Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 70 reacties

Ubisoft maakt bekend I Am Alive alsnog voor de pc uit te brengen. Eerder schrapte de uitgever de pc-versie van het survivalspel vanwege piraterij op het pc-platform. Ubisoft voegt betere graphics en de optie om levels opnieuw te spelen toe.

Ubisoft kondigt aan dat de pc-versie van I Am Alive op 13 september in de digitale winkelschappen van Ubishop en Steam te vinden zal zijn. Het survivalspel verscheen in maart voor de PlayStation 3 en Xbox 360. Hoewel de game in eerste instantie ook voor de pc zou verschijnen, besloot Ubisoft in november 2011 deze versie toch te schrappen wegens piraterij op dat platform. De uitgever maakt niet bekend waarom het van mening is veranderd.

De pc-port van I Am Alive krijgt verbeterde graphics met een hogere resolutie dan de consoleversie van het spel. Verder is een lagere moeilijkheidsgraad toegevoegd en kan elk level nu naar keuze opnieuw gespeeld worden. De pc-versie van het spel gaat 14,99 euro kosten.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (70)

De game zelf is inderdaad nooit geweest wat het zou moeten zijn. Het oorspronkelijke idee was totaal anders, een full fledged game al dan niet voor de consoles. Toen trok Ubisoft de stekker er uit en werd het project afgeblazen. Later is besloten om toch maar te releasen in een andere vorm, XBL en de Sony variant waarvan de naam mij even ontschoten is (Fanboy'ism? :P).

De game zoals gereleased staat op mijn Xbox. Mijn persoonlijke mening, die overigens niet anders was tijdens de beslissing om tot aankoop over te gaan is nog steeds dat het een leuke game is voor XBL en dat is het dan ook. Echter, de potentie voor een kick-ass full-fledged game zit er zeker wel in! Helaas is de game zo ingekrompen en hebben we het echte eindresultaat nooit kunnen zien.

Zoals eerder aangegeven in de replies zijn er games die op het PC platform wel met top verkoop cijfers andere titels/ontwikkelaars om hun digitale oortjes slaan. Zal het niet zo zijn dat het type spel meer een rol speelt in de cijfers? Console gaming is al zo ingeburgerd, echter zie je maar zelden MMO's (Kan zelfs even niet op voorbeelden komen). De die hard gamer speelt FPS'ers op een PC, de besturing is immers niet te evenaren, zonder redelijke grote aankopen voor consoles. Is de rest van het segment niet gewoon stilletjes console only geworden? De kids tegenwoordig krijgen standaard van pappa en mamma een Xbox of PS, ze weten immers niet beter, hun maatjes op school hebben het toch ook?

Uiteraard kan ik het niet anders als eens zijn met het DRM idee van vele van jullie, al dan niet in mindere mate.
Je kan zeuren op Ubisoft wat je wilt, maar ondanks piraterij ratio's van 95%, stoppen ze nog wel veel energie in het PC platform.
http://www.rockpapershotg...cause-of-95-piracy-rates/

Voor degenen die het artikel willen lezen.

En als het waar zou zijn, dat alle spellen van Ubisoft voor 95% gepiraat zouden worden, waar zou dat in hemelsnaam dan aan liggen?

Kijk eens even naar spellen zoals Diablo 3, Starcraft, PC versies van CoD en Battlefield die er toch in slagen flink wat verkoop records te breken, waar zou dan de schoen wringen?

Zou het kunnen zijn, dat Ubisoft slechte PC games maakt? Nee, met een paar uitzonderingen, heeft Ubi toch wel een goede line-up (Settlers, Assassin's Creed, etc). Ze steken zeker veel tijd en geld in het uitbrengen van deze games.

Is het misschien, dat mensen zo oneerlijk zijn? Geloof ik ook niet. Ik durf te beweren dat een heleboel mensen die een game piraten 1 van 2 dingen doen: Ze vinden het spel te slecht, niet leuk, andere reden en zouden het spel toch niet gekocht hebben. De mensen die het wel de moeite waard vinden, kopen hem alsnog om het bedrijf waar ze iets van hebben, toch een zetje in de rug te geven.

Wat kan dan het probleem zijn? Er zijn mensen die piraten, die zullen er altijd wel zijn, maar dit is geen wereldschokkend nieuws. Waarom zouden mensen dan juist zoveel Ubisoft games piraten, maar niet games van andere ontwikkelaars?

Zal ik eens een wilde gok doen, en DRM noemen?

Volgens mij is er geen bedrijf, dat hun betalende (ja BETALENDE) klanten harder naait, dan Ubisoft. (Alhoewel Blizzard ook aardig in de buurt komt met Diablo 3). Koop ne een Singleplayer game, ben je dus wel verplicht om een constante internet verbinding te hebben. Ben je op vakantie, heb je toevallig een storing, of is Ubisoft met onderhoud bezig of liggen ze onder vuur van een DDoS (of wat voor reden dan ook), werkt het product waar je zo'n slordige 40~50 euro voor neer hebt gelegd niet.

Met andere woorden, jij bent je geld kwijt aan een product, dat nooit 100% zal werken. Daarbij worden games enkel en alleen opgeslagen in de Cloud van Ubi. Natuurlijk is het handig, dat je je saves behoudt nadat je je pc een clean up geeft, maar je hebt geen optie tot lokaal opslaan. Als er iets misgaat bij Ubi, ben jij je voortgang kwijt.

Wat voor voordeel heeft het dan te piraten? Owja, WEL een 100% werkend product. Want wie garandeerd jou, nadat Ubi een spel niet meer support, dat ze deze DRM eruit halen? Dat als ze failliet gaan, dat je nog steeds een werkend product hebt? Je hebt geen enkele garantie.


Zelfs al zou die 95% compleet waar zijn, hebben ze dit compleet aan zichzelf te danken: Naai betalende klanten -> de piraat is veel beter af -> zie je wel, we moeten harde maatregelen nemen. Ook dat F2P antwoord is complete kolder. Je kan er gewoon niet mee weg komen, door mensen die gewoon netjes geld neerleggen voor jou product, ze zo te behandelen.

Ga vooral zo door Ubisoft, mijn support zijn jullie al lang kwijt.
Eigenlijk is het wat dit betreft net als spam. Zolang er nog mensen zijn die PC games van Ubi kopen met DRM er op, zullen ze het blijven verkopen.

Het vervelende aan Ubi is dat zij slechte verkopen direct afschuiven op piraterij. Ze steken liever de kop in het zand dan dat ze werken aan een positieve oplossing. Het lijkt er echt op dat de betalende klant voor hen geen waarde heeft, maar dat ze druk bezig zijn om het management tevreden te stellen met draconische DRM zodat het management maar kan zeggen dat ze er alles aan hebben gedaan om piraterij te voorkomen.

Mensen die mij kettingbrieven forwarden block ik gewoon. Misschien zouden we hetzelfde moeten doen met mensen die voor ons de boel verpesten door Ubi DRM te steunen. Laat de Ubi PC tak maar ten onder gaan. Er zijn genoeg bedrijven die wel snappen dat DRM geen oplossing is maar een straf.

Wat betreft I am alive. Dat is echt te zot voor woorden. De producent noemde eerst de PC gamers een stelletje dieven, zeikerds en gaf aan niets voor hen te willen doen. En nu doen ze ineens alsof ze deze port bijzonder gaan maken voor PC. Er zijn volgens mij nog nooit goede console ports op PC verschenen die het onderste uit de kan haalden. Laat staan dat ze goed draaiden.

Mijn advies: laat deze game links liggen. Stem met de portemonnee en laat de uitgever en ontwikkelaar weten dat je zo niet met je klanten om moet gaan.

[Reactie gewijzigd door Blorgg op 24 augustus 2012 09:58]

Ik ben het met je eens dat met de DRM die Ubisoft toepast erg veel mis is. Toch denk ik niet dat dat enkele het volledige verhaal is.

Als je kijkt daar de spellen op de PC die het goed doen wat betreft verkoopcijfers zijn het over het algemeen spellen die bekend staan om hun prominente multiplayer ervaring, Starcraft 2, Diablo III, CoD, Battlefield 3 en WoW om even een paar te noemen. Er zijn uiteraard ook meer Single Player gerichte games die het ook goed doen bijvoorbeeld, Civilization IV, Minecraft, The Witcher, Skyrim, en Portal (2).

Als je dan de line-up van Ubisoft bekijkt, Assassin's Creed III, Far Cry, Ghost Recon, Rainbow 6, Splinter Cell, Watchdogs en de laatste pc only titel, Anno 2070, lijkt het erop dat Ubisoft voornamelijk single player games maakt met een multiplayer ervaring die niet meer volledige voldoen aan de huidige standaard, zo hadden eerdere delen van Rainbow 6, Splinter Cell en Ghost Recon nog aardige multiplayer modes maar helaas had in mijn ogen de laatste Ghost Recon dat niet.

Ik heb dan ook het idee dat er een groter publiek is dat een echte goede multiplayer koopt dan een enkele goede single player game. Het zou ook kunnen zijn dat de multiplayer markt meer 'gefocused' is, als je de beste van de wereld wil zijn met een spel moet de hele wereld uiteraard er wel in meespelen, er zijn meestal dan ook enkele echt grote multiplayer titels per jaar die uitkomen en veel meer prima single player titels. Voor een single player ervaring gaat het namelijk er vooral om of jij de setting/verhaal en het type gameplay boeiend vind.

Ik denk daarom dat Ubisoft sowieso een relatief makkelijke prooi is voor piraterij, multiplayer spellen kan je nou eenmaal moeilijker/niet kraken, dat Ubisoft daarnaast vaak zijn games niet degelijk aanpast voor de PC, slechte DRM, vaak nog slechtere besturing en slechte grafische prestaties, waar uit in mijn ogen blijkt dat ze niet het PC platform begrijpen.

Lang verhaal kort: Ubisoft maakt spellen die niet direct de PC markt aanspreekt. Er zullen dan uiteraard enkelen zijn die het downloaden om te kijken of het spel wat is maar ik denk niet dat Ubisoft werkelijk grote verkopen misloopt op de PC, de mensen die het spel namelijk downloaden om het te proberen zouden het met Ubisofts status niet zo maar blindelings kopen.
Ik weet niet van jullie, maar ik koop geen speller meer van UbiSoft dankzij hun DRM.

Dan mogen ze het steken op piraterij, zoveel als ze willen.. Zolang ze hun DRM niet verwijderen zien ze geen enkele § meer van mij.
Ze hebben toch zelf gezegt dat 95% van hun spellen illegaal verkregen zijn? Wie zegt dat het waar is of accuraat?
Die 95% is wel gebaseerd op het "Wij van WC eend" principe. Ze zijn zelf met dit getal op de proppen gekomen en impliceren daarmee dat ze maar 5% van de inkomsten ontvangen die ze anders zouden ontvangen zonder piraterij. Ze zeggen dit niet, omdat dit ook nooit te staven is.

Gelukkig laat het steamplatform zien hoeveel mensen er blij games kopen, als het maar makkelijk gemaakt wordt voor de eindgebruiker.
Veel energie in hun draconische DRM zul je bedoelen. 6 maanden na de release op consoles uiteindelijk toch een pc-versie uitbrengen noem ik niet echt denderend. En van die 95%, pure onzin. Ze kunnen claimen wat ze willen, maar ze maken zichzelf alleen maar belachelijk hiermee.
Ik vind het mooi, ik had zo naar dit spel uitgekeken maar toen kwam het bericht dat het niet kwam :S ik kan niet wachten!
Ik heb ook lang op dit spel gewacht, maar na wat reviews te hebben bekeken lijkt het gewoon niet meer op wat eerst de plannen waren.

Nu, een paar maanden later, zien ze toch de kans om wat extra geld te verdienen door het spel even te porten.

Mijn verwachtingen zijn ernstig naar beneden bijgesteld.
;(
Tja lijkt me logische reden.. als je hem niet uitbrengt heb je al werk gedaan voor iets wat 0 (nul) geld oplevert.. als je hem nu toch uitbrengt haal je toch nog wat geld binnen voor die versie.

Dan moet het wel zo zijn dat de PS3 en XBOX versie niet zo goed meer verkopen anders snij je jezelf nog in de vingers..
Wel eens van gehoord, maar nog nooit iets van gezien eigenlijk verder (ligt aan mij hoor),maar ziet er best tof uit. Zal eens gaan yuotuben naar wat filmpjes, en voor hetzelfde geld staat ie binnenkort in mijn steamlijstje ;) .
Ubisoft geeft je nog in ieder geval de keus om hem op de computer te spelen.
Of je daar blij van moet worden valt te betwijfelen.
1. Breng een spel niet uit op PC wegens zogenaamde piraterij.
2. Krijg op de console release lauwe reacties & verkoopsresultaten
3. Breng het spel na een half jaar tÚch nog uit op PC
4. Slechte verkoopsresultaten op PC (want wie gaat een "oud" spel nu nog kopen nadat het op consoles net geen flop werd?)
5. Steek punt vier op piraterij!
6. Breng een volgend spel niet uit op PC wegens zogenaamde piraterij

Lijkt op een straatje zonder einde, of een self fulfilling prophecy...
Ik ben bepaald niet onder de indruk van de grafische prestaties die er in die video te zien zijn. Ziet er een beetje uit als een indie-game van 10 euro.

Dan zit er nog die afrijselijke root-kit onder de DRMs in, UbiDRM. En dan is er nog de vraag hoe goed de port is, want een dedicated PC engine zal het wel niet zijn.

Alles bij elkaar geen combinatie waar ik AAA-geld voor neer zou leggen.

Al moet ik zeggen dat UbiDRM bij mij wel effectief is. Die rommel heeft zich de laatste jaren geprofileerd als een dusdanig beveiligingsrisico en blok aan het been van de legitieme speler, dat ik het ben gaan beschouwen als malware. Ik wil die meuk koste wat het kost niet op mijn computer hebben, dus ik koop en download geen enkele Ubisoft game.
Er staat toch in het artikel dat het maar 15 euro kost... |:(
Als ze 97 % van de PC gamers piraten noemen getuigd dat van een duidelijk gebrek aan respect voor hun PC klanten.
Alleen al daarvoor zou je ophouden met hun games te kopen , om hun die belediging betaald te zetten.
Na de uitlatingen van Ubisoft dat 93-95% van de PC gamers piraten zijn hoef ik hun games niet meer, met zulke uitspraken verdienen ze het gewoon dat hun games niet verkopen. Zeker met hun onbruikbare DRM systeem (vaak zijn hun DRM servers plat waardoor je je spel niet eens kan spelen) laat ik hun titels lekker links liggen. Gelukkig zijn er nog uitgevers die begrijpen hoe PC games werken, zoals Valve (TF2, Portal 2, etc) en Square Enix (Deus Ex: HR, Sleeping Dogs, etc), geen vervelende DRM en een goede PC versie zoals het hoort. Mits de game goed is en de DRM goed werkt of afwezig is ťn het ook degelijk werkt op de PC dan verkoopt je game absoluut, maar zoals Ubisoft de laatste tijd met de PC omgaat verdienen ze het gewoon dat ze niks verkopen.
Er zijn verschillende groepen binnen het bedrijf he? De divisies voor PR en DRM hebben geen idee wat ze aan het doen zijn. De daadwerkelijke speldesigners en programmeurs zijn nog lang niet altijd zo slecht. Ik overweeg alleen om hun te ondersteunen Assassin's Creed 3 te kopen. Als ik het koop blijft het lekker in de verpakking, want ik peins er niet over de officiŽle versie te spelen. Mij zie je alsnog in het illegale circuit, want ik weet wel welke versie beter is.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True