Nintendo kondigt nieuwe Mario-games voor de Wii U aan

Nintendo heeft op de E3 nieuwe Mario-games voor de Wii U aangekondigd. Het gaat om een opvolger van Super Mario 3D Land, Super Mario 3D World genaamd. Daarnaast komt er een nieuwe WiiU-titel in de Mario Kart-reeks van Nintendo.

Super Mario 3D World is een game die in co-op gespeeld kan worden met maximaal vier spelers, waarbij ze kunnen kiezen uit Mario, Luigi, Peach en Toad. De spelers doorlopen een parcours met hindernissen over onder andere land, water, sneeuw, ijs en door een buizenstelsel. Elke karakter heeft zijn eigen specifieke capaciteiten die van pas komen bij de tocht. De video toont onder andere dat Mario zich kan omvormen in een soort kat, waarna hij muren kan beklimmen. Het spel komt in december uit.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

In de lente van 2014 volgt vervolgens Mario Kart 8. Spelers zullen hierbij onder andere via verticale oppervlakken kunnen racen. Ook tart Nintendo de wetten van de zwaartekracht door spelers de mogelijkheid te geven ondersteboven te racen. Verder vinden races onder water plaats, zijn er delen waarbij spelers kunnen zweven en kan gebruik worden gemaakt van motoren.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

11-06-2013 • 21:12

80

Reacties (80)

80
74
47
5
0
24
Wijzig sortering
euuuhh, iedereen die mario, zelda en donkey kong niet vernieuwend vindt moet eens hoognodig de spellen spelen. Mario64, Mario Sunshine, Mario Galaxy en deze nieuwe Mario in die volgorde ook. Elke spel is COMPLEET anders dan de voorgaande. Ze houden de stijl hetzelfde maar veranderen de gameplay (en het is niet effe de engine tweaken, bij elk spel bouwen ze een compleet nieuwe engine). Speel daarna ook maar Ocarina of Time, Majora's Mask, Wind Waker, Twilight Princess en Skyward Sword in die volgorde, daar houden ze de gameplay hetzelfde maar veranderen de stijl COMPLEET. Ook hier bouwen ze alles weer nieuw op.

Als er iemand durft te experimenteren met gameplay dan is het nintendo wel. Jullie meten met dubbele standaarden. Nintendo maakt Mario games net zoals dat Infinity Ward Call of Duty games maakt. Of vinden jullie Modern Warfare 3 echt zo revolutionair veel anders dan Modern Warfare 2? Het is een beetje krom om Nintendo te vergelijken met alle andere game developers die op de andere consoles ontwikkelen samen. Vergelijk first party games met first party games en vergelijk third party games maar met andere third party games. de kwaliteit van deze games staat buiten kijf.
Ben ik niet helemaal eens.

Waar ik bij OoT een echt WOW-gevoel had. Een 3D wereld in 1998! Toen deed de N64 ook nog mee in de spec-wars trouwens. Dat spel was voor die tijd echt ongekend.

MM wordt door velen geprezen, maar ik had niets met de tijdlimiet. Je kon juist in OoT overal je tijd voor nemen. Overworld team was wel beter trouwens. ;)

WW was weer helemaal anders, maar de kiddy stijl trok me totaal niet (vooral gezien de realistische teaser die even daarvoor was uitgekomen). Ook het eeuwige kaarten vinden, kaarten vertalen voor veel rupees, triforce stukjes vinden was voor mij wederom een afknapper. Je was gewoon een halve dag kwijt met rondzeilen en dat voelde gewoon als filler. Dat voegde echt bijna niets toe aan het spel.

TP heb ik mij goed mee vermaakt. Die heb ik ook uitgespeeld. Wereld was wel erg leeg en hartjes verzamelen ging traag.
SS ook uitgespeeld, maar het drie keer opnieuw spelen van de levels met telkens net een bruggetje of doorgang anders was wel erg cheap. Drie keer dezelfde eindbaas in die pit (zelfs 2x achter elkaar afhankelijk van je volgorde) was ook teveel. Heb het spel toen ook even laten liggen. Was ook niet echt een leuke eindbaas.
De absurde nadruk op motion controls en af en toe de frustratie van verkeerd geregistreerde bewegingen hielp niet. Afknapper: het verzamelen van muzieknootjes om te bewijzen dat je wel de Hero bent, terwijl je datzelfde karakter al een keer of twee hebt gered in het spel. 8)7

Wat inlezen leerder ook dat Mario en Zelda op eenzelfde manier beginnen bij de ontwikkeling, pas later maken ze daar een Zelda of Mario van. De Overworld als Hub met daarin de levels. Als je erover nadenkt, viel het bij SS heel goed op. Het had ook een Mario kunnen zijn...

Het is juist Nintendo die lijkt de weg kwijt te zijn. De WiiU is niet veel goedkoper dan de PS4. Dan heb ik aan de PS4 een BluRayspeler die 4k ready is en een 500GB vervangbare HDD. Ook ondersteuning van alle developers, die steun is al sinds de GameCube tanende bij Nintentdo.
OOT, MM, en TWW waren mijn favoriete Zelda spellen. Skyward Sword was voor mij ook een beetje jammer dat je bepaalde gebieden bleef bezoeken, maar de tweede keer dat je in Eldin Vulcano kwam was alles wel veranderd en mocht je wel oppassen dat je niet gegrepen werd door de wachters die ineens rondliepen. :P

Ik ben het wel met je eens dat de werelden wat voller konden, ook in SS. De lucht rond Skyloft was behoorlijk leeg op een enkel eiland na. Daarnaast vondt ik Fii leuk maar aan de andere kant ook behoorlijk irritant. Ik heb een kans van 85% berekend dat men Fii irritant vond. Geef mij Navi maar. De trailer die ze een tijd geleden dan weer hebben laten zien ( KLIK) ziet er dan weer geweldig uit. Hoop ook dat deze Zelda binnenkort wordt aangekondigd.
Misschien zeg ik nu wel iets ZEER dom, maar als ze in Mario Kart nu eens een track editor zouden steken, dat zou pas cool zijn! Vermits nu toch zo goed als alles in de cloud kan gestoken worden zou dit een ideale manier zijn om de Mario Kart community helemaal creatief te laten zijn, want hoe je het draait of keert, Mario Kart is absolute fun als je het met je vrienden samen speelt of online multiplayer, maar als je daar bovenop nog eens zelf tracks zou kunnen maken, delen, enz... dat zou het gewoon helemaal af maken.
Anoniem: 463297 11 juni 2013 21:15
Leuk, maar wel meer van hetzelfde helaas.
Hoop in ieder geval dat ze leuke nieuwe items gaan toevoegen en geen simpel vervolg gaan maken.
Never change a winning team...
Is niet helemaal waar, want stilstand is achteruitgang. Er valt weinig te verbeteren aan Mario Kart of Mario, dus zoals het nu wordt gedaan is het ok. Met Zelda kan er qua creativiteit veel meer uitgeleefd worden.
Er valt een hoop te verbeteren juist. De eerste iteratie is nog steeds de beste, die van de SNES. MK op de Wii was een grote frustratie met rubberbanding die tot norm werd verheven. De lol was er snel vanaf.

Nintendo is voor mij een hoop jeugdsentiment, maar alleen Brawl vond ik echt leuk op de Wii. Rest was ik sneller klaar mee dan ik dacht. Dat voorkomt ook dat ik een WiiU koop om meer van hetzelfde te spelen.
Met rubberbanding neem ik aan dat je bedoelt dat computer players je magischerwijs bij kunnen houden om het kunstmatig spannend te houden?

Sja. Het is het gevolg van een dommere AI, en dommere programmeurs die de AI niet kunnen afstemmen op de skills van de gamer - wat uieindelijk veel natuurlijk aan zal voelen. Dus als je goed bent, is de AI dat ook, en als je beginner bent, speel je tegen kunstmatige beginners.

Er zijn al heel wat games geweest die zo'n adaptive AI hebben, maar op de een of andere manier worden programmeurs lui, en gaan ze dit soort fratsen bedenken. Lui ja, of te weinig tijd of te weinig geld. Either way heeft de gamer daar geen boodschap aan.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 23 juli 2024 09:12]

Dat en het feit dat je in de 150cc niet op basis van racevaardigheid kan winnen. Elf man achter je met meerdere keren per ronde items en ook nog eens drie ronden zorgt ervoor dat je letterlijk genuked wordt op het laatste stuk voor de finish. Als je hoog in het kampioenschap staat, dan gaat de veldslag keer 2 zo'n beetje. Zoveel overkill om ervoor te zorgen dat je niet kan winnen was voor mij een gamebreaker. Heb het spel dan ook al jaren niet meer aangeraakt.

Rubberbanding zie je in veel spellen (DTM Race Driver kon er ook wat van), maar ik blijf het vals vinden. Liever een instelbare moelijkheid, zodat je dat kan instellen en niet clueless bent over hoe goed de AI echt is.

In MK voor de SNES kon je nog een voorsprong halen en had je tijdens de GP's geen last van blauwe schilden, pow blokken, torpedo's, etc
In MK voor de SNES kon je nog een voorsprong halen en had je tijdens de GP's geen last van blauwe schilden, pow blokken, torpedo's, etc
dit is juist wat Mario Kart, Mario Kart maakt.
Als ik je goed begrijp vind je het raar dat de laatste speler super items krijgt en de eerste speler alleen banaantjes. Dit doen ze niet alleen voor de AI maar meer voor de rest van de spelers en om het spannend te houden. Iedereen kan winnen in Mario Kart, zelfs de grootste noob. Dat maakt het zo ideaal als party game. Wanneer je Grand Tourismo speelt, zal je als iets slechtere speler nooit kunnen winnen. Bij MK wel.

Daarnaast moet je MK ook met "tactiek" spelen. Wanneer jij 3 rondes 1e bent, zonder voldoende voorsprong te houden, ga je waarschijnlijk niet winnen. Je kunt smerig spelen en je goede items tot het laatste bewaren (dat is binnen mijn vriendengroep daarom ook verboden O-) ).
Maar het feit blijft dat je Mariokart niet bedoeld is om alleen je racevaardigheden te testen, juist ook de battle tussen spelers en natuurlijk een stukje geluk.

Wil je toch je rijvaardigheden testen, dan moet je time trial doen! Ook is het wel degelijk mogelijk om op basis van je rijvaardigheden te winnen, vooral bij 150cc. Omdat je dan voldoende afstand kunt houden met de rest van de spelers. Wanneer je daadwerkelijk goed bent, kan de AI je niks meer maken.
Dat van die items snap ik en dat zat er al bij de 1e in.

Items bewaren heeft geen zin, die worden er toch wel afgeschoten. Je kan een straatlengte voorliggen, maar de clusterfuck die je in de 150cc tegen je aan krijgt, daar helpt zelfs een ronde voorsprong niet tegen.

Zie deze site voor een uitstekende uitleg:
Winnen in 150cc
It could be argued that the higher difficulty levels in Mario Kart Wii qualify, as no matter how well you race, the AI opponents will inevitably gang up on the player. Making matters worse is their tendency to fire off the POW Block (which stuns everyone in front of the user) and the Lightning Bolt (which stuns and shrinks everyone except the user) in quick succession, and since any items you're carrying are dropped when hit by these items, even being hit by only one of the two is virtually a death knell.

Mario Kart Wii also rubs acid deep into your cuts by giving you a ranking after completing a cup based on how "well" you drove. Holding first for most of a race and running afoul of few traps nets you a high ranking. Getting assaulted by the computer constantly and only winning by the skin of your teeth through sheer luck and determination nets you a low ranking. On the higher-difficulty cups, the latter happens far more often than the former. Thus, not only does it require a herculean effort on your part even to place first, but it's most likely that you'll then be slapped with a D or C ranking for being such a poor driver. Oh, yeah. Did we mention that getting some of the best characters and vehicles requires you to get two gold stars (the highest rank) on the hardest cups at the highest difficulty levels?
en
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/RubberBandAI
Mario Kart Wii takes the rubber-banding Up to Eleven after the fairly cheating-free DS game. The computer racers change their speed depending on your position in the race, and they also get much better items than you if you're ahead. This is all par for the series, though...until you realize that there are more drivers in Wii—12 instead of 8. The result is that driving too far ahead of the pack results in your getting bombarded with three or four items in a row, which requires impeccable coordination that only a computer could muster and adds at least five seconds to your lap time. At least there's always online play...but then you encounter the really good players, the ones who have beaten the computer at their own game and then some.
Dit is een hele slechte site als je nog wat anders moet doen, je blijft klikken namelijk.
Anoniem: 513523 @Bliksem B12 juni 2013 13:46
Helemaal mee eens... hoevaak ik niet bijna met mijn controller heb gesmeten als ik 2 rondes eerste lig en dan net bij de finish een paarse knakker tegen me bol aan gesmeten kreeg waardoor ik toch nog 8ste wordt...

maar ach het hoort bij de game... er zijn wel degelijk tactieken om te kunnen winnen. zo krijg je bij bepaalde posities betere items. als je dan ergens in het midden ligt er je zorgt ervoor dat je iets goeds in je items bewaard dan kun je net op het einde een spurt maken en toch nog winnen.
Speel het spel op de WII al jaren en kan mezelf een bovengemiddelde speler noemen. Maar heb zelf weinig last van het rubberbanding.. Alleen met 4 spelers en cpu's spelen is chaos, maar daar zie ik dan wel weer de lol van in.

Ontopic:
De Mario zoals in het filmpje te zien spreekt mij wel degelijk aan.

Mariokart, bevalt mij echter weer totaal niet. Het ondersteboven en zijwaarts rijden spreekt mij helemaal niet aan... Geef mij maar gewoon de ouderwetse levels. Blijft jammers dat alle levels niet te koop zijn voor €0,99 p.s. had graag nog eens Wario stadium, Rainbouw road van de N64 en Peach(koopa) beach willen racen.

Jammer...
persoonlijk vond ik double dash op de gamecube geniaal,
maargoed dat is allemaal persoonlijk :)

Nintendo heeft iig een goed aantal first party titels neergezet, en de nieuwe mario ziet er erg vernieuwend uit. ja zelfde karakters en verhaal maar de gameplay is nieuw.

ik vinddat nintendo het niet slecht gedaan heeft hier,
iig significant beter dan microsoft, en verliezen van Sony is geen schande gezien het vuurwerk dat deze heeft losgelaten met nieuwe console en alles.
Anoniem: 513523 @freaq12 juni 2013 13:41
ik vind de allerbeste mario nog steeds super mario 64... man o man wat een immense wereld was dat. 120 sterren verzamelen... daar ben ik maanden mee bezig geweest. mario world met al die vreemde pakjes en zoals ik op het filmpje kan zien domme vijanden ziet er heel mooi maar saai uit. en je hoeft in elk geval peach niet te bevrijden want die speelt mee. ook met 4 characters tegelijk is een leuke toevoeging, maar hierdoor verlies je een beetje de mario nostalgie als je het mij vraagt.

Dit zelfde hebben ze in mijn ogen met donkey kong gedaan. nieuwe vijanden nieuwe eindbazen... het is allemaal wel leuk. maar ik vind persoonlijk de oude setting met king k rule gewoon het vetste! Die nostalgie die je krijgt als ik weer deze oude games uit de kast haal en ze begint te spelen... die krijg ik tegenwoordig nooit meer bij de huidige games... wordt ik gewoon ouder of zijn de games echt veel veranderd?
Heel ERG teleurgesteld. Geen enkele verrassing wat betreft games, geen nieuwe IP, Metroid, FZero of Star Fox maar weer van hetzelfde: Mario. Die franchise heeft Nintendo een beetje lui gemaakt.
Nieuwe IP: http://www.nintendolife.c...x_given_more_epic_footage

Metroid, tja, dat is een moeilijke. Er is momenteel geen grote Nintendo studio die aan Metroid kan werken. En uitbesteden van deze IP heeft al voor problemen gezorgd (Other M) Nintendo bedenkt zich wel een tweede keer.

F-Zero, tja, misschien de oude samenwerking met SEGA versterken?

Star Fox, ja die kan wel eens een nieuwe titel gebruiken. Maar wie kent tegenwoordig nog Star Fox.

Dan houd je Mario, Donkey Kong, Pokémon en Zelda over. En zo kom je bij de Direct van vandaag.
Nieuw? Dat wordt gewoon een deel van de Xeno serie.
Oké, deel twee van een IP is nog steeds redelijk nieuw.
Het is er in ieder geval eentje die ik in de gaten ga houden :)

(nintendo direct aan het door slepen op zoek naar Super Smash Bros. Hmm, wat is dit? OMFG it looks so nice :o )

En ik meen iets gehoord te hebben in de nintendo direct, dat het een soort openworld spel wordt, waarbij ze dus de ervaring van Xenoblade (chronicles ?) gebruiken.
Sega is zelf bezig met een of ander geheimzinnig project, genaamd "Spectrum". Het zou me niet verbazen als ze in het geheim aan een nieuwe console hebben gewerkt die het op moet gaan nemen tegen de Wii(-U). Ik gun het ze in ieder geval van harte : http://www.dashhacks.com/...ket-what-is-spectrum.html
StarFox 64 3D, Fox in Smash Bros dus, ik denk dat er wel reden is om een nieuwe StarFox te maken. Een vervolg op Adventures vind ik ook niet erg.
hetzelfde geldt voor Metroid Prime. Al is dat meer wishful thinking van mijn kant.
Het is New Super Mario Bros Wii gekruist met Super Mario 64. Ach, het zal best vermakelijk zijn om te spelen ook al is het Mario genre tot in den treuren uitgemolken. Zolang het maar verkoopt en mensen er plezier aan hebben is het toch goed ?

Daarbij; lang niet iedereen kent de voorgaande Mario-delen. Er zijn zat mensen die nog nooit van Mario 1 - 3 of Super Mario World 1 + 2 gehoord hebben. Ze zullen niet eens weten wat een (S)NES is.

Ik ben nog van de generatie dat er (na veel gezeur bij paps en mams) eindelijk een NES in huis kwam, nadat we deze (voor grof geld) meerdere malen bij onze lokale videotheek hadden gehuurd. Dus ja, ik ken veel Mario titels wel.

De jongere generatie die nu pas begint met spelletjes spelen zal niet beter weten dan dat er geen andere Mario titels zijn geweest. Voor velen van ons zal Mario zijn charme verloren hebben, terwijl het voor de nieuwe genratie gamers nog allemaal nieuw en fris is.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 23 juli 2024 09:12]

*denkt aan Battlefield, Call of Duty, Need for Speed*
No offense, maar het is Mario Kart :/ Ik verwacht daar niet veel andere zaken in dan iemand verwacht in een shooter of racegame van bovenstaand kaliber. De game is leuk, verslavend en moet nog meemaken dat die andere games iets verbeteren behalve de graphics, wat andere wapens/autos en de omgeving.

Behalve dit alles, is Mario Kart een verschrikkelijk leuke party game. Dat ze dit ook op een nieuwe console uitgeven heeft alleen maar plussen, zodat mensen die nooit een Snes of Gamecube hebben gehad dit ook kunnen spelen. Het mag dus meer van hetzelfde zijn in jouw ogen, in mijn ogen een kans om een leuke game op een nieuwere console te spelen.
Dit is ook van Nintendo's argumenten om geen Mario Galaxy voor de WiiU uit te brengen.
Ik ben het niet helemaal met je statement eens, is het nou echt erg om een nieuw spel uit te brengen die 'meer van hetzelfde' is?
Ik heb mij ongelooflijk vermaakt met deel 1 en 2, en zou deel 3 absoluut kopen, zonder mij ook maar een seconde te bedenken,.
Als Nintendo-fanboy zeker teleurgesteld. Ik wou dat deze aankondigingen me gingen overtuigen maar dat hebben ze zeker niet gedaan. Nintendo heeft een systemseller nodig, en die heb ik niet gezien. Ja, Mario Kart 8 en Smash Bros dan, maar die komen nog lang niet.

Gelukkig heeft Nintendo de 3DS nog, want dat is echt de tofste handheld ooit.
Ja en de 3DS begon pas te verkopen toen Super Mario 3D Land en Legend of Zelda OoT uitkwamen.

Nintendo doet hetzelfde nu met de Wii U, hopend op hetzelfde effect.
Maar dat zijn system sellers. Ik had op een Mario gehoopt van het kaliber Galaxy of Sunshine, iets bijzonders. Dat betwijfel ik bij deze Mario en een remake van Zelda.

Daarnaast zijn de games een jaar te laat. Mario Kart komt zelfs ná de feestdagen. Die game is een systemseller, maar komt nu zelfs na de feestdagen. Na het geweld van MS/Sony. Maar bovendien: Nintendo moet een userbase hebben voor de Wii U, dan komen de 3rd party's ook weer. Maar die userbase begint dus pas over een jaar een beetje aan te trekken. Dan zijn we twee jaar verder, na de release. Dat is gewoon te laat.
Super Mario 3D Land en Super Mario 3D World zijn games in dezelfde serie. En OoT is eveneens een remake van de N64 versie.
Dat Nintendo niet met grote berichten zou gaan komen was ook aangekondigd. Ze wilden zich gaan concentreren op meerdere kleinere evenementen. Als ze naar grotere gingen zouden de aankondigingen relatief bescheiden blijven en verdeeld worden : nieuws: Nintendo slaat traditionele E3-persconferentie over
Jammer dat je zo teleurgesteld bent, want ik ben dat zeker niet. Ik ben het met je eens dat het veel van hetzelfde is maar ik vindt't leuk om te spelen. Ben het ook met je eens dat een Mario à la Galaxy er moet komen. Maar volgens mij gaat deze console nog wel een tijdje mee dus misschien komt er nog wel een Mario game voor uit. :)
Komen er nog nieuwe populaire spellen voor de gewone wii? Anders kan ik dat ding na paar jaar weer weggooien-.-
Nintendo maakt geen Wii spellen meer. Nintendo brengt geen spellen voor twee consoles uit. (Uitzonderingen daargelaten) Dat hebben ze nog nooit gedaan.
Ik heb zojuist eens op Gamespot gekeken maar ik ben bang dat je dat wel kunt vergeten. Er zullen misschien nog wat titels uitkomen die nog in productie waren, maar ik veracht niet dat er nog (veel) nieuwe titels zullen uitkomen.
Dit was volgens mij niet de 3d mario waar velen op gehoopt hadden...

Wederom een teleurstelling voor de bezitters van de WiiU.
Misschien dat Mario World inderdaad niet zo veel impact heeft als een Galaxy, maar het is zeker geen teleurstelling voor mij. Kijk bijvoorbeeld uit naar de 4-player co-op. Daarnaast keek ik alweer ontzettend uit naar een nieuwe Mario Kart. Dat vind ik gewoon altijd leuk. Dit ziet er heel goed uit naar mijn mening.

[Reactie gewijzigd door Baspower op 23 juli 2024 09:12]

Ik hoopte meer op een Mario64 like game.. Die was pas leuk.
Ik ben al jaren diehard Mario fan, maar met z'n viertjes Mario spelen spreekt me toch wel aan hoor..! Ik heb de 3DS versies nooit echt gespeeld omdat ik de DS consoles niet zo leuk vindt, ik heb liever een controller in m'n handen. Echt vernieuwend is het niet, maar Mario is ook niet gemaakt om vernieuwend te zijn, maar om gewoon door een land te rennen en plezier te hebben. Galaxy was een zeer leuke (en vernieuwende!) game.

De Mario games hebben wel steeds een nieuwe insteek. Super Mario 64 was de laatste 'normale' Mario game. In Sunshine hadden we FLUDD, in Galaxy hadden we zwaartekracht die alle kanten opvloog, en in deze Mario hebben we een multiplayer mode! Ik vindt het wel leuk hoor.. :)
Anoniem: 230001 11 juni 2013 21:34
Zolang mensen om Mario Kart vragen zou Nintendo gek zijn om het niet uit te brengen en er is weer wat vernieuwing toegevoegd.
Mario 3D is een ander verhaal, dat is net als SMBU een kloon van de 3DS versie met wat aanpassingen. Het wordt tijd dat ze bij Nintendo eens wakker worden en bv Star Fox en Metroid weer eens uit de kast halen. En breng eens wat RPG's naar de Wii U.
Er komt een hele grote RPG van Nintendo naar de Wii U ;)

http://www.nintendolife.c...x_given_more_epic_footage
Mariokart ziet er goed uit zeg! Beetje afgekeken van Sonic kart maar verder netjes! Super mario 3d vind ik maar tegenvallen... beetje kaal, geen sfeer en niet echt vernieuwend. En waarom is het ''water'' in mario sunshine op de cube mooier als het water op de Wiiu??..
Mario Kart Wii is nog steeds een topper en een nieuwe versie voor de WiiU zal de verkoopcijfers goed doen. Dit had eigenlijk gewoon een launch titel moeten zijn.

Mario 3d land: 4 spelers lijkt me leuk maar spel lijkt het me niet te halen bij Galaxy (zoontje heeft sinds 2 weken deel 1 & 2 van Super Mario Galaxy, wat een fantastische spellen!!!)
Ben benieuwd naar Mario Kart. Ik ben een die hard fan van de serie, maar ik ben sceptisch over het "op de kop" gebeuren. Mijn ervaringen met Mario Galaxy waren alles behalve positief, om precies die reden. Maar als ze de optie toevoegen dat de camera je altijd rechtop volgt dan is het geen issue natuurlijk.

En jammer dat het nog een jaar duurt voordat hij uit komt. Mario Kart en een Wii U bundle ervan is het enige reddingsmiddel voor de Wii U zoals ik het zie. Maar dan moeten ze het wel voor de feestdagen van dit jaar uitbrengen, anders schiet het nog niet op.

Mario 3d World is leuk, heb best genoten van Mario 3d Land op de 3DS, maar leuk genoeg om full retail voor te betalen? Ik denk van niet. Een volledige free roaming 3d mario wel, maar dit niet.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.