Google verwijdert Gallery-app uit Android

Google heeft zijn Gallery-app verwijderd uit Android op de Google Play-edities van de Sony Z Ultra en LG G Pad 8.3. Dat blijkt uit de eerste hands-ons met het toestel. In plaats daarvan staat er een app die foto's kan synchroniseren met Google+.

Android GalleryGoogle bracht de Nexus 5 vorige maand uit met zowel de Gallery-app als de G+ Photos-app, maar de softwaremaker had al wel de Camera-app en de Gallery-app losgetrokken: die waren tot aan Android 4.4 gecombineerd in een applicatie. Nu is dus de Gallery-app in zijn geheel verdwenen van de onlangs gepresenteerde Google Play-edities van de Sony Z Ultra en LG G Pad 8.3, schrijft Android Central. Die toestellen komen vooralsnog niet naar Nederland.

Het bedrijf uit Mountain View zou die stap genomen hebben, omdat G+ Photos integreert met zijn sociale dienst Google+, waar de Gallery-app dat niet doet. Daardoor zou het mogelijk meer gebruikers naar zijn sociale netwerk willen toetrekken. Eerder deed Google iets vergelijkbaars met YouTube, waar reacties aan Google+ gekoppeld zijn.

De verwijdering valt op, omdat Google de Gallery-app met Android 4.4 juist nog een flinke update gaf. Bovendien bevat de Gallery-app veel meer opties voor het bewerken van foto's dan de Google+-versie. De Gallery zit sinds het begin in Android. In de Nexus 5 is de Gallery nog altijd wel te vinden.

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

12-12-2013 • 08:02

111

Reacties (111)

111
100
58
7
1
31
Wijzig sortering
Hoop alleen dat automatisch uploaden standaard uit staat, zou wel heel opdringerig zijn anders.

Overigens gebruik ik zelf al een paar jaar Quickpic en eigenlijk nooit meer de Gallery.
In mijn ogen een vele fijnere app met veel meer mogelijkheden.
Voor de geïnteresseerden https://play.google.com/s...om.alensw.PicFolder&hl=nl
Bij Google is het meestal opt-out i.p.v. opt-in dus het kan beide kanten uit gaan. Ik zit hier ook helemaal niet op te wachten en hoe meer Google hun producten opdringt aan mij, hoe meer ik alternatieven zoek. Gebruik nu ook reeds enkele maanden Quickpic omdat het bij de Gallery app te lang duurde om mijn foto 's scherp weer te geven en ik ben echt blij dat ik overgeschakeld ben, wat een verademing.

Bij Hangouts een beetje hetzelfde verhaal als Google+. Product komt niet goed van de grond omdat iedereen zowat Whatsapp gebruikt (ikzelf ook want het werkt een pak sneller dan Hangouts). Wat doet Google ... de standaard SMS app verwijderen en het hele boeltje integreren in Hangouts. Om die reden heb ik de app nu nog steeds niet geupdate, ik blijf bij de oude versie zolang ik kan (die ook al opgedrongen is door Google Talk te vervangen).

Heb zelf ook 2 Google+ accounts. Één waar ik zelf voor gekozen heb, met m'n echte naam en één die automatisch voor mij is gecreëerd (na meermaals te weigeren) voor m'n Youtube account. Ik heb geen behoefte om ze te linken of te migreren omdat ze beide voor andere doeleinden gebruikt worden.

Als Google op deze manier doorgaat, hoeft het voor mij allemaal niet meer. Zolang ik alternatieven kan gebruiken blijf ik bij Android, de dag dat ze hier een stokje voor steken, zoek ik wel een alternatief besturingssysteem.

[Reactie gewijzigd door Largamelion op 23 juli 2024 07:46]

Quickpic is nice ja. Genoeg alternatieve gallerijapps zonder cloudmeuk.
Jammer. want die applicatie word volgens mij meer gebruikt als dat hele Google foto's ding..
Jammer. want die applicatie word volgens mij meer gebruikt als dat hele Google foto's ding..
Ik installeer altijd als eerst quickpic
Sneller en overzichtelijker imo
( maar ik gebruik dan ook geen G+ of Picasa voor mijn foto's )

[Reactie gewijzigd door FreshMaker op 23 juli 2024 07:46]

Ik gebruik de standaard Sony Album app op mijn Xperia SP. Daarnaast heb ik de Google Edition Camera van de S4 geinstalleerd die werkt prima en de gallery app is prima..
Dat doe ik ook altijd.
Maar moet zeggen dat de Gallery met de laatste updates een stuk sneller is geworden.
En het aanpassen van foto's is makkelijker gemaakt. Er is nu bijvoorbeeld makkelijk een filtertje overheen te doen of een kader/rand toe te voegen.
Niet dat je het veel zal gebruiken, en er zullen ook apps zijn die dit kunnen doen.
Maar het is mooier dat het zo geintegreerd zit vind ik.
Idd,ik heb nu bijde op mijn android. alhoewel het automatisch backupen wel handig is...is dat ook echt de enige reden om het te gebruiken...maar ook tegelijk de reden dat ik het niet wil gebruiken.

Ik had nu nog een keuze.
De volgende nexus zal de keuze dus niet geven en zal je dus dwingen om de app te gebruiken.
Er zijn genoeg andere APPs in de playstore die hetzelfde kunnen, en anders komen ze nu binnen de kortste keren, hebben ontwikkelaars ok weer wat te doen!
Google Photos is naar mijn idee een stuk beter opgezet want met 700+ foto's van vakantie liep de 'standaard' Gallery met enige regelmaat vast met het scrollen en in Photos heb ik dat nog niet gehad.
Klopt, ik gebruik die photo app al een tijdje maar intuïtief is het niet. Daarnaast lijken elke keer andere 'fotoboeken' bovenaan te staan, wat irritant is ten opzicht van de Galerij. Geen verbetering dus.

Google moet sowieso eens wat gaan doen aan al die apps van ze die meuk willen uploaden/delen/whatever. De configuratie is altijd omslachtig en inconsequent.
Tja ze willen dat je alles in de cloud zet, met alle privacy en veiligheidsrisico's van dien ...
Ik heb (net als vele andere denk ik) een schurfthekel aan het feit dat Google jou als gebruiker al hun producten (G+, Google Foto's etc) opdringt.
Neem nu youtube bijvoorbeeld:
Elke keer dat je een reactie wilt plaatsen moet je G+ gebruiken. Elke keer dat ik inlog word mijn Gmail gepakt en niet mijn Youtube account die ik twee jaar terug maakte.

Dit zelfde geld voor het verwijderen van de Gallery applicatie. Je word als gebruiker gewoon gedwongen om de Google diensten te gebruiken (en dan heb ik het over al die extra apps van Google die standaard op je telefoon staan) ipv die zinvollere applicaties zoals een fatsoenlijke Gallery..

En ik gebruik Dropbox om mijn foto's te syncen die ik elke maand backup naar mijn HD.. :)

[Reactie gewijzigd door Mrjraider op 23 juli 2024 07:46]

Perfect mogelijk om android te gebruiken zonder google services
  • Syncen van contacten, agenda en foto's met je eigen NAS -> Owncloud
  • Alternatief voor playstore -> Amazon playstore, F-Droid
  • Youtube is een contentprovider, dus daar kun je moeilijk van af stappen. Je hebt wel Vimeo en dergelijke
  • Voor email kun je altijd een andere provider kiezen, maar je blijft wel vast zitten aan de cloud tenzij je je eigen mailserver host (postfix)
Of je kunt voor het totaal pakketje gaan (nog niet 100% safe, maar het komt al in de buurt): MyKolab met servers in zwitserland. Voor 11 euro per maand krijg je wat google biedt (e-mail, agenda, drive, etc) op een server waar je complete controle over hebt. Dingen verwijderen betekent ook dat het effectief weg is.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 434670 op 23 juli 2024 07:46]

Leuk dat je PostFix als alternatief opgeeft, maar dat werkt alles behalve out-of-the-box, documentatie is academisch beschouwend en de tutorials die je kan vinden zijn of te verouderd, óf met (te) zware pakketten (apache & mysql) óf enkel met een simpele opzet van 1 server, 1 ip-adres, 1 domein (ipv, 1 server, meerder ip adressen voor meerdere domeinen).
Elke keer dat je een reactie wilt plaatsen moet je G+ gebruiken. Elke keer dat ik inlog word mijn Gmail gepakt en niet mijn Youtube account die ik twee jaar terug maakte.
Je kunt je default channel account aanpassen en naar je oude account laten wijzen:

- Ga naar YouTube (en selecteer je 'gmail' account) (rechtsboven, pijltje rechts naast je avatar).
- Ga dan pas via rechtsboven, pijltje rechts naast je avatar, naar 'YouTube settings'.
- Bij overview, kies advanced rechts van je avatar.
- Daar kun je onder 'Signing in to older apps' je default account kiezen.
- Daarnaast kun je op het kleine linkje 'Need more control?' klikken om een aparte inlog ID te maken die op oude apps ook direct inloggen op het channel account.

Ik kan dan gewoon normaal op YouTube inloggen en kom direct op mijn oude channel account en reacties geven gaat dan ook onder die naam.

[Reactie gewijzigd door airell op 23 juli 2024 07:46]

ik weet dat dit een heel lullig antwoord is maar je hoeft geen google services te gebruiken.

los daarvan verwar jij je niet met bv samsung die zoveel "handige" apps op hun smartphones zet.
Ik had al een Youtube account vóórdat Google de boel overnam. Nu dwingt Google mij om via Google+ te werken als ik iets op Youtube wil doen (commenten op een video). En daar pas ik dus voor, ik ben helemaal klaar met Google's slinkse en aggressieve manier om hun diensten te pushen.

Gevolg is echter wel dat je op grote en belangrijke onderdelen van internet voor de keuze gesteld wordt: niet meer gebruiken, of gebruiken via Googles voorwaarden.
Klopt helemaal. Met deze actie. Is bij mij ook de maat vol. Ik heb altijd achter google gestaan. Maar dit gaat te ver! Als google er zelf nu eens achter kwam dat de reden dat geen mens + gebruikt puur is omdat het gewoon kut werkt dan hadden ze misschien iets kunnen doen hieraan.

Die hangouts ook... in de lijst met je contacten staat eerst een lijst met suggesties vaak van wild vreemden en dan helemaal onderaan je eigen contacten. Rot op google ik wil dit niet!
Ik snap je niet helemaal?
Hangouts laat de meest populaire contactpersonen helemaal bovenaan zien in de Android app, zowel via grote foto's als een lijst. Die bewering klopt dus al niet...

Vervolgens heb je het over Google+, maar Google Foto's heeft niks maar dan ook niks met Google+ te maken. Je kan namelijk gewoon Google Foto's (de nieuwe gallerij) gebruiken ZONDER een Google+ account.
Wat gaat je te ver? Dat je hier geen Google+ voor hoeft te gebruiken?

Google+ werkt juist super en door heel het internet hetzelfde!
Google+ kan wel super werken, maar ik wil het niet gebruiken omdat er voor mij totaal niks ligt. Geen van mijn vrienden gebruiken G+. Niemand die ik ken heeft een actief G+ account die ze gebruiken allemaal Facebook waarom zou ik G+ dan gebruiken.

De dienst loopt gewoon niet lekker bij de mensen en daarom zijn ze het nou zo erg aan het pushen en dat is vervelend.
Mijn G+ account heeft één posting: ik ben door google verplicht dit te gebruiken om te kunnen reageren op apps/video's ... Zelf zit ik op Facebook, je vindt me daar wel...

Klaar!
Gebruik je de rotzooi niet, maar kan je wel reageren

My 2 cents
Lees mijn reactie op mrjraider hier onder, je kunt een default channel account kiezen waarbij je (ik althans wel) gewoon onder je 'oude' naam reacties kunt plaatsen.

Je kunt ook van account switchen via de selector.

Ja, het is een manier van dwingen, maar je kunt het gewoon aanpassen, zoals ze al maanden aankondigen voordat ze de accounts gingen samenvoegen.
slinkse en aggresieve manier??
huh?
sorry hoor als ik google was had ik precies hetzelfde gedaan, is toch niet meer dan logisch dat je alle je services een single sign on maakt??

Tja dat dat google plus is dat is dan maar zo en ook dat vind ik niet meer dan logisch, wat jij had moeten doen,op het moment dat google youtube overnam, is meteen weg moeten gaan.
Want dit zag je toch van mijlen ver aan komen? Dus slinks is het absoluut niet, want het is totaal niet verrassend en plotseling dat dat is gebeurd.

Youtube is social media, je deelt dingen, dus het zal een volledig onderdeel worden van het totale social media pakket van google (dus plus)
los daarvan verwar jij je niet met bv samsung die zoveel "handige" apps op hun smartphones zet.
Lijkt me niet want buiten hun aanwezigheid worden die je totaal niet opgedrongen en Google+ wel degelijk, het is dat ik het al gebruik (G+) maar apps die facebook forceren te gebruiken download ik niet, dat zullen anderen met Google+ kunnen doen :)

Vind het ook strontvervelend dat ik nu als G+ gebruiker youtube kijk ipv als youtube gebruiker.
Die Samsung app's worden wel degelijk opgedrongen. Je moet APP's upgrdaden die je niet kan verwijderen en ook niet gebruikt.
Nadeel van Gallerij is dat hij niet alle foto's oppikt op mijn telefoon?
Nadeel van Foto's is dat hij perse alles in Picasa web wil tonen, ofwel data gebruik.
Die Samsung app's worden wel degelijk opgedrongen. Je moet APP's upgrdaden die je niet kan verwijderen en ook niet gebruikt.
Disable kan gewoon bij bijna alle bloatware en dan neemt he enkel nog ruimte in op je /system partitie, verder identiek aan een uninstall (dus geen updates meer te hoeven installeren, geen ram meer in geburik, nergens meer getoont behalve bij applicaties bij settings)...

Maar het wordt je niet opgedrongen, dat je moet updaten is niet om op te dringen...

Wat ik aan de gallery vooral vervelend vindt is dat Google hangouts voor elke conversatie waar een foto is verstuurd een album op G+ maakt en dat dus onwijs vervuilend werkt omdat ik wel 50 gesprekken heb, en dus ook 50 mapjes die ik niet wil in me gallery. En mijn eigen online galleries dus ergens er tussen staan verstopt...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 juli 2024 07:46]

ik weet dat dit een heel lullig antwoord is maar je hoeft geen google services te gebruiken.
Ik heb laatste een nieuwe Samsung Galaxy S4 Mini van mn werk gekregen en was voornemens daarin te proberen geen Google services te gebruiken. Ik heb dus de Yandex store geopend en daaruit een maps app gedownload. Ik gebruik geen gmail, geen Chrome, geen Google+, geen Google maps, etc. Op het moment dat ik Whatsapp wilde ben ik echter tóch weer door Google gebroken. Whatsapp wordt voor Android alleen maar gedistribueerd door de Play Store, en om daar toegang tot te krijgen moest ik weer akkoord gaan met de gebruikersvoorwaarden, de privacyvoorwaarden, etc. etc. Gezien ik toch graag een sociaal isolement voorkom, ben ik toch maar weer akkoord gegaan.

Ik heb support@whatsapp.com een mailtje gestuurd dat ik graag zie dat ik hun app kan installeren buiten de Play store om. En daarna heb ik mijn verlies geaccepteerd en ben ik weer bezig gegaan met mijn energie te steken in de waanzin van de dag.

Zodra Whatsapp naar Ubuntu Touch, Firefox OS of Jolla komt, ben ik de eerste om daar mijn lieve geldje tegenaan te gooien.
Ik heb support@whatsapp.com een mailtje gestuurd dat ik graag zie dat ik hun app kan installeren buiten de Play store om. En daarna heb ik mijn verlies geaccepteerd en ben ik weer bezig gegaan met mijn energie te steken in de waanzin van de dag.
http://www.whatsapp.com/android/current/WhatsApp.apk
Ieder zo zijn eigen mening, maar ik vind die app van Google+ eigenlijk best wel mooi. De auto awesome feature heeft mij al meerdere malen (positief) verbaasd. Als ik een dag uit ben geweest en die dag foto's en films van datgene gemaakt heb, dan maakt die foto app van Google+ er een leuke compilatie van.
Ik vind dat soort dingen erg leuk en handig. En als Google blij wordt van mijn foto's en waar ik die genomen heb, fijn voor ze :)
Ik vind dat ze dit als keuze moeten laten bij de gebruiker en niet moeten opdringen want dat werkt averechts. Ik heb de G+ ooit eens geprobeerd maar ik vind het niet lekker werken. Jammer voor hun maar het is zo. Vervolgens word (alhoewel het wel vrij logisch is) allemaal aan elkaar gekoppeld zodat je maar 1 account nodig heb maar om dan de Gallery eruit te gaan slopen om Google Foto's te moeten gebruiken vind ik niet kunnen.
Ja, daar heb je gelijk in. Een keuze is altijd beter dan opdringen. Maarja. Al die grote bedrijven die (helaas) veel te zeggen hebben in de digitale wereld handelen zo (Facebook, Microsoft, Apple, Google).
Google Foto's heeft, behalve dat je automatische backup kan aanzetten, helemaal niks met Google+ te maken. Niks opdringen dus.. ;)
Het hele Google authenticatie systeem zit ook bijzonder slecht in elkaar.

Laatst was ik in China op vakantie en wilde ik op mijn GMail kijken. Prima, zou geen enkel probleem moeten zijn want GMail is nog gewoon te benaderen in China. Toch?

Nou, nee. Want omdat mijn Youtube account zo nodig aan mijn Google account gekoppeld moest worden, werd ik bij het inloggen op Google door een hele reeks domeinen gejaagd met redirects, waaronder youtube.com. En die is wel geblokkeerd in China. Ofwel, ik kon niet inloggen op mijn GMail vanwege de geforceerde koppeling tussen Youtube en Google accounts. Bedankt, Google!

Dat gaat dan ook nog leuk worden met een geforceerde Google+ online storage in plaats van een lokale Gallery-app. Kan je geen foto's meer bekijken want je G+ Photo's probeert via Youtube in te loggen. Omdat Google wederom probeert Google+ door je strot te duwen.
Dus jij vindt het feit dat china bepaalde sites blokkeert de schuld van Google? Dat lijkt me een beetje de omgekeerde wereld! Je hoeft de services van Google niet te gebruiken natuurlijk. Ik vind het niet meer dan logisch dat ze de diensten van hun platform met elkaar integreren!

on topic: lekker belangrijk, je kunt vanuit de play store sowieso elke gallery app installeren die je wilt. Als er genoeg vraag naar is, staat er binnen no-time een clone van de originele gallery app in de store, en kan iedereen hem installeren. Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt. Verandering is kennelijk moeilijk te accepteren voor veel mensen hier ;)
Anoniem: 463321 @borft12 december 2013 13:54
Dus jij vindt het feit dat china bepaalde sites blokkeert de schuld van Google? Dat lijkt me een beetje de omgekeerde wereld! Je hoeft de services van Google niet te gebruiken natuurlijk. Ik vind het niet meer dan logisch dat ze de diensten van hun platform met elkaar integreren!
Het is de schuld van Google die alles zo nauw met elkaar verweeft dat als er één schakel uitvalt er meer dingen niet meer werken. Nu is het China die dwars zit maar wie weet van voor scenario's er nog meer zijn (of gaan komen)?

Voor Google zelf is het vast logisch om alles te integreren maar voor mij persoonlijk hoeft dat niet. Ik hoef YouTube niet gekoppeld te hebben aan Google+ bijvoorbeeld.
Als je het iets subtieler brengt dan wordt je niet naar beneden gemod, maar je hebt helemaal gelijk en ik ben het met je eens.

Ze willen inderdaad dat je hun diensten gebruikt en ze schromen niet om manieren te gebruiken die bedenkelijk zijn; Je wordt inderdaad geforceerd in een bepaalde richting. En veel mensen weten niet beter, kopen zo'n telefoon en gebruiken wat er standaard in zit.

Mijn strekking is dit: Als een dienst iets levert wat zo goed, veilig en privacy waarborgt, willen mensen het vanzelf gebruiken dan hoef je ze niet op deze bedenkelijke manieren te dwingen.

Ik ben al lang van Google verlost en gebruik niets meer van ze, en dit soort dingen bevestigen voor mij iedere keer weer dat het de juiste keuze is.

Alles maar online opslaan dat gaat een keer mis maar mensen moeten daar schijnbaar zelf achter komen.
Ik heb het wat subtieler gebracht ;)
In plaats van de gallery app meeleveren leveren ze nu een app mee met meer functionaliteiten. Om dan ook de gallery nog mee te leveren is een beetje dubbelop, niet?

Mocht je het niet willen gebruiken, prima, zat andere apps in de Play Store. Maar dat geldt ook voor de gallery app.

[Reactie gewijzigd door Niekfct op 23 juli 2024 07:46]

Google Foto's is gewoon een nieuwe versie van de Gallerij met een nieuwe naam. Wat nou opdringen? 8)7
Je hoeft GEEN Google+ te hebben om gebruik te maken van deze app, die ophef slaat echt nergens op.
Dat is inderdaad heel mooi, maar als ik dat heel belangrijk vind zet ik ze wel op mijn persoonlijke HDD die ik thuis in de kast heb liggen of op m'n eigen NAS die ik zelf beheer.

Ik en velen zitten er waarschijnlijk niet op te wachten dat Google zelf of misschien een of andere verdwaalde overheidsinstantie mijn foto's gaat analyseren om Joost mag weten wat voor reden. Dat heeft niets met alu hoedjes te maken, want de techniek voor beide dingen is er.

Voor de gallery app zijn inderdaad wel alternatieven, gelukkig.

[Reactie gewijzigd door MrR0b3rt op 23 juli 2024 07:46]

In dit opzicht ben ik wellicht erg ouderwets, maar ik hou mijn bestanden nog steeds het liefst in eigen beheer. En "aluhoedje opzetten", is dat echt nodig om te zeggen? De mensen die dat afgelopen jaren steeds zaten de roepen waren ook diegenen heel dat NSA gebeuren stelsematig zaten te ontkennen.
Dit heet een backup maken zoals men "vroeger" deed voor het hele cloud gebeuren. Ik zelf maak totaal geen gebruik van cloud geef mij maar data die ik zelf beheer en kan opslaan.
Dat je per ongeluk je datalimiet opstookt omdat iedere foto automatisch wordt gebackupt. Toch het eerste wat ik uitzette op mijn telefoon. Daarnaast vind ik het raar dat Google zelf besluit om de Galleryapp te verwijderen, als ze juist de Google Playapparaten als open verkopen, zonder verplichte zooi van producenten. Nu doet Google gewoon Samsung na.
Bij het eerste keer openen van google plus kreeg je de optie te zien of je ook via data wilde syncen.. Dus daar was je zelf bij
Klopt. Google Plus. Nog zoiets dat door je strot geduwt wordt.
Tja ze willen dat je alles in de cloud zet, met alle privacy en veiligheidsrisico's van dien ...
Tegenwoordig is het zo moeilijk niet meer om je eigen cloud incl e-mail op te zetten. Neem eens kijkje bij http://kolab.org/news/201...storage-feature-and-irony

Te gek open source pakket dat zelf in Linux als meta-pakket makkelijk te installeren is! Wij zijn voor een groot aantal gebruikers bezig dit op te zetten. Is eigenlijk totaal Google pakket, maar dan op je eigen servertje (mail, contacts, agenda, photo, cloud storage). Dit lijkt bijna reklame maken, maar ik denk dat ipv klagen (zie ook bericht over nieuwe Franse wetgeving) we beter het heft in eigen hand kunnen nemen en voor onze eigen privacy moeten gaan zorgen. 'Vroeger' kon dat niet zo makkelijk, tegenwoordig is het een eitje!

Sorry dat het zo off-topic is, ik vond het wel degelijk relevant ;)
privacy is niet boeiend het probleem is dat ik maar 500 b 3g heb en dus nooit in de stad ff fotos kan bekijken zonder een 3rd party gallery die ik allemaal minder vind werken.
laten we hopen dat de gallery alsnog in de play store terrecht komt.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 23 juli 2024 07:46]

Ik ben niet zo blij met Google die je steeds meer richting Google+ drukt. De meeste Google producten vind ik fijn werken, maar ik wil geen Google+. Maar ik kan eigenlijk ook niet geloven dat ik mijn foto's op mijn eigen telefoon niet zou kunnen bekijken zonder een Google+ account. Anders wordt het op zoek naar een andere gallerij app.
Natuurlijk kan je je foto's op je eigen telefoon wel bekijken zonder Google+. Ik gebruik bijvoorbeeld meestal QuickPic; ik kom alleen af en toe in de galerij als ik een net geschoten foto even wil bekijken door op het miniatuurtje in de camera app te klikken.

Zo zijn er wel meer Google-dingen die ik niet gebruik en dus uitzet op mijn telefoon om mijn applicatiemenu een beetje overzichtelijk te houden: Google+, Hangouts, Search/Now gaan standaard uit. Ik ben blij dat dat tegenwoordig kan zonder root, zodat je ondanks de pogingen van Google om Google+ steeds meer door je strot te duwen toch aardig controle houdt over wat je zelf handig vindt om te gebruiken.
Zoals gezegd en weer een klein pushje richting cloud.
Maar die app kan je ook gewoon gebruiken zonder de cloud, voor nu althans :).
In ieder geval, ik gebruik Quickpic sinds de S2 en naar volle tevredenheid.
Veel beter naar je hand te zetten dan Gallery of Photos, voor mij althans.
Quickpic is idd prima. Alternatieve galerijen zat zonder verplichte cloudmeuk.
Google+ is erg nice, maar wat de F. waarom is het zo ontiegelijk omslachtig!

ik heb er een dierbare poging op ondernomen het te leren kennen, maar nee.... kan er niet aan wennen!

blij met mijn iPhone, en die galerij app? zullen ze bij XDA Dev. wel raad mee weten lijkt mij???
want als deze trend door zet, bakt een van de Dev's daar wel die app terug in zijn eigen ROM.

O-)
Anoniem: 399679 12 december 2013 08:16
Man dat gezeur hier, op de nexus 5 heb je beide apps, en de vervanging is gewoon precies het zelfde alleen dan met extra sync functionaliteiten. Je hoeft helemaal niks te syncen en kan gewoon fotos bekijken op je apparaat van je local storage.
En hoe ga je dat doen dan zonder gallery ?
Ze zeggen toch duidelijk dat de gallery eraf is dus kan e ze niet op je telefoon bekijken tot je een andere gallery download.
Google Pay-edities
Hey, geweldig! Ik vond de toestellen zo duur maar als Google betaalt valt het nog mee :o
Google heeft ook 1 of andere foto app op me S4 gezet echt waarvoor er zit al een galerij op standaard, ik word een beetje moe dat google steeds meer dingen bij alle telefoons erbij gaat zetten.

Je heb ook die google instellingen icoon de foto app sinds kort ook wat komt er nog meer ?
Jammer, een van de beste stock apps. Ook staan mijn G+ fotos hier gewoon in, dus wat mis ik dan nog qua integratie?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.