HBO gaat met Ziggo zes betaalzenders aanbieden in 2012

HBO, een Amerikaanse aanbieder van premium-tv-content, gaat samen met Ziggo in Nederland volgend jaar zes betaalzenders aanbieden. De twee bedrijven hebben de joint venture HBO Nederland opgericht en nu Europese toestemming verkregen.

HBO logoDe Europese Commissie heeft definitieve goedkeuring gegeven voor de oprichting van de joint venture, omdat de komst van een nieuwe aanbieder goed zou zijn voor de concurrentie. De weg is nu vrij voor HBO, eigendom van Time Warner en Ziggo, om volgend jaar betaalzenders op te zetten. Ziggo-woordvoerder Gradus Vos bevestigt tegenover Tweakers.net dat HBO en de kabelaar volgend jaar premium content willen gaan aanbieden, maar dat details hierover in de loop van 2012 worden bekendgemaakt.

Volgens geruchten was de oprichting van HBO Nederland een van de redenen om op het kabelnetwerk van Ziggo enkele regionale zenders te schrappen, met als doel voldoende bandbreedte vrij te krijgen. TotaalTV meldt dat HBO Nederland in totaal zes zenders gaat aanbieden: drie sd-kanalen en drie hd-kanalen. Naast series en films uit de HBO-portfolio gaan de zenders wellicht ook speelfilms van Warner tonen. Daarnaast komt er vermoedelijk via de HBO Go-dienst een website of mobiele app om streaming content te bekijken.

HBO Nederland zal het zenderpakket niet beperkt willen houden tot het verzorgingsgebied van Ziggo; op termijn moeten de betaalzenders ook bij andere tv-aanbieders beschikbaar komen. In antwoord op de komst van HBO naar Nederland heeft Film1, tot dusver de enige aanbieder van betaaltelevisie in Nederland, aangekondigd met een nieuw kanaal te komen: Film1 Series. Deze zender zal vanaf 17 januari 2012 te zien zijn.

Door Dimitri Reijerman

Redacteur

22-12-2011 • 17:46

102

Reacties (102)

102
97
31
4
0
38
Wijzig sortering
Voor mensen die niet bekend zijn met HBO, dat staat voor Home Box Office.
Waarbij het algemene begrip Box Office staat voor de kaartverkoop van bioscoop kaartjes.

HBO staat dus als-het-ware voor de bioscoop aan huis.
HBO is opzich een goede zender ik download nu al redelijk veel van de HBO series.
Ja, je kunt veel zeggen over Amerika, maar hun TV aanbod is aanzienlijk beter dan in Nederland. Het is alleen maar mooi dat er meer kwaliteitszenders hier komen. De meeste Tweakers zullen echter meer tijd achter de computer, dan achter hun televisie besteden.

HBO, 6 zenders, klinkt erg goed! Misschien moet ik de televisie ook maar weer eens aanzetten dan. Ben groot fan van het aanbod van HBO. Ik download voornamelijk hun series. Ik heb geen idee hoe ik daar legaal aan kom, meeste van zulke sites krijg je een melding: "Only from visitors from the United States of America".

Ze zijn daar bezig met SOPA. Dat is de grootste rechtstreekse aanval op net-neutraliteit sinds de geschiedenis van het internet. De DMCA is er niets bij. Kijk daarvoor ook op:
Ja, je kunt veel zeggen over Amerika, maar hun TV aanbod is aanzienlijk beter dan in Nederland.
Hoezo? Het grote meerendeel van alle series op TV hier in Nederland komen uit die hoek. Ze hebben daar gewoon veel meer en betere financiele middelen en talent om TV te ontwikkelen, als je het puur over de programma's hebt.

Aan de andere kant, de internationaal zeer succesvolle 'The Voice Of'-serie is ook in Nederland ontwikkeld / ontstaan...
Anoniem: 387064 @chronoz22 december 2011 18:06
ja en hoe goed een land is wordt bepaald door de series op de buis (ik bedoel juist het omgekeerde)
Behalve om de 10 minuten reclame....
Uiteindelijk kijk je net zo veel reclame als hier in Nederland. Als in Amerika een show 30 minuten heeft dan is de show zelf ~22 minuten lang en 8 minuten reclame. Dat je dan 6x 1.5 minuten reclame hebt in Amerika en 1x 5 minuten in het midden plus 3 minuten aan het einde in Nederland maakt dan weinig verschil. (Behalve dat je in 2 minuten geen grote boodschap kunt doen).
Daar gaat het niet om, het is gewoon een onderbreking, zit je net lekker in de film, en pats gaan we weer....
om de 10 min reclame maar dan 2 minuten.. in nederland om de 30 min reclame en 10 min..
Was er in nederland niet een limiet aan de hoeveelheid reclame? Ik dacht 12 minuten per uur. Daar houd alleen volgens mij geen enkele commerciele zender zich dan aan.
Daar zullen aankondigingen van andere programma's wel niet bij in zitten. Persoonlijk ben ik wel te spreken over wat Veronica doet met Criminal minds bij het eerste reclameblok: "We zijn over 30 seconden bij u terug". Dat blok kan ik niet met 1 druk op de knop skippen op mijn Humax, altijd minimaal 2 voor nodig (1 minuut vooruit, 30 seconden terug).
In Nederland mag je ook geen reclame tijdens je programma uitzenden. Daarom zenden rtl, sbs ect uit het buitenland uit. Dan hoef je je niet aan duel regels te houden.
.oisyn Moderator Devschuur® @Bulls22 december 2011 23:58
Vooral op de gratis zenders in de ether. Er zijn best veel betaalde kabelzenders die weinig of geen reclame hebben in de VS. Laat je niet van de wijs brengen door het feit dat Dr. Phil of Oprah om de 5 minuten wordt onderbroken.
Comming up a family that struggles with their son, after the break...
Before the commercials we talked about this family and their destructive son, well be right back.
En straks hoeft dat niet meer, dan kan je gewoon legaal kijken ;)

Wow, nooit verwacht dat Amerikaanse omroepen zo'n interesse in de Nederlandse markt zouden krijgen. Ik vond het al frappant dat Comedy Central zo groots vertegenwoordigd is, en nu HBO ook nog! Geweldig, misschien moet ik dan toch weer TV gaan kijken :P
Geweldig, misschien moet ik dan toch weer TV gaan kijken :P
Doel bereikt :Y)

Zelf zou ik liever zien dat ik tegen een kleine vergoeding de gewenste series online kan kijken, ipv dat ik betaal voor een hele zender.
Denk omdat ze voor ons niet hoeven te nasychroniseren, alleen ondertitelen ;)

[Reactie gewijzigd door Megalodon86 op 26 juli 2024 01:53]

Ah d'n riddert.

Je hebt ook al 3 jaar ontwikkelingshulp gedaan in Africa, doneert altijd aan de zwervers bij de supermarkt, hebt een oorlogswees geadopteerd en helpt zwervers en junkies het padje terug te vinden toch?

Al deze morele standpunten zijn m.i. veel belangrijker dan download of niet downloaden. Maar vreemd genoeg zie ik niet eens 5% van de mensen die op internet de moraal ridder uit lopen te hangen dit soort dingen doen. Als ze dat wel deden was de wereld al een stuk beter af...

Dat gezegd hebbende, het zijn wel morele standpunten die een hoop meer energie kosten dan wat slap ouwehoeren op internet natuurlijk... Vreemd genoeg is het moraal dan altijd zo weg.

Anyways terug on-topic, het begint me eindelijk enigszins duidelijk te worden waarom Ziggo CI+ door de consument z'n strot douwt. Van alle kanalen/leveranciers waarvan ze zeiden dat die het eisten gaven ze allen aan dit niet te eisen bij navraag... Waarna het argument kwam dat het minder verwarrend is voor de consument als ze extra zenders willen hebben dat ze geen ander pasje/apparatuur hoeven te hebben.

Terwijl het al vele decennia zo is dat je voor de extra zenders een apart kastje nodig had (vroeger alleen filmnet) en de standaard kanalen geen extra eisen... Weer zo'n non-argument dus. Vind het persoonlijk bijzonder verwarrend dat NL2 en NL3 versleuteld zijn, die zijn toch openbaar? Als in betaald van onze belasting centen, gratis te downloaden van het internet (uber legaal ook) en meer van dat soort dingen...

Ook hadden ze als argument overigens nog dat ze zo beter in de gaten konden houden hoeveel mensen digitaal keken. Ook een beetje vreemd, want zonder de encryptie op het standaard pakket (wat caiway nog steeds onversleuteld doorstuurt volgens mij (zit niet in dat gebied, maar het kan dus wel degelijk)), waren het er veel meer geweest. De meeste TV's van de afgelopen 6? jaar kunnen immers prima met DVB-C overweg.

Maar goed, de aap begint uit de mouw te komen. Eens kijken waar ie gaat landen.

[Reactie gewijzigd door freaky op 26 juli 2024 01:53]

Ziggo codeert de zenders uit het standaardpakket maar met 1 reden: daardoor wordt het makkelijker om extra pakketten te verkopen. Mensen hebben immers al een decoder en een smartcard, ze hoeven alleen maar even aan te melden via internet of telefoon. Zou het analoge pakket onversleuteld zijn dan heeft niemand CI+ decoders en smartcards nodig en wordt de drempel om een extra betaalpakket te nemen veel hoger.

Ik ben heel benieuwd naar dit initiatief. Op zich goed, maar ik vrees dat het veel te duur wordt. Net als muziek in iTunes of e-books moeten dit soort dingen echt een habbekrats kosten, zodat het merendeel van de consumenten niet meer de moeite neemt om het ergens te downloaden. Zoiets als de appstore, voor 79 cent per app gaat niemand moeilijk doen. Als dit HBO-pakket meer dan 5 euro per maand gaat kosten vrees ik dat het een niche-makrt blijft.
Geef mij eens een link waar ik recent uitgezonden series uit Amerika kan kopen? Oh, die kan ik helemaal niet kopen, nee, ik moet wachten tot de commerciele zenders hier besluiten die serie te kopen en in flarden geknipt uit te zenden, liefst nog in willekeurige volgorde, en als het even kan houden ze halverwege het seizoen gewoon op en zenden ze herhalingen van vorige seizoenen uit.
Als HBO het een beetje voorelkaar krijgt om snel series beschikbaar te stellen op betaaltelevisie denk ik dat er wel markt voor is. Weet niet wat het gaat kosten, maar als ik voor een paar euro per maand de series kan kijken waarvoor ik anders moet kloten met gedownloade afleveringen, hebben ze mij binnen.
Helemaal mee eens: Op dit moment is er geen fatsoenlijk alternatief voor het downloaden van nieuwe afleveringen van Amerikaanse series. Ik ben in principe tegen downloaden, maar om deze reden doe ik het wel. Ik zou er wel mee willen stoppen, en een zenderpakket van HBO kan daarbij helpen. Helaas zijn niet alle goede series van HBO, dus het is geen complete oplossing. En het zal ook wel 10+ euro per maand kosten. Maar het idee is goed, en als dit navolging vindt (in combinatie met goede on-demand en streaming diensten), dan zal het downloaden in elk geval niet langer de enige optie zijn.
Helemaal mee eens. M'n nieuwsgroep-abbo kost ook een paar euro per maand, dus dat kan ik dan mooi weer bezuinigen! :-)
Hoe kom je daar nou weer bij, downloaden mag gewoon??

Uploaden zonder toestemming, dat mag inderdaad niet maar dat is hier niet ter sprake.
Het wordt gedoogd, maar mag dus eigenlijk niet.

Maar dit is geen moment om piraterij te gaan bespreken, dat wordt in de SOPA, RIAA, BUMA/STEMRA en ACTA items wel gedaan...


Vind het zelf erg mooi om te zien dat HBO hier aan gaat bieden. Neem alleen al Band of Brothers, the Pacific en Game of Thrones, en je zou menig persoon hier ook wel van moeten kunnen overtuigen.
Nope. Op het moment mag je muziek, films en series downloaden, zolang je ze maar niet upload.

Games mag je niet downloaden en niet uploaden
Vergeet ook The Sopranos, Oz en Boardwalk Empire niet!
Vergeet ook 'The Wire' niet en de vele standup comedy specials die ze doen...
Tja helaas zijn de regels veranderd, downloaden is nu echt illegaal ;) Dat je er niet voor wordt aangeklaagd is een ander verhaal.
Owja?
http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=24046

http://www.spitsnieuws.nl...e-illegaal-downloaden-mag

Overigens ben ik vooral benieuwd hoeveel deze zenders moeten gaan kosten, Film 1 vind ik aardig prijzig. Zeker omdat het meerendeel re-runs zijn.
Wat een kop...

Illegaal downloaden mag.

En wat maakt het nu illegaal? 8)7
Ze bedoelen natuurlijk: downloaden uit illegale bron mag, voor eigen gebruik en/of fair use.

Dit valt natuurlijk onder de kunst van korte headlines schrijven, en als de descriptief genoeg konden zijn hadden we natuurlijk niet eens de artikelen zelf nodig. ;)
Regels zijn helemaal niet veranderd. Downloaden mag nog steeds.
of het mag of niet, ik vind het persoonlijk moreel verwerpelijk. Ik vind dat het dan ook tijd moet worden om boetes uit te delen aan downloaders van materiaal met copyright.

en nee ik werk niet voor brein oid
Dat jij vind dat men dan iligaal bezig is. Wilt nog niet zeggen dat downloaders niet wachten op een alternatief..

Begin 2000 Downloade iedereen MP3's via Napster, Kazaa, eMule en andere content aanbieders voor P2P.
Na introductie van de iTunes Store in 2005 Werd er nog steeds muziek gedownload. Maar de Muziek bazen Vingen nu goud geld via de iTunes tore omdat ze het zelf niet goed konden opzetten. Het downloaden is een gevolg van niet of geen goed alternatief.. Als de HBO zenders de juiste HBO films via demand aanbieden. Zal dit nog steeds niet leiden tot 100% verwerpen van downloaders van HBO/Warner films. Maar mogelijk wel terug dringen. daarnaast denk ik dat Ziggo en HBO geen goed alternatief aanbieden door de films te laten lenen. Mensen willen eigenaar zijn van de film of muziek. En niet het huisuit als het koud en donker is. en willen ook na sluitingstijden van winkels films kunnen kopen en direct kijken. gelukkig heeft apple nu ook de mogelijkheid om in NL films en serie's via iTunes aan te bieden. Dat voor veel mensen de drempel mogelijk lager maakt om goedkoop en makkelijk films te kopen.

Maar dan nog steeds zal er een groep zijn die zal downloaden, maar een goede dienst kan er wel voor zorgen dat mensen sneller en makkelijker content kopen en hierdoor legaal downloaden via iTunes of andere goede soort gelijke diensten.. Vaak kijk ik goede films meerdere malen. Maar indien kik moet huren ben ik vaak meer geld kwijt dan het te kopen (onbemand alternatief) dus download ik die films omdat ik anders een paar dagen later pas de film kan zien.
Als je moet wachten tot de series in nederland op TV komen of op DVD dan ben je zo 2 jaar verder, nee ik download vrolijk elke week de nieuwste afleveringen van Dexter en The Walking Dead etc..
Op zich valt dat de laatste tijd nog wel mee:
RTL 5 is begonnen met New Girl uitzenden, waarmee ze 2.5 maanden achter lopen op Amerika.
Veronica zend op dit moment The Big Bang Theory Season 5 uit op de dinsdagavonden, waarmee ze ook zo'n 2 maanden achter lopen.

Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen maar het wordt al beter.
2,5 maand is toch veel. 1 of 2 dagen is te doen of een week.. maar 2,5 maand?? Dan vier je b.v. met hous kerst ergens eind feb begin maart :s
Zijn regels over opgesteld. Die gelden ook voor netflix en iTunes.
Mja, ze moeten opboksen tegen goedkopere downloads, en dan willen ze nog een slechtere service gaan bieden dan gratis downloads... Zeg nu zelf, niemand met gezond verstand die dan nog gaat betalen.

Waarom maken ze er geen iptv versie van, dat ook in Belgie bvb bereikbaar is. In Oost-europa kan men nu al series van HBO streamen via hun site, echt gewoon te belachelijk voor woorden, ik dacht dat de E.U. juist moest zorgen voor vrijheid in handel van goederen en diensten. Dat ze daar eens werk van maken, zodat de content industry eens ewa moeite gaat doen om iets deftig op poten te zetten, nu is het gewoon te versnipperd om het voor hen de moeite te maken.
Tijd om de regels aan te passen, tegenwoordig is de nieuwe aflevering van een serie direct via verschillende kanalen (gratis) te bekijken / te downloaden, voor iedereen die toegang tot een open internet heeft. Dan is 2,5 maand wachten echt heel lang! Zie ook dit artikel: http://www.volkskrant.nl/...marm-het-downloaden.dhtml (gaat over de filmindustrie maar geldt dus ook voor series)

Ben het helemaal met de auteur eens, tijd voor de industrie om hun distributiemodel te reorganiseren als ze het downloaden willen stoppen.
Veronica zond tot voor kort het nieuwe seizoen van Criminal Minds uit met precies 2 weken vertraging op de VS. Als je nagaat dat die series natuurlijk het duurst zijn als ze net uitkomen, dan vind ik dat helemaal niet slecht.

Het is dan wel weer jammer dat ze tijdens een lopend seizoen ineens weer oude afleveringen gaan herhalen, alsof het te duur is om een heel seizoen nieuw aan te kopen.
gast je kan ook downloaden na dat je betaald heb ! ooit gehoord van Itunes !?!!?!?
Ja,want series die niet in Nederland worden uitgezonden en nu pas op TV te zien zijn, zijn wel op BR te koop natuurlijk ;)
Misschien heeft hij wel betaald voor het materiaal wet hij gedownload heeft. En dan nog, downloaden is nog steeds niet verboden in Nederland.
Werk jij soms voor BR :X N!
Jij komt niet uit 1966, heb zojuist je Facebook gezien.
Liegen mag niet Harm. :)
Ten eerste HBO is hier niet te krijgen, ervoor betalen kan dus ook niet. En sinds wanneer mag je niet meer downloaden. Er heerst nog steeds veel onduidelijkheid hierover.
Kortom, jouw opmerking is Ongewenst. Of beter gezegd LariKoek.
Maar Ziggo verkoopt toch decoders met opnamemogelijkheid. Daarmee download je toch? Zelfs als je niet opneemt wordt het op de hardeschijf gedownload zodat je kunt terugspoelen.
Je kan de content niet van de hdd halen, en kom je daar via een omweg wel bij, dan is het nog niet te kijken omdat het gedecodeerd is.
Zijn de licentiekosten dan niet al betaald, en een kopie voor thuisgebruik mag in Nederland, of dit nou op cd, dvd, bd of hdd is zou niet uit mogen maken.
Klopt, maar dan download je mét toestemming en worden gewoon alle rechten betaald via je abonnement.
Anoniem: 174005 @Kevinp23 december 2011 02:17
hangt er ook weer vanaf wat voor vertraging erop zit. als ze de nieuwste afleveringen van hun series meteen uitzenden is het en stuk interessanter voor de mensen die die willen volgen (en nu vastzitten aan online kijken / downloaden)
HBO is in canada/de US gewoon normaal beschikbaar waarom zouden wij er dan ineens veel geld voor moeten betalen?

Ik hoop inderdaad dat ze gewoon dezelfde uitzending gebruiken, maar dan één dag verschovenen en natuurlijk hun primetime is ook onze primetime. Dus serie A op donderdag om 8 uur is hier vrijdag 8 uur. (of eventueel ook donderdag, maar dan krijgen wij ze eerder).
Dat is niet waar, HBO is in Canada en Amerika ook betaald, of onderdeel van een "premium" kabelpakket.

[Reactie gewijzigd door mace op 26 juli 2024 01:53]

Zolang je voor HBO dadelijk ook € 15,95 per maand extra mag gaan betalen denk ik niet dat het een succes zal worden.

Dan kun je beter wachten tot er een DVD / BluRay-box is van je favoriete serie of je zet een torrentje aan. Je moet je zelf namelijk afvragen in hoeverre zo'n filmzender rendabel is. Je moet toch al aardig wat films kijken wil je die extra abonnementskosten eruit halen.
Zal wel mee vallen denk ik. Film1 is nu ook een redelijk succes, met 5 zenders (pin me niet op vast) waarvan 1tje gewoon dezelfde is als de zender Film1, maar dan elke film 1 uur later.

Als HBO nu 6 zenders in HD kan aanbieden voor dat bedrag, zonder een +1H zender, denk ik dat het een grotere kans op succes heeft dan Film1. Aangezien je bij Film1 vaak het punt hebt dat er "maar" 8-10 films op een dag zijn. Terwijl hierzo 20-40 afleveringen van een serie kunnen worden uitgezonden.
Veel series van HBO zijn heel erg goed, dus op zich is dit wel goed nieuws. Ik denk alleen niet dat ik een betaalde zender zal verkiezen boven het downloaden.
Als de betaalde zender goedkoop is of ECHT veel goede series aanbied, dan is het het overwegen nog waard.

Complete series downloaden is toch wel een hele klus lijkt mij zo en als je ze keurig ondertiteld (indien je dat nodig heb natuurlijk, /care voor mij) en in 1080p wilt bekijken...
Wat gemak hierin lijkt mij toch wel zo prettig.

Ik heb alleen echt een hekel aan vaste tijdstippen van series, omdat ik vaak gewoon niet thuis kan zijn ivm werk / andere activiteiten. Vrijdag avond en weekend programmas kan ik vrijwel nooit kijken.

HBO on demand series indien ze gelijk aanbieden met de reguliere uitzendingen en de gehele serie op archief aanbieden en in volle kwaliteit uitzenden, zou ik nog wel willen aanschaffen.

Alleen tja, Ziggo heh? Dat hebben we hier niet. Maar goed, wellicht dat andere aanbieders ook mee gaan doen op den duur.
downloaden vind ik minder "klus" dan op gezette tijdstippen thuis moeten zijn om iets te kijken. En 1080p wordt in NL helemaal niet uitgezonden. de "HD" content die je krijgt is 720p.

edit: punt dat ik wilde maken: Ik wil best betalen voor mijn series maar dan moet ik ze gewoon kunnen downloaden en kijken wanneer ik dat wil. Televisie is toch achterhaald.

[Reactie gewijzigd door SirLenncelot op 26 juli 2024 01:53]

Nee, je krijgt geen 720p, maar 1080i. Net als 720p is dat geen FullHD (daarvoor moet het progressive zijn), wellicht dat je daarmee in de war bent?

Ik zou graag met een bron komen, maar Ziggo meldt er op de website niks over. Verschillende decoders geven echter wel de specificaties van het signaal weer, en daaruit valt te concluderen dat het 1080i is.

[Reactie gewijzigd door veldmuis op 26 juli 2024 01:53]

Oh, ja inderdaad.

720P is de standaard als je een "HD" pakket hebt bij een kabelaar. Vaak bieden ze bij de non-HD digitale pakketten DVD resoluties aan.

Er zijn wel een aantal 1080i kanalen (tenminte bij UPC) maar goed, geen 1080P inderdaad.

Ach ik roep dat nu wel zo stellig hierboven, maar persoonlijk zie ik op m'n TV die erg ver weg staat weinig verschil tussen 720P en 1080 materiaal. Als ik op een meter of 5 ga staan zie ik het wel, maar de bank waarop ik het liefst zit staat niet zo dicht bij.
Hier KPN, dus dat is dan ook weer jammer. On demand of een soort uitzending gemist zou de slagingskans denk wel enorm verhogen. Of in ieder geval mijn interesse (en hopelijk dan ook die van mijn ouders).

[Reactie gewijzigd door Mr. Black op 26 juli 2024 01:53]

Ik zal, met enige tegenzin, het wel verkiezen. Er moet tenslotte betaald worden ergens, series zijn niet gratis, en ik wil dat er nieuwe komen.
De enige maar die ik heb is dat ik zelf wil kunnen blijven bepalen wanneer ik kijk, dus niet vast zit aan een programmering.
Er zal vast reclame bij zitten. Dan betaal je de TV series in de supermarkt.
Normaal is er geen reclame op HBO, enkel reclame voor programma's van de eigen zender. Valt wat te vergelijken met Discovery Channel :)
Ik weet niet in welk universum jij leeft, maar Discovery heeft tegenwoordig behoorlijk wat reclame. Vroeger was het inderdaad zo, dat je ieder half uur even een kort overzicht kreeg met wat trailers van Discovery-programma's.

Tegenwoordig krijg je daar iedere 15 minuten wel reclame op; en niet alleen trailers.
Het niveau van Discovery is dan ook dramatisch gedaald. Het is nu net zo'n prutzender als de andere NL-commerciëlen.
Geldt jammer genoeg voor zowel Discovery Channel als National Geographic inderdaad. Als ik de TV aanzet op Natgeo kan ik rekenen op Cesar Milan. Zeker waard om uit te zenden, maar 1 uur per dag is meer dan voldoende. Op Discovery Channel gaat het alleen nog over vissers en mijnwerkers. Beide hebben af en toe eens wat interessants, maar veel minder dan vroeger, erg jammer.
Al die reclame verziekt het hele TV kijken. Dit is al sinds jaren zo maar lijkt de laatste tijd steeds erger te worden.

Als ik na een lange werkdag thuis kom wil ik ontspannen naar een film of serie kunnen kijken. Kun je het me dan echt kwalijk nemen dat ik de HD-versie van een torrent-site afhaal ? Ik bedoel; ik betaal iedere maand € 65 aan Ziggo voor Alles-in-1 "Plus" + TV Extra. En dat hoewel ik de TV amper aan heb staan.

Ik vond het altijd leuk om naar American Chopper (de eerste seizoenen) of Wheeler Dealers te kijken. Tegenwoordig wordt ik helemaal horendol van al die commercials, dus laat ik het maar achterwege.
Dit dus. Op TV kan je het nooit kijken wanneer je het graag wilt kijken. Hebt altijd reclame. Bent afhankelijk van je TV aanbieder qua hardware... Maar goed, ik ben dan ook iemand die uberhaupt geen TV aansluiting heeft, dus da's misschien het andere uiterste :)
Anoniem: 206724 22 december 2011 18:08
Schande dat ze publieke zenders van de kabel halen om te vervangen door dure betaaltelevisie waarop Amerikaanse importzooi getoond wordt. Had het graag anders gezien. Dit soort premiumzenders zijn prima maar mogen niet ten koste gaan van de publieke zenders (waar wij ten slotte belastinggeld voor betalen zodat we niet alleen maar reclame-TV en import-TV hoeven te kijken in NL).

Dankzij Ziggo moet ik nu de regionale zenders van het andere deel van het land missen, zo voel je je wel weer heel lokaal ineens. Ik mocht graag altijd kijken wat er zich allemaal afspeelde op lokaal gebied in de rest van het land.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 206724 op 23 juli 2024 16:39]

Je betaald alleen belasting voor je eigen regionale zender, niet voor de rest.
Overigens gaat de andere regionale zenders er alleen af omdat er geen ruimte meer is. Die is wel vrij makkelijk te maken door ook de andere analoge zenders eraf te gooien, maar dat mag/kan nog niet.
Dat is nou een reden waarom ik geen TV meer kijk. Ik moet al die lokale zooi niet. Geef mij kwaliteits-tv uit het buitenland.
In antwoord op de komst van HBO naar Nederland heeft Film1, tot dusver de enige aanbieder van betaaltelevisie in Nederland, aangekondigd met een nieuw kanaal te komen: Film1 Series. Dit zal vanaf 17 november 2012 te zien zijn.

Foutje in laatste zin van laatste alinea? In de commercials hebben ze het toch echt over 1 januari 2012..17 januari 2012 zelfs, alleen de maand fout:

http://www.film1.nl/blog/...-kanaal-Film1-Series.html

[Reactie gewijzigd door agoNITE op 26 juli 2024 01:53]

Kwaliteits series, dit ga ik zeker overwegen.
Ik hoop dat ze een beetje goede prijs/kwaliteit gaan bieden, ben niet bereid om de hoofdprijs te betalen voor content die niet on demand is.
Nu hopen dat het ook flatfee beschikbaar komt op interactieve televiesie en je dus hetzelfde gemak heb als van de "minder legale" manier om je amerikaanse HBO series te kijken...
Hmm, worden ze misschien dan toch een beetje wakker ?

Het moge bekend zijn dat de Amerikaanse series (o.a. van HBO) vaak pas een half jaar tot een jaar later in Nederland te zien zijn, waardoor mensen deze al snel van Usenet trekken.

Wellicht dat er hierdoor misschien verandering in komt ?

Ik vraag mij sowieso serieus af waarom wij hier in Nederland zo lang moeten wachten op nieuwe seizoenen van series. Ik snap dat er rechten bij gemoeid zijn, maar die moeten toch betaald worden dus waarom niet meteen bij de release van een nieuwe serie b.v. wereldwijd i.p.v. een jaar later?

Soms worden ze zelfs helemaal niet uitgezonden in Nederland terwijl ze dat zeker wel waard zijn en op die manier ook zeker hun geld terug verdienen.
Anoniem: 199761 22 december 2011 19:38
In plaats dat Netflix of Hulu :9~ nu eens naar Nederland komen, daar heb je volgens mij meer aan. Als ik naar de films van Film 1 kijk is het af en toe om te janken. Maar goed ik heb een abonnement op Pathe. Voor 19 euro per maand zoveel naar de bios als je wil en series huur ik voor 2 euro per seizoen bij de Bieb :)
Als het nu gelijktijdig uitgezonden wordt en verhoudingsgewijs interessante prijs heeft dan wil ik het best overwegen aan te schaffen.
Maar het gemak welke ik nu heb door ze van HDD af te kijken zonder reclame zal niet overtroffen kunnen worden plus de luxe dat ik op elk moment van de dag kan besluiten een serie te kijken is ook lekker.

Als ze nu gewoon eens met een fatsoenlijke betaalbare dienst kwamen welke gelijkwaardig is aan mijn huidige situatie maar dat zie ik de komende tien jaar nog niet gebeuren.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.