Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 97 reacties
Submitter: robindv

HTC zou van plan zijn om een 8,9"-tablet uit te brengen in Googles Nexus-serie. Deze Nexus 9-tablet is voorzien van Nvidia's 64-bit-soc Tegra K1. Volgens de geruchten komt de tablet in het vierde kwartaal van dit jaar uit.

Dat meldt Android Police, die doorgaans over betrouwbare bronnen beschikt. De HTC-tablet, die waarschijnlijk de naam Nexus 9 zal dragen, beschikt over een 8,9"-scherm met een resolutie van 2048x1440 pixels. In de behuizing is de 64-bitsvariant van de Tegra K1-soc van Nvidia ingebouwd. De dualcore-soc is gebaseerd op de ARMv8-instructieset. Verder is er volgens Android Police 2GB ram aan boord en kan er gekozen worden tussen 16GB of 32GB opslag. Foto's kunnen geschoten worden met een 8-megapixelcamera en de behuizing is van aluminium.

Volgens de bronnen van Android Police staat de release gepland voor ergens in het laatste kwartaal van 2014. Een preciezere releasedatum is niet bekend. Voor de tablet zouden HTC en Google een prijs van 399 dollar voor de 16GB-versie en 499 dollar voor 32GB vragen. Voor versies met lte-ondersteuning moet extra worden betaald. Daarmee lijkt de Nexus 9 duurder te worden dan de Nexus 7.

Het is mogelijk één van de laatste apparaten die uitkomt in de Nexus-serie. Volgens geruchten wil Google vanaf volgend jaar beginnen met de Silver-lijn. Het zou daarbij gaan om bestaande smartphones, en mogelijk tablets, die via Google met een kale versie van Android worden verkocht. Iets vergelijkbaars doet de internetgigant al door de verkoop van zogenaamde Google Play Editions van bestaande smartphones.

Het is nog onduidelijk welke versie van Android gaat draaien op de HTC-tablet. Mogelijk gaat het om de verwachte nieuwe versie van Android die op de ontwikkelaarsconferentie Google I/O wordt gepresenteerd en 64-bits-ondersteuning bevat. De Nexus 9 wordt zelf niet gepresenteerd op Google I/O, dat op 25 en 26 juni wordt gehouden, zo claimt Android Police. Van de Nexus-tablet van HTC verschenen al eerder geruchten.

HTC Nexus 9HTC Nexus 9

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (97)

400¤ lijkt me alsnog een scherpe prijs voor de specs die deze tablet volgens de geruchten heeft. Een 1440P scherm, 2GB ram, een snelle 64Bit soc en een mooi design. Ik zal het er voorover hebben hoor.

Het deisgn heeft van de voorkant iets weg van een iPad mini, en dat zijn natuurlijk mooie tablets.

[Reactie gewijzigd door Arthur-M. op 22 juni 2014 10:38]

Dan ga ik liever voor de Xiaomi Mipad ben je maar ¤230 voor kwijt.

Ok hij heeft een iets kleinere scherm LCD IPS 7.9" en geen 64Bit CPU, maar verders wel een NVIDIA Tegra K1 quad-core 2.2GHz ARM Cortex-A15 en 2GB LPDDR3 en 2048 x 1536 pixels scherm, en de 64GB versie kost maar ¤30 duurder.

Ieder geval een STUK goedkoper, en ook een erg goede merk is Xiaomi.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 23 juni 2014 01:45]

Dan hoop ik wel dat het ingebouwde flashgeheugen niet klopt want 16 GB is toch eigenlijk niet echt meer van deze tijd. 32 GB is ok, maar dan zit je dus al op 500 euro.
Een SD kaart slot is natuurlijk ook goed, maar Google kennende zal dat er wel niet in zitten.
Je zit niet op 500, maar 500 dollar, dat is maar 400 euro.

En gebruik je nog de opslag op je apparaten zelf? Lang leve de cloud en NAS hoor
Hoe vaak moet er nou nog uitgelegd worden dat je door invoerrechten en BTW (die in de VS niet op de prijskaartjes vermeld staat) in de praktijk gewoon dollar = euro kunt stellen? Soms zijn er kleine verschillen, maar ik zou echt niet rekenen op 400 euro voor het 32 GB model.
En ja, ik gebruik wel degelijk de opslag op het apparaat zelf ja. Op mijn telefoon ben ik al 11 van de 16 GB kwijt van de interne storage aan apps, dus ik ben blij dat er ook nog een SD kaart in zit. Daar staat bv ook al zo'n 3 GB aan gepinde muziek uit google music want ik stream liever niet via het mobiele netwerk en heb niet altijd overal wifi.
Ja, oké heb niet goed nagedacht, maar ben wel echt fan van de Nexus lijn, dus ik zie het mezelf nog wel kopen. (Heb momenteel nog geen tablet en zou me er graag één aanschaffen)

En 16 GB is toch redelijk veel? Heb zelf een Nexus 5, die heeft 16 GB, maar daar kan geen extern geheugen bij. Ik heb nog geen problemen gehad met te weinig geheugen. Ik sla ook wel dingen op hoor, maar de belangrijkste documenten staan wel op mijn drive.
Als je dan zo'n fan van de Nexuslijn bent, dan zou je toch ook inmiddels al wel moeten weten dat Dollar=Euro voor de toestellen.

Hier op Tnet worden bijna altijd de Dollarprijzen vermeld als er weer een prachtig nieuw speeltje aan zit te komen.
En als fan heb je er waarschijnlijk al enkelen gekocht.

Dan zou je het toch al zelf meegemaakt moeten hebben?
Ik studeer nog, dus heb geen hopen geld. Ik heb enkel de Nexus 5 en heb daar maar de helft van moeten betalen om eerlijk te zijn (dus 200 euro). In totaal kost hij 400 euro. In dit artikel (zie link) staat er ook een (klein) verschil tussen de kostprijs in dollar en in euro. De uiteindelijke prijs verschilde wel nog van de prijs in dit artikel, want zoals hierboven vermeld heb ik een 16GB versie

http://tweakers.net/nieuw...den-vanaf-349-dollar.html
Het hangt natuurlijk van je gebruik af of 16 GB veel is of niet... Als je graag spelletjes speelt dan kan het bv hard gaan.
Voor een premium smartphone (> ¤400) vind ik persoonlijk 32GB het minimum.

Die 16GB is zo vol als je je telefoon gebruikt voor een setje apps, een paar mail postbussen, muziek, en je er ook nog foto's mee maakt.

16GB volstaat net, als je een strenge selectie van je muziek maakt, en je foto's regelmatig op je PC zet en van je telefoon wist.

Een premium smartphone met 8GB geheugen kan niet meer. Onder andere Samsung denkt ermee weg te kunnen komen door er een micro SD slot in te zetten, maar voor minimaal ¤400 mag je 32GB verwachten. Android 4.4 en iOS 7 zijn geen kleine OS-en meer, en steeds meer apps (bv iMovie) hebben steeds meer opslag nodig.

Ik ben een liefhebber van Apple producten, maar een iPhone met 8GB opslag… belachelijk! En het is uiteindelijk ook dom van Apple, het ding zit zo vol, opslag is niet uitbreidbaar, gebruikers raken gefrustreerd, en stappen over op HTC of Samsung.
"Volstaat net" (16GB) is ook heel erg overdreven. Ik heb zo'n 300 liedjes op mijn S3, nog een installatie bestand van een custom rom (500mb), 1.40 GB aan apps, 470mb aan foto's en nog een back-up van mijn ROM en heb nog steeds 3,74GB vrij..

[Reactie gewijzigd door Danny.G op 23 juni 2014 09:59]

Toch heeft hij wel gelijk. Het kan natuurlijk dat het voor individuele gebruikers wel volstaat, maar gemiddeld genomen zullen veel mensen toch snel tegen de beperkingen aanlopen met maar 8 GB. Als het een goedkoper model is dan is het nog te verdedigen, maar een topmodel zou toch in ieder geval het grootste deel van zijn doelgroep goed moeten kunnen bedienen.
Zijn die liedjes van jou trouwens nog 128Kbps mp3's? Die van mij zijn namelijk al snel rond de 10 MB per stuk op 320Kbps en dan gaat het ook met maar 300 nummers al best hard.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 23 juni 2014 10:22]

Ik had het eigenlijk over 16GB en nee, de liedjes zitten allemaal op 192kbps of hoger. ;) 8GB is wel karig, maar het dubbele is zeker te doen.
Ja dat realiseerde ik me net ook ;-)
16 GB is inderdaad te doen, maar het is wel het minimale wat je mag verwachten tegenwoordig. Zoals ik hierboven al zei ben ik blij dat ik toch nog een SD kaart er bij kan stoppen in mijn one M8, anders zou ik toch wat sneller moeten schipperen met wat ik geïnstalleerd laat staan en hoeveel muziek ik lokaal beschikbaar wil hebben.
16GB is te doen, daar ben ik het helemaal mee eens! Je hebt alleen niks over...
Wat doe je met je smartphone? Whatsapp en Wordfeud? Dan volstaat een telefoon van 200 euro met 4GB.

Van een premium telefoon mag je verwachten dat hij meer kan dan dat. Ik heb een iPhone 5s met 16GB. Daar staan een paar honderd nummers muziek op, en tot zo'n 1000 foto's.

De camera van mijn telefoon is erg goed, vandaar dat ik deze veel gebruik. Maar als er zo'n 1000 foto's op mijn telefoon staan, is-ie bijna vol. Op zich geen probleem, ik importeer ze dan in iPhoto en wis ze van mijn telefoon, maar van een moderne telefoon uit de hoogste categorie mag je minimaal 32GB verwachten.
Hoewel dat de praktijkervaring is merk ik bij Chinese fabrikanten toch dat de dollarprijs niet 1 op 1 naar euro wordt berekend.
oneplus one 64Gb kost 350 dollar en 300 euro
Oppo find 7 2k kost 500 dollar en 480 euro.
Het komt ook niet helemaal een op een uit, maar het komt wel een heel eind in de richting. In dit geval is Oneplus dus aardig voor de europeanen en waarschijnlijk vallen de afrondingen net zo uit dat hij in Europa wat omlaag en in de VS wat omhoog gaat om op een mooi rond bedrag uit te komen.
De prijzen van Oppo vind ik zo dicht bij mekaar liggen dat het eigenlijk juist mijn punt bewijst.

edit: Trouwens, die Oneplus bestel je niet toevallig uit China waardoor je zelf nog eens risico loopt op een aanslag van de douane hoop ik? Weet niet of het zo is hoor, ik heb Oneplus niet zo gevolgd, maar wel iets om even bij stil te staan.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 22 juni 2014 20:01]

Oneplus one wordt gewoon vanuit Europees magazijn geleverd. Dus geen extra kosten.
De VS hebben ook gewoon invoerrechten, het bedrag in dollars is dus de verkoopprijs zonder belasting, verder niets en aangezien de BTW slechts 21% bedraagt en geen 35-40% is een 1:1 conversie dus flink nadelig.
Het accepteren van dergelijke importeurstrucjes zorgt ervoor dat men dus ook denkt dat iedereen die extra opslag pikt.

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 22 juni 2014 21:59]

Denk maar niet dat als de adviesprijs 500 dollar is, je maar 400 euro hoeft te betalen in Nederland voor dit apparaat.

Misschien gaat er iets af, maar zal niet gek veel zijn.
Komen in nederland weer belastingen en accijns bij op, reken toch maar op 499 denk ik zo.
Accijns heb je op alcohol, tabak en brandstof.

In Europa zijn de prijzen met BTW, in de VS zonder, vandaar dat je niet zomaar de valutacalculator eroverheen kunt halen.
En op opslag, de thuiskopieheffing ;)
Inderdaad!

Nu downloaden officieel illegaal is geworden in Nederland, had ik eigenlijk verwacht dat opslag goedkoper zou worden. Niet dus...
Dat gaat vast nog wel een jaartje of twee, drie duren. Tenzij iemand een rechtzaak aanspant waarschijnlijk...

En dan nog, ik denk niet dat veel retailers de prijzen daadwerkelijk gaan verlagen, die stoppen die paar euro gewoon in eigen zak.

[Reactie gewijzigd door maikoool op 22 juni 2014 23:27]

Dat is juist het punt, zelfs met belastingen (21%) erbij kom je vaak niet op een 1:1 verhouding, veel spul wordt hier gewoon voor meer geld verkocht dan in de VS, hoe meer een product kost des te interessanter is het dus ook om het zelf te importeren.

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 22 juni 2014 21:56]

Ervaring leert dat $=¤, door belastingen e.d.

Cloud en NAS zijn mooie oplossingen, als je gebruik kunt maken van een nette Wi-Fi-verbinding of mobiele dataverbinding. On-the-go is veel opslag toch wel prettig.
veel plezier met je cloudopslag in het vliegtuig, in het buitenland, of in gebieden met mindere 3/4g dekking!

Cloudstorage is een leuke oplossing, maar soms is lokale opslag ook ontzettend handig!
Maar ik zit nooit zolang in gebieden zonder internet dat ik meer dan 16 GB nodig heb hoor
Ik hoop wel dat de tablet duurzamer is dan mijn nexus 7(2012). Want die is binnen anderhalf jaar, echt veranderd in een onding. De tablet had toen hij werd uitgebracht schijnbaar goede hardware, maar hij is nu met android 4.4.3 rete-traag.
>8 seconden voor het opstarten van een willekeurige app, tot 10 seconden voor het openen van een pagina in de browser en een seconden lange lag met het navigeren in het os.
Zelfs maandelijkse factory resets mogen niet veel baten :(

Dus ik hoop dat hij qua snelheid, meer lijkt op recentere nexi, als de nexus5 die al wel een jaar aardig snel blijft werken.
Jouw verhaal over de Nexus 7 uit 2012 ken ik. Ik heb er zelf namelijk ook last van. Ik kan hem soms niet gebruiken, zo langzaam is 'ie, maar andere keren is 'ie juist wel weer relatief snel. Google heeft wel aan dit probleem gewerkt, want ik hem mijn Nexus 5 nu alweer 7 maanden oud, en die blijft gewoon even snel als eerst, dus dat zal bij de Nexus 9 (als die zo gaat heten) geen probleem zijn denk ik en hoop ik.

Hoewel 2GB geheugen genoeg is, is het wel jammer dat Google er niet meer dan 3GB in heeft geplaatst, want dat kan nu dus met zo'n 64Bits soc. Maarja, 2Gb is natuurlijk ook prima.

[Reactie gewijzigd door Arthur-M. op 22 juni 2014 10:50]

Waar de nexi, met quallcomms dus wel probleemloos waren, kiest google nu weer voor de nvidea's tegra soc.

Vorige keer dat ze mij die nexus verkochten vertelden ze er niet bij dat er slecht geheugen bijzat, dat na de updates steeds trager zou werken. Dus ik hoop dat geleerd hebben van de keuze's toen, en nu niet weer een kat in de zak verkopen.

8.9 inch is trouwens een mooi formaat. M'n eerste samsung tab had het formaat, en het zit erg dicht op a4.

Wat zonde is, is de navigatiebalk die google waarschijnlijk wéér zal gaan gebruiken. Die onderin, ongeacht of de oriëntatie ruimte ontneemt van de gebruikers.
Dat de Nexus 7 2012 langzaam werd kwam door slecht geheugen, niet door de Tegra soc, dus ik zie het niet als een probleem dat hier een Tegra inzit.
Misschien ff een fstrim forceren in een terminal?
Ik ervaar hetzelfde geregeld, maar voor de rest gebruik ik mijn Nexus 7 2012 nog steeds erg graag.

Zoals hier onder gezegd word moet je inderdaad het trim commando tijd van tijd uitvoeren.
Die Nexus 2012 had veels te slecht NAND geheugen. Daardoor werd die zo traag. De 2013 editie heeft daar geen last van.
"scherpe prijs"

Voor iets meer dan de helft heb je een Xaomi MiPad met een Tegra K1/ 2GB/ 64GB/ 2048X1536 7.9" display. Europees scherp dus.
ja, maar van de nexus serie heb je gegarandeerd goeie updates, bouwkwaliteit is de laatste tijd ook erg goed, en ik vind dit desing veel en veel mooier. Deze tab is MET garantie gewoon in nederland te koop.
Ik heb het erg echt wel voor over, wat een geweldig ding!

[Reactie gewijzigd door Markiboj97 op 22 juni 2014 11:10]

Tjah het is maar je het bekijkt.. ik zou namelijk zelf een ROM flashen als het nodig is, garantie.. wanneer gaan die dingen nou serieus kapot en voor het zelfde bedrag kan je 2 Xiaomi Mipads kopen en de bouwkwaliteit van Xiaomi is nagenoeg gelijk aan de bekende merken die hier verkocht worden.
tegenwoordig zijn alle tablets wel goed genoeg gebouwt ja, maar als er iets gebeurt ben je blij als je gewoon goede snelle service hebt, en de miipad is idd een geweldig ding, alleen vind ik dat plastic maar niks.

Rom flashen is voor mij ook geen probleem(heb een oppo find 5) maar toch is het gemak van software die meteen goed is ook wel eens leuk. Ik ben de random reboots wel eens zat.
Die Xaomi heeft geen 8,9 inch scherm, maar slechts 7,9 inch dus dat kun je niet te vergelijken. Bovendien verwacht ik wel een stevigere behuizing van HTC.
Hmmm een 4:3 ratio, dat valt me toch wel een beetje tegen. Het zal best prettig werken zijn, maar ik heb niet het idee dat veel apps hiervoor geoptimaliseerd zullen worden. (Hoewel Android zelf al goed naar alle schermformaten scaled natuurlijk.)
En natuurlijk ook video's kijken, dat doe ik toch echt liever op een 16:9/10 scherm.

Ik ben zeer benieuwd, maar dit zou toch de oorzaak kunnen worden dat ik hem niet zal kopen.

EDIT: Na wat zoeken kom ik erachter dat het voor veel apps toch wel prettiger is om 4:3 te hebben, alleen video's is minder optimaal, maar nog steeds een stuk groter dan mijn telefoon, en de zwarte balken zijn bij nader inzien niet zo groot als ik verwacht. Anyway, ik bepaal als ie uit is wel of ik het fijn vind, maar ik geef mijn verwachtingen iig niet op :P

[Reactie gewijzigd door Kiwi op 22 juni 2014 10:47]

2048*1440 is geen 4:3. Dat zou 2048*1536 of 1920*1440 moeten zijn. Ik heb even de eigenschappen van het scherm doorgerekend.

Diagonal: 8.9" (22.6cm)
Resolution: 2048 x 1440
PPI: 281.3
Pixel Pitch: 0.0903mm
Size: 7.28" × 5.12" (18.49cm × 13cm)
Aspect Ratio: 64 × 45 (1.422:1)
Pixel Count: 2,949,120
Megapixels: 2.95MP

64:45 dus, geen bestaande aspect ratio. 4:3 is 64:48, 16:10 is 64:40 dus daar zit het een beetje tussen in.

Verder ben ik wel benieuwd naar het formaat. Amazon heeft ook een 8.9" (16:10) tablet voor $394, waarbij de 32GB versie maar $444 en de 64GB versie $494 kost (without special offers). Deze tablet heeft dus een 2560x1600 (339 PPI) scherm, Snapdragon 800, MIMO WiFi en optioneel 4G. Ben dus benieuwd of ze daarmee kunnen concurreren. Ik denk dus dat ze hem beter als $399 voor 32GB en $449 voor 64GB in de markt hadden kunnen zetten.

Verder is die Tegra K1 natuurlijk wel razend interessant, we hebben gewoon een kleine Kepler GPU in een tablet zitten! Ik denk dat ze er beter 3GB RAM aan hadden kunnen koppelen, maar we zullen zien. Front-facing stereo speakers is eindelijk een trend die een beetje door begint te breken, wat erg leuk is. Android Police heeft ook wat meer specs, waaronder de dikte van 8.6mm. Hopelijk zit er dan ook een flinke batterij in.

[Reactie gewijzigd door Balance op 22 juni 2014 11:08]

Zou het in de praktijk alsnog niet 4:3 zijn?

Als je namelijk de notificatiebalk en de balk met de knoppen (vorige, home en open apps) eraf rekent dan zou je waarschijnlijk wel de pixels overhouden die een 4:3 aspect ratio zijn.
Denk het niet aangezien het waarschijnlijk geen fysieke maar on-screen knoppen zijn. Deze verdwijnen dus als je bijvoorbeeld een film kijkt op je tablet.
Sorry, mijn fout, ik ging gewoon af op de specificaties in de afbeeldingen van het nieuwsbericht. Zit inderdaad precies tussen 4:3 en 16:10 in, dat kan nog wat worden :)

Ik vind het inderdaad ook zeker een mooi apparaat, fijn ook dat ze toch een prijsklasse hoger gaan zitten met dit Nexus apparaat. Het gewicht zal voor mij nog wel veel uitmaken, ik wil de tablet wel met een hand kunnen vasthouden.

Wat jij zegt over de batterij, volgensmij is 8,6mm zeer dun, de huidige Nexus 7 is 10,45mm dik. Ik zou dus eerder van een normale batterij uitgaan.
Toch apart dat de PPI van 281 lager is dan die van de Nexus 7 (2013) welke een PPI van 323 heeft! Je zou dus kunnen zeggen dat het scherm achteruit is gegaan! Natuurlijk is het scherm daarmee ook een stuk groter geworden.

Ik geloof dat men in de regel aanhoudt dat een PPI >300 als haarscherp geldt. Jammer dat deze tablet dat dus net niet haalt!
Het zou eens tijd worden voor een 4:3 Android tablet. Ik vond dat formaat vele malen prettiger dan 16:9, op een tablet althans.

Zeker in de gaten houden dit, zit al een tijd te wachten op een nieuwe tablet in de Nexus serie van rond de 10". HTC kennende wordt door een schitterend apparaat.
In het bezit van zowel een iPad Mini Retina als een Nexus 7 (2013) kan ik beamen dat 4:3 beeldverhouding veel prettiger is voor browsen en lezen. En films beam ik zelf toch altijd naar één van de tv's via Chromecast of Dlna. Alleen jammer dat iOS zo'n beperkt en saai in het jaar 2007 blijven hangen systeem is. Dus gebruik die iPad nooit. Deze eventuele volgende Nexus is dus erg interessant voor mij.
Wat is er beperkt aan de mini?
De kaatste update is van 2014 dus wat bedoel je met 2007?
Zonder gelijk weer een Apple flamewar te willen starten lijkt me wat ie bedoelde vrij duidelijk aangegeven. Kan niet anders dan hem gelijk geven en zit in hetzelfde schuitje.
ipad ligt stof te happen aangezien het inderdaad vreselijk saai en beperkt is.
IOS8 heeft nog wat meer zaken van android overgenomen dus het zal langzaam wel iets beter worden, maar voor mij was de ipad3 mijn laatste IOS device.
Mee eens werkt veel prettiger idd, op video kijken na dan misschien. 16:9 portrait is mij te smal en landscape is weer veel te breed. 4:3 portrait is bijvoorbeeld echt perfect voor een a4 formaat pdfje
Ook mee eens, zeker als je de krant er digitaal op leest of bepaalde tijdschriften digital-only afneemt. Het papier is ook op een 4:3 beter leesbaar, omdat A4 zo ongeveer 10:14 verhoudingen heeft.
Ook al kun je met de apps om de krant of het tijdschrift te lezen inzoomen/uitzoomen, het leest denk ik wel prettiger op een 4:3 beeldverhouding tablet.
Iets wat ik mij altijd af vraag is waarom 16GB extra geheugen $100 dollar moet kosten, het klinkt alsof dat helemaal niet zo duur zou hoeven zijn, of mis ik nu iets?

Verder lijkt 2GB ram mij een misser, juist met de 64bit tegra soc zou je denken dat je er meer dan deze hoeveelheid in komt. Maar dit zijn geruchten, misschien worden binnenkort de complete specs bekend.
Natuurlijk kost die 16GB extra niet veel om te produceren, maar je moet ook inspelen op de markt. Als jij een tablet voor 500 euro uitbrengt met 32GB, zullen er veel mensen zijn die hem te duur vinden. Om dan toch dezelfde tablet goedkoper aan te bieden kan je dus minder opslag er in stopppen, en de prijs behoorlijk verlagen.
De verkoop van de 32GB zal namelijk relatief weinig dalen, maar je hebt wel een hele hoop extra verkochte tablets erbij.
In al die jaren zal je toch verwachten dat 32Gb het minimum is wat ze bieden.
Omdat de concurrentie vergelijkbare prijzen voor extra opslag hanteert en de consument het toch wel koopt?
...en nu maar hopen dat ding lang ondersteund gaat worden en niet zo'n HTC vs Nvidia Tegra verhaal wordt zoals op de One X en de One X+ :(

om die reden koop ik nooit meer iets van HTC en zeker niet met een Tegra chip.
Mee eens. Toch raar dat ze voor een tegra chip hebben gekozen.
Daar gaan we weer... Het is NIET HTC z'n schuld dat nVidia geen driver updates meer wilde maken voor hun chipsets zodat nieuwere android versies ondersteuning konden blijven krijgen van de fabrikanten die die Tegras gebruikten.

Dus voor je begint te roepen ik moet nooit meer iets van fabkrikant xyz eerst even kijken naar het hoe en waarom.

Buiten dat hoop ik dat er gewoon een Qualcomm SOC in komt, want ik ben er zelf ook niet gerust op dat de ondersteuning van nVidia nu beter zal zijn. Google bepaald de specs en wie 'm mag bouwen doet dat naar Googles guidelines dus HTC heeft verder geen vinger in de pap maar wil 'm wel graag maken natuurlijk.

Enfin, het blijven geruchten dus afwachten maar wat het uiteindelijk zal worden.
sja blijft een raar verhaal omdat de tegra 3 ook in de nexus 7 zit en die wel gewoon een update naar kitkat gekregen heeft. ik ben iig bij voorbaat al afgeknapt op de combi htc - tegra.
Ik had heel graag HTC Boomsound speakers gezien. Dit vind ik namelijk een van de beste features van mijn HTC One (M7) en ik zou juist verwachten dat op een tablet, die meestal nog meer op mutlimedia is gericht dan een smartphone, HTC deze speakers ook zou integreren. Jammer...Nog steeds een erg mooie tablet met goede specs voor een redelijk scherpe prijs
er zijn geruchten dat de boomsound speakers er wel zullen zijn, maar ja, het blijven geruchten dus.

we zullen zien, ik hoop ook dat ze er wel zijn hoor. eenmaal boomsound speakers, nooit meer wat anders!
Ik hoop dat deze geruchten waar zijn, maar de gerenderde foto's zien er redelijk legit uit. En ik ben het 100% met je eens: "Eenmaal Boomsound speakers, nooit meer iets anders". Ook geen stereo speakers die allebei aan dezelfde kant zitten
Het design ziet er goed uit. Het voordeel van een 64-bits soc is dat je meer dan 3GB aan werkgeheugen kan plaatsen. Het zou dan raar zijn om dan een 64-bit tablet uit te brengen die dan niet die feature niet heeft. Hoewel ik wel moet toegeven dat 4GB aan werkgeheugen op een tablet overkill is.
Wat zijn nog meer de voordelen van een 64-soc?
onder andere het kunnen aansturen van meer ram dan 3.2 gb ram. maar ook zijn er meer ( 16 i.p.v 8 ) en vaak groter. Ook kan een 64 bit cpu bepaalde dingen sneller bereken ( weet even geen voorbeeld ).

met ander woorden er zijn nog veel meer voordelen aan 64bit dan alleen het ram geheugen.


on-toppic: Yes ! als htc fan vind ik het erg gaaf dat ze deze tablet mogen maken, ik hoop ook echt dat het een suc6 word zodat ze misschien wat meer naam's bekendheid gaan krijgen.
Enkele maanden geleden waren er geruchten van een Intel-based Nexus 8, kan ik uit dit nieuwsbericht concluderen dat die er niet gaat komen?
Je kan alleen concluderen dat er nu weer nieuwe geruchten zijn.
Dat is het probleem met geruchten van nature, het zijn... ehm, geruchten.
Niet lang geleden was er nog een artikel over nieuwe Asus Memo pad (gebaseerd op INTEL chip).
Dit zou de basis kunnen zijn voor nieuwe Nexus (of toch niet).
Belachelijk dat je 100 euro meer moet betalen voor 16 gb aan extra opslag..
Ja, het lijkt APPLE wel met die prijzen...
Zoals te zien op de eerste foto heeft deze Nexus tablet wel front-facing speakers waar de One zo geliefd voor is. Deze zijn dan ook hopelijk een stuk beter dan de speaker op de Nexus 5.

Verder een hele mooie tablet.
Zien=lezen ;) zien doe ik de speakers niet :P
Mochten de geruchten kloppen, dan zal dit een zeer mooie tablet worden qua specs en als HTC niks geks doet zal het design ook zeker aantrekkelijk uitzien.

Ik vind het alleen een beetje prijzig hoor, vergeleken met bv. een iPad mini.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True