Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 73 reacties

Na gegevens over de Edge zijn opnieuw details van een onaangekondigde HTC-smartphone bekend geworden. De Ville zou Android Ice Cream Sandwich en een 1,5GHz-dualcore krijgen, en is met nog geen 8mm dunner dan gemiddeld.

HTC Ville floatDe specificaties van het dunne toestel en een renderafbeelding werden gepubliceerd door BGR, dat zijn bron niet bekendmaakte. Naast de nieuwe Android-versie komt HTC vermoedelijk ook met een nieuwe variant van zijn skin, die Sense 4.0 zal heten. In de behuizing draait een 1,5GHz-dualcoreprocessor van Qualcomm in de Snapdragon S4-serie. Het 4,3"-scherm beschikt over een resolutie van 960x540 pixels. Daarnaast kan een 8-megapixelcamera foto's nemen en video's schieten in 1080p-resolutie. Internetverbinding kan gemaakt worden via umts met hspa+.

Op de renderafbeelding is te zien dat de Ville geen hardwareknoppen aan boord heeft; dat is sinds Android 4.0, met codenaam Ice Cream Sandwich, ook niet meer nodig. Op de render ontbreken echter details, waardoor het aannemelijk is dat het design nog wordt aangepast.

Volgens BGR wordt het toestel tijdens het Mobile World Congress in februari aangekondigd. Dan moet ook de eerder uitgelekte Edge ten tonele verschijnen. Die laatste beschikt over Nvidia's Tegra 3-soc en een 4,7"-scherm met 720p-resolutie. Het gerucht dat HTC voor de Edge de Tegra 3 zou gebruiken is opvallend; normaal gesproken draaien HTC-toestellen op Qualcomm-processors. Consumenten moeten in april 2012 de Ville kunnen kopen, vermoedelijk rond de tijd dat ook de Edge in de winkels ligt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (73)

Wat niet in het artikel vermeld wordt, maar wel op BGR is dat de telefoon de beschikking krijgt over een Super Amoled scherm. Dit is dus de reden waarom er geen 720p-scherm gebruikt wordt. Er zijn op dit moment nog geen Super Amoled schermen op 720p met een diameter van 4.3". Het enige Super Amoled 720p-scherm is dat in de Galaxy Nexus en die is 4.65".

Op zich wel jammer, want een 720p-(amoled)scherm met de nieuwe Snapdragon S4 SoC zou natuurlijk een prachtige combinatie zijn. Deze nieuwe SoC is dan nog wel geen Cortex A15 SoC, maar wel gebakken op 28 nm en daarom qua stroomgebruik en prestaties van een hele nieuwe orde t.o.v. wat nu op de markt is.
Als je de nieuwe Exynos 2 tegenover de Snapdragon S4 zet dan? Volgens mij concurreren deze twee wel erg met elkaar.

Maar de Exynos 2 gaat in de SGS3 zitten samen met een HD Amoled display en waarschijnlijk ook een 16Megapixel camera ( nieuwe sensor van Samsung zelf ).
Voor mij persoonlijk hoeven de telefoons niet zo dun, geef mij maar een "iets" dikkere met meer batterij. Dan hoef ik de telefoon niet meer 2 x per dag op te laden.
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik heb de Desire HD met een siliconen hoesje en nog is het niet bijzonder dik, ondanks dat hij nu misschien 2 cm dik is. Als ze die telefoon van 8 mm nou eens 25 mm dik maken, dan kunnen ze een batterij van ruim 1,5 cm er achter plakken!

EDIT: Ik vind heel die race om de dunste telefoon te hebben een beetje onzin. Het is goed dat ze proberen om hun telefoons zo klein mogelijk te maken, maar maak dan alleen de inwendige elektronica kleiner. Zorg met die extra grote batterij dat je ook een lange batterijduur hebt.

[Reactie gewijzigd door Mythx op 10 november 2011 09:49]

Met die dikke batterij wordt je toestel ook meteen 100 gram zwaarder en dat is nu juist niet prettig. Voor wat betreft de dikte is het voor mij ook al jaren dun zat.
Met die dikke batterij wordt je toestel ook meteen 100 gram zwaarder en dat is nu juist niet prettig. Voor wat betreft de dikte is het voor mij ook al jaren dun zat.
Ik heb liever een zwaardere telefoon door de batterij, dan dat ik zoals nu een power pack mee sleep om mijn telefoon op te laden als ik onderweg ben.
www.mugen-power-batteries.com is voor mij de oplossing.
ik heb een lekker dunne Optimus 2x speed, maar als ik met zeer actief gebruik de dag wil halen(hele dag spelletjes spelen/internetten) zet ik mijn mugen batterij er in.
2x zo dik (10.9 naar 21mm) maar gaat 3 keer zo lang mee. (van 1500mAh naar 4500mAh)

[Reactie gewijzigd door 195780 op 11 november 2011 02:17]

Telefoons moeten ook niet te dun worden. Heb zelf een Galaxy S2 en ben blij dat ik er een hoesje bij heb gekocht. Zonder hoesje vind ik het toestel te dun en niet prettig in de hand liggen. Tevens draagt het gewicht van het hoesje bij aan het comfort tijdens het vasthouden.
Misschien persoonlijk, maar mijn telefoon zit per dag meer uur in mijn zak dan in mijn hand.. dan is een dunne telefoon voor mij wel prettiger (zeker nu de schermformaten verder omhoog gaan naar 4.3"+)
Ben niet helemaal mee eens!!

Ieder verbetering in smartphone worden de accu ook verhoogd.

Voorbeeld
iPhone 4s = 1433 mAh
iPhone 4 = 1420 mAh

Maar waarom kan een toestel die minder vermogen heeft langer mee? is afhankelijk van vele factoren.

Met een simpele nokia die je alleen kan bellen gaat minstens 4 dagen mee zonder
op te laden. Nu met een Smartphone heb je die momenten niet meer omdat je meer op een smartphone doet dan een simpele bel toestel.

Wat ik wilde zeggen is hoe dun de accu ook is heeft geen nadeel gevolg in de vermogen deze nemen alleen maar toe door verbetering in techniek.
Zet op je telefoon de dataverbinding uit en dat doet wonderen met je standby tijd. Ook Wifi e.d. uit laten staan. Je moet eens kijken hoe lang een telefoon uitgaat als je ook de functionaliteit van die oude Nokia na gaat bootsen.
Nog een tip: zet je telefoon helemaal uit. Dan gaat de batterij pas lang mee.

Ik bedoel maar: een telefoon kopen met veel mogelijkheden en die dan uitzetten lijkt mij niet de oplossing. Je hebt hem toch juist gekocht vanwege alle mogelijkheden die er op zitten? Het is dan toch niet raar dat je verwacht die gewoon te kunnen gebruiken!
Dataverbinding uitzetten is onzin. Daar koop je geen smartphone voor. Zet je scherm helderheid lager, zet de synchronisatie van mail, weer en dat soort dingen op 3 uur i.p.v. een kwartier enz. Dat helpt om je batterijduur te optimaliseren.

ontopic: Het is gemiste kans van Htc om het scherm niet te vergroten ten koste van knopjes. Toestel alsmaar dunner maken heeft m.i. geen zin. Mijn Sensation is al dun genoeg. Dunner zal ook kwetsbaarder worden.
Met een simpele nokia die je alleen kan bellen gaat minstens 4 dagen mee zonder
op te laden. Nu met een Smartphone heb je die momenten niet meer omdat je meer op een smartphone doet dan een simpele bel toestel.

Wat ik wilde zeggen is hoe dun de accu ook is heeft geen nadeel gevolg in de vermogen deze nemen alleen maar toe door verbetering in techniek.
Ik vind dat zo'n scheve drogredenering. Mensen lijken te vergeten dat die ouwe Nokia nu zo lang doet met z'n batterij, omdat hij nu niet gebruikt wordt! Toen ik destijds met zo'n Nokia de hele godganse dag door aan het SMS-en, bellen en Snaken was, moest hij 's avonds ook weer aan de lader. Hetzelfde geldt feitelijk nog steeds, als ik ervoor kies om m'n smartphone enkel voor die paar belletjes te gebruiken in plaats van als MP3 speler, chat- en mailclient en browser gaat ie ook een flink stuk langer mee.
een stuk langer, maar nog geen kwart van mijn nokia.
En vergeet niet dat veel van die oude telefoons minder (energievretende) functionaliteiten hadden, mijn s2 doet langer met zijn batterij dan mn n80 ooit gedaan heeft als ik mn dataverbinding alleen maar aan heb als ik deze ook echt gebruik.
Die 13 mAh meer ga je ook vet het verschil van merken, zeker 5 min langer :z
Daar ben ik helemaal mee eens, ik heb voor mijn Samsung Galaxy S2 een 2600mAh batterij aangeschaft wat behoorlijk wat meer is dan 1600mAh wat standaard bijgeleverd wordt. Nadeel is dat hij een paar mm dikker wordt maar gaat veel langer mee. Dun is leuk, maar batterij power vind ik meer waardig.
Welke versie android draai je? Hier is het 2.3.5 en ik haal zonder echt op iets te letten (screen brightness, wifi/3g...) 2 volle dagen wel, maar ik ben niet zo'n intensieve beller, wel de occasionele toiletgamer :-)
2.3.5 - maar gebruik dat ding (zeer) intensief, mp3 speler, WiFi, Toiletgamer, Facebook, twitter, WhatsApp.. etc
Ik heb er eentje van 3500 mAh van de SonyEricsson Arc, gewoon geweldig en dat merk ik pas echt na een dikke Maand.
Misschien dat ze daarom express voor de Snapdragon S4-serie hebben gekozen. Deze zijn namelijk energie zuiniger.

Bron
Dun is fijn, maar met die schermen van meer dan 4" zijn het net halve tablets.
In je broekzak past zoiets nauwelijks meer.

Wanneer komen er eenshttp://tweakimg.net/g/if/comments/button_cancel_mouseover.png wat kleinere smartphones (3 a 3.5" display)?
Niks halve tablets,4 inch is nog niet eens 1/4de van een 8 inch tablet :) Laat staan dat de gem tablet 9+ inch is.

Het niet in een broekzak kunnen stoppen is al zo vaak ontkracht, tenzij je skinny jeans draagt past het in ELKE broek met zakken.

Dat je een kleine telefoon wilt maakt me verder niet uit, maar gebruik dan gewoon argumenten die kloppen :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 10 november 2011 09:55]

Euhm, volgens mij is 4 inch éxact 1/4de van een 8 inch tablet.

OT: Ik vind 4 inch nu ook niet echt overdreven. Ik vind dit de ideale grote om toch nog degelijk emails en dergelijke te kunnen lezen.
Het niet in een broekzak kunnen stoppen is al zo vaak ontkracht, tenzij je skinny jeans draagt past het in ELKE broek met zakken.
Als je de lelijke vanwege een telefoon uitpuilende broekzak ziet op de skinny jeans/anderebroek ziet van de gemiddelde tienermeid/jongevrouw dan kom je tot de conclusie dat telefoons in broekzakken verboden zouden moeten worden.
Het is ontzettend ontsierend, laat ze dat ding gewoon in hun (hand)tas doen, die sleuren ze toch ook al mee.
ik wacht ook op een echte desire update! :) (wat mij betreft ideale grote, al zit er nog wel veel ruimte tussen scherm en behuizing, dit kunnen ze nog werkwerken)
Kijk bijvoorbeeld eens naar de ZTE Blade, 3,5" scherm. ;)
Dit komt hier helaas waarschijnlijk niet uit maar lijkt me ideaal qua formaat en als je dan de specs. ziet.

http://mb.softbank.jp/en/products/sharp/007sh.html
Interessant toestel al heb ik liever een (fysiek) qwerty-tobo (voor sms, e-mail en zoeken in adresboek) die nummertoetsen gebruik ik zelden.
een van de redenen dat ik toch alsnog voor een iphone heb gekozen,
alle "leuke" smartphones met android hebben grote schermen, en dat wil ik helemaal niet. nergends voor nodig, het blijft voor mij toch echt een telefoon, en die moet prettig in mijn broekzak zitten.
ook hebben die telefoons met zoveel gigahertz zo weinig batterijleven (al zijn er dus ook issues met de 4S) en ik vindt het toch wel fijn als ik iig 2 dagen met mijn batterij kan doen mocht ik bijv mijn oplader zijn vergeten.

verder er mist wel erg veel aan dit shot, kan net zo goed een render zijn van een fan.
het is een achtergrond en een bezel... kan iedereen gemaakt hebben.
Ben jij dan grootverbruiker? Want ik laad mijn S2 veel minder op dan ik dacht, en die is 1mm dikker dan deze. 2x opladen per dag is bij mij nooit aan de orde.
Blijkbaar ;)
Viber, WhatsApp, Google: Talk, Latitude, Mail, Regelmatig bellen/SMSen, in de trein gamer, nieuws apps zoals tweakers en nu en pulse.
Ja dus, ik gebruik mijn telefoon meerden uren per dag, daarom heb ik ook een Power Pack om onderweg mijn telefoon op te laden. Maar die is veel zwaarder dan een "grotere" batterij.
Moah. Die van mij hangt de hele dag in wifi met skype, mail en diverse apps maar die is echt aan het eind van de dag nog 80% vol. :/

Misschien dat 1 van je applicaties absurd veel energie slurpt.
Dat is het hem nou juist, door 3G verbruik en heel veel wisselde 3G masten verbruikt ik behoorlijk meer dan dat je thuis/op werk WiFi gebuikt.
Als ik thuis ben en op de WiFi zit, laad ik de telefoon ook alleen maar 's nachts op, maar onderweg met slechte verbindingen gaat je batterij er wel heel snel aan ;)
Er zijn inderdaad weinig dingen die je batterij sneller leegtrekken dan gamen of internetten+muziek luisteren in de trein. Dat switchen tussen masten en zoeken naar bereik op overvolle stations of in treintunnels vreet batterij, plus het feit dat je beeldscherm het grootste deel van de reis aan staat. Twee uurtjes in de trein en m'n batterij is half leeg.
Daar ben ik het helemaal mee eens... Op een drukke dag haalt mijn SGSII het einde van de dag niet.
Ben het er wel een beetje mee eens. Heb nu een S2 en daarvoor een Touch HD. Heb echt het gevoel dat ik dit ding ga breken. Hij is zo dun en licht! Toch best wel sterk volgens mij. Had hem liever wat dikker met een metalen omhulsel gezien.
Wat mij juist opvalt is de enorme snelheid van de ontwikkelingen. Ik heb zelf nu bijna een jaar de Desire HD. En kijkend naar de Sensation ben ik niet echt jaloers. (draai immers nu zelf ook custom Sense 3.0) Maar deze volgende telefoons zijn wel echt weer een grote stap verder. Hogere resolutie scherm, dunner, filmen in 1080p Dualcore processor. Tegen de tijd dat ik toeben aan verlening na twee jaar is mijn Desire HD een prehistorische foon!

Dat gaat harder dan ik dacht! Voor mij misschien maar over naar een eenjarig abbonement :? Dat sluit beter aan met de snelheid waarmee de ontwikkelingen nu gaan.
en dan maar na gaan dat ik nog een non-touch nokia X3 heb met Symbian! En die is net een jaar oud....:S.

OT: Dun = leuk, maar Battery = leuker...mijn X3 gaat een dikke week mee zonder te laden, toegegeven dat ik heel weinig gebruik maak van het ding (af en toe bellen, 's ochtends op twitter, en als wekker), toch mis ik dat nog heel erg met de smartphones, die zijn dagelijks of twee dagelijks gewoon dood...vind ik wat mobiele ontwikkelingen betreft een stap in de slechte richting...just my 2 cents
Mwoah, als ik mijn S2 nauwelijks gebruik haal ik met gemak 3,5 dag ermee. Zo bar en boos is het allemaal ook weer niet, no way dat je smartphone dagelijks geleden hoeft te worden als je heel weinig gebruikt. Bij het gebruik dat jij aangeeft haal ik met een S2 zeker 3,5 dag.
Of een Sim only en dan high end phones kopen als je het idee hebt dat je achter loopt.
Hmmm, het scherm heeft de zelfde resolutie als de Sensation / Evo 3D, Ook wordt er gebruik gemaakt van een Qualcomm CPU, als ik me niet vergis de opvolger van de 1.2/1.5Ghz uit de Sensation (EX) dus ik hoop op een sneller poort van ICS + Sense 4.0

Wel mooi dat hij maar 8mm dik gaat zijn, nu maar hopen dat de er een flinke accu in zit.
Ik ben niet meer overtuigd van Qualcomm-processors, de prestaties beginnen een beetje achter te lopen op de concurrentie. Verder wel een erg mooi toestel, hoewel ik de batterijduur ook belangrijker vind dan een ultradun toestel.
Achter te lopen? Onder welke steen leef jij? De SoC in deze telefoon, als ze werkelijk een Snapdragon S4, is een stuk sneller dan alle andere SoCs die nu te vinden zijn. Sites zullen bijvoorbeeld sneller laden op deze Snapdragon S4 telefoon dan op een Tegra 3 bijvoorbeeld en de GPU in de S4 is zeker niet verkeerd. Trouwens, waarschijnlijk zal de GPU in the Tegra 3 de langzaamste GPU van 2012 worden, maar da's een ander verhaal.
Geen hardware knoppen? :O
Ik begrijp nog niet helemaal waarom die niet nodig zijn.
Heb net geprobeerd om Android 4 (als AVD) te bedienen zonder hardwareknoppen, maar dat is met toch echt niet gelukt.
Verder erg vervelend dat de bestaande apps niet zomaar werken op Android ICS. Programmeurs mogen dus weer aan de bak..
Maak die telefonen nu niet nog dunner. Ik wil dikkere batterij en een beetje gewicht. Ja ik vind een zware smarthphone prettig want ik voel men gsm graag in men zakken zitten. Geeft me een veilig gevoel. (Ik heb niet graag het gevoel dat ik men 500 euro dure gsm kwijt ben)
Of eentje met een normaal toetsenbord, ik heb een jaar met een touch-only telefoon gewerkt (WM6.5 met HTC Sense) Maar ik kan er echt niet aan wennen..
Dat is nou niet echt een terechte vergelijking, WM6 was nou niet echt mee te werken (en ja, 4 pijnvolle jaren ervaring mee)
Ik denk dan persoonlijk dat Windows Mobile 6.5 ook niet het beste platform is om te leren met een Touch environment om te gaan.

<OT>

Door de specificaties van deze telefoon in combinatie met Ice Cream Sandwich, zal het gerucht dat de Edge ook ICS krijgt bevestigd worden lijkt mij zo.
Jaren mee gewerkt, het was destijds prima. Hoe goed het werkt hangt gewoon van het apparaat af. Als het apparaat underspecced is dan schiet het idd niet op.
Volgens mij is een HD2 toch geen zwakke broeder qua specs. WM6.5 was niet prima. Als platform is het dat ook nooit geweest maar er was simpelweg niks anders wat wel effectief was.
Precies wat ik dacht. Een knap toetsenbordje eronder en het word mijn volgende telefoon.

Ik heb nu een iPhone wat volgens andere een prima on-screen toetsenbord heeft, maar kan er niet aan wennen. Dat de helft van het beeld wegvalt als je gaat typen vind ik erg vervelend.
Dan had mijn BlackBerry wel een kleiner scherm, maar er blijft van het iPhone scherm niet meer ruimte over, misschien wel minder door de resolutie.
Ziet er goed uit, dit zou wel eens de opvolger van de Desire S kunnen worden. Vraag me af waarom HTC nu weer voor 960x540 pixels kiest ipv 720p, of is een 4,3 inch scherm daarvoor te klein?
Volgens mij zouden zij dan de eerste zijn die dat doen.
Tot nu toe is 720p alleen nog maar aangekondigd op 4,7" schermen.
Net iets te groot vind ik.
untrue; de HTC Rezound (US LTE mobiel) biedt 720p of een 4.3" scherm.

@ Mellow Jack: ws unrtue: Sense is momenteel schaalbaar; van een Wildfire (320x480) tot een Evo 3D (960x540); nieuwe versies zullen dat waarschijnlijk ook zijn gezien het brede aanbod resoluties op HTC mobieltjes.

De reden voor deze keuze van resolutie ipv 720p lijkt me gewoon productdifferentiatie; er komt ongetwijfeld ook een high(er) end HTC mobiel met 720p scherm.
Sense is schaalt niet automatisch. Bij de Sensation port naar de Desire HD hebben ze alle plaatjes moeten resizen. Het is niet heel veel werk (zeker voor HTC niet), maar het gaat niet vanzelf
Wildfire (240x320x480)
Natuurlijk heeft dit niets te maken met Sense, ze kunnen de Sense schil natuurlijk net zo programeren dat het ook op een 720P scherm werkt.

Ik denk eerder dat HTC geen noodzaak ziet in een scherm met een hogere resolutie. Wanneer ik naar mijn Sensation kijk moet ik ze daar voor een 4.3" scherm gewoon gelijk in geven.

Daarbij hoe hoger de resolutie hoe harder de GPU moet werken om alle pixels aan te sturen, de pixel dichteheid is met een 4.3" scherm op 960*540 pixels al zo hoog dat het waarschijnlijk niet loont om voor een hogere resolutie te gaan.
Sense schaalt niet automatisch, dit heb je kunnen zien wanneer ze de nieuwste Sense naar de Desire HD wilde porten. Om te voorkomen dat ze dus weer een vernieuwde Sense met haast moeten uitbrengen (haast omdat je dan en een nieuwe Android en een nieuwe Sense hebt) is het gewoon veel slimmer om eerst de nieuwe Android vrij te geven icm de "oude" Sense en 1 serie later de Sense te upgraden.

Dat voorkomt gewoon enorm veel problemen en zal het opsporen van bugs en issues vergemakkelijken

Als het wel automatisch schaalt (wat ik niet verwacht, het is gewoon simpel om hem klaar te maken voor andere resoluties bijv dmv het resizen van images) dan herzie ik mijn mening maar tot het moment dat iemand met bewijzen komt blijf ik erbij

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 10 november 2011 10:23]

Vreemde redenatie. De HTC Rezound is nu al uit, 720P scherm. Die draait ook Sense en daar zal ook ICS op moeten draaien. Dus zeker geen reden om daarom geen 720P beeldscherm te gebruiken.
Maar wat heeft de taal te maken met de resolutie van Sense?

Edit: ik heb net even op XDA gekeken en de roms voor de Rezound zijn gewone WWE-versies: WorldWideEnglish. Dus het is een multi language telefoon.

[Reactie gewijzigd door wph op 10 november 2011 13:56]

Dit is werkelijk de meest saaie render die ik ooit gezien heb. Een scherm met grijs randje eromheen, woohoo!
Kwestie van smaak. Persoonlijk houd ik wel van een minimalistisch design.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True