Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 18 reacties

De Amerikaanse ontwikkelstudio Stoic Games heeft bekendgemaakt te zijn begonnen met het maken van een tweede deel van role-playing-game The Banner Saga. De komst van een tweede deel hing af van het succes van het in januari uitgebrachte eerste deel.

De drie oprichters van Stoic Games maakten donderdagavond via de Facebook-pagina van The Banner Saga bekend dat het tweede deel er zal komen. De ontwikkelaars bedanken In de post gamers voor hun steun en kondigen aan dat ze, na een korte pauze, zullen beginnen aan de ontwikkeling van het tweede deel. Wanneer dat tweede deel van The Banner Saga moet verschijnen, is nog niet bekend.

The Banner Saga was van het begin af aan bedoeld als een trilogie, maar Stoic Games hield altijd een slag om de arm. Toen Tweakers kort na het afronden van de review van het eerste deel contact opnam met de studio, liet Stoic weten dat het succes van het eerste spel bepalend zou zijn voor de komst van een tweede deel. Op Facebook lieten de ontwikkelaars weten dat zij in de feedback op het spel geen klacht zo vaak hoorden als 'het verhaal is nog niet af'. Dat leverde de studio blijkbaar voldoende vertrouwen op om te beginnen met de ontwikkeling van het tweede deel.

Het in januari verschenen eerste deel van de role-playing-game zag het levenslicht dankzij een inzamelingsactie op crowdfunding-website Kickstarter. Het spel laat spelers een avontuur beleven vanuit verschillende perspectieven binnen een op oude vikingmythen gebaseerde spelwereld. The Banner Saga is te downloaden via Steam en draait op de pc en de Mac.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (18)

Grappig om te zien dat deze franchise en ontwikkelaar zoveel aandacht krijgt :)

Als King.com van Candy Crush Saga niet had geklaagd over het gebruik van het woord 'Saga' dan bleef deze game grotendeels onder de publieke radar.
Nope. Ik had em voor die aanklacht al gereviewd ;)
En dat maakt het nog steeds niet bekend :P

Ik wil niet zeggen dat dat aanklacht alleen voor de bekendheid heeft gezorgd, maar het heeft enorm bijgedragen...
Het heeft zeker geholpen inderdaad, maar ook daarvoor was er al behoorlijk wat buzz rond de game. De Steam-community, de Kickstarter backers, de gaming websites, overal speelde het al. Maar de controverse heeft zeker meegeholpen.

Ik ben benieuwd hoe het verhaal verder gaat, en hoeveel er aan de gameplay gesleuteld gaat worden. Wat mij betreft valt er nog wel het één en ander te verbeteren aan de gevechten, maar in grote lijnen had ik er al veel plezier in en de diepgang vond ik niet slecht. Ook benieuwd of Stoic opnieuw naar crowdfunding moet grijpen voor financiering, of dat de eerste game genoeg oplevert om de tweede te kunnen ontwikkelen. Het zijn geen enorm dure games om te bouwen lijkt me, en de hele opzet bestaat nu al waardoor een tweede wellicht goedkoper is om te ontwikkelen dan de eerste. We zullen het zien.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 7 februari 2014 12:41]

Tis dat jij er nu over begint.. maar ik had deze game dus echt niet gelinkt met het Candy Crush geneuzel.

Ik kende de game enkel van de review hier..
Als een game toch enkele crowd funding doelstellingen haalt (ik weet niet hoeveel ze exact binnen gehaald hebben) dan wil dit toch zeggen dat er al een basis aan aandacht voor is. Het zal niet zo bekend zijn als een triple A titel maar er is toch een zeker "buzz" aanwezig.

On topic: Ik ben enkele dagen geleden met de eerste banner saga begonnen en ik vind het tot hier toe zeker geen slechte game. Het constante keuze en gevolg mechanisme zorgt ervoor dat je over elke keuze 10 keer nadenkt eer te handelen. Persoonlijk vind ik het leuk om te zien dat games met een aparte insteek zoveel succes kunnen hebben dat ze een vervolg krijgen.
Mwaaaaah. De Kickstarter van Banner Saga heeft dankzij meer dan 20.000 backers meer dan 700.000 euro opgehaald, wat meer dan 700% van het oorspronkelijk gestelde budget voor het spel was. De online versie van het spel was in februari 2013 een van de eerste (de eerste?) succesvolle game opbrengsten na de Double Fine Adventure Kickstarter. Het heeft als featured game op Steam gestaan, staat als featured game op GOG.com, en is door alle grote reviewers gereviewd.

Ik denk eerlijk gezegd dat er door de Banner Saga 'Saga' saga met King.com meer gamers bekend zijn geraakt met King.com dan met de Banner Saga 8)7 . Ik had namelijk werkelijk nooit van King.com gehoord.
Dat is nog eens goed nieuws! Ik ben benieuwd of ze voor een compleet nieuwe opzet kiezen of doorgaan op de huidige gameplay.

Zolang het artwerk maar zo goed blijft!
Ik heb deze game zelf, geweldige game!
De muziek, het artwerk, de keuzes die zowel in het gevecht als erbuiten invloed hebben op de hele gameplay. Heb lang niet meer zo genoten van een indie game als deze.

Ik denk wel dat ze verder gaan waar het eerste deel gebleven is, er waren nog wat dingen in het verhaal dat open gebleven waren. Ik kan niet wachten tot dit deel ook uit is.
Ik speel het spel zelf ook, en moet zeggen dat het een heerlijke gameplay, storyline en artwork heeft en dat de uren voorbij vliegen. Een echte aanrader. Daarnaast heb je geen monster pc nodig en kun je dit relatief eenvoudig op je laptop spelen. Daarnaast is het geen probleem om even te stoppen sinds de game niet verder gaat tot dat je op verder klikt dus prima om te spelen en als je wil ernaast een beetje de nodige mailtjes beantwoorden en of social media te checken.

Perfecte game dus naast een fulltime job.
Goed om te horen! Heb na de review van tweakers de game ook gedownload en intussen uitgespeeld.
Het was we duidelijk dat het verhaal nog niet af was, en dat er een vervolg aan hoort. Goed om te horen dat de ontwikkelaars nu voldoende vertrouwen hebben om ermee door te gaan :)

De uren vliegen idd voorbij tijdens het spelen. Na het TESO weekend nog is op een hogere moeilijkheidsgraad proberen ..:)
Nee, het originele FF Tactics battlesysteem zitten meerdere ´lagen´ in het battlesysteem (hoogte/diepte).
Het heeft er natuurlijk wel 'iets' van weg.. maar ook weer niet :p
Zeer goed om te horen!

Ik vind het zelf een prachtige game met een sfeer waardoor je helemaal in het verhaal geslokt word. De muziek is top en ook de gevechten hebben toch meer diepgang dan je in eerste instantie denkt.
Hopelijk komt de iPad en PS3 versie ook gauw! Die zouden ze na de 1e release gaan maken.
Is er al iets gedaan aan het feit dat je relatief eenvoudig van de AI kan winnen door z'n eenheden te verzwakken zonder ze te doden? Op deze manier kunnen de sterke eenheden van de AI minder vaak bewegen namelijk. Ik houd van turn-based combat games, maar dat las ik in een review en weerhield mij er van de game aan te schaffen.
Dat kan inderdaad, zelfs op de hoogste moeilijkheids graad is het een makkelijk spel.
Je moet gewoon de enemy units naar 1hp brengen en ze daarna 1 voor 1 doden, zo simpel als dat is het.
toemaar.. nogmeer spelverzoeken

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True