog niet eens strikken.

Het verschil is natuurlijk dat Watch Dogs met oog op realisme is ontwikkeld en dat er daarom geen enkele vorm van art directing bij komt kijken. Als je photorealisme nou eens los laat en je graphics om je gameplay heen bouwt dan kun je opeens veel meer. Het ontbreekt Watch Dogs dus eigenlijk gewoon aan richting.
op het simpele feit dat een map velen male kleiner is en er veel minder gerenderd hoeft te worden in een arcade achtige map dan op een sandbox achtige game waar veel meer AI rond loopt

het is en blijft appels en peren vergelijken
Als jij denkt dat heel Chicago in het geheugen van de PS4 en XBone geladen is dan ben je knettergek. Een texture kost al enkele honderden MB's ram geheugen. De map wordt constant in en uit het geheugen geladen zodra je je er in voortbeweegt, en laat dat nou net een punt zijn waar de Wii U op excelleert.
Ik snap niet waar alle -1tjes vandaan komen bij jou Epsix, feit is dat hij gelijk heeft. Een open wereld werkt met met rasters. Het beste voorbeeld is van Skyrim (omdat je met tweaks de rendering daarop kan aanpassen, uGridsToLoad). De wereld is verdeeld in een grid. Alleen waar jij staat en de om jouw gridpunt gelegen plekken worden gerenderd. Als jij naar een ander gridpunt gaat dan worden de nieuwe naastgelegen gridpunten gerenderd en de oude gridpunten die niet meer tegen jouw gridpunt aan liggen niet meer gerenderd. Het laden tussen delen zoals je bij Half life bijvoorbeeld had heb je dan niet meer, maar wordt netjes gestreamlined tijdens het spelen.

GTA 3 maakte hier bijvoorbeeld ook gebruik van om geen laadplekken in de hele wereld te hebben. Open wereld staat dus niet gelijk aan zwaarder te verwerken dan 1 level.

-edit-
oh jee, -1 politie/fanboys oid zijn aan de gang.. hoe ben ik een flamebait/troll of beledig ik iemand als ik onderbouwd iets post? Vooral de +2 en +3tjes bij firestorm zijn erg jammerlijk, spotlight of informatief in 1 a 2 regels? trieste zaak weer.

[Reactie gewijzigd door RadioKies op 11 september 2014 14:42]

Epsix heeft misschien in principe wel gelijk maar hij verbindt die kennis aan de verkeerde games en daardoor zit hij er keihard naast. Stellen dat een Mario Kart meer te verwerken heeft dan WD is gewoon onwaar. Ook 1080p/60 is bewezen onwaar.

De -1 is vooral voor het overtuigd zijn van het eigen gelijk, daarmee valt ie in de categorie flamebait.

Kennis hebben is prima, maar die moet je wel goed toepassen, anders sla je de plank mis, zoals Epsix doet.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 11 september 2014 16:26]

Dat snap je niet? Nou ik wel. Iedereen weet dat sandbox games meer processor en gpu kracht kosten. Daarnaast is het argument ¨het loopt op 1080p 60fps¨ natuurlijk ook een onzin argument. De ene 1080p is de andere 1080p niet. Quake II kon je ook al spelen in 1600 bij 1200. Daarmee zag het er nog niet beter uit als een 720p game van de Xbox 360.

Het is ook een onzinnige discussie. De WII U heeft gewoon aantoonbaar mindere hardware als de PS4 en de One laats staan de pc. Games zullen er dus ook nooit zo mooi uit gaan zien als op deze platformen. Ook niet met leuke trucjes met wat extra snel geheugen.
Mijn reactie is op de post waarop ik reageer, zijn mening dat de Wii een supercomputer is deel ik niet, maar daar reageer ik ook niet op. Het gaat in mijn post er puur om hoe openwereld spellen (wat niet eens gelimiteerd is tot open wereld) omgaan met de map.

kan t niet laten maar:
Alle huidige generatie consoles zijn crap imo en hebben relatief gezien veel minder vernieuwing weten te brengen dan de 360 of ps3 toen die geintroduceerd werden. Niks zal er zo mooi uit kunnen zien zoals iets op een Pc kan draaien. Star Citizen op een XBone of PS4? Nooit! en op een WiiU zal ik hem inderdaad al helemaal niet zien.
Dat kost dus meer reken kracht dat 1 keer een arcade circuit laden ;)
Met dit soort onzin aankomen op een techsite als Tweakers duidt vooral op een enorm gebrek aan kennis van het publiek waartegen je praat.

Wat je zegt is niet alleen pertinent onwaar, iedereen kijkt er ook dwars doorheen, zelfs al heb je een minimale kennis van zaken.

Misschien even wat meer inlezen.
Een enkele texture kost zeker geen 100en megabytes. Een texture (kort door de bocht) is slechts een bitmap die geschilderd wordt rondom een model van polygonen. (Tenminste, zo heb ik het gelezen, er zullen vast mede-Tweakers zijn die het beter kunnen vertellen) Een game zoals Watch Dogs bestaat uit duizenden texturen.

AI is zeker niet onbelangrijk binnen het geheel. Ik kan de PDF niet zo 123 meer vinden, maar er was een indepth document van of Infamous of Killzone dat hier op in ging, en liet zien dat AI in hun game 10% van de processortijd gebruikte.

Wat betreft Mario Kart is het vooral dat het een game van Nintendo zelf betreft, oftewel, zij weten precies hoe hun eigen hardware in elkaar steekt. Daardoor kunnen ze met relatief bescheiden hardware toch grafisch bijzondere titels maken.
"en laat dat nou net een punt zijn waar de Wii U op excelleert"

Bron?
een artikel over wat het zou kunnen bereike zucht...
verder is de cpu berhoorlijk bagger in de WiiU en laat dat nou net het geen zijn waar AI op leunt

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 11 september 2014 14:08]

Het lijkt net alsof in deze discussie elke keer op iets anders gehamerd wordt. Eerst gaat het erom dat het er mooi uitziet, wat volgens mij grotendeels door de grafische kracht van het apparaat wordt bepaald.
En nu gaat het opeens om de AI? Ja, die zal inderdaad wel door de CPU bepaald worden.

Maar wat is je punt nu? Wil je nu de GPU of de CPU van de Wii U afkraken?

Dan kun je minderwaardig gaan lopen zuchten als iemand een bron levert die je niet bevalt, maar zelf kom je ook niet met bronnen.
Waarom zou een artikel over het potentieel van een product geen goede bron zijn? Denk je dat een bepaalde kwaliteit van hardware een garantie is voor een topweergave of grandioze AI?
Mizgala28 vergelijkt 2 totaal verschillende games wat kant nog wal raakt.

gaan we zo meteen ook nog Pacman met Crysis vergelijken?

ik hou het graag bij de feiten en feit is en blijft
Mario kart kun je NIET vergelijken met Watch Dogs.

je doet nu net alsof ik totaal tegen de Wii U ben lol |:(
nee vind het niet gek dat je -1 gemod word.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 11 september 2014 18:17]

Niet alleen in deze discussie, bijna iedere discussie van Nintendo, eindigt wel zo'n beetje hetzelfde (Ben daar zelf ook mede schuldig aan) Maar hey....het is nu eenmaal zo dat Nintendo steken heeft laten vallen, ik ben...was eigenlijk, best wel een fanboy van Nintendo...Maar ik (persoonlijke mening) zit ECHT niet te wachten op ouwe shit, gaat es mee met de tijd en haal niet oude figureren "back to life" Zat niet te wachten op een Mario Kart 8 (heb em wel, daar niet van) of een Zelda, huppeldepup versie zoveel...
Ik denk dat er dan toch mensen zijn die (net zoals ik) teleurgesteld zijn in Nintendo, dat willen de mensen dan van zich af schrijven als Nintendo met nieuws komt
zal vrij weinig uit maken en zelfs dan nog je hebt dan te maken met het feit dat er veel meer AI in watchdogs zit dan in mariokart
Vind het erg dat jij zo omgaat met mensen die het niet met je eens zijn op tweakers.

Verder denk ik dat de wiiu niet "de" console is waar jij het over hebt .

Kan me trouwens herinneren dat nitendo zich prees over het feit dat hun console net wat sneller en meer kon dan de concurrentie dat toen al wat 7 jaar oud was.

Verder als je mij terecht wijst graag doe dat beleeft probeer ik ook altijd te doen
Je hebt helemaal gelijk, watchdog is een van de meest slechts geoptimaliseerde spellen ooit!
Mk 8 daarentegen, is een pareltje...
Niet te vergelijken in de zin van Nintendo focust de game voor 1 platform waar ubisoft de game heeft gemaakt voor 6 platformen
1) xbox 360 2) xbonx one 3) playstation 3 4) playstation 4 5) PC en 6) WII U
die gaan echt niet 6 keer de game van scratch maken er word een algemene engine gemaakt die makkelijk naar alles toe kan
dat houd dus weer in dat ALLE platformen niet optimaal draaien
als je deze game wil vergelijken met iets moet je dat doen met een goed werkende multiport game en niet met een exclusive.

EDIT:
sorry misklik deze moest eigenlijk op Mizgala28 hierboven

[Reactie gewijzigd door HADES2001 op 11 september 2014 17:52]

nou leg uit waarom twee totaal verschillende spellen met elkaar te vergelijken zijn wat betreft zwaarte?
Als je nou gewoon eens nadenkt, dat een PlayStation 4, Xbox One en ZELFS PC de game amper op 60 fps kan houden, dan kan een WiiU dat al helemaal niet, de game is gewoon dramatisch geoptimaliseerd, vervolgens begin je over Bayonetta 2, daar is nog NIETS over bekend op wat voor resolutie het draait, alleen geruchten dat het 1080p 60fps is, maar ik geloof daar niets van, en als het wel op 1080p 60fps draait, is dat omdat ze weer anti-aliasing gigantisch laag/uit hebben staan.
neem aan dat je dit als grap bedoeld.

zo niet dan moet je eens gaan kijken naar GTA san andreas ziet er namelijk niet veel beter uit dan dat! en dat spel is al ruim 10 jaar oud.

de cut scenes zijn mooi echter echte gameplay beelden die je er door heen ziet schieten niet

laat je niet voor gek zetten je ziet vrij weinig echte gameplay beelden hier in

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 11 september 2014 13:17]

Wat maakt het uit hoe grafisch een spel is, Minecraft moet het immers ook niet van de mooie graphics hebben. Integendeel, het ziet er niet uit maar toch is het een ernorm succes. Dat gezeur ook altijd... ;)

[Reactie gewijzigd door Dessie op 11 september 2014 14:14]

het maakt wel degelijk wat uit Watchdogs is minecraft niet

Minecraft adverteerd toch ook niet met extreem mooie cut scenes alsof dit echte gameplay beelden zijn?

nee dat verwacht men niet bij minecraft.
De Wii u krijgt een third party game? Jeetje, duurde maar 3 jaar.
Jeetje, bij de release waren de eerste third party games al beschikbaar. Dat er relatief wat weinig third party games naar de Wii U komen, daar zou je helemaal gelijk in hebben. Wat je nu echter doet is onzin praten.
Adviesprijs tussen de 60 en 70 euro? Ben ik even blij dat hij al even uit is. Ik wacht nog totdat hij in de budgetbak ligt voor een euro of 15. Kan nooit lang meer duren :)
Adviesprijs is ongelijk aan winkelprijs.

Kijk maar is in de pricewatch. http://tweakers.net/product/312683/watch_dogs/

De andere (disk) versies zijn niet veel goedkoper momenteel, echter is 20 November nog ver weg. Het lijkt erop dat ubisoft met dit spel de markt op dezelfde manier benaderd als Nintendo o.a ook al jaren doet, geen doorlopende prijsdaling over tijd. Als de trend zo aanhoud dan is het prijsverschil nihil in november denk ik eigenlijk.

[Reactie gewijzigd door Emiel1984 op 11 september 2014 13:39]

Voor games gebruiken we natuurlijk budgetgaming o.i.d. ;)
Nee, ik heb een betere alternatief

http://www.allkeyshop.com...gs-cd-key-compare-prices/ 12,50 en bij budgetgaming laagste prijs 30 euro

www.allkeyshop.com dus
Appels en peren. Dat zijn alleen keys, geen daadwerkelijke retail games. Daarnaast zijn er voor de consoles (waar merendeel op gamed waaronder ikzelf) amper keys te verkrijgen.

Kortom, niet beter maar andere doelgroep.
Echt waar? Is dit nodig? ...
Dat een game ruk is, zou juist reden moeten zijn om 'm níet te downloaden en gewoon links te laten liggen.

Of ben ik nou gek?

Nu lijkt het meer alsof je itt wat je zelf zegt je eigen download probeert goed te praten. Dat is vooral heel zielig.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 11 september 2014 15:23]

hoe kan ik nou weten of de game ruk is of niet ? als ik hem niet gespeeld hebt ?
dus.... Ja, Ik download het eerst. Is het leuk ok, dan koop ik het !!

ik ga niet zomaar een spel kopen en vooral niet in deze tijd (veel games maken het gewoon niet waar) en dan is me 60 euro na de knoppe.. Nee dankje...
Youtube is je beste vriend.
Net als de vele game site's.
Nee, want dan heb ik mijn eigen evaring niet.. hoe voelt de game aan ? kan de game mij in de wereld trekken ? (kan alleen als je het zelf gamed...)
Hoe doe jij dat dan als je bv een foto camera koopt?
informatie zoeken ja, dat klopt maar als ik de camera maar niks vind dan heb ik de 14 dagen regel, dan mag ik hem retour sturen en dan mag ik mijn geld weer terug ontvangen. helaas, is dat met games niet zo (althans als je hem uit de verpakking hebt gehaald)

[Reactie gewijzigd door Jeroentjeeuh op 24 september 2014 22:31]

Hey
Dan gaat mijn nintendo ook weer aan :)
In de titel staat 20 november maar in het verhaal 20 september :+
Aangepast, dank.
Ik ben een Nintendo en PC gamer, en dit soort games koop ik dan voor PC (en ik heb deze dan ook al voor PC), helaas. Afgezien van mijn persoonlijke voorkeur, is dit gewoon ook too little too late, gezien de reacties op een intendo forum waar ik kom.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True