Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 84 reacties

De nieuwe Apple TV-mediaspeler beschikt behalve over een single-core-A5-chip over 512MB werkgeheugen en ook lijkt een extra wifi-antenne te zijn toegevoegd. Dit blijkt uit een teardown van de derde generatie Apple TV op het Xbmc-forum.

Apple TV 3rd gen teardown rechtsVolgens 'aicjofs' van het Xbmc-forum is de nieuwe Apple TV-mediaspeler voorzien van 512MB werkgeheugen in plaats van 256MB bij de vorige generatie. Dit geheugen is afkomstig van Hynix. Misschien was de grotere hoeveelheid werkgeheugen nodig vanwege de 1080p-ondersteuning door de nieuwe Apple TV. De vorige generatie ging maar tot een videoresolutie van 720p.

Door de verdubbeling van het geheugen zou volgens leden in het forum de Xbmc Media Center-software soepeler moeten draaien. Daarvoor moet de nieuwe mediaspeler nog wel gejailbreakt worden. De flash-opslag is van Toshiba en de omvang daarvan is met 8GB ongewijzigd.

De teardown op Xbmc toont ook een ontblote A5-chip. Deze heeft als typenummer APL2498 en is volgens de specificaties op de Apple-site een single-core-variant. De huidige A5-chip in de iPhone 4S en de A5X-processor in de nieuwe iPad zijn voorzien van twee processorkernen. Het is niet bekend op welke kloksnelheid de A5-chip in de Apple TV loopt.

Daarnaast merkt de Apple TV-ontleder op dat het erop lijkt Apple een extra antenne toegevoegd heeft voor wifi. Het is niet bekend waarvoor Apple die precies gebruikt in de nieuwe Apple TV.

Apple TV 3rd gen teardown

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (84)

Helaas is vandaag uitgekomen dat een jailbreak voor de nieuwe Apple TV een stuk complexer zal zijn en dus vermoedelijk nog lange tijd op zich laat wachten. Geen XBMC dus, wat de enige reden is in NL om zo'n apparaatje te rechtvaardigen. Geen Netflix/Hulu in NL blijft een treurige beperking.

http://www.iphoneclub.nl/...-moeilijk-te-jailbreaken/

Overigens merkwaardig dat de nieuwe iPad in principe al volledig unthethered gejailbreaked is. Lijkt dus speciaal beveiligd door Apple om waarschijnlijk hun verdienmodel in stand te houden. De Apple TV zal namelijk qua HW verkoop niet heel veel winst geven, gaat eerder om de content die men koopt waar ze veel aan verdienen. Met XBMC als concurrent begin je nergens..

[Reactie gewijzigd door Dannydekr op 19 maart 2012 15:45]

Geen XBMC dus, wat de enige reden is in NL om zo'n apparaatje te rechtvaardigen.
Maar wel PhotoStream, Flickr, AirPlay, films huren, library streaming - er valt nog genoeg mee te doen.

Maar het is te hopen dat Apple eens vaart maakt met de App Store voor iTunes, dan kunnen we snel XBMC (of een non-GPL kloon ervan) kopen. Of waar ik al lang op wacht: Dreambox Live.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 19 maart 2012 16:46]

Bron?

Je zal best gelijk hebben, maar ben er erg nieuwsgierig naar. (xbmc op zo'n ding lijkt me best geinig)
Heb het er bij gezet :)
Thx!

Jammer dat het nog ff wachten wordt op xbmc.... Zonder jailbreak lijkt me het apparaat echt niks voor mij, zeker geen vervanger dan voor mijn WD tv live.
kan je been US/UK netflix abbo nemen?
Dit kun je doen, maar is niet toegestaan (je kunt dus geblocked worden). Je moet een 3rdparty creditcard dienst uit Amerika gaan gebruiken die je koppelt aan je bankrekening. Daarnaast moet je met een VPN of een speciale DNS server verbinding maken. Heel omslachtig, en omgerekend is het een hele dure grap.

Ieder jaar duiken er geruchten op dat Netflix dan toch eindelijk in Europa komt. Maar denk dat de plaatselijke BUMA/STEMRA's dit zo dusdanig tegenwerken dat Nextflix hier de stekker heeft uitgetrokken.
DNS server omslachtig en duur? Ik vind 5 canadese dollars per maand niet duur en DNS instellen op je router al helemaal niet (hoeft natuurlijk niet, kan ook op je pc zelf).
Een abbo nemen op Hulu Plus, dat is pas lastig.
Inderdaad duur en lastig laat me niet lachen, voor 12 dollar (Netflix + DNS) ben ik klaar in de maand. Zitten soms echt leuke series bij, films zijn toch wat minder maar met een beetje goed zoeken kun je die ook wel vinden. En dankzij die DNS wijziging heb je ook nog een snelle connectie ipv een trage VPN verbinding. En omslachtig, ja echt heel lastig om een DNS server te wijzigen bij je instellingen.

Volgens mede-Tweakers een informatieve post. 8)7

PS: Je kan gewoon met een NL creditcard een abbo nemen bij Netflix, en blokken doen ze ook nooit.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 19 maart 2012 16:14]

Je betaalt ook een bedrag om gebruik te maken van die 3rd party creditcard dienst toch? Dat was vorig jaar nog wel het geval. Of zijn er nieuwe betaalmiddelen bij gekomen? En zoals hieronder gezegd wordt, je kunt veel beter een Usenet account afsluiten, een NAS installeren met programma's als CouchPotato en Sickbeard, waardoor je voor de Nederlandse wet nog legaal bezig bent ook en altijd de nieuwste series/films tot je beschikking hebt :)
Nee dat doe je dus niet, mijn Rabo CC werkt gewoon. En we hebben het hier niet over Usenet maar over Netflix, dan kan ik ook wel zeggen dat Usenet omslachtig is. Eerst downloaden, repareren, uitpakken en daarna nog een proberen je Apple TV te jailbreaken en een verbinding te leggen met je NAS of PC.
Tegenwoordig doet je usenet client het uitpakken en repareren gewoon voor je hoor. Hoef je niets meer aan te doen. Dus op 't moment komt hierdoor de usability van usenet erg in de buurt van die van netflix. Zeker als je nog moeilijk moet doen met CC's die niet iedereen heeft.

Wat het namelijk is, is dat je met usenet geen extra apparatuur nodig hebt, want je TV speelt het meeste van zichzelf al af en er zijn heel veel gratis en simpel te gebruiken DLNA servers. (ps3mediaserver, serviio)
Dat snap ik ook, gaat mij er meer om dat dit niet echt over Usenet ging maar over Netflix. En dat de usenet client het automatisch doet betekent wel dat je moet wachten, terwijl ik met Netflix binnen 1 sec kijk.
De programma's Couchpotato en Sickbeard downloaden alles zodra het beschikbaar komt. Houden alles bij qua afleveringen, pakken alles uit, zetten het inclusief ondertiteling in de goede map. Je hoeft nooit meer iets in te stellen, alleen films en series toevoegen :)
Als je nou had gelezen dan heb je gezien dat de Apple TV niet speciaal beveiligd is, maar dat het lastiger wordt omdat er veel minder software en services draaien op de Apple TV. Je suggereert zomaar wat, dus jij denkt dat Apple liever heeft dan hun iPad, iPhone en iPod Touch wel gejailbreaked mogen worden van Apple? Moet je eens kijken hoeveel mensen Installous op hun device hebben draaien.
kleinere software-infrastructuur, waardoor er minder potentiŽle zwakke plekken zijn
Tja maar dan moet ik 4 TB gaan concerteren naar itunes workable format.. gaat het niet worden.

Ik heb nu een med8er maar die heeft toch veel zaken die niet spelen.
Het is al een paar keer vermeld, maar Plex is een prachtoplossing. Wanneer je al zoiets als XBMC gebruikt kun je Plex (is overigens gebaseerd op XBMC) diezelfde bibliotheek laten scannen. Of natuurlijk XBMC vervangen gezien de Windows en OSX client volwaardige spelers zijn.

Nu hoef je alleen nog maar op een IOS apparaat Plex te installeren en je kunt het naar bijvoorbeeld een iPad streamen. Je machine zet dit dan live om, dus deze moet dan wel aanstaan. Dit kun je vervolgens via Airplay naar de Apple TV streamen. Wanneer de Apple TV te jailbreaken is kan het zelfs direct naar de Apple TV toe, maar dat behoort niet tot de standaard functionaliteit natuurlijk.

Ik moet er dan ook wel even bij vermelden dat het apparaat sowieso veel fijner werkt in gebruik met een iPhone of iPad. Daarom is het wat mij betreft niet zo'n geschikt apparaat als je verder niks met IOS apparaten te maken hebt.

Ik gebruik het al meer dan een jaar op deze manier in de slaapkamer. Stream alles in 720p 5mbit naar de Apple TV toe en dat ziet er prima uit voor het slapen gaan, met de nieuwe moet dat dus in 1080p gaan (geen idee wat de maximum bitrates zijn).

Overigens zijn ze Plex flink aan het uitbreiden en werkt het inmiddels ook op Windows en Android. En daar bovenop kan het ook het publieke internet op gestuurd worden voor onderweg of bij iemand thuis (handmatig of via myplex).
als hij in amerika 99 dollar blijft kosten, en bij ons 119, gaat een Amerikaanse in Nederland zich dan net zo gedragen als een Nederlandse? Of hebben ze een soort beveiliging erop?

Wel erg leuk als je er inderdaad XBMC op kunt draaien, daar wordt hij wel erg flexibel van :-)
als hij in amerika 99 dollar blijft kosten, en bij ons 119, gaat een Amerikaanse in Nederland zich dan net zo gedragen als een Nederlandse? Of hebben ze een soort beveiliging erop?
hoe 't ding zich gedraagt gaat op basis van welk land je Apple ID leeft. Voor de Amerikaanse zit er voor zover ik weet een check op die controleert of je Amerikaans bent.
My sony tv kijkt gewoon naar het ip adres waar dat vandaan komt. Gelukkig kan je daar een proxy server instellen en zie daar netflix en andere amerikaanse diensten kun je dan zo gebruiken.

Bij apple zal het niet veel anders zijn.
Bij apple zal het niet veel anders zijn.
Jawel dus.

Je account is gebonden aan je land. Een Amerikaans account kun je alleen aanmaken als je een Amerikaans adres opgeeft, en een Amerikaans credit/debit card nummer invoert voor de payments.

Dat andere diensten op de AppleTV (Hulu en Netflix) een IP check hanteren staat ze vrij. (ik denk stiekum dat Apple dat expres nooit heeft gedaan).

Apple moet dat van de content boeren, die bang zijn dat ze anders hun series niet meer aan bijvoorbeeld RTL of SBS kunnen verkopen.
Ik heb een Amerikaanse AppleTV 2, en ik kan hier niet naar Hulu of Netflix kijken - er zit gewoon een IP check op. Wel kan je met een Amerikaans iTunes account films/muziek/series in de US Store kopen, maar dat hangt niet van de hardware af.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 19 maart 2012 16:38]

Toch leuk inderdaad dat XBMC erop geinstalleerd kan worden. Opent in ieder geval wat meer deuren. Kunnen de woorden flexibel en Apple toch nog een keer in 1 zin geplaatst worden. ;)
Kan helemaal nog niet en dat wordt volgens jailbreak hacker MuscleNerd ook nog niet zo gemakkelijk:
Irony: Apple's least expensive iOS device (yesterday's new AppleTV3,1) will likely be the most secure of the bunch

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 19 maart 2012 16:03]

En § 109 in Italie. Mah. Dus nu nog een jailbreak, XBMC en HD's via USB ondersteuning.
HD's via USB gaat niet gebeuren: Apple TV is een USB device, gťťn USB host.
Wat niet wil zeggen dat de gebruikte USB controller niet beide modi zou kunnen ondersteunen zodra er custom software op draait...
De nieuwe Apple TV kost net als de Apple TV 2 §109.

Dus vraag me af of het nuttig is om hem daar te halen omdat er nog aardig wat verzendkosten en BTW bij komen als je hem naar NL laat komen.

Daarbij zijn ze niet beveiligd naar mijn weten en is alles afhankelijk van je iTunes account waar deze is aangemaakt.
als hij in amerika 99 dollar blijft kosten, en bij ons 119, gaat een Amerikaanse in Nederland zich dan net zo gedragen als een Nederlandse?
Yep.
Of hebben ze een soort beveiliging erop?
Nee.
Ja hoor werkt prima, ik gebruik een USA AppleTV2 en werkt prima.
(gewoon een Nederlandse 8 stekker erin)
Hij is inmiddels in NL ook §109,- trouwens. Net zoals in overige EU landen.
weet iemand of je met deze versie van Apple tv tijdens Air-play vanaf een Iphone4s/Ipad 2 nu wel full-screen functionaliteit hebt ( in tegenstelling tot de oude Apple tv die maar de helft van het beeld gebruikte ) ?
Dat hangt meer af van de instellingen van je tv ook, of die het beeld kan uitvullen.
hoe bedoel je dat ? dat je als het ware kan "zoomen" op je tv ?
dat kan ik dus niet, betekent dat gelijk dat ik niet full-screen kan via airplay op de apple-tv 3 ?
A5 was toch dualcore?
Inderdaad was, en nu dus ook single :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 19 maart 2012 15:57]

Waarschijnlijk gewoon een dualcore met 1 defecte core. Heb daarover ergens een artikel gelezen.
Klinkt goed :) Ik denk dat ik toch deze maar ga overwegen in plaats van de Raspberry Pi. Stukje duurder, maar nog steeds wel betaalbaar.. en deze heeft als voordeel dat hij een behuizing heeft en leverbaar is ;)
Twee apparaten die totaal niet te vergelijken zijn. Misschien wel qua doeleinden (voor sommige dan), maar niet qua software, hardware en prijs. Waarom koop je ze niet allebei? :D
Dat geld ook voor zovele andere "mediaspelers".

Zit er een sigma in of een realtek, hoeveelheid geheugen. Is het standaardsoftware of maakt de fabrikant de software zelf.

Geen twee merken zijn hetzelfde in hun opzet van hard- en software en natuurlijk de prijs
Ik ben toch benieuwd hoe lang dit soort systemen nog nuttig blijven. Zeker de aTV die nogal beperkt is in z'n functionaliteit. De meeste televisies die je nu koopt, ook de goedkoopste, doen al alles (en meer) wat de apple tv doet, dus waarom zou je zo'n product nog overwegen?

Je kunt films huren etc. met de samsung tv's, alle televisies spelen mkvtjes af vanaf het netwerk of externe HD, zonder dat je extra apple software nodig hebt. Wat is nou de meerwaarde van dit apparaat? Of uberhaubt een vergelijkbaar apparaat?
Omdat de reguliere consument niet wilt aankloten met downloaden via torrents of nieuwsgroepen en al helemaal niet het branden van Blu-rays of Dvds.
Ook wil een normale gebruiker niks te doen hebben met het opzetten van een thuisnetwerk, denk ik, om zo media te kunnen streaken naar de TV.

Het is een stuk gemak wat je koopt, en natuurlijk toegang tot de gigantische iTunes bibliotheek.
Je kunt gewoon via moderne samsung en sony tv's films huren, net als met itunes. Het filmaanbod is zelfs groter bij samsung en sony en de kwaliteit is ook nog eens hoger.

Voor een appletv heb je ook een thuisnetwerk nodig voor het streamen van beeld. Da's op geen enkele manier anders dan bij samsung/sony. Daarbij is het met dingen als spotnet net zo makkelijk om een film te downloaden als te kopen. Zelfs nog veel makkelijker in veel gevallen, omdat de TV's toch alle formaten zo'n beetje afspelen. Inclusief ondertitels.

Blu-ray en DVD branden is iets wat hier totaal niet mee te maken heeft. Dat is echt nergens voor nodig en een compleet ander onderwerp.
Dit is echt enorme onzin. Ja m'n Sony kan direct van het netwerk filmpjes afspelen als het toevallig in het formaat is dat de TV vreet. Dan zit er ook nog is een 100mbit portje op (want die 10cent voor een gigabit port was teveel bij Sony oid) en de WiFi loopt helemaal tergend traag.

Dan zit je nog is te klooien met software op je Mac/PC om dus te kunnen transcoden, die troep loopt om de haverklap vast en andere meuk. iTunes library afspelen kan die TV niet hoor. En dat geweeeeldige aanbod van Sony bestaat voornamelijk uit... Sony aanbod.

Ja TV's kunnen tegenwoordig een hoop maar wat hier vergeten wordt is heel simpel: een normaal mens koopt geen nieuwe TV puur omdat het 'nieuw' is maar omdat de oude kapot is (of te klein). En dan als er een nieuwe gekocht wordt is het meestal de goedkoopste die je kan krijgen en specs interreseerd helemaal geen mens. Beeld staat ze aan en ze slepen 'em naar huis.
Dan zit je thuis en kom je tot de conclusie: goh filmpje van online spelen zou wel leuk zijn! En daar is de Apple TV precies op gericht. Doelgroep die al een TV heeft en wat wilt spelen op de TV zonder teveel gekkigheid in het huis te moeten aanpassen (of de complete TV vervangen).

Ik heb (nog) geen Apple TV. Zit er wel aan te denken als ik er wat normalere transcoders voor kan vinden en het er niet om de haverklap uitklapt zoals de andere troep. Jailbreaken en dan XMBC erop draaien zie ik persoonlijk niet het nut van in maar ok wie ben ik? ;)
Niet veel, maar het is net zoals met losse HDTV decoders: zolang er nog een hoop tv's in omloop zijn zonder al die moderne functionaliteit, is er een markt voor. En Apple krijgt zijn iOS platform niet zo snel bij Sony of Samsung naar binnen (of wil het niet), dus moeten ze ofwel eigen tv's, ofwel een los kastje maken.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 19 maart 2012 16:36]

Het doel is toch ook waar ik ze op vergelijk? Wat er in zit vind ik iets minder interessant, als het maar werkt.. daar twijfel ik bij beide oplossingen niet echt aan, dus dan blijven er de vergelijkingspunten die ik genoemd heb over (beschikbaarheid, aanwezigheid behuizing, prijs).
Klinkt erg onlogisch wat je nu zegt, eerst wil je een Raspberry Pi blijkbaar als mediaspeler? En nu wil je een Apple TV omdat je alle content gaat kopen via iTunes? De Apple TV is volgens MuscleNerd het best beveiligde iOS device vanwege een kleinere software-infrastructuur, waardoor er minder potentiŽle zwakke plekken zijn, dus een jailbreak kan nog weleens een tijdje op zich laten wachten.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 19 maart 2012 16:12]

Volgens mij is die al gejailbreaked :+
Heb je hier een bron van? Want nog maar pas geleden heeft MuscleNerd het tegenovergestelde getwittert.
Maar zelf een media player bouwen van de Raspberry Pi is natuurlijk wel een stuk leuker dan apple tv aansluiten.
En het is ook een stukje goedkoper, want je moet bij de RP nog een heleboel extra dingen kopen:
- 5V voedingsadapter die genoeg vermogen levert voor meerdere apparaten (zodat je geen 3 stekkers aan je mediaplayer krijgt).
- USB-hub met voeding (5V)
- Hoge kwaliteits HDMI-kabel, met CEC-support voor afstandsbediening (of een aparte IR ontvanger met afstandsbediening)
- Materiaal voor een case: (waarschijnlijk plexiglas als je een IR ontvanger hebt)
- SD kaartje voor het OS
- Een beetje soldeer, lijm, tie-wraps en isolatiemateriaal voor assemblage

En misschien dat er nog meer bij komt. En zo loopt de prijs flink op. Waarschijnlijk boven de §110 voor apple tv.
Weet niet waar jij koopt maar bovenstaande is toch al voor zo'n 25 Euro te krijgen hoor. Dan ben je nog ver verwijderd van de 110,-
Ziet er goed uit.

Vooral als er Xbmc op kan geÔnstalleerd worden.
Even Plex of Air video op je iPad zetten en je kunt vrijwel alles op de Apple TV afspelen zonder hem te jailbreaken.
Kun je uitleggen hoe dat werkt? Kan het ook met Plex op je Mac/iPhone?
ook full-screen ? en speel je dan via Airplay of via een verloopkabel af ?
Zeker fullscreen. Ik heb een apple tv2 en een ipad first gen en gebruik om video af te spelen idd vis air video (gratis app, geen jailbreak nodig). Werkt heel mooi op zich. Op mijn PC (windows) draait de server (air video server, kleine app) waarin ik weer films van een NAS heb gedeeld. Op mijn ipad of iphone kan ik vervolgens die films starten en vervolgens met airplay naar de apple tv streamen. Gaat heel goed op zich maar de iphone of ipad moet wel aan blijven staan, want is feitelijk het device wat de video streamt. Er is live conversion op mijn pc bezig zodat het allemaal naar begrijpbaar formaat wordt omgezet voor de ios devices. Uiteraard zit hier wel wat kwaliteitsverlies in, maar dat maakt mij niet zo veel uit eigenlijk.

[Reactie gewijzigd door bonzz.netninja op 19 maart 2012 16:12]

Ik zal niet ontkennen dat het werkt maar je hebt dan dus vier apparaten (NAS, PC, iPad en AppleTV) nodig om een film op je TV te krijgen. Niet echt heel handig.

Kan je niet hetzelfde bereiken door je content van je NAS via je iPad naar de AppleTV te mirroren, met bv ACEplayer (die bijna alles slikt)? Scheelt weer een apparaat dat aan moet staan.

Totdat XMBC er voor de nieuwe AppleTV er is, natuurlijk, dan kan ook de iPad ertussenuit :9
Je kan dan beter een (headless) NAS bouwen/kopen met Windows of OS X erop, en draai je iTunes als media server.
Heb er zaterdag een gekocht hier in BelgiŽ, inderdaad voor 109§.

Nog niet proberen jailbreaken.
Er wordt ook geen hdmi-kabel bij geleverd en die moet je apart aanschaffen.

Heb hem thuis op het wifi netwerk aangesloten en vind het irritant dat bij het "aanklikken" van een foto, liedje of filmpje hij hem telkens eerst moet laden, dit duurt gevoelsmatig redelijk lang.

Als je een gigabit bekabeld netwerk hebt, zou ik er zeker een utp kabel insteken, dan gaat het hopelijk iets sneller.

Het is wel cool om content beschikbaar te hebben uit iTunes Match (muziek en films) en Photostream zodat je pc niet hoeft aan te staan.

Het is ook cool dat je je gsm (iPhone 4S) kunt gebruiken als afstandsbediening. Dit werkt via wifi en er hoeft dus geen "line of sight" te zijn tussen je gsm en je apple tv

Edit: Het is ook jammer dat je er geen apps op kan zetten, zou wel leuk zijn op er een webbrowser of gewoon alle apps uit de AppStore op te kunnen zetten.

[Reactie gewijzigd door HoliemaN op 19 maart 2012 16:25]

als je een Sony blu-ray speler koopt kun je dat ook met je iPhone/Android, en speelt ook nog eens meer bestanden af dan een AppleTV :+
Tja maar biedt dan geen muziek streaming zoals de aTV, geen iTunes Match en geen verhuur van Films. Van alles is wel wat te zeggen, maar om nu een blu-ray speler als alternatief te noemen?
wie huurt er nou films en muziek? en streaming van muziek en films gaat prima via UPNP, of woon je in een kartonnen idoos?
bijna iedereen die ik ken gebruikt MKVs/Divx's bestandjes die op alles werken behalve op het spul van apple.
dus lekker belangrijk van die ingesloten services waar niemand op zit te wachten.

dus ja een blu-ray speler is een alternatief voor mensen die zich geen iOor aan laten naaien...
Sommige mensen willen legaal hun content bekijken. Die huren hun films.
ik kijk ook legaal MIJN content, rippen van je eigen DVD's/Blu-rays is LEGAAL...
we wonen niet in Amerika, en laten wij dat ook zo maar houden ook...

[Reactie gewijzigd door stewie op 20 maart 2012 16:09]

wie huurt er nou films
Ik, bijvoorbeeld. en dat gaat heel fijn via een AppleTV. Muziek leeft allemaal in de iTunes library op m'n iMac boven op kantoor, en de hele boel zit zowel boven als beneden via gigabit aan elkaar geknoopt. (wireless is uitsluitend voor de draagbare devices, de rest hangt aan gigabit). Ik kan nog kiezen of ik iTunes via Airplay (wat net even wat verder gaat dan DNLA (niet UPNP, dat is weer wat anders)) naar de ATV stuur of direct naar m'n Denon die het ook ondersteund.
dus lekker belangrijk van die ingesloten services waar niemand op zit te wachten.
ik zit niet te wachten op MKV's en Divx's. Ieder z'n ding, voor dit apperaat is prima een markt, getuige de hoeveelheid die ze er verkopen. Prachtig om even een filmpje te huren.
DNLA :z
troll.
DNLA maakt gebruik van UPnP...
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Living_Network_Alliance

[Reactie gewijzigd door stewie op 20 maart 2012 16:10]

waarom zou het met gigabit bekabelt sneller gaan, is zit op de ATV3 geen gig poort.
waarom zou het met gigabit bekabelt sneller gaan, is zit op de ATV3 geen gig poort.
Full-HD heb je ook geen gigabit voor nodig.
Is dat nu veel knutselwerk om hier een mediaspeler van te maken die alles kan streamen vanaf mijn server dmv XBMC?
Ja, maar als je iTunes als back-end mediaserver gebruikt ipv XBMC is het weer heel makkelijk.
Als de jailbreak er is niet, dan is het kinderlijk eenvoudig.

Het makkelijkste vind ik nog Firecore - aTV Flash
Hier moet je "normaal" wel voor betalen*kuch* ;) maar dat is super simpel.

Pak een usb sticky, zet daar aTV Flash op, usb sticky in de Apple TV, rebooten, even laten pruttelen en klaar.