Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 131 reacties

Microsoft heeft bekendgemaakt dat er twaalf miljoen downloads zijn geweest voor Word, Excel, Powerpoint en OneNote voor de iPad. De softwareontwikkelaar onthulde de Office for iPad-suite, die gratis te downloaden is, vorige week.

Microsoft maakte de 12 miljoen downloads bekend via Twitter. Vlak na de release stonden de apps bovenaan in de toplijst van meest gedownloade gratis apps. Niet bekend is hoeveel nieuwe abonnementen op zijn Office 365-dienst de ontwikkelaar er door de downloads heeft bijgekregen. De apps zijn gratis en bieden de mogelijkheid Office-bestanden te lezen, maar wie alle functionaliteit wil en bijvoorbeeld bestanden wil kunnen aanmaken of bewerken, moet een abonnement op Office 365 voor 10 euro  per maand.

12 miljoen downloads Office for iPad

De nieuwe ceo van Microsoft, Satya Nadella, presenteerde Office for iPad vorige week tijdens zijn eerste productpresentatie voor Microsoft. De apps zijn wat functionaliteit betreft vergelijkbaar met de desktopprogramma's. Wel hebben de iPad-versies een aangepaste interface die geoptimaliseerd is voor tablets. Tijdens de Build 2014-conferentie die Microsoft hield, toonde het bedrijf ook de voor touch geoptimaliseerde versies van Office voor Windows, schreef NeoWin.

Touch Office Windows Build 2014

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (131)

moet een abonnement op Office 365 voor 10 euro per maand.
Met het Office 365 Personal abonnement betaal je 69,99 euro per jaar. Dit komt neer op 5,83 euro per maand.

Met het abonnement Office 365 voor Hoger Onderwijs kunnen studenten zelfs voor 1,65 euro per maand gebruik maken van de app voor iPad.

[Reactie gewijzigd door WimB op 4 april 2014 07:45]

Let op:
De Office 365 voor Hoger Onderwijs geldt voor vier jaar, maar heeft als beperking dat het maar op twee apparaten geldt. Office 365 voor Hoger Onderwijs is beschikbaar voor voltijd- en deeltijdstudenten, faculteit en medewerkers van erkende WO-, HBO- en MBO-onderwijsinstellingen. Oud-studenten van deze instellingen komen niet in aanmerking.

Hoe ze dit controleren weet ik niet, iemand ervaringen mee?
Ja, hier; je moet een emailadres hebben van de universiteit. Daar wordt een eenmalige verificatie op gedaan en dat is het. Je universiteit/hogeschool moet dus aangeven welke emailadressen voldoen (en zo kan je dus ook alumni uitsluiten). In mijn geval ging het om [...]@student.rug.nl
Het product kan je dan toevoegen aan je persoonlijke Microsoft account. Je kan dus na je studententijd nog de software gebruiken.

Ik ben er zeer blij mee; 80 euro voor vier jaar is voor mij goed te overzien. Ik heb boeken gehad van dat bedrag die je maar voor n vak gebruikt...
Ik vind enkel het limiet van twee apparaten wat minder gunstig, omdat ik meerdere systemen heb. Daarmee ben ik denk ik een uitzondering onder de studenten.

[Reactie gewijzigd door Bolletje op 4 april 2014 12:35]

Bedankt voor deze reactie, heel handig om te weten! ;)
Die link is prachtig, voor 80 ga ik niet moeilijk doen. Vier jaar office!!
Neem aan dat er een verificatie aanwezig is of je wel HO student bent?
Je moet inderdaad inloggen met je schoolaccount. Daarna werkt het perfect. Je hebt 2 licenties voor Pc of Mac.
Ben ik, daarom vind ik het ook mooi:)
Ik heb inderdaad het studenten abonnement, 4 jaar voor ongeveer 80 euro, dat is echt geen geld.

De iPad app is fantastisch, ze hebben er lang mee gewacht maar wel iets fantastisch afgeleverd. Het is nu toch makkelijker om on the fly een document aan te passen zonder het gevaar dat de layout of bepaalde functies in gevaar komen. En i.c.m. een toetsenbord heb je gewoon een volwaardige tekstverwerker.

Het probleem met die Office 365 abonnementen is dat veel mensen ze afsluiten met een in-app purchase, en dan wordt het duurder. Dat wordt wel erg veel gedaan want de Office suit staat bovenaan de 'Top Grossing' chart, boven Candy Crush Sage van wie bekend is dat ze ongeveer 800.000 dollar per dag verdienen. Frappant is wel dat Microsoft niet wilde voldoen aan de 30% regel van Apple (30% van bedrag gaat naar Apple), maar ze het nu toch doen, dus 30% van alle afgesloten Office 365 abonnementen met in-app aankopen gaat naar Apple, makkelijk verdiend.
Frappant is wel dat Microsoft niet wilde voldoen aan de 30% regel van Apple (30% van bedrag gaat naar Apple), maar ze het nu toch doen, dus 30% van alle afgesloten Office 365 abonnementen met in-app aankopen gaat naar Apple, makkelijk verdiend.
Frappant is het niet echt want Microsoft vraagt zelf ook 30% van zowel Apps als in App aankopen tenzij de omzet hoog genoeg is. Wanneer ze gaan roepen dat Apple teveel vraagt zeggen zo ook van zichzelf dat ze teveel vragen en dat is "wat minder handig" om het zo maar uit te drukken.

De Apps zien er inderdaad goed uit maar wanneer je nog niet zolang geleden Office 2013 hebt aangeschaft voor thuis gebruik is het abbo aan de dure kant.
Dan zijn er de nodige alternatieven voor gebruik op de iPad die minder kosten en ook best veel kunnen.
70 euro per jaar (dit is voor n user), betekent in 5 jaar tijd (zo lang doen veel mensen met hun priv tablet of laptop) toch 350 euro. Behoorlijk veel dus.

Verder zijn de mensen gewend geraakt aan lage "app" prijzen. Meestal een paar euro, slechts zelden meer dan een tientje en ook nog eenmalig.

[Reactie gewijzigd door JAHRASTAFARI op 4 april 2014 09:19]

Okay, die had ik gemist. Dat personal abonnement is een welkome en goede zet.
Dan kan het nog uit voor 1 persoon.
Grappig als je de recensies leest.

Veel mensen downloaden het, constateren dat je het alleen als een viewer kan gebruiken waarna ze gaan klagen dat een volledig abonnement erg duur is. Dit konden ze natuurlijk ook vooraf al uit de omschrijving halen en bij de knop in app aankopen vind je de prijs.

OK het downloaden kost ook geen geld en misschien hadden ze er meer van verwacht. Ik denk dus dat het ook bij veel mensen alweer verwijderd is.

Edit: daarom vermeld MS ook het aantal downloads en niet de afgesloten abonnementen want nu lijkt het een groot succes en gaan meer mensen het downloaden.

[Reactie gewijzigd door martin321 op 4 april 2014 08:11]

Het werkt ook alleen met Office 365 abos die een office licentie inbegrepen hebben. En idd is t veel gedownload om even te proberen... In mijn op opinie zou dit gratis te gebruiken moeten zijn voor iedereen met een recente Office licentie.

[Reactie gewijzigd door Rinzwind op 4 april 2014 08:43]

Het aantal abonnementen kunnen ze je niet vertellen, want die zijn in principe niet aan de iPad gekoppeld. Ik heb bijvoorbeeld al lange tijd een abonnement, dus dan zou ik genoeg hebben aan downloadedn van de iPad app - als ik zo'n overbodige gadget in huis zou hebben, that is.
Daarnaast zullen ook veel mensen benieuwd zijn hoe het er uit ziet. Ik moet zeggen dat ik de apps (OneNote) er wel mooi uitzien. Ik zal in het weekend de andere apps ook bekijken. Daarna gaan ze er wel weer af :)
Bijzonder dat hier op Tweakers niemand leest wat Office365 werkelijk is en zich even verdiept in de abonnementen. Voor 12,50 per maand is het niet alleen een app op de ipad en nog een paar installaties op andere devices, het is ook exchange email en sharepoint en lync, allemaal voor dat zelfde bedrag. Email kan je ook nog personaliseren op je eigen domain zodat je een enterprise grade email oplossing hebt (dus niet hotmail of Gmail) met je eigen domain in dit zelfde bedrag. Ik kan me voorstellen dat SharePoint voor een thuisgebruiker niet veel toevoegt maar met de integratie van Skype kan je Lync prima als thuisgebruiker interessant maken. Nu kan je ook als eenpitter voor weinig geld office installeren op 5 devices, een enterprise grade email oplossing gebruiken, je website op SharePoint hosten (ja ook dat zit er gewoon in) en eventueel Lync gebruiken om je klanten te bellen. Lijkt me aanzienlijk prettiger dan allemaal "gratis" varianten. Wanneer leren we nou dat NIETS gratis is dat je er altijd op een bepaalde manier voor betaald (meestal minder kwaliteit of reclame).
Jij hebt het nu wel over een bedrijfs of professional abonnement, daar zit Lync en Sharepoint in, maar dat zit niet in het pakket van thuisgebruikers.
Voor thuisgebruiker voegt een Lync of Sharepoint niks toe.
We hebben hier hier vooral over het thuisgebruikers abonnement.
Klopt en daarom is de prijs die ik noem ook niet de prijs voor het thuis gebruik pakket.
Bij de Home versie krijg je 60 min bel tegoed per maand voor Skype, plus 20 GB online-opslag met OneDrive en inc outlook, publisher en access.
Dat zijn de downloads. Niet om negatief te zijn, maar om er echt iets mee te kunnen moet je een abonnement nemen. Ik gebruik het te weinig om daar voor te betalen.
Daarnaast is de "iWork" suite van Apple voor mij meer dan voldoende en (ook al heb ik ooit voor Numbers en Pages betaald, nu zijn ze) gratis.

Ik ben sowieso niet zo voor die abonnement structuur. Ik vind het erg prettig dat software wat goedkoper is (en een grotere afzetmarkt heeft). Er is gewoon software die ik weinig gebruik maar wel wil gebruiken. Voor een paar euro is de maker blij en ik blij.
Mwoah, ik denk dat er ook wel mensen zijn die hem gebruiken om documenten te bekijken. Bewerken kost inderdaad geld, maar bekijken is gratis en dat is juist met een draagbaar apparaat erg handig
Alleen bekijken is niet echt praktisch, aangezien Office for iPad alleen Onedrive ondersteund. Je kan wel via de 'Open in' knop een word bestand in bijvoorbeeld je Mail openen, maar dan heb je hem al geopend voor je staan. Als je toch alleen gaat lezen is dat bijna altijd voldoende.
Mja klopt. Als je skydrive installeert kun je ook al documenten bekijken. Maar ik denk dat het mensen wel over de streep kan trekken om toch een office abonnement aan te schaffen, want de drang om er vervolgens mee te gaan werken is wel aanwezig. En als je toch al een office 365 abonnement hebt voor laptop of desktop, dan kun je er ook met je tablet of smartphone mee aan de slag.
Eerlijk gezegd denk ik dat dit even een hype is omdat het populaire programmapakket beschikbaar is. Misschien willen een paar zakelijke mensen nog het pakket van Microsoft (betalen), maar de particulieren gaan ontdekken dat het er vele betere, goedkopere of zelfs gratis applicaties beschikbaar zijn. Zo is voor een iOS-apparaat dat na 1 september 2013 is geactiveerd het hele pakket van Apple beschikbaar is met Pages, Numbers en dergelijke maar ook iMovie en iPhoto. Daarnaast is Quickoffice wat eerst van Dropbox was en is overgenomen door Google, ik gebruik dat naast Apple's pakket met plezier, het is bovendien gratis en het synchroniseert goed met je account van Google.
12 miljoen op hoeveel Ipads ? misschien maar 0.01 % .
Volgens AppleInsider waren er in de periode voor oktober 2013 170 miljoen iPads verkocht. Daarnaast loopt de verkoop momenteel op tot zo'n 15 miljoen stuks per kwartaal. Alles samen zitten we dus nu tegen de 200 miljoen iPads aan.

Als we er van uit gaan dat er nog geen enkele iPad weggegooid is (en dat lijkt me onwaarschijnlijk) dan nog staat de suite op minder dan een week tijd op 6% van alle iPads.

Dat geeft toch aan dat er duidelijk vraag was naar het product.
Vergeet niet dat hij niet op alle ipads draait. Alleen ios7 en hoger. Dus die moet je er eigenlijk nog vanaf trekken ;)
Volgens AppleInsider waren er in de periode voor oktober 2013 170 miljoen iPads verkocht. Daarnaast loopt de verkoop momenteel op tot zo'n 15 miljoen stuks per kwartaal. Alles samen zitten we dus nu tegen de 200 miljoen iPads aan.
Er zijn er 170 miljoen verkocht, maar hoeveel zijn er nog daadwerkelijk in gebruik? Ik kan me levendig voorstellen dat er verschillende iPad- en iPad 2-modellen al niet meer gebruikt worden. Het daadwerkelijke aantal aangesloten iPads licht sowieso lager dan die 170 miljoen. Ik denk dat 130 miljoen wel een goede gok is (al lijkt het mij nog relatief veel). En nu het toch op Office ansich komt: de originele iPad kan iOS 7, en dus Office, niet draaien.

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 4 april 2014 08:17]

Je moet er ook rekening mee houden dat niet elke gebruiker direct nieuwe apps gaat installeren. Dat duurt vaak ook wel even. Dan hebben ze het wel gehoord maar herinneren of zien ze later pas de mogelijkheid om hem te downloaden. Of hij ligt nog ergens in huis maar even niet binnen bereik en wordt het vergeten.

Sowieso zijn tablet-gebruikers geen powerusers dus de adoptie zal daar sowieso lager liggen.
Afgelopen week zijn er dus elke seconde 20 Office for iPad suites gedownload.
Jij denkt dat Apple 120 miljard ipads heeft verkocht? Iedereen op aarde (ook alle mensen die van minder dan 1 euro per dag rond komen en alle baby's en bejaarden) zou er dan een slordige 20 moeten hebben?

En wij thuis hebben er nul, dus bijvoorbeeld de buren hebben er 60 per persoon??

Zo erg is het allemaal nog niet gelukkig.
Was er laatst niet een bericht dat de licentie/activatie te omzeilen was na de download? Misschien verklaard dat het hoge aantal downloads.
Ik denk niet dat er zoveel mensen met een Office 365 account hun accountgegevens (email EN wachtwoord) gaan uitlenen om 12.000.000 downloads te waarborgen...
Neuh, gewoon mensen die het even proberen. Al zal het me niet verbazen als hierbij ook een heleboel zakelijke gebruikers zijn die via BYOD nu proberen te regelen bij hun baas om een 365 abonnement erbij te nemen.
Van die 12 miljoen downloads, hoeveel mensen hebben een abonnement genomen? :+
Niet bekend is hoeveel nieuwe abonnementen op zijn Office 365-dienst de ontwikkelaar er door de downloads heeft bijgekregen.
Eerlijk is eerlijk 10 euro per maand klinkt niet veel maar is toch maar 120 euro per jaar.

Ik weet niet of je 1 abonnement voor meerdere apparaten kan gebruiken. als dat niet zo is, is het voor de consument die een keer een briefje wil typen gewoon erg duur.

google is met haar apps stukken goedkoper en ik vraag me af of MS met dit soort prijzen gaat scoren.

Voor office home betaal je rond de 120 euro en daarna kun je het gewoon blijven gebruiken. conclusie abbo van MS is gewoon veeeeeel te duur.
Te duur niet... Zoals jij het zelf zegt... Voor een consument is het duur. Voor een zakelijk gebruiker valt het reuze mee, zeker gezien de combo met de desktop.

Naar mijn mening hadden ze het beste 3 types kunnen uitbrengen om de echte concurrentie aan te gaan.

1. Gratis viewer
2. Simpele editor (bijv het niveau van Google docs) bijv 15 euro eenmalige aanschaf met updates voor 1 jaar
3. Zakelijke editor - 10 euro per maand

Voor mij persoonlijk (prive) is Google docs namelijk perfect. Ik mis alleen af en toe dat kleine beetje gebruiksvriendelijke van MS Office maar 10 euro per maand (en al die functies) is echt een overkill. Op mn werk (incl laptop) heb ik al een volledige office licentie en daar heeft het wel nut
Zakelijke markt is een ander verhaal.

Ik neem echter aan dat gezien het aantal download dit vooral consumenten zijn die willen kijken. In de consumentenmarkt moet je idd zoals je zelf aangeeft aandere prijzen hanteren. Het is jammer dat ze dat "nog"niet doen.
De functionaliteit die jij gebruikt van Google Docs zit dus bij Microsoft in OneDrive.
We kunnen het nu beter Office online noemen. ;)
Je hebt gelijk, Google Drive en Onedrive, Google Docs en Office Online ;)
je kan/mag op 5 pc's of macs installeren en tot wel 5 tablets. Dus dat valt op zich ook nog wel mee.
je kan/mag op 5 pc's of macs installeren en tot wel 5 tablets. Dus dat valt op zich ook nog wel mee.
Om compleet te zijn; die 5 computers mogen wel maar gebruikt worden door 1 dezelfde gebruiker.

Het is niet zo dat je 5 verschillende gebruikers mag hebben die Office gebruiken.
Zeker? Ik kan namelijk gewoon andere Hotmail accounts koppelen aan mijn office account, die dan ook elk 25GB 20GB extra onedrive opslag krijgen en die toegang hebben om office te installeren.

Van mijn Office account:
De voordelen van uw abonnement delen
Deel de voordelen van uw abonnement met maximaal vier personen uit uw gezin.

VOORDELEN VOOR ELKE GEBRUIKER
• Toegang tot uw beschikbare installaties.
• Een accountpagina voor het beheer van de eigen installaties.
• 20 GB extra OneDrive-opslagruimte.
In het verleden stond bij de mobiele installaties dat er een maximum van 5 installaties waren toegestaan, echter is die tekst verwijderd van de pagina.

[Reactie gewijzigd door kluyze op 4 april 2014 14:12]

Dit mag wel, je kan verschillende personen toevoegen via https://office.com/start/default.aspx
Mr dat doet natuurlijk niemand, want vriend/vriendin zoon/dochter en/of andere gebruikers in hetzelfde huishouden gaan natuurlijk niet hun eigen licentie aanschaffen.
Er zit in principe een limiet op, maar je kan het onbeperkt installeren en doorgeven aan familie / vrienden.

Voorlopig is er dus een gedoogbeleid ;)
Dat zelfde denken veel mensen, 10 is enorm zeker als je bedenkt dat de andere varianten bijna allemaal gratis zijn of eenmalige betaling hebben.

Maar waar het hier vooral goed scoort is bij de mensen die reeds Office 365 hebben via hun werk. Trouwens al je een standaard office 365 abbo hebt kan je deze apps gewoon gratis gebruiken. Zit mee in de voorwaarden dacht ik.
Onenote is al een gratis app en je diende daar niet voor te betalen in het verleden, zal niet veranderd zijn.

Wat betreft de apps ben ik wel onder de indruk. Deze zijn alles wat de Office RT nooit is geweest.

[Reactie gewijzigd door Royale de Luxe op 4 april 2014 09:16]

10 euro per maand voor 5 gebruikers en dan altijd de nieuwste Office versie... Er is geen goedkopere hoor ;) Want dat zou eigenlijk 2 euro per gebruiker zijn wat neer komt op 24 euro per jaar... De goedkoopste versie is 100 euro waar alles in zit en dat is voor thuis en studenten... Dus 365 is als je het echt met 5 gebruikers doet zeker wel een stuk goedkoper.
Het grappige is dat een thuis gebruiker niets meer nodig heeft dan een veredelde wordpad :P

Als je het heel simpel bekijkt hebben 90% van de consumenten genoeg aan de functies binnen Google docs (docs, speadsheets en presentaties). Het mist alleen nog een beetje de degelijkheid van MS office.

Dus voor een consument gezien vind ik het erg duur... Al zouden mijn vriendin en ik dit gebruiken (samen met bijv de buren) dan betalen we 48 euro per jaar. In Google docs doen we hetzelfde (voor wat wij doen werkt t perfect) zijn we 0 euro per jaar kwijt
Ben dan eerlijk en zeg dat je voor Google kiest. Qua functionaliteit heb je het nu over Google Docs en dat zit bij Microsoft dus in OneDrive (voorheen Skydrive). OneDrive is ook gratis en dan heb je Word, Excel, PowerPoint en OneNote, 7 gb opslag en een mailbox.
Nou bij google heb je 17 GB online storage en van alles ook een variant, zelfs een facebook versie.
of ze even bruikbaar zijn, dat is een andere en persoonlijke vraag, maar de prijs is dan ook lager (of indirect).
lager dan gratis? Vertel, krijg je van google geld bij?
Als je gebruiker was van sky/onedrive dan kreeg je 25GB gratis EN daarnaast het office pakket online. GRATIS!

Je kunt dus gratis gebruik maken van het office pakket en de ipad app gebruiken om gratis te raadplegen en te lezen.
Kost dus niks..

[Reactie gewijzigd door SED op 4 april 2014 14:14]

enkel om te lezen is het gratis bij MS, om te bewerken is er een office365 abbo nodig die wel betalend is, wat bij google niet het geval is.
daar kan je wel bewerken en creeren.
en als ik me niet vergis krijg je maar 7GB bij onedrive geen 25GB.

volgens de MS-WC eend versie :

......................OneDrive Apple iCloud Google Drive Dropbox
Gratis opslag 7 GB.........5 GB**.............15 GB*** .......... 2 GB

https://onedrive.live.com/about/nl-be/compare/

[Reactie gewijzigd door bigbadbull op 4 april 2014 14:23]

nu krijg je 7GB. Voor bestaande gebruikers was dat een keus voor 25GB .
Je kunt met een pc/macof zelfs via de browser files maken die je gratis op je ipad kunt raadplegen. In zeer veel gevallen is dat voldoende.
Heb je van Google dan ook apps op de iPad? Serieuze vraag, ik hou niet bij welke apps er tegenwoordig zijn. :). Ik gebruik soms de Google Docs, maar dat is dan puur in de browser.

Deze Office voor iPad is een app. In de browser kun je ook je OneDrive openen, daar kun je je documenten wel bewerken. De functionaliteit is minder dan de desktopversies van Word Excel en PowerPoint, maar ruim voldoende om onderweg je documenten te kunnen bewerken.
Niet iedere thuis gebruiker is het zelfde h ;) Ik gebruik de meeste pakketten toch wel dergelijk en mijn vader + vriendin gebruiken het ook voor de sportclub en school ;) En dat is niet alleen word.. En ja er zijn gratis alternatieven maar die zijn niet altijd even goed of voor 20 euro p.p per jaar is het het allemaal prima waard :)
Eigenlijk is het spijtig dat ze de licenties niet per aantal pc's 'verhuren'. De mensen zouden denk ik sneller overwegen om een licentie te huren als ze bv. alleen zijn en maar 24 euro per jaar moeten betalen. Nu focust de dienst zich vooral op (relatief grote) gezinnen.
Helemaal mee eens. Voor 1 persoon toegang op: 1 PC, 1 tablet, 1 telefoon. En dan 1/5 van de prijs.
Deze zijn alles wat de Office RT nooit is geweest.
Maar gelukkig werkt Microsoft ook al aan een Office (RT) die ook op Windows 8 touch devices werkt. 't Is helaas alleen nog even wachten.
Office 365 geeft volledige versies van Microsoft Office op 5 computers en tablets. En het is dat ik Google Apps moet gebruiken, maar anders deed ik dat nooit meer. Het loopt voor mij ver achter op Office. En de gemiddelde consument krijgt gewoon bij aanschaf van een nieuwe pc een gratis versie van Office erbij.
Klopt ik vindt het ook erg duur en men heeft tevens de producten zonder abonnement erg duur gemaakt. Iemand 1 computer en een tablet is gewoon erg duur uit.
Ze hadden wat mij betreft nog wel een tussen abonnement mogen maken.

Voor mijzelf is het gewoon de reden om Apple iWork te gebruiken. werkt prima voor gewoon thuis gebruikt.
MS Office was nog wel eens makkelijk om thuis op de eigen pc nog wat te thuiswerken voor de zaak.

Overigens is een abonnement voor een jaar 99,-
Home Premium kost 99 euro per jaar, maar mag je delen.
Office voor uw hele gezin
Het abonnement op Office 365 voor Thuisgebruik Premium kunt u met maximaal vier andere leden van uw gezin delen. Ieder gezinslid kan dan het volgende doen:
http://office.microsoft.c...um-kopen-FX102853961.aspx
Via Amazon heb je hem zelfs al voor 67,15 USD.

[Reactie gewijzigd door Klik_Hier op 4 april 2014 12:58]

Daar heb je een heel goed punt, mijn vader heeft de app ook gedownload. Hij vondt het al zo vreemd dat de app gratis was. Toen hij de app eenmaal opstarten zag hij dat hij een duur abbonoment moest nemen per jaar. Hij heeft het niet gedaan. Hij zei tegen me als de app nou gewoon eenmalig 30 euro was, dan had ik dat wel gedaan. Domme zet van Microsoft!
Duur abonnement.. 90 euro per jaar, waarbij je Office op 5 pc's mag installeren.
Als hij het alleen al samen met jou zou doen dan komt dat neer op 3,75 per maand of 12ct per dag.
Tja officieel betaal je per gebruiker. Die gebruiker mag inderdaad 5 apparaten hebben...
Office 365 kun je gewoon delen met 5 mensen ;) Die kun je via de interface gewoon toevoegen.
Nou Office 365 voor bedrijven gaat toch echt per gebruiker. Je betaald dan 5 x de licentie. Misschien dat de thuisversie anders werkt? Zelf geprobeerd? En natuurlijk kun je de office install valideren als 1 en dezelfde Office 365 gebruiker onder een andere Windows account... maar dat is niet de bedoeling ;)

[Reactie gewijzigd door Rinzwind op 4 april 2014 10:01]

Uit eigen ervaring met en thuis gebruik en de zakelijke versie kan ik vertellen dat ze beide per gebruiker gaan ;) Vorige week nog voor zakelijk besteld en deze gaat gewoon per gebruiker, dat maakt het juist zo mooi omdat de gebruikers hem dus ook op hun laptop etc erbij kunnen installeren.


Bron: http://office.microsoft.c...e-online-FX103887194.aspx

staat er ook duidelijk vermeld dat het per gebruiker is ;)

[Reactie gewijzigd door Brummetje op 4 april 2014 10:27]

Dat is inderdaad voor sommige mensen te duur. Niet eens per se omdat ze het gels niet hebben, maar je kunt het ook zo zien:

Als je geen computer meer hebt (zoals die vader en ik denk binnenkort ook mijn schoonouders) en je moet voor 2x per maand 10 minuten gebruik opeens 3,75 of eigenlijk 7,50 per maand betalen, dus 3,75 per keer gebruik, of zelfs 22,50 per uur gebruik (met jouw 0,12 per dag een groot verschil voor mensen die het niet dagelijks gebruiken)

Mijn telefoonabonnement kost 3 per maand, en gebruik ik heel wat vaker en is belangrijker voor me dan Office...
In mijn geval loont het wel. Ik maak regelmatig gebruik van Word en Excel en heb meerder computers en een Surface Pro waar ik Office op heb staan.
Dat zou met het oude model minstens 3x een Office licentie 139,- zijn en dan ook nog eens eens in de twee jaar opnieuw aftikken om de laatste versie te hebben.

Nu betaal ik 99,- per jaar en heb ik tot 5x Office op een desktop of mobile devices en gratis upgrades naar de laatste versie. Scheelt je gewoon honderden euro's.
Mee eens. Dit abbo model is er niet om consumenten te helpen, het is om de cash flow door te laten lopen. Sinds Office 2003, en heel misschien 2007, is er eigenlijk voor de gemiddelde mens weinig nuttigs meer bijgekomen. Sterker nog, ook toen al gebruikte men 90% van de functionaliteit niet, ook zakelijke gebruikers niet.

Het scenario dreigt dan dat men blijft hangen op een oude Office en de inkomsten opdrogen. Eerst heeft Microsoft geprobeerd hun klanten dinosauriers te noemen (letterlijk was dat de marketingcampagne), nu wordt stap voor stap het abbo model ingevoerd, met maar een doel: steady cashflow.

Het gaat me ook niet eens om het geld. Ik houd niet van terugkerende kosten. Ik prefereer zelfs hogere eenmalige kosten boven lagere terugkerende kosten. Verder wordt ik niet blij van steeds meer internetafhankelijkheden.
Voor 30 Euro zou office sowieso veel meer verkocht worden, kijk maar eens de prijsstelling van office. Zo'n abonnement op office 365 is echt niet vreemd geprijsd, je hebt continu recht op de laatste office versie voor op je desktop. Skydrive opslag wordt vergroot.

Alleen office kost je al gauw 200 euro, dan is dit echt geen slechte deal.
Mijn vader gebruikt een tekstverwerkers af en toe in de maand. Hij heeft zijn laptop ingeruild voor een iPad met toetsenbord. Hij heeft genoeg ruimte op de iPad staan en hij heeft al een iCloud account. Voor hem is het totaal niet nodig om nog een cloud opslag erbij te krijgen. Als Microsoft nou gewoon support voor iCloud had ingebouwd, dan had je mij wel anders horen praten. Dus uiteindelijk is dit abbonoment gewoon te duur voor mijn pa. Leuk dat zulks dingen in zitten, maar als je dat niet gebruikt is de abbonoment gewoon duur. Hij gebruikt in de tussentijd gewoon Pages van Apple en dat is gewoon gratis.

[Reactie gewijzigd door Xieoxer op 4 april 2014 08:16]

Eigenlijk heeft hij het totaal niet nodig, zoals velen die office hebben maar nooit gebruiken. ;)
Is hij niet tevreden met Pages dat hij Office wilde gaan gebruiken??
Pak je Pages (en eventueel Numbers) voor je pa, werkt prima op de iPad, en zijn ook als webapp via iCloud.com beschikbaar dus kun je er ook vanaf andere computers bij.
Dan had ie maar gewoon een Surface moeten kopen imo
Precies. Je vervangt een laptop waar je alles op kunt doen door een iPad waar je naast de apps vrijwel niks op kunt doen behalve wat mailen, webbrowsen en gamen. Gevalletje van: Ik moet een iPad want dat is handig zonder te beseffen wat je allemaal inlevert qua functionaliteit vergeleken met een laptop.

Je vader had gewoon wat meer marktonderzoek moeten doen naar tablets. Een Surface tablet kan ook mailen, surfen en gamen maar komt wel met een gratis Office waarmee je wel documenten kan bewerken....

Maar ja, zolang mensen denken dat een tablet alleen een iPad is....tja dan zul je dit soort miskopen nog wel vaker zien.
* Sign in with a free Microsoft account to create, edit and save documents for home use. A qualifying Office 365 subscription is required to create, edit and save documents for business use. Qualifying plans include:
•Office 365 Small Business Premium
•Office 365 Midsize Business
•Office 365 Enterprise E3 and E4 (Enterprise and Government)
•Office 365 Education A3 and A4
•Office 365 ProPlus
Bovenstaande overgenomen van itunes. Op de iPhone is het dus wel gratis om te bewerken, maar op de iPad niet. Had je vader gewoon in de omschrijving kunnen lezen.
Ik vindt het bijzonder dat jij denkt dat mijn vader geen onderzoek heeft gedaan. Hij heeft toen die tijd advies gevraagd bij mij. Toen en nog steeds is de iPad de beste tablet met het beste OS. Op een iPad kan je precies het zelfde wat je op een laptop ook kunt, sommige dingen gaan zelfs stukken beter op een iPad dan op een Laptop (bankzaken). Windows 8 is voor mijn pa niet ideaal, het is te ingewikkeld. Ik raad daarom ook iedereen aan om een iPad te kopen i.p.v een lompe laptop/tablet met Windows 8.
LOL, das toch geen onderzoek doen ? Jij hebt overduidelijk een voorkeur voor de iPad. Is prima, maar niet objectief tov iemand die advies vraagt. Dat is een soort van: Wij van WC eend adviseren WC eend.

Probeer jij eens een .exe/.msi op een iPad te installeren ? Gaat je niet lukken hoor. Dus nee, je kunt niet hetzelfde doen op een ipad in vergelijking met een laptop. Echt mensen laten een Surface RT tablet links liggen omdat ze er geen programma's buiten de store om kunnen installeren en gaan dan vervolgens een iPad kopen. Alsof je daar wel .exe's kunt installeren.

En windows 8 ingewikkeld op een tablet ? Sorry hoor, maar als je tegeltjes ingewikkeld vind en in feite icoontjes zoals op een iPad niet...tja....dat zegt dan wel iets over je vader.....

Maar goed, jij hebt nog nooit een Surface RT tablet in je handen gehad of er uberhaupt 5 minuten of langer mee gewerkt anders zou je wel anders praten. iPad de beste tablet....haha...ik lig hier echt dubbel....Geen Office, geen kickstand, geen usb support, geen SDkaart slot, geen type/touch cover keyboard....

Het geklaag van je zegt eigenlijk al voldoende over de keuze van een iPad :)
Laag bij de grond om iemands vader neer te halen anoniem op internet, maar goed, on topic: alle voordelen die je noemt van een RT zijn laptop-achtige voordelen. Je vergelijkt appels met peren.

Het mega success van de iPad is juist te danken aan zijn beperkingen en omdat hij heel erg goed is in een paar dingen, in plaats van middelmatig en ingewikkeld voor veel dingen.

Mensen die een tablet weer in een megaproduktiviteit machine willen omtoveren snappen wat mij betreft het hele concept niet. Een zware tablet aan de stroom hangen, er een tobo aanhangen, eventueel nog een extern scherm en we zijn weer "produktief". Tja, maar wat ben je dan opgeschoten? Daarnaast wordt "produktiviteit" enorm overschot op nog steeds een klein frotschermpje.
Ik haal helemaal niemand neer, althans dat was niet de bedoeling, maar hij probeert gewoon een reden te verzinnen om zijn vader een iPad aan te smeren.

Kijk eens goed naar de interfaces van een iPad, Android tablet en een Surface RT. Dat is toch allemaal zogoed als het zelfde ? Het zijn plaatjes op een scherm met een naam erop of eronder en als je er op drukt, dan wordt er iets geopend, een app, een webpage of iets dergelijks. En of je het nou Icons noemt, widgets of tiles, dat maakt geen ruk uit, het principe is bij alle 3 hetzelfde. Dus als je zegt dat W8 met tiles ingewikkeld is, dan zijn de Android widgest en icons het ook en de icons op iOS ook. En dan snap je het niet helemaal.

Nogmaals, gewoon redenen van KvanSteijn om de miskoop van een iPad goed te praten. En nee daarmee zeg ik niet dat de aanschaf van een iPad in het algemeen een miskoop is, in tegendeel, prima apparaat, maar voldoet niet aan MIJN wensen.
Wil niet rottig doen, maar sinds wanneer zijn de functie's .exe en .msi installeren iets wat je op een laptop (of tablet) moet kunnen doen?

Dat kan mijn macbook ook niet. En dat is toch echt wel een fatsoenlijke laptop. Maar op mijn macbook kan ik uitstekend een tekstverwerker installeren. Dat lijkt me een handigere functie: iets kunnen installeren. En dat lukt op een iPad ook.

Zelf gebruik ik RedHat (zakelijke laptop), Windows 7 (desktop) en (buiten mijn macbook) een een iPad. Mijn zoon heeft een Surface RT. En inderdaad, die zou ik zelfs gratis niet willen hebben.

USB support zit wel degelijk standaard op een iPad. Sluit er maar eens een connector op aan dan werkt het vlekkeloos. Maar de meeste gebruikers hebben geen usb support of sdkaart nodig.

Persoonlijk vind ik een tablet niet geschikt om veel op te tikken, dus een typetouch cover of microsoft office mis ik niet. Ook niet op mijn andere computers, daar voldoet Open Office (zowel zakelijk als priv).
Probeer jij eens een .exe/.msi op een iPad te installeren ? Gaat je niet lukken hoor.
Zoals je aangifte inkomstenbelasting, wel PC/MAC... Geen IPad. (Ook geen RT trouwens)

[Reactie gewijzigd door rene_fb op 4 april 2014 10:55]

[...]

Zoals je aangifte inkomstenbelasting, wel PC/MAC... Geen IPad. (Ook geen RT trouwens)
eh.. daarom heeft de belastingdienst dit jaar de belastinaangifte app gemaakt, die je gewoon via de appstore kan downloaden. :O
Maar waar je vervolgens nauwelijks iets mee kunt...
http://www.belastingdiens...app/aangifte_doen_met_app
De app is voor u geschikt als u geen gegevens hoeft aan te vullen of te wijzigen. Gebruik deze app dus als u verwacht dat uw aangifte volledig is met alleen de vooraf ingevulde gegevens, zoals uw loon, bank- en beleggingsrekeningen.

Hebt u heel 2013 een fiscale partner? Als u de Mijn Aangifte-app gebruikt, doet u automatisch aangifte samen met uw fiscale partner.

U kunt de app niet gebruiken als u:
◾een eigen woning hebt (koopwoning)
◾een eigen onderneming hebt
◾niet het hele jaar dezelfde fiscale partner hebt
◾aftrekposten hebt
◾andere inkomsten hebt dan loon, een uitkering of een pensioen
◾in 2013 ouderschapsverlof hebt opgenomen en uw inkomen daardoor is gedaald
◾co-ouder bent en uw kind in 2013 niet op uw adres stond ingeschreven, maar bij de andere ouder
Maar ik geef toe, dat hij bestond wist ik niet. (Stond op een andere pagina van de BD.)
Daar kon niks in aangevuld worden, mensen konden alleen een voor-ingevulde aangifte accepteren. Mochten die gegevens incompleet zijn (bijvoorbeeld door inkomsten uit overige werkzaamheden) dan was alsnog een pc/mac versie nodig om dit wel te doen !
XP wordt niet voor niets -eindelijk- uitgefaseerd ;-)

And you can't fix stupid!
Zo lang gebruikers overal op blijven klikken, is geen enkel OS veilig.

OSX en Linux hebben ondertussen ook gneoeg issues met virussen, trojans of hoe je het maar wilt noemen.
Als je vader alleen jou heeft geraadpleegt, dan is dat dus gn onderzoek. Bij onderzoeken raadpleeg je doorgaans meer dan 1 bron. Verder is het dom van jou om te zeggen dat ie dus een iPad moet nemen als je weet dat 1 van de wensen tekstverwerken zijn. Iets wat gewoon minder gaat, zeker als mensen Office gewend zijn.

Verder is de iPad inderaad wel een mooi stukje techniek, maar de Surface (en zeker de Pro) is dat ook. Beste OS durf ik daarbij wel te betwijfelen voor mensen die hun tablet vooral gebruiken als extensie van hun tv of als informatiebron. En dus ook voor office-werkzaamheden.
Een iPad is vele male praktischer dan een laptop voor mensen die 90% van de tijd hun device op schoot in de stoel gebruiken en daarmee surfen, emailen, foto's kijken, nieuws lezen, social networken, etc. Mijn opa, mijn ouders, etc gebruiken hun iPad veel meer dan de laptop, die pakken ze er alleen bij wanneer ze echt een keer iets moeten typen en geen zin hebben om achter de desktop te gaan zitten. Gratis Office op Surface is leuk, maar als dat de enige reden is om niet voor een iPad te gaan moet je je toch achter je oren krabben. Misschien dat dat geldt voor mensen die een tablet echt als laptop vervanger willen gebruiken, maar de meeste mensen gebruiken een tablet voor consumptie en een klein beetje productie. Dan is de iPad met zijn toegankelijkheid, simpliciteit, grote app database en zeer kleine en lichte behuizing ideaal.
Grote app database voor ipad specifieke of toegepaste applicaties is anders erg klein. Vrijwel alles wordt gebouwd voor iPhone met een wat grote weergave voor iPad. Het begint wel te groeien, maar uiteindelijk ontlopen de Surface en iPad elkaar niet veel. En zeker voor de dingen die mensen op de bank doen, gaat zo'n Surface ook prima.

Ik denk dat je jezelf even achter de oren moet krabben en moet kijken naar hoe het ondertussen staat met de beschikbaarheid van apps voor de Surface. Verder zijn de meeste populaire diensten ook prima via internet te gebruiken en laat nou IE11 gewoon prima werken op de Surface daarvoor. Daar mis je dus ook weinig aan.

Nee, zeg dan gewoon dat je spelletjes mist en klets er niet omheen.
Eh, nee, dat verschil is nog altijd aanzienlijk. Er zijn 400k iPad geoptimaliseerde apps, en die kun je totaal niet vergelijken met hun iPhone broertjes.

- Geen iAnnotate PDF, mijn meestgebruikte app
- Geen Fox Sports
- Geen Sport1
- Geen NRC Next
- Geen SoundCloud
- Geen SBS6 Gemist
- Geen SONOS
- Hele rits aan games, maar ik speel amper spelletjes op mn iPad. Maar het feit dat Candy Crush geen RT app heeft spreekt voor zich.

Er zijn vast wel meer apps, maar dit zijn apps die ik actief gebruik en die niet beschikbaar zijn op Surface RT. Bijna allemaal hebben ze Android broertjes en zusjes, dat klopt. Daarnaast gaat het niet alleen om apps, mensen waarderen ook het gebruikersgemak, de simpliciteit van de iPad, het feit dat iedereen er een heeft en ze dus net zo makkelijk overweg kunnen met de iPad van de buren, en het feit dat het een klein, licht stuk hardware is.

Surface is een mooi platform, maar ga niet lopen beweren dat het op app niveau gelijk loopt met iPad, en anders doorverwijzen naar web apps.

Nee, zeg dan gewoon dat je spelletjes mist en klets er niet omheen. Triest.

[Reactie gewijzigd door Mr Ton op 4 april 2014 13:20]

-iAnnotate heeft prima alternatieven, maar ik kan op een Word document annoteren en opslaan, is dat niet net zo handig? Ik gebruik namelijk nooit pdf (al kun je die ook openen)
-Sport1 is er wel degelijk, even beter zoeken maar heeft verder ook een website die ook prima werkt.
-NRC Next heeft ook een website? Toch prefereer ik de NOS of Nu.nl app voor nieuws
-Soundcloud alternatieven zijn er wel, maar ga je die nog gebruiken met die legio alternatieven?
-SBS moet inderdaad opschieten, maar zal er ook wel aankomen. RTL en PO zijn er al wel
-Sonos is dus een redelijk specifieke app. Er zijn overigens wel andere apps om mee te streamen, dus misschien moet Sonos gewoon een standaard gebruiken en geen eigen implementatie?
-Candy Crush kun je prima via Facebook spelen, is geen noodzaak dus

Verder werkt een tablet met Windows RT of 8 echt prima hoor? Ik snap niet waarom je daar zo op loopt te hameren. iOS 7 voor ipad is gewoon een grotere variant van de smartphone versie. Bied totaal niets extra's wat het grotere scherm echt benut. Dat is bij Windows wel het geval.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 4 april 2014 12:44]

Nee precies, dus elke app die ik noem vind je of niet interessant of je verwijst naar de web app. Maar ze zijn er dus niet. ;) En de apps die ik noem gebruik ik heel veel, dus die wil ik wel graag hebben. Verder beginnen ze inderdaad wel te komen, maar loopt RT gewoon achter op iOS en Android en staat het vaak achter aan de rij bij nieuwe apps.

Met Office for iPad is eigenlijk het laatste stukje gemis van de iPad opgelost, want het gebrek aan een Office suite was bij samenwerken soms niet handig. iWork werkt prima, maar bij samenwerken met Word bestanden is het minder en als je geen OSX computer hebt helemaal, want dan valt de iCloud sync van iWork ook weg. 12 miljoen mensen zijn al erg blij met de software en ik denk dat dat er alleen maar meer zullen worden.
Ik verwijs naar de webapp om aan te geven dat er een alternatief is (die ook werkt). Oftewel: je mist alleen het gevoel (en mogelijk snelheid) van een app hebben, niet de functionaliteit an sich op Windows RT.
Verder doe je net alsof RT een 3e wereld OS is, maar dat is dus gewoon niet waar. Sterker nog, ik kan een PDF document van de bekende cloud storages openen op mijn surface waarna hij geconverteerd wordt naar word document (wat overigens erg goed gaat in 2013) waarna ik hem in word kan annoteren en bewerken. En die weer opslaan als PDF alsof er niets gebeurd is.

Dat er geen iCloud ondersteuning is op Surface komt gewoon door Apple, dat kun je MS niet kwalijk nemen. Maar zodra Word for Mac wordt geupgrade naar 2013 (of 2014 of hoe ze hem gaan noemen) heb je toch geen noodzaak meer om iWork te gebruiken op je Mac O-)
Mjah, die Fox Sports, Sport1, Ziggo apps en de rest van die "Ik wil tv kijken op mijn tablet" apps heb ik nooit begrepen. Daar heb ik een 55" LED voor aan de muur hangen. Leuk dat het er is, maar voor mij geen meerwaarde. Maar dat is natuurlijk persoonlijk....

Gebruiks gemak van de iPad zal er best wel zijn, maar voor mij bij lange na niet toereikend. Geen USB, geen Microsd slot, geen kickstand en geen click on keyboard. Dingen die ik elke dag gebruik. Daarnaast is de simplicity van de Surface RT natuurlijk net zo als die van de iPad. Een scherm vol icoontjes of live tiles....tja wat is het verschil ?

Maar als ik dan kijk naar het gebruiksgemak van de iPad en de Surface RT, dan wint voor mij de RT het overduidelijk, alleen al de formfactor. Ik zie mijn collega's dagelijks stoeien om hun hele iPad set up up and running te krijgen. Surface RT is gewoon neerleggen, kickstand uit en gaaaaan.

Verder, waarom zou ik nog een laptop er naast nemen voor die paar Office dingetjes, kost je nog eens minimaal 3 tot 400 euro boven op de iPad. Nee dan liever een Surface RT waar Office al standaard op zit. Die 300/400 euro voor die laptop besteed ik dan wel aan iets anders.

Maar goed, iPad gebruikers geven liever nog eens een extra 3 tot 400 euro uit voor een laptop met Office dan dat ze zullen toegeven dat de Surface RT met Office gewoon veel praktischer is. De 12 miljoen iPad downloads zeggen genoeg....
Een home familie licentie kocht ik eerst voor 119,-. (OSX versie) zet daar een product refresh per 2 jaar tegenover en dan ben ik dus met een abonnement duurder uit.
Als je een gezin hebt met bijv 4 computers, dan is het inderdaad geen slechte deal.
Ik vind het geen domme zet. Abonnementen verdien je uiteindelijk meer aan dan losse versies verkopen. Als je het te duur vindt neem je het toch niet?

Aan de mensen die het wel nemen verdiend Microsoft per jaar een vast bedrag, plus dat iedereen met de laatste versie zal werken omdat updates gratis zijn. Dat scheelt ook in de supportkosten.
Office 365 bevat dan ook licenties voor 5 PCs, altijd alle updates naar de laatste nieuwe versies met nieuwe features, extra OneDrive opslag, ik dacht ook wat belminuten voor Skype, en toegang tot de volledige Office Suite. Dan is die prijs echt niet veel, dat is al gewoon 20 euro per jaar per device.
Domme zet? Dan had je vader ook gratis updates verwacht. Voorgoed. Bij desktopapplicaties is het immers gebruikelijk dat er om de zoveel jaar een nieuwe versie uitkomt die je dan moet kopen, maar bij mobiele apps absoluut niet. Dan had Microsoft eenmalig 21 euro verdiend (Apple snoept 30%) en hadden ze vervolgens voor altijd support moeten leveren op de hele Office suite en toekomstige versies gratis weg moeten blijven geven.

Zo werkt hun businessmodel niet, en klaarblijkelijk pakt dat prima uit voor ze. Op deze manier verkopen ze er misschien minder, maar verdienen ze er uiteindelijk meer van. Slimme zet dus.

[Reactie gewijzigd door HooksForFeet op 4 april 2014 09:11]

http://www.kingsoftstore.com/
prima alternatief wat in mijn optiek beter werkt dan de libre- openoffice
als 1% een abbo neemt, is dat 12 miljoen voor het eerste jaar.

lijkt mij een prima investering ;-)
Waarom een abbo en geen vast bedrag? Ik betaal liever 100,- dan elke maand 10,-. Net zoals op de PC (of Mac). Wie is er zo gek genoeg om dat te kopen? Zowieso, voor op Apple-producten kan je beter iWork, Pages enz. pakken.
Die 10 is natuurlijk de prijs waar je het op 5 pc's en 5 mobiele apparaten zet. Dus interessant voor iedereen die NU al Office 365 gebruikt. Voor hen is het gratis erbij :-D
Ah, zit dat zo! Ik dacht dat Office 365 alleen voor 5 pc's was voor 10 euro per maand, daarom dacht ik nu dat dit d'r nog bovenop komt. 10 euro voor 5 pc's (we zitten hier met 4 pc's (2x Mac)) en dan ook nog 5 mobiele apparaten (we zitten hier er ruim over, maar pak iPad, iPhone 5 en Tab 3 (Microsoft Office Mobile)). Dan valt 10 euro nog niet eens zo tegen!!!
zo dat gaat hard!
toch dan een goede keuze geweest van MS en blijkbaar erg veel interesse,
moet eerlijk zeggen dat ik dat niet (zo enorm) verwacht had, gezien typen en tekst verwerken op een tablet me toch niet ideaal lijkt, daarintegen kan ik met voorstellen dat het wel handig is met het maken van illustraties in word bijv.

MS is toch behoorlijk op de goede weg denk ik nu, niet alleen te maken met de nieuwe ceo het meeste hiervan was natuurlijk al lang onderweg maar ik vind het een frisse wind van MS de laatste tijd.
Ach je kan er via bluetooth natuurlijk een toetsenbord aankoppelen enzo dus dan gaat het wel. Maar idd uitgebreid tekstverwerken op het onscreen keyboard, naaaahhh ;)
Maar had ook niet verwacht dat het zo'n succes zou zijn...