Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 85 reacties

Blizzard heeft de eerste uitnodigingen verstuurd voor deelname aan de bètatest van World of Warcraft Mists of Pandaria. De uitnodigingen gaan nu nog alleen naar houders van een annual pass, pers, fansites, vrienden en familie.

De bètatest van de vierde uitbreiding van World of Warcraft, die de titel Mists of Pandaria meekrijgt, is van start gegaan, zo meldt ontwikkelaar Blizzard Entertainment. Uitnodigingen om deel te nemen zijn verstuurd aan leden van de pers, fansites en vrienden en familie van de ontwikkelaar. Ook houders van een World of Warcraft annual pass worden uitgenodigd, al heeft nog niet iedereen met een jaarabonnement een uitnodiging ontvangen. Blizzard gaat deze groep in delen uitnodigen, waarbij groepen geselecteerd worden op basis van factoren als hoe lang spelers al een abonnement op WoW hebben en wanneer ze de annual pass hebben aangeschaft. Blizzard zal de bètatest in de komende maanden voor steeds meer spelers openstellen. Fans die aan de test willen meedoen, kunnen dat in hun profiel op Blizzards eigen gameportal Battle.net aangeven.

Blizzard kondigde Mists of Pandaria in oktober aan. De uitbreiding voegt een nieuw continent, een nieuw speelbaar ras en een nieuwe klasse toe aan het spel, dat al sinds 2004 een succes is. Bovendien kunnen spelers doorgroeien van level 85, het huidige maximum, naar level 90. Via een document dat in 2010 uitlekte, bleek dat Blizzard niet alleen deze vierde, maar ook nog een vijfde uitbreiding heeft gepland. Naast de uitbreidingen voor WoW werkt Blizzard ook aan een geheel nieuwe mmog, die de werktitel Titan draagt. Verder heeft de ontwikkelaar rpg Diablo III in productie, die vanaf 15 mei te koop is. Wanneer StarCraft II: Heart of the Swarm, de eerste uitbreiding voor de in 2010 verschenen rts verschijnt, is nog niet bekend.

Eerste trailer van World of Warcraft: Mists of Pandaria
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (85)

Er staat nergens in het artikel dat de Beta van start gaat of dat de eerste uitnodigingen al verzonden zijn. Het enige dat nu mogelijk is om je op te geven als Beta tester (de Beta opt-in). DIt voor diegenen die geen annual pass of friend & family status hebben.
We’re very close to beginning beta testing for World of Warcraft®: Mists of Pandaria™! Over the course of the beta test, we’ll be inviting Annual Pass holders, press, fansites, friends and family, and opt-in beta testers to participate.
Of heeft Tweakers de uitnodiging inmiddels al binnen als "Press" zijnde?

[Reactie gewijzigd door DaBeetle op 22 maart 2012 13:32]

Ik ben Annual pass member en ik heb net mijn beta client gedownload. En zit nu als pandaren te spelen. Dus hij is wel degelijk gestart.
Wel apart want ik ben ook Annual pass member en heb me ook op gegeven voor de beta maar ik heb tot hede nog niets ontvangen.
Je ontvangt iig geen mailtje. De beta account staat opeens bij je Battle.net accounts.

Maar zoals in de bovenstaande artikel staat

I am participating in the World of Warcraft Annual Pass promotion; when do I begin testing?

We’re inviting Annual Pass holders in waves over the course of the beta test, and will be ramping up the number of invites we send as quickly as possible. We’ll be inviting Annual Pass holders based on several factors, including how long your World of Warcraft account has been active and when you signed up for the Annual Pass. Keep an eye on your Battle.net account and email for your invite to join the beta test.


Please note that our Customer Service department cannot help with flagging accounts for the beta and is not able to tell you exactly when you will be invited.


Dus ze doen het in waves.

[Reactie gewijzigd door gamefreakin op 22 maart 2012 14:28]

Je ontvangt iig geen mailtje. De beta account staat opeens bij je Battle.net accounts.
Ik heb wel degelijk een email ontvangen dat ik voor de beta uitgenodigd was.
Dan heb ik alvast een vraagje voor je;
Is het "lopen" van een pandaren aanvaardbaar? :-)
Iets concreter: waar ik me mateloos aan stoorde was de "loop" van de nieuwe rassen
Bv; een worgen/draenei/... loopt echt gruwelijk slecht/mateloos irriterend.

Bij een worgen was het zelfs zo slecht dat ik m'n 7 dagen trial na dag 1 niet meer geopend heb omdat ik me er zo in ergerde...
Ik heb als annual pass member net de beta client gedownload. Zal proberen straks wat screenshots te posten.
Is er geen NDA? (Dat is toch gebruikelijk bij (vroege) Beta's?)
Van eu.battle.net : World of Warcraft®: Mists of Pandaria™ Beta Live!
....

As there’s no NDA for this test, you’re likely to start seeing lots of screenshots and new video around the web. Please keep in mind that the expansion is still in development — we’ll be making changes to the game as the beta evolves, and what you’ll see during the beta test is not necessarily representative of the final game.

...
Heb je gewoon mail gekregen, of via control panel van battle.net.
Ik had day one een annual pass maar helaas niks ontvangen :(
Ik keek op Battle.net control panel en zag daar mijne tussen staan. De volgorde van Annual Pass invites is gebaseerd op wanneer je je ingeschreven hebt voor de annual pass en hoe lang je Wow account al active is. Er zijn in de eerste wave vooral mensen geinvite die al sinds 2005/2006 spelen.
Dag 1 wow speler
Dag 1 annual pass :P

Maar ik heb wel genoeg breaks tussen door gehad misschien is dat het
Ja, hier ook. Annual pass loopt al sinds de dag dat het kon zo ongeveer, maar nog geen e-mail. Komt vast wel :)
Heb nog de Diablo III Beta die ook leuk is.
Ik heb, als jaarpashouder, inderdaad nog geen uitnodiging ontvangen. Er is wel een mooi stukje op de website geopend om alle veranderingen te bekijken. Vooral de nieuwe talents heb ik nu voor het eerst concreet gezien. Ook als je door de screenshots heenloopt zie je dat de nieuwe versie grafisch toch weer wat veranderd is, WoW gaat er mijns inziens steeds beter uitzien.

Verder ben ik best benieuwd naar de uiteindelijke release datum. Mijn gevoel zegt dat de uitbreiding vlak voor kerst op de markt zal komen, maar heeft iemand daar meer over gehoord?
Als ik de mensen mag geloven die alle beta's hebben meegemaakt, start Blizzard altijd ongeveer 3 a 4 maanden voor de release met de beta. Dus dit zal een zomer-release worden, eind juli/begin augustus. En gezien de lading games die Blizzard dit jaar over ons heen gooit kan dit wel kloppen. SC2 zal waarschijnlijk een kerst-release worden.
Vorige keer was het 5 maanden, (juli en december) dus ik zet mijn geld op september. Komt ook beter uit: zomerdip is voorbij en D3 heeft zijn grootste hype gehad.
post van verleden week:

http://www.mmo-champion.c...nd-FAQ-Beta-is-very-close
How do I opt-in?
Once you’ve set up a Battle.net account and have attached at least one Blizzard game, you can choose to opt in to our beta tests from the Beta Profile page. You’ll need to select which franchises you’d be interested in helping test, as well as download and run the System Check tool to attach your computer’s specifications to your beta profile. Once that’s complete it’s simply a matter of waiting for an invite.

How will I know if I’m selected?
We’ll send you an email letting you know when you’re selected, but please be aware of phishing attempts. Some unscrupulous individuals send out falsified emails purporting to be from Blizzard, but are in fact meant to steal your login credentials. For more information on how to identify these emails please refer to our Battle.net Security site. One easy way to ensure your invite is legit is to avoid clicking on links in any invite emails you receive, and instead log in to your Battle.net account and see if you have a Mists of Pandaria beta license attached. If there’s no license, you can be sure the email you received was not from Blizzard.

I am participating in the World of Warcraft Annual Pass promotion; when do I begin testing?
We’re inviting Annual Pass holders in waves over the course of the beta test, and will be ramping up the number of invites we send as quickly as possible. We’ll be inviting Annual Pass holders based on several factors, including how long your World of Warcraft account has been active and when you signed up for the Annual Pass. Keep an eye on your Battle.net account and email for your invite to join the beta test.

How many players do you plan to invite to the beta test?

Our primary focus will be ensuring that all of the players who signed up for the Annual Pass are invited over the course of the beta test. The number of additional players we invite will be based on our testing needs. If during the course of testing we determine we need more players to participate, we’ll invite more.

Is there an NDA?
There is no Non-Disclosure Agreement for the Mists of Pandaria beta test. Those invited to play are free to take screenshots, movies, or stream the game content. Please be aware that the game is very much still a work in progress, and we appreciate your understanding when you encounter bugs, graphical errors, or other issues.

How long will the beta test last?
We have not determined an exact date for the end of the beta test. We’ll post a notice when the beta test is nearing completion.

[Reactie gewijzigd door Oyxl op 22 maart 2012 13:29]

Beter uitzien? ik zie nog steeds low-poly, low-texture detail. helaas zal dat nooit veranderen.

Wat betreft de uitbreiding zelf.. voor mij was MoP genoeg reden om voorgoed te stoppen met WoW, sterker nog, ben eerder gestopt en overgestapt op een andere MMO (zal geen namen noemen om flamewars te voorkomen).

Ik wens in ieder geval iedereen die de MoP beta kan/mag spelen heel veel plezier!
De 'cartoony' stijl die Blizzard in WoW hanteerd is juist een plus punt. Niet iedereen wordt blij van foto realistische graphics. Als je WoW vergelijkt met b.v. Rift of Aion dan hebben deze betere / hogere resolutie textures / graphics, maar ik vind het totaal geen sfeer uitstralen.
Niet voor iedereen, ik ben het met je eens dat gameplay voor mij belangrijker is maar voor anderen spelen graphics een belangrijkere rol.

Ben pas weer een keer aan NWN 1 begonnen, was een half uurtje wennen maar daarna weer totaal verloren in het verhaal.

@ Nikeo:
Iedereen zijn eigen vermaak, wil je TV kijken, studeren, tuinieren, aan auto's sleutelen of porno kijken in je vrije tijd? Veel plezier, ik speel het liefst videogames.
Iedereen zijn ding inderdaad. Maar als ik een screenshot zoals deze zie mag je denk ik wel zeggen dat het er mooi uitziet: http://eu.media.blizzard....x4-screenshot-16-full.jpg
Sorry, maar hier ben ik het dus totaal niet mee eens.

Er is een verschil in cartoony stijl met low-poly en low quality textures (blurry) en een cartoony stijl met scherpe textures en hoge poly modellen. de game kan prima zijn cartoony style behouden en er toch high-end uitzien. het feit dat Blizzard hier niet aan wil doet niets af aan dat feit. wellicht is de engine te oud of is het upgrade potentieel voor graphics niet meer aanwezig, dat zou een reden kunnen zijn waarom de game grafisch de laatste 4 jaar stil staat.
Dat van die 4 jaar maak je jezelf maar wijs, je moet maar eens de poly-count van models 4 jaar geleden vergelijken met wat ze nu gebruiken.
Idem voor textures, vergelijk tree texture en ground texture van 4 jaar terug met nu...

Ze werken wel degelijk aan upgrades, maar als je spreekt over een project van deze omvang dan ben je nu eenmaal even zoet met een 'kleine' upgrade.

Zo is nog geen jaar geleden de water-texture en weergave volledig herwerkt.
(bij release cataclysm patch)
Het is stukken beter geworden. Dat merk ik helaas ook aan mijn GPU. Die heeft nu serieus moeite met WoW op 1600 * 1200 :P Dat was vroeger wel anders.
Wordt eens tijd voor een upgrade
Hier kan ik mij wel in vinden. Sinds de ondersteuning voor de nieuwe DirectX (volgens mij toch al weer snel een jaartje geleden) zijn de textures, detail(-sprites) en vooral het water er ontzettend op vooruit gegaan, en dat is inderdaad ook wel te merken aan je GPU :)
Of de engine is zo brak dat hij het niet fatsoenlijk kan renderen
Wel gaaf. Ik als speler sinds de beta zit er weer aan te denken om te starten maar de oneerlijkheden in dit spel zullen toch altijd wel blijven. Misschien dat ik hem weer aanschaf en wat gametime koop wanneer het zo ver is maar terug naar 4-5 uur elke dag raiden.. nope :)
Oneerlijkheden? Doordat ze oneerlijkheden eruit hebben gehaald is het hele spel hopeloos geworden.

Opeens kon een druid alles. Tanken, healen, dps. Daarna konden steeds meer classes alles.

Waar is de tijd van vanilla waar een class echt iets voorstelde. Ook gear die je aanhad en hoe je eruit zag betekende iets. Nu is het allemaal gelijkgetrokken.

Frustratie hoort erbij en het niet eerlijk betekent dat je een andere party moet samenstellen waarbij de balans beter is. Een warrior kon niks zonder healer, maar dat is juist de bedoeling lijkt me. Met goede healer was je onverslaanbaar.

Nu is het allemaal middelmaat en onzin. Ze moeten gewoon terug naar het oude PVP systeem met de 14 rangen. En ja dan is het maar lastig om rang 14 te halen, maar het is ook lastig om in het echte leven miljonair te worden.
Het hele spel is juist oneerlijk geworden. Paar games per week arena en je bent vol epic van het huidige arena set. Het spel divers maken is niet oneerlijk en het gezeur over classes is nooit anders geweest ook niet vanaf de beta. Rogues die alles wonnen zolang ze cd's maar hadden en elke class heeft wel z'n revamp gehad waarna hij enkele patches way overpowered was.

Rank 14 worden was ook helemaal niet lastig je moest gewoon het meest PvPen van je realm en dan werd je vanzelf Rank 14. Arena is in dat opzich beter geregeld alleen loop je daar tegen altijd-maar-terugkerend probleem aan dat je altijd tegen dezelfde FoTM combos aanloopt en dat gaat na verloop van tijd behoorlijk vervelen.
Gear is een middel en geen doel dus dan speel je toch echt om de verkeerde redenen (e-peen).

Overigens lijkt het me juist eerlijker geworden als iedereen toch die gear kan krijgen.

* blouweKip snap die "kijk mij nu eens beter zijn" mentaliteit niet...
Met middelen bereik je je doel. Je haalt geen season gladiator in blauwe gear dus dat is geen "e-peen".
In PVE misschien, maar in PVP is het een doel.
Ik heb hetzelfde 'probleem' :) vanaf de beta al aan het spelen maar Cataclysm kon mij niet meer boeien. Wellicht dat deze uitbreiding weer een interesante draai weet te geven aan het spel. Ik heb in iedergeval tegenwoordig niet meer de tijd om actief te gaan raiden.
Nee vooral dat laatste heb ik ook. Worden ook een daggie ouder he ;)
Ik zal het uiteindelijk wel kopen want ik heb elke expansion gespeeld dus kan deze niet overslaan natuurlijk! :+
Geen tijd om actief te rijden? ik raid 3 uur per week en we staan <500 op de guild ranglijsten. Het is maar net hoeveel tijd jij er in wilt steken ;)
Tja, wat moet ik hier van zeggen.

Heb me prima vermaakt met WoW, maar Cataclysm viel toch wel ontzettend tegen. Het had namelijk een hoog "Been there done that" gehalte. Ik vrees dat de volgende uitbreiding precies hetzelfde gevoel zal geven.

Wellicht dat ik het nog een keertje ga bekijken, maar echt zoals het 'vroeger' was zal het helaas niet meer worden.
Wanneer 'Pandora' een even groot eiland is als the outlands en northrend dan zou het best wel eens een interessante uitbreiding kunnen worden. Bij Cataclysm had ik inderdaad ook hetzelfde gevoel... been there done that.
Ik ben heel benieuwd, Cataclysm was wat mij betreft niet het succes WotLK was: misschien dat ze oude spelers terug krijgen met deze uitbreiding... Ik ben alleen bang dat het meer van hetzelfde wordt...
Ik vind persoonlijk Wotlk niet echt een succes, Cata nog veel minder. Ik herinner me nog dat DK's totaal OP waren, zowel PvP als PvE. (bedoel hiermee niet het gezeik constant over balancen, het was er totaal over ;) )
Zowiezo dat dit weer gaat voorvallen ...

Persoonlijke mening: Had nog even gewacht met MoP.
Die nieuwe area ziet er echt heerlijk uit, maar ik hoop dat de gameplay ook interessanter wordt. ie voortboorduren op de talent improvements van Cataclysm.... Het mag gerust de replay waarde zijn die TBC had na Vanilla, WOTLK was een te harde tegenvaller IMO.
Ik denk persoonlijk dat Wow nu wel genoeg uit gemolken is. Vandaar dat er ook plotseling 2 miljoen spelers waren gestopt. Moet wel zeggen heb me echt wel vermaakt, maar om de zoveel tijd was je erop uitgekeken en dan begon je weer met de verwachting 'iets nieuws' te zien/beleven. Maar dit mocht in mijn geval nooit zo zijn.

Desalniettemin zit ik al wel weer in spanning te wachten op Diablo 3, Blizzard kan dit toch wel erg goed. Jammer dat Diablo3 zooo lang op zich moest laat wachten.
Als ik zo zie wat er allemaal veranderd, ook kijkend naar de info op mmo-champion.com dan begint het toch weer te kriebelen. Ook al heb ik nu nog een abo, vind ik cata teleurstellend en speel ik meer SWTOR en ME3. Vanaf 15 mei komt daar natuurlijk Diablo III bij, maar wanneer MoP uitkomt, naar ik verwacht ergens in november of december (kijkend naar de releases van de andere expacs), zal ik deze toch weer gaan proberen.

Wat mij vooral aantrekt is de hoge "fun factor" en de Oosterse setting van het nieuwe continent. Daarnaast komt er meer nadruk te liggen op accounts (account wide mounts en achievements bijvoorbeeld) en aangezien ik met 7 level 80's rondloop is dat voor mij een grote plus. Ook zal de 64 bit client tegen die tijd wel volledig werkend zijn en is het grafisch weer ietwat mooier natuurlijk.
Ik verwacht juist veel goeds met deze expension.

wat me interreseert zijn de nieuwe talents. het veranderd veel in de game wat al vanaf het begin vrij hetzelfde is. alhoewel het al wet wt veranderd is met cataclysm.

Ook vind ik het fijn dat ze de achievements account wide willen gaan doen. Nu heb je niet dat gedoe meer (voor de mensen die achievements wel boeien) dat je op elke character die achievements weer opnieuw moet halen. ze komen nu gewoon op je Battle.net account.
Dit hield mij altijd tegen om een ander poppetje te moeten spelen en alles weer opnieuw te moeten doen.
Nu is dat probleem weg.

Nieuwe content is nooit verkeerd.
Misschien vinden sommige het te uitgemolken en zeggen ze dat je weer overal doorheen moet als je bijvoorbeeld monk moet levelen. Maar door monk te introduceren is het toch weer anders. het zal een mooie class zijn omdat deze kan tanken healen en DPSen.

Maar ik spreek de mensen niet tegen die zeggen dat het te uitgemolken is enzo. dit is meer mijn mening, ik heb er totaal geen last van hoe ze het doen met WoW. ik speel nog steeds gewoon met plezier en daar gaat eht mij om

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True