Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 141 reacties

Ontwikkelaar Blizzard heeft tijdens BlizzCon 2011 de vierde uitbreiding voor World of Warcraft aangekondigd. De uitbreiding heet Mists of Pandaria en voegt een nieuw gebied, een nieuw ras en een nieuwe klasse toe aan World of Warcraft.

De vierde grote uitbreiding voor mmorpg World of Warcraft werd door Blizzard aangekondigd tijdens BlizzCon 2011, dat in Anaheim, Californië wordt gehouden. De ontwikkelaar maakte bekend dat Mists of Pandaria, een naam die eerder al opdook in het geruchtencircuit, inderdaad de naam is van het nieuwste hoofdstuk van World of Warcraft. Wanneer de nieuwe uitbreiding verschijnt is nog niet bekend.

Mists of Pandaria verhoogt de level cap in World of Warcraft naar level 90 en opent een nieuw gebied voor WoW-spelers. Het nieuwe continent heet Pandaria en is volgens de overlevering 10.000 jaar gesloten geweest. Pandaria kenmerkt zich door zijn rustieke uitstraling en is losjes gebaseerd op het oude China. Volgens Blizzard zal Pandaria een belangrijke rol spelen in de aanloop naar de oorlog tussen de Alliance en de Horde, die op het punt van losbarsten staat.

Behalve een nieuwe omgeving voegt Mists of Pandaria ook een nieuw ras en een nieuwe klasse toe aan het spel. Spelers kunnen spelen met het op panda's lijkende Pandarens-ras, en kunnen kiezen voor de eerste nieuwe klasse die wordt geïntroduceerd sinds Wrath of the Lich King: de Monk. Het nieuwe ras en de nieuwe klasse zijn beschikbaar voor zowel de Horde als de Alliance; spelers die als Pandaren spelen, zullen, wanneer zij een bepaald level bereiken, zelf mogen kiezen of ze zich bij de Horde of de Alliance voegen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (141)

1 2 3 ... 7
Ik kan begrijpen waarom sommige mensen dit als een wat mindere expansion zien, maar zeg nu zelf, komt het niet omdat je al redelijk verveelt ben met de game? Tuurlijk, de Panda's zijn, ook naar mijn menig, erg kinderlijk neergezet, maar zo'n trailer zegt vrij weinig.

Mensen moeten niet vergeten dat Blizzard uiteraard op winst uit is, een groot gedeelte van hun subscribers zitten tegenwoordig in Azië, dus is het logisch dat ze hun content meer op deze mensen gaan focussen. Is dat perse slecht voor de westerse spelers? Dat hoeft helemaal niet, WoW is altijd al gebouwd op mythes, ik neem aan dat voorbeelden niet nodig zijn, maar kijk bijvoorbeeld naar Uldum. Je ziet daar duidelijk egyptische mythes naar voren komen, ik denk dat ze wel een hele expansie daar omheen hadden kunnen maken. Nu zijn veel westerse mensen, waaronder ikzelf, niet erg bekend met aziatische mythes, maar na wat gegoogled te hebben kwam ik er al snel achter dat je er erg veel mee kunt doen.

De ''Pokemon'' battles zag ik al wat mensen over zeuren, sure, het is gejat, maar het kan best leuk tijdsverdrijf zijn terwijl het niet verplicht is om te doen. Hetzelfde met de challenges, niet echt nodig, maar mensen zeuren al lang om ''hardcore'' content, dit lijkt een leuke oplossing voor de mensen die het willen, terwijl het vrij weinig invloed heeft op de ''casuals''. Daarnaast wordt er in dit artikel nog vrij weinig verteld over de vele veranderingen in Mists of Pandaria, welke overigens op MMO-Champion gepost staan. Azshara Crater, een map die al lang in het spel zit, maar nooit is gebruikt, zal een DotA-style Battleground worden. Hoewel het waarschijnlijk niet zo uitgebreid wordt als games als LoL en HoN, is het een leuk tijdsverdrijf voor mensen die bijvoorbeeld niet te veel tijd hebben voor meerdere games, terwijl ze toch een klein stukje van de ervaring kunnen proeven in WoW.

Nu is het zo geweest dat spelers de laatste 2 expansions (WotLK en Cataclysm) vrij weinig uit de main cities kwamen/komen (Dalaran en Orgrimmar/Stormwind), dit wordt bijvoorbeeld ook verbeterd door quests te belonen met Valor Points, een currency die gebruikt wordt voor PvE items. Eerder was dit alleen mogelijk door raids en dungeons, maar die beginnen na een poosje te vervelen, nu is zijn er meer mogelijkheden om toch je Valor Points te verdienen. Eerder werd ook gesteld dat de quests in WoW eentonig zijn en vrij saai, hier ben ik het voor een deel mee eens, al moet ik toch vragen of de personen in kwestie Cataclysm hebben gespeeld, hoewel het 80-85 gedeelte zeer saai was heeft Blizzard de 1-60 content een grote update gegeven waardoor het questen naar mijn mening zeer plezierig was. Nu heb ik op wowhead even zitten kijken naar de quest voor de legendary staff, één van de laatste quests toegevoegd aan WoW. De ID van de quest is 29312. Laten we zeggen dat 1/3de van de quests niet meer in het spel zitten, dan kom je nog steeds op iets minder dan 20000 quests neer, haal er 5000 van af om de horde/alliance quests die hetzelfde zijn er uit te werken, kom je op 15000 quests. Dat is gewoon een shitload en uiteraard gaan quests op elkaar lijken.

De content wordt te makkelijk? Voor een deel ben ik het er mee eens, de normal modes in WoW zijn op het moment een eitje, maar toch veel moeilijker dan de content uit vanilla. De content uit vanilla was veel rinse en repeat en bosses hadden vrij weinig abilites in tegenstelling tot nu. De game was daarnaast in vanilla totaal niet balanced, classes hadden vaak maar 1 spec die goed te spelen was. Bovendien waren er toen vrij weinig addons, terwijl guild tegenwoordig toch al DBM (Deadly Boss Mods) als eis stellen. Deze addon geeft warnings zodra een boss een ability gebruikt, of wanneer je ergens beter niet in kunt staan, zoals vuur. Daarnaast zijn de classes tegenwoordig beter gebalanced (in PvE tenminste), bovendien is er veel theorycrafting op internet waardoor mensen een makkelijk overzicht krijgen van hoe ze zich het best kunnen gearen en welke rotatie ze moeten gebruiken. Ik denk zeker niet dat de game makkelijker is, de hardmodes zijn waarschijnlijk moeilijker dan de fights van vroeger en dan die uit andere games, het is gewoon zo dat de gemiddelde WoW-speler een stuk beter speelt dan vroeger.

Al zou er nu een game uitkomen die de fights uit WoW-Vanilla had, dezelfde balance en hetzelfde aantal content, zouden de meeste reviewers de game waarschijnlijk niet hoger dan een 5 geven, zelfs al zou het betere graphics hebben.

(Dit is even snel getypt in het ziekenhuis, er kunnen fouten in zitten, ik zal er misschien later ook nog op terug komen.)
Ben al ruim een jaar gestopt, ik hou het nieuws wel af en toe in de gaten omdat ik toch wel even resub voor nieuwe expansions maar zelfs dit interesseert me eigenlijk al helemaal niet meer. Na The Burning Crusade is het spel voor mij helemaal downhill gegaan. Misschien zijn het nostalgia goggles. maar als ik er op terugkijk was begin-midden TBC het hoogtepunt van WoW. De tijd van Karazhan, Tempest Keep en Serpentshrine Cavern.

Ik zou er haast ook boek over kunnen schrijven waar het allemaal is mis gegaan met World of Warcraft. Van raiden tot PvP, van de community tot daily quests... veel mensen zeggen vaak dat Vanilla alleen zo goed was omdat alles nog nieuw was, en dat is ook zo. Maar de community in dit spel is zo veel anders nu. Het is een beetje ieder voor zich en zoek het zelf maar uit. In Vanilla kon je eerst een goede 25 minuten bezig zijn om een groep te vinden voor Scarlet Monastery, dan was je nog 20 minuten bezig om de Summoning Stone te bereiken, en dan moest je ook nog met je met beastslayer enchante Brutal War Axe of the Bear je door elites heen weten te vechten. Een hele onderneming. En je bleef als groep ook bij elkaar, niet zomaar ragequitten als je een keer zou wipen. In een dungeon als BRD kon je erg makkelijk verdwalen, dat was het echte avontuur. Je kon een goede 3-4 uur bezig zijn om alle bosses te verslaan, geweldig. Zoiets mis ik echt in de latere expansions, tot op de quests na is alles gestreamlined tot in de perfectie, het mist de mysterie.

Nee, ik denk dat het voor mij nu echt gedaan is met dit spel en de community. MoP lijkt maar weinig vernieuwing te brengen. Jammer.
Leukste was om de "opposing faction" het lastig te maken terwijl je wacht op de slackers die nog niet zijn komen opdagen voor de dungeonrun. :)

Of vechten om de outdoor rare spawns in Dire Maul, dat waren tijden. :p
Ik heb datzelfde gevoel. En voor mij was het de reden waarom ik kort na aanschaf en een korte speeltijd met TBC er de brui aan gaf. Mag dan misschien nostalgisch/vroegah was alles beter klinken. Maar ik vind dat je er wel een punt hebt. Met het inzetten van TBC en later WOTLK/Cataclysm zie je het stilletjes aan gewoon verschuiven. Op zich is er natuurlijk niks mis mee om een universum wat je in gedachten hebt in beweging te houden. En dus per expansion telkens iets nieuws aanbieden. Maar uiteindelijk is er naar mijn idee wel veel van het speelplezier verloren gegaan. Wederom, dan kun je zeggen: ja, mensen houden niet van verandering. Nou, nee. Daar ging het mij niet om.

Het heeft denk ik veel meer te maken met de mystiek van vanilla. Op den duur is de nieuwigheid er van af. Op een gegeven moment kom je tot het inzicht dat hetgeen wat je al tijden aan het doen bent in feite een en hetzelfde is. En met rinse and repeat is niks mis, in feite zijn alle games daarop gebouwd. Er is niks mis mee, tot de nieuwigheid van een game af is. Vanaf dat moment zul je ofwel helemaal er weg van zijn met als gevolg dat je blijft doorspelen. Ofwel je vind het wel genoeg geweest en geeft er de brui aan. De nieuwsgierigheid won het van mij destijds om toch nog TBC te proberen. Maar het had niet langer het gevoel wat ik wel kreeg door vanilla te spelen. En dat gevoel kun je nog het beste omschrijven met idd er hing iets mysterieus rondom vanilla. Alle veranderingen die met TBC ingezet zijn tot nu hebben dat stukje bij beetje weggenomen.

Tegelijkertijd zal ik er ook altijd bij blijven vermelden dat ik toch terugkijk op een fijne periode waarin ik van World of Warcraft genoot. Geen andere MMORPG heeft dat mij tot dusver ook kunnen bieden (GuildWars en Warhammer Age of Reckoning heb ik beide geprobeerd en een tijdje gespeeld. Lord of the Rings/Final Fantasy online was ik minder in geïnteresseerd) Al met al denk ik dus dat er best een groot aantal mensen World of Warcraft de rug hebben toegekeerd en zijn weggegaan. Maar daar staat tegenover de nieuwe aanwas. En ik gok zo dat nieuwe aanwas > aantal die definitief ermee stoppen het geval is. Deze expansion heeft daar ook alle blijk van. Want feit is, in Azië is nog veel te halen en dat weet Blizzard. Er is niks verkeerds aan het proberen meer publiek naar je toe te halen door een bepaalde uitbreiding op een bepaalde doelgroep toe te passen.
... Misschien zijn het nostalgia goggles ...
Ik denk niet dat het "slechts" een roze zonnebril is, in TBC heeft Blizzard gewoonweg een aantal zaken erg goed aangepakt. Waarom was TBC zo goed?
- Outworld was echt een nieuw continent om te ontdekken, totaal verschillend qua uiterlijk als Azeroth (van het hel-achtige Hellfire Peninsula, trippy Zangarmarsch, rustieke Nagrand, spacy Netherstorm tot het duistereTerrokar Forest - de stijl verschilde aanzienlijk van gebied tot gebied).
- In TBC werden de vanilla offspecs (zoals feral druid, enhancement shaman) bruikbaar in raids.
- Introductie Heroic mode dungeons die echt moeilijk waren (in tegenstelling tot WotLK, waarin Heroic mode nauwelijks lastiger was als Normal mode).
- Zeer veel openingsraids voor 25-man: Serpentshrine Cavern, Gruul, Magtheridon, en The Eye.
- De 10-man Karazhan en Zul'Aman raids.
- Bosses waar speciale gear voor nodig was en waar een guild echt voor moest werken (zo was voor een boss in SSC nature-resist gear nodig en in Black Temple shadow resist gear).
- nog steeds slechts 1 moeilijkheidsgraad voor raids (geen normal en heroic mode raids).
- introductie badges zodat het iets makkelijker werd om je karakter te gearen, vooral in geval van "offspecs".
- introductie daily quests, waarbij het Isle of Quel'Danas het hoogtepunt was (veel competitie tussen horde en alliance tijdens het questen hier).

Daarnaast was er tijdens TBC nog steeds een echt "community" gevoel op de meeste servers, dat is vervallen met de introductie van payed transfer - er is minder de noodzaak om vriendelijk te zijn naar je medespelers omdat je makkelijk naar een andere server kan gaan waar je reputatie nog niet bekend is.

Edit: niet alles was uiteraard goed aan TBC, zo blijf ik arena's een slechte toevoeging vinden aan WoW.

[Reactie gewijzigd door MacWolf op 22 oktober 2011 11:27]

Vind 't echt te erg voor woorden....WOW ziet er nog steeds uit als WOW...en niets meer of minder. Beetje andere kleurtjes en gebouwtjes en een ander bergje en wow! een andere klasse! maken dat echt niet goed.

Kreeg enorme slaap toen ik de promo video zag. Ziet er uit als iets uit 2006 oid..oh wacht, dat is ook zo eigenlijk :/

Nee, dit spel had allang de stekker uit getrokken moeten worden (lees : ontwikkeling focussen op een nieuw spel en de userbase langzaam aan over hevelen).

Als old-timer Warcraft 1 & 2 fan doet het me echt pijn dat die fantastische game reeks zo triest tot z'n einde is gekomen in een happy happy wereldje wat meer weg heeft van Settlers 7 (of 8..waar zitten ze tegenwoordig) dan iets anders. WOW vond ik al de doodsteek voor de Wacraft reeks, maar dit maakt het er niet beter op...
Als iemand die zo goed als alle MMO's ten minste uitprobeert met een stel vrienden, waaronder Aion, Warhammer, Lineage 2, Lord of the Rings online, en vele anderen: World of Warcraft blijft veruit de beste van al deze games. Dit mag ik (uiteraard is dit een persoonlijke mening) baseren op 12 jaar ervaring, begonnen in Ultima Online, toen Dark Age of Camelot.

Het sterkste punt van WoW is juist die cartoony look. Je ziet dat ze super veel aandacht besteden aan animaties en sfeer waardoor de beleving ingame enorm anders is dan wat je van de screenshots verwacht. Al die andere games hebben vele mooiere textures, betere lighting effects, enorme hoeveelheden polygons in hun 3D-modellen en de nieuwste DirextX technieken: maar het ontbreekt ze vaak aan alle details.

WoW blijft zolang het blijft scoren. Hier zijn we de komende 5 tot 10 jaar nog niet van af ;)

[Reactie gewijzigd door Blue-eagle op 21 oktober 2011 22:32]

Waarom de stekker steken uit iets dat nog prima loopt? Ik heb geen idee hoeveel subscribers WoW nog heeft, maar het zullen er vast wel een aantal miljoen zijn.

Dat jij het er oud uit vindt zien is natuurlijk geen reden. Vind ik zelf trouwens ook wel een beetje, maar alsnog ziet het er best aardig uit voor een spel dat toch alweer zes+ jaar oud is.

Veel meer updates over de expansion kan je trouwens hier zien!
Dat iets veel subscribers heeft is niet een subjectieve maatstaf of het spel eigenlijk al jaren precies eender is, niks wezenlijks weet toe te voegen aan de core game die ooit geïntroduceerd is (ja, als insider vast wel, maar als ik t' speel toen of nu is het voor mij precies eender alleen met andere interface, wat mooiere graphics, en andere poppetjes..maar ik zie in al die jaren géén verschil elke keer als ik weer eens bij mn huisgenoot sta te kijken...).

Ze hadden beter denk ik een WOW2 oid uit kunnen brengen, en vervolgens de huidige subscribers daar op de een of andere manier inloodsen. Zo behoud je mensen ipv dat je ze vroeg of laat toch gaat kwijtraken omdat het spel gewoon ultra boring is als je het al een half decennium aan t' spelen bent. Of langer.

Wat betreft graphics..tsja...t spel komt uit 2006, de graphics zijn halverwege nog een keer geupdate...maar vind het erg onderdoen voor andere games uit die periode.
Als je nou zo'n oordeel velt, weet dan wel waar je over lult.

Ik maak uit je post op dat je alleen maar meekijkt over de schouder van een maat van je, maar wel ff een keihard oordeel neerlegt over een game die zoals Blizzard zelf ook aangeeft het niet moet hebben van z'n grpahics, maar van z'n toegankelijkheid en gameplay. Blizzard heeft ook altijd aangegeven dat het gewoon op een midrange pc te spelen moet blijven.

Ikzelf heb WC I, II, III en expansions en mappacks ervan gespeelt en speel ook al sinds de release WoW.
De gameplay is inderdaad anders dan de RTC's die Warcraft waren, maar World of Warcraft gaat veel, heel erg veel verder in de lore die al voorkwam in de Warcraft games.

De game is in de afgelopen jaren inmiddels tientallen keren veranderd, sommige hardcore WoW spelers trekken zich daarom nog de haren uit de kop soms, hell de quests die je op lvl 1 speelde in 2004 zijn er niet eens meer, de laatste expansions hebben namelijk ook die overhoop gegooid.

En jij mag het spel wat je dan meekijkt ultra boring vinden, zo'n 12 miljoen anderen zij dat schijnbaar niet met je eens, anders zouden ze hun account heus wel opgezegt hebben in de afgelopen 6 jaar. Daarbij is er sinds de release geen serieuze concurrent geweest voor WoW, en dat heeft alles te maken met de gameplay want de concurrenten hadden stuk voor stuk allemaal betere graphics.

Als je de game eens serieus zou gaan spelen zal je als eerste opvallen dat de wereld van WoW helemaal geen happy happy joy wereldje is zoals je in je eerste post neerzet, maar dat er een oerdegelijk verhaal inzit waar tot nu elke andere mmo het tegen afgelegd heeft.

Als je goede graphics wil dan ga je maar Gears of War of enige andere shooter spelen, als je een dijk van een verhaal met dito quests zoekt dan kom je vanzelf bij WoW uit.

En de stekker eruit trekken? 12.000.000 x gemiddeld ¤ 11,- maand aan inkomsten, ze zouden achterlijk zijn, geen enkele andere gameontwikkelaar heeft zo'n stabiele bron van inkomsten, dat zou gewoon economisch zelfmoord zijn als ze dat zouden proberen.
World of Warcraft heeft volgens geruchten wel al een tijdje last van een teruglopend aantal geactiveerde accounts. Blizzard is de enige die deze informatie heeft en die zullen niet snel zeggen dat minder mensen hun spel spelen. Bovendien zit je niet in alle regios vast aan een maandabbonement van 11¤.
Ik heb WoW veel gespeeld maar nooit periodes langer dan een paar maanden, ik moet af en toe iets anders spelen. Ik heb cataclysm nog wel gespeeld maar vond de look en feel te gedateerd aanvoelen.
Dat zijn geen geruchten, Blizzard heeft zelf een paar maanden terug al verklaard dat sinds de release van Cataclysm er ruim 600.000 actieve accounts minder zijn. Nu zal dat aantal ondertussen verder opgelopen zijn (heb al 900.000 gehoord). En ik vraag me af of die terug gaan komen met de komst van de nieuwe expansion omdat er niet alleen mensen naar Diablo zullen vertrekken maar ook naar GW 2.
Tja dat is ook wel enigszins logisch nadat het spel 5-6 jaar achter elkaar het ledenaantal heeft zien groeien. Tuurlijk komt daar dan een keer een daling in.

Dat neemt niet weg dat er nog miljoenen mensen zijn die WoW spelen. Het is natuurlijk onzin om opeens de servers stop te zetten door een daling.
dit kan je prima gaan vergelijken met iets als call of duty of battlefield hoor?
je voegt wat nieuwe maps toe, misschien een nieuwe pvp modus en daarnaast gaan de graphics een beetje omhoog.

Dit wat ik nu noem, is exact hetzelfde als activision al jaren doet met call of duty, en ik kan wel zeggen met veel succes! want het blijft een casher.
Dit geld ook zo voor wow, het loopt prima mensen vermaken zich. en ze cashen gigantisch.
Lekker mee door gaan!

Ik heb zelf bijna 3 jaar wow gespeeld, en ben er nu helemaal klaar mee. over 3 dagen verloopt m'n account en ik ga het niet verlengen (ook voor battlefield natuurlijk)
Gelukkig gaat het bij mmorpg's om de gameplay en niet om de graphics (daarom zie je ook een leegloop bij mmorpg's die er dan wel mooi uitzien maar weinig (vernieuwende) content hebben.

Ik ben al een tijdje gestopt (was zelf niet echt een fan van het 10 man raiden en + gelijktijdige lock-outs en voor 25 waren maar weinig mensen meer te porren), maar toch is er nog geen enkele andere mmo die meer pve content bied (zelfs pvp is acceptabel in wow, al ontbreekt echte world pvp - maar daar heb tig andere mmorpg's voor aangezien 90% van de mmorpg tegenwoordig pvp is, is goedkoper dan zelf content maken schijnbaar)
World of Warcraft: Kung Fu Panda. Kom op zeg, ik ben toch niet de enige die dit dacht, hè? ;(
Ware het niet dat de Pandaren al ver voordat Kung Fu Panda uberhaupt op de ontwerptafel terecht kwam al voorkwam in de Warcraft lore. Maar goed, misschien is dat van voor je tijd.
Inderdaad

Lore wise waren de pandaren er al in Warcraft III: The Frozen Throne er was een brewmaster genaamd Chen Stormstout een pandaren, dat was al in 2003.
Sindsdien zijn ze verder en verder in de lore verwikkelt. en sinds de 2005 Pandaren April Fool Joke is het helemaal van start gegaan en zijn er meer hints ,lore en pandaren elementen aan wow toegevoegd. Niks nieuws dus, NPC Justin in stormwind verkondigd het al tijden.
toch geef ik hem wel gelijk, want ik heb heel toevallig net deel 2 zitten kijken en k herken t toch wel :P

OT:
helaas gestopt met spelen maar deze uitbreiding ziet er wel weer heel gaaf uit.
ik had hetzelfde met cataclysm, denk dat vele spelers hier weer uuuuuuuren (dagen?) achter elkaar zoet mee zijn :)
Ok, coole toevoegingen, en waarschijnlijk weer precies genoeg om een jaartje te rekken. Misschien volgend jaar op Blizzcon meer info over hun nieuwe MMO? Of gaan we door naar level 100 met WEER een uitbreiding?

(Of de diablo 3 release date :X )
Diablo 3 krijg je nu gratis bij een jaarabonnement voor WoW. :)

[Reactie gewijzigd door Balkz op 21 oktober 2011 22:25]

Nee, dat lees je verkeerd.
Je krijgt nu 12 maanden WoW als je ~140 euro voor Diablo 3 betaald. ;)

Either way, Ik betaal liever gewoon 40 eur voor Diablo 3.
Je heb toch geen tijd voor WoW als je met Diablo 3 bezig ben. Of jij wel dan?
Jij betaalt liever 40 euro, iemand die toch al WoW speelt neemt Diablo III er wellicht met veel plezier gratis bij. Daarbij is het zo dat je een WoW-account moet hebben dat voor 18 oktober van dit jaar al actief was, dus snel even een WoW account aanmaken heeft sowieso al geen zin.
Dan zou uitgerekend Iemand die toch al WoW speelt, straks ~100 euro betalen voor Diablo 3, omdat je nogsteeds niet 2 games tegelijk gaat spelen. Tenzij je WoW echt puur en alleen doet voor het sociale gebeuren. Dan kan je beter voor de komende 3-4 maanden een subscription betalen, en dan los Diablo 3 aanschaffen.

Maar, daar heeft blizzard nu "Real ID" voor toegevoegd aan battle.net
Dusdoende kan je ook zonder WoW sub, met een diablo 3 client, of starcraft 2 client gewoon met al je vrienden praten terwijl ze andere blizzard games spelen.

[Reactie gewijzigd door bbr op 21 oktober 2011 23:02]

Twee spellen tegelijkertijd spelen gebeurt niet zo vaak nee, maar twee spellen naast elkaar spelen? Dat kan niet? Je kunt heel best ~10 uur per week zoet zijn met WoW en ~10 uur per week met Diablo III. Het zal niet voor iedereen zo gelden natuurlijk, maar genoeg mensen die andere spellen naast WoW spelen, dus waarom niet (zeker wanneer het gratis kan) Diablo III?

Verder is Real ID leuk en handig om met je vrienden te spreken, maar is het niet gelijk aan het spreken met guild-mates in een guildchat.
Either way, Ik betaal liever gewoon 40 eur voor Diablo 3.
Je heb toch geen tijd voor WoW als je met Diablo 3 bezig ben. Of jij wel dan?
Tijd heb je idd niet, tijd neem je :). Je bent niet ineens verplicht (nee, ook niet van jezelf) om een spel fulltime te spelen omdat je er maandelijks (of jaarlijks) voor betaalt.
Wat Dahakon ook al zegt inderdaad: Ik heb al een hele tijd een WOW abbo en wil ONTZETTEND graag Diablo 3 spelen. Nu krijgen we te horen dat als je wow blijft spelen, wat ik toch al van plan was, dat je D3 gratis krijgt als je een jaar lang 'vast' wil zitten aan WOW.

Dat heb ik gisternacht meteen gedaan! Dus nu sowieso weer een jaartje WOW en dan ook nog eens D3 als het uitkomt, super vet!

Het is zelfs zo dat ik ALSNOG los de Collector's Edition van D3 ga kopen als die uitkomt.
Die set ziet er gruwelijk ziek uit! En het mooie is, als je die versie koopt en registreert op battle.net... krijg je gratis 4 maanden WOW tijd erbij. (enige kanttekening is dan wel dat je de 'normale' versie van D3 al moet hebben gekoppeld aan je battle.net account, maar dat heb ik dan toch al) Al met al dus echt geen slechte deal! :D

Over de aankondiging: Ik heb het gisteravond/nacht live gezien dankzij mijn digital ticket! Wat een vette show zeg, ik heb echt 9 uur lang zitten genieten van al het moois (en nerdigs) dat langs kwam!

Heel cool die nieuwe class, het nieuwe gebied ziet er heel erg mooi uit vind ik en de veranderingen die ze van plan zijn is niet mis... Je kan zien dat ze heel erg hebben geluisterd naar de mensen die feedback hebben gegeven na de laatste uitbreiding 'Cataclysm'.

Ik ga die uitbreiding hoe dan ook kopen en spelen. Blizzard, hier zijn mijn zuurverdiende centen, maak er wat moois mee! :D :P
Er is al lang bekend dat wow sowieso nog tot level 100 gaat, en dat er nog minstens 2 uitbreidingen komen NA mists of pandaria. Het wow universum heeft nog veel te bieden volgens de ontwikkelaars.
wat een domper die nieuwe talents en als ze er niet wat char slots bijdoen kop ik de update niet aangezien ik al 10 lvl 80 chars heb en niet eens meer een goblin aan kan maken omdat op lvl 80 alles ik al 10x80 had.
neuwe talent systeem verwijderd een hoop spells uit je spellboek en gefd je dus minder flexibilitijd tijdens het spelen niet echt een vooruitgang...
verder jammer dat je niet je eigen talents kan kiezen maar straks vastzit aan wat blizzard goed vind ik heb tot nu toe altijd nog ongewone builds omdat ik ze lekkerder vind spelen wat straks onmogelijk is.
Je kunt nog steeds je talents kiezen hoor, maar ze switchen over op een ander systeem. Zie bijvoorbeeld dit screenshot.
het is niet echt een keuze aangezien je gewoon het beste moet keuzen en maar keuze uit 3 heb waarvan veel voor verschillende specs bedoeld zijn.
Heb zo'n beetje WoW gespeeld vanaf de Europese beta tot en met vorig jaar december. De lol was er voor mij toen toch echt wel af. Uit deze uitbreiding blijkt dat Blizzard hoopt op groei in de Aziatische markt, immers: een Aziatisch uitziend gebied, martial arts klasse, pokemon toevoeging (kan vechten met pets), etc...

Ook beginnen de graphics er nu toch echt wel heel gedateerd uit te zien. Ik denk dat ik nooit meer terug zal gaan naar WoW, hoewel het spel nog steeds wel een speciaal plekje in mijn hart heeft :) TBC was wat mij betreft WoW op zijn best, jammer dat we niet meer naar die tijd terug kunnen.
Ik denk hier precies hetzelfde over. Ik ben blij dat ik gestopt ben vlak voordat wotlk uitkwam.

Heb zelf nog de tijd meegemaakt dat je speciaal was toen je tier 1 item had.. Damn dat waren pas goede tijden..

World of warcraft heeft zijn tijd wel gehad. De questen lijken op elkaar en de instance gaan gewoon vervelen. Toen black tempel jaren geleden uitkwam hadden mijn guild deze in een maand gecleared (aan beta spelen deden we niet aan). Met sunwell was dit precies hetzelfde. De moeilijkheidsgraad is gewoon te laag en hierdoor niet meer uitdagend.

Je ging maar uit verveling pvpen |:(

[Reactie gewijzigd door vali op 21 oktober 2011 23:56]

En hoeveel van de bossen doen ze zonder tactics van internet af te plukken tegenwoordig?
Als alleen tactics voldoende zouden zijn dan zou 100% van de pve guilds in een paar resets door de heroics heen zijn, aangezien dat niet zo is betekend dat toch dat er iets meer meespeelt.
Ik speelde toen der tijd al 3 jaar samen met dezelfde groep mensen. Wij hebben echt van Molten Core tot Sunwell gezamenlijk gespeeld als een team. Dit zorgt ervoor dat je in een korte tijd heel snel de tactieken door hebt en hierdoor snel een bepaalde bos kan killen.

De tijd dat je nog wat was toen je rank field/grand Marshall, dat waren pas nog battle grounds!

Ik kijk met veel plezier terug naar de vele leuke tijden die ik beleefd heb met wow :) , maar ik zou het persoonlijk zelf nu niet meer spelen. Hardcore raiden is leuk als je rond de 16-18 bent maar daarna vraagt het teveel tijd van je sociale leven(gf zou het nu ook niet leuk vinden :P). Laatste keer dat ik met mijn rogue online was, was iets meer dan 3 jaar geleden.

[Reactie gewijzigd door vali op 23 oktober 2011 21:46]

Interessant dat ze toch de Pandaran gaan toevoegen. Ik was altijd er van overtuigt dat ze dat niet gingen doen i.v.m. China aangezien dat een grote markt is van Blizzard.
Dat was een fabel. Er bestaat al een andere MMO in china waarin je als panda kan spelen en ook in deze game is er PvP.
Volgens mij is het meer zo dat de China niet wil dat de chinese cultuur vermengd wordt met de japanse cultuur om op die manier een aziatische cultuur aan te kunnen bieden.
Iedere andere ontwikkelaar die met dit soort graphics aankomt wordt aan de grond genageld, behalve WoW.

Ziet er erg outdated uit.
ik speel een game voor de gameplay, als een spel echt leuk is maken de graphics ook niet uit!

dit geld toch ook voor duke nukem? De graphics vielen eigenlijk tegen, maar dat spel koop je gewoon voor de humor en unieke gameplay!
Dat werd tijd :) Stelden ze Pandaria en met name de Pandaren als ras niet altijd uit omdat het dier zelf in het oosten een soort heilige soort is? Ik had eigenlijk verwacht dat ze de Emerald Dream zouden nemen als volgende uitbreiding. Hoe dan ook, toffe toevoegingen en nu eindelijk focus op World of Warcraft, in plaats van World of The Next Boss-fights :P

[Reactie gewijzigd door Blue-eagle op 21 oktober 2011 22:25]

De Emerald dream is klaar en done basicly, niet in een xpan maar een boek, het Stormrage boek heeft alles daar al afgehandelt in de tijd dat wij in Northrend zaten, vandaar dat Malfurion dus ook terug is ^^

[Reactie gewijzigd door dontcare op 22 oktober 2011 00:43]

1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True