Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 97 reacties
Submitter: pBook

Apple heeft maandag versie 7.1.2 van iOS beschikbaar gesteld. De update voor de iPhone, iPad en iPod Touch brengt voornamelijk bugfixes met zich mee, zoals het verbeteren van de beveiliging van de Mail-app.

Hoewel Apple enkel aanhaalt dat de beveiliging van Mail onder handen is genomen, wijst alles er op dat het hier een langverwachte fix voor onversleutelde mails in iOS 7 betreft. Apple erkende de fout namelijk afgelopen maand en zei dat er in een toekomstige update een bugfix zit.

Door de bug in Mail was het mogelijk om na het aanmaken van een testaccount bijlages van e-mails als platte tekst in te lezen. Het gevonden beveiligingsgat in iOS 7.0.4, 7.1 en 7.1.1 was echter niet zeer riskant, omdat de aanvaller eerst fysiek toegang moest hebben tot een iPhone en ook de pincode of het wachtwoord moest kraken.

Verder brengt versie 7.1.2 ook verbeteringen met de iBeacon-connectiviteit met zich mee. Daarnaast zou het uitwisselen van data tussen sommige accessoires, en dan specifiek barcodescanners, zijn verbeterd. Eerder werd er gezegd dat ook een langdurig probleem met iMessage zou worden verholpen, maar over een eventuele fix laat Apple vooralsnog niets los.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (97)

Let op, mijn 4s liep vast tijdens de wifi update.
Na half uur stond de statusbalk nog op ongeveer 60%
Zie macrumours topic http://www.macrumors.com/2014/06/30/apple-release-ios-7-1-2/
Meer mensen hebben hier dus last van.

10 sec. De home en power knop indrukken bood uitkomst.

[Reactie gewijzigd door reinier666 op 30 juni 2014 22:15]

Ik zou sowieso nooit de OTA update doen. Ik vertrouw zo'n patch toch een stuk minder dan gewoon het hele image vervangen door een nieuwe versie van het hele OS. Er is volgens mij een te groot risico dat een of andere third party app zich er in verslikt.

Ik update al jaren alleen maar via een kabeltje (en daardoor dus het hele OS en geen patch) en heb nooit last van de bugs of batterijproblemen die andere mensen wijten aan een update.

Mijn eerste tip aan mensen met problemen is ook altijd een volledige restore van het hele OS, met een kabeltje.

[Reactie gewijzigd door Maurits van Baerle op 1 juli 2014 00:04]

Herkenbaar. Hier hebben meer mensen last van........ Waaronder ik :(
Opzich helpt de home-button/aanuit-schakelaar "truuk" wel maar het voelt toch niet lekker :'(
Hier ook moeten resetten op 80%. Doet het inderdaad verder gewoon. Ga hem niet resetten overigens, dan wacht ik wel gewoon op de volgende update of 8.0

Tenzij hij regelmatig vastloopt :+

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 30 juni 2014 22:58]

Hier hetzelfde probleem met een iPad 2, ook op ongeveer 60%. Er loopt ook een draadje hierover op het Apple forum: https://discussions.apple.com/thread/6426562
Ook Home-+Aan/Uit-knop truc gedaan en het werkt.

[Reactie gewijzigd door 307266 op 30 juni 2014 23:31]

Hier hetzelfde op een 5.
Update bleef hangen en home-aanuit bood uitkomst.
Voelt idd niet lekker.
En ook op een iPhone 5s hetzelfde probleem. Bij mij bleef hij overigens op 30-40% hangen.
Belangrijk voor degenen met een jailbreak: de exploit is in iOS 7.1.2 niet gepatched.
Thanks for this confirm!

Er is eindelijk een engelse site!

http://en.pangu.io/

[Reactie gewijzigd door aygul12345 op 1 juli 2014 08:39]

Lees op de apple support thread dat een reboot voorafgaand aan de update het probleem mogelijk verhelpt. Helaas heb ik zelf niet meer mogelijkheid om te testen, maar misschien dat n van jullie dit nog kan proberen.
Ah, dat is toch fijn aan iOS.

Nieuwsbericht: er is een update.

Ga naar update, klik install en hop, laatste versie.
update was er eerder als het nieuws bericht. ik heb hier een uur terug iPhone 4s al geupdate en mn broertje had m al zeker 2 uur terug op zn 5s.
Voor de gemiddelde gebruiker zou het ideaal zijn dat deze minor updates er al opstaan voordat het nieuws het heeft opgepikt. Maar inderdaad, het is er. Maar minder dan dat zou ik dan ook niet verwachten. Zou wat zijn, een update die beveiligingsproblemen oplost die niet direct beschikbaar is...

[Reactie gewijzigd door :murb: op 30 juni 2014 22:18]

Bij de gemiddelde gebruiker staat de update al op hun toestel te wachten voor ze ooit hadden geweten dat er een update is. De gemiddelde gebruiker bezoekt geen sites die nieuws brengen over updates.
Bij iOS wordt je continue er aan herinnerd dat er een update klaar staar. De herinnering is dat er een 1 staat bij het icon Instellingen, deze 1 verdwijnt pas wanneer het toestel is gepdatet. Deze methode werkt wel omdat mensen vreemd vinden dat er een cijfer staat en uit nieuwsgierigheid er toch even naar gaan kijken.
De hele changelog is dus:
This update contains bug fixes and security updates, including:

Improves iBeacon connectivity and stability
Fixes a bug with data transfer for some 3rd party accessories, including bar code scanners
Corrects an issue with data protection class of Mail attachments
Niet bepaald indrukwekkende update dus. Had wel wat meer updates/fixes verwacht. Al mag er ook wel weer een nieuwe beta verschijnen van ios8 die niet meteen alles breekt. Wil best beta-testen, maar als het allemaal niet werkt ben ik ook weer snel terug.
Niet bepaald indrukwekkende update dus. Had wel wat meer updates/fixes verwacht. Al mag er ook wel weer een nieuwe beta verschijnen van ios8 die niet meteen alles breekt. Wil best beta-testen, maar als het allemaal niet werkt ben ik ook weer snel terug.
Ben je nu echt serieus aan het klagen over het feit dat een beta niet goed werkt |:(
Volgens mij is iOS 8 beta helemaal niet voor jou bedoelt, en blijf je beter bij iOS 7.
Nee ik heb het over het feit dat het onwerkbaar is om te testen als er zoveel mis gaat. Ik heb veel beta's geprobeerd, maar dit is meer een alpha dan een beta. Beta's hebben over het algemeen geen regelmatige crashes en slopen niet 25% van de apps die erop draaien. Een beta draait over het algemeen al relatief stabiel.

Ik heb bij WP veel beta's gewoon prima kunnen draaien en van iOS 7.1 ook nog een paar meegedaan. Ging allemaal prima.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 30 juni 2014 22:57]

Dude, zo'n beta is echt niks voor jou als je loopt te zeiken over crashes en apps die niet meer werken. Ga terug naar iOS7!
Bugs != crashes. Plus dat ik toch zeg dat mijn vorige ervaringen met beta's gewoon veel beter waren. Daarom vind ik deze ook zo slecht. Zelfs met de 2e beta is het nog niks.
De 2e beta van iOS 8 is echt veel stabieler dan de beta's van iOS 7 destijds waren. Vreemd dat jij dit zo anders ervaart.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat er een backward-compatibility break is, waardoor de apps niet meer werken. Dat is de keuze en het risico dat je loopt als je beta gaat :)
Grappig en vervelend.

Let op, na het updaten wordt gratis en voor niets de bluetooth weer aangezet, als je deze uit had staan.
Is bij elke update zo geweest.

Kleine moeite voor jou om het uit te zetten.
Hoewel Apple enkel aanhaalt dat de beveiliging van Mail onder handen is genomen, wijst alles er op dat het hier een langverwachte fix voor onversleutelde mails in iOS 7 betreft.
In de changelog staat wel degelijk het volgende:
"Oplossing voor een probleem met de gegevensbeveiligingsklasse van Mail-bijlagen."
Bij mij liep de update zowel op de iPhone 5s als op de iPad Air op 60% vast. Na een harde reset hervatten beide apparaten het update proces met succesvol resultaat.
Er wordt ook geadviseerd om de update via de kabeltje te doen.

Ik zelf heb het altijd al gedaan, nooit problemen gehad.
Dat de iphone snikheet word bij gebruik van TomTom is daar ook iets aangedaan? Die van mij viel vandaag 3x uit (van de warmte ontwikkeling denk ik)
Ja want als je telefoon te warm wordt tijdens het gebruik van 1 bepaalde app ligt dat aan het OS en zeker niet aan de desbetreffende app |:(
Als het toestel niet bomvol stof zit en goed geventileerd is, mag je toch zeker wel verwachten dat een app je toestel niet overhit laat raken?
Die van mij wordt ook wel warm tijdens het navigeren, maar is in tientallen uren nog nooit uitgevallen.

Wat heb je nog meer open tijdens het navigeren?
uw aanvraag voor een software update is ontvangen, u krijgt bericht wanneer u m kunt downloaden.

Huh? Zowel op ipad2 als iphone5.

edit: werd blijkbaar ongeveer een kwartier tegen gehouden want daarna stond hij bij beiden klaar en ging zonder problemen.

[Reactie gewijzigd door sambalbaj op 1 juli 2014 08:21]