Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 68 reacties

LG heeft voor Korea een smartphone aangekondigd die waarschijnlijk de concurrentie aan moet gaan met de Galaxy Note van Samsung. Het toestel heeft een schermgrootte van 5", waarbij ook met een stylus gewerkt kan worden.

Daardoor lijkt de smartphone, die de naam Vu draagt, in de markt gezet te worden als een apparaat die het midden moet houden tussen een telefoon en tablet. Het 5"-scherm heeft een resolutie van 1024x768 pixels en is van het ips-type. De resolutie is opvallend, omdat het om een 4:3-verhouding gaat. In de behuizing draait een dualcoreprocessor van Qualcomm, die zijn werk doet op 1,5GHz. Foto's kunnen geschoten worden met een 8-megapixelcamera, en opgeslagen worden op het interne geheugen van 32GB. Er is ook ondersteuning voor de 4g-netwerktechnologie lte.

Het apparaat wordt waarschijnlijk alleen in Korea uitgebracht. Wel is het mogelijk dat LG een dergelijk apparaat ook voor Europa in de pijplijn heeft. Eerder bracht Samsung al in Europa de Galaxy Note uit, een vergelijkbaar toestel dat met een stylus bediend kan worden. De Vu heeft ook ondersteuning voor stylus-bediening, al is onduidelijk of deze wordt bijgeleverd.

Eerder kwamen er al afbeeldingen en een teaserfilmpje naar buiten van de Vu. De verwachting was dat een aankondiging tijdens het aankomende Mobile World Congress zou volgen, maar het toestel is nu al wereldkundig gemaakt. Wel gaat LG een nieuwe smartphone tijdens de telecombeurs tonen. Vanaf maart moet de Vu leverbaar zijn in Korea.

LG Vu LG Vu

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (68)

LG heeft hem aangekondigd met android 2.3 erop.... en let op: over 3 maanden 4.0. Nou, reken maar niet op die planning(LG loopt er namelijk vaker uit...). Met android 2.3 is niks mis, maar als je 4.0 wilt hebben moet je het apparaat pas kopen als 4.0 uit is. En dat kan best wat langer duren bij LG dan je denkt.
Ben het helemaal met je eens. LG weet de laatste tijd leuke hardware uit te brengen, maar wat betreft de software kant is het gewoon bagger. Als je als voorbeeld naar de 2x krijgt, die door slechte ondersteuning en veel te late update ook niet is wat het had kunnen worden.

Enige voordeel is dat er dit keer geen nvidia soc op zit en dat qualcomm driver iets makkelijker voorhanden zijn voor de xda developers, wat goede custom roms wat beter mogelijk moet maken.
Snap bij deze dingen één ding niet, waarom is die styles terug?
Zijn we er eindelijk van af en komt dat ding ineens terug.
Toen Apple zijn iPhone uitbracht had iedereen het over de revolutie van het met de vinger bedienen en het achterlopen van Microsoft. En nu een paar jaar later wordt dat pennetje (wat je altijd kwijtraakt) weer geïntroduceerd als een soort nieuwe techniek....
Je vingers zijn prima voor simpele interactie, maar zo'n pen kan veel accurater zijn. Schetsen/schrijven gaat hier bijvoorbeeld veel beter mee. 't Is niet voor niets dat de meeste illustratoren en andere grafische mensen werken met een wacom-systeem of vergelijkbaar en dus niet een monitor met touchscreen.
grafische mensen werken meestal wél met een touchscreen ..

maar bedienen dit dan weer met een pen...

ze willen tegenwoordig namelijk niet meer op een apart blad gaan bewerken maar letterlijk met de tekening zelf werken... dit werkt veel fijner en preciezer..

het is wel zo dat die duurdere schermen een hogere resolutie hebben en dus de touch ook gevoeliger zal zijn, je KAN met de vingers, maar met een pen is ook daar veel gevoeliger/fijner...

een wacom tabletje is voor thuisgebruik en de iets duurdere kom je nog wel eens tegen op bedrijven waar af en toe eens iets ontworpen moet worden... maar daar is het zeker niet een bedrijfsonderdeel (design dus)
Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar oplossingen geoptimaliseerd voor profs in een heel specifieke situatie zijn zelden handig voor de consument. Je rijdt geen auto in de schoentjes van Vettel en je gaat op weg naar de AH niet ver komen op een baanfiets.

Het vervelende van het meeleveren van een stylus is dat het een excuus is om onvoldoende aandacht te schenken aan een goede interactie met vingers. Zie het WinMobile-tijdperk dat de here zij geloofd ver achter ons ligt.
Het vervelende van het meeleveren van een stylus is dat het een excuus is om onvoldoende aandacht te schenken aan een goede interactie met vingers.
Dream on, het pennetje is nog altijd een aanvulling op de vinger-touch, en aangezien ik sinds gisteren de Galaxy Note heb kan ik je vertellen dat je vinger daar net zo goed werkt als op de Galaxy S2 die geen pennetje heeft :)

Je hebt wel gelijk dat het een excuus KAN zijn (alles kan een excuus zijn), maar dat is het in de praktijk helemaal niet! Hoe het bij LG zit weet ik niet maar ik ga er niet van uit dat ze de standaard ondersteuning van Android voor vinger-touch kapot gaan maken ofso :P
Sommige mensen werken liever met een penseel dan met vingerverf...
Daarbij, als jou het pennetje niet aanstaat dan koop je deze tabfoon niet, maar een andere zonder.
Het vervelende van het meeleveren van een stylus is dat het een excuus is om onvoldoende aandacht te schenken aan een goede interactie met vingers
Aangezien er genoeg telefoons/tablets zijn zonder pen ondersteuning is dat een loos argument. Alleen specifiek op pen-gebruik gerichte apps zullen minder goede interactie hebben met vingers, apps bedoeld voor gebruik op allerlei devices zullen nog steeds vinger-gericht zijn.
Aangezien er genoeg telefoons/tablets zijn zonder pen ondersteuning is dat een loos argument.
Het mag voor iedereen duidelijk zijn dat er 0,0 aandacht werd gegeven aan vingerbediening tot fabrikanten stopten met het meeleveren van een stylus. Dus nee, dat is zeker geen loos argument.

Dat ieder het zijne, etc,etc, prima. Maar ik heb nog geen goede use case gezien voor een stylus op een moderne consumenten-handheld, en in algemeenheid geldt dat je een apparaat alleen maar slechter maakt door het toevoegen van features omdat je dan een leuk persberichtje kunt schrijven. Als LG de zoveelste featuritisphone op de markt wil brengen moeten ze dat zelf weten natuurlijk maar niemand schiet er iets mee op.

Alleen jouw term "tabfoon" al draagt het hele dilemma in zich. Je kunt simpelweg geen geoptimaliseerd apparaat maken als je geen keuzes durf te maken. Goed design is weglaten, niet toevoegen.

[Reactie gewijzigd door Zpottr op 19 februari 2012 12:27]

[...]
Dat ieder het zijne, etc,etc, prima. Maar ik heb nog geen goede use case gezien voor een stylus op een moderne consumenten-handheld, en in algemeenheid geldt dat je een apparaat alleen maar slechter maakt door het toevoegen van features omdat je dan een leuk persberichtje kunt schrijven. Als LG de zoveelste featuritisphone op de markt wil brengen moeten ze dat zelf weten natuurlijk maar niemand schiet er iets mee op.
[...]
http://www.youtube.com/watch?v=LS9_d5XYW7g
Good luck om dat met je vingers te doen, maat ;)

En voor je dit als een slechte/nutteloze use case wegzet, 90% van de taken die mensen these days op smartphones uitvoeren zijn puur ter vermaak/tijdverdrijf...
Tja :) mijn eerste antwoord in deze draad was op iemand die graphics tablets aanhaalde dus de cirkel is rond.

Natuurlijk heeft een graphics tablet, en een Wacom-achtige pen op een telefoon, een doel voor een paar mensen. Maar ik denk persoonlijk dat pakweg een geïntegreerde flesopener meer gebruikt zou worden, en die zien we ook niet terug in de winkel. Voor een telefoon die op de massa is gericht (zie ook Samsung's super bowl reclame) blijf ik erbij dat het een vreemde toevoeging aan de speclijst is. We zullen wel zien of het over een paar jaar nog bestaat.
Het mag voor iedereen duidelijk zijn dat er 0,0 aandacht werd gegeven aan vingerbediening tot fabrikanten stopten met het meeleveren van een stylus. Dus nee, dat is zeker geen loos argument.
Nee, er werd weining aandacht aan gegeven tot er een goede techniek was om vingerbediening mogelijk te maken.
Daarnaast is de situatie nu anders, het merendeel van de devices wordt zonder stylus geleverd, en ondersteuning van vingerbediening zal de grootste focus blijven houden, ook als een paar devices met stylus beschikbaar zijn. Er zullen alleen wat stylus-specifieke apps verschijnen, maar die hoef je niet te gebruiken als je geen stylus hebt, ze hebben dan toch geen nut voor je.
Maar ik heb nog geen goede use case gezien voor een stylus op een moderne consumenten-handheld
Handschrift herkenning en het snel kunnen maken van notities en schetsen (Samsung Note...)
Goed design is weglaten, niet toevoegen.
Dan stel ik voor dat je deze gaat kopen: http://tinyurl.com/6oe3bgz

Maar goed, ik ruik een geïndoctrineerde Apple gebruiker, dus deze discussie is verder zinloos

[Reactie gewijzigd door Zer0 op 19 februari 2012 12:59]

Yep. Alleen wordt het weer al te makkelijk om het ontwikkelen van goede interfaces voor je telefoons in te ruilen voor de stilus. En reken maar dat dat gaat gebeuren, en dat er consumenten zijn die er in trappen en uiteindelijk met een kloteapparaat zitten. Zie ook het drama tot nu toe: beetje krabbelen op screenshots e.d. met je dure pen.
En daarmee een interface creëren die slecht werkt op vrijwel alle huidige en toekomstige smartphones/tablets (want die hebben voor het merendeel geen stylus)? Geen enkele ontwikkelaar die die fout gaat maken....
Natuurlijk koop ík het niet, ik ben daar gek. Maar ik mag toch hopelijk wel opmerken dat dit soort apparaten niets toevoegen?
Dat het voor jou niks toevoegt, dat kan, en daar zal ik niks pver zeggen, maar je heet geen Remy, en voor anderen kan het zeker wel wat toevoegen. Daarnaast roep je ook dat het een slechte ontwikkeling is, en daar ben ik het zeker niet mee eens.
En het toevoegen van een stilus met batterij levert zo veel extra complexiteit
Waar haal je vandaan dat de stylus een batterij heeft?
Functionaliteit toevoegen heeft vrijwel altijd tot gevolg dat complexiteit verhoogt wordt, Als het verhogen van complexiteit ons altijd tegengehouden had om nieuwe functionaliteit aan producten toe te voegen zouden we nog in het stenen tijdperk leven.
[...]

En daarmee een interface creëren die slecht werkt op vrijwel alle huidige en toekomstige smartphones/tablets (want die hebben voor het merendeel geen stylus)? Geen enkele ontwikkelaar die die fout gaat maken....
Ik heb het uiteraard over LG etc. zelf, die zoals te doen gebruikelijk een vrolijk gekleurde schil met een lading apps beschikbaar maakt. Individuele ontwikkelaars zullen dit niet snel doen uiteraard.
Dat het voor jou niks toevoegt, dat kan, en daar zal ik niks pver zeggen, maar je heet geen Remy, en voor anderen kan het zeker wel wat toevoegen. Daarnaast roep je ook dat het een slechte ontwikkeling is, en daar ben ik het zeker niet mee eens.
Ik ben zeker niet overtuigd van de tradeoffs, en gezien de lamme houding van fabrikanten mbt het netjes laten werken en updaten van hun toestellen verwacht ik inderdaad niet dat dit soort niet-standaard features tot veel goeds gaan leiden voor de consument. En als iemand een telefoon koopt die slechter is door een overbodig aanhangsel dan vind ik dat inderdaad slecht, dat klopt.
Waar haal je vandaan dat de stylus een batterij heeft?
Ik heb alleen ervaring met het misbaksel van HTC. Die heeft een batterij. Maar wederom pik je er één dingetje uit terwijl mijn punt breder is dan alleen de batterij. Het gaat om complexiteit. Maar als je de puntjes op de i wilt: vul voor "batterij" de technologie in die wel wordt gebruikt, bv. magnetische resonantie in het geval van een Wacom-achtige pen.
Functionaliteit toevoegen heeft vrijwel altijd tot gevolg dat complexiteit verhoogt wordt, Als het verhogen van complexiteit ons altijd tegengehouden had om nieuwe functionaliteit aan producten toe te voegen zouden we nog in het stenen tijdperk leven.
Dat klopt ten dele, maar zoals je inmiddels wel begrijpt gaat het mij om het evenwicht hierin. Ik ben er van overtuigd dat dat er niet is hier, en dat er met name een legertje likkebaardende Tweakers op zit te wachten omdat het een nieuw soort speeltje is. En dat is prima hoor, maar we moeten niet de illusie hebben dat meer gelijk staat aan beter als we een product aan het ontwerpen zijn.

[Reactie gewijzigd door Zpottr op 19 februari 2012 15:42]

Ik heb het uiteraard over LG etc. zelf, die zoals te doen gebruikelijk een vrolijk gekleurde schil met een lading apps beschikbaar maakt. Individuele ontwikkelaars zullen dit niet snel doen uiteraard.
En zelfs LG maakt dat schilletje voor haar hele lijn, waarvan het merendeel geen stylus heeft. Zelfs als LG voor dit device een speciale UI maakt is er geen enkel probleem, want dan is die beperkt tot dit apparaat en heeft geen impact op anderen.
Je kunt dus met een gerust hart dit device naast je neer leggen en een andere kopen zonder je zorgen te hoeven maken over dit geval.
Anderen willen het device wellicht wel graag hebben en zullen met de voor- en nadelen moeten leven, voor jou is dat helemaal niet van belang, dus waar maak je je druk over?
En zelfs LG maakt dat schilletje voor haar hele lijn, waarvan het merendeel geen stylus heeft. Zelfs als LG voor dit device een speciale UI maakt is er geen enkel probleem, want dan is die beperkt tot dit apparaat en heeft geen impact op anderen.
Ik mag toch hopen dat LG wel iets doet met die pen ja.
Je kunt dus met een gerust hart dit device naast je neer leggen en een andere kopen zonder je zorgen te hoeven maken over dit geval.
Tja. Van featuritis gaan mijn nekharen nu eenmaal overeind staan.
Anderen willen het device wellicht wel graag hebben en zullen met de voor- en nadelen moeten leven, voor jou is dat helemaal niet van belang, dus waar maak je je druk over?
Ik maak me niet druk hoor (*) maar vind het wel aardig om op een site als deze mijn mening te geven, en tegengestelde meningen te horen (itt tot sommigen).

(*) Ik ga me pas druk maken als ik de tech support mag gaan voeren voor iemand die voor twee jaar aan een drol van een device gekoppeld zit. Al is dat soms ook interessant, zo weet ik nu hoe je USB debugging aan kunt zetten zodat je in de notificaties dropdown het device kunt mounten zodat je fucking muziek op je telefoon kun zetten. Weer iets geleerd :/

[Reactie gewijzigd door Zpottr op 19 februari 2012 16:12]

Ik maak me niet druk hoor (*) maar vind het wel aardig om op een site als deze mijn mening te geven, en tegengestelde meningen te horen
Het vervelende van het meeleveren van een stylus is dat het een excuus is om onvoldoende aandacht te schenken aan een goede interactie met vingers
Jet zet dat neer als een feit, niet een mening.
Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar oplossingen geoptimaliseerd voor profs in een heel specifieke situatie zijn zelden handig voor de consument. Je rijdt geen auto in de schoentjes van Vettel en je gaat op weg naar de AH niet ver komen op een baanfiets.

Het vervelende van het meeleveren van een stylus is dat het een excuus is om onvoldoende aandacht te schenken aan een goede interactie met vingers. Zie het WinMobile-tijdperk dat de here zij geloofd ver achter ons ligt.
Je vergeet dat capacitatieve schermen in die tijd zo goed als niet bestonden, met een resistief scherm heb je meer kracht op 1 punt nodig om hetzelfde gedaan te krijgen dus kregen die devices een stylus...

Dit soort devices zijn prima zonder stylus te gebruiken ( as a matter of fact: ik gebruik hem zo goed als nooit ) het geeft je enkel de mogelijkheid om een stylus te gebruiken.
Je hoeft de stylus niet te gebruiken he.
Mijn oude HTC Diamond kon ik ook prima zodner stylus bedienen.
Enige nadeel was het wat kleine schermpje.

Maar op een 1024x768 scherm van deze grootte denk ik dat je met je vingers wel een aardig eind kan komen hoor.
Het scherm kan daarnaast ook nog bediend worden met de vinger, dus de stylus is een toevoeging, niet een verandering.
Semi-tablets... Ik vind 5 inch veel te groot voor een smartphone, je kunt m haast niet kwijt en snel bedienen (telefoontje) lijkt me ook best onhandig.

En dan komt LG er ook met eentje...
Ik heb zelf een note. Als ik nu een ander toestel vasthoud vind ik het scherm veel te klein.. ik zou niet meer terug willen naar een kleiner formaat. Hij past nog steeds prima in je zak en ook bediening is voor mij geen probleem en in smartphone gebruik zelfs velen malen prettiger. Vind het dan ook zeer welkom dat andere merken nu ook aan dit formaat beginnen.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 19 februari 2012 10:54]

vraagje: als je ermee belt, hou je dan deze gewoon tegen je hoofd of gebruik je steeds een oortje?
Gewoon tegen me hoofd. Staat ook niet raar ofzo.
Haha wel, zag laatst vriend van me bellen met een Note, zag er echt achterlijk uit.
Nounou overdrijven is ook iets hoor.
Galaxy note is echt niet te groot, behalve als je handen hebt van een 5 jarige.
Hij past makkelijk in broekzakken en je kunt hem tot een bepaalde grens zelf met 1 hand bedienen. Enige nadeel wat ik heb gevonden aan de formaat van de Note is dat hij niet handig was op de fiets. Thats it.
Nounou overdrijven is ook iets hoor.
Galaxy note is echt niet te groot, behalve als je handen hebt van een 5 jarige.
Hij past makkelijk in broekzakken en je kunt hem tot een bepaalde grens zelf met 1 hand bedienen. Enige nadeel wat ik heb gevonden aan de formaat van de Note is dat hij niet handig was op de fiets. Thats it.
Of in een skilift :+
Maar je spreekt van 'was', mag ik concluderen dat hij 't leven gelaten heeft?
Ik heb de Galaxy Note ook, en die grote is echt prima te doen! Veel breder dan de HTC Titan of zo'n Sensation XL is ie echt niet. Hij is superdun, en in lengte mag hij van mij lekker groot zijn. Ik pakte laatst mijn blackberry en mijn HTC HD2 weer op, het zijn nu net mini phones als je de Note gewend bent. Ik heb er totaal geen last van en ik heb echt kleine handen. Dat het er een beetje gek uitziet als je belt dat is voor veel mensen een feit, maar achterlijk??? Voor de ruim duizend voordelen die je kan opnoemen kan ik echt wel over dat bellen heen kijken. Ik krijg meestal op dat soort momenten juist mensen om me heen van, woww waarom heb je zo'n grote telefoon en nadat ze het hebben getest vinden ze het helemaal te gek. Dus voor al die iPhone bezitters die zo graag alle aandacht wouden met hun telefoon ;) Dit is een betere(positieve) aandachtstrekker.

Verder werkt de S-Pen erg goed. Of het ook praktische is daar heb ik nog wel m'n vragen bij. Met swype op de telefoon ben je alsnog typend sneller dan een snelle notitie maken met je pen, voor de creatieve tekenaars wel echt te gek! Tekenen werkt erg goed als je er eenmaal aan bent gewend. Ook foto's bewerken kan leuk zijn als sociale functie ;)

Maar nu dan even ontopic:
Ik had zelf vooral in het begin erg veel last dat m'n Note erg breed was vergeleken met mijn Blackberry en HTC HD2, Als je je hand om je note heen doet kunnen je vinger toppen niet bij je duim, dat lukte me anders wel altijd. Maar nu ik eraan ben gewend heb ik daar eigenlijk bijna geen last meer van. Maar een grote van 3" in de breedte is wel erg vervelend... Dat wil je gewoon niet in je hand houden, ik weet niet eens of ik mijn vingers om de telefoon krijg. Ik vond bij de Note de breedte vergeleken met mijn vorige telefoons eigenlijk het enige minpunt ondanks het bellen(waar ik gewoon schijt aan heb zoals we dat vroeger wel een zeiden) Maar een 3 incher in de breedte is wel erg overdreven... Ik vind het leuk dat ze proberen te stunten met scherm grootte en nu met de stylus. Maar ik vind dit meer een slechte kopie van de Note. Maar ik ben benieuwd of andere concurrerende partijen hier ook in mee gaan. Vooral straks met de Galaxy Note S(die waarschijnlijk volgende week wordt aangekondigd?)


Edit: Ik vergat het bijna te zeggen, maar de batterij duur van de NOTE is NIET NORMAAL LANG!!! :D Hij gaat bij mij 2,5 dag mee zonder oplaadbeurt met veel gebruik(Google Navigatie, alles synct en enorm vaak (twitter 10 min), Live Wallpapers, HSDPA+, Youtuben en m'n Wi-Fi stond een hele dag te zoeken naar netwerken), en dat nog in de Early Charges, ik heb de telefoon net een week. 1e 2 dagen ging de batterij wel snel leeg, maar een paar avondjes alleen maar aan de lader werkt heel goed voor je batterij duur ;)

[Reactie gewijzigd door Nimac91 op 19 februari 2012 22:21]

>Staat ook niet raar ofzo.

Nee hoor, echt niet :D
http://assets.sbnation.co...-note-sidetalking-555.jpg
Oordeel zelf maar ik vind het wel mee vallen. Het is niet zoals bij de ngage ofzo. Daarnaast ben ik ook niet zo heel erg bezig met wat andere van mij vinden.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 19 februari 2012 11:48]

Voor ons relatief grote Nederlanders prima te doen, nou niet veel anders dan de gemiddelde japanner met een 4" telefoon ;).
Ik kan met mijn enorme handen mijn hele telefoon (fysieke buitenkant) aanraken inclusief bumbpercase... dus voor mensen met lange vingers is 5"waarschijnlijk geen probleem. Ik zie de note wel als een potentiele kandidaat als ik voor mijn verlenging mag :)
vraagje: als je ermee belt, hou je dan deze gewoon tegen je hoofd of gebruik je steeds een oortje?
Ik denk dat het wel een beetje de bovenlimiet is van wat je nog tegen je oor kan houden...ik heb weleens iemand met die 7" Galaxy Tab zien bellen, dát ziet er pas niet uit :+
In eerste instantie zag je dat mobiele telefoons groot waren ("koelkast") en dat mensen steeds een kleiner formaat wouden. Nu er veel meer functies op zitten en het als een soort mobiele computer wordt gebruikt zie je een tegengestele ontwikkeling.

Op de foto's vind het model erg veel weg hebben van een kleine e-reader.
Telefoons zijn nu ook wel vele maken dunner. Ook zijn de externe antennes verdwenen. Dat scheelt allebei wel enorm.
Waarschijnlijk is er wel vraag naar , zelf een Galaxy s en een Note zie ik wel zitten .
Ik hoop dat HTC er snel met eentje komt. Ik heb nu een Desire HD, and een grotere telefoon zie ik erg zitten. Ik heb de Samsung Note in mijn handen gehad en het lijkt mij een goed formaat. Mijn voorkeur gaat naar een HTC, maar als er binnen 3 maanden geen aankondiging komt, dat wordt het een Note.
Dat zou dan de HTC One XL moeten zijn (aangezien de One X een 4,7 inch scherm heeft).
Dan lijkt het me logisch dat de One XL een 5 inch scherm krijgt.
Zie http://www.gsmpedia.nl/htc/htc-nieuws/26151/htc-one-v-en-htc-one-xl-mogelijk-ook-op-mwc
Je moet jezelf gewoon de vraag stellen:
Wat doe ik tegenwoordig met mijn smartphone?
Hoeveel % van de tijd ben ik er mee aan het bellen, internetten, e-mailen, agendabeheer, whatsapp, spelletjes en internetten.

Als je conclusie is, dat je hem eigenlijk af en toe gebruikt om mee te bellen, is een groter formaat telefoon gewoon de oplossing. Voor de rest van je gebruiken is een groter scherm namelijk heel gebruiksvriendelijk.
Hij zit 90% van de tijd gewoon in mijn zak, eigenlijk. Dus ik doe nog even niet mee aan de (omgekeerde!) wedloop van wie de grootste telefoon heeft als je het niet erg vindt :)
Hij zit 90% van de tijd gewoon in mijn zak, eigenlijk. Dus ik doe nog even niet mee aan de (omgekeerde!) wedloop van wie de grootste telefoon heeft als je het niet erg vindt :)
Hoezo omgekeerd?

Vanaf de dawn of smartphones was al groter = beter...je wilt nu echt niet komen aanzetten met een <2" scherm, dat koopt niemand meer....
Gezien de laatste zin bedoelt hij (volgens mij) dat je hem veel gebruikt (internetten, agenda, aantekeningen enz.) en maar af en toe om te bellen. Je zou het ook kunnen interpreteren als dat je je telefoon alleen maar af en toe gebruikt, en wanneer je hem gebruikt, je hem gebruikt om te bellen (zoals jij het waarschijnlijk hebt geïnterpreteerd).

Naar mijn mening zijn mensen tegenwoordig iets te veel bezig met wat anderen van je vinden. Misschien lopen er over 4-5 jaar wel veel meer mensen met dit formaat telefoon, en dan is het ineens niet meer 'raar' om te bellen met een telefoon van dit formaat. Ik heb nu nog een Desire S, met een scherm van 3,7", wat ik al wel wat te klein vind. De overstap naar 5", zou voor mij wel wat groot zijn, maar als het idd nog goed in m'n broekzak zou passen (draag normaal nog al skinny jeans), zie ik mezelf in de toekomst nog wel met een smartphone van dit formaat lopen.

edit:
typo

[Reactie gewijzigd door PhysicalMagic op 19 februari 2012 12:19]

Skinny jeans gaat hem niet worden met de note. Dat kan ik je nu al wel zeggen.
kontzak ftw :+

Zoals PEPPI al zei, als je de telrfoonfunctie ondergeschikt vind aan het geheel, dan is het een goede afmeting ( +/- 5" )

Ik gebruik de Note nu een goede 2 weken, naar alle plezier.
Even internetpagina, mail of zelfs wat bankzaakjes zijn zo geregeld, en hoeft geen laptop aan te pas te komen.

Wil je idd veel bellen, dan is 4" of kleiner handzamer.

De discussie over "groter" is er elke keer, 'vroeger' moest alles ineen minimaal zijn, zoals de 8310 van Nokia, en werd elke telefoon als "koelkast" weggezet
Toen Apple met de eerst iPhone kwam, was 3.5" supergroot
Vanaf het moment o.a. Samsung en HTC naar 4" gingen kwam de disussie er over dat het weer te groot zou worden.

Als er een 6" zou zijn, zou ik het ook nog nemen, my 2cts
7" is dan weer geen telefoon, maar een tablet en als dagelijkse unit wel iets te fors.
Het moet nog wel op te bergen zijn in een jas, of broekzak
Door de breedte vrees ik dat deze wel problematisch gaat worden voor broekzakken, in tegenstelling tot de Note. Ook jammer dat 4.0 er nog niet standaard op staat. Verder ben ik wel erg benieuwd naar de 4:3 verhouding, op de iPad werkt deze verhouding namelijk fijn.
Ik heb zelf de Galaxy Note.
Veel mensen denken dat deze niet in een broekzak past, maar zolang je geen "skinny" jeans ofzo draagt is dit totaal geen probleem.

Het grote scherm went erg snel.

Alleen Deze LG zie ik niet echt zitten, ik vind de Design er erg raar en goedkoop uitzien.
Hij lijkt me bijzonder vierkant net als of je een wc tegeltje op zak hebt.

En zo gezegd de grote van deze devices vallen wel mee, ik heb zelf ook de galaxy note en zo'n groot scherm went snel in gebruik.
Hele mooie tablet is het wel, vooral om concurrentie aan te gaan met de Note. Op dit moment heb je ook alleen maar keuze uit de high end Note. Hopelijk komen er nog meer fabrikanten(bekende merken) met semi tablets zodat prijzen het wat krapper krijgen.
Het grootste probleem bij LG is volgens mij de schil die ze over hun toestellen heen gooien. Net een teletubbietelefoon... Samsung heeft ook alle kleuren die we kennen verwerkt in de schil, maar dat straalt nog iets meer uit dan die van LG.
beetje vreemde schermverhouding. Ik denk dat veel apps moeite zullen krijgen met dit formaat. Het lijkt me dan ook gruwelijk onhandig...
Ik heb sinds gisteren een Samsung Galaxy Note deze is 5.3 inch en man wat is het opeens leuk om te browsen, tijdschriften lezen (Zinio), videos te bekijken enz hij is echt heel bruikbaar als smartphone/tablet en hij past gewoon in mn broekzak/jaszak.

Deze LG vind ik er maar raar uitzien en support van LG kan je krijgen na lang gezeur/wachten (ervaring met een Optimus 2x software was crap).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True