Rabobank voegt iDeal-betalingen toe aan mobiele app - update

De Rabobank heeft zijn iOS- en Android-apps voorzien van de mogelijkheid om iDeal-betalingen uit te voeren. Moet er vanaf de smartphone een betaling worden uitgevoerd, dan worden gebruikers automatisch doorgeleid naar de Rabobank-app. ING is ermee bezig.

rabobankDaarna kan de betaling binnen de app worden afgemaakt. Als bankklanten niet hebben ingesteld dat ze ook naar onbekende rekeningen via de app geld willen overmaken, hebben ze voor de betaling echter wel een Random Reader nodig, laat de bank weten. Klanten kunnen zelf instellen hoeveel ze met de app willen overmaken zonder dat er een Random Reader vereist is.

De introductie van de iDeal-ondersteuning was eerder al aangekondigd. De Rabobank is de eerste grote bank die iDeal verwerkt in zijn mobiele applicatie; voor andere banken moet de normale website worden gebruikt. Eerder introduceerde de bank Knab al iDeal in zijn mobiele app.

ING zegt van plan te zijn om de functionaliteit volgende maand te introduceren: klanten van die bank kunnen dan op zowel iOS als Android mobiele betalingen uitvoeren, laat woordvoerder Ronald van Buuren weten. ABN Amro, de derde bank van Nederland, is bezig met de iDeal-integratie, maar weet nog niet wanneer die wordt geïntroduceerd.

Update, 12:40: Informatie over iDeal-integratie ING en ABN Amro toegevoegd.

Door Joost Schellevis

Redacteur

26-09-2013 • 12:09

96

Reacties (96)

96
94
61
14
0
21
Wijzig sortering
Moet er vanaf de smartphone een betaling worden uitgevoerd, dan worden gebruikers automatisch doorgeleid naar de Rabobank-app
Dit was pas echt handig geweest als je dit ook vanaf je niet-mobiele betaling zou kunnen doen; dus op de ideal page kunnen kiezen om af te rekenen met je mobiel, zodat je geen random reader hoeft mee te nemen als je dit hebt ingesteld en een bestelling wilt plaatsen. Shoppen met je mobiel zelf is lang niet altijd praktisch!
Ja precies, eventueel via een QR code achtig systeem. In de rabobank app kan je wel al met de camera acceptgiro's "lezen" en deze automatisch laten invullen in de app.
Dit lijkt me een super idee!

Ik ben zo vrij geweest dit bij Rabobank te melden...
https://nl.getsatisfactio...code_te_scannen_in_de_app

[Reactie gewijzigd door Jay-v op 23 juli 2024 05:59]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Had enige hoop toen ik de titel las, maar helaas. Wellicht dat dit in een eventuele update nog komt. Tevens zou het mooi zijn als de concurrentie ook met verbeterde alternatieven komt zodat men gestimuleerd wordt om het mobiel betalen makkelijker te maken en aan te moedigen. Blijf het irritant vinden als ik bijvoorbeeld op mijn werk zit en even wat wil bestellen, dan moet ik mijn CC pakken of die random reader toevallig in mijn tas hebben zitten..
Het geraakt wat off-topic, maar voor de meeste afrekeningen met CC van rabo heb ik ook de random reader nodig, dus daarmee zijn de voordelen van het hebben van een CC behoorlijk tanende. Als er dan paypal staat kies ik meestal die, omdat die wel de CC gebruikt, maar geen random reader vereist (ik denk doordat paypal uit het buitenland afschrijft).
Ik snap niet wat je bedoeld... zodra je iDEAL kiest krijg je de app, wat wil jij dan doen? Random reader is niet nodig zoals je kan lezen in het verhaal (mits je dit ingesteld hebt)
Hij heeft het over een bestelling die je gewoon via de desktop aanmaakt. Als je daar dan kiest voor iDeal heb je nog steeds je pasje en random reader nodig.
Je kunt niet beginnen op de desktop en betalen via je mobieltje.
Ah so, zal eens navraag doen of dat er ook aan komt.
Als de webshop je een betaallink toestuurt via e-mail kun je de betaling wél voltooien via je mobiel door daarop de link te openen.. Dat heb ik gisteren gedaan bij Bol.com.
De Knab heeft dit twee maanden geleden al gelanceerd, dus de Rabobank was zeker niet de eerste.
Ik denk dat deze bank bij veel mensen Knab onbekend is :9

Van de "grote banken" is de Rabobank denk ik wel de eerste.
Ik geloof ook wel dat de Rabobank de eerste 'grote' bank is; maar dan moet degene die dit schrijft dat ook gewoon neerzetten

[Reactie gewijzigd door Spider.007 op 23 juli 2024 05:59]

Anoniem: 543310 27 september 2013 11:44
Volgens mij was Knab de eerste bank die ideal in de mobiele app geintegreerd heeft. Persbericht van 25 juli....

https://www.knab.nl/pers/...ank-ideal-in-mobiele-app/
Ze hadden laatst ook ingesteld dat je overboekingen naar vreemde rekeningnummers kunt doorvoeren zonder gebruik van de Random Reader. Er zit wel een maximaal bedrag aan van € 250 per week om misbruik te voorkomen, maar om eerlijk te zijn vind ik dat toch een tikje té riskant.

Het enige dat vreemden dan nog buiten de deur houdt is de code die je moet intoetsen om in de Rabobank App te komen. Voor mijn gevoel is dat toch ietwat te weinig beveiliging bij dergelijke functionaliteit.

Die iDeal betalingen vind ik dan wel handig; zeker als je onderweg aankopen wilt doen bij websites. Dan hoef je niet constant die Random Reader mee te slepen.
Volgens mij is naast je pincode ook het IMEI nummer een beveiliging. Wat dat betreft is de beveiliging net zo goed/slecht als de pinpas. Wanneer de pinpas gestolen wordt en men heeft de pincode dan kan er geld gestolen worden. Wanneer de telefoon gestolen wordt en men heeft de pincode dan kan er geld gestolen worden. Met alleen de pincode/rekeningnr. kom je er niet vanaf een andere telefoon omdat dit IMEI nummer niet wordt herkend.
Het IMEI nummer is niet softwarematig opvraagbaar op een iPhone.
Maar een iPhone heeft dan weer een UDID (Unique Device ID) die je kan opvragen. Deprecated vanaf iOS 5, maar nog wel beschikbaar.

En anders is het een geval van een unieke ID genereren, lokaal opslaan en eenmalig (gehasht) naar de Rabobank server versturen ter verificatie.

Een apparaat uniek identificeren met een app hoeft zo moeilijk niet te zijn.
Maar een iPhone heeft dan weer een UDID (Unique Device ID) die je kan opvragen. Deprecated vanaf iOS 5, maar nog wel beschikbaar.
Apps die de UDID opvragen worden al een hele tijd meer toegelaten en bij bestaande apps (onder iOS7) geeft 'uniqueIdentifier' wat anders terug dan voorheen.
Een apparaat uniek identificeren met een app hoeft zo moeilijk niet te zijn.
Nu moet je 'identifierForVendor' gebruiken, daarmee kun je het device identificeren.
Het verschil met 'uniqueIdentifier' is dat een app van een andere developer op hetzelfde device een ander uniek nummer terugkrijgt.

[Reactie gewijzigd door Carbon op 23 juli 2024 05:59]

Ik begrijp de angst voor de veiligheidsrisico's eerlijk gezegd niet.

Het zonder Random Reader betalen (iDeal of overschrijvingen) werkt alleen nadat het toestel binnen de app geregistreerd is. Alleen banknummer + toegangscode (5 cijfers) is niet voldoende om op een ander toestel überhaupt toegang te krijgen tot de app, dan moet je opnieuw registeren met Random Reader.

Om de gebruiker te bestelen moet men dus bezitten:
- het toestel,
- het rekeningnummer
- de 5-cijferige toegangscode.

Natuurlijk is het denkbaar deze code af te kijken en dan het toestel uit de hand te grissen/op onbewaakt moment te pakken, maar dat is weinig verschillend van portemonnee/pinpas jatten nadat je de (4-cijferige!) pincode hebt gezien!

Net als de pinpas kunnen zowel Android en iPhone toestellen op afstand geblokkeerd worden (je kan de blokkade wel omzijlen maar alleen na een reset met wissen van de gebruikersdata), je toegangscode tot de app kan je via de Internationale Helpdesk v/d Rabobank direct laten blokkeren.

In tegen stelling tot het jatten van de pinpas is het te verliezen bedrag bij je telefoon te beperken door de gebruiker tussen een limiet van 10 en 250, al naar gelang het (bijzonder kleine) risico dat je wilt lopen.

Eerlijk gezegd, de kans dat mijn portemonnee, fiets, tas of horloge wordt gestolen (die allemaal meer waard zijn dan de 200 euro die ik als limiet ingesteld heb) lijkt mij een stuk groter dan kans dat iemand je telefoon én toegangscode in handen krijgt.
Dit klopt niet helemaal. Je moet namelijk eerst je device koppelen aan je rekening met behulp van de Random Reader (je kan dus niet zomaar op een ander device inloggen op jou rekening). Ook moet je eerst zelf instellen dat je geld kan overmaken zonder RaboReader.

Er van uitgaande dat je dit inderdaad hebt ingesteld (default = uit), heeft een aanvaller dus nodig:
-Je device
-Je rekeningnummer
-Je pincode

Daarnaast ben je zelf vrij om een maximum bedrag in te stellen tussen de 0 en 250 euro. Wat mij betreft dus een laag risico waar je veel gemak voor terug krijgt. Gelukkig is iedereen vrij om dit zelf te bepalen.

Dikke pluim voor Rabobank wat mij betreft.
Het fijne is inderdaad wel dat deze functionaliteit optioneel is. Je hoeft deze dus niet in te schakelen. Wat dat aangaat hebben ze in ieder geval een pluim verdient.

Waar het mij om gaat is dat het aan de ene kant gemakzucht met zich meebrengt om dergelijke functies in te schakelen, maar dat dit ook handig kan zijn voor diegene die je toestel steelt (of vindt als je deze kwijt raakt).

Er zitten inderdaad wel diverse beveiligingen in, maar mensen kunnen daar ook naïef van worden op een begeven moment. Je moet tenslotte niet vergeten dat je een heleboel persoonlijke gegevens op je telefoon opslaat wat vervelende gevolgen kan hebben.
Waarom vind je het een wel en het ander niet riskant?
De iDeal betalingen die nu mogelijk zijn werken op exact dezelfde manier.
(ook alleen maar de code nodig)
Omdat iDeal betalingen makkelijker traceerbaar zijn. Bovendien zit er in de regel een bedrijf aan de andere kant van een iDeal transactie, en geen particuliere Oost-Europeaan die je bankpas heeft geskimd.

Daarbij kun je bereids zonder Random Reader geld overmaken naar bekende rekeningnummers waar binnen 15 maanden transacties van of naartoe hebben plaatsgevonden. In mijn optiek is dat voldoende vrijheid terwijl het toch veilig aanvoelt.
De beveiliging is goed genoeg. Om je telefoon te koppelen heb je een random reader nodig en dus ook je pasje. Of de persoon moet je telefoon al stelen.

Als iemand jouw pasje steelt heeft hij ook maar een code nodig van 4 cijfers, mobiel is al minimaal 5 cijfers. En met je pasje kan iemand meer opnemen dan 250 euro (in mijn geval 1250 euro per dag).
De vraag blijft of het nodig is. Persoonlijk voel ik er helemaal niks voor. Mijn houding is dan ook heel erg simpel; alle extra functionaliteit die ik niet nodig heb brengt potentiële veiligheidsrisico's met zich mee.

Als je die functie wel nodig hebt zullen de baten opwegen tegen de kosten, maar in mijn geval is dit dus niet het geval. Als het een vreemd rekeningnummer is wil ik dat de eerste keer met de Random Reader doen zodat ik de bewustwording heb dat er geld naartoe is gegaan en dat dit rekeningnummer ook te vertrouwen is.

Zo werp je een extra barrière op om te voorkomen dat je geld makkelijk naar het buitenland kan worden doorgesluisd.
Staat op jouw chipknip dan ook geen geld? En neem je geen geld mee in je portemonnee?
Jouw portemonnee kan net zo goed gestolen worden als je pinpas en je mobiel.
Ik heb de chipknip nog nooit gebruikt. Contant geld heb ik zelden bij me; hoogstens een euro of 10 voor plekken waar geen pinautomaat beschikbaar is. Als het aan mij lag werden betalingen enkel nog elektronisch doorgevoerd en werd papiergeld afgeschaft. Kost een hoop grondstoffen en is in feite niet meer nodig.

Mijn financiën houd ik thuis netjes bij. Ik weet altijd precies hoeveel bestedingsruimte ik heb op een maand tijd. De Rabobank App gebruik ik ook om overzicht te houden over mijn transacties. Dat is namelijk waarom veel mensen contant geld meeslepen, omdat ze anders bang zijn dat ze te veel geld uitgeven als ze hun pinpas gebruiken.

Klanten betalen bij mij ook elektronisch en als ik vrienden / kennissen mee ga helpen met klussen krijg ik ook wel eens een presentje overgeboekt voor de moeite. Komt geen papiergeld aan te pas.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 23 juli 2024 05:59]

Dan is deze nieuwe functie inderdaad niet volledig aan jou besteed. Het is wel zo dat je zelf het bedrag in kunt stellen wat je maximaal kunt besteden per week. Je kunt het dus of op 0 euro laten staan, of verhogen naar een tientje, wat je dan feitelijk altijd op zak hebt.
Ik vind het eigenlijk uitermate veilig. Om bij mij die max 250 ongewenst te stelen via mijn telefoon moet men:

- Mijn telefoon stelen
- Mijn unlock PIN weten
- Mijn Rabo 5 digit pin weten
- Dit alles doen voordat ik de telefoon wipe

Dat is een vrij uitzonderlijke situatie lijkt me. En als die zich voordoet, is de schade nog steeds erg beperkt.
Voorkomen is beter dan genezen. Beperkte schade is altijd nog erger dan helemaal geen schade, zeker als je het niet zo breed hebt.

Voor de ene persoon kan € 50 schade net zo'n zware gevolgen hebben dan de € 25,000 van een ander. Daarom zeg ik ook; alles wat niet persé nodig is moet uitgeschakeld kunnen worden. Ik ben daarom blij dat de Rabobank niet-essentiële zaken optioneel houdt.
Mooi, Nederlanders hebben dat hele PayPal niet nodig. Goed dat iDeal verder groeit en ondersteund wordt. "kopersbescherming" maakt alleen maar dom en onvoorzichtig.
Helaas is (en blijft waarschijnlijk) iDeal een Nederlandse dienst. Zodra je iets buiten Nederland wil kopen moet je toch gewoon PayPal gebruiken.
@Xeanor Nee hoor, sommige buitenlandse webwinkels bieden ook iDeal aan voor de nl klanten. Zelf laatst via iDeal aan duits bedrijf betaald.

[Reactie gewijzigd door dcl! op 23 juli 2024 05:59]

Veel webshops handelen betalingen niet zelf af, maar via zogenaamde Payment Service Providers. Deze hebben er belang bij om zoveel mogelijk verschillende methoden te ondersteunen. Dus een Payment Service Provider die een beetje actief is in de nederlandse markt, zal iDeal ondersteunen. Vervolgens is het een kleine stap om het ook voor andere (buitenlandse) webshops aan te bieden.
Ik kan bij Steam echter gewoon via iDeal mijn Wallet aanvullen of spellen kopen hoor.
Dus het ligt eerder aan de site dan de dienst, wanneer iDeal niet een optie is.
Dat is gewoon vanwege de grote klantenbasis die Steam in Nederland heeft. Dan is er vraag naar iDeal en dan voegt Steam dat toe. Dat kan je van zo'n gigantisch platform van een briljant bedrijf wel verwachten, maar niet van een kleinere webshop.

iDeal bestaat ook pas sinds iets van 2008. Het is gewoon een PayPal kopie en ik weet niet waarom het ene beter zou zijn dan het ander. PayPal is veel breder te gebruiken. Kan jij een bekende van je in Engeland geld sturen via iDeal? Nee.

[Reactie gewijzigd door Xeanor op 23 juli 2024 05:59]

Kan jij een bekende van je in Engeland geld sturen via iDeal? Nee.
Nee dat kan niet, dat doe je normaal gesproken met telebankieren. Het lijkt me geen voordeel dat PayPal allerlei extra's gaat biedt zoals overmaken naar particulieren, het is een betaal dienst met een wat schimmig imago. IDEAL en telebankieren (voor mij als Raboklant zit daar in het gebruik amper verschil tussen) zijn gewoon van de bank een stuk degelijker.
Ideal heb je bijvoorbeeld een Random Reader nog van de Rabo of die kastjes van de ABN-AMRO/ING , bij paypal is al een gebruikersnaam en wachtwoord genoeg, beveiliging is beter bij Ideal .
Bij ING heb je geen kastjes.. Daar heb je tan codes. Je kan kiezen of je die persoonlijk op papier wil, of dat je die via je telefoon wilt ontvangen.

(Ik heb gekozen voor dat laatste, heb mijn telefoon voldoende beveiligd, geen voorvertoning in lockscreen, en het belangrijkste, ik heb m altijd bij me.)
Kan ik via iDeal dan geld overmaken naar een particulier in de VS? Waarbij ik alleen zijn account hoeft te weten.
er zijn wel sites waarbij je vooraf de gegevens invult die je wil en het dan naar ideal stuurt en kunt inloggen en betalen. clanhost.nl gebruikt deze constructie.

Maar services net als steam en ea waarbij je in nl kan betalen met ideal komt gewoon omdat zij in nederland een bank hebben. buitenland overmaken kan volgensmij ook niet met ideal.
Paypal vind ik op zich een goed systeem. Maar die kopersbescherming is inderdaad verschrikkelijk (eenzijdig)
Ben juist onzettend blij met de kopersbescherming van PayPal. Koop met regelmaat spullen vanuit China en India. Al paar keer te maken gehad met een malafide verkoper. Door het gebruik van PayPal (en als ze paypal niet ondersteunen gaat de koop niet door) heb ik tot nu toe altijd mijn geld nog terug gehad.
Hier inderdaad dezelfde ervaring. een keer betaling gedaan bestelling niet ontvangen en verkoper niet meer te bereiken. case aangemaakt bij PayPal en binnen week geld netjes terug op mijn rekening.

Kopersbescherming maakt dom vind ik een zeer ongepaste opmerking. vaak kun je niet van te voren weten of je besodemietert wordt... Het gaat bij ebay vanuit china namelijk meestal goed.
Maar vaak kan je toch wel een eind komen. Een simpel mailtje met een vraag is voor 75% al voldoende om niet te antwoorden (dus koop ik er niks). Geld overigens ook voor Nl bedrijven.
Zelfde ervaring hier. Nooit problemen mee gehad. Met iDeal daarentegen kun je fluiten naar je centen als je getild wordt.

Ik geef voornamelijk de voorkeur aan PayPal vanwege de lagere drempel. Dat geneuzel met die random reader voor een bestelling van een tientje, vind ik onzin. Mooi dat Rabobank daar nu iets aan doet :)
Inderdaad, in die gevallen is het erg fijn. Minder fijn is het als je iets verkoopt via eBay en PayPal en de kopende partij onterecht een geschil opent. Zie dan maar eens je gelijk te halen...
En welke kopersbescherming heb je bij ideal??
Nou ja, vorige week nog m'n geld van een aankoop terug gehad van PayPal. Zo verschrikkelijk vond ik dat niet.
Anoniem: 426269 @Sneek26 september 2013 12:32
Nou ja, als de website waar je iets wilt kopen geen iDeal ondersteunt dan houdt het toch gewoon op? Of mis ik nu iets?
Dat is hetzelfde als wanneer je achter de computer zit, en de website ondersteunt geen iDeal. Ik neem toch aan dat je met de Rabo app ook gewoon geld kunt overmaken op een banknummer, onder vermelding van een soort bestelcode?
Anoniem: 426269 @kzin26 september 2013 18:27
Ja maar als je normaal achter de computer zit en iets wilt kopen doe je dat vanuit je browser, niet vanuit een app. En iets vanaf je telefoon kopen (dus via een mobiele browser) met iDeal kan altijd al. Dus ik snap niet dat die app daartussen moet zitten, of uberhaupt de werking van iDeal in die app.
Onlangs heb ik voor het eerst in jaren gebruik gemaakt van de PayPal kopersbescherming. Wat een nette site leek te zijn zonder indicatie bij de Politie bleek achteraf niets te leveren maar ook nergens op te reageren (mail, telefoon, sms).
Via PayPal zonder problemen mijn geld terug gekregen.

Verder ben ik wel blij met deze ontwikkeling want ik bestel regelmatig vanaf mijn mobiel.
"kopersbescherming" maakt alleen maar dom en onvoorzichtig.
Afgezien van deze aperte nonsens, welke voordelen heeft iDeal precies boven paypal?
iDeal pakt geen deel van je transaktie.
Jawel. Daar zit het echter in de prijs van het product doorgerekend.
Precies. Gezond verstand gebruiken of je aankoopverzekering van je creditcard. Heb zelf met Paypal een issue geopend voor een duidelijk namaak-sdhc card. Bewijzen van foto's met typenummers (die bij ander merk horen), afwijkende sticker met link van Sandisk waarop echte en namaakstickers staan. Kreeg geen cent terug, zou dan een verklaring van een gecertificeerde dealer/winkel moeten overleggen in Nederland dat ie nep is. Zie je een winkel waar je iets niet gekocht hebt dat voor je maken??

Bij iDeal gebruiken is het kwestie van shopreviews of googelen op winkelnaam+klacht voor je ermee in zee gaat. Gaat het om grotere bedragen, dan maar wat % kosten voor creditcardbetaling of onder rembours, of indien in de buurt zelf afhalen.
Vooralsnog is de functie niet te vinden in de huidige versie van de Rabo app in Android..
Je kan een iDEAL betaling ook niet starten vanuit de App ;). Als je via een webwinkel via je telefoon een iDEAL betaling start zul je de optie krijgen deze binnen de app uit te voeren, waarna de app wordt opgestart.
Dat verklaart het wel een beetje, enkel viel het mij op dat in de Play store het volgende stond:
Binnenkort kunt u uw mobiele online aankopen betalen met iDEAL via de Rabo Bankieren App. We maken mobiel shoppen zo nóg makkelijker.
En er stond ook verder niks nieuws bij de instellingen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het nog niet had geprobeerd hoor.
nvm

[Reactie gewijzigd door Aapie op 23 juli 2024 05:59]

Rabobank maakt in ieder geval mooie stappen. Het scheeld weer dat de Random Reader niet meer nodig is.
Geef toe, hoe vaak vergeet je de Random Reader mee te nemen of heb je hem "Toevallig" niet bij je.


OT:

Jammer dat wij als Windows Phone gebruikers hier weer achterlopen.
Gebruik zelf de app op Windows Phone 7.5 maar daar werkt de app niet naar behoren.
(Durf niet te zeggen hoe dat bij 8.0 is.)
Op WP8 werkt het prima kan ik je vertellen, ben zeer tevreden over de app...alleen jammer dat we er nog op moeten wachten.
Tsja leuk en aardig maar hoe handig is dit in de praktijk?
Ik heb nog nooit iets besteld vanaf mijn telefoon of tablet, altijd gewoon de PC gepakt. Dat gepriegel op zo'n klein schermpje :)

Een soort two-factor authenticatie oplossing om een bestelling op je PC te kunnen doen en te autoriseren met je smartphone lijkt me veel praktischer (doch ook potentieel gevaarlijk)
Eens. Het enige echt handige is snel je saldo kunnen checken. Daar is een app ideaal voor.
Het kan zelfs van app naar app... bijvoorbeeld bol.com, dus wel handig. Alle tablets en phablets hebben geen klein scherm meer... en dan nog alle schermen zijn zo gemaakt dat het heel gemakkelijk is om te betalen. Dus probeer het eerst eens zou ik zeggen.
Blijkt best handig. Had bij het bestellen via Bol.com geen random reader bij de hand, maar ik kreeg van de webwinkel een mail met link om via iDeal te betalen.

Door die link te openen op mijn iPhone kon ik de betaling doen via de Rabobank app. Werkt super eenvoudig, duidelijk en snel, in slechts enkele klikken.
Ah beter!!

Moest dat andere dinkie ook nog aanzetten, maar nog niet aan toegekomen.
Voortaan dus spullen kopen op de iPhone... }:O

Heb de update overigens nog niet binnen.
De functionaliteit is al toegevoegd in de laatste versie (van vorige week ongeveer). Stond in de release notes. Blijkbaar nu ook geactiveerd.
Kijk, daar zat ik nou op te wachten!
Niet dat ik zo vaak iets via iDeal moet betalen (hoewel dat met een kleintje toch verdacht vaak nodig is… :+ )

Met zowel een toegangscode op mijn apparaat en op de app wil ik best tot iets van maximaal 100 euro kunnen betalen. (moet nog even nadenken welk bedrag ik in ga stellen)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.