KPN komt met Compleet-pakket voor abo's tv, telefonie, internet en mobiel

KPN-klanten die zowel een Alles-in-één Pakket afnemen als minimaal één mobiel KPN-abonnement hebben afgesloten, krijgen de optie om deze abonnementen te combineren onder het pakket KPN Compleet. Dit 'quad play'-pakket zou enkele voordelen bieden.

Het KPN Compleet-pakket geeft volgens de telecomaanbieder toegang tot 45 tv-zenders in het iptv-pakket die normaliter onder het optionele Pluspakket vallen. Ook krijgen klanten gratis toegang tot interactieve diensten als Uitzending Gemist. Daarnaast biedt KPN Compleet de mogelijkheid om gratis onbeperkt onderling te bellen via de KPN-nummers van gezinsleden.

Tenslotte belooft de telecomaanbieder het dubbele aantal mobiele belminuten, MB’s voor mobiel internet en sms’jes per maand voor abonnees die een recent KPN mobiel abonnement hebben. Daarbij gaat het om zogenaamde ToestelLease-abonnementen afgesloten na 29 juli 2012 en Sim Only-abonnementen afgesloten na 28 oktober 2012. Klanten met een KPN Mobiel-abonnement die vóór 30 juli 2012 is afgesloten dienen te 'upgraden' naar een nieuw abonnement om de extra belminuten en MB's te verkrijgen.

KPN zal klanten die al voor 1 januari 2013 zowel het Alles-in-één Pakket afnamen als minimaal één mobiel KPN-abonnement hebben lopen de mogelijkheid geven om een Compleet-pakket af te sluiten. Zij zullen per e-mail of een brief geïnformeerd worden over de mogelijkheden. In de loop van dit jaar zullen ook nieuwe klanten het nieuwe quad play-abonnement kunnen afnemen.

Het Compleet-pakket van KPN is niet het eerste quad play-pakket van de telecomaanbieder. In november kwam de telco al met het Ondernemers Totaal Pakket voor zakelijke gebruikers. Ook hintte de provider in december al op nieuwe quad play-pakketten, inclusief gebruikers die 4g willen gaan gebruiken. De provider presenteert dinsdag waarschijnlijk de prijzen en voorwaarden van abonnementen met 4g; de provider heeft dan een perspresentatie over de plannen rondom 4g.

Door Dimitri Reijerman

Redacteur

14-01-2013 • 13:40

78 Linkedin

Reacties (78)

78
77
64
4
0
4
Wijzig sortering
Misschien wel handig om ook even te vermelden:

3.1 Meedoen met KPN Compleet kan van 26 november 2012 tot 21 oktober 2013

Hiermee impliceren ze dat het om een actie gaat, en niet om een 'nieuw abonnement'.
Dat zal dan alleen interessant zijn voor de gebieden die al aangesloten zijn op het glasnetwerk. ADSL is toch echt te langzaam op vandaag. Helaas dat sommige er nog altijd aan vastzitten.

Daarnaast, als je toch al alles van KPN hebt is dit een extra bijkomend voordeeltje.
Als je aan ADSL genoeg hebt -zoals ik & de meeste NL'ers met mij- en al veel diensten van KPN afneemt, dan is dit zeker interessant. Het is alleen zó jammer dat KPN alleen nog abonnementen met ToestelLease aanbiedt want die vorm van oplichting weiger ik pertinent.

Ik wil een abonnement en vooraf precies weten wat ik in totaal ga betalen, en niet achteraf nog voor een verassing komen te staan (lees: restwaarde telefoon) als ik de telefoon in bezit wil houden. En zelfs als je de telefoon niet wilt houden, maar men vindt dat hij beschadigd is dan kan je alsnog dokken. Daar ga ik dus niet aan beginnen.

[Reactie gewijzigd door JanvdVeer op 14 januari 2013 13:52]

Ja, die toestel-lease "uitvinding" is werkelijk niet te geloven.

Afgelopen december verdiepte ik mij weer eens in een nieuw toestel, na vier jaar lang met een c905 rondgelopen te hebben met een sim-only abonnement, en stuitte inderdaad op deze vorm van oplichterij.

Ze brengen het heel mooi, met hun: "Iedere 2 jaar een nieuw toestel en bij schade direct een nieuwe", maar kom op, man. Je betaalt er goud geld voor!

Daarnaast vind ik de bijna verplichte internetbundel ook zo raar. Ben ik de enigste in Nederland die geen internetbundel nodig heeft en genoeg heeft aan een toestel met WiFi? Nu heb ik een prima abo'tje van Tele2, waar over één jaar de Xperia P gewoon van mij blijft en ik kan overgaan met sim-only.
Als ik op de website van KPN kijk kun je gewoon voor de optie "Geen MB-bundel" kiezen:
bron

Die toestellease vind ik ook onzin.
Het zou niet eens zo erg zijn als je ervoor kon kiezen het toestel niet te leasen.

Toch is dit idee wel interessant en ik vraag me af of zakelijke klanten die prive reeds het totaalpakket hebben hier ook gebruik van mogen maken.
Ik zei ook "bijna verplicht", waarmee ik doelde op het feit dat het je hier en daar "lastig" gemaakt word om geen internetbundel aan te schaffen. Op de KPN-site word de "Geen MB-bundel" keurig aangeboden als optie, maar als je bijvoorbeeld op Hi.nl kijkt, krijg je de MB-bundels voorgeschoteld en zie je daaronder in kleine letters staan: "Geen internetbundel, kies Hi light".

Toen ik bij third parties op zoek was naar een mooie aanbieding voor de Xperia P, stuitte ik bijvoorbeeld op Castle Electronics, die voor Vodafone niet eens meer de Bel+Sms(zonder +Web) aanbiedt, omdat Vodafone simpelweg de vergoeding ervoor praktisch op 0 heeft gezet (als ik de jongen van de klantenservice mag geloven).

Verkoop bestaat natuurlijk uit de klant een bepaalde richting in sturen en voor sommige aspecten blind houden. Het is immers de truc om een keuze voor de klant te maken, terwijl hij het idee heeft zelf een keuze gemaakt te hebben. Maar dat zou op moeten gaan voor iets "vaags" als een aanvullende verzekering o.i.d. Niet een internetbundel, vind ik.
maar wat is een verzekering anders dan een internet bundel als je voor 7,50 3gb kunt krijgen (nieuwe actie van VF) is dat iets veel substantielers dan een vaag polisje tegen ongevalletjes die een net mens zowiso niet laat gebeuren... welke koek stopt zijn gsm in de wasmachine (vf reclame)
Neem je toch geen toestel?
Je moet toch toegeven dat het een vreemd idee is.Toestel lease. Die garantie heb je anders ook wel hoor, ook gewoon 2 jaar. Voordeel van voorheen is dat je telefoon gewoon van jou was, nu mag je hem na 2 jaar weer inleveren, of overkopen voor de helft van de nieuwprijs.

Oplichterij is het niet natuurlijk, je hebt immers gewoon de keuze. Maar dan nog gaat het natuurlijk helemaal nergens over. Ik twijfelde voorheen al om gewoon mijn telefoon los te kopen. Ik heb het begin vorig jaar niet gedaan. Maar als toestellease blijft, koop ik mijn telefoon los en neem ik een Sim-only van een Virtuele Carrier.

[Reactie gewijzigd door blurryilluzion op 14 januari 2013 15:07]

of overkopen voor de helft van de nieuwprijs
Feitelijk onjuist. Als ik zo de comments doorlees over het toestelleasen doet het mij voorkomen alsof er een aantal mensen de algemene voorwaarden niet heeft doorgelezen. De prijs die je betaalt voor het overnemen van je toestel, is de dan geldende tweedehandswaarde van het toestel.

Lees hier maar verder aangaande de voorwaarden: http://www.kpn.com/prive/mobiel/toestellease-1.htm

Ik vind het persoonlijk allemaal wel meevallen. Als je goed uitrekend wat je echt nodig hebt en je kiest daarbij een telefoon en niet per definitie de duurste en populairste, dan levert het je voordeel op. Tevens is het zo dat je voorheen zeg 50,00 per maand betaalde voor een abbo, nu betaal je zeg 30,00 per maand + 20,00 toestel lease. Voorheen betaalde je ook nog eens een aanzienlijke prijs voor een toestel, nu kan je aan het eind van de rit het toestel overnemen of een nieuwe krijgen. Vind het zo gek nog niet.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 235591 op 14 januari 2013 17:14]

...je vergeet 2 dingen (als je de comments goed had gelezen was dat wel duidelijk geweest)....ten eerste is de prijs bijna verdubbeld t.o.v. vorig jaar voor hetzelfde abbo, en..na 2 jaar heb je dus niet je telefoon afbetaald wat daarvoor wel zo was, nee...je moet er nog wat extra voor betalen....
Anoniem: 235591
@ioor14 januari 2013 20:17
Onzin. Ik betaal nu afgerond 50,00 per maand voor mijn Hi abonnement.

Vorig jaar betaalde ik voor dat zelfde abonnement 52,50. Toen moest ik ruim 100,00 bijbetalen voor een Nokia Lumia telefoon bij een 1 jarig abonnement.

Nu betaal ik voor datzelfde abonnement inclusief toestellease 55,00 per maand. 300 belminuten/sms, onbeperkt sms, 1000MB internet. Bij een 1 jarig abonnement van Hi Large. Ik krijg de eerste 2 maanden 50% korting.

Normaal gesproken zou ik mijn Xperia T niet voor een habbekrats krijgen bij een 1 jarig abonnement. Die zou mij misschien 200,00 euro gekost hebben zonder toestellease.

Nu is het zo dat ik de telefoon inlever na mijn contract en gelijk een nieuwe krijg die helemaal up to date is, en het nieuwste van het nieuwste. De Xperia T is volgend jaar geen fluit meer waard en is niet de moeite om over te nemen van Hi en door te verkopen aangezien Hi en KPN je de telefoon aanbieden voor de dan geldende tweedehands prijs. Dan is het toch dom om hem over te nemen van KPN/Hi voor de dan geldende tweedehands prijs en hem dan door te verkopen voor de zelfde prijs. Ik ben zoals ik het uitgerekend heb niet zo gekke veel duurder uit dan normaal.

Voor een jaar of wat geleden riep iedereen moord en brand over de stijgende tarieven van bijvoorbeeld data en sms. Had dat maar niet gedaan want dit is het resultaat: toestellease. Een mooie verkapte manier om op jaarbasis mensen wat extra tientjes uit de zak te kloppen die vooral de duurdere en populaire toestellen willen hebben. Want dat is waar ze aan verdienen. Mensen die een duur en populair toestel 'kopen' bij een 1 of 2-jarig contract. Ja, die betalen ervoor, en flink als ze niet alles goed uitrekenen.

Data is niet duur en kost de providers niet zo gekke veel. Dat blijkt omdat de abonnementen tot 60% gedaald zijn ten opzichte van vorig jaar toen er nog geen sprake was van toestellease. Een abonnement kostte toen 50,00, nu kost dat 25,00 euro. Maar toestellease kost 30,00 euro, en dus betaal je nu 55,00 euro per maand.

Zo wordt je genaaid door de providers vanwege de volgens hun niet aflatende stroom aan data gebruikers. Naar mijn bescheiden mening is toestellease een andere naam voor abonnementsverhoging. En die 'abonnementsverhoging' geldt vooral voor mensen die dure en populaire toestellen 'kopen' bij een 1 of 2-jarig abonnement.

Om aan te tonen dat de populariteit een hele grote rol speelt de volgende vergelijkingen tussen een Xperia T, S3 en een iPhone 5 16GB. Kijk vooral naar de lease prijzen want hoe populairder hoe duurder.

Xperia T: http://dl.dropbox.com/u/19342871/Knipsel1.PNG

Samsung S3: http://dl.dropbox.com/u/19342871/Knipsel.PNG

iPhone 5 16GB: http://dl.dropbox.com/u/19342871/Knipsel.PNG

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 235591 op 14 januari 2013 20:33]

..dan zie je toch 1 ding nog over het hoofd..die prijs is voor de eerste 9 maanden ...daarna practisch het dubbele....staat er niet met koerieletters bij (logisch, anders trapt niemand er in), maar lees de voorwaardes nog maar 's....mijn vrouw betaald nu 25+ euries...en bij het "aanbod" wat ze doen (gelijk qua bel/sms/data) gaat ze dus de eerste maanden hetzelfde betalen als nu, en daarnu echt 2x zoveel.....
Anoniem: 382732
@Dan0sz14 januari 2013 18:21
Verdiep je eerst eens in de betekenis van "oplichterij" voordat je het ten onrechte gebruikt....
Vooruit. Het is dan geen oplichterij, maar 't idee is op z'n minst bijzonder in de negatieve zin.
De prijs van de toestellease valt uiteindelijk ook wel weer mee. Er zijn telkens weer nieuwe aanbiedingen (bij Hi in ieder geval) waardoor je abonnement incl. toestellease het eerste jaar 50% goedkoper is. Als je student bent nog eens 5 euro per maand korting. Zo heb ik eind november een nieuwe abo met 2000mb, Spotify Premium etc. met Galaxy Note 2 voor € 23.50 / eerste jaar en € 52,- tweede jaar (effectief 8 maanden, ivm 4 maanden vtv verlengen) afgesloten.

Nou had ik al Spotify Premium à een tientje per maand wat ik nu stop heb kunnen zetten. Als ik dat tientje nog van de abonnementsprijs afhaal betaal ik effectief € 25,- per maand voor 2000mb Internet, een Galaxy Note 2, onbeperkt SMS en gratis bellen Hi -> Hi.

Volgens mij is er in NL geen enkele provider die mij hetzelfde biedt voor minder geld.
Na 2 jaar heb je dus 991,50 euro betaald, zonder dat het toestel van jou is.

Mocht je hem sim-only kopen bij Hi + op bol.com de note 2 dan betaal je na 2 jaar 952 euro en is het toestel wel van jou.

Bestel je hem bij Vodafone icm abbo dan betaal je na 2 jaar 796 maar dan heb je ook nog eens 4GB internet en 90 belminuten (wel maar 3000 sms, maar voldoende deze tijd toch) maar dan mag je wel je toestel houden.
Als je Spotify meetelt zit je er 240 euro naast met je berekening.
Ter vergelijking:

Hi: Xperia P, 1 jaar, 300 min/sms, geen internetbundel, € 41,- p/m (totaal: € 492,-, waarna ik het toestel in moet leveren)
KPN: Xperia P, 1 jaar, 250 min/sms, geen internetbundel. 1e 4 maanden: 25 p/m, daarna € 40,- p/m (totaal: € 420,-, waarna ik het toestel in moet leveren)
Telfort*: Xperia P, 1 jaar, 300 min, geen internetbundel. € 27,- p/m (totaal: € 324,-, waarna ik het toestel in moet leveren)

Tele2: Xperia P, 1 jaar, 300 min/sms, geen internetbundel, € 30,- p/m (totaal: € 360,-, waarna ik het toestel mag houden) - ter vergelijking: dit is dus nog goedkoper dan het toestel los kopen + een sim-only abonnement bij Simyo afsluiten voor één jaar van € 7,- p/m voor 300 belminuten.

Het is dan toch wel duidelijk dat het concept een beetje apart is. Bij Tele2 betaal ik 36 euro meer op jaarbasis dan bij Telfort, en daarvoor mag ik het toestel houden én vallen smsjes ook binnen mijn bundel. Dat is dan toch wel duidelijk de beste deal.

* Daarnaast zit dekking tegen diefstal en schade bij het Telfortpakket niet eens bij de prijs in. Je betaalt dus alleen voor 'lenen'.

[Reactie gewijzigd door Dan0sz op 14 januari 2013 18:59]

Vanaf wanneer kan je TV via de ADSL ontvangen? Of je moet digitenne nemen, maar die combi zie je bijna nergens (digitenne + ADSL + telefoon + mobiel).
tv van KPN is via DSL, tweede toestel is via Digitenne.
Correctie ip-tv is tot 2 toestellen 3e enzovoort is digitenne.
:)
Dat Is ook nog eens goedkoper dan laten we zeggen ziggo omdat je 2 gratis ip-tv kastjes ontvangt. Digitenne is ook alleen maar aansluit kosten en geen extra maandelijks bedrag.

Het compleet abonnement is trouwens al een half jaar beschikbaar, dus ik snap dan ook niet waarom dit nu ineens nieuws is... :?

[Reactie gewijzigd door vjweirnogeenn op 14 januari 2013 21:42]

ToestelLease is vaak niet meer dan achteraf betalen, ipv wat veel providers doen voorraf,
De constructie is alleen wat vreemd
Toestel moet aan en uit kunnen gaan, tevens moet je er mee kunnen bellen. Al is het ding versleten, dan nog maakt dat niet uit. Is gewoon te lezen in de algemene voorwaarden.

http://www.kpn.com/prive/mobiel/toestellease-1.htm

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 235591 op 14 januari 2013 20:41]

Het is alleen zó jammer dat KPN alleen nog abonnementen met ToestelLease aanbiedt want die vorm van oplichting weiger ik pertinent.
Wat is daar jammer aan? Gewoon geen KPN nemen...
Je zult versteld staan hoeveel ADSL nog aan kan. Hier in Veenendaal zijn er nog aardig wat wijken die door middel van pair bonding toch nog tussen de 40 en 60Mb/s kunnen krijgen. En dan heb ik het over de snelheid die ook daadwerkelijk binnen kan komen dus, niet de max geadverteerde en daar de helft van ;)

Hoe dan ook, glasvezel en kabel lopen inderdaad wel mijlen voor.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 14 januari 2013 14:04]

Is dit ook geen VDSL en VDSL2+ dan?
Durf ik niet zeker te zeggen. Ik dacht altijd dat VDSL in Veenendaal niet beschikbaar was (bij geen enkele provider). Maar misschien heb je wel gelijk hoor. Weet in ieder geval wel dat er sprake is van pair bonding, misschien in combinatie met VDSL?
Sowieso; ADSL (2) gaat maar tot 20 mbit, daarboven is het altijd VDSL. Bovendien levert KPN enkel pairbonding op VDSL lijnen.
Kennissen in Zwolle hebben pairbonding over ADSL gekregen met een Arcadian V8, dus ik waag je uitspraak te betwijfelen.
Anoniem: 28333
@Loekie14 januari 2013 15:25
Dat lijkt mij zeer sterk of een bijzondere uitzonderingssituatie, officieel doen ze het niet namelijk (zitten ze misschien in de pilot groep?)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 28333 op 14 januari 2013 15:29]

ADSL pairbonding bestaat nog niet, alleen in onderzoekscentra. Pertinent onwaar wat Loekie zegt, het bestaat niet, zeker niet in NL. Hij mag het controleren, in die modem zal de Standaard G.993.2 of G.998.x worden gebruikt, wat VDSL2 is, excl of incl bonding. Voor ADSL pairbonding is te weinig markt, wordt daardoor (helaas) niet verder ontwikkeld. Het zou de enige manier zijn om wat meer bandbreedte te krijgen over koperlijnen >2km/2,5km, echter wereldwijd vinden er voor DSL technieken consumentenmarkt alleen nog ontwikkelingen plaats voor <2km, vanwege de komst van "straat-DSLAMs", waardoor nog een erg kleine groep uiteindelijk geen VDSL mogelijkheid zal krijgen. Meer-jaren plan overigens. In NL hebben we daardoor "pech", want in NL zitten er relatief veel huishoudens >2km, zelfs met een street-cabinet. Als je over pech mag spreken overigens, in andere westerse landen is die penetratie van uberhaupt een koperlijn, laat staan coax veel lager. Kortom, valt niet zo 1-2-3 makkelijk te vergelijken. In NL hebben we het wel aardig voor elkaar, maar de grote investeringen uit het verleden zorgen ervoor dat we qua uitrol van de nieuwste technieken (glas) beetje lijken achter te lopen, simpelweg omdat we het landelijk gezien al erg goed voor elkaar hebben. Koper is nog lang niet afgeschreven, <1km zit 100Mbit al in het verschiet en 1Gbit op nog kortere afstanden.

[Reactie gewijzigd door dinkelover op 14 januari 2013 16:51]

toch wel bijzonder dat in een telefoondraadje wat je huis binnen komt meerdere harde kernen heeft, en coax een enkele kern (wel iets groter van diameter, maar toch..), maar wel veel meer data over kan...hoe kan dat eigenlijk?

[Reactie gewijzigd door ioor op 14 januari 2013 19:51]

Anoniem: 28333
@ioor14 januari 2013 20:14
Coax word afgeschermt door zijn eigen aarde; stuk minder storingsgevoelig. Bovendien heeft een enkel aderpaar (waar je je adsl op aansluit) ook maar 2 draadjes
Als KPN bereidt is een wijkstation te plaatsen kan er nog best veel over die koperdraadjes. Maar in mijn woonplaats is de centrale al een paar jaar geschikt voor VDSL. Maar je moet wel binnen het bereik van de centrale wonen, want wijkkasten zijn er dus niet bij.

Maar heel KPN is vaak niet interessant. Het enige wat ik van ze af neem is backup-online. Goedkoop met navenant dienstverlening, Maar de ellende met die soort combi-aanbeidingen is dat wanneer je er eenmaal ingetuind bent, je er lastig weer vanaf komt. Want één abonnement wijzigen, maakt de rest meteen weer duurder. Tenzij je weer overstapt naar een aanbieder met een zelfde verhaal. Maar die zijn er niet driect.
Zo lastig is dat nu ook weer niet, ik heb het een jaar geleden nog gedaan.
Mijn Interactieve TV abonnement gewijzigd, waardoor ik meteen Spotify Premium erbij kreeg. Ja dan betaal iets meer per maand, €5 geloof ik destijds, maar dat valt wel mee vind ik persoonlijk.


Ik vind het persoon lijk juist wel relaxed om alles bij 1 aanbieder te hebben, dat maakt het wel zo overzichtelijk. Nu zit ik bij T-Mobile, thuis en op veel andere plekken heb ik dus helemaal geen bereik. En dan woon ik in de randstad.
Ik zat er dus al aan te denken om over te stappen, dan ljkt me dit ideaal.
De helft? Eerder 1-2/10. Ik woon ook in een wijk met alleen ADSL mogelijkheden en wij krijgen gewoon doodleuk max 500 kb/s en dat is dan ook max. Grotendeels tussen de 200-300. We zouden echter 20 mbps theoretisch moeten kunnen krijgen ;)

[Reactie gewijzigd door Chrotenise op 14 januari 2013 16:58]

ADSL snel in Veenendaal?

Heb jaren met moeite 8Mb/s van de 20 gehad in West.
Was niks aan te doen...

Bij Ziggo kreeg ik gelukkig wel 120+Mb/s bij m'n 120Mb/s lijn dus dat bevalt al jaren veel beter!

En nou nog over op glasvezel (wat bij mij al jaren ligt) alleen wil dat qua prijs maar niet aantrekkelijk worden.
Anoniem: 26447
@_Piwi_14 januari 2013 14:01
Aan deze kant heb ik weinig te kiezen, eigenlijk helemaal niet. Het is Ziggo wat de klok slaat, ik heb wel een vaste telefoonlijn van de KPN, maar zit 10 km van de centrale af en er is geen enkele tussenversterker op die weg, oftwel mijn buren hebben ADSL met een topsnelheid van 900 Kb. :X
Rustig boerderijtje ver weg van de bewoonde wereld is leuk, maar dit is helaas 1 van de nadelen inderdaad.

Ik denk dat LTE straks voor jou een betere optie wordt
Als ze tenminste redelijke databundels aanbieden of ongelimiteerd, wat KPN kennende vast niet (binnenkort) komen zal...
Ik dacht dat ADSL na 8 km helemaal niet meer werkte?
(en ook niet aangeboden/geactiveerd werd door ISP's)

[Reactie gewijzigd door timmie1 op 14 januari 2013 14:43]

Waar lees je precies dat het alleen om Glasvezel gaat dan? En wat maakt dat precies uit? Het gaat er toch gewoon om dat je nu alles bij KPN kunt afnemen, ongeacht of dat nou adsl of glasvezel is?

Of begrijp ik het nu weer verkeerd?
Jij hebt gelijk. Maakt niet uit of je bij glas of koper zit.
Maar wat je vergeet, is dat KPN inmiddels ook VDSL aanbiedt. Met de huidige pakketten kan je met het gemiddelde abonnement al een 40/4 Mb/s abonnement afsluiten via VDSL. Wil je nog meer? Ze bieden voor iets meer dan een tientje dan het gemiddelde abonnement ook een 80/8 Mb/s abonnement.
Volgens mij doen meerdere partij-en dit al langer en zijn er al meerdere providers die een Quadplay doen, ik snap dan ook niet zo goed waarom dit "nieuws" is terwijl de rest eerder geen nieuws was ?

Tele2 Quadplay -> http://www.keuzeininterne...es-in-1-pakket-van-tele-2
T-Mobile Quadplay -> http://www.verandervanpro.../t-mobile_biedt_quad_play
UPC Quad Play -> http://www.totaaltv.nl/ni...biele_internet_markt.html
Groot verschil is echter dat KPN het NU al aan biedt. Daarnaast geldt dit voor ALLE gebieden, en niet een pilot in een paar steden. Tele2, T-Mobile en UPC bieden het of alleen in paar steden aan, of helemaal nog niet. Dus daarom is dit wel 'nieuws' en de rest niet.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 14 januari 2013 14:02]

KPN bied het _NU_ ook nog niet aan ( je kan het namelijk niet bestellen tegen over dat je het wel kan bestellen bij de bovengenoemde partij-en ) dat word morgen pas bekend bij de persconferentie, tevens heeft KPN nergens aangegeven dat het om landelijk zou gaan. Wat opzich vreemd is aangezien de 3 bovenstaande meldingen al dateren vanaf 2010 t/m medio 2012, wat dus nog ruim voor KPN is en op exact dezelfde gronden.

Ik vind dit een beetje ruiken (zoals hier al eerder aangegeven is) naar sluik reclame maar misschien dat ik het verkeerd interperteer, maar dat is hoe het nu overkomt zeker omdat de melding hier nagenoeg gelijk is aan de post waaraan gerefereerd word.

[Reactie gewijzigd door ShadowBumble op 14 januari 2013 14:14]

Ik weet niet hoor, maar je kan je gewoon aanmelden via de site (MijnKPN) of contact opnemen met de klantenservice. Voor de mobiele nummers kan je 'COMPLEET AAN' sms'en naar 1515.

Je kan ook wachten op de brief die wordt bezorgt :)
Maar als nieuwe klant is het dus niet te bestellen want dan voldoe je niet aan hun eigen voorwaarde namelijk zoals in de FAQ beschreven staat :
Voor wie is KPN Compleet?
Op dit moment zijn de KPN Compleet voordelen alleen beschikbaar voor onze KPN klanten die per 1 januari 2013 een combinatie van een Alles-in-één Pakket (met Interactieve TV, Internet, Bellen) én één of meerdere KPN Mobiel abonnementen hebben. Later dit jaar kunnen ook andere KPN klanten zich aanmelden voor KPN Compleet.
Hiermee is het dus geen definitief nieuw product maar eerder een value added service in tegenstelling tot een volledig nieuwe abonnementsvorm.

Overigens zie je dat als je hoofdstuk 3 even leest van de Algemene voorwaarden ( ten vinden op http://www.kpn.com/web/fi...69-4b75-abf1-c24f0d229ef3 ) dat er nog wel heel wat meer haken en ogen aanzitten, en zelfs gebonden is aan een actie periode.

[Reactie gewijzigd door ShadowBumble op 14 januari 2013 14:23]

Ja beetje vreemd. Ik vind dat stukje ook terug inderdaad, maar verderop lees ik weer wel dit:

"KPN Compleet wordt eerst aangeboden aan klanten die al voor 1 januari 2013 een Alles-in-één Pakket en één of meerdere mobiele privé abonnementen hebben. Voldoe je vóór 1 januari 2013 al aan de voorwaarden, maar heb je geen brief of e-mail ontvangen dan heb je eerder aangegeven geen informatie van KPN te willen ontvangen. Mocht je willen profiteren van de voordelen van KPN Compleet, kun je contact met ons opnemen via 0800-0402."

Beetje tegenstrijdig die twee gegevens.
Anoniem: 375601
14 januari 2013 14:13
Als je beeldkwaliteit niet belangrijk vind, is het wat. Maar iedereen weet dat de beeldkwaliteit van KPN IPTV bagger is, vergeleken bij de kabel.
Onderzoek van de consumentenbond geeft anders toch een andere uitslag. Daarin doet de kwaliteit bij KPN niet onder aan UPC en Ziggo... Heb zo geen bron binnen handbereik, maar ben benieuwd hoe jij aan jouw info komt.
Vraag me af of kpn dit ook gaat bieden met internet telefoon en televisie over de glasvezel inplaats van de ouderwetse verbindingen.
Ja dit geldt zowel voor glas en koper.
nou ben benieuwd of dit ook voor de sim only abo's die onder het goedkope label vallen geldt..
bijv simyo.

Verder ben ik uiteraard zeer benieuwd naar de prijzen ;-)

[Reactie gewijzigd door Nightjar op 14 januari 2013 14:52]

Nee dit zal alleen om KPN abbonementen gaan en niet dochter abbo's.
KPN Compleet bestond al als test onder bestaande klanten.
Die pilot was stopgezet ivb niet winstgevend genoeg. Ziet ernaar uit dat de ze beweegredenen bijgesteld hebben.
Klopt, maar in de pilot werd 10,- euro KORTING per maand gegeven op de factuur, terwijl er nu een dienst (waarvan KPN eigenaar is) weggegeven wordt. Oftewel het verlies is veel kleiner daar dit product toch al bestaat voor klanten die er voor willen betalen in plaats van dat je 10 euro minder aan inkomsten binnen krijgt.

Maar het bijstellen van beweegredenen is dus onzin (nog steeds proberen klanten alles via KPN te laten gebruiken), alleen de manier waarop dit interessant wordt gemaakt wordt anders verpakt.
Al die x-in-één pakketten van KPN lopen bij mij altijd stuk omdat ze voor bellen naar buitenland nog altijd een meer dan 100voudig tarief rekenen dan bij de concurrentie.
Hoezo? Je kunt met zo'n alles-in-een toch ook wel een 0900-nummer gebruiken om naar het buitenland te bellen? Is in bijna alle landen die ik ken zo dat de providers de hoofdprijs rekenen maar je dat met carrier select of een ander systeem kunt omzeilen.
Mocht je dat niet willen, heb je altijd nog Voipbuster of Budgetphone via je internet. Voipbuster is in veel gevallen nog gratis ook. Alternatieven genoeg dus
Sorry? is dit een nieuwswaardig artikel of gewoon opvrijen voor gratis 4g door een gratis reclame campagne VAN Tweakers voor KPN?
Althans, zo komt dit ongeveer 1 op 1 van kpn.com overgenomen stuk over bij mij...

:X
Ik zit nog altijd te wachten op een voordelig pakket van internet + televisie, zonder (bij de meeste providers bijna verplichte) vaste telefonie. Op zich is de toevoeging van een voordelig mobiele telefonie "blok" wel een leuk idee.

Mocht bijvoorbeeld een voordelige provider als telfort een internet + televisie + mobiele telefonie pakket opzetten, dan zou ik daar wel interesse in hebben.

Dit, tsjah. Ik vind het persoonlijk niet bijzonder.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee