Samsung brengt kindertablet dit jaar in Nederland uit

Samsung brengt zijn kindertablet Galaxy Tab 3 Kids dit jaar nog in Nederland uit. De bijna 250 euro kostende tablet heeft onder meer een 'kinderslot', waardoor kinderen na een vooraf ingestelde tijd niet meer door kunnen spelen op de tablet.

De tablet is gemodelleerd naar een Galaxy Tab 3 7" en heeft een 7"-scherm met een resolutie van 1024x600 pixels, de resolutie die Samsung sinds het begin gebruikt voor zijn Galaxy Tab-serie. De tablet heeft diverse applicaties die gericht zijn op kinderen. Meer apps en games zijn bovendien te vinden in de Kids Store, een afsplitsing van Samsungs eigen downloadwinkel.

Samsung zal de tablet leveren in het geel met een bijgeleverde oranje beschermhoes, waarmee hij tegen vallen en stoten kan. De fabrikant maakt bovendien een hoes, waarmee hij rechtop gezet kan worden voor het bekijken van video. Die kost 50 euro. Een pen onder de naam C Pen kan voor 20 euro worden bijgekocht.

De processor is een Marvell PXA986 met Vivante GC1000-gpu. De processorkernen zijn gebaseerd op de Cortex A9-core en de twee kernen draaien maximaal op 1,2GHz. Daarmee is dit duidelijk een goedkope processor: Samsung had ook kunnen kiezen voor de quadcore-variant, die pin-compatibel is. De soc is dezelfde als in de reguliere 7" Galaxy Tab 3. De kindertablet krijgt een adviesprijs van 249 euro, 70 euro meer dan de Tab 3 7" nu kost.

Samsung Galaxy Tab 3 Kids

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

23-09-2013 • 10:13

142

Reacties (142)

142
136
58
13
3
57
Wijzig sortering
Aan de ene kant snap ik deze ontwikkeling wel, als ik zie hoeveel ouders hun tablet aan hun kind 'uitlenen' of hoeveel medewerkers hier hun tablet of telefoon vol hebben staan met van die kinder-apps.
Aan de andere kant lijkt het mij geen goede ontwikkeling dat kinderen steeds vroeger en vroeger een eigen device krijgen, zeker als ze de wereld om zich heen moeten verkennen ipv de wereld van Samsung op hun tablet.
Ik vrees inderdaad dat het voor veel ouders een manier is om hun kind stil te houden, zodat ze er even geen omkijken naar hebben. Gewoon op dezelfde manier waarop kinderen gedachteloos voor de TV worden gezet.

Educatief, my ass. Kinderen moeten kruipen, bewegen, de wereld ontdekken. Niet met een tablet in de box.

[Reactie gewijzigd door Hoppa! op 25 juli 2024 18:36]

Ja inderdaad. Ik verbaas me over hoeveel kinderen ik zie klooien met tablets/telefoons en geen flauw idee hebben wat ze doen. Ikzelf ben ook op jonge leeftijd al bezig gewest, maar ik ben altijd gewoon netjes op mn vaders schoot gaan zitten, en op een gegeven moment bleek dat ik er wel aanleg voor had en mocht ik alleen, en dan roepen als ik een probleem had.

Nu roepen mijn ouders als zij een probleem hebben. En, de rest van mn familie ook als hun kids weer eens wat hebben ingesteld... Wat mij betreft gaan de kinderen weer buitenspelen, computers zijn leuk maar buitenspelen hoort gewoon. En dat zeg ik dan als PC-verslaafde 17-jarige!
Die kleintjes leer je alleen een truukje op zo'n tablet. Die spelen alleen de spelletjes die ze kennen, de rest boeit ze helemaal niet. Pas vanaf een jaar of 8-9 gaan ze 'op onderzoek uit', maar die willen nog niet dood gevonden worden met deze Samsung.

Maar goed, ik ben benieuwd hoe jij het over tig jaar op gaat lossen, als je zelf een huis vol koters hebt. Het is namelijk erg makkelijk om commentaar te leveren op anderen, maar de praktijk is vaak erg weerbarstig...
beetje onbeschoft hoor..heeft daar niets mee te maken, en er is ook een enorm verschil tussen uw kind geregulierd eens een half uurtje of een uurtje op de tablet te laten spelen, met mate, als beloning of dat gebruiken als babysit.En er zijn een hele reeks zeer educatieve spelletjes waar ze veel van kunnen leren..
Zal ik 'ns een voorbeeldje geven? Mijn kinderen hebben op woensdagmiddag zwemles. De een van twee tot drie, de ander van drie tot vier. Ze zitten dus allebei een uur te wachten terwijl de ander les heeft. Buiten spelen is er niet echt een optie. Er staat een tv aan, we nemen altijd papier/potloden mee, leesboeken, en ander speelgoed om te spelen. En de tablet. Mogen ze zelf kiezen wat ze gaan doen, alles beter dan twee uur lang jengelende koters om je heen. Je zit er namelijk niet echt helemaal in je eentje... En ja, soms zit er dan een kind een uur lang op het tablet spelletjes te doen. Is dat zo erg? Thuis gaan ze gewoon weer ballen/rennen/fietsen/steppen/...

En zo zijn er een heleboel situaties waar zo'n tablet gewoon erg handig is.
Sorry hoor.. dat vind ik echt veel te kort door de bocht. Uiteindelijk ben je als ouder zelf verantwoordelijk welke apps er wel en niet op staan. Interactieve apps die je kids leren rekenen en lezen zijn erg belangrijk omdat ze vaak de lesstof aanpassen aan het niveau van het kind!

Mijn kinderen hebben beide een eigen PC, er staan geen 'geestdodende" spellen op. En met Microsoft Family Safety kan ik een hoop regelen, zoals hoe lang ze ermee kunnen spelen ook al ben ik niet thuis.
Ik kraakte op mijn 10e spellen voor de Commodere 64... En dat deed ik zonder interactieve apps EN ik was dagelijks uren buiten aan het spelen.

Natuurlijk is een computer bevorderend voor lezen/schrijven/creativiteit. Ik heb mijn uitstekende beheersing van de Engelse taal (sinds mijn 11e) volledig te danken aan de computer. Maar bij ons thuis waren er zeer strikte regels over het gebruik van de computer. Overdag buiten spelen!

Nu zie ik om me heen kinderen die letterlijk de hele dag achter een tablet of console zitten, zelfs in de box worden gezet met een tablet! Alleen als er toevallig een Wiiiiiiii in huis is wordt er nog wat bewogen.....

Begrijp me niet verkeerd, geen kritiek op je opvoeding want ik ken jou en je kinderen niet, ik geef alleen aan wat ik om me heen veelvuldig zie.
Nu zie ik om me heen kinderen die letterlijk de hele dag achter een tablet of console zitten, zelfs in de box worden gezet met een tablet!
Dat is niks nieuws hoor. Twintig jaar geleden zouden diezelfde kinderen de hele dag achter de tv gezeten hebben.
Anoniem: 453918 23 september 2013 10:17
Wat natuurlijk verschrikkelijk belangrijk is bij een dergelijke tablet is of de apps ook in het Nederlands zijn. Die informatie mis ik in het bericht. Ik heb een galaxy note 10.1 en probeer wel eens leuke apps te vinden voor mijn dochtertje van drie waar ze ook nog wat van kan leren, maar het valt me op dat er nauwelijks nederlandstalige apps te krijgen zijn. Dat zou deze tablet misschien het kopen waard maken. Anders is het gewoon heel veel geld voor een tablet met beperkingen.
een kind van drie kan nog niet lezen toch? ( correct me if im wrong) veel kinder apps zijn plaatjes klikken en dergelijke. Een kind van drie zal er niet om malen op het engels of nl is.
Een kind van drie kan idd nog niet lezen. Maar als ze een paar jaar ouder zijn en inmiddels een beetje kunnen lezen, wordt dat dus wel een probleem(pje). Dan krijg je spelletjes die met tekst of gesproken woord instrukties geven, en als dat in het Engels is snappen ze er nog niks van. Dan moet je als ouder dus wel in de buurt blijven om de boel te vertalen, en als ze het dan een paar keer gespeeld hebben snappen ze wat ze moeten doen. Het grappige is dat ze op die manier dus wel een beetje Engels leren, wat alleen maar goed is.
een kind van drie kan nog niet lezen toch? ( correct me if im wrong) veel kinder apps zijn plaatjes klikken en dergelijke. Een kind van drie zal er niet om malen op het engels of nl is.
Kinderen van 3 zijn in volle taal-expansie. Letters lezen is nog moeilijk (alhoewel veel letters al wel herkend worden met bijhorende klank), maar het is niet vreemd voor een 3-jarige om al alle cijfers te kennen. Dus als je apps hebt die "one - two - three" benoemen... welja, dan leert je 3-jarige alvast wat Engels.

Mijn dochter (ook 3) gebruikt ook wel een aantal Engelstalige apps. Tot dusver haal ik hier geen negatieve gevolgen uit.
Tipje: Pebbles TV, Baby TV, Nickelodeon, Disney XD etc. hele leerzame programma's ... voor je het weet hebben kinderen "zelfs op 3-4 jarige leeftijd" al redelijk goed in de gaten wat de meest voorkomende cijfers en letters betekenen.
Is dat niet wat kortzichtig?

- Een tablet als dit is voor de allerkleinsten. Die kunnen even weinig Nederlands lezen of verstaan als dat ze Engels begrijpen.
- De online-wereld (waar zo'n tablet een eerste stap in is) is grotendeels Engelstalig. Dat is ook de reden voor het ontbreken van zoveel NL-talige apps. Als je goede skills in die wereld aan wilt leren is het juist een pre om dat te doen in de voertaal aldaar.
- Computerterminologie is in het EN min of meer gestandaardiseerd, maar als vertalers ermee aan de slag gaan krijg je een ongelofelijk inconsistent zooitje, waarbij iedere vertaler een eigen interpretatie gegeven heeft aan die termen en twee apps altijd wel ergens verschillen.

Nu heb ik misschien makkelijk praten als tweetalige die z'n zoontje (in Nederland) vanaf dag 1 ook tweetalig EN-NL opvoedt, maar dat doen we dan ook vanuit stellige overtuiging (en in mijn geval: persoonlijke ervaring) dat het beter is dan krampachtig proberen een kind zo lang mogelijk van vreemde smetten vrij te houden :o
Anoniem: 453918 @dion_b23 september 2013 11:25
Nee, dat is niet kortzichtig.

Inderdaad kunnen de kleinsten geen Nederlands lezen, maar verstaan kan mijn dochter van 3 het best goed. Daarom zou ik het fijn vinden als er apps zijn waarin kleine kinderen in het Nederlands bekend worden gemaakt met bijvoorbeeld cijfers en letters. De apps die ik heb gevonden op android zijn heel beperkt.

Ik begrijp dat de voertaal op het internet engels is en ik vind het ook geweldig dat jij je kind vanaf de eerste dag tweetalig opvoedt, maar mijn doel is het niet dat mijn dochtertje direct het engelstalige internet op gaat, maar dat ze in haar eigen taal de cijfers en letters leert. Ik denk niet dat veel ouders hun kind vanaf de eerste dag tweetalig opvoeden. Hoewel.......de mijne leert ook Fries. Daar heb ik nog helemaal weinig educatieve apps voor gevonden :-)

Vertalen van EN naar NL lijkt me op het niveau van een 3-jarige niet het grootste probleem.

Ik begrijp niet wat je bedoelt met je kind krampachtig van vreemde smetten vrij te houden. Ik betrek dat in ieder geval niet op mijn eigen situatie.
Absoluut mee eens voor wat betreft de apps in het Nederlands. Ik betwijfel echter of dat hier het geval zal zijn.

Wij hebben nu thuis de "oude" Nexus 7 die een scherm heeft met een hogere resolutie en waarbij de processor ook nog eens sneller is. Deze hebben wij 9 maanden geleden gekocht voor hetzelfde bedrag. 8)7 Maar plak het woord kind of baby voor een product en je kunt meteen de verkoopprijs flink verhogen....

Op de Google Nexus 7 heb ik voor iedereen een eigen account aangemaakt waarbij de kinderen beperkte gebruiksrechten hebben (zij mogen maar een beperkt aantal applicaties gebruiken). Iedereen heeft zijn eigen applicaties met eigen applicatie settings. Werkt prima.
Staat tegenover dat mijn dochter in no-time had geleerd in het Engels tot 20 te tellen, en Engelstalige kinderliedjes zijn inmiddels ook geen enkel probleem meer :+

Maar je hebt gelijk, het aanbod van Nederlandstalige apps is erg beperkt, zelfs als je bereid bent je beurs te trekken. Aan de andere kant, voor 3-jarigen zijn er genoeg spellen waar taal niet echt een factor van betekenis is - puzzels, memory-achtigen, teken-appjes. En ook dáár leren ze meer van dan je denkt hoor.

[Reactie gewijzigd door B64 op 25 juli 2024 18:36]

En wat te denken van een betere behuizing? Kinderen zijn nu eenmaal wilder. Vraag me af of je ook een betere garantie krijgt? Het product is gericht op kinderen dus zal die meer moeten kunnen verduren.
"Samsung zal de tablet leveren in het geel met een bijgeleverde oranje beschermhoes, waarmee hij tegen vallen en stoten kan"

Ze hebben daar dus wel degelijk aangedacht...
Het kan natuurlijk altijd dat hij nog stuk gaat, maar ze hebben iig een goede hoes erom heen dus extra garantie zal niet van toepassing zijn....
En die beschermhoes beschermt het scherm ? Niet echt ... en laat nu net bij kinderen van 4-5 tot 7-8 jaar het scherm in 99,9% van alle gevallen defect raken doordat ze niet helemaal door hebben dat je ook zachtjes op het scherm kunt tikken.
De beschermhoes beschermt iig tegen een val van de zijkant en plat omdat hij wat hoger is dan de tablet zelf.
Ik denk persoonlijk niet dat het ze gaat lukken om er door heen te slaan of tikken, maar goed dat zal de ervaring uitwijzen :)
Kinderen vanaf 4 jaar hebben echt wel door hoe ze met een scherm van een tablet om dienen te gaan. Het grootste gevaar zit hem in het vallen, en dat lossen ze zo goed op. Ik heb zelf een soortgelijk hoesje voor de iPad mini van me dochter, en die heeft al heel wat valpartijtjes overleeft.
Het gaat mij er niet om of ze ermee om kunnen gaan. Het gaat mij erom dat kinderen in die leeftijd nog heel veel moeten leren, waarde van spullen, delen, als je verliest dit niet botvieren op spullen of naar mensen.

Het hoesje van de Samsung Galaxy Tab 2 heeft het niet tegen z'n verliezen kunnen (van mijn 7 jarige zoon) niet weten te voorkomen dat het scherm defect raakte en de complete tablet totalloss verklaard kon worden.

Ook het delen tussen kinderen onderling, nu mag de 7 jarige maar over een half uurtje die van 2 eventjes een filmpje van Bobo via Youtube op de tablet kijken ... guess what dat was de 2e tablet (in dat geval een Qware Tabby met diverse spullen om het device te beschermen).

Al met al, een wereld van verschil is al merkbaar tussen jongens en meisjes en lang niet ieder kind kan in de aangehaalde leeftijden met een tablet aan de gang. Het is gelukkig aan de ouders om te kijken of hun kind eraan toe is.
Mij dochter van 4 kan anders stukken beter omgaan met mijn tablet dan mijn ouders. Ze kan er ook veel vlotter en meer secuur op werken dan mijn schoonbroer. Het is algemeen geweten dat kinderen sneller vertrokken zijn met techniek en hoe ouder je wordt hoe lastiger het wordt om "mee te gaan" met de ontwikkelingen.
Ik laat mijn dochter regelmatig alleen op mijn galaxy note 10.1 spelen. (spelletjes, sketchbook pro of filmpjes kijken) Ik heb er 100% vertrouwen in dat wanneer ik terug in de ruimte kom waar zij aan het spelen is, dat er niets misgegaan is.
Uiteraard zal dit ook afhankelijk zijn van het kind zelf, maar ik ben er van overtuigd dat wanneer je als ouder je kind goed begeleid bij de eerste stappen en goede afspraken maakt, bijna elke kleuter met respect met een tablet kan omgaan.

250 euro voor een "kinder" tablet vind ik echt buiten proporties duur. Zeker als je ziet dat de specificaties nu ook niet echt opvallend zijn. Waarschijnlijk zal de prijs binnen no-time wel een eind zakken. Wellicht zelfs tot een in mijn ogen acceptabele €150,-
Tevens zou ik die "kidsstore" wel eens willen inkijken. Want mijn vermoeden is dat nog lang niet alles in het Nederlands zal zijn en dat de spellen ook niet gratis zullen zijn. Want gratis spellen met reclame kan op zo'n speciale kidstablet uiteraard niet gewenst.
Hou maar op, het aantal Nederlandse apps die wat zijn voor kinderen is minimaal. Zelfs leerzame apps zijn nauwelijks te vinden, tenminste ... leerzaam als in de trant van het geen wat kinderen uiteindelijk of op den duur op school krijgen.

Ik heb één bron gevonden waar je zulke apps kunt vinden en die zijn allen door Firma Zwijsen ontwikkeld. Verder houdt het al gauw op.
Ik begrijp de verhollandsing niet van kinderprogramma's. Ik heb in de '90 nog gewoon cartoons e.d. gekeken in het engels. Mijn gameboy games waren in het engels en contextueel zijn kinderen heel goed in begrijpen. Dat is juist de periode dat je ze met zoveel mogelijk taal in aanraking moet laten komen. Kinderen leren snel genoeg lezen omdat ze wel bij moeten zijn met de ondertiteling, en programma's zonder ondertiteling zijn ze geforceerd te luisteren naar die andere klaknken.
Als ik nu babysit, zijn het alle series maar gedubbed en Nederlands gesproken. En zie hier, het statement dat het verschrikkelijk belangrijk is dat de apps in het Nederlands zijn ;( . Zelf zet ik dan af en toe wel een beetje Bob the Builder (in het Engels dus) op om ze een stimulans te geven. (Het is een 4jarige, en bijna uit elke aflevering pakt hij wel minstens een woordje mee).
Quote: De kindertablet krijgt een adviesprijs van 249 euro, 70 euro meer dan de Tab 3 7" nu kost.
Wat voor sukkels werken er nu bij Samsung???? Ik ga toch geen duurder apparaat voor mijn minderen kopen als ik een betere voor €70 minder heb.
Ik heb al vanaf het begin diverse iPads in huis, 2 kinderen van 10 en 8 (nu) en nog nooit is er een ipad op de grond gevallen. Ik zou ze liever een iPad geven dan dit "ding".
250 eur en geen Angry Birds? aint gonna happen
Nah, de kleuren zijn te kinderlijk! De kinderen zien namelijk waar de ouders mee rondlopen en willen dat ook of vergelijkbaar. Een kind van 4 of 5 vindt dit nog wel prima, maar bij 8 of 9 ziet het al te kinderlijk uit. Koop je het voor zijn 9e en drie jaar later is het systeem alweer te verouderd... Te langzaam, te vele kleuren...

Zou iets meer willen investeren en geef hem een iPad mini of de nieuwe Nexus 7. Met een goede casing / beschermhoes kan het ook tegen een stootje en op een langere duur meer plezier.
Kinderen van die leeftijd gaan maar lekker buiten spelen en vriendjes maken. Af en toe met apparatuur van de ouders spelen is prima. Maar een eigen iPad voor <12 vind ik absoluut een no-go.
Ik heb zelf 3 kinderen en ik deel deze mening 100%.

Ik geef mijn kinderen liever een hengel van 250 euro dan een tablet.
Dat dwingt ze naar buiten, ze leren omgaan met de natuur en worden sociaal vaardiger, omdat ze met andere mensen in contact komen. Naar mijn idee zijn ze ook minder vaak ziek doordat ze "schone" buitenlucht ademen.
Weet je wat vissen is?

...dat is een stok met aan beide kanten een dooie pier.

---

Echter, hoe zit het met de privacy van de kinderen op zo een tablet? Vroeger had je nog die sega en nintendo gameboys, daar kon je leuk op spelen zonder dat je hele hebben en houwen bij grote conglomeraten bekend was.

Nu zou ik me als ik ouder zou zijn toch ernstig zorgen maken als data van kinderen in welke vorm dan ook bij dataminende geldwolven terecht komt! En ja, dat gebeurt al op grote schaal, zie de documentaire Consuming Kids bijvoorbeeld. http://topdocumentaryfilms.com/consuming-kids/
Ik houd ook niet van vissen maar dat kan je toch ook gewoon op een normale manier brengen?
Die definitie van vissen is een quote van Hans Wiegel, mooi gejat is niet lelijk, die ik laatst las in een locaal tijdschriftje toen ik in de schoenenzaak even moest wachten. Vond het bijzonder geestig en heb me de quote dus eigen gemaakt.
Mijn welgemeende excuses! :P
Had ik niet door ;)
Fout, ze zijn minder ziek omdat ze juist in de viezigheid buiten spelen. Daardoor bouwen ze veel meer weerstand op.

Ontopic: Leuk idee, maar 250 euro vind ik wel een beetje veel. Mijn zusje van 6 heeft wel een minitabled van Difrence (40 euro) omdat ze dan met haar Pou kan spelen. Ze heeft van mijn ouders geen limiet gekregen maar toch zit ze liever buiten dan binnen met dat ding. Mits het geen noodweer is. Verder vind ik dat het echt niet nodig mag zijn.
Juist vuil en zo maakt dat ze een beter immuun systeem opbouwen....
Hmz waar baseren mensen dit toch op. Een tablet voor je kinderen is prima zolang het maar niet te lang is. De ontwikkelingen gaan zeer snel op dit gebied en ze dit aanleren is veel beter dan het maar niet te kopen en een hengel te geven die ze toch niet willen.
Anoniem: 528441 @freedzed69 oktober 2013 10:24
precies, daar zeg je het, te lang, ik zie kinderen soms 4 uur of meer op een tab zitten
Wel, er is nog geen voldoende geschikte content voor kinderen, naar mijn smaak gewoon nog niet genoeg. Maar je moet niet van het radicale uitgaan! Opvoedkundig gezien is het een asset die jou daarbij ondersteunt! Kennelijk lopen ouders rond met het idee dat een Tab een degradatie / vermindering is aan sociale vaardigheden. Of het geven van een verkeerde impuls. Alles hangt af hoe jij een kind opvoedt, wat je hem leert en waarmee het in aanraking laat komen. Frappanter is en niet vreemd, dat je kennelijk maar een bepaald bedrag zou mogen spenderen aan het opvoeden van een kind. Ik zou 250 aan een hengel uitgeven en 250 aan een Tablet en dan nog een 250 aan sport.

Tablet is wat je als ouder voor je kind van maakt.

Trouwens, zou trouwens een kind niet in aanraking willen laten komen met een hengel sport. Afgezien van het gevaar (haakjes) is vissen, het vangen van een leven voor de lol, iets dat je een kind wilt aanleren?
Ik heb zelf 3 kinderen en ik deel deze mening 100%.

Ik geef mijn kinderen liever een hengel van 250 euro dan een tablet.
Dat dwingt ze naar buiten, ze leren omgaan met de natuur en worden sociaal vaardiger, omdat ze met andere mensen in contact komen. Naar mijn idee zijn ze ook minder vaak ziek doordat ze "schone" buitenlucht ademen.
Huh....je laat ze vissen en denkt dan :
- dat ze leren omgaan met de natuur? Een vis aan de haak slaan voor de fun noem je omgaan met de natuur? Eet ze dan in ieder geval op!
- dat ze sociaal vaardig worden....Als iets triest en eenzaam is dan is het een visser..
- dat ze minder ziek zijn en schone lucht ademen? Lekker passief op je stoeltje fijnstof snuiven van de auto's die langsrijden?

Ieder ze hobby, maar dring het je kinderen niet op met verkeerde redeneringen.
Ik geef mijn kinderen liever een hengel van 250 euro dan een tablet. Dat dwingt ze naar buiten, ze leren omgaan met de natuur en worden sociaal vaardiger, omdat ze met andere mensen in contact komen. Naar mijn idee zijn ze ook minder vaak ziek doordat ze "schone" buitenlucht ademen.
Maar da's dan weer zielig voor de vissen. En of je nu sociaal vaardig wordt door urenlang naar een dobber te turen...
Kinderen van die leeftijd gaan maar lekker buiten spelen en vriendjes maken. Af en toe met apparatuur van de ouders spelen is prima. Maar een eigen iPad voor <12 vind ik absoluut een no-go.
`

Blijkbaar geen kinderen ....

Mijn 2 kids spelen buiten EN hebben een eigen tablet.
Mede omdat die apparaten niet "afzonderlijk" gebruikt kunnen worden.
IOS en Android hebben geen goede mogelijkheden voor gescheiden users.

De eenlijnige denkwijze dat kinderen buiten moeten spelen, is een tweakers / nerd reactie, kinderen kunnen héél goed multitasken, en NA het buitenspelen op de tablet.

Het is aan de ouders om aan te geven waar de grenzen liggen, en te begeleiden in het gebruik.
Groot gelijk mijn zoontje nu 5 jaar speelt regelmatig op mijn tablet.
Dit geeft hem 1 de vertrouwen om met duurdere apparatuur bezig te zijn, verantwoordings zin.

Hij speelt meer buiten met de buren dan alleen thuis. Wat wel het geval is, is dat hij het soms moeilijk heeft dat een bepaald film of serie op tv niet gepauzeerd gespoeld of op willekeurige momenten afgespeeld kan worden.
Groot gelijk mijn zoontje nu 5 jaar speelt regelmatig op mijn tablet.
Dit geeft hem 1 de vertrouwen om met duurdere apparatuur bezig te zijn, verantwoordings zin.
Ik kan dat beamen!
Natuurlijk met een oplettend oog (altijd, het blijven kinderen), het maakt ze vertrouwd voor waar hij/zij het mee te doen heeft! techniek is soms duur, voor mij is de waarde ervan niet bepalend of een kind wel of niet aan mag zitten. Hoe ga je als ouder mee om bij het begeleiden van een kind.

Ik ben wel van mening dat de beide platvormen, iOS en Android meer moeten doen voor het instellen van profielen voor kinderen.
volgens mij is dit niet de manier om kinderen om te leren gaan met dure spullen.
ik ben nu 23, en heb AL mijn electronica altijd zelf moeten kopen, hierdoor ben ik kwaliteit gaan waarderen, en ben ik zuinig met mijn apparatuur.
oh, de rest van de klas heeft ook een mobiele telefoon? leuk voor de rest van de klas, maar als jij er een wilt koop je hem zelf maar.
zelfde geld voor een pc, console, gameboy, tv, etc, etc.
kinderen zouden meer buiten of met elkaar of niet achter een beeldschermpje moeten spelen. het enige wat mijn ouders wilden betalen waren dingen waar geen beeldschermpje op zat. toendertijd huilen, achteraf ben ik er blij om.
(anders had ik heel wat uurtjes minder met mijn lego en boomhut gespeeld)
Android heeft in tegenstelling tot iOS juist wél gebruikersaccounts die die mogelijkheid juist perfect bieden, inclusief restricties die jij als ouder in kunt stellen!
Klopt, maar dat is pas zo sinds Android 4.2, en dat zal lang niet elke tablet draaien.
Mijn kinderen zijn 2 en 4 en hebben gewoon een iPad en een Galaxy Tab 2. Rest van hun leven hebben ze er ook één of iets dergelijks. Bovendien zitten er veel leuke en leerzame spellen op. In de praktijk gebruiken ze het toch maar een half uurtje per dag.
sorry dan weet je echt niet hoe kinderen werken, mijn kleine broertje van 7 die vond die kinder tablets van kurio helemaal geweldig en zou er zo eentje voor sinterklaas kopen. de gemiddelde winkelaar let niet echt op specs, en als zij er dan zo eentje zien liggen bij de mediamarkt en het is 3 december dan denken ze oow mooie tablet voor mijn kinderen en ook nog is van samsung, en samsung is best wel ene betrouwbaar merk onder de consument (is het ook)
Het blijft voor iedereen een persoonlijke afweging wat voor zijn kind aanschaft, er zijn (nog?) geen maatstaven, als ouder. Maar dit Tablet is natuurlijk niet gemaakt om een kind te overtuigen, maar namelijk de ouders. Een kind van 7 leest geen MediaMarkt magazines, komt niet op Tweakers en reclame zal je (hoogst vermoedelijk) ook niet gaan zien.

Dit product is gemaakt om de ouders te overtuigen dat het geschikt zou/is zijn voor een jong kind, attractieve kleuren en durabiliteit.

Maar dat wisten wij toch wel?


edit: typo

[Reactie gewijzigd door Fermion op 25 juli 2024 18:36]

ja dit bedoelde ik ook in mijn reactie met ''zij'' had ik misschien anders moeten formuleren, in ''de ouders''
iets meer investeren is niet nodig want een nexus 7 kost evenveel. Ok, misschien 20 euro meer omdat je een grote bumpercase moet kopen. Maar desondanks weer een samsung fail.
Ik vind hem vrij prijzig voor een "kinder" tablet.
Het is alleen voor kinderen bestemd met rijke ouders.
Zelfs dan zie ik geen enkele reden om dit te kopen. Voor dat geld koop je gewoon een Nexus 7, je zet er een restricted profile op, en je bent klaar.
Kwaliteitstablet voor jezelf, en je zoon of dochter heeft toegang tot de apps die jij wil en erop zet.
Dat is naar mijn mening juist het probleem, want veel ouders hebben er zelf geen verstand van en willen dat het out of the box werkt.

Als je tegen een ouder begint over restricicted profiles komt dat voor 90% over als Egyptisch.
Dat klopt natuurlijk wel, en heb ik even over het hoofd gezien.
Natuurlijk is het wel de taak van een verkoper om kopers hierover in te lichten. Wanneer iemand info komt zoeken over een tablet die kindvriendelijk moet zijn, zouden ze deze optie kunnen aanhalen. Eenmaal aangekocht is het opzetten van een restricted profile werkelijk een fluitje van een cent. En ik spreek uit ervaring als ik zeg dat kinderen van 2-3 jaar weinig moeite hebben om een android-tablet onder de knie te krijgen.

Een tablet van €250 is toch echt veel geld gezien het feit dat hij enkel op kinderen is gericht en je je kinderen slechts een beperkte periode per dag (en ook niet alle dagen) ermee wil laten spelen.
Natuurlijk is het wel de taak van een verkoper om kopers hierover in te lichten. Wanneer iemand info komt zoeken over een tablet die kindvriendelijk moet zijn, zouden ze deze optie kunnen aanhalen.
Het is alleen jammer dat de gemiddelde mediamarkt-verkoper een studentje is dat het als bijbaantje doet en zodoende 0,0 verstand heeft van het waar dat hij verkoopt
Dat is niet mijn ervaring bij de MM. Bij fotografie zitten enkele zeer kundige hobbyisten.

De service is sterk wisselend in kwaliteit, laten we het daar op houden. Maar dus zeker ook met uitschieters naar boven waar ze in zgn speciaalzaken een puntje aan kunnen zuigen.
Lekker kortzichtig 8)7 aangezien ik er werk (ja ik ben een student) Maar er word geselecteerd op je opleiding van dit moment en er lopen bij ons op computer geen leken rond. Mocht je daar problemen mee hebben lopen er ook zat full timers die geen student meer zijn.

Natuurlijk word er ook naar je verkoop technieken gekeken maar op een afdeling als bijvoorbeeld computer( waar de tablets staan) kom je echt niet aan de bak als je niet weet wat er in een pc zit en wat het doet ect ect.

[Reactie gewijzigd door sjepper op 25 juli 2024 18:36]

Toch napart dat er zo'n 4 jaar geleden door een "car-audio expert" mij verteld is dat ik de tulpkabels die uit mijn radio kwamen moest verbinden met de + en - van mijn versterker. Dat was de laatste keer dat ik iets kocht van de mediamarkt
Niets persoonlijk maar dat soort mensen zie ik altijd binnen een week terug. Die zijn natuurlijk niet door mij geholpen want dan gaan ze altijd met een glimlach weg. ;)

natuurlijk zitten er gigantische eikels tussen maar dat heb je bij elk bedrijf. Alleen omdat de Media Markt overal zit krijg je sneller een algemene blik. Maar bijvoorbeeld wat ik dan over andere winkels hoor is ook niet mals....

Ik zou liever naar een van de studenten lopen. want de vaste krachten zijn vaak stel rare mutsen.(natuurlijk zit daar ook weer verschil tussen)

Zelf heb ik ook een hekel aan de "perfecte verkoper" die je zelfs nog een hoop stront verkoopt. Ook al vind mijn leidinggevende het niet fijn ben ik eigenlijk altijd wel eerlijk naar de klanten en over de producten.

Dus als je komt voor "de kindertablet" en er is een betere goedkopere optie met minder marge verwijs ik je toch naar die betere optie. En geef ik je gelijk de uitleg hoe of wat.
Ik snap wat je bedoelt en het was van mij ook geen persoonlijke belediging. Het is helaas wel zo dat 90% van jouw collega's van hun "expertise" geen kaas gegeten hebben.
ah ok, sinds wanneer is dat? :p ;)
Bij ons al sinds ik er werk en dat is dus al ander half jaar. Daarvoor heb ik geen idee. ;)

[Reactie gewijzigd door sjepper op 25 juli 2024 18:36]

Lekker kortzichtig 8)7 aangezien ik er werk (ja ik ben een student)
Valt op zich reuze mee. Als ik kijk hoe sommige winkels RMA aannemen en / of behandelen en bijvoorbeeld ook (nog) niet weten dat Android 4.3 voor de Nexus 7 "gewoon" uit is, dan komt dat beeld toch wel erg goed in de buurt en zou ik eerder zeggen dat jij een uitzondering bent erop.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 25 juli 2024 18:36]

Mss zijn er wel degelijke mediamarkt verkopers maar ze zijn uiterst zeldzaam. Ik ben nog geen enkele tegen gekomen die verstand heeft van de dingen die ie verkoopt.
Dat ligt maar net aan de stad waar de mediamarkt zich bevind en in welke plek in de media markt.

Wat mij is opgevallen is dat als je vragen hebt over een pc, je het beste naar de apple hoek kan gaan. Het lijkt er namelijk op dat ze daar de meest kundige persoon neerzetten (moet dit misschien van apple?).

Het minst kundig vind ik de mensen bij de tv afdeling. Dat is gewoon echt voorlezen van het kaartje is mij opgevallen.
Resolutie? ja hij is 66 centimeter in de lengte kreeg je dan terug als antwoord.
En enkele jaren geleden viel het mij op dat een full hd en hd ready voor een verkoper gewoon hetzelfde was.

Mijn tip:
koop iets van Samsung of LG, Asus of HP. Deze bedrijven hebben het namelijk zeer makkelijk qua garantie regelingen, zij komen het product gewoon thuis ophalen en omwisselen of je kan laten ophalen of zelf opsturen als het om kleinere bedragen gaat (onder de 500 naar mijn ervaring met een Samsung tv en een asus laptop).

Apple, toshiba, dell en acer doen vaak moeilijk. zij geven namelijk maar 1 jaar garantie ook al is de wet 2 jaar.
Dan kan je het dus terug brengen naar de media markt, maar dan ben je het dus gewoon 1-2 maanden kwijt (de wii die ik daar destijds had gekocht was ik zelfs 3,5 maand kwijt).

Ook hebben ze bij de media markt (en andere winkels) weinig verstand van garantieregelingen, zo heb ik bij een media markt heb ik een auto radio gekocht, hij was al dood toen ik hem uit de doos pakte, dus teruggebracht, gingen ze moeilijk doen toen ik hem wilde omwisselen/laten repareren voor een radio die het wel deed. Na een uur bij die klantenbalie te hebben gestaan kreeg ik hem uiteindelijk omgeruild voor een wel werkend exemplaar (nadat ik had uitgelegd dat als ik er nog een half uur moest gaan staan de uurloonkosten van hem hoger waren dan de marge op het product en er dus sowieso verlies werd geleden :P ).


Al moet ik er wel bij zeggen dat ik al zo'n 1,5 jaar niet meer in een media markt ben geweest ( lang leve de tweakers pricewatch en de bezorgservice van eigenlijk alle webwinkels).
Rijke ouders geven hun kleine kinderen gewoon de nieuwste 10 inch iPad.
heb ik gezien in mijn naaste omgeving :X
Ik wacht even af wat ie in de winkel kost, weet zeker dat ie binnen een week minder kost dan de tab 3, maar tweakers zal nooit is benadrukken dat 99/100 keer de adviesprijs bij lange na niet gehanteerd wordt door de verkopers van Samsung...

Dus is de prijs hoog? Ik weet het niet, de daadwerkelijke prijs is gewoon onbekend :)

PS niet dat ik interesse heb, heb geen kinderen...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 juli 2024 18:36]

Tweakers houdt zich aan de feiten en gaat niet speculeren over de prijs. Iedereen weet dat prijzen altijd onder adviesprijs duiken. De adviesprijs van de Tab3 7" zal ongetwijfeld nog wat hoger zijn geweest schat ik zo.
Valt mee hoor, even het nieuwsartikel opgezocht:

De Galaxy Tab 3 7.0, voorzien van een 7" tft-touchscreen en een 1,2GHz dualcore-soc, zal 199 euro gaan kosten.

Dus die zit nog aardig rond de adviesprijs momenteel: pricewatch: Samsung Galaxy Tab 3 7" Wifi Wit
Tweakers houdt zich aan de feiten en gaat niet speculeren over de prijs.
Dat vraag ik toch ook helemaal niet. Een simpele kanttekening erbij vermelden is al meer dan voldoende...
Tweakers houd zich in dit geval wel aan de feiten ja. Een geweldig tegenvoorbeeld is het "Oled wordt beeldbepalend"-artikel:
Vanwege de voorsprong zal lcd in de komende jaren zijn prijsvoordeel behouden, maar in de toekomst zullen oleds goedkoper dan lcd’s te produceren zijn. Het is namelijk mogelijk om met een soort inktjet-printer de schermen op rollen te printen. Deze roll-to-roll-techniek kan uiteindelijk worden opgeschaald tot het formaat van een krantendrukpers en groter. Oled-schermen worden dan dus op grote rollen aangeleverd, waarbij de afzonderlijke schermen vlak voor montage door middel van lasers op maat worden gesneden.

Dit betekent dat oled-tv’s in de toekomst aanzienlijk goedkoper te produceren zullen zijn dan de lcd’s van vandaag de dag, waardoor alleen de vraag van de levensduur overblijft. Alle leds, dus ook oleds, gaan op den duur minder fel branden. Gewone leds, zoals in de backlight van alle moderne lcd’s worden gebruikt, hebben tegenwoordig een te verwachten levensduur van zo’n 50.000 uur. Oleds halen deze levensduur nog lang niet. Tot voor kort was de hoogst haalbare levensduur van oleds zo’n 14.000 uur, wat nog altijd neerkomt op meer dan 9,5 jaar bij vier uur kijken per dag. Voor veel mensen al een acceptabele levensduur, maar omdat de oled-techniek nog jong is, zal de levensduur in de toekomst nog flink verbeterd worden.
Pure speculatie die als feiten wordt verkocht.
Het licht er een beetje aan op welk onderzoek dit gebaseerd is, maar ik moet je gelijk geven, je kunt dit inderdaad lezen als speculatie, maar het ook voor waar aannemen, terwijl nog helemaal niet bekend is of LCD in de toekomst óók goedkoper en beter gaat worden.

Uiteindelijk is het wel zo dat een pixel die zélf oplicht in de basis betere potentie heeft dan een pixel die doorschenen wordt middels een backlight, maar dan nog zijn er veel andere factoren die meespelen, zoals kleurechtheid, egaliteit, stabiliteit pixels t.o.v. elkaar gedurende de levensduur.
Kan je wel doen of je beter weet wat mijn mening is maar je zit er toch mooi naast :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 juli 2024 18:36]

Dat is wel een fors bedrag voor een tablet die zich richt op kinderen. Daarvan verwacht je toch met een goedkoper alternatief toe te kunnen. Ze zullen met hele specifieke goed apps moeten komen om dit apparaat aan de man te krijgen, anders kun je natuurlijk beter een algemeen bruikbare tablet kopen en er een goede hoes bij kopen.
Je kunt natuurlijk een el cheapo tablet uit China halen of uit de Bart Smit en er gewoon een app op installeren die hem veilig maakt voor kinderen. Snelle google zoekopdracht laat zien dat die er zat bestaan. Bijvoorbeeld "App Lock" en "Kido'z Play".

Ben je 100 euro kwijt ofzo en heb je een prima tabletje. Dikke rubberen hoes eromheen en gaan.

Edit: je hebt ook de 'Kurio Telekids Kinder Tablet'. Google die maar eens.

[Reactie gewijzigd door BramSd op 25 juli 2024 18:36]

Heb je de reviews gelezen over die telekids tablet... rampzalig!
Hamvraag is vooral hoe stevig dat ding is. Als het alleen maar een leuk kleurtje is en een paar custom apps is het natuurlijk het geld niet waard. Maar als het volledig ruggedized is waardoor het veel meer misbruik kan weerstaan dan een reguliere tablet dan is het mogelijk meer dan z'n geld waard.

* dion_b houdt z'n hart steeds vast als z'n zoontje weer een greep maakt richting Nexus 7 van vriendin om erop te slaan, eraan te knagen en erover te kwijlen ;)
Zal hier Android of een speciaal OS op komen? Ik gok zelf het laatste. Leuk idee, hoop dat het ook leuk wordt uitgevoerd.
Ik hou het op Android, eventueel met voor kinderen aantrekkelijke schil eromheen.
Nu ik hoop van niet, of dan een hele goede beveiliging. Ik zeg altijd: Iemand die weet wat ie doet, is nog altijd minder erg dan iemand die er GEEN verstand van heeft! Een speciaal OS zou dan fijner zijn... Straks wordt er iets aan/uitgezet en dan kan het kind lekker zonder ouderlijk toezicht spelen op een android.
Galaxy reeks van Samsung is toch altijd Android? Tablets met een ander OS hebben een andere naam, bv ATIV.
Vroeger kregen we een voetbal om buiten mee te spelen, maar tijden veranderen.
Goed gedaan van Samsung door ook een tablet voor de kinderen uit te brengen.
In elk huis is bijna wel een Ipad of Samsung Tab aanwezig, dus de kinderen volgens daar snel mee..

Verder ziet hij er leuk uit! Val en stoot schade zal niet snel voorkomen door de hoes..
Goede zet van Samsung
Kinderen vinden die voetbal nog steeds leuk hoor. Of alternatieven als springtouw, steltlopen, trampoline, volleybal e.t.c. Met een paar straattegels kun je ook al land-veroveren spelen :). Scheelt weer een duur sportschool abonnement en beperk je de BMI ook weer een beetje.

En als het regent, is mens-erger-je-niet ook nog steeds leuk/leerzaam :).

Serieus: als ouders lijkt me het nuttig dat je limieten stelt aan de tijd die kinderen achter PC/tablet/TV doorbrengen. En mocht een tablet toch nuttig/nodig zijn, kun je met software (als die er is) tijden instellen. Ik ben te weinig bekend met de mogelijkheden van Android, maar daar zal toch ook al iets zijn als 'ouderlijk toezicht'. Ik kan uit het voorgaande bericht niet achterhalen of Samsung speciale software toevoegt om deze 'controle' voor elkaar te krijgen.
Vroeger kregen we een voetbal om buiten mee te spelen, maar tijden veranderen.
Vroeger zaten we hele middagen voor de buis geplakt, nu hebben ze een tablet op schoot.

Of je als ouder toestaat dat je kind niks anders meer doet dan met zo'n tablet spelen, dat is natuurlijk gewoon de verantwoordelijkheid van de ouders. Gewoon als regel stellen dat ze niet langer dan (pak 'm beet) een half uur per dag op de tablet mogen. Met tv's werkt dat zo, en met tablets en computers net zo.
Vroeger kregen we een voetbal om buiten mee te spelen
En wat is leerzaam van buiten voetbal te spelen (met deze kinderen)? Leren dat onrespectvol tegen moeder zijn normaal is, en 'kanker' een krachtterm is die je overal voor kan zetten.
En schoppen wanneer je het ergens niet mee eens bent normaal is.

Kun je je kinderen nog zo goed willen opvoeden, maar je kinderen tussen de onopgevoede marokkaanse kindertjes laten lopen en dat ze zien dat ze dingen 'gedaan' krijgen helpt niet echt. En zeker de voetballende kinderen zijn het ergste.
Je hebt vast een zware jeugd gehad of in een slechte buurt opgevoed?

Zijn genoeg plekken in elke stad/dorp waar je even een balletje kan trappen met je vriendjes(en). En dat is ook sociaal

Het ligt gewoon aan op de opvoeding van de ouders, sommige maken echt kinderen en gooien ze op straat en ze zeggen van , je blijft elke dag gewoon lekker een paar uur buiten .
Wordt dat echt een goed idee bevonden? Kinderen laten hangen op straat. Lekker die straatcultuur ontwikkelen? Nee, dat is opvoeden..
Waar dat de orde van de dag is, zijn marginale buurten. Geen goede. |:(. Ook wel 'volkswijken' genoemd.
Dit doen heel veel kinderen in de leeftijd rond 9 jaar.
Of lekker met je kind in de zandbak spelen in de buurt of lekker schommelen met je kind . Niks is leukers daarmee

Op latere leeftijd (9) met hun schoolvriendjes een balletje trappen in de buurt . Maar wel zeggen dat ze voor het eten moeten binnen zijn anders voor straf niet meer naar buiten

Een kind van 14 mag van mij betreft best wel tot 20:30 buiten blijven , behalve in de wintermaanden wanneer het lang donker is .

Een kind een hele dag binnen laten is niet goed voor zijn sociale leven.
Grappig om te zien dat ook 'gewone' tabletmakers nu in deze markt stappen.

Wij hebben onlangs een VTech Storio gekocht voor onze dochter, ook best een hip ding qua mogelijkheden maar toch een heel ander verhaal. Je ziet kinderen meer en meer met tablets vanwege de spelletjes.
Kijk dit zou ik interessant vinden, op de lokale school hebben we gekeken of we kinderen niet kunnen laten spelen (educatieve applicaties) op een tablet maar we zijn van het idee afgestapt omwille van praktische redenen: een leerkracht kan geen oog houden op meerdere tablets tegelijk en voor je het weet vallen ze op de grond.

Als het een beetje stootbestendig is , zou dit wel een oplossing kunnen zijn....
Tablets zijn nergens voor nodig op een basisschool. Kinderen moeten gewoon leren lezen en schrijven, laat die tablets maar wachten totdat ze oud genoeg zijn om er zelf zonder brokstukken mee om te kunnen gaan.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.