Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 91 reacties

Ziggo heeft in het afgelopen jaar zijn klantenbestand verder zien groeien. De kabelaar kon vooral veel nieuwe digitale tv- en telefonieklanten verwelkomen. Ook het aantal mensen dat via Ziggo online kan, is in het afgelopen jaar gestegen.

In totaal heeft Ziggo nu een klantenbestand met iets meer dan 3 miljoen huishoudens die één of meer diensten afnemen, zo heeft het bedrijf vrijdag bekendgemaakt bij de presentatie van zijn jaarcijfers. Per saldo heeft de kabelaar er in een jaar tijd 4,4 procent meer klanten bijgekregen. De groei kwam vooral uit het aantal mensen dat overstapt op digitale televisie, al dan niet in combinatie met telefonie.

Het bedrijf telt nu 2,15 miljoen klanten die digitale tv kunnen ontvangen, een groei van 19,3 procent ten opzichte van december 2010. Het aantal klanten dat alleen analoge tv ontvangt is daarentegen met 33,3 procent gekelderd tot 856.000. Het aantal telefonieklanten steeg met 15,8 procent tot 1,35 miljoen.

Uit de cijfers blijkt verder dat er inmiddels 1,69 miljoen mensen internetten via de Ziggo-kabel, een stijging van 9,2 procent ten opzichte van een jaar eerder. Het leeuwendeel van deze internetklanten, 1,27 miljoen, neemt het internetsignaal af als onderdeel van een triple play-pakket.

De omzet van de kabelaar kwam over heel 2011 uit op 1,48 miljard euro, een stijging van 7,4 procent. In tegenstelling tot 2010 heeft Ziggo in 2011 wel winst gemaakt. Door de groei in het aantal klanten wist het bedrijf het verlies van 51,3 miljoen euro in 2010 om te buigen tot een winst van 178,3 miljoen euro.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (91)

WIj neigen ook naar Alles-in-1 te gaan. We betalen nu veel te veel vind ik (ooit hebben m'n ouders dit afgesloten; was toen (zeg 10 jaar geleden) het 'beste' maar nu dus totaal niet meer:
Internet: Solcon ADSL Plus + Telefonie 29,95 p/maand
Telefonie: KPN BelVrij Altijd 31 (straks 35) p/maand
TV: Ziggo TV standaard 16,95 p/maand

Dat is opgeteld 81,90 p/maand, schoftelijk te veel dus. Hetzelfde kunnen we met Alles-in-1
(42 + 10 volopbellen van Ziggo = altijd onbeperkt naar vaste nummers bellen) voor 52 p/maand krijgen. Dat is dus al 29,90 p/maand minder.
En dan kunnen we nog spelen of we zo weinig gaan betalen of dat we wat sneller internet (bijv. 40Mbit/s) of wat meer zenders nemen.
Wel jammer dat we kabels in huis mogen gaan verleggen (van telefoonkabel + coax naar alleen coax).

En over (digitale) tv; ik vind er voornamelijk alleen maar nadelen aan zitten.

Voordelen:
- Groter aanbod.
- Betere kwaliteit.

Nadelen:
- Dat grotere aanbod mag je weer lekker extra voor gaan betalen; leuk vertellen dat ze nieuwe zenders krijgen e.d. maar je betaalt bijvoorbeeld voor HBO straks alleen al 15(!) voor.
BIj elke uitbreiding van zenders betaal je meer, of het is erg specifiek zoals bij HBO of met tv-pakketten waarbij 1 type zenders over 3 verschillende pakketten zijn verdeeld zodat als je dat type zenders wil kijken direct het grootste en duurste pakket moet hebben.

- Elke tv moet of CI+ geschikt zijn of een decoder ernaast. Nou zal een erg groot deel in de woonkamer met de 'main tv' wel een nieuwe tv met CI+ hebben of een decoder met opname mogelijkheid handig/niet erg vinden, maar een tv in de slaapkamer(s)?. Of in de keuken?

Nieuwe techniek zou verbetering moeten zijn, maar met digitaal vind ik alleen maar verslechtering. Het oude principe van coax in de tv en kijken staat qua gemak en kwaliteit vr boven het gedoe met CI+ (elke keer weer smartcard activeren/langzaam zappen, is tv geschikt voor smartcard?) of decoders (energieslurpers, extra kastje, zeer veel beperkingen aan apparaat (USB/netwerk uitzetten, opnemen zoveel mogelijk beperken (nu of in de toekomst).
En ja, met bijv. de Humax 5200c/5050c kun je opnamen op je netwerk krijgen maar moet je kijken wat zoiets kost.)

Hoewel mijn 'haat' tegen digitaal tv minder is geworden vind ik het vanwege bovenstaande redenen nog een zeer inferieure techniek.

[Reactie gewijzigd door Piet91 op 27 januari 2012 12:59]

Usability-wise is analoge TV ook veel beter. Kabel inprikken en het WERKT overal en op ALLE televisies, en zonder extra gedoe, problemen, apparatuur, of andere beperkingen.

Groter aanbod zal me wat. Als ze pakketten kunnen aanbieden, kunnen ze ook zorgen dat je per zender betaalt (zonder dat dat duurder wordt natuurlijk). Betere kwaliteit is natuurlijk alleen bij DVB-C en DVB-S (dus niet bij Digitenne) en ook alleen als het analoge signaal op diezelfde lijn crippled is, want analoog beeld kan er fantastisch uitzien.
Precies, inpluggen en het doet het altijd en overal. Zonder gedoe van smartcards, decoders, smartcard-verificatie, extra kastje en 1000 en 1 problemen.

Vooruitgang, nou niet echt... |:(
Elke keer? Hoe vaak stel jij je tv af dan? Ik heb 't een keer gedaan toen ik 'm kocht, 2 en half jaar geleden. Sinsdien heb ik 'm nooit opnieuw moeten afstellen. Verder zeg je dat analoog makkelijker is af te stellen, ik vind dat wel meevallen. Ook bij analoog moet je de tv laten scannen naar kanalen en het zelf eventueel nog indelen daarna. Het enige extraatje wat je bij CI+ moet doen is de kaart in de tv frotten en de twee getallen invullen die in 't boekje van Ziggo staan. De rest gaat vanzelf.
ik denk ook dat heel veel mensen die nu op ADSL zitten ontdekken dat er veel voordeel gehaald kan worden. Ik ben er een van.
Ik had KPN ADSL standaard 8MBit down, 768Kbit up. En echt niet alles het duurste. Kosten:
- BelBudget KPN vaste telefonie: 9,95 euro
- ADSL standaard: 25 euro
- Ziggo digitale tv standaard: 16,45 euro
Totaal: 51,40 euro.

Ik ben overgestapt naar Ziggo alles-in-1-plus. Kosten:
- Telefoon+digitale tv standaard+internet = 52 euro.
En daar krijg ik dan 40MBit down en 4Mbit up voor.

Er is altijd veel gezever wanneer KPN of welke adsl provider dan ook je ineens op een ander segment zet. Stabiliteits- maar vooral snelheidsproblemen worden vaak bij de klant neergelegd onder het mom van "slechte bekabeling in huis", zelfs als je alles direct aan het israpunt hangt. En dan natuurlijk de welbekende commentaren van de adslproviders: "uw snelheid van 5Mbit valt binnen de specs van uw 8Mbit abonnement". Allemaal leuk en aardig en ik weet dat je van te voren akkoord gaat met deze voorwaarden, maar toch.....Het kan gewoon beter. ADSL is momenteel gewoon te duur voor wat je krijgt en in mijn geval vaak instabiel en fluctuerende snelheden.

Dus ik vind het niet gek dat veel mensen naar Ziggo overstappen, omdat steeds meer mensen geneigd zijn om alles onder 1 provider onder te brengen, 1 factuur te willen krijgen per maand, en dit gecombineerd met veel snellere down- en uploads. Alles bij elkaar gezien kan het nog niet eens 1 euro per maand schelen. Natuurlijk zal glas wat flexibeler zijn, maar tot die tijd heeft een goeie downloader als ik meer dan genoeg aan 40Mbit. Een filmpje van een paar gig is binnen een uur binnen. Voor het eten bespreek je wat je wilt kijken, je downloadt het, en na het eten is het klaar. Sneller is altijd beter, maar ik vermoed dat het merendeel van de NL-bevolking hier meer dan zat aan heeft. Bovendien is tegenwoordig alles binnen 1 maand opzegbaar; dus overstappen op glas wanneer die behoefte er is, is zo gedaan.

[Reactie gewijzigd door Deathchant op 27 januari 2012 11:10]

Tja... De klanten worden wel gedwongen om over te stappen naar digitale tv, omdat ze zo langzamerhand steeds meer zenders uit het analoge pakket halen.
En dan is het wel aantrekkelijk om over te stappen van een los kabel abbonement, een los telefonie abbonement en een los internetabbonement, naar een triple play abbonement.
En dan is het niet zo gek dat ze meer digitale tv- en telefonieklanten krijgen.

[Reactie gewijzigd door yamahabest op 27 januari 2012 10:41]

Ik zie alleen maar voordelen in digitale TV. Het excuus dat je een settop box nodig hebt, is tegenwoordig al niet meer (CI+ module). De meeste mensen hebben toch al een LCD tv in huis en bovendien kost digitale tv bij Ziggo zelf niks extra's t.o.v. analoog.
Ik zie alleen maar voordelen in digitale TV. Het excuus dat je een settop box nodig hebt, is tegenwoordig al niet meer (CI+ module).
Wanneer kom je eens even langs met je dremel om die module in mijn TV te proppen?
De meeste mensen hebben toch al een LCD tv in huis en bovendien kost digitale tv bij Ziggo zelf niks extra's t.o.v. analoog.
Sterker.. Plasma. Maar ook daar geen CI module. Alleen een optie voor een kaartje voor Digitenne. (Ziggo begon later pas met certificeren).
Om het maar niet te hebben over alle extra kosten voor de extra digitale ontvangers (5) waar je als bestaande klant de volle mep voor betaald.... ( 149 i.p.v. 49)
Dus "niks extra's"...

En ondertussen WEL de paketten inkrimpen (ook digitaal) en nog steeds het zelfde vragen....

Ik wacht met smart op glas hier...... Weg bij Ziggo....
met glasvezel heb je een modem nodig? En een settop box.
ALS ik ga investeren, dan maar bij de glasboer. Bij Ziggo is het me te duur.
Dat is wel wat kortzichtig...

"De "meeste" mensen hebben een LCD tv in huis." Dat wil nog lang niet zeggen dat er niet nog heel veel mensen zijn met een "normale" tv. Lang niet iedereen heeft geld voor een LCD en dan ook nog een cam module a 80 euro ofzo. Denk aan bejaarden (voor wie het ook ingewikkeld is) en mensen met lage inkomens.
Zij willen ook gewoon tv kijken.

Bovendien zijn de LCD tv's die CI+ ondersteunen nog maar relatief kort op de markt. Mensen die daarvoor hebben gekocht moeten toch een settopbox.
Lang niet iedereen heeft geld voor een LCD

Dus wel. Een LCD kost geen ruk meer tegenwoordig.
Sterker nog, toen ik een beeldbuis tv voor gratis op marktplaats heb gezet kreeg ik na 4 weken pas de eerste reactie. Zelfs de Kringloper hoeft ze niet meer omdat ze die dingen aan de straatstenen niet kwijt raken. Mensen willen gewoon niets anders meer dan een LCD.
Wat een onzin.

Omdat LCD TV's aanzienlijk goedkoper zijn geworden heeft iedereen geld om er 1 te kopen? Mooie uitspraak zo aan het begin van een nieuwe recessie (of althans een jaar waarvan gezegd wordt dat men er, mogelijk flink, op achteruit gaat).

Is het nou zo ondenkbaar dat er mensen zijn die moeten sparen voor bepaalde zaken? Ik zie dit soort reacties wel vaker in verschillende soorten topics voorbij komen. Er wordt altijd maar over geld gesproken alsof iedereen maar genoeg heeft. Dat vind ik persoonlijk een beetje jammer. Ik zal niet beweren dat ik het slecht heb maar ik heb zeker geen bak met geld (over) om van de een op andere dag een goede kwaliteits-televisie te kopen.

On topic: Mooie prestatie van Ziggo! Het kelderen van de TV abbo's sta ik niet eens zo heel raar van te kijken. Denk dat ze dat zelf ook wel een beetje in de hand hebben gehaad met "Digitaal is het nieuwe analoog". Een stukje winstuitkering richting de klanten toe in de vorm van weer eens een snelheidsverhoging op het internet zou ik wel kunnen waarderen, neemt niet weg dat ze in 2011 natuurlijk al flink verhoogd hebben. :)

Telefonie verbaast mij lichtelijk ik had toch wel verwacht dat mensen meer mobiel zouden gaan doen. Neemt niet weg dat daar vast de triple play aansluitingen bij inzitten, dan krijg je natuurlijk sowieso een vaste aansluiting (waar je net als mij misschien niets mee doet).
Wat een onzin. Er zijn genoeg mensen die nog genoegen nemen met een standaard breedbeeld tv. Waarom een LCD/Plasma e.d. kopen als je huidige tv het nog goed doet?
Die LCD staat misschien in 95% van de huishoudens in de woonkamer, maar wat te denken van slaapkamers, kinderkamers? Daar staat toch meestal "de oude van beneden".... en dat is in heel veel gevallen nogsteeds zo'n CRT geval. En is het dat niet dan is het een oudere LCD uit de tijd dat CI+ nog "niet bestond"
Lang niet iedere LCD heeft CI+. Mijn Sony 40" is zo'n drie jaar oud, maar wordt niet ondersteund. En die gaat voorlopig echt niet vervangen worden! Ik zit dus nog wel even aan een kastje vast... En zo zijn er vast nog heel veel meer.
Het nadeel blijft natuurlijk gewoon dat je voor elke TV een smartcard nodig hebt en daarmee dus duurder dan analoog...bij mij bijvoorbeeld 1 tv woonkamer, 1 tv slaapkamer en 1 tv in de kamer van de kids...
Want? Een extra smartcard kost niks extra.
Wat weerhoudt je ervan om 1 decoder te gebruiken en de andere twee toestellen op het analoge signaal aan te sluiten ? Dan ben je eigenlijk net zo veel kwijt als met analoge TV. Een extra decoder kost geld, bovendien moet je voor een smartcard eenmalig 29,95 betalen bij Ziggo.

Als je digitaal kijkt op al je toestellen ben je in de eenmalige aanschaf wel duurder uit, maar je krijgt er ook meer voor terug. Vergeet niet dat je zelfs met het TV-basis abonnement al een aantal HD-zenders krijgt en gebruik kan maken van de interactieve diensten.

Goed, je hebt hier wel een geschikte decoder voor nodig maar je krijgt met digitale TV per definitie mr waar voor je geld.

Zover ik weet wordt je gehele abonnement (incl. filmzenders / sport) gekloond op al je smartcards (maximaal 3).

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 27 januari 2012 14:14]

Wat weerhoudt je ervan om 1 decoder te gebruiken en de andere twee toestellen op het analoge signaal aan te sluiten ?
Daar kan ik je zo 2 redenen voor geven.
Analoog beeld ziet er niet uit op een flatscreen en het analoge pakket wordt steeds verder uitgekleed.
Dan moet je ook niet zeuren over de eenmalige aanschafkosten. De flatscreens heb je al, dus wil je daar ook fatsoenlijk op kijken. Dat kost een paar euro voor een decoder.

Wat mij betreft mogen ze het analoge pakket compleet afschaffen. Schept een hoop bandbreedte die nuttiger ingezet kan worden.
Dan moet je ook niet zeuren over de eenmalige aanschafkosten.
Ik zeur ook niet, jij wilde weten wat iemand er van weerhoudt om 1 decoder te gebruiken en de andere twee toestellen op het analoge signaal aan te sluiten, en daar heb ik antwoord op gegeven.
Wat mij betreft mogen ze het analoge pakket compleet afschaffen. Schept een hoop bandbreedte die nuttiger ingezet kan worden.
Dat is, denk ik, iets te kort door de bocht, want dan ga je mensen ongevraagd op kosten jagen.

[Reactie gewijzigd door ASS-Ware op 27 januari 2012 17:57]

Nou ja, het gaat om slechts 856.000 klanten. Dat is nou wel nt de doelgroep die het hardst aan het klagen is, terwijl ze het minimaal aantal diensten afnemen bij een provider. Ik heb al eens eerder aangegeven dat ik vind dat klanten met een dik abonnement voorrang moeten krijgen.

Dat "ongevraagd op kosten jagen" valt nogal mee; je kunt een decoder voor een scheet en drie knikkers op Marktplaats kopen. Ik heb er op het moment eentje in V&A staan voor een habbekrats.

V&A aangeboden: Samsung DCB-H360R

Bovendien gooit Ziggo je dood met die dingen; voor 99 krijg je al een ITV DVR recoder met 320 GB HDD als je overstapt naar een alles-in-1 pakket.

Als je niet tevreden bent met Ziggo, pak je toch gewoon Digitenne ? Ik durf te wedden dat je na enkele dagen op je blote knien weer bij Ziggo komt om opnieuw klant te worden.

Ik snap jouw redenatie wel maar de techniek staat nou eenmaal niet stil. Tot nog toe heb ik ieder jaar een snelheidsupgrade gekregen bij Ziggo. Die is afhankelijk van de beschikbare bandbreedte. Hetzelfde geldt voor het aanbieden van HBO en On-Demand.

Daar analoge zenders erg veel plaats op de kabel in beslag nemen, zie ik analoge kijkers daarom ook liever gaan dan komen. No offence...
Bij sommige providers wel. Ook extra abbo's zijn per smartcard ipv per klant. Bij ziggo was geloof ik dat je bv Sport1 kon kiezen maar op 1 smartcard, wil je boven ook zien is 2x smartcard. (Dit was vorig jaar zo)
Die paar euro betaal ik liever voor een CI+ module dan dat ik op mijn 40" LCD/Led/Plasma analoog moet kijken. Ziet er niet uit :) Dat is gewoon het nadeel van analoog tegenwoordig. Kwaliteit is gewoon beroerd op zo'n tv naar mijn mening :)
CI+ module is leuk maar daar heb je dan wel een tv voor nodig die het heeft. De gemiddelde levensduur van een tv is toch wel zo'n 7/8 jaar minimaal dus het gros van de mensen kan nog geen gebruiken maken van die functionaliteit.
De meeste mensen zitten dus toch vast aan los kastje onder de tv.
Maar Ziggo ondersteund mijn televisie wel met de CI+ module, terwijl UPC (waar ik helaas klant van ben) dat niet doet. En ja, dan zal digitale televisie nog niet worden aangeschaft (overigens is het nog geen groot gemis).

Ontopic: Als de kabelmarkt ooit open word gegooid zou ik ook eerder klant van Ziggo willen worden dan UPC. Natuurlijk is het bedrijf niet perfect, maar een betere keuze kan ik niet bedenken op het moment.
Gedwongen???

Hoezo de klant maakt zelf de keus, er is nog geen enkele reden waarom iemand wordt verplicht om gebruik te maken van Digitale TV.

Het is echter wel zo gezien het feit dat steeds meer mensen een flat-screen aan de muur of op het kastje hebben staan ze voordeel kunnen ervaren in de zin van betere kwaliteit en meer zenders met een digitaal abonnnement.

Maar het is nog steeds zo dat jij alleen gebruik kan maken van het analoge deel van het abonnement. Los van 3 zenders die er af zijn gegaan verandert er dan ook helemaal niets.
Gedwongen???

Hoezo de klant maakt zelf de keus, er is nog geen enkele reden waarom iemand wordt verplicht om gebruik te maken van Digitale TV.
Haal BBC2 en ARD uit het analoge basispakket en moet je eens zien!
Als je 1 van die 2 kanalen (sinds de jaren 80 op de kabel!) wilt zien wordt je wldegelijk gedwongen.
Niemand dwingt je om BBC2 en ARD leuk te vinden, of de kabelaars om het door te geven. Je kan een schotel pakken en ze gratis uit de lucht plukken.
Ik ben juist heel blij dat ze het analoge aanbod flink aan het afbouwen zijn. Zo komt er meer ruimte vrij voor digitale zenders, en dat is toch de toekomst.
Je kunt ook satelliet pakken of Digitenne. Er is wel degelijk keus. Dat het allemaal digitaal is, is simpelweg een geval van technologische vooruitgang.

Het is een kwestie van meedoen, of je dat nou leuk vind of niet. Ik betaal per maand 4x zo veel als iemand die enkel analoge TV afneemt. Ook ik ben een paar digitale zenders kwijtgeraakt (zoals Pro7 en Kabel1) waar ik regelmatig naar keek. Wel balen, maar ik ga daar geen grote heisa over maken.

In de algemene voorwaarden staat dat de provider wijzigingen mag doorvoeren aan het abonnement. Wel vind ik dat, als je veel analoge zenders gaat verwijderen, de abonnementsprijs naar onderen moet worden bijgesteld.

Echter, als je eenmaal een decoder hebt (zoals gezegd kun je die goedkoop via Marktplaats e.d. krijgen) heb je voor je 16,95 (die je ook voor analoge TV kwijt bent-) wel veel meer waar voor je geld. Nu kun je wel zeuren over extra kastjes, maar of je nou CanalDigital hebt (satelliet), KPN (Digitenne) of Ziggo (kabel), je hebt overal een decoder nodig.

Je krijgt ook toegang tot interactieve TV (geschikte decoder nodig). Ook krijg je al HD-zenders kosteloos erbij (daar moest ik vorig jaar nog een apart HD-pakket voor afsluiten) en is het totale aantal zenders een stuk hoger.

Kortom; de enige investering die je moet doen is de decoder + smartcard. Daarna krijg je dus mr voor je 16,95 dan met analoge TV (zelfs voordat ze zenders uit het analoge pakket hebben gegooid). Iedere analoge kijker die overstapt levert een potentieel stuk bandbreedte op de kabel op. En dat is goed nieuws voor premium-klanten en Ziggo zelf natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 29 januari 2012 21:23]

En dan nu de vraag, zal het vonnis nog effect hebben op de hoeveelheid klanten?
Ik denk niet dat het vonnis omtrent "The Pirate Bay" veel verschil zal maken.

Dit heeft verschillende redenen;

1) De rechtbank heeft het vonnis uitgesproken en Ziggo dient zich daar aan te houden. Het is niet zo dat Ziggo vrijwillig aan deze blokkade meewerkt. Sterker nog; ze gaan in hoger beroep. Als klant kun je Ziggo in feite niet aansprakelijk stellen; zij doen enkel wat van hogerhand wordt opgelegd.

2) Mensen die regelmatig via Torrent-sites downloaden zijn over het algemeen vrij handig met computers. Bij de beginnende computergebruiker zie je een heel ander soort P2P-programma's zoals LimeWire en Kazaa (als dat nog bestaat). Het omzeilen van de blokkade zal voor de gevorderde gebruiker geen enkel obstakel vormen.

3) Het feit dat XS4ALL en Ziggo "The Pirate Bay" moeten blokkeren wil niet zeggen dat alle andere providers buiten schot blijven. Stichting Brein heeft nu bloed geproefd en zal proberen om zoveel mogelijk schade aan te richten aan het vrije internet. Bovendien zijn veel providers ondergebracht bij KPN, dus zodra KPN in het stof bijt zal een deel van de "sub-providers" daar ook aan moeten geloven.

4) Aangezien XS4ALL en Ziggo hoger beroep hebben aangetekend is het laatste woord zeker nog niet gesproken over dit vonnis. Het zou best kunnen dat een hogere rechter (die wl meer dan 2 hersencellen heeft-) het vonnis teniet zal doen omdat het indruist tegen de wet "Netneutraliteit" en de Europese wetgeving omtrent het blokkeren van websites.

In mijn ogen mag Stichting Brein dan wel een kleine slag "gewonnen" hebben, maar de strijd is nog lang niet gestreden. Je moet gewoon kijken welke internetprovider de beste prijs / prestatieverhouding levert in je omgeving.

Beide providers gaan zoals gezegd in hoger beroep. Zij zullen ook bang zijn dat een potentieel gedeelte van hun klantenbestand zal afhaken of wellicht een kleiner abonnement zullen afpakken, wat beide geld kost.
Alsof andere internetbedrijven geen last van het vonnis zullen krijgen...
Alleen Ziggo en Xs4all zijn veroordeeld tot blokkeren tot nu toe. Maar het lijkt me sterk dat mensen de moeite nemen over te stappen, als ze op veel simpelere manieren die blokkade kunnen omzeilen.
Als ik op site X niet meer kom. Dan Google ik toch gewoon tot dat ik er wel op kom. En dan kom ik er achter dat ik het zelfde resultaat ook op en andere manier kan vinden.
Op TPB staat/stond zelfs hoe je het kan omzeilen. Heel erg makkelijk, een kind kan de was doen.
Echter is de oplossing die zij aandragen ofwel betaald, ofwel via een systeem die nauwlettend door de politie internationaal in de gaten wordt gehouden wegens grote hoeveelheden illegale praktijken. Ik zou deze oplossingen persoonlijk dus nooit kiezen.
Daarnaast zijn de oplossingen die gegeven zijn ook niet echt geschikt voor de gemiddelde internetgebruiker omdat ze toch vrij lastig in te stellen zijn voor iemand die er totaal geen kennis van heeft. Is een webproxy toch veel gemakkelijker.
Alsof een proxy minder risico's met zich meebrengen; ook die kunnen wel gescreend worden.
Ik heb me juist net als nieuwe klant aangemeld, ondanks de blokkade. Ik maak zelf geen gebruik van de Pirate Bay maar van een andere torrentsite die ik persoonlijk overzichtelijker vind. mocht het alsnog geblokkeerd worden zijn er nog genoeg alternatieven of omzeilingen te vinden om alsnog een plekje te vinden.

Gelukkig download ik tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar series, films koop ik op bluray en/of kijk ik in de bios en wat overblijft zet een vriend van me op dvd. dus mocht er een algehele blokkade komen heb ik daar weinig last van al zal het wel vervelend zijn.

Er kunnen trouwens 2 dingen gebeuren:

1. Ziggo en XS4ALL verliezen het hoger beroep, verbod word bij alle providers afgedwongen en zal waarschijnlijk uitgebreid worden met andere torrentsites, iedereen over op proxy's

2. Ziggo en XS4ALL winnen hoger beroep en verbod word ongedaan gemaakt
Wat heeft dat nou weer mee te maken?
Dit gaat om resultaten van 2011. Resultaten van 2012 zul je pas zien volgend jaar.
Trouwens Andere providers gaan vast ook last van krijgen.

OT: Goed resultaat. Op deze manier herstellen van een verlies bewijst wel dat ze goed bezig zijn. Of er is gewoonweg geen goed alternatief (zoals hier in Huizen),

[Reactie gewijzigd door WildWilly op 27 januari 2012 10:54]

Waarom denk je dat dit berhaupt effect zal hebben op de aanwas van nieuwe Ziggo abonnees? Ziggo heeft altijd aangegeven dat ze niet vrijwillig aan Brein haar verzoek mee zouden werken. Nu zijn ze gedwongen door een rechter die het naar mijn oordeel helemaal verkeerd heeft begrepen. Ik hoop dan ook dat in hoger beroep (wat Ziggo heeft aangespannen) Brein niet nogmaals in haar gelijk wordt gesteld.

Het gaat mij er op dat een marktpartij en/of private instelling niet in de gelegenheid moet worden gesteld om via een rechtbank beperkingen op internet kan eisen. Prima justitie dit doet na aanleiding van een onafhankelijk onderzoek, maar dat Brein dit doet gaat mij veel te ver!!!

Het is dan ook goed om te lezen dan andere internet aanbieders zich niet zonder slag of stoot door Brein laten over halen op websites te gaan blokkeren. Juist wanneer een provider gaat controleren beginnen ze op een hellend vlak te lopen. Helemaal omdat Internet naar mijn mening gewoon een vrij medium moet zijn waar niet op wordt gecensureerd.

Brein moet dus niet de gemakkelijke en onjuiste weg kiezen maar indien Brein een probleem heeft met bepaalde websites moeten ze die websites zelf aanschrijven.

Maar goed, de groei bij Ziggo komt vooral door hun diensten portfolio, Ze zijn dan misschien niet de aller goedkoopste maar ze leveren wel Kwaliteit (tests wijzen uit dat Kabelproviders qua snelheid veelal leveren wat ze beloven, instaat zijn hun klanten een lage latency op hun internet verbinding te geven en last but not least, ze zijn instaat op tripple pay abonnementen vormen te leveren die echt significant voordeel bieden op hun concurrentie via bijvoorbeeld xDSL hun connectie aanbieden.
Wellicht verliezen ze hier of daar en huishouden met een tweaker erin. De meeste mensen weten niet eens wat The Pirate Bay is, en weten al helemaal niet dat het geblokkeerd is (wordt).
En als ze nu eens goed aanbiedingen geven waar klanten wat aan hebben.
ipv een cisco ontvanger voor 200 euro!! Belachelijk
Zelfs de nieuwe HUMAX ihdr-5200c kost je in de winkel 280!!
Ja ik weet wel het is geen interactieve bla,bla..

Maar mij zouden ze daar wel blij mee maken bv voor 150,-

Een all-in one abbo met de snelste internet en 1 extra pakket (History HD) kost je al 80,- euo per mnd!!

Vind dat ze meer voor hun klanten moeten doen!!!
Ik ben vorig jaar Augustus overgestapt op "Alles-in-1" "Plus". Daarvoor had ik losse pakketten.

De Cisco 8485DVB HD PVR (ITV) met 320GB HDD kostte mij maar 99,-
Door leveringsproblemen heb ik wel tot Januari moeten wachten, maar dan nog.

Wat ik al aangaf is dat Ziggo vaker van dit soort acties heeft. Je moet het wel zelf in de gaten houden.

Ziggo doet in mijn ogen best veel voor klanten. Zo wordt er vrijwel ieder jaar een kosteloze internet-upgrade doorgevoerd en komen er steeds meer zenders in het digitale pakket. Ook bieden ze vanaf Februari een HBO-pakket aan voor 14,95 (incl. onbeperkt On-Demand).

Momenteel betaal ik 65,- per maand voor :
- Alles-in-1 "Plus" (40/4 Mbit internet, telefonie, On-Demand)
- TV Extra (meest uitgebreide zenderpakket, exclusief premium-zenders).

Op zich best een schappelijke prijs. De verbinding is stabiel, snel (ik haal de beloofde snelheid op ieder moment van de dag-). Bovendien krijg je altijd alle benodigde apparatuur om je abonnement ten volle te benutten.

Voor het ITV-gebeuren kreeg ik niet alleen de Cisco decoder, maar ook kabels, stekkers, dozen, signaalversterker (voor het retoursignaal-) e.d. Alles van Tratec, dus goed spul. Bij het kabelmodem zat 15m telefoonkabel, 10m CAT5.E STP netwerkkabel en duidelijke handleidingen.
Ja want als je adsl hebt betaal je bont en blauw, dat wat ik was kwijt voor telefoon(kpn)+adsl(xs4all)+tv kon bij ziggo all in1 nemen met 120mbit down


edit typo

[Reactie gewijzigd door Aivy op 27 januari 2012 10:39]

Dan heb je een slechte deal gehad. Zit nu ook alles in 1 bij Ziggo maar dat kost me hetzelfde als alles los. Voordeel was dat ik van 20 naar 40 Mbit ging en alles op 1 factuur.

Had namelijk voor Ziggo:
- Telfort ADSL (20Mbit) 25 euro
- KPN Basis analoge telefonie 10 euro
- Ziggo Digitale TV basis (dus zelfde kosten als analoog) 17 euro
Totaal dus 25 + 10 + 17 = 52 euro, exact wat het Alles in 1 plus kost.
Alles in een extra met 120 Mbit is 67 euro, dus 15 euro bovenop alles los...
Beetje kromme vergelijk aangezien je internet nu 6 keer zo snel is. Als je bij 1 stapje terugdoet met je abonnement dan zit je op 52 euro in de maand alleen is je snelheid dan 40Mbit.
Door de groei in het aantal klanten wist het bedrijf het verlies van 51,3 miljoen euro in 2010 om te buigen tot een winst van 178,3 miljoen euro.
Nog steeds een marginale winst. Nu begrijp ik beter waarom de kosten voor digitale tv via de kabel zo hoog zijn. Desalniettemin vind ik de klantvriendelijkheid van de abonnementen vrij laag omdat je vrij weinig keuze hebt wat je wel en niet wil. Maar dat heeft blijkbaar effect.
Volgens mij nog altijd 178,3/1480 * 100% = 12% marge.
Niet zo heel slecht hoor, zijn genoeg branches die het met minder moeten stellen.
De cijfers geven tevens aan dat er nog groei in de markt zit, winst zou nog wel eens hoger kunnen worden, doordat er waarschijnlijk meer marge zit op de "aanvullende diensten" (telefonie, internet) die dan worden afgenomen.
Dat laatste is speculeren, zoveel inzicht heb ik niet in de cijfers e.d. van ziggo :+
Dat duurt niet lang meer. De opmars van glas is enorm en veel klanten kunnen weer kiezen. Ten opzichte van ADSL had Ziggo een goed verkoopargument: snelheid. Maar dat argument valt weg tegenover de voordelen van glas: de keuzevrijheid van de aanbieder van de diensten over het glas. Voor kabelinternet kun je alleen aankloppen bij de kabelmonopolist in je regio. Bij glas is de fysieke infra - de glasvezel - gescheiden van de dienstenaanbieder. Zo kun je dus als klant kiezen voor de provider die bij je past.
Ik woon in Hoofddorp met net een nieuwe glasaansluiting in mijn huis. Maar dat is dus echt geen optie voor mij. Ivm Ziggo ben ik vele tientjes per maand duurder uit als ik glas zou nemen. Sorry maar dat is me dat beetje extra snelheid niet waard
Ik kan hier alleen maar KPN kiezen voor semi-glas en ik wil juist niet bij KPN en zit dus vast aan Ziggo. Was het maar waar dat er meer aanbieders op glas zijn waar ik woon. KPN biedt hier glas tot aan de wijkcentrale en daarna is het weer een "gewoon" draadje zodat ik niet verder kom dan 30 Mb download. Wil ik een beetje snelheid zit ik aan Ziggo vast want andere aanbieders zitten zelfs nog op ADSL en dat komt niet eens aan 10 Mb waar ik woon.
De kabelaar kon vooral veel nieuwe digitale tv- en telefonieklanten verwelkomen.
Feitelijk klopt het hele verhaal waarschijnlijk wel, toch is het jammer dat de teneur van het stukje enkel positief is en er nergens gewag van wordt gemaakt dat mensen vaak gedwongen waren over te stappen op digitale TV nadat Ziggo het analoge pakket danig had ingekrompen. En wel op zodanige wijze dat het zo onaantrekkelijk mogelijk werd, maar toch net niet te ver ging om al te veel problemen te veroorzaken. Hoewel er volgens mij zelfs Kamervragen over zijn gesteld.

Digitale TV heeft zeker zijn voordelen, helemaal nu ook de 'normale' Nederlandse zenders in HD in het basispakket zitten, maar Ziggo heeft willens en wetens relatief populaire zenders als ZDF en vooral BBC2 uit het analoge pakket gesloopt en onbeduidende nauwelijks bekeken kabelkrantjes wel daarin gehouden, om mensen zachthandig naar digitaal te dwingen. En Ziggo wil mensen naar digitaal krijgen om ze op die manier te dwingen een 'gecertificeerde' decoder plus smartcard aan te schaffen om daarmee de overstap naar duurdere abonnementen en aanvullende betaalde diensten aantrekkelijker (lees minder groot) te maken, omdat ze de decoder toch al hebben moeten aanschaffen. Het basispakket hoeft digitaal immers niet versleuteld te worden zoals Caiway aantoont. Ziggo laat abonnees van enkel het basispakket hun premiumcontent dus gedwongen deels meefinancieren.

Dat er bij het stukje geen enkele kanttekening omtrent digitale TV wordt gemaakt, vind ik een beetje teleurstellend. Nu lijkt het op een enorm succesverhaal dat Ziggo in een enorm concurrerende markt weet te bewerkstelligen, en dat laatste is niet het geval. Strikt genomen zijn er wat alternatieven in de vorm van een compleet ander platform, maar die bieden vaak niet dezelfde kwaliteit of gaan gepaard met enorme investeringen in infrastructuur en apparaten in een huis, om vervolgens wederom afhankelijk te zijn van een praktische monopolist. Want dat is wat Ziggo is. Er is geen concurrentie op de kabel, Ziggo kan dus in behoorlijke mate sturen en dingen doorvoeren zoals het hen het beste uitkomt, en het is jammer dat daar in het stukje helemaal niets van terug te lezen is en het nu op een compleet succesverhaal door veel betere producten dan de concurrentie lijkt.

Wat betreft het internetgedeelte is er natuurlijk wel meer rele concurrentie, maar daarin heeft Ziggo het voordeel van het gegeven dat zij traditioneel al het TV-signaal leveren, en ze met Triple Play aanbiedingen makkelijker op prijs kunnen concurreren. Mondjesmaat leveren andere internetaanbieders ook vaker TV, maar dat vormt in de meeste gevallen nog niet een serieus alternatief, en al helemaal niet wanneer er (simultaan) op meerdere toestellen gekeken moet kunnen worden.
Het is juist kostenverlagend het basispakket ook te versleutelen. Je kunt mensen dan immers digitaal afsluiten als ze niet betalen, in plaats van dat een monteur fysiek de kabel komt loskoppelen in de straatkast.

Digitale TV is gewoon de toekomst, of je nou wil of niet - analoog bestaat binnen vijf jaar gewoon niet meer.

Dat Ziggo verder meer paketten wil verkopen, verbaast dat je nou echt? Het is een commercieel bedrijf, geen non-profit instelling. Met die opbrengsten kunnen ze tenminste blijven innoveren en hun netwerk vernieuwen.
Dat Ziggo verder meer paketten wil verkopen, verbaast dat je nou echt? Het is een commercieel bedrijf, geen non-profit instelling. Met die opbrengsten kunnen ze tenminste blijven innoveren en hun netwerk vernieuwen.
Wat is er onduidelijk aan mijn verhaal?
Als er mensen zijn die graag premium content en extra diensten willen afnemen is dat prima natuurlijk, maar de extra kosten die daarmee gepaard gaan moeten dan ook door die mensen betaald worden. Dus niet (deels) door mensen die door uitkleding van het analoge pakket worden gedwongen over te stappen op digitaal, digitaal waarbij je wordt gedwongen dure gecertificeerde decoders en smartcards aan te schaffen. Caiway bewijst dat het ook anders kan. Daar is weliswaar analoog afgeschaft, maar kun je veel simpeler en goedkoper het basispakket digitaal bekijken omdat ze dat digitale basispakket niet versleutelen. Pas voor dure extra content worden je dure decoders en smartcards opgedrongen.
Als je dergelijke investeringen alleen laat betalen door de groep afnemers is er om te beginnen nooit genoeg kapitaal om zo'n investering te doen. Jouw circelredenatie is echt onzinnig.

Iedereen betaalt mee aan vooruitgang, als jouw voorbeeld bij internetproviders ook gehanteerd zou worden zou een grote groep mensen nu nog met een inbeldmodem zitten op 56k6.

En Caiway wordt er altijd bijgehaald in vergelijkingen, maar kijk om te beginnen eens naar het verschil in grootte tussen deze aanbieders. Appels met peren vergelijken.
De imkrimping van het analoge pakket is een gevolg van de vooruitgang. Kabeltv heeft 30 jaar stilgestaan, omdat men verplicht was een signaal te blijven doorgeven, dat compatibel was met zwart/wit-tv's. Dat wil men geen tweede keer laten gebeuren, waardoor nieuwe technieken elkaar sneller kunnen opvolgen.
De meerderheid van het klantenbestand vindt dit wel prettig, waardoor de minderheid zich daaraan zal moeten aanpassen. In diverse regio's in Nederland is het analoge signaal al helemaal verdwenen, dus in die zin stelt Ziggo zich nog flexibel op.

Dat Ziggo kabelkrantjes doorgeeft, is een gevolg van wettelijke regels.
Onzin. Geef me maar even een linkje waarin staat dat puur commercile kabelkrantjes wettelijk moeten worden doorgegeven.

Die vooruitgang die jij beschrijft is een open deur, het gaat erom hoe je dat vormgeeft. Niet mensen met het basispakket dwingen premiumpakketten deels mee te financieren, omdat men nu eenmaal niet van kabelexploitant kan wisselen.
Vreemd eigenlijk zo'n groei vooral omdat er in het land vele projecten aan de gang zijn om glasvezel uit te rollen. Dit gaat geleidelijk maar zet wel door.
De markt waarin Ziggo en andere kabelaars zit is juist het deel dat door glasvezelaanbieders overgenomen wordt. Vrijwel alle overstappers naar glas komen immers van de kabel af.
Ik heb juist Ziggo Alles-in-1 genomen, ruim 2 jaar geleden, omdat ze hier in Enschede glasvezel gingen uitrollen, want in reactie daarop heeft Ziggo z'n snelheden verhoogd cq z'n prijzen verlaagd. Ook kreeg ik nog een gratis Humax HD-decoder bij overstap van alleen TV naar Alles-in-1. Glasvezel vond ik te duur en het zender-aanbod kon me niet overtuigen.

Edit: @Hieronder, Kijk of je een 2e-hands HD decoder kan bemachtigen, bij voorkeur een Humax, moet voor een euro of 50 kunnen. De harddisk-recorder versie is ook een goed apparaat, de harddisk is zelfs via FTP benaderbaar, en je kunt je opgenomen programma's niet alleen downloaden als .ts bestand, maar je kan ook bestanden uploaden iirc.

[Reactie gewijzigd door HyperMan op 27 januari 2012 11:27]

En met hun huidige instelling zij het hun gegund ook! Fund the lawyers!

* BR is blij met zijn nieuwe Alles-In-n Extra

Edit: ok, sorry dat ik wat kort door de bocht ga. Maar ik meen het wel: ik ben graag klant bij een provider met principes, en Ziggo neemt het nu op voor de vrijheid van zijn klanten.

[Reactie gewijzigd door BR op 27 januari 2012 17:45]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True