Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 89 reacties

HTC heeft een goedkope smartphone gepresenteerd met 4,5"-scherm. De Desire 310 verscheen op de Europese site van HTC, maar de fabrikant heeft de pagina inmiddels verwijderd. De telefoon heeft ruimte voor twee simkaarten en een quadcore-soc.

De Desire 310 beschikt volgens het Japanse blog Ameblo over een MediaTek MT6582M, een soc met vier Cortex A7-processorkernen op 1,3GHz en een Mali 400MP2-gpu. HTC gaat zelf op de verwijderde pagina, die nog te vinden is in de cache van Yahoo, niet in op welke soc precies gebruikt wordt, waarbij de mogelijkheid dus ook nog bestaat dat het om een goedkopere Qualcomm-soc gaat, zoals de Snapdragon 200 of 400. Het werkgeheugen heeft een grootte van 512MB, terwijl de opslag 4GB is, waarvan 1,8GB voor de gebruiker beschikbaar is.

De Desire 310 heeft een 4,5"-scherm met een resolutie van 854x480 pixels, waarmee de lcd 217 pixels per inch heeft. De telefoon heeft ruimte voor twee simkaarten en beschikt over ondersteuning voor 2g en 3g op in Nederland gebruikelijke frequenties. De maximale snelheid van 3g is 21Mbit/s. De accu heeft een capaciteit van 2000mAh.

Qua ontwerp lijkt de Desire 310 op de vorig jaar uitgebrachte Desire 300. De smartphone draait op Android 4.2 met HTC's skin Sense. De telefoon bevat HTC's homescreen BlinkFeed en kan foto's en video's zelf omzetten in 'highlight video's', een functie die de fabrikant introduceerde met de One vorig jaar.

Dat de Desire 310 naar Nederland komt, ligt voor de hand omdat op een Nederlandstalige pagina van HTC de smartphone genoemd staat met een Nederlandstalige marketingslogan. Wanneer en voor welke prijs de Desire 310 uit moet komen, is onduidelijk. HTC laat tegen Tweakers weten 'geen uitspraken over de roadmap te doen'.

HTC Desire 310

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (89)

512MB werkgeheugen... Dat zal de bottleneck worden voor dit Android toestel. Bij mijn Xperia hield ik er bij een schone installatie maar 180MB van over (en kreeg je problemen als je onder de 75MB vrij werkgeheugen kwam), aangezien HTC veel extra opties in de Sense ROM heeft gebouwd is de kans groot dat je er minder van onderhoud dan bij Sony.
Daarbij was dit een mooie testcase voor Kitkat, met deze zeer verouderde specs.
Jammer ze slaan hier de plank dus volledig mis, voor de groep die naarstig op zoek is naar een dualsim telefoon. Als het een prijsje rond de ¤149 mee zal krijgen, dan maken ze nog kans om ze goed te verkopen....
Ik heb een HTC met 512MB en die werkt soepel. Voor zulke toestel brengen ze wel een speciale versie van Sense uit hoor.
Kitkat is juist ontwikkeld om ook op horloges en low-end telefoons te draaien, juist met 512MB geheugen.
Daarom is het juist onhandig dat er hier voor 4.2 is gekozen en niet voor Kitkat (4.4)........ |:(
Dit komt voornamelijk omdat er voor de MediaTek SOC's nog geen Kitkat builds zijn.
Op XDA developers is er voor de meeste MT toestellen nog geen op 4.4-gebasserde ROM.

Zelf loop ik met een redelijk rappe midrange MT-based telefoon rond, de Zopo ZP980 (ook bekend als C2 in een iets andere uitvoering.). Als dualsim Android telefoon is deze dik in orde, ook dankzij quadcore en een hele goede scherm. Deze draait om de bovengenoemde reden nog steeds 4.2.
Mediateks zitten over het algemeen in Chinese toestellen, dit is 1 van de 1e keren dat ik een groot merk (met Wereldwijd verkooppunten) langs zie komen met een MediaTek cpu.
Dat de R&D afdeling van Xiaomi, Yiayu en veel andere kleinere merken, geen geld hebben om 4.4 uit te brengen op hun telefoon snap ik op zich wel. HTC zou toch geld genoeg hebben om een ROM te schrijven voor hun nieuwe telefoon of zullen ze het toestel niet zelf maken, maar inkopen bij een Chinees bedrijfje en zetten ze daar hun eigen logo op? Just like the good old times waarbij zij eigenlijk zelf dat kleine bedrijf was die voor T-mobile, O2, etc. telefoons maakte?
(I-mate en Qtek waren merken die HTC zelf maakte, maar waarmee ze nog niet naar buiten traden met High Tech Computer)
Alcatel is toch een redelijk bekend merk in Europa, die leveren al een tijdje dualsim telefoons met Mediatek chips.
Alcatel is net zo bekend als Motorola dat tot 6 maanden geleden was of net zo bekend als Philips was op het gebied van telefonie. Ze verkopen alle 3 momenteel telefoons, maar 10 jaar geleden betekenden ze nog echt iets, ik denk niet dat ze nu in een top-10 enquete voor zullen komen. Tegenwoordig zijn de grootmachten toch wel Apple, Samsung, HTC, LG en op verre achterstand Sony.
Lenovo is weliswaar een groot merk, maar niet hier in Europa. Hetzelfde geldt denk ik ook voor Alcatel en Philips (Philips maakt nog steeds telefoons, maar alleen voor de Chinese/Russische markt).
Philips telefoons zijn nergens in Europa te koop, Alcatel ligt zo ongeveer in elke supermarkt en telefoonwinkel - dat is wel een verschil.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 30 januari 2014 16:30]

Die heeft toch 1 GB aan ram? Lijkt me dat de HTC dan ook met 1 GB aan ram uitgevoerd moet worden om een beetje soepel te kunnen draaien, de extra kosten zullen niet op wegen tegen de gebruikerservaring. Ik heb zelf een Ocean X7 gehad, liep ook als een trein maar had wel een GB aan Ram.

HTC lijkt me met deze telefoon een beetje de weg kwijt en zal het moeilijk krijgen... ik kan me namelijk goed voorstellen dat Lenovo op korte termijn met kaskrakers over de brug komt nu ze Motorola gekocht hebben. In China worden de telefoons van Lenovo ook goed verkocht, met Mediatek soc, nu ze het netwerk van Motorola in kunnen zetten lijkt het me een kwestie van tijd voordat we hier ook over de telefoons van Lenovo kunnen beschikken...
Dat klopt, de ZP980 heeft 1 GB RAM. Het is dan ook een toestel met betere specs dan de HTC in deze artikel. Maar dat moet ook wel vanwege het scherm, niet zozeer dat ie dualsim is.

Ik ben het mee eens dat deze telefoon niet ideaal is en zal bij personen die meer eisen van hun Android telefoon dan bellen, mailen en een beetje internetten, niet geheel aansluiten.

Op het moment dat er wel Androind 4.4 voor MT SOC's komt, zullen toestellen zoals deze HTC weer aantrekkelijker worden vanwegen de optimalisaties. Ik draai naast mijn Zopo ook een oude Galaxy S1 met daarop 4.4 via Cyanogenmod 11. Het is niet super snel, maar het werkt wel goed.
Ik heb net een half uur geleden mijn HTC 606w dual sim ontvangen uit China, hij ligt nu aan de lader. Ik was al een tijd op zoek naar een dual sim telefoon met normale specs, maar die zijn in Nederland niet te koop.

Waar mensen goed op moeten letten is dat er tegenwoordig twee type dual sims op de markt zijn: de dual sim Stand By en de dual sim Active.
In Nederland zijn bijna alle telefoons Dual Sim Stand By wat betekent dat je één antenne hebt en dat je softwarematig van simkaart wisselt als je de telefoon gebruikt. Beide kaarten zijn actief, en kunnen telefoontjes ontvangen, maar als je op de ene sim gaat bellen is de andere onbereikbaar omdat de antenne bezet is. Dit type toestel is met name geschikt als je in een gebied woont met slechte dekking of bij de grens en van simkaart wilt wisselen als je de grens over gaat. De Dual Sim Active heeft twee antennes en kan daarom twee simkaarten tegelijkertijd ondersteunen en blijven ook actief als je aan het bellen bent. Voor mij persoonlijk was dit een must omdat ik juist altijd bereikbaar wil zijn als ik op mijn telefoon bezig ben.

Na een lange zoektocht naar een dual sim active heb ik er een gevonden in China voor niet een belachelijk hoge prijs zoals de HTC one Dual sim (die ook active is). Uiteindelijk heb ik de 606w op de kop kunnen tikken voor EUR 250.- incl alle kosten, een prijs om te overzien. Vanavond testen of ik alle instellingen goed krijg :)
Weer zo'n net-niet toestel. Waarom kan er niet gewoon een hi-end toestel worden uitgebracht met dual-sim? Dat zou ik wel interresant vinden, maar dit is het gewoon weer net niet :(
Door een Mediatek processor te gebruiken is de dual sim functionaliteit veel simpeler in te bouwen, bijna alle Mediatek processoren hebben standaard dual sim functionaliteit. Qualcomm en anderen passen dit niet standaard toe.
Dat is waarschijnlijk omdat dit meer voor zakelijk gebruik is. Waarbij het vaak niet belangrijk is dat het een 'hi-end' toestel is.
Je gebruikt zo'n dualsim juist zodat je zowel je zakelijke als je privé-simkaart kunt gebruiken. En privé vind ik goede specs wél belangrijk.
Ben het daar mee eens. Als je een dual sim toestel zakelijk / prive gebruikt moet ie aan beide criteria voldoen.

Zit dan ook met smart te wachten op de Galaxy Grand 2 of overweeg een HTC One dual sim te importeren. Te bizar dat alle dual sim telefoons in Nederland zo low end zijn... :(
Tsja ik zie het nog anders. Ik zou er eentje willen voor het KPN netwerk en eentje voor het vodafone netwerk.

Ik kan me van de werkgever uit voorstellen dat die niet een telefoon aankoopt opdat je privesim erin past. Als je die zelf wilt kopen en de zaken sim erin doet is het je eigen beslissing. En dan ook zou ik een top toestel willen en daar zit ik dus ook tijden op te wachten en dit is nu niet echt een topper.
t-bl doelt waarschijnlijk op het feit dat er zakelijk meer naar de prijs wordt gekeken en de specs van een smartphone van ondergeschikt belang zijn voor de werkgever. In dat geval zou een keuze voor dit toestel wel een logische zijn. Op het hogere management na voldoet deze mid-end HTC waarschijnlijk prima.
Voor zakelijk zal er iets meer geheugen in moeten, met 1Gb zou het prima voldoen.
Reden waarom is ook eenvoudig, als bedrijf draai je naast de standaard functies als bellen en messaging ook vaak device management, encryptie en andere beveiliging op een toestel mee. Dat kost processor en geheugen capaciteit.

Als het nu Android 4.4 zonder HTC Sense skin was geweest ipv 4.2 met Sense, had je het met 512 Mb wel kunnen redden, maar dat is niet het geval in dezen, dus kom je te krap uit met het geheugen.
Of nog beter een toestel met WP8, die was met een dual core processor sneller geweest dan een quad core toestel met Android.

Trouwens, een zakelijk toestel met Android? Dat is vrij achterhaald. Ik heb al van verschillende bedrijven gehoord die Android verbieden ivm de slechte beveiliging en onstabiliteit.
Weer zo'n net-niet toestel. Waarom kan er niet gewoon een hi-end toestel worden uitgebracht met dual-sim? Dat zou ik wel interresant vinden, maar dit is het gewoon weer net niet :(
Dan is misschien een dualsim-smartphone met octa-core-processor handig voor je, zo als de MediaTek MT6592, een erg snelle Processor en een aardige sneller GPU een Mali-450 MP4 @ 700 MHz.

Zo als de Goophone N3.

En er zijn er nog veel meer.
tuurlijk wel, misschien niet om te gamen. maar wel omdat het personeel dat graag wil en ook kan krijgen met de grote zakelijke abo's.
aan de andere kant is zakelijk nou net niet de markt waar htc zit (ook al zouden ze dat best willen) momenteel is dat echt hoofdzakelijk iphone.
Misschien dat tweakers met hun vaak goede contracten, leasebakken en ja, dure telefoons een vertekend beeld hebben... maar er zijn heel wat bedrijven die gewoon een paar honderd van die goedkope telefoontjes (relatief) kopen die goed genoeg zijn voor het zakelijk gebruik, die gaan echt geen telefoons van 500 euro kopen hoor en de werknemers hoeven al helemaal niet te denken dat ze een telefoon uit mogen zoeken.
Aan de andere kant zie ik diezelfde bedrijven niet echt een reden hebben om voor een dual sim telefoon te kiezen, dus ja ik zie ook niet helemaal de reden waarom die dual sim toestelletjes altijd van die budget specs moeten hebben.
De meeste hier die een zakelijke telefoon hebben (dus niet de managers, maar de werknemers die regelmatig in het buitenland zitten) hebben een of andere Nokia.

Sommige een S2. Maar high end telefoons zijn hier bijna niet te krijgen. En terecht ook in mijn ogen. Je moet ermee kunnen bellen. Niets meer niets minder.
o.k. misschien heb ik idd een beetje vertekend beeld, maar in mijn idee wordt er meer gemaild dan gebeld en sms, bovendien staan er enorm veel afspraken/data op servers.
fyi, ik heb helemaal geen zakelijke telefoon, dat is enkel voor de buitendienst en managers
vroeger was 'high-end' en 'zakelijk' een synoniem

denk dat heden dag nog steeds zo is; een werknemen die vd baas een toestel krijgt/mag uitzoeken, kiest men meestal voor de snelste/nieuwste/hipste - dan ga je niet met zoń budget kreng lopen kutten
Tegenwoordig (crisis blabla) legt de baas juist steeds vaker een budget op omdat ze ook inzien dat een mid- of low-end telefoon ook prima belt.
Ik zie juist steeds meer "Bring you own device". Heb op mijn werk een telefoonbudget. Heb een simkaart van de zaak en x euro per maand toelage voor een telefoon. Toelage is toereikend voor een basis toestel. Heb zelf een high end smartphone en daar betaal ik dan zelf extra voor. Win-win situatie. Bedrijf hoeft geen telefoons aan te schaffen, ik werk met de telefoon die ik wil en het kost me minder omdat ik een toelage krijg voor de telefoon.
Ja, of dat, is in principe hetzelfde. Ik mag ook een dure telefoon, maar boven zoveel euro moet ik gewoon zelf betalen. Ook een win-win. Althans, als ik een supergoedkope neem krijg dan weer geen geld erbij...
Naar wat ik heb gezien wordt een dual-sim toestel in Nederland eerder prive aangeschaft, omdat de werknemer niet een eigen toestel en een toestel van de baas wil meezeulen, en dus liever het werk-nummer er op zijn eigen toestel bijneemt. En dan moet het wel fatsoenlijke specs hebben. Ik ben bang dat HTC weer de markt niet doorheeft.
Ik heb inderdaad zelf een dual-sim toestel aangeschaft omdat ik het zat was om steeds met twee toestellen op zak te lopen.

In eerste instantie was het een simpele samsung (dumb Phone), nu is het een Wolfgang van de Aldi.

Voor mij is dat ruim voldoende.
Zakelijk vind ik 2 simkaarten wel handig, maar heb ik niet al die "kracht" en hoge specs nodig..
Misschien zijn er ook wel mensen die niet zo'n hi-end toestel nodig hebben maar wel een aardige dualsim goed kunnen gebruiken of willen hebben of kunnen betalen ;)

[Reactie gewijzigd door Gemeijer op 30 januari 2014 10:22]

Waarom kan er niet gewoon een hi-end toestel worden uitgebracht met dual-sim?
HTC One is er met dual sim, Galaxy S4 ook, Galaxy Note 3 ook...
Dat mag je onder andere de telecom providers aanrekenen. Zij zetten de gsm fabrikanten onder druk om geen dual-sim bij high-end smartphones toe te passen. Waarom? Omdat je anders hele lucratieve constructies kan maken met 2 SIM-kaarten waardoor de providers veel geld mislopen.
Wat een onzin, kijk eens een post boven je.
Naar welke reactie moet ik kijken aval0ne? Ik zeg niet dat het de enige reden is maar wel een van de.

Ik typ dit nu ook op mijn telefoon en kan zo 123 niet het artikel opzoeken wat mijn post onderbouwd maar google het even en je weet dat ik geen onzin praat.

In de VS heb je bijvoorbeeld veel meer voordeel met 2 SIM kaarten dan in Europa en als je zoals Dreamvoid hieronder al zegt veel in het buitenland bent is het nog handiger om 2 SIM kaarten te hebben waardoor je bundels gemakkelijk met elkaar kaar combineren.

Graag hoor ik van je waarom ik onzin praat...
Zoals Dreamvoid hierboven al zegt worden er wel degelijk high end toestellen met dual sim geproduceerd, ook de hier in Europa bekende toestellen. Dat ze hier in Nederland niet verkocht worden lijkt me eerder omdat providers hier landelijk dekkende netwerken hebben en er daardoor minder nut voor is dan in sommige andere delen van de wereld. Met als resultaat dat ze er potentieel verlies op draaien. Concurrentie zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben.

Dit lijkt me een stuk aannemelijker dan jouw bewering dat telecombedrijven fabrikanten onder druk zetten. En totdat ik een onderbouwing daarvan zie, geloof ik er niet veel van.

Maar dat buiten beschouwing gelaten lijkt me dit een prima vervanger voor mijn huidige toestel. Wellicht is dual sim het waard om wat in te leveren op specs, want daar zit ik toch al een tijd op te wachten. Aan de ander kant: de Huawei Ascend G700 kost ook bijna niets en die heeft m.i. interessantere specs.
Ze worden wel geproduceerd maar niet verkocht en daar ging het mij om. Dit terwijl Dual-Sim in opkomende markten juist heel aantrekkelijk zijn. Markten waarbij geld besparen een belangrijk onderdeel is.

Onder druk zetten is wellicht wat te sterk verwoord maar het komt er op neer dat de providers ze niet willen hebben omdat ze het niet willen/kunnen verkopen door wat voor reden dan ook. Ik denk ook dat de markt voor dual-sim niet groot is maar dat je met dual-sim zeker goedkoper uit kan zijn (duurder voor de provider) in sommige gevallen. Zeker als je veel reist en/of je telefoon voor thuis en werk wil combineren of dat je in bijvoorbeeld de VS zit waar het bereik erg verschilt tussen de providers.

Ik denk zelf dat het een beetje van beide is.
Probleem is meer dat high-end telefoons vooral in combinatie met abonnementen worden verkocht, en dat zitten de providers er natuurlijk wel tussen.

Losse telefoons zitten voornamelijk in het budget segment, daarom zie je daar ook bakken met dual-sim telefoons.

Voor HTC is het dus zinnig om budget telefoons met dual sim in NL te verkopen voor de losse verkoop, terwijl losse HTC One toestellen sowieso niet echt verkopen, dual sim of niet.
Bijzonder irritant, want als je die providers vervolgens vraagt of ze een europese databundel met 2 nummers (bv Frans en Nederlands) op 1 sim kaart kunnen leveren, dan kunnen ze dat niet eens...als je veel reist moet je dus wel aan de dual sim.
Dual SIM én SD-kaartlezer ... nu de rest van de specificaties nog.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 30 januari 2014 11:20]

Waar haal jij vandaan dat er geen microSD kaart in kan? Volgens de Yahoo cache pagina die in het artikel gelinkt wordt zit 'ie er wel in.

"Expansion card slot supports microSD memory card for up to 32GB additional storage (card not included)"

[Reactie gewijzigd door Deadsmell op 30 januari 2014 11:03]

Inderdaad nogal Net-Niet.
De Moto G is op ebay te vinden als dual-sim voor zo'n 220E. 4,5", 720p, Snapdragon 400 en 1GB ram. En hopelijk nog even goede software support. Een redelijke mid-range met dual-sim support voor weinig.

Verder is er weinig keus. De HTC One is ook als Dual-sim te vinden, maar voor belachelijk hoge prijzen..
gewoon even up to date zijn. HTC one dual sim is gewoon verkrijgbaar in EU. zie http://www.htc.com/uk/go/htc-one-dual-sim/
Omdat de Telco's dat niet willen. Dat is tenminste toen op de meeting door HTC gesuggereerd.
Een goed alternatief is juist een low-end dualsim Android nemen, maar daarbij een midrange/high-end 7" tablet zoals een Nexus 7 of vergelijkbare Samsung. Mijn vader gebruikt deze oplossing en hij heeft hier positieve ervaringen mee.

Het is natuurlijk aan jou wat je uiteindelijk bij je wil hebben en nodig hebt.
Huawei Ascend p700 heeft anders best goeie specs en dualsim. Vriend van me heeft deze telefoon en is er erg tevreden over. Huawei doet het sowieso goed de laatste tijd.
Is het nu dat je met een dual-sim beide sim kaarten tegelijkertijd actief hebt, dus beide een bericht kan ontvangen of versturen zonder eerst de ene te moeten deactiveren en met de andere moet aanmelden?
klopt, je bent op beide simkaarten bereikbaar.
alleen mobiel internet kan maar op 1 simkaart tegelijk. dit kun je in de instellingen vrij eenvoudig omwisselen indien nodig.
ik heb zelf een iOcean x7, ook dual-sim en gebruik makend van dezelfde soc-leverancier: mediatek.
Internet is beschikbaar op beide simkaarten, maar 3G/4G is vaak maar op 1 simkaart beschikbaar (!!groot verschil!!). Er is volgens mij 1 telefoon die (zonder tweaks) 3G op beide simkaarten aanbied. Ik ben even het merk kwijt, maar het heeft hier op Tweakers gestaan.

Verder kun je Whatsapp/FB op beide simkaarten binnen krijgen, dit gaat echter niet via de officiele whatsapp-app, maar met bijvoorbeeld "2 lines for whatsapp", hiervoor heb je echter wel roottoegang nodig.
https://play.google.com/s...ft.twolines.android&hl=nl
Een Dual-sim met 3G+ mogelijkheid op beide sims is de Allview V1 Viper. Die heb ik sinds vandaag. Je moet dan wel het 3G signaal handmatig omzetten. Is zeer handig als je in België woont en in Nederland werkt :-)
Ik heb een Thl W7+ met een Belgische en Nederlandse simkaart erin. Als ik in Nederland ben, heb ik best hoge snelheden, en in België ook? Misschien moet ik wat meer video's van katten bekijken en dan zie ik het verschil wel :)
Is er een reden waarom die dual-sims altijd maar matige hardware heeft ?
De makkelijkste manier voor een fabrikant om dual-sim te maken is om Mediatek chips te gebruiken. Mediatek heeft nl een hele goede dual-sim implementatie in hun referentie-Android distro zitten. Bijna alle telefoonfabrikanten pakken simpelweg die Mediatek ROM, schuiven daar wat eigen apps in en en klaar.

Enige nadeel: de Mediatek chips zijn traag.

Met Qualcomm chips is ook dual-sim mogelijk, maar dat schijnt nog relatief veel werk voor fabrikanten te zijn om de software kant netjes draaiend te krijgen. Bovendien worden de meeste high-end telefoons icm provider abonnementen verkocht, en die zien dualsim telefoons absoluut niet zitten.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 30 januari 2014 15:54]

Vind jij dan dat de Samsung S4 en de HTC One matige hardware hebben?
In Nederland hebben deze geen dual sim.
Vorige jaar was er volgens HTC niet genoeg vraag naar een dual sim toestel:

nieuws: HTC heeft geen plannen voor dualsim-telefoons in Nederland

HTC heeft totaal geen inzicht wat ze aan het doen zijn!
Op een jaar kan veel veranderen. Nieuwe tijden, nieuwe inzichten. Moet toch kunnen?
Best aardig als backup-toestel. Snel genoeg voor het browsen, Google Maps en foto's, maar geen ruimte voor niet-essentiele apps.
Het is voor zakelijk gebruik inderdaad niet nodig om een (muggenziftmodus aan): High-end (Muggenziftmodus uit) toestel te hebben.

Voor mij persoonlijk maakt dit wel uit omdat ik mijn telefoon ook voor privé gebruik en dan wel hoge eisen stel. Dus een high-end toestel naast deze, beide met dual-sim, zou een uitkomst zijn.
Wat kiswum ook al min of meer zei: 512 MB voor Android 4.2 + HTC skin: Dat wordt niks. Ik had 512MB op m'n vorige telefoon (Blu Vivo 4.3 dual sim). Stock 4.1 JB was niet te doen: Ja, net als kiswum had ik aanvankelijk ook ca. 200MB over, maar zodra je een paar apps gaat installeren (FB, WhatsApp, ..), dan begint de ellende al: Spontaan afsluitende apps, Swype die er mee kapt, etc. En dan had ik nog niet eens echt spannende zaken erop staan als Virusscanner, Weatherapp, oid.

Nee, erg blij hiero met de 2GB in m'n Alcatel OT Idol X dual sim.
Ik denk dat ze hiermee de concurentie met Acer een beetje willen aangaan. De Acer Liquid e2 Duo heeft nagenoeg de zelfde specs (iets hogere resolutie en PPI). Echter heeft de Acer een kale android (nagenoeg stock). Daar staat tegenover dat de videochip van de HTC wat beter is.
http://www.phonearena.com...iquid-E2/phones/8358,7833

Mochten ze met een prijs van rond de ¤150 euro deze telefoon uitbrengen is het an sich nog wel een leuk ding.

//Edit: ram bij phone arena is 1024MB en hier 512, ook op de gecachde pagina. In dan geval zou ik niet meer dan ¤100 euro voor zon toestel neertellen.

[Reactie gewijzigd door whyz op 30 januari 2014 11:26]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True