Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 168 reacties

Sony heeft vier nieuwe walkmans aangekondigd. Het topmodel van de vier draait op Android 4.0 Ice Cream Sandwich en twee van de modellen zijn voorzien van bluetooth om draadloos muziek naar andere apparaten te sturen.

Het topmodel, de Walkman F800-series, draait op Android 4.0 Ice Cream Sandwich, en beschikt over draadloze verbindingsmogelijkheden in de vorm van wifi en bluetooth. De mediaspeler komt met een voorgeïnstalleerde Google Play Store, zodat Android-apps geïnstalleerd kunnen worden. Het apparaat heeft een 3,7"-multitouchscherm en een ingebouwd speakertje. De F800 zal verschijnen in varianten met 8GB, 16GB en 32GB ingebouwd geheugen.

De Walkman S770BT-series beschikt eveneens over bluetooth, om muziek te kunnen streamen naar bijvoorbeeld speaker-docks, autospeakers of draadloze headsets. De mediaspeler heeft een 2-inchscherm en is uitgerust met 8GB geheugen. De batterij zou 36 uur meegaan.

Als derde heeft Sony de Walkman E570-series aangekondigd. Deze mediaspeler komt met ingebouwde software om 96 procent van het omgevingsgeluid te onderdrukken. Ook levert Sony speciale ruisonderdrukkende oordopjes mee. De E570 heeft een 2-inchschermpje en zal in zowel een 8GB- als een 16GB-variant verschijnen.

Sony Walkman F800 series Sony Walkman S770BT series Sony Walkman E570 series

Tot slot heeft de Japanse fabrikant de Walkman E470-series aangekondigd. Dit apparaatje is verkrijgbaar in verschillende, felle kleuren en heeft onder andere een karaokemodus, waarbij de songteksten bij de muziek verschijnen. Ook zijn enkele spelletjes voorgeïnstalleerd. De opslagruimte bedraagt maximaal 8GB.

Sony Walkman E470-series

Naast de muziekspelers heeft Sony nog een speakerdock geïntroduceerd onder de naam Walkman E473K. Sony heeft geen prijzen genoemd voor de nieuwe producten, maar alle modellen moeten nu in de winkel liggen.

Sony Walkman E473K
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (168)

De discussie komt echt bij elke thread over Walkmans voorbij. Zelf ben ik in het bezit van 2 Sony Walkmans omdat ik echt niet zonder kan.

Als telefoon heb ik een Samsung Galaxy SII en ik mag blij zijn dat die aan het eind van de dag nog haalt. Batterijduur op smartphones is echt dramatisch. Als ik dat ding dan ook nog is te gaan gebruiken voor muziek (ipv MP3 speler), navigatie (ipv dedicated nav systeem), fotocamera (ipv een simple fototoestelletje) haal ik de lunch niet eens op een volledig opgeladen batterij...

Daarbij zijn er zover ik zelf heb kunnen ervaren nog geen telefoons met de zelfde geluidservaring als mijn Sony NWZ-S755 (met Noise Cancelation) en hebben weinig (geen?) telefoontjes hardware matige knoppen voor het navigeren door het menu (voor in de winter en voor in m'n binnenzak).

De Android versie is voor mij een no-no; een van de sterke punten van de Walkmans is de menu structuur. De vorige Android Walkman had een muziek app die niet te vergelijken viel met de speler op de "old school" Walkmans.

Bij de bluetooth versie klinkt interessant maar klinkt die ook fijn? Ik heb nu een Sony headset waar de geluidskwaliteit behoorlijk van tegenvalt. Voor Skype gesprekken goed genoeg maar voor muziek? nee.


Voorlopig ben ik nog gelukkig met mijn huidige Walkman. Zodra er een bredere ondersteuning komt qua bestandsformaten ga ik misschien weer overwegen een nieuwe aan te schaffen (of als mijn oude he-le-maal af is).


Edit:

Stylecowboys meldt de volgende prijzen:
De NWZ-F806 ¤ 300 (zwart, 32GB)
De NWZ-F805 ¤ 250 (zwart, 16GB)
De NWZ-E574 ¤ 120 (zwart of wit, 8GB)
De NWZ-E473KB ¤ 110 (zwart, 4GB inclusief speakerdock)
De NWZ-E474 ¤ 100 (zwart, rood, roze, groen en blauw, 8GB)

Alle modellen beschikbaar vanaf midden augustus

[Reactie gewijzigd door Chckdsk! op 18 juli 2012 17:01]

Dus die samsung batterij is zo slecht je batterij leegslurpt bij muziek afspelen? ... Lol
Lijkt haast op een advertorial met al die foto's, niet gewend hier.

Overigens dacht ik bij Walkman direct aan een bandje....
F800 is een wat vreemde benaming aangezien er ook een Sony fotolijstje is met de naam DPP-F800
En geen een andere site weet wanneer ze beschikbaar zijn, lijkt me sterk dat ze dan "nu" in de winkel liggen.

[Reactie gewijzigd door Vandread op 18 juli 2012 14:41]

De merknaam Walkman is altijd van Sony geweest, maar hij is inderdaad het bekendst van de begindagen. Mede doordat ze een gat in de markt vulden (de meeste draagbare cassettespelers waren voor het opnemen van geluid en er was geen simpele speler voor onderweg op de markt) werden ze immens populair. Daarna is Sony de naam Walkman voor alle draagbare audioproducten blijven gebruiken.

Dit is dan ook de NWZ-F800 serie.

Op de site van Sony staan de 805 en de 806 met respectievelijk 16 en 32 GB. Misschien dat er onder die namen wat meer te vinden is? Ik heb iig nog weinig kunnen vinden.

Verder ben ik er wel geïnteresseerd in, als de prijzen een beetje vriendelijk zijn zou ik er zomaar een kunnen gaan halen.

Overigens mee eens dat het een beetje een advertentie lijkt, maar ik vind het eerlijk gezegd niet storend.
Geen advertentie, wel een kopietje van het persbericht ;-)
Overigens dacht ik bij Walkman direct aan een bandje.
En toch heten al jaren sommige telefoons (van SE) ook walkman (al 6+ jaar oid), en zijn er mp3spelers die die naam dragen...
De SE W800i was echt een puik ding voor zijn tijd. Een van de eerste telefoons waar fatsoenlijke oordopjes bij zaten en een deftige geheugenkaart. Hij is mij helaas ontnomen door een snoodaard, maar ik was met de W850i en W890i echt verknocht aan SE toestellen :)
zowie zo idd waren die telefoons destijds al robuust en interface gebruiksvriendelijk geen poespas.

[Reactie gewijzigd door Offens1490 op 18 juli 2012 15:09]

Had er ook 1. Was mijn eerste SE telefoon. Superieur aan de K750! Wat een geweldig ding was dat. Vooral de oordopjes en het geheugen idd. En zeker niet kapot te krijgen.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 18 juli 2012 15:24]

Behalve die 'joystick', maar inderdaad, dat was een top toestel. Geen spijt van gehad dat ik hem meteen na de launch heb gekocht.
Op de oordopjes en het meegeleverde geheugenkaartje na was hij natuurlijk vrijwel identiek aan de K750i ;)
SE W850i had ik, echt geniaal, ook die zwart/oranje kleur houdt ik van, en de foto's waren ook ERG goed, en deden niet onder voor de K (camera) serie :)
Ook levert Sony speciale ruisonderdrukkende oordopjes mee.
Snap ik niks van daar heb je toch alleen last van bij analoog geluid, niet bij digitaal...

En ja ik snap dat van het device tot je oordopje is het analoog maar ik heb nog nooit gehoord van ruis wat daar in dat stukje draad (1 tot 1.8 meter) ruis ontstaat...

Oftewel wat heb je er aan?

Edit:
Wat noise cancellation is snapte ik wel, maar dat is gewoon heel slecht vertaald, misschien moeten ze ook niet dingen proberen te vertalen waar eigenlijk geen NLse versie van is...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 18 juli 2012 15:59]

Neen je snapt het verkeerd :p

Deze technologie meet via ingebouwde mic's in de headset het omgeveingsgeluid en de software analyseert ook het geluid dat zich afspeelt op de mp3 speler, en voegt zo eigenlijk ruis toe die je niet hoort maar die als gevolg heeft dat je enkel je muziek hoort en vrijwel 90 procent van het omgevingsgeluid eruit gefiltreerd wordt.

Kort samengevat: je luisterd naar je muziek zonder dat je gestoord wordt door externe bronnen. Dit creërt een rustgevend gevoel eigenlijk.

Soms is deze technologie overbodig, want sommige IE zoals die van Ultimate Ears en Etymotic zijn zo gebouwd dat ze vanzelf het buitengeluid isoleren.
Deze technologie meet via ingebouwde mic's in de headset het omgeveingsgeluid en de software analyseert ook het geluid dat zich afspeelt op de mp3 speler, en voegt zo eigenlijk ruis toe die je niet hoort maar die als gevolg heeft dat je enkel je muziek hoort en vrijwel 90 procent van het omgevingsgeluid eruit gefiltreerd wordt.
Ik weet hoe het werkt hoor (heb zelf van die doppen gehad, vooral in het vliegtuig met die constante motor geluiden werkt het erg goed), maar ik vindt de vertaling zeer slecht vandaar dat ik gewoon wat uit probeer te lokken :)

Ik gebruik nu alleen zoals je zegt dopjes die geluid gewoon goed isoleren, zowel van binnen naar buiten als andersom :)
Zoek de betekenis van het woord 'ruis' op in het woordenboek, dan zul je zien dat het probleem bij jou zelf ligt.
Digital noise cancelling is voor externe herrie bronnen, niet de ruis van je muziek :)
(vooal in een vliegtuig/bus/auto e.d. werkt het erg goed om achtergrond geluid niet meer te horen)
Ik heb het vermoeden dat hier noise cancelling headphones mee bedoeld worden die het geluid uit de omgeving onderdrukken. Heel handig voor lawaaiige omgevingen zoals in een vliegtuig. Dat gebruik ik al langer en ik vind het erg plezierig.
Ben ik die enige die het een beetje vreemd vind dat dit soort apparaten nog uitkomen? Dit is toch gewoon een telefoon waar je niet mee kan bellen? Of ligt dit nou aan mij? alle functionaliteit die je met zo'n ding koopt heeft bijna iedereen toch al op z'n telefoon zitten?
Scheelt weer accu van je telefoon i guess :p Mijn tel accu gaat van 100% naar 50% na een uurtje muziek luisteren.
Bij mij speelt vooral dat. M'n MP3 speler speelt ongehinderd 50 uur continue MP3, terwijl m'n telefoon met MP3's spelen de dag waarschijnlijk bij lange na niet haalt. Bovendien is de geluidskwaliteit van m'n MP3 speler een stuk beter dan m'n telefoon, maar dat vind ik alleen een leuke bijkomstigheid.
Dan gaat er iets serieus fout.
Muziek luisteren hoort bijna niks te kosten, vooral omdat je scherm uit kan.
Zoveel? Ik heb daar echt nooit problemen mee gehad op mijn SE Walkman mobieltjes of op mijn iphone.

Ik heb ook een tijdje rondgelopen met een Nokia en losse ipod, ik zou niet meer terugwillen :)
Ze zijn een stuk goedkoper. Sommige mensen willen die dingen niet op hun telefoon maar willen een simpele telefoon en een media device er naast. Dat er vraag naar is wordt bewezen doordat de iPod touch nog steeds prima verkoopt :)
Deze apparaten gaan waarschijnlijk een stuk langer mee aangezien er geen 3g functionaliteit in hoeft te zitten die een aanslag plegen op de batteryduur. Een tweede drain op de battery is meestal het schermen zo te zien hebben ze hier ook heel mooi mee rekening gehouden door hardware knoppen aan te brengen voor basisfunctionaliteiten.

Dit nog met het feit dat ze hier niet vast zitten aan telefoon functionaliteit maakt dat ze de interface van android veel meer kunnen aanpassen om de mediaspeler functionaliteit te integreren in het apparaat.
Ik heb een goeie oude Cowon D2 en een Samsung Corby dumbphone.
- Totale prijs van de twee tesamen: ¤100. Beide gaan een week mee zonder op te laden.
- De Cowon heeft een geluidskwaliteit waar je bij een smartphone alleen maar kan van dromen.
- Met de GSM kan ik bellen en SMS'en, de rest interesseert me niet.

Dus dit soort toestellen blijf ik gebruiken ja. Zelfs al moest ik een dure smartphone hebben, het gemak en de geluidskwaliteit van een aparte MP3-speler blijf voor mij onmisbaar.
mee eens , had liever ook een phone versie gehad desnoods een gewone versie zonder hedendaagse poespas bellen en muziek klaar (gewoon een update w800i) in mijn ogen en lekker dun.
Ze zien er gewoon goed uit met genoeg variatie in kleuren.
Maar het zal er echt aan liggen hoe duur ze gaan kosten.
Omdat vele mensen hun mobiel gebruiken voor muziek.
IDD, maar niet veel mensen staan er bij stil: de geluidskwaliteit van vrijwel alle Walkman mp3 spelers is echt subliem. ALs je het direct vergelijkt met een iPod (wat nog steeds vele malen beter is dan de meeste mobiels) dan ga je letterlijk zeggen dat de iPod uiterst slechte kwaliteit is.

Verder, heel leuk dat ze de walkmanserie updaten. Heb de laatste jaren een A826 A846 gehad en dat zijn echt topdingen. De batterij is nog steeds zo goed als nieuw na 4 jaar gebruik. Ook de geluidskwaliteit is naast COWON nog steeds onevenaart. Je moet het echt eens proberen om het te verstaan. Het klinkt raar, maar als je een dure set in-ears hebt, dan voelt het alsof de walkmans ze echt tot het uiterste pushen van wat ze kunnen reproduceren (tot 32ohms in ieder geval).
Ik gebruik mijn Sony Xperia S tegenwoordig als mp3speler en er komt opzich prima geluid uit. Vergeleken met iPhones of HTC's zelfs subliem geluid. Hiervoor gebruikte ik een Cowon iAudio 7. Helaas is deze overleden, maar mijn telefoon kan echt niet tippen aan de geluidskwaliteit van dit apparaatje.

Het verschil is vooral goed te merken wanneer ik de telefoon met AUX aansluit op m'n autoradio. Dat klinkt niet heel goed, terwijl m'n Cowon zeer goed klonk.
Dan nog zal ik liever voor mijn mobiel gaan alles in 1.
Omdat je een walkman vaak gaat gebruiken bij sporten of hardlopen heb je vaak niet veel ruimte om een mobiel en een walkman kwijt te kunnen.

En het geluidskwaliteit dat zal beter zijn maar niet veel mensen letten er meer op vooral als je naar school kijkt. Zo kopen liever een goede hoofdtelefoon dan een apparaat dat geluidskwaliteit beter maakt.
En het geluidskwaliteit dat zal beter zijn maar niet veel mensen letten er meer op vooral als je naar school kijkt. Zo kopen liever een goede hoofdtelefoon dan een apparaat dat geluidskwaliteit beter maakt.
|:( Bij een afspeelapparaat dat een ruis produceert zal een goede koptelefoon die ruis echt niet wegfilteren. Liever een goede speler met een matige headset, dan een matige speler met een goede headset.
maar ja.... "Beats By Dr. Dre" staat natuurlijk wel heullll stoer.

[Reactie gewijzigd door LessRam op 18 juli 2012 15:17]

Een mobiel mee met hardlopen..... Laat gewoon thuis dat ding :)
Ach, het is best leuk/handig om zaken als runkeeper te gebruiken. ALS ik al zou hardlopen (het idee al... brrr) dan zou ik op zijn minst willen weten hoe ver en hoe hard ik gelopen heb.

Overigens: Bij de meeste personal audio devices (MP3 spelers, smartphones etc) ligt de grootste beperking toch echt in de kwaliteit van de meegeleverde koptelefoon. Een betere koptelefoon heeft doorgaans meer 'zin' dan een beter afspeelapparaat.
Echt slechte afspeelapparaten zijn er trouwens niet zoveel meer, dan moet je het echt zoeken in de DIFRNCE 'MP4' spelers die ze bij de Blokker verkopen.
Jij hebt zeker het artikel niet gelezen. Daarvoor heb je je telefoon niet nodig, maar kan je de Sony Walkman gebruiken. Over cirkel-redenaties gesproken...
Ja daarom begrijp ik niet dat ze nog met MP3 players komen, aangezien alle Mobile telefoons dat tegenwoordig net zo goed kunnen, en iedereen een mobiel hebben.
Hele andere doelgroep.
Jouw mobiel kan niet tippen aan de geluidskwaliteit en opties op een dergelijke MP3 speler. Hoeveel Music by Beats emblemen er ook op je mobiel zitten.

Mobiel is gewoon niet vergelijkbaar met een MP3 speler en deugdelijke oortjes/headset (bv. Shure, Bowers & Wilkins, of de bijgeleverde Sony EX in-ears (foto 1 van F800))

[Reactie gewijzigd door Source90 op 18 juli 2012 20:17]

Vreemd want met mijn LG Optimus 2X Speed P990 en WinAmp en goede Philips koptelefoon, heb ik erg goed geluid als ik MP3 liedjes afspeel.

Ik heb absoluut geen Mp3 speler nodig alles klinkt erg goed, zolang je maar andere koptelefoon gebruik dan die er bij kwam.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 19 juli 2012 00:59]

hoe duur ze gaan kosten?
tja ik persoonlijk vind 40 euro al te duur ik heb een telefoon die alles prima afspeeld dus waarom heb je nog een mp3 speler nodig?

waarom 2x betalen en 2 apparaten me sleuren en 2x dezelfde functie hebben.

net zoiets als een inzittende verzekering in je auto die zijn ook al gedekt dor je wa waarom dubbel betalen.
Hoewel ik je punten begrijp en voor mij ook gelden zijn er ook mensen die:

- iTunes gewoon bagger vinden in het geval van een Apple apparaat.
- Tijdens het sporten geen mobiele telefoon willen meeslepen, ivm even geen telefoon / groter/zwaarder dan een simpele MP3 speler/ duur als daar iets mee gebeurt.
- Niet iedereen heeft een telefoon waar je muziek mee kan afspelen(ja, echt! ;))

Er blijf altijd wel een markt voor, al zal hij wel steeds kleiner worden denk ik.

[Reactie gewijzigd door sbmuc op 18 juli 2012 15:16]

- Niet iedereen heeft een telefoon waar je muziek mee kan afspelen(ja, echt! ;))
Nou mijn telefoon (Sony Ericsson K800i) van 5 jaar oud kon zonder problemen MP3 afspelen, en het klonk toen all erg goed, dus lijkt mij stug dat er nog mensen zijn die niet MP3 kunnen afspelen op hun telefoon, en als die er zijn zijn het er erg weinig.
Je praat dan wel over de beste GSM ooit gemaakt...
Daarbij verbruikt een telefoon relatief veel batterij voor de GSM / 3G radio, een walkman heeft dit niet en zal dus langer muziek kunnen spelen bij een gelijkwaardige batterij
3g en gsm hebben niks te maken met mp3 functie die draaien er dan ook gewoon naast.

en als je meer dan 3 uur per dag met oordoppen inzit zou ik toch even kijken naar de plannen van de rest van je leven.
het kan namelijk niet goed voor je zijn om uren lang muziek je oor in te pompen.
ook al heb je hem niet te hard staan is het nog niet goed en zat het over de lange termijn je gehoor schaden.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 19 juli 2012 02:55]

dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat de batterij langer meegaat als een apparaat geen GSM en/of 3G radio heeft die continue stroom verbruikt.
dat kan je natuurlijk ook uitzetten
Klopt maar als je de telefoon functie van je telefoon gaat uitzetten dan heb je opeens een erg dure mediaplayer over en is de walkman wel degelijk interessant ;)
Nou als jij je data verbinding uitzet op je mobiel ( dus gsm niet en wel gebeld kan worden ) gaat je telefoon ineens een heel stuk langer mee! dus kun je bellen, en heb je een mp3 speler etc.
IK wil toch ook gebeld kunnen worden tijdens muziek luisteren?
Klopt maar als je de telefoon functie van je telefoon gaat uitzetten dan heb je opeens een erg dure mediaplayer over en is de walkman wel degelijk interessant ;)
Nee een goedkope/gratis walkman, want die smartphone had je toch al.
Dat slaat nergens op wat je zegt. Je zet het gewoon uit zo lang je het niet gebruikt en daarna zet je het weer aan. Dus na het rennen zet je het aan. Overigens betwijfel ik of je langer dan 7 uur gaat rennen. (Zo lang doet die van mij het met constant muziek spelen.)

Overigens valt het batterij gebruik wel mee. Al helemaal met een app zoals Juicedefender.
Heel duur? Dat kan al met een Nokia 101.

Je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt, maar de prijs van mijn smartphone weerhoudt me er niet van om hem als dat zo uitkomt puur als MP3 speler te gebruiken.
als ze moeten concurreren met ipod en ipod touch dan zou een iets lagere prijs dan de ipod en ipod touch wel een goed indicatie kunnen zijn
Vergeet niet, niet iedereen heeft een telefoon met veel opslagruimte voor honderden, wel niet duizenden liedjes.
En niet elke telefoon is een goede mediaspeler. Of door crappy geluid, of door beperkte opslagruimte.
Inderdaad, mijn Desire HD bijvoorbeeld geeft veel ruis bij enkel het aansluiten van de koptelefoon al. Of dat ook zo is met de originele oordopjes weet ik niet want die passen niet in mn oor :)

Verder ben ik altijd zeer tevreden geweest over de walkman mp3spelers. Prima geluid.
Door luiheid gebruik ik ze eigenlijk nooit meer. Heb geen zin om cd's om te zetten, Spotify is veel makkelijker. En de kabels die ze er bij leveren waren niet universeel en die gingen nog wel eens stuk.

edit: Wat ik ook mis is een GPS functie voor bepaalde apps tijdens het sporten. Waterdichte casing zou ook chill zijn. Bij wat extremere sporten zijn dure smartphones wel wat kwetsbaar en kan je beter een mp3speler meenemen imho.

[Reactie gewijzigd door ReMMerSB op 19 juli 2012 09:51]

tja ik weet idd niet hoe het bij een phone zit aangezien in apple producten ontwijk :)
maar kan me idd voorstellen dat het nogal frustrerend is in vergelijking met knippen plakken luisteren.

en telefoon opnemen is niet verplicht al zien velen het wel zo.

ik laat vaak zat de telefoon overgaan als mijn hooft er niet naar staat.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 19 juli 2012 02:53]

tja ik persoonlijk vind 40 euro al te duur ik heb een telefoon die alles prima afspeeld dus waarom heb je nog een mp3 speler nodig?

waarom 2x betalen en 2 apparaten me sleuren en 2x dezelfde functie hebben.

net zoiets als een inzittende verzekering in je auto die zijn ook al gedekt dor je wa waarom dubbel betalen.
Het enige argument dat ik bedenken kan is de batterijduur van je foon..een mp3speler gaat al gauw veeeel langer mee dan eender smartphone these days. Maar als je dan toch 2 apparaten meesjouwt, might aswell carry an extra batterypack?
wat dacht je van een compacter apparaat voor bij het sporten ofzo ?
Zeker voor de mensen met zo'n super grote gsm's als de S3/note /.....
Ik heb een aparte MP3 speler voor in het vliegtuig en daarnaast nog zo'n externe accu / oplader (zat gratis bij mijn telefoon, best handig ook). In het vliegtuig word je aangesproken als je met je telefoon bezig bent (ook al staat deze in vliegtuig modus) en de accu gaat gewoon veel langer mee. Mijn smartphone overleeft een vlucht van 16 uur niet, zelfs niet als ik alle netwerk functionaliteiten uit zet en hem enkel als mp3 speler gebruik.

De externe accu / oplader heb ik dan nog bij me als back-up (kan zowel mp3 speler als telefoon opladen). En een MP3 speler is tegenwoordig kleiner als de accu's van de meeste telefoons en gaan langer mee.

Maar voor 90% van de bevolking is de media player op de telefoon inderdaad voldoende, dat was het voor mij ook voordat ik lange reizen begon te maken. En de sporters begrijp ik ook helemaal, een MP3 is kleiner, lichter en gaat over het algemeen minder snel kapot. Je zult ook geen hardlopers tegen komen met een first gen iPod in de broekzak, voornamelijk de kleine MP3 spelers met een clipje of een bandje om de arm.
Ik heb een aparte MP3 speler voor in het vliegtuig en daarnaast nog zo'n externe accu / oplader (zat gratis bij mijn telefoon, best handig ook). In het vliegtuig word je aangesproken als je met je telefoon bezig bent (ook al staat deze in vliegtuig modus) en de accu gaat gewoon veel langer mee. Mijn smartphone overleeft een vlucht van 16 uur niet, zelfs niet als ik alle netwerk functionaliteiten uit zet en hem enkel als mp3 speler gebruik.
Dat is normaliter een prima argument vóór MP3-spelers, maar in dit geval lijkt me dat niet zo. Als je de netwerkfunctionaliteit geheel uitzet dan is de gemiddelde smartphone namelijk exact gelijk aan deze MP3-speler.
net zoiets als een inzittende verzekering in je auto die zijn ook al gedekt dor je wa waarom dubbel betalen.
Met dit verschil, dat je inzittenden verzekering ook uitkeert, wanneer je als bestuurder niet wettelijk aansprakelijk bent!
Wanneer je passagiers vervoert, is een extra ongevallen inzittenden verzekering gewoon een must. Stel dat je slipt, door een onverwachte olievlek op de weg ofzo en je knalt tegen een boom. Dan ben je wettelijk niet aansprakelijk, maar de inzittenden kunnen - bij letsel - aanspraak maken op een (beperkte) uitkering door de extra verzekering.
Geen goed voorbeeld dus.

Overigens heeft niet iedereen een telefoon die ook als mp3-speler functioneert. Losse apparaten kunnen een voordeel hebben. Zo raakt de accu van je telefoon bijvoorbeeld niet leeg, wanneer je dingen als mp3-spelen aan een apart apparaat toevertrouwt. Zo gebruik ik bijvoorbeeld een dedicated navigatietoestel (die speelt trouwens ook mp3's), naast mijn telefoon, die primair bedoeld is voor bereikbaarheid.
en als je als bestuurder niet verantwoordelijk ben is het de wa van de andere bestuurder die betalen moet.
dus zou je zubbel betalen.
inzittende verzekering is gewoon een dubbele verzekering.

voorheen had je alleen inboedel verzekering nu heb he ook brand en inbraak verzekeringen die gewoon bij je inboedel hoorde te zitten maarja zokunnen je je meer geld aftroggelen.

het word met mijn leeftijd bijna tijd voor een brandje of inbraak anders haal ik mijn geld er niet meer uit dit leven.
:+
En toch doen veel mensen het vanwege de battery. Paaruurtjes onderweg mp3 lekker hard en whatsapp en internet slurpt zo je battery leeg. Zo'n mp3 speler is dan gewoon handig.
En dan moet je bellen in een vervelende situatie.... die prompt nog vervelender wordt omdat je de batterij van je telefoon leeg geluisterd hebt.
goh, hoe heeft de mensheid ooit kunnen overleven zonder mobiele telefoon...
maw: je kan best wel een uurtje zonder die telefoon.
Hoeveel kost het of hoe duur is het.
Dat snapt hij wel. Maar de fipo man niet.
Inderdaad een klein taalfoutje waar je op doelde volgens mij.

Maar de rest heeft hem nog even niet door. :)
Hoeveel ze gaan kosten inderdaad, daar ben ik ook wel benieuwd na.
Zou zelf nog wel overwegen om er ron de 50 aan uit te geven, hoef ik me telefoon iig niet elke keer mee te slepen, want dat gaat uiteindelijk ook een keer kapot onder het rennen of sprinten
En telefoons zijn nog relatief zwaar, met name tijdens het hardlopen loopt dat minder prettig. Voor hardlopen gebruik ik nog steeds mijn oude Creative Zen V Plus, die ca. 45 gram weegt. Het verschil merk je zeker wel tegenover de 142 gram van m'n Lumia. Niet dat de 97 gram enig verschil maakt voor de sportieve prestaties, maar een telefoon die constant tegen je been aan slaat is gewoon wat minder.
Precies.
Had ook wel handig geweest als vooral de kleinere/lichtere ook GPS hadden. Ideaal voor bijvoorbeeld hardlopers.
Maar het zal er echt aan liggen hoe duur ze gaan kosten.
Omdat vele mensen hun mobiel gebruiken voor muziek.
Inderdaad, de F800 gaat rond de 300 euro kosten, daar heb je ook een Xperia P voor.
The F800 is expected to retail around $300 with pricing on the other models expected soon. http://www.ipodnn.com/art....new.walkman.mp3.players/
De F800 is nu eigenlijk een Sony Sola zonder telefoonfunctie. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze er meer een sim-kaartloze Sony Go van hadden gemaakt, dit mobieltje moet nog uitkomen, maar als grote voordeel t/o de Sola, is dat deze waterdicht is. Ideaal dus voor de muziekliefhebber die ook eens door een bui heen wilt hardlopen/fietsen/fitnessen met muziek op.

Ik durf persoonlijk niet te zeggen of dit soort "grote" muziekspelers nog goed op kunnen boxen tegen mobieltjes die wellicht net ietsjes duurder, maar over het algemeen nog net wat meer kunnen.
Tsja, de iPod Touch verkoopt nog steeds goed, dus er is zeker vraag naar.
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met een walkman/discman/md-speler/mp3-speler/smartphone en muziek luisteren in de regen. Het enige wat nat wordt zijn doorgaans de oordoppen of hoofdtelefoon.

Oh, en fitnessen in de regen? Dat moet wel een heftige lekkage zijn in de sportschool ;)
Mocht ik weer beginnen met fitnessen, dan zweet ik waarschijnlijk heel veel. Zie het als een inhaalslag van mijn luie leven ;)
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom er nog zoveel Walkman's worden gemaakt. Elke mobiele smarttelefoon heeft een goede muziekspeler aan boord. Tegenwoordig worden die bij bosjes verkocht.

M.i. zonde van het plastic :?
En wat als je geen smartphone wil?
een dumbphone heeft ook een muziek speler, als je fietst hoor je het verschil als het goed is toch niet.
Je moet namelijk ook naar het verkeer kunnen luisteren dus de oordopjes mogen niet te hard staan voor je eigen veiligheid.

Wat versta ik onder een dumbphone? Een Nokia 2730 Classic, worden standaard geleverd met een headset om muziek/video/telefonie/etc te luisteren via 2 oordopjes.
pricewatch: Nokia 2730 classic Zwart
Ik heb een Nokia 101 gekocht, speciaal omdat hij ook mp3's afspeelt. Maar het geluid is plat en de navigatie gebruiksonvriendelijk. Een dumbphone kan dus wel muziek afspelen maar de luisterervaring is meestal bedroevend laag. Daarna kocht ik maar een Xperia Ray, een smartphone die ik enkel al mediaspeler gebruikte. Maar omdat de batterij na één dag muziek luisteren (wifi, gps, bluetooth en 3G uit) al aan opladen toe is, hij te groot is om los in mijn zak te laten zitten en hij te duur is om op de straatstenen te laten ketsen, ben ik terug naar mijn ouwe getrouwe Sony NW-E107 gegaan: Al tig keer uit mijn zak gevallen, superlicht en gaat op 1 AAA batterij 4 dagen non stop mee.

kortom, er is zeker een markt voor, want een toestel met 1 specifieke functie (vb. muziek beluisteren) zal altijd beter zijn dan een smartphone die zowat alle functies aan boord heeft.
Je moet namelijk ook naar het verkeer kunnen luisteren dus de oordopjes mogen niet te hard staan voor je eigen veiligheid.
En iedereen houdt zich daar aan? Ik hoor de politie niet eens als ze achter me rijden met sirene aan :D
Dan moeten ze jou van de weg halen! Je beseft het wellicht niet maar je bent dan een gevaar op de weg ... Not cool
Dan ga je lopen met een dumbphone en een MP3 speler..... 2 dingen in je jaszak. Die samen minstens even duur zijn dan een smartphone.
Ik heb ook een iPod en een smartphone, moet eerlijk zeggen de iPod ligt thuis een Jukebox te zijn. Gaat nooit meer mee in de jaszak, daarvoor is de telefoon goed genoeg.
Ziet er leuk uit, al is 8/16/32GB aan ruimte wel een beetje karig. Ik vraag me af wat voor prijskaartje hierbij hoort..
Karig? Ik krijg me 16GB Nano nog geen eens vol. Zou hem zo vol kunnen gooien maar dan luister ik nog geen eens naar de helft.

Maat van me heeft zijn 160GB Ipod vol gekregen... Je bent dan wel 3 min verder voordat je eindelijk bij je nummer bent die je wou luisteren.
tip: playlists
Als je 32GB hebt en je rekent 8 MB per nummer (hoge bitrate) dan heb je plek voor 4000 nummers. Dat lijkt mij redelijk.

Ik heb zelf een Cowon iAudio J3 van 32 GB en die is bijna vol. Er kan gelukkig ook nog een 32 GB SD-kaartje in :-)

@DavidWebb
Als je de muziek goed organiseert moet dat toch lukken. Ik heb alles gesorteerd op
Artiest/jaar_Album/nummers in directories (ja ouderwets)
Zo vind ik snel wat ik zoek.

[Reactie gewijzigd door erikdenv op 18 juli 2012 21:20]

Ze geven niet aan welke versie van BlueTooth ze gebruiken. 2.0 of 4.0. De laatste is natuurlijk interessant vanwege het energie gebruik ;-)
BT 4.0 heeft een speciale low-energy modus, maar kan die ook gebruikt worden bij het doorsturen van muziek (A2DP)?

Bluetooth is overigens wel echt ideaal voor gebruik in de auto, zeker als je muziek via een smartphone luistert omdat je er dan natuurlijk ook mee kunt bellen. Met een losse MP3 speler kom je waarschijnlijk in de knoop wat dat betreft.
Wat jammer is, dat het of of is ..

Of Bluetooth

Of Wifi Of noicecanceling

.. helaas voor de extravagante mensen...

[Reactie gewijzigd door mastermr13 op 18 juli 2012 14:56]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True