Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 32 reacties

Konami maakt bekend dat Metal Gear Solid V: Ground Zeroes de proloog vormt voor Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. De proloog verschijnt als losstaande game in het voorjaar van 2014, voor de Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 en PlayStation 4.

De proloog dient als overbrugging tussen de voorgaande games en Phantom Pain. Dat is volgens Hideo Kojima, de bedenker van de serie, nodig omdat de voorgaande delen van de serie geheel lineair waren, terwijl de speler in Phantom Pain een open spelwereld voorgeschoteld krijgt. De speler leert in Ground Zeroes niet alleen het verhaal kennen, maar ook gameplay-elementen die in Phantom Pain geïntroduceerd worden.

Kojima kondigde Ground Zeroes in augustus vorig jaar al aan. In december volgde de aankondiging van The Phantom Pain. Daarin staat een man centraal die ontwaakt uit een coma en last heeft van fantoompijnen. De gebeurtenissen in de The Phantom Pain vormen het grootste deel van de game. Het speelt zich negen jaar na Ground Zeroes af. Kojima Productions maakt de game met de eigen Fox-engine.

Konami hanteert verschillende prijzen voor Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Er verschijnt een digitale versie, die voor de Xbox 360 en PlayStation 3 twintig euro kost; voor de Xbox One en PlayStation 4 kost die dertig euro. De game, die dient als proloog voor Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, verschijnt ook in de winkel. De versie voor de Xbox 360 en PlayStation 3 kost daar ook dertig euro. Of de versies voor de Xbox One en PlayStation 4 ook in de winkel verschijnen, is niet bekend. Volgens Konami verschijnt Ground Zeroes in het voorjaar van 2014.

Metal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground ZeroesMetal Gear Solid V: Ground Zeroes

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (32)

Ik kijk echt uit naar dit spel, en de graphics zien er gelikt uit! Totdat je de laatste screenshot bekijkt en die 8-bit schaduwen ziet :D
8-bit schaduwen? Die karteligheid heeft niets met de kleurdiepte te maken en alles met de grootte van de shadowmap. Bij zo'n laaghangende zon verlies je gewoon aan resolutie, omdat bijna de hele wereld erop geprojecteert moet worden en er dus een beperkt aantal pixels overblijft voor het detail voor dingen van dichtbij. Er zijn wel een aantal technieken om dat beter te krijgen zoals parallel split shadow maps of cascading shadow maps (waarvan er een hier ongetwijfeld ook gebruikt is, anders zag het er nog veel erger uit), maar het blijft een lastig en bijna onoplosbaar probleem.
Kleurdiepte? Bits hebben in principe geen relatie met kleurdiepte, ook al werd dit 10 jaar geleden gebruikt om het aantal kleuren in een systeem te omschrijven.

Je kunt dus net zo goed zeggen dat een 8bit shadowmap, een afbeelding van totaal 256 pixels is. Maar denk dat we allemaal slim genoeg zijn om dit als spreektaal te lezen en niet zozeer in te gaan op technische toelichting over bits.

[Reactie gewijzigd door Daikirai op 4 november 2013 17:37]

Bits hebben in principe geen relatie met kleurdiepte
Grapjas, bits hebben alles te maken met kleurdiepte.
Color depth, also known as bit depth, is either the number of bits used to indicate the color of a single pixel, in a bitmapped image or video frame buffer, or the number of bits used for each color component of a single pixel.
Dat het stiekem een verwijzing was naar het 8-bit console tijdperk snap ik natuurlijk ook wel ;), maar die vergelijking is een beetje raar omdat het concept van schaduwen in 3d natuurlijk totaal niet aan de orde was in die tijd. Maar in plaats daarvan is de interpretatie van kleurdiepte in de huidige tijd extreem relevant omdat men met de sneller wordende hardware er steeds vaker voor kiest om naar een 16 bit of zelfs 32 bit per component buffer te renderen om op die manier tijdelijke afrondingsfouten te voorkomen en een groter contrastbereik mogelijk te maken. Het gaat echter de karteligheid van de schaduwen niet oplossen aangezien het de resolutie van de shadowmap is die bepaalt hoe gedetailleerd ze zijn, niet de kleurdiepte (waarbij 8 bits per pixel overigens sowieso te weinig is, want dan krijg je nogal snel last van "surface acne", oftewel self-shadowing op pixels die gewoon in het licht vallen)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 4 november 2013 17:46]

Die schaduwen maken me niks uit. Waar ik naar geďnteresseerd ben is of ie op 720P of 1080P draait :P
Bij MGS maakt het geen van alle uit behalve dat het een goed verhaal is O-)
Ik vond MGS 4 op de PS3 er wel heel goed uitzien. Dat is toch wel mooi meegenomen als de graphics indruk maken.
De MGS games waren op hun platform altijd ongekend mooi voor de tijd. Sons of Liberty zag er erg gelikt uit op de PS2. Net als Snake Eater. Zelfde voor MGS4 op de PS3. Wat dat betreft doen ze altijd hun uiterste best.

Ik ben wel benieuwd naar het verhaal in dit deel. MGS4 sloot de boel toch behoorlijk af aan het einde. Ik zag weinig ruimte meer voor een vervolg tenminste. Maar goed, ik hoop dat het recht doet aan de voorgaande delen en niet in uitmelken veranderd.
Ach.. Dat geeft je gewoon dat 8-bits gevoel terug van het MSX platform waarop deze game-reeks ooit begonnen is! Lekker old-school!

http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear
So true! Wat een fantastische game is dat!
Helaas, Ik vind het jammer dat deze niet naar de PC zal komen.

Maar ik zal zelf een PS4 bezitten dus dit zal geen probleem worden.
Is dit een timed exlusive voor de Ps4 ?? Of komt hij gewoon op dezelfde dag uit voor de Xbox ONE ??
Ik weet wat jij weet....

Voorjaar 2014, dat is alles wat ik weet :P
Ik heb geen PS4, maar ik wacht in plaats daarvan wel op een moment dat de PS3 een paar tientjes kost. Goed, heb je wat minder detail, maar daar heb je op de PS4 ook niet echt veel van, gezien de "next-gen" consoles al richting 720p gaan. Tenzij er eerder een PS4 emulator komt dan dat de prijs van de PS3 omlaag gaat (op een PS3 emulator hoeft niet gewacht te worden, die heeft een rare architectuur), maar ondanks dat de PS4 veel wegheeft van een huis-, tuin-, en keuken PC verwacht ik dat voorlopig niet.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 4 november 2013 23:22]

Ziet er weer super uit. Al is de opmerking dat mgs4 er super goed uit ziet op de ps3 niet helemaal waar. Hij zag er bij de release super uit, nu na een paar jaar is het gewoon een mooie game.

Jammer dat mijn ps4 de weg moet ruimen voor een iPhone maar anders had dit zeker een van de games geweest bovenaan mijn verlanglijstje.
Ik besef me net dat ik eigenlijk nog nooit MGS gespeeld heb. Oké, tien minuten bij een vriend, maar dat is lang geleden en telt niet echt. Deze games schijnen absolute top te zijn, gezien de recensies en de reacties bijvoorbeeld in dit topic.
Misschien dat dit een game wordt om eens in te stappen. Het ziet er in ieder geval goed uit, ik ben toch een gameplay-boven-graphics aanhanger, dus voor mij is het meer dan goed.
Voor de PS3 heb je hele mooi collection (Metal Gear Solid: The Legacy Collection) waarbij je alle 'cannon' delen krijgt (dus MG, MG2, MGS1,2,3 4 en Peace Walker ), Xbox 360 heeft (net als de PS3) de MGS HD collectie (2,3 en Peace Walker), Ik raad voor het verhaal aan om met deel 3 te beginnen.

Dit is de enige reden samen met KH3 dat ik me PS3 nog niet heb verkocht. Jammer dat het allemaal zo lang duurt maar MGS5 is het wachten dan ook echt waard.
Ik dacht, wow, ziet dat er even mooi uit! Toen zag ik het knullige gras in plaatje 16 en 17 en stond ik weer met beide benen op aarde.
Laten we vooral op het gras letten want daar is de gehele game op gebaseerd.

Metal Gear Solid : GrassHopper

http://multiplayerblog.mt...i/2013/09/quiet-mgs-v.jpg
En nu?
Metal Gear Solid : AWFC (Attention Whore Female Commando) -> Deel VIII dacht ik ;)
Zit er maar niet over in hoor. Wss zul je zien wanneer hij 'af' is en speelbaar is dat Konami weer de beste graphics van deze tijd heeft weten neer te zetten. Net als de vorige delen. Ik hoef er niet eens over te twijfelen want ik weet gewoon dat het een fantastische game wordt. Kan niet wachten!
Ja! eindelijk, Zit hier erg op te wachten, heb alle delen uitgespeelt. Kijk erg naar uit vooral naar de engine.

Top artikel
Voorjaar 2014 wat wordt daarmee bedoelt?,.
Ergens in maart t/m juni lijkt mij zo, wat anders?
Hoe zit t dan met phantom pain?,
MGS wordt in 2 delen gesplitst ...
Wanneer komt dan Phantom pain uit dan?,
Ik heb al veel spellen gespeeld in mijn leven maar de MGS serie blijft 1 van mijn all-time favorites. Kortgezegd een prachtgame die me raakt op een ander niveau.

Niets kan tippen aan de verhaallijn, emotie, spanning en vooral het onmenselijke oog voor detail in deze game.

Die Hideo Kojima is gewoon een rasechte autist die 5 jaar doet over 1 game omdat hij niets aan het toeval wil overlaten. Het mooie van deze serie is ook dat het altijd gericht is aan de echte fans. Niet meer actie, meer spectakel, meer wapens, meer level ups en onzin, nee. Gewoon een nieuwe MGS solid game die je speelt als een Film die 15 uur duurt waar je volledig ingezogen wordt.

Officieel deed Hideo afstand van de serie na deel 4, en dat ze nu een nieuwe weg inslaan in de speelwereld houd ik mijn hart eigenlijk vast. Waarschijnlijk is MGS MGS niet meer, althans niet zoals het 15 jaar lang is geweest.

Toch heb ik er vertrouwen in en kan ik niet wachten, ik ga voor deze 2 games een PS4 aanschaffen in ieder geval, en ook voor Gran Turismo 7. Deze 2 exclusieve titels hebben ervoor gezorgd dat ik een PS2,3 en 4 aan ga schaffen.

Mijn liefde voor MGS gaat diep, terwijl het een game is die mijn top10 niet eens haalt qua totale speel uren. Je gaat een verhaal namelijk niet 10x uitspelen, tenminste ik niet. Maar die ene keer dat je het wel doet, is een ervaring op zich. _/-\o_
Ik heb al veel spellen gespeeld in mijn leven maar de MGS serie blijft 1 van mijn all-time favorites. Kortgezegd een prachtgame die me raakt op een ander niveau.

Niets kan tippen aan de verhaallijn, emotie, spanning en vooral het onmenselijke oog voor detail in deze game.

Die Hideo Kojima is gewoon een rasechte autist die 5 jaar doet over 1 game omdat hij niets aan het toeval wil overlaten.
Helemaal mee eens. Ook ik speel al sinds de release van MGS1 alle delen van Metal Gear Solid maar ik heb eigenlijk nog nooit een bug kunnen ontdekken... Daar kunnen de hedendaagse games nog wat van leren. :+

Ook ben ik heel benieuwd naar de multiplayer. MG:O was niet een lang leven beschoren maar was wel heel vermakelijk. We zullen zien wat Kojima Studios LA zal leveren!

[Reactie gewijzigd door breminem op 5 november 2013 12:31]

Laat maar komen, liefst tegelijk met m'n XBOX One
Lees jij de tekst dan wel?

De proloog verschijnt als losstaande game in het voorjaar van 2014, voor de Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 en PlayStation 4.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True