Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 100 reacties

Razer heeft zijn Blade- en Blade Pro-laptops met respectievelijk 14"- en 17"-scherm een update gegeven. De kleinere Blade heeft opvallend genoeg met 3200x1800 pixels een hogere resolutie en met de GeForce GTX 870M ook een krachtiger videokaart.

Direct na de release van Nvidia's nieuwe 800M-generatie van laptopvideokaarten heeft Razer nieuwe versies van zijn Blade-laptops aangekondigd. De Blade met 14"-touchscreen beschikt nu over de QHD+-resolutie van 3200x1800 pixels. De videokaart is de GeForce GTX 870M met 3GB gddr5. Dit is de op een na krachtigste mobiele videokaart van Nvidia op dit moment. Razer voorziet de laptop verder van een Core i7-quadcore van Intels Haswell-generatie en 8GB werkgeheugen.

De accucapaciteit bedraagt 70Whr en hiermee zou de laptop het zes uur uithouden al is niet duidelijk bij welke belasting dit is. Dankzij de upgrade was Razer wel genoodzaakt de laptop iets dikker te maken dan de vorige Razer Blade: de dikte is toegenomen van 16,8mm tot 17,8mm. Ook is de laptop wat zwaarder geworden: hij weegt 2 kilo in plaats van 1,86 kilo. De versie met ssd van 128GB gaat 2200 dollar kosten; de versies met 256GB en 512GB komen later.

De grotere Blade Pro met 17"-scherm en klein touchscreen naast het toetsenbord heeft een meer bescheiden upgrade gekregen. Dit model wordt met zuiniger GTX 860M geleverd maar de resolutie is nog steeds 1920x1080 pixels. De startprijs van dit model is 2300 dollar. Er zijn geen aanwijzingen dat Razer de laptops binnenkort naar de Nederlandse markt brengt.

Razer Blade 2014Razer Blade 2014Razer Blade 2014

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (100)

Leuke prijskaartje: 2200¤ voor 128GB SSD versie

Maar; als ik het zo bezie dat er een serie zou mogen aangekocht worden door scholen voor een lager prijs, dat het dan een kwalitatief beter laptop wordt voor game devs en betreffenden...

[Reactie gewijzigd door K.I.T. op 13 maart 2014 09:39]

2200 Dollars... Nou zou het idd wel 2200 Euro zijn I.V.M import kosten etc.. Maar voor Amerikanen is het dus eigenlijk maar 1580 Euro, dan valt het wel mee toch?
Mensen vergeten dat ze in de VS adverteren met prijzen exclusief TAX / VAT. en laat dat nou net +- het verschil zijn tussen euro en dollar.

en VAT / VAT is meestal toch weer een procent of 10! dus we mogen niet klagen in de EU
Ja, maar voor 1580 euro kunnen ze er best wel 16 GB RAM in stoppen lijkt me.
Meestal heb je het niet nodig, maar op zo'n high end game laptop is het raar dat er maar 8 in zit
Dit is inderdaad waar, maar in de regel zie je dit veel met laptops van die price-range.. De een heeft wel 16, de ander heeft maar 8.. En 8 is tenslotte niets om over te treuren, want de meeste mensen zullen voorlopig niet meer nodig hebben..
"want de meeste mensen zullen voorlopig niet meer nodig hebben.. "

De meeste mensen die 2200+ voor een laptop neertellen zullen ook 'voorlopig' geen zin hebben om opnieuw dat bedrag neer te leggen voor een laptop.
Als je 2200 laptop koopt verwacht je daarmee toch wel zeker 3 jaar vooruit te kunnen of niet dan?

Kan zelf niet klagen overigens... mijn desktop PC van 3 jaar oud heb ik destijds 12GB ram meegegeven in de tijd dat mensen 4GB nog overkill vonden.
Wie lacht er nou het langst?... IK, want mijn PC kan nòg wel een jaar mee. :+
Ja ik zou bijvoorbeeld deze laptop kopen om on the fly te renderen/editen etc. ben nu op zoek. 16GB ram heb je hard nodig en liefst dat er nog ruimte is voor uitbreiding.
Ja en dit is wat iedereen doet he? Je kan het tenminste nog vervangen als je wilt.
Nergens geclaimed dat dat is wat de meerderheid doet, maar het is nogsteeds een belangrijke markt om aan te denken als je power verkoopt. Ik heb alleen 1 van de problemen beschreven die ik tegenkom bij aanschaf van nieuwe laptop.
Ik vind dat ze wel ironisch bezig zijn om multi-threading toe te voegen en dan te verkopen als 'gaming laptop'. Multi-threading is aan de andere kant wel wat kopers als mij aantrekt. Vandaar dat het een beetje aanvoelt alsof de laptop niet helemaal af is zonder de finishing touch: 16gb.

[Reactie gewijzigd door DragonChaser op 13 maart 2014 11:04]

voor gamen is 16gb ram geen must have alleen als je er ook mee wil virtualizeren (virtual machines)
waarschijnlijk komt dat doordat ze dezelfde behuizing gebruiken, alleen intern is het wat anders en ben je niet noodzakleijk gebonden aan dat fruit logo en mac
Je kan gewoon Windows draaien hoor op een MacBook.
Vroeger vond ik ze echt overpriced, goedkoop zijn ze nog steeds niet maar de verschillen zijn wel kleiner geworden.
Ja oke, maar het verschil tussen een integrated chip van intel (hd5200) of de (gt750m, die pas START vanaf 2629EUR) en de razer GTX870M is wel redelijk drastisch, we spreken hier over een factor TWEE verschil.

Maargoed ikzelf ben het macbook design al enkele jaren beugezien, dus geen van beide is iets voor mij.
LOL, 2200 dollar. Vinden ze het gek dat de laptopverkopen achteruit gaan. Vroegah had je voor 600 euro een goede i5 laptop. Met de komst van de ultrabooks is dat bedrag maal 2,5 gegaan.
Mwah, valt mee. Ik heb een Dell XPS 13 voor ¤1.079 in bestelling.

In de pricewatch zijn nog steeds degelijke i5 huidige generatie Intels te koop. Een recente Lenovo met 1080p, tot 16GB RAM en i5 4200M is al te koop voor ¤699,- (en omdat ie pas beschikbaar is zal de prijs waarschijnlijk nog gaan dalen).
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z Series Z710-00449

Maar ja, wat is degelijk. Tegenwoordig is dat veel meer verschillend voor de een dan ander, omdat er tegenover 'vroeger' ook meer te kiezen valt.

Edit: Moet erbij zeggen dat die XPS 13 wel de huidige generatie en nieuw is, en niet een vorige generatie die afgeprijsd is, en is inclusief touchscherm wat alles nog duurder maakt tegenover vroeger.

[Reactie gewijzigd door PostHEX op 13 maart 2014 16:54]

Ja, zoiets als die Lenovo bedoel ik, bijna goed, maar het scherm is glanzend en ik kan er mijn 2560x1440 monitor niet op aansluiten. Met een mat scherm en een (mini)DP-aansluiting had ik hem direct besteld. Tot dit niet mogelijk is, bestel ik effe niets. :)

Als ik kijk naar deze Razer, dan heeft die 14" met zijn hoge resolutiescherm alleen een HDMI 1.4 aansluiting. Wat een faal. Dan kan je niet eens een QHD scherm goed aansluiten.

Succes met de Dell. :)

[Reactie gewijzigd door Slingeraap2 op 13 maart 2014 17:59]

dat is niet hoe valutas werken. Prijsniveau geeft een beter beeld.
Het is wel een ongelovelijk mooie laptop en ik denk wel da dit een van de bese laptops is die je kan krijgen!:) Echt gaaf!
Welke scholen willen gamelaptops inkopen?
zelfde als een ipad school heeft ook geen nut
Hoge resoluties voor gamelaptops zijn gimmicks, want dat trekt de videokaart toch niet. En als je nu een game op deze laptop speelt schaalt deze niet goed naar 1080p, dus eigenlijk is dit een gamelaptop met 1600x900 voor games...

Sowieso schaalt de GUI in lang niet alle games mee met de resolutie.

[Reactie gewijzigd door Fleximex op 13 maart 2014 09:47]

De videokaart is de GeForce GTX 870M met 3GB gddr5. Dit is de op een na krachtigste mobiele videokaart van Nvidia op dit moment.
Dus waarom zou deze videokaart de hoge resolutie van 3200x1800 pixels niet trekken? Bovendien is het een touchscreen, dus om nu te zeggen dat het een gimmick is daar ben ik het niet mee eens.
[...]
Dus waarom zou deze videokaart de hoge resolutie van 3200x1800 pixels niet trekken?
Omdat desktopkaarten die resolutie al niet trekken? Een 770 in 2560x1600 draait bijna alles vloeiend - maar niet op hoge settings. Nu de resolutie flink oprekken (40% meer pixels!) en de graka vervangen door een Mobility-variant, en er blijft weinig van over.
Hier, basale stats-compare: http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-870M-vs-GeForce-GTX-770
Die 870 is nérgens in die vergelijking en moet dan nog bijna de helft meer pixeltjes gaan renderen. No way.
Bovendien is het een touchscreen, dus om nu te zeggen dat het een gimmick is daar ben ik het niet mee eens.
Touchscreens zijn helemáál gimmicks - wie gebruikt dat op een normale desktop of laptop? Geen hond, inderdaad.

[Reactie gewijzigd door KnetterGek op 13 maart 2014 10:19]

[...]
Touchscreens zijn helemáál gimmicks - wie gebruikt dat op een normale desktop of laptop? Geen hond, inderdaad.
Ik dus! Ik gebruik mijn 14 inch laptop met touch screen tegenwoordig vaker op schoot om te browsen dan mijn tablet en telefoon. Vooral omdat het typen van reacties als deze veel fijner gaat. Maar het navigeren gaat gewoon via het scherm.

Als jij het niet gebruikt (heb je het wel eens geprobeerd?) betekent dat niet dat niemand het doet. Je hebt wel gelijk trouwens mbt desktops en een 17 inch laptop lijkt me ook onhandiger omdat die niet zo fijn op je schoot ligt.
Ik gebruik op mijn 15 inch het touchscreen ontzettend veel. Bijvoorbeeld de netflix app, flipboard / nieuws apps, TV gids app, even snel een e-mailtje, de agenda, het werkt allemaal uitstekend met een touchscreen. De app moet ervoor gemaakt zijn natuurlijk; op de gewone desktop, development omgevingen en dergelijke, doe ik bijzonder weinig met het touchscreen, daar is het ook niet voor bedoeld...
Een simpel truukje is om games op 1600*900 te zetten, dat schaalt erg goed naar 3200*1800 omdat je zowel de horizontale als de verticale pixelrijen halveert en dus nog maar 4x zo weinig pixels hoeft te berekenen. Met mijn 2560*1440 monitor zette ik sommige games die weinig voordeel uit een hogere resolutie haalden ook op 1280*720.

Dan kan je voor dekstop gebruik wel profijt hebben van de hoge resolutie.
voor 14 inch is 1800p compleet zinloos , het heeft maar zin bij 30 inch of hoger
dus voor dat alleen al haak ik af
die kaart gaat dit nooit trekken of je moet op medium settings spelen (zelfs dan)
een 870M in een 14 inch laptop is wel een vooruitgang
2 jaar geleden kregen ze er maar een 650m in

ik heb wel het geld niet

maar ik ga wel eens kijken hoe de concurrentie er van afbakt (alienware)
alleen jammer dat het allemaal zeer prijzig blijft
onder de 1500 euro moet je er niet aan beginnen :|
De systeem zal zo'n kaart met gemak trekken, je doelt volgens mij op games en dan heb je wel gelijk.
Mijn GTX670 is waarschijnlijk krachtiger dan een GTX870M en mijn GTX670 heeft toch al moeite met bijvoorbeeld AC3 en BF4 op 1440p. Laat staan 1800p.
FullHD is prima hier, hoger zie ik niet eens op zon klein scherm.

Alleen als je op een groter scherm zou gaan projecteren zou nut hebben (voor als je een home dock zou hebben zoals ik thuis)
Mijn Alienware 17 draait Battlefield 4 op 1920*1080 met ultra settings anders prima hoor
En nu op 3200x1800 ;)
resolutie maakt een zeer groot verschil
Tja welke spellen trekt niet goed?
Alleen de allernieuwste volgens mij.
Als je niet geïnteresseerd bent in shooters kan je bijna alles op Max resolutie draaien

Ik heb zelf een 13,3" clevo barebone met 1080p. En vind het een prima resolutie voor het formaat.
Had trouwens liever een 14" gehad maar de razer blade was duur en slechts 1600x900 en de msi barebone kreeg slechte reviews.

[Reactie gewijzigd door Sinned123 op 13 maart 2014 15:18]

Ik kan mis zijn, maar is 128GB niet wat weinig voor een gaming laptop?
Ik neem aan dat als je deze laptop koopt, je van plan bent meer recentere games te spelen. Maar die nemen tegenwoordig al makkelijk 30GB in beslag. Neem Windows hier bij en ja kan op en al 3 games hier op zetten.

Voor de rest ziet het er wel heel aantrekkelijk uit. Zo'n dun design zie je niet vaak bij gaming laptops.
Ik vraag me ook af hoe de 870M het doet op QHD+ resolutie.
Voordeel is dat je hem gewoon kan open maken en er een grotere HDD of SSD kan in steken. Zoals bij de meeste fabrikanten zullen ze waarschijnlijk ridicule prijzen vragen voor een upgrade van 128 naar 256 GB.
Zover ik heb ervaren kan je bij geen enkele blade de opslag capaciteit upgraden.
Ik weet niet of dat opgaat, ik zie in het commentaar van een andere site de volgende melding:

"One last note, (some may view this as a negative but it helps) all of the ddr chips on Razer are soldered on the board, as well as the SSD."
Ik kan het nu niet zo snel vinden of het echt zo is maar het lijkt me onverstandig als ze echt de SSD vastsolderen. In tegenstelling tot de CPU en RAM wordt in de praktijk de HDD/SSD toch erg vaak vervangen door de gebruiker, om extra opslag toe te voegen of om een kapotte schijf te vervangen. Lijkt me bij een laptop van deze prijs toch wel dat het mogelijk is om zelf de SSD te vervangen.

Ik zag wel dat de SSD een M.2 formaat heeft dus misschien is er nog een 2.5 inch slot vrij voor een extra schijf? Ook dit kan ik niet vinden in de specs van de Razer site waarvan de link in het artikel staat.

Edit. In deze review van het oude model lees ik dat er een extra msata slot beschikbaar is (en dat de SSD niet vastgesoldeerd is). Hopelijk hebben ze dat niet veranderd

[Reactie gewijzigd door Streup op 13 maart 2014 11:20]

Ben benieuwd of er te gamen valt met 3200x1800 pixels op de nieuwe videokaarten van GeForce (GTX 870M).


Op dit moment lijkt dat niet mogelijk. Wel is de resolutie erg mooi voor films etc. Maar gamen is een overkill en ik denk dat de laptops gewoon nog niet geschikt zijn voor deze resolutie games.
Inderdaad wel een mooie resolutie voor films, al zijn de meeste gewoon full hd, en heb je dus feitelijk weinig aan dergelijk scherm.
Klopt!

Wel fijn is dat Youtube nu ook 4k ondersteunt! Er zijn echt mooie filmpjes op Youtube met echt super mooie beeld kwaliteit. Het verschil is echt groot.
Jep, 4K is natuurlijk ontzettend mooi, maar zo'n prijs betalen om youtube-filmpjes hier en daar te kunnen bekijken in 4K, liever niet. ;)
naturlijk niet te vergeten dat youtube niet echt 4k is he, youtube videos zijn altijd van een wat lagere kwaliteit
Pacman op 3200×1800 moet probleemloos lukken :P

Maar inderdaad, kan me goed voorstellen dat je de meeste games gewoon op 1600×900 zult kan spelen ivm. de framerate.
GTA San Andreas lukt ook wel op die reso.
idd ik had liever een full hd scherm gezien dan QHD+

zowel de accuduur als de prestaties gaan er nu op achteruit. ze hadden beter voor een 860 kunnen kiezen hadden ze hem ook niet dikker hoeven te maken.
Doet met denken aan een oudere macbook design (wit&zwart).
Inderdaad ik vind dit ontwerp persoonlijk nog iets mooier omdat de macbook een afgeronde onderkant had en deze het hoekig heeft. Vind het echt een prachtig ding alleen jah, voor het bedrag heb je zelfs al een redelijk dikke apple.. :P
Klopt, maar daar draai je niet lekker Windows games op (lees efficiënt). Daarbij vind ik het donkere uiterlijk ook erg, erg mooi. Daar zou Apple wat mij betreft een voorbeeld aan kunnen nemen.
Ook vind ik het groene logo op de bovenkant erg nice (IMO). Op zulke momenten wens ik in de prijzen te vallen met de Staatsloterij 8)7

*edit* ik zie dat deze ook een afgeronde onderkant heeft.

http://assets.razerzone.c...r-blade-gallery-v2-08.png

Het is echt net een zwarte macbook pro on steroids :) Jammer dat er geen numpad op zit

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 13 maart 2014 10:49]

Mooi detail vind ik ook dat de usb poorten een groen stekkertje hebben. Het is maar een detail, maar laat zien dat ze er wel aandacht aan besteden.

Ik vind Razer het netjes doen met hun producten.
Ik zie idd ook dat deze van die afgeronde hoeken heeft, vind ik wel wat hebben. Overigens op mijn MacBook Air draait windows 8 bijna net zo effecient als OSX doet, alleen OS X is over het algemeen stabieler(hoewel windows 8 ook wel super is(behave UI shit)). Maar vind het iig perfecte afwerking. Als ze daar dan ook een beetje stijlvolle lader bij doen zoals Apple ook doet ipv die standaard laptop blokken, vind ik het een goede vervanger voor de toekomst.
Het design is wel echt heel erg geleend van de 15" Macbook lijn zeg.. op het keurschema na natuurlijk.

Elke ronding, gleuf, rooster van de speakers, riggel voor de touchpad, vormgeving van het scherm, de aansluiting van het scherm etc etc etc is echt identiek aan een 15" Macbook.
Wat niet perse negatief is natuurlijk, de Mabook is wat mij betreft toch wel echt een bijna perfect design voor een laptop. Ze zeggen niet voor niets beter goed gejat dan..

Hier staat wel een leuke Macbook VS Razorblade review
Dit gaat over het oude model van Razer, voegt dus niet erg veel toe (artikel is 15 juli 2013 geschreven)
Ik ben misschien niet helemaal into the gaming-laptops, maar wat is de logica achter het wel upgraden van de 14 inch variant naar een QHD-resolutie en de 17 inch variant niet upgraden naar die resolutie? Mij lijkt dat je juist op een grotere monitor juist een betere resolutie zou willen?
Gamen op een 14 inch laptop kun je qua schermgrootte zowiezo al je vraagtekens bij stellen, daar gebruiken de meeste gamers immers een 17 inch laptop voor. De 14 inch versie van Razor heeft een touchscreen, dat zal de reden zijn voor een upgrade naar een hogere resolutie.
Onzin jij vind 14" te klein.
Op de bank op schoot echter een prima maat.
Als ik toch al op een stoel moet zitten pak ik liever een volwaardige pc, dan heb je er gelijk een goed toetsenbord bij.
Verder is 14" handiger mee te nemen.
Ik gebruik mijn 13,3" niet alleen om te gamen. VMware en ook office toepassingen.
die 17 inch is nog uit het full-hd tijdperk toen 4k nog niet erg populair was
Ik kijk al even uit naar deze laptop, jammer genoeg kan je deze in Europa nergens vinden.
Hopelijk komt er met deze release ook een lading naar Europa maar ik weet niet of ik deze upgrade nu goed of slecht moet vinden. Ik wil gewoon een portable dat echt geen baksteen is en dat ik kan gebruiken voor een leuke game op te spelen.
Probeer de MSI GS60 of 70?
Jammer genoeg is dat een baksteen voor mij.
17 inch , is echt te groot
15 inch, vind ik ook te groot, geen laptop meer eigenlijk

14 inch of 13,3 zou perfect zijn als het gewicht het toe laat. Deze blade is interessant maar toch geen mogelijkheid voor ons in Europa denk ik en nu dat hij zwaarder is heb ik toch mijn twijfels.
personal taste denk ik, 15.6'' is de meest gebruikte maat, zelf werk ik met 17 inch en dat vind ik nog helemaal geen baksteen, tenzij je hem puur gaat gebruiken op schoot voor de trein..

MSI heeft daarin ook een ontwikkeling in 14 inch gaming notebooks, de andere merken zullen vast wel volgen.

MSI GE40 kijk maar.

Ik zie niet waarom je op een hoog niveau zou willen gamen op een 14 inch notebook, het scherm is zo klein en bij gamen ga je de laptop toch wel op een tafel leggen lijkt mij.
W230st van clevo 13,3" 1080p met een gtx765m. Top scherm,toetsenbord en zeer brakke speakers. De rest is middenmoot.

Er is ook nog een barebone msi van 14" met een gtx760m maar die kreeg matige reviews.
MSI krijg je in dit geval een stuk meer voor je geld ja
Ik vond de vorige al een super versie, maar nu met dit scherm is het helemaal een geweldig apparaat. De touchscreen is leuk, maar denk niet dat je dit echt veel zal gaan gebruiken als ' gamer' .
Ik vraag me alleen af in hoeverre Razer zijn eigen grootspraak nu aan het verloochenen is: de CEO verdedigde de keuze van het stuitend slechte 900p scherm van de eerste versie met een verhaal over response times (IPS was niet snel genoeg voor gamers), en dan komen ze nu met een compleet non-gamercentrische randzaken als touchscreen en een schermresolutie die zelfs hi-end desktop GPU's aan het zwaar zweten brengt (ok, schalen naar 1600x900 is een optie). Ben trouwens benieuwd wat voor type paneel gaan gebruiken, en hoe deze zich kwalitatief verhoudt tot het scherm van het actuele model.

Ik vermoed dat de overige modellen steeds 200 dollar duurder zijn trouwens, wat ook bij de huidige generatie het geval is ($1800 voor de 128GB versie, $2000 voor 256GB, $2200 voor 512GB) - vind 400 dollar voor de nieuwe toch wel een heel forse meerprijs (ondanks de betere GPU en de imo. nutteloze hogere resolutie - 1080p lijkt me meer dan voldoende voor een 14" gaming laptop).
Ik vind de Blade een prachtige laptop met een fantastisch ontwerp, maar de prijs van zowel de oude als de nieuwe vind ikzelf, ondanks dat het absoluut een premium product is (Macs voor gamers, if you will), nauwelijks te rechtvaardigen. De grootste verworvenheid van de Blade vind ik dan ook dat het de markt voor gaming 'ultra'books min of meer gestalte heeft gegeven, en dat andere fabrikanten als MSI, Gigabyte en Lenovo nu ook serieus met <15" gaming laptops aan de slag zijn (met vaak min of meer identieke hardware voor een fractie van de Razer-prijs).


Bizar trouwens dat het nieuwe 17" model het met mindere specs moet doen, terwijl deze in principe meer ruimte heeft voor de koeling en dergelijke. Zeker nu Gigabyte met de Aorus X7 de lat weer een stuk hoger heeft gelegd.


Edit: las zojuist dat de 256GB variant $2400 kost, de 512GB variant $2700,-
Daarnaast is het scherm een IPS-paneel.
Zie:
- http://www.anandtech.com/...lade-14-qhd-with-gtx-870m
- http://www.razerzone.com/gaming-systems/razer-blade

[Reactie gewijzigd door w00t00w op 13 maart 2014 11:00]

Mooie laptop, strakke afwerking en erg goede specs! De prijs daarentegen is hoog maar je krijgt veel voor je geld.
Alleen snap ik niet wie er gaat gamen op een laptop en al helemaal niet op zo een klein scherm. Gamen hoor je (vind ik) op een desktop te doen.
MIjn ervaring is dat dat prima gaat (heb geen Razer Blade, maar een 14" laptop met vergelijkbare specs). Gewoon op de bank, laptop op tafel (op een afstand van plusm. een meter is het op een 14" scherm prima spelen) of doorlussen naar je TV wanneer je wil gamen op the big screen, en bedienen met een XBox 360-controller.
Bijkomend voordeel van dit soort thin-and-light gaming laptops is dat je ze ook prima overal mee heen kan nemen: laptop, voeding, controller en eventueel een HDMI-kabel passen probleem in een gemiddelde rugzak.

Tuurlijk, performance-wise is het geen vergelijking met een desktop, maar mijn laptop trekt de meeste games (BF3/4, Tomb Raider, Bioshock, GTA IV) prima op medium-high (soms zelfs ultra) op 1080p, zolang je maar rustig aandoet met resource-vretende opties als anti-aliasing, tesselation, ambient occlusion en dergelijke.
Wat ik weer niet van razer snap is dat ze 14'' een mega resolutie geven, maar een groter scherm doen ze dan weer niet?

De prijzen van de vorige blades waren al hoog, maar dit gaat wel erg belachelijk worden.
ze hebben nog geen grotere razer blade dit jaar uitgebracht....