Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 8 reacties
Bron: Voodoo3.net

Voodoo3.net heeft een verslag gepost van de Game Developers Conference, met onder meer wat info over de waren die in de 3dfx tent gedisplayed werden. Anti-aliasing leverde volgens mr. Bobcat van Voodoo3.net een indrukwekkend resultaat:

Then Peter turned on Anti-Aliasing. That funky looking ground speckle you get in flight sims disappeared completely! Whoa! I leaned closer..... The camera continued to sweep around the jet, but the image no longer looked like a computer game, it took on the appearance of an actual film of a game. This illusion was facilitated by flawless smooth panning, still with no stuttering or pauses. Add that in with a complete absence of any form of "jaggies" or stair stepping, and you have a film like image that must be seen to be believed. The difference is subtle, and while it's turned on, you might say, "it looks good, but what's the big deal?". Then, when it's switched off, you vomit all over the monitor. Standard "jaggy" images look like friggen Lego toys after you looked at an AA image. It's that big of a difference. This comes with no apparent FPS rate hit. None that I could see anyways.

De Voodoo5 samples die op de GDC werden gedemonstreerd draaiden nog steeds op ongeveer een clockspeed (waarschijnlijk 100Mhz, net als op de CeBIT drie week geleden).

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (8)

Weg met die HW T&L, hier met die FSAA .....

Misschien wel een come-back van 3DFX ???
Als HW TL ondersteund gaat worden roep je dat niet meer. Want HW TL is toevallig wel KICK ASS. :P (maar aa is ook cool)
Dat zeg ik ook niet, HW T&L zal niet voor niets worden geimplementeerd op 90% van alle nieuwe videokaarten. Wat ik wil zeggen is dat iedereen heel hard HW T&L roept, en FSAA (3DFX) bagataliseerd en dit is een mooi voorbeeld van de mogelijkheden van FSAA. IK ben blij dat 3dFX een feature op zijn nieuwe kaarten heeft, die het de moeite waard maken om zo'n kaart te kopen.
HW t&l is kickass als het door alle games word ondersteunt
Hardware T&L heeft geen nut als alleen maar 1 video kaart dat heeft !! Er zal meer moeten komen...
mmmm, Hardware TnL is allemaal leuk en aardig, maar waarom zou iedere fabrikant achter Nvidia aan moeten lopen?

Ik bedoel, waarschijnlijk worden die T-Buffer effects echt stoer (dan heb ik niet eens speciaal over FSAA, maar ook over soft reflections, soft shadows, depth-of-field (bij gerenderde cut-scenes en zo) en motion blur, wat volgens mij niet zo wazig is als op de screenshots)
Als die gasten van 3DFX nou een kaart zouden uitbrengen waarop je zelf VSA-100 chips zou kunnen bijprikken en hetzelfde met het RAM geheugen dan had je pas een kaart waar je wat aan had.
Begin je met 2 chips en 64mb dan kun je er 6 maanden later weer 2 bij zetten en nog es 64mb erbij. Dan hoef je niet steeds je oude kaart te verkopen.
Of is dat nou een niet uit te voeren idee?
Zou op zich wel kunnen, ik heb gelezen dat ze voor een kaart met 2 chips en 4 en 6 en 8, etc. telkens dezelfde set drivers kunnen gebruiken.
Zou op zich dus best kunnen, maar zo'n zelfbouwkaart zou wel behoorlijk duur zijn, omdat al die "leidingen" in de printplaat wel aangelegd moeten worden, ook al maak je er soms geeneens gebruik van

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True