Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 91 reacties

Samsung begint met de uitrol van zijn Android 4.3-update van de Galaxy S4. De eerste klanten in Duitsland krijgen de update inmiddels binnen. De update bevat veel wijzigingen onder de motorkap van de software.

Zo is er ondersteuning gekomen voor OpenGL ES 3.0, waardoor grafisch geavanceerdere games mogelijk worden op de smartphone. Ook is beveiligingsapplicatie Samsung Knox toegevoegd, net als Samsungs betaal-app Wallet. Daarnaast heeft het toetsenbord een update gekregen, zegt SamMobile. Samsung zelf geeft geen changelog vrij.

Uiterlijk zijn de wijzigingen miniem, behalve dat gebruikers enkele nieuwe apps, zoals Knox en Wallet, in het hoofdmenu zien staan. Bovendien is de interface van de browser iets aangepakt. De update is beschikbaar in Duitsland en vermoedelijk volgt de uitrol naar andere landen in de komende weken. De update komt daarmee volgens planning uit: Samsung zei eerder dat het in oktober de Galaxy S4 zou gaan updaten.

Android 4.3 op Galaxy S4 Android 4.3 op Galaxy S4
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (91)

Ik zou maar van de nieuwe samsung updates afblijven, de nieuwste versies van android voor de S4 hebben een gelockte bootloader "Knox" aanboord.

1 maal custom shit flashen na deze firmwares en een niet onomkeerbaar proces met een efuse set je S4 "Garantie op Pleite".
https://plus.google.com/+Chainfire/posts/LCfF5A9fsTG
Ik denk dat het al voor velen te laat is. De huidige versie (PDA: I9505XXUDMHB / CSC: I9505PHNDMHB / MODEM: I9505XXUDMHB) bevat al de eFuse. Bij mijn toestel is inmiddels de garantie vervallen, ik heb namelijk na de update van september 2013 te hebben uitgevoerd mijn toestel geroot en gereset met Triangle Away. |:( De gele driehoek is weliswaar weg, desniettemin staat mijn SELinux op Enforcing. ;(

Editlog: typo

[Reactie gewijzigd door Ram-G-maN op 17 oktober 2013 15:30]

Gelukkig ben ik zelf na de eerste maal opladen direct op een Google Edition rom overgestapt en heb van de zijlijn de ontwikkelingen op XDA gevolgd.
Ben zelf namelijk niet zo happig op de volledige samsung roms, en de GE variant haalde veel onnodige rotzooi weg maar wel een goede ervaring.

Het is idd spijtig voor vele S4 eigenaren die deze Knox bagger door de maag gesplitst hebben gekregen, vind dat dit niet zou mogen kunnen, gewoon te gek voor woorden dat er een efuse in een chip ingebakken word en dat je die naderhand terwijl niemand ervan afweet deze bij een update activeert zonder te waarschuwen.
Mijn S4 is onderweg. Ben benieuwd met welke firmware die geleverd wordt. Was sowieso van plan om m eerst aan Odin te hangen voordat ik m zelfs maar voor het eerst opstart.... nu toch maar opstarten en even de firmware nakijken dan :(
Als je geluk hebt dan is het XXUBMGA en als het toestel nieuwer is dan XXUDMHB.
XXUDMHB bevat helaas de Knox patched bootloader.
Nu snel hopen dat Chainfire de KNOX op z'n knieën weet te krijgen. Zodat ik mijn toestel weer zorgeloos kan rooten met behoud van garantie. Voorlopig is m'n garantie vervallen sinds de huidige stock ROM die ik had geroot sporen bevat van het rooten door KNOX. Triangle Away kan er momenteel niks aan doen!

Update: Het lijkt er op dat de huidige ROM een eFuse bevat d.m.v. KNOX! Ik adviseer tweakers met rootwensen niet te gaan updaten naar de meest recente huidige versie (PDA: I9505XXUDMHB / CSC: I9505PHNDMHB / MODEM: I9505XXUDMHB)! Zodra je root met deze ben je je garantie kwijt! Meer hierover lees je hier.

[Reactie gewijzigd door Ram-G-maN op 17 oktober 2013 15:12]

Nog even wachten op de eerste custom ROM van deze officiële build.
Voor mij wordt android pas weer interessant met android 4.4.
Want op dit moment is het qua bescherming van privacy en rechten zo lek als een mandje.
Bij elke app kan de ontwikkelaar bepalen of hij/zij toegang heeft tot je privé data, incl al je contacten maar ook vaak privé foto's of video's, dit ook zonder controle van de Play-store zelf. Bij IOS en WindowsPhone hebben ze dit met verplichte goedkeuring beter geregeld. Maar vanaf 4.4 kun je zelf instellen welke rechten een app wel of niet neemt.

[Reactie gewijzigd door 3x3 op 17 oktober 2013 14:57]

In 4.3 is dit ook mogelijk, je moet het alleen weten : http://www.xda-developers...s-control-to-android-4-3/
Ik ben blij dat dit kan, maar helaas is het tot nu toe nog wel zo dat het alleen kan nadat het kwaad al geschied is. :/
"Currently, the permissions that can be toggled only populate after each is used. "
Die had ik inderdaad nog niet meegekregen, erg handig.
Voor mij wordt android pas weer interessant met android 4.4.
Want op dit moment is het qua bescherming van privacy zo lek als een mandje.
Wat een onzin. Een app krijgt zoveel rechten als je 'm gegeven hebt, en iedere keer als je een app installeert wordt je netjes gevraagd of je daarmee akkoord gaat.
Ik denk dat wordt bedoeld dat het slechts slikken of stikken is. Op mijn Blackberry Z10 kan ik de verschillende opties uitvinken, wanneer ik het niet wil. Bv locaties-service, toegang tot bestanden, toegang tot het adressenboek. Voor whats-app is dat bijna onzinnig, anders werkt er niets. Maar sommige apps gebruiken je locatie voor reclaemdoeleinden, of willen soms toegang tot je adressenboek, terwijl de app zelf er niets mee doet. Die vink ik dan gewoon uit het het appje zelf blijft het prima doen.
Bij symbain was dat ook al mogelijk, vind het erg tekortkoming van andorid, gelukkig doen ze er wat aan want was echt belachelijk dat ze rechten bij app makers neerleggen en gebruikers helemaal buiten sluiten, en dan ook nog in deze mate dat zo bij echte prive data kunnen.

En ja je kan app ook niet installeren, maar wisten naar enkele maanden al dat men dat niet deed, toen had google al moeten ingrijpen, os schoot duidelijk te kort. Als massa iets gebruikt op manier dat gebruiker schaad en ontwikkelaar kan dat makkelijk oplossen dan moet je dat altijd doen natuurlijk.

Ik had eigenlijk verwacht dat EU wel zou ingrijpen om haar burgers te beschermen voor dit soort beveiliging "gaten" in toch algemeen gebruikte apparaten.

Bedrijf heeft ook een plichten om haar producten op manier te maken zodat het niet gevaarlijk zijn, vind dat os voor telefoon toch wel aan zeer strenge eisen moet voldoen om privé data te kunnen beschermen en alles moet wat mijn betreft ook in eigen beheer mogelijk moeten zijn, dus alles lokaal opslaan binnen beveiligd geheugen binnen in sandbox, moet geen enkele app bij moeten kunnen. En uiteraard moet je het wel kunnen instellen maar dit soort gevoelige instelling allemaal optioneel aan(standaard uit dus).
Gelukkig zijn er verschillende custom roms die het ook kunnen. Zo kun je met een MIUI rom instellen welke rechten een bepaalde app krijgt, waar het bij kan en waar niet.
Met root kom je al een heel eind er zijn apps waarmee je dan voor elke app bepaalde permissies aan of uit kan zetten, vaak beïnvloed dat de werking van de app niet.
Wat jij zegt klopt. Maar wat je merkt is dat door gebrek aan controle bedrijven gewoon zich héél veel rechten toe-eisen als je hun app wilt installeren. Zo wil de t-mobile app bijvoorbeeld op mijn android all mijn foto's en connecties inzien. Terwijl hij dit niet vraagt onder Windowsphone, IOS en ik die mogelijkheden voor de app in BBos10 kan uitzetten. Zo ook zo bij vele onzin-spelletjes.
Android is een platvorm dat door gebrekkige controle van google, hét platvorm dat bij normaal gebruik inzicht biedt in je gegevens door elke willekeurige marketeer.

[Reactie gewijzigd door 3x3 op 17 oktober 2013 14:58]

Dit is al in 4.3 mogelijk. Je kan voor elke app aangeven of die privacy bescherming krijgt of niet.
Bovendien is het voor elke android versie beschikbaar middels apps.

Oa het chinese LBE Security, maar ook op XDA ontwikkelde Permissions. All die apps hebben vaak wel ROOT nodig.

Trouwens, ook de HUAWEI telefoons hebben het al ingebouwd in de stock geleverde 4.x roms.

[Reactie gewijzigd door Get!em op 17 oktober 2013 16:20]

Kwestie van CM 10.2 installeren. Kun je per app instellen wat wel en niet mag. In ieder geval op mijn NExus 4 is dat mu het geval.
cyanogenmod loopt al weken prima op 4.3 (CM10.2)

batterijduur is zelfs sterk verbeterd sinds 4.2 (CM10.1)

EDIT ik draai dit op de S3 maar die is qua custom software nog minder makkelijk te modden dan de S4

[Reactie gewijzigd door antiekeradio op 17 oktober 2013 16:41]

Die is er al een tijdje :+
Nu de S3 nog... Ondersteuning is niet het sterkste punt van Samsung, de eerste paar maanden tot een jaar niks te klagen gehad... Maar echt, voor een high-end toestel te weinig ondersteuning. Custom ftw.
Daarnaast vraag ik mij af hoe het zit met de batterijduur, op mijn S3 met 4.3 was het namelijk vrij beroerd.
Misschien niet het sterkste punt. Maar nog altijd beter dan de vele concurrenten die het nog slechter doen.
Tsja, maar Samsung pitched zichzelf tegen Apple, dus dat zou hun benchmark moeten zijn.
Welke vele concrurenten? Apple doet het sowieso beter. Nokia met Symbian ook.
Android concurenten bedoel ik natuurlijk. HTC en LG etc etc.

Daarnaast is de vraag of Apple het wel beter doet. Want wie zegt dat 4.3 beter werkt op oudere telefoons?

Edit: Voordeel van de S4 is dat deze ook stock is verkocht met lege android. Iets wat de updates mogelijk wel ten goede komt.

[Reactie gewijzigd door Kevinp op 17 oktober 2013 15:59]

Mij valt het op de S3 ook wat tegen ja. Duurt lang voor er fatsoenlijke updates komen vanuit Samsung.

Ben al lang overgeschakeld naar Custom ROM, maar om eerlijk te zijn vond ik de ondersteuning vanuit de community bij de S1 stukken beter dan bij de S3. Eigenlijk is er met elke custom ROM wel iets wat me enorm irriteert bij de S3 en 100% stabiel zijn ze echt geen van allen. Met name op het gebied van geheugenmanagement vind ik het maar matig, veel forced closes, veel homescreen redraws. En dat geldt voor de Samsung-based ROMS nog het meeste.
Ondanks het open karakter van Android geeft Samsung geen informatie vrij over de Exynos 4412 soc welke in de S3 zit. Het is voor de kernel dev's gissen hoe e.e.a. werkt en dat resulteert erin dat er op dit moment geen stabiele* custom roms voor handen zijn. Met name het geheugen probleem en camera zijn veelvuldige problemen.

Een inkijkje van Andrew Dodd, één van de Cyanogenmod dev's
Some more specific technical details from one of the Exynos4 maintainers (the main post is intended for a less technical audience):

The Insignal reference source for the Exynos4 platform depends on Mali libraries provided by Insignal, and is currently for ICS. (The Hardkernel reference source is nearly identical to Insignal's.) These are Mali r2p4, which have memory leak issues that are extremely severe with 4.1/4.2 on 4210 devices and minor on 4412 devices. The way most users use "reference board devices attached to a TV" such as the odroid happens to also reduce the severity of this issue. (One of the biggest triggers of the leak is usage of the notifications pulldown - critical on phones, frequently used on tablets, less so on TV devices.)

Specifically, the Insignal/Hardkernel reference sources still allocate many graphics buffers from a special "FIMC1" memory pool (a technique Samsung handsets and tablets used for Gingerbread and possibly Honeycomb, but not on any shipped handset or tablet for ICS). As a result, only the Insignal/Hardkernel Mali EGL binaries support this method. This method is incompatible with the binary camera HALs used on handsets and tablets (odroid uses USB cameras that have far less interdependence with the graphics subsystem). We've replaced the 4210 camera HAL with an opensource one, but as mentioned above, the Mali r2p4 libraries that are required to work with FIMC1 pool usage cause severe memory leak issues on 4210 devices. Every attempt so far to replace the camera HAL on 4412 devices has been a spectacular failure.

bron: https://plus.google.com/+...ogenMod/posts/2a8SiSZpxPn
Kleine voetnoot bij deze quote is dat recentelijk heeft Cyanogenmod team deze de rom voor de S3(i9300) als stable vrijgegeven om commerciële redenen. De problematiek zoals hierboven is beschreven is hiermee niet opgelost.

Kortom zolang Samsung geen documentatie of binairy’s verspreid van de Exynos 4412 soc zullen we nooit een volledige stabiele custom rom meemaken.

Overigens vind ik persoonlijk de huidige 4.1.2. stock rom voor de S3 ook zwaar teleurstellend. Ik merk regelmatig freezes op met Chrome, iets typen op het toetsenbordje, contactenlijst raadplegen vanuit dailer of vanuit een (zware)app terugkeren naar home. Voor een quad-core telefoon mag je toch wel iets meer verwachten. Het heeft er alle schijn van dat optimalisatie van software niet Samsung’s sterkste kant is.

*Op dit moment zijn er wel redelijk wat stabiele roms te vinden waaronder Paranoid Android versie 3.99 RC2. Daar heb ik in 1 week tijd maar 1 vastloper meegemaakt. Uit eigen ervaring met voorgaande releases is dit best indrukwekkend te noemen. De community lijkt daarmee goed te kunnen gissen :P

[Reactie gewijzigd door Miki op 17 oktober 2013 16:16]

wij hebben hier de s600, niet de 4412

edit: was in de war met s3

[Reactie gewijzigd door wttj op 17 oktober 2013 18:03]

Voorzover ik weet is de i9300 het model wat in west Europa o.a. Is verkocht voorzien van een exynos soc. De Amerikaanse modellen zijn veelvuldig voorzien van een Quallcom soc. Ik kan nergens een S3 versie voorzien van een tegra soc. Dus ik ben erg benieuwd welk model jij hebt :)

[Reactie gewijzigd door Miki op 17 oktober 2013 17:43]

hier in NL zijn de modellen met samsungs soc niet verkocht, die zijn voor de VS. wij hebben met de s4 de s600 en met de s3 de tegra 3.

voor zover ik het weet, van deze modellen word in revieuws steeds uit gegaan, het lijkt me sterk dat die een afwijkend model behandelen

[Reactie gewijzigd door wttj op 17 oktober 2013 18:05]

Je bent een beetje in de war geraakt door de vele SoCs zie ik ;).
De Galaxy S 3 internationale versie (I9300 & I9305) heeft een Exynos 4412 en de Amerikaanse versies hebben een Snapdragon S4 dual core aan boord (+ een extra GB RAM).
Voor de Galaxy S4 hebben de internationale LTE versie (I9505) en de Amerikaanse/Canadese/Japanse versies een Snapdragon 600 aan boord en de 3G versie (I9500) heeft de Exynos 5410 aan boord. Dan hebben we ook nog een LTE-A versie die de Snapdragon 800 bezit.

De enige Samsung toestellen met een nVidia SoC die ik me kan bedenken zijn de Galaxy R en de Tab 10.1. Die hebben beide een Tegra 2. Wellicht dat je de SoCs van de HTC One X en de S3 door elkaar gehaald hebt. De HTC One X heeft namelijk een Tegra 3.
Met een custom rom is het altijd lastig, wat accuverbruik betreft omdat daar nogal eens wat bugs (wakelocks e.d.) in schuil gaan. Maar wat ondersteuning van Samsung betreft, er is voor de S3 al enige tijd geleden een 4.2.2 geleaked. Deze is uiteindelijke officieel door Samsung overgeslagen om direct door te stomen naar 4.3. Het doorgaans zeer goed ingelichtte SamMobiles meldde vandaag nog maals,dat de S3 in november en de Note 2 in december aan de beurt zijn om de 4.3 update te ontvangen.
Klopt, zeker waar.
De geleakte 4.2.2 vormt ook de basis van mijn SlimRom(deels). Licht snel en lekker klein. Deze is ook vrij stabiel en zie ook geen problemen met deze rom.
Echter, niet officieel, dus niet ondersteund en vrijgegeven(voor de massa). De 4.3 stond eerst op oktober, nu ineens november, ok..

Maar ik blijf erbij dat ze goed zijn in updates, tot de volgende topper en de oude snel laten passeren. Laat ik dan ook niet beginnen over de ondersteuning van el cheapo's van Samsung.

De 4.3 Roms die op de S3 geport zijn vind ik veelste unstable. Dus nadat ik Ubuntu Touch erop had gezet... Terug gegaan naar SlimRom 4.2.2, accuduur is bij deze rom zeer acceptabel! Aanradertje dus!
En de Galaxy S3 zit nog op 4.1.2 te teren. Vind het erg jammer toch wel dat ze 4.2.2 niet hebben doorgezet, nu hebben veel mensen het gevoel dat ze geen update meer krijgen. Overigens vind ik het ook erg lang duren voor een top model dat het zo lang moet duren. De HTC one (One X ook?) zitten al op 4.2.2 of 4.3 Had dit toch eigenlijk ook al van Samsung verwacht.

Maar Samsung heeft zelf aangegeven dat de update voor de S3 ook deze maand of ergens volgende maand komt, dus zijn we dan net voor kitkat bijgewerkt naar de laatste versie, dus niet getreurd mede S3 bezitters!.

Daarnaast is er altijd nog de custom rom weg, deze zou voor ons tweakers toch ook niet moeilijk te vinden zijn.

Overigens vraag ik mij nog één ding af wat ik nergens kan vinden. Laatst heb ik gelezen dat je garantie bij Samsung niet vervalt wanneer je je toestel root. Echter kan ik hier nergens iets officieels over vinden. Klopt dit?
Ik heb hetzelfde gevoel. Natuurlijk zeggen ze don't change a winning team, maar een top-model mag toch wel iets meer aandacht krijgen imo.

Overigens zat er op de 4.2.2 wel een bug waardoor mijn routers crashte (Belkin, D-link, Linksys,..). Dit heb ik ontdekt met mijn Nexus 7. Na de update naar 4.3 was dit weg. (zelfs custom roms hadden er last van)

Vele mensen zeggen dat de Samsung GSM's vol Bloatware staat, wat ik ook vind, maar sommige functies zijn best wel praktisch! zo denk ik aan hun agenda, smartview, group play, de buddy screens... Andere functie zoals samsung GO & samsung hub mogen ze van mij weglaten.
De Android 4.3 firmware voor de Galaxy S4 komt volgens mij pas in december.
4.1, 4.2 en 4.3 is ook zo'n wereld van verschil he. De gemiddelde consument ziet het verschil nooit en dusloont het voor samsung niet. waarschijnlijk krijg je 4.4 of 5.0 wel gewoon, las er weer iets groots veranderd. Elke kleine versie verhoging uitrollen is niet te betalen voor amsung, met al die modellen die ook nog eens verschillende socs hebben
Goed nieuws voor Galaxy S4 bezitters. Maar ik heb hier nog steeds Android 4.2.1 met mijn Samsung Galaxy Nexus (versie yakjuxw). Dus dat schiet ook helemaal niet op, terwijl je toch mag aannemen dat een Nexus toestel wel direct de nieuwste updates moet hebben (als de hardware het aankan), verkoop het dan niet als Nexus toestel. Ik weet dat ik mijn yakjuxw Galaxy Nexus kan omzetten naar een versie die wel direct updates krijgt maar dat vind ik veel te veel moeite en te veel gedoe.
Een nexus is super simpel zelf te updaten, iets wat, naar mijn mening, juist een nexus bezitter zou moeten kunnen. Een nexus toestel is origineel immers als developer toestel in de markt gezet. Nu is dat met de nexus4 niet echt meer het geval, maar van de galaxy nexus kun jr dat nog wel zeggen, vind ik.
Nu kan je dat teveel gedoe vinden, maar zoveel gedoe is het niet en als je nu de juiste versie installeert (takju bijv.) dan sta je starks bij android 4.4 ook in de rij om de update snel te krijgen.
Het zal mij ook wel lukken, want ik heb wel vaker telefoons en tablets geroot and CWM en custom roms erop gezet, maar juist bij de Galaxy Nexus hoopte ik wat minder moeite te hebben met updaten. Want van wat ik heb gelezen op verschillende fora (XDA dev), moet ik de takju versie flashen en daar voorafgaand nog drivers etc installeren op mijn pc, vervolgens nog rooten en via de PC (commands) moet ik het erop installeren/flashen. Daar heb ik totaal geen ervaring mee.

Was het maar zo simpel als het aansluiten van de Galaxy Nexus op mijn computer en het downloaden van de firmware/update en installeren via bijvoorbeeld een programma als Odin. Maar voor zover ik weet moet ik eerst heel veel stappen ondernemen waar ik zelf nog niet bekend mee ben. Als er een simpele methode bestaat dan wil ik het zeker wel doen.
Rooten is niet nodig om de juiste versie te installeren en straks te krijgen.
Alles is met een paar klikken te doen als je de nexus toolkit gebruikt, super simpel, nog simpeler dan ODIN naar mijn mening.

Mocht je toch nog een nieuwe nexus kopen, dan is deze toolkit ook daarvoor geschikt..

http://www.youtube.com/wa...9upSbooM&feature=youtu.be
Dat wist ik nog niet, bedankt voor de tip! Overigens vind ik de Galaxy Nexus nog steeds heel soepel en snel werken, maar toch is het fijner om de update te krijgen, wordt het nog iets sneller en fijner om mee te werken (of spelen). Ik zal voortaan altijd Nexus toestellen halen, de Android interface vanaf 4.0.4 is een flinke verbetering t.o.v. android 2.3 en lager. Zeer fijn om mee te werken, mede ook een reden na twee jaar iphone 4 weer Android te proberen.
trage skins is niet echt meer een probleem, de huidige hadware kan het primaaan (laat niet weg dat zonder skin het sneller gaat, maar dat maakt met skin niet perse langzaam).
Updates boeit de grootste groep niet (meer). Hier op tweakers is het een hot issue, maar de gemiddelde gebruiker weet niet eens welke versie er op de telefoon staat, laat staan dat er een update is.
Custom roms is geen vereiste, maar een uitbreiding van je keuzes en mogelijkheden. Vind je het leuk, dan ga je ermee "hannesen", zo niet, dan laat je het ahterwege, Wederom, hier op tweakers een item, in de grote wereld een stuk minder.

Misschien moet je eerst eens kijken naar wat je beweert, in plaats van misplaatste meningen van anderen herhalen. Daarnaast is het gebruiksgemak van verschillende android toestellen prima als we naar het aantal highend toestellen kijken die verkocht zijn.
Kan wel zijn en het is een prachtig OS maar je kunt niks tweaken. Zelfs niet eens een ander toetsenbord dan dat lullige toetsenbord mag je instelleren.
Voor alles een prijs. Meer tweaken => meer hannessen (al heb ik geen custom rom maar gewoon de geroote stock rom. Geen problemen mee.
Ligt er aan wat jij verstaat onder late updates. Qua features loopt Android voor op WP en iOS. Dus late updates wellicht in verhouding met het update proces van google zelf. Vroege updates in verhouding met WP en iOS. Want laten we eerlijk zijn, Apple is erg laat met een (in mijn ogen) mislukte overhaul van het os. Om nog maar te zwijgen over WP (iets met HD schermen, multitasking, etc... :z ).
Zo jammer dat je al die samsung-meuk erbij 'krijgt'. Ik heb deze telefoon en het valt me tegen om een lekkere Rom te vinden. Ik draai nu SlimBean Rom (SlimRom), maar deze is nog niet zo stabiel. Wel is hij supergoed in te stellen.

Ik vind het bij Android een gemis dat je niet per app kan bepalen of deze op mag starten (bij aanzetten telefoon), of deze je locatie mag zien en of deze op internet mag.

Er gebeurd véél meer dan je weet (en wilt) op je telefoon. En, noem me paranoïde, dat is precies de reden dat ik al die Samsung-software niet wil. Kwestie van vertrouwen.

Maar nu de 4.3-rom er is, zal het misschien makkelijker zijn om deze uit te kleden tot een goede rom.

[Reactie gewijzigd door Evanescent op 17 oktober 2013 14:23]

Je kan in het applicatie menu in settings een applicatie 'uitzetten.' Dit doe ik standaard bij alle teringzooi die ze installeren. Houdt in dat de applicatie helemaal niet werkt. Als je dan met een launcher nog even het icoontje verbergt, ben je klaar.
Hoe kan je dit doen?
insteliingen -> applicaties -> zoek app op in lijst -> tik er op -> uitschakelen. Dat is hij overal weg, maar niet verwijderd. hij is pas weer terug als je hem weer inschakeld, same way als hier boven
Ik vind het bij Android een gemis dat je niet per app kan bepalen of deze op mag starten (bij aanzetten telefoon), of deze je locatie mag zien en of deze op internet mag.
Daar heb je AFWall+ (root) voor. Werkt prima bij mij. Alleen een beperkt aantal apps mag van mij internet op.
Idd, ik heb denk ik 8 vd 10 custom roms geprobeerd voor de S4 en het verbaasd me dat er nog niks stabiels beschikbaar is, ik zelf draai Phoenix rom, maar dit komt van een dev die het toestel niet eens heeft.. (wel één van de betere devs) Het draait stabiel maar als je gebruik wil gaan maken van bepaalde kernel tweaks wordt het toch wat instabiel..
Een tijdje geleden was er spraken dat de Samsung S3 een update naar 4.2.2 zou krijgen en zo ook heel veel functies van de S4, maar deze is geannuleerd en zou Samsung rechtstreeks de 4.3 op de S3 gooien.. Ik ben eens benieuwd wanneer.
Volgens Sammobile is dat voor de SIII eind oktober/begin november, dus Samsung kennende is dat hopelijk in december.

Bron: http://www.sammobile.com/...s4-galaxy-s3-and-note-ii/
Al die nieuwe Samsung meuk zit ik ook niet echt op te wachten, maar dat is een kwestie van uitzetten en dan kan het geen kwaad meer.

Verder bevallen me de updates van Samsung prima, redelijk op tijd en degelijke support voor oudere modellen.

Ik vind de release notes een beetje niets zeggend, maar dat zal wel marketing zijn;)
Mwa, zoals hierboven aangegeven loopt de S3 wel wat achter op de One X, zijn concurrent van toen.

Maar ik heb niet echt iets tegen de updates van samsung :-).
Wel tegen hun rommel skin xD zowat dezelfde kwaliteit feel als hun behuizing. Maar swat.

Ik wou graag naar android 4.2 dus ik ben blij dat de One X deze gekregen heeft. 4.3 bevat niet echt zaken die ik zo graag wil dus zou me er niet aan storen als deze niet komt.