'HTC komt met muziektelefoon op Android'

Naar verluidt is HTC van plan om een Android-toestel met Android 4.0 uit te brengen dat is bedoeld voor muziekluisteraars, onder meer dankzij de aanwezigheid van Beats Audio. Het toestel zou over een 1GHz-cpu en een 5Mp-camera beschikken.

Volgens Pocket-lint wordt het toestel geleverd met Android Ice Cream Sandwich en draait er in de behuizing een 1GHz-processor van onbekend type. Het schermdiagonaal zou 3,7" bedragen, en er is een 5-megapixelcamera ingebouwd. De One V lijkt de opvolger van de Rhyme te moeten worden, die HTC in oktober uitbracht. De Rhyme is echter op de markt gezet als vrouwentelefoon, terwijl de One V een muziektoestel moet worden.

De One V wordt waarschijnlijk op het binnenkort van start gaande Mobile World Congress in Barcelona aangekondigd. HTC gaat dan waarschijnlijk ook de One X en One S aankondigen. Het toestel One X lekte al uit onder de codenamen Edge, Endeavor en Supreme, en wordt waarschijnlijk het nieuwe Android-vlaggenschip. In de behuizing draait Nvidia's quadcoreprocessor, de Tegra 3. Het scherm heeft een diagonaal van 4,7" met een 720p-resolutie. De One S lekte eerder uit onder de naam Ville, en beschikt over een 4,3"-scherm met een resolutie van 960x540 pixels. In de behuizing draait een Qualcomm S4-processor met kloksnelheid van 1,5GHz.

Naast deze drie One-smartphones, heeft HTC met de One XL nog een tablet in ontwikkeling. Het zou gaan om het apparaat met codenaam Quattro, waarvan bekend is dat de schermdiagonaal 10,1" bedraagt, en dat net als de One X over de Tegra 3 gaat beschikken. Het is onbekend of deze ook tijdens het Mobile World Congress wordt aangekondigd.

Waarschijnlijk worden alle One-modellen met Android ICS uitgebracht. Daarbij is het aannemelijk dat HTC's nieuwe Sense-skin met versienummer 4.0 eveneens zijn opwachting maakt. Wanneer de nieuwe apparaten in de winkels liggen is nog niet bekend.

Met de One-serie lijkt HTC een nieuwe weg qua smartphonenaamgeving in te willen slaan. Eerder liet de Taiwanese fabrikant al weten voor 2012 minder toestellen uit te willen brengen. HTC zou zich focussen op enkele topmodellen.

Door RoD

Admin Mobile

17-02-2012 • 08:21

71 Linkedin

Reacties (71)

71
71
26
1
0
34
Wijzig sortering
Ik ben een enorme HTC fan en die HTC One X klinkt heel interessant. Hoop er snel nieuwe info over te krijgen.

Het concept van Muziektelefoon vindt ik zelf niks, waarom zou je een telefoon op de markt brengen om muziek te luisteren. Dat kan elke andere telefoon ook.
Dit lijkt me geen high end smartphone. De ingeslagen weg met dr dre lijkt niet zo succesvol. Ben benieuwd of HTC weer een beetje mee kan gaan doen in 2012. Ben toe aan vervanging van mijn HTC desire en vind de sense skin wel prettig.
HTC gaat dan waarschijnlijk ook de One X en One S aankondigen. Het toestel One X lekte al uit onder de codenamen Edge, Endeavor en Supreme, en wordt waarschijnlijk het nieuwe Android-vlaggenschip. In de behuizing draait Nvidia's quadcoreprocessor, de Tegra 3. Het scherm heeft een diagonaal van 4,7" met een 720p-resolutie.
Lijken me geen vervelende specs en een mooie opvolger en als je hem te groot vindt moet je even lezen wat de One S je te bieden heeft.
Ook mijn Desire zal dit jaar vervangen worden. En de One X lijkt me een goede vervanger met ICS en Tegra 3
Anoniem: 143912
@iw@n17 februari 2012 09:47
'De ingeslagen weg met dr dre lijkt niet zo succesvol'

Groot gelijk die naam dr dre zegt me totaal nix. Als dr dre goedkoop als selling point heeft dan heb ik wel interesse maar anders niet. Denk dat voor velen de (toegevoegde) waarde van dr dre 0.0 is en als HTC denkt dat het meer dan 0.0 waard dan heeft HTC een probleem denk ik.
Verder lijkt de concept van 'muziektelefoons' mij vrij overbodig want alle smartphones zijn tegenwoordig muziektelefoons (ze kunnen allemaal toch muziek/mp3 afspelen). Als ze denken HTC+ dr dre = muziektelefoon dan slaan ze denk ik de plank volledig mis.
Met een goede meegeleverde equalizer of geluidsverbetertechnieken kunnen ze zich nog wel onderscheiden. Dit zijn toch de zaken die de meeste muziekliefhebbers wel willen hebben en daarom nog een losse mp3 speler hebben.

Toch denk ik dat jullie je verkijken op de aantrekkende werking die een nieuw merk op jongeren kan hebben. Als je zelf zou moeten kiezen tussen 2 telefoons waarbij de ene telefoon wordt geleverd met een aantal extra's zonder een al te grote meerprijs zul je waarschijnlijk toch gaan voor de telefoon met de extra's.
Geluidsverbetertechnieken is pure marketingonzin. De enige manier om geluid goed te laten klinken is goed opnemen en vervolgens goede audiocomponenten gebruiken. Daar heb je geen rapper voor nodig, maar gewoon goede engineering.
Ja, en dat gebeurt dus in bijna geen enkele telefoon. Zolang je crappy oortjes gebruikt klinkt het nog wel aardig wat zo'n telefoon produceert, maar hang er eens een betere koptelefoon aan en je schrikt je rot (althans, hangt ook van de koptelefoon af. Een AKG Q460 klonk vreselijk op mijn galaxy note terwijl mijn oude sennheiser HD560 stukken beter klinkt). Die beats by dre blijkt in reviews ook weinig meer te zijn dan een equalizer setting die de bas wat op pompt.
Verder ben ik benieuwd of HTC dan ook wat andere tekortkomingen van android als muziekspeler fixt. Zo kun je standaard namelijk niet instellen dat je niet wil dat notifications afgespeeld worden tijdens het luisteren naar muziek. Zelf zou ik het liefst alleen inkomende oproepen prioriteit willen geven boven muziek, de rest zie ik later wel weer. Ook wordt voor die notifications de muziek gewoon helemaal gemute om het geluid af te spelen, het wordt niet door elkaar gemixt. Zelfs als je je telefoon op stil zet doet hij dat nog, dan heb je dus gewoon een paar seconden stilte 8)7
Ik ben een fan van android, maar dit soort dingen zou google echt eens een keer moeten fixen want het wordt knap iritant.
Muziekliefhebbers die zoeken naar geluidsverbetertechnieken houden zichzelf voor de gek. Je moet het geluid niet verbeteren, maar voorkomen dat het verslechterd. Beginnen met een goede bron (320kbit mp3 of een losless formaat) en goede apparatuur om het mee af te spelen.

Als je dan vervolgens met simpele oordopjes gaat luisteren zul je nog steeds klagen over het geluid. Het grootste verschil maken je oordopjes/koptelefoon/in-ears en daar heb je HTC niet voor nodig.

Ik heb geen idee hoe die Beats by Dr. Dré klinken maar het komt op mij over dat het meer marketing en lifestyle is dan goede audiokwaliteit. Als ik het fout heb hoor ik het graag. Zelf zit ik vaak in de trein of op de fiets met een Sennheiser HD 25. Dàn heb je goede audiokwaliteit, ongeacht de telefoon die je gebruikt.

Waar voor mij nog wel winst te behalen is, dat is een goede audio-app, die mooi verweven zit in android / sense.

[Reactie gewijzigd door Ras op 17 februari 2012 12:07]

Beats Audio op HTC is vooral een equalizer-instelling. In ruil daarvoor krijg je geen equalizer die je zelf kan aanpassen. http://tweakers.net/revie...-speaker-en-headsets.html
Dit doet me een beetje denken aan walk- en discmans die vroeger een "bass boost" hadden. Dat vond ik ook heel gaaf toen ik 14 was, maar de werkelijke meerwaarde is nul.

Ik zit ook te wachten op een vervanger voor mijn Desire, het liefst van HTC. Gelukkig heb ik nog een abonnement tot oktober, want voorlopig zie ik niets dat mijn hart sneller doet kloppen. Die Dre meuk mot ik niet en hardwarematig loopt HTC achter op de concurrentie.
tegenwoordig wel eens op straat geweest? Eens gezien hoeveel mensen met zo'n zwaar overpriced beats by dr. dre koptelefoon rondlopen? De naam is zo'n beetje de enige selling point van die dingen en dat zal voor deze telefoons niet anders zijn.
Voor de kwaliteit van de equalizer-met-maar-1-instelling-waar-je-niets-aan-kunt-instellen bekend als "beats audio" hoeven ze het iig niet te doen. 8)7
Groot gelijk die naam dr dre zegt me totaal nix.
Cultuur barbaar :+
Wleuk en aardig maar wat is hier echt een meerwaarde van? Ik kan me herinneren dat tweakers ook een review heeft gedaan over een htc phone met beats audio en dat werd nie echt heel goed ontvangen ik ben ook erg benieuwd naar deze. Ik heb namelijk een samsung note en ik vind het geluid perfect, en die heeft geen beats. Ik luister heel veel muziek op me telefoon en als deze echt zo goed is met audio uitvoer zal ik em denk ik wel kopen
De oordopjes zijn voor de 'gemiddelde' consument veel beter dan wat die persoon al in huis heeft. (Als ik in mijn omgeving kijk in ieder geval. En tuurlijk zijn er veel betere, voor minder, maar de meeste mensen die ik ken gebruiken echt alleen de dopjes die bij het apparaat zitten) Indien de prijs dan niet veel hoger ligt als een vergelijkbare Samsung, dan is dat toch een USP.

De Ville wordt dus eigenlijk de Sensation 2.0 (bijna dezelfde specs in een ander jasje) en de Endaveour het nieuwe topmodel. En als midrange deze 'muziek'telefoon.
Ja je ziet ze enorm veel veel maar de echte meerwaarde? Ik gebruik namelijkbde oordopjes van samsung die je voor 15 euro online kan kopen en die zijn serieus echt een genot om muziek mee te beluistere een goede diepgang en helder geluid. Ik ben van mening dat het wel echt een hype is. +- 200 euro voor een simpele beats by dre headset is erg veel aan wat voor kwalitit je ervoor krijgt...ik ken wel betere headsets van sennheiser voor nog minder.

Daarom vroeg ik me ook al af in me eerste reactie: wat is de meerwaarde en is het echt zo goed bij deze phone...ik hoop dat tweakers een review schrijft over deze phone :)
Ben het helemaal eens met jou reactie. Ik heb de Samsung Galaxy S2 sinds kort en de oordopjes die er standaard bij zitten zijn echt bovengemiddeld goed. Mooi neutraal geluid dus geen boemerige bass of schel hoog.

Plus het feit dat de beats oordoppen hun prijs meer om de naam en het design hebben. Tuurlijk als je de oordoppen van beats van 100 of 150 euro koopt zijn deze heus wel vergelijkbaar met doppen van 50 ~ 75 euro van een fatsoenlijk merk (zoals Sennheiser of AKG) maar dat is het probleem juist, ik wil niet 75 euro meer betalen om dat er toevallig beats op staat. Dit vind ik geen 75 euro meer waard.

Daar komt ook nog eens bij dat de telefoon maar een 1ghz (single core?) cpu heeft en een 5MP camera (bij HTC is de opnamekwaliteit zowieso altijd heel beroerd, heb meerdere HTC's gehad en allemaal was de camera dikke brol). Ik zie dus niet helemaal wat de meerwaarde is t.o.v. een fatsoenlijke Desire S, Samsung Galaxy of Sony Ericsson (die tevens vaak ook hele goeie headsets meeleveren).

[Reactie gewijzigd door Annihilism op 17 februari 2012 09:11]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb ook een SGS2 en nadat ik een custom rom heb geïnstalleerd is het geluid een factor 2 beter (hard & helder) en nadat ik een setje oordopjes heb gekocht van Sony uit het hoogste segment (toevallig goedkoop via mn werk) is het nog beter geworden. Het ligt dus een beetje aan je nul lijn... Die van mij lag eerst extreem laag en daardoor was ik al tevreden met goedkope dopjes, nu heb ik ondervonden dat het veel beter kan
Ah dat is natuurlijk helemaal waar :). De standaard dopjes zijn niet high end te noemen. Ze zijn echter wel redelijk voor iets wat "gratis" meegeleverd wordt.

Dat een custom rom zoveel uitmaakt wist ik dan niet, dit moet ik misschien zelf ook eens gaan proberen. Ik gebruik mijn Telefoon namelijk nog wel redelijk vaak als audiospeler (met name shoutcast radio).
Ik moet er wel bij vertellen dat het per device kan verschillen. Op mijn telefoon (een SGS2 uit Italië) had het installeren van een custom ICS ROM een groot effect
Dit is ook helemaal wat ik bedoel. De beats oordopjes van de XE liggen bij de meeste mensen boven de 0-lijn. Als je dan voor exact dezelfde prijs die dingen er bij krijgt (bij wijze van), dan kiest iedereen toch ervoor om ze erbij te nemen.. (bijvoorbeeld als het abonnement dat je wilt zowel de Sensation XE als normale "gratis" is)

Dan mogen ze nog overpriced zijn, geen naturel geluid etc..
Red flag number one from the Beats brand is that they’re part of the Monster cables brand. Monster of course became famous from and is well-known as the biggest offender in HDMI cable scams that trick consumers into paying $60 for a cable that does the same thing as a $6 cable.
http://tunelab.com/2011/0...ly-is-beats-audio-anyway/
Ach, dat verhaal. Die hdmi kabels hebben wel een plek en nut, echter niet in de gemiddelde Nederlandse woonkamer, itt wat de verkopers bij zeg S&F of BCC goedwillend huisvaders laten geloven. Hier worden de nuances mooi uitgelegd.

Ze zijn dus in absolute zin niet slecht, maar alleen van meerwaarde in lengtes van >10m en in high-end HT-setups, waar dat soort kabels soms weggewerkt worden in muren, en het vervangen dus kostbaar is. Dán is het zinvol, om met het oog op de toekomst (4K video etc) alvast te investeren in zo'n kabel. Dat is misschien 5% van de markt en klantengroep van monster, de rest trapt domweg in de praatjes van de verkopers.

Vergelijk het met een Skoda Superb, en een Audi A6. Even groot, veel gedeelde basistechnologie, dus waarom die bijna 2x zo dure A6 kopen voor een paar lease kilometers van je huis naar kantoor, zoals sommige mensen ermee doen? De relatieve meerwaarde is nihil, en subjectief. (merk, uitstraling etc) De feitelijke meerwaarde komt pas bij veel kilometers/zwaar gebruik, als de betere bouwkwaliteit van zeg schakelaars etc een gradueel grotere rol gaat spelen.
Inderdaad, leuke smartphone maar ik zie voor een muziektelefoon weinig verkooppotentieel.
Ik dacht trouwens dat HTC in 2012 juist minder toestellen op de markt wilde brengen?
Het toestel One X lekte al uit onder de codenamen Edge, Endeavor en Supreme
Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat ze voor de naam One X kiezen, HTC Supreme klinkt veel beter.

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 17 februari 2012 08:56]

twijfel of men volgende gsm ook wel een htc zal zijn, afwachten maar met aankondiging van deze toestellen kunnen ze alvast niet rekenen op mijn steun.
Eerste quadcore telefoon? 720p scherm? 4,7"? Ik kan op dit moment geen enkele concrete concurrent bedenken.
Galaxy S3?

Ontopic:
Wat is precies de toevoeging van een muziek telefoon?
Ik zie niet wat je met een muziek telefoon meer kan dan een normaal android toestel..
Jup, speciaal is het allang niet meer.

Zeker niet meer in Android 4.0 met google music en toestellen met x GB eigen geheugen waar je nog eens y GB met een microSD bij kunt zetten.

De kwaliteit van sommige telefoons is prima in orde voor een redelijke geluidsbeleving en naar mijn mening is dat niet speciaal iets waar je bij Monster voor moet zijn. Ze doen eigenlijk was Sony voorheen deed: geluid op bepaalde plekken aandikken, de uitvoer apparaten daar op inspelen en vervolgens dus een bak aan onzuiver geluid afgeven. Veel leken vinden dat dan opeens mooi.
Als een soort Loudness dus. En de gedachte daarachter is helemaal niet gek. Het gaat om het compenseren van de manier waarop mensen horen. Zeker bij zachtere volumes is het lekker als sommige frequenties een beetje omhoog gehaald worden.

In een ideale ruimte (dus ideale accoustiek) zou geluid het beste worden weergegeven door speakers die op een bepaalde manier geplaatst worden, het volume precies op het niveau dat de weergevers alle frequenties even hard aankomen bij de mens. Hell, sommigen vinden het zelfs belangrijk dat de luchttemperatuur 21 graden is, en gebruiken interlinks van zilver gesmeed door elfen bij maanlicht. Allemaal heel mooi, en dit klinkt echt het beste (als in meest natuurgetrouw) maar in de praktijk (in ieder geval van de gewone consument) komt dit niet voor. Het volume staat vaak te zacht en de kamer is verre van ideaal. Dit is al heel lang bekend. Lees maar eens over MFB van Philips, ga het eens luisteren en trek je conclusie. Er moet wel degelijk gecompenseerd worden voor de gebreken van ons gehoor.

Het uitgangssignaal hoeft dus niet hetzelfde te zijn als het ingangssignaal, als het maar hetzelfde klinkt.
Sorry hoor maar ik wil helemaal niet dat elke freq even hard aan komt, immers zijn wij bij lage frequenties steeds ongevoeliger en kan 20Hz op 100dB zachter klinken als 30Hz op 90dB...

Daarom hebben autoversterkers vrijwel altijd een functie om onder x Hz steeds meer te versterken, zodat dat gecompenseerd wordt...
Sorry hoor, maar die stap om te compenseren voor het menselijk gehoor maakt de muzikant/producer wel al voor je, dat hoeft jouw apparatuur helemaal niet te doen.
Ik ben het er mee eens dat sommige mensen best ver gaan (maar dan nog, als ze daar gelukkig van worden, laat ze lekker), maar al die zogenaamde muziekverbeteraars mogen van mij ook achterwege blijven.
Die wordt pas een paar weken later geïntroduceerd en is nog minder van bekend.
Die ben ik inderdaad vergeten. Maar is wel een paar dagen later ;)
Specifieke muziektelefoon, ik twijfel eraan of er markt voor is...
Specifieke muziektelefoon, ik twijfel eraan of er markt voor is...
Hij kan natuurlijk wel wat meer dan alleen muziek. De vraag is alleen: is 'beats' het waard? Alles wat ik er van gelezen heb: echt boeien kan 't me niet.
Wat maakt een telefoon een muziek telefoon? SE had dit vroeger ook, en het was even een succes. Ze maakten een cameratelefoon, muziektelefoon, internettelefoon etc. Waar zijn ze gebleven? Juist...

Tegenwoordig wil men gewoon een alles in 1 telefoon ;) 1 waarmee je fatsoenlijke foto's kunt maken, en fatsoenlijk muziek kunt luisteren, en kunt chatten, en kunt internetten. Nu is dat tegenwoordig ook helemaal niet zo moeilijk, en hangt tegenwoordig meer en meer af van de software. Vandaar dat het ook niet meer interessant is om telefoons voor 1 functie te ontwerpen.

Daarnaast kun je pas echt van een muziektelefoon spreken als er een duidelijke meerwaarde is. Beats is marketing en klinkt wat leuker door een wat processing. Maar voor echte muziekliefhebbers die weten wat goede muziek en kwaliteit is ben je er dan nog lang niet. Dan moet je denken aan extra goede DAC's, sterke koptelefoonversterker, ondersteuning voor een ruim assortiment aan formaten, afstandsbediening en/of play/skip/pause knoppen die direct te bedienen zijn, en natuurlijk een hoop opslagruimte met uiteraard een goede app waarin je makkelijk door Gigabytes aan muziek en webstations kunt browsen
Heb je een punt, echter: veel fabrikanten mogen nu nog jaloers zijn op de kwaliteit foto's uit de cameratelefoon van toen. De geluidskwaliteit uit de Walkman telefoons was ook uitmuntend door een goede audiochip. Niet door een verdraaiing van het geluid zoals Beats doet.
Meer info en specs van de One X :
http://android.modaco.com...he-forthcoming-htc-e-r323

First and foremost is one of the key selling points of this phone. We don't have exact dimensions but it's THIN, without compromising HTC's renowned build quality. There's a lot of thin devices out there now, but many leave something to be desired in the construction... the Endeavor will buck that trend.

There has been a lot of discussion about the button configuration and although leaks have shown hardware buttons on the front, we can confirm that the keys will be on screen, with only a power button and volume rocker adorning the device. If you are a fan of the multi colour LED on the Galaxy Nexus i'm afraid you're going to be disappointed here... the Endeavor is packing a green / amber notification LED only.

As you'd expect, the audio experience on the device is 'Beats' branded both in software and on the back of the device and as with the Sensation XE / XL, the device will ship with a pair of Beats buds in box. Like the Galaxy Nexus, the Endeavor has a 5-pogo-pin setup for a speaker dock that is also likely to be Beats branded as is an optional Bluetooth speaker bar... let's hope HTC can ship in a more timely fashion than Samsoogle!

Another feature the device shares with the Galaxy Nexus is no microSD slot! Nope, no microSD expansion... although at least the device has 32GB of onboard memory as standard, which, intriguingly does support mass storage mode, which isn't offered in stock ICS. That said, i've been told by someone with one of these mythical beasts that, as usual, a relatively small slice of the 32GB is lost immediately to system partitions etc.

If you're coming from anything but a RAZR or an iPhone, get ready to trim your SIM. In the quest for thinness, only microSIMs are welcome here.

Power comes for a 1800mAh battery, we're not sure if this is removable as yet.

The Tegra3 processor is now confirmed as a 'nVidia AP33 1.5GHz / XMM6260' device, so we shouldn't be short of horsepower, along with 1GB RAM. The 4.7" HD720 screen is of the Super LCD variety... no OLED here - whether that is a positive or a negative i'll let you decide. Whether this means the device will or will not have a pentile matrix configuration a-la-Galaxy Nexus i'm not sure... if it doesn't that'll be a definite bonus.

We spoke of the quad band HSPA radio before, this will be HSDPA 3GPP Release 7 compliant with a 21Mbps peak rate and HSUPA for the upstream with a 5.76Mbps peak rate. Bluetooth 4.0 is present (we'll see this grow in popularity over the coming months) along with 802.11 a/b/g/n WiFi (2.4GHz/5GHz).

All the usual array of sensors are present... A-GPS, motion sensor, FM radio (this is a GOOD thing in my book), a digital compass, proximity sensor, light sensor and gyro. NFC is included as you'd expect for a flagship device now.

The camera is a 8 Megapixel item with a backlit sensor (so the snaps should be pretty decent) and LED flash, 1080P recording with stereo mics (also used for noise reduction)! The front facing camera is 1.3MP for HD video calls.

Software wise, as you'd expect Ice Cream Sandwich 4.0.3 is on board, although our sources tell us this is likely to get bumped to at least 4.0.5 prior to launch. This is combined with Sense 4.0, which streamlines HTC Sense and sources say will be much more appealing to both existing Sense users and power users.

[Reactie gewijzigd door CLB op 17 februari 2012 10:44]

Dat lijkt me zo'n gave telefoon. Lijkt me een perfecte vervanger van m'n huidige Desire.
De Edge / Endeavor / Supreme / One X heeft wat mij betreft de looks én de specs.
Helaas zal deze met de huidige abbo prijzen niet bereikbaar zijn voor mij, zeker niet in vergelijking wat ik 2 jaar geleden voor m'n Desire betaalde ;(
Ik heb zelf ook een Sensation XE, de oordoppen (beats) i.c.m. de beats software klinken redelijk. ben zelf ook niet zo'n audiofiel maar verschil kan ik wel horen. Gebruik nu de IE2 van Bose en moet zeggen wat een verschil, kwa prijs zijn ze gelijk maar kwa geluid zitten de beats oordopjes er zwaar onder. Bose levert een mooie bas, prima hoge en midden tonen. Ikzelf vind de beats hype overdreven, kijk op internet (marktplaats, er zijn vele jongeren die met nep beats oordoppen + hoofdtelefoon lopen ( orginele beats koptelefoon rond de 300 euro, nep rond de 100 euro), qua geluid doen zij niet onder vele andere merken die qua prijs lager liggen. Geef mij maar Sennheiser of Bose.

Ook de Beats software op mijn Xe geeft mij niet het gevoel dat er iets speciaals met je ooprdopjes gebeurt (qua geluid) ;)

[Reactie gewijzigd door Dijkstra88 op 17 februari 2012 10:35]

Je moet ook niets speciaals doen om goed geluid te krijgen. De opname moet het geluid bepalen, niet de luidspreker of oordopjes.
De opname moet het geluid bepalen, niet de luidspreker of oordopjes.
Goeie oordopjes maken echt wel een verschil hoor!
Nee dat klopt, maar bedoel hiermee dat HTC de XE software hoog promoot en dat de software iets speciaals zou toevoegen aan het geluid ;)
Hiermee moet ik dus minimaal (bij normaal gebruik) 5 uur muziek kunnen luisteren anders is het voor mij niet echt een "muziek" telefoon.

Ik hoop dat HTC die accuduur dan wel serieus neemt en dus niet een "muziek" telefoon levert waarmee je slechts 2 uurtjes muziek kan luisteren.
Wat is dat voor onzin, via de oordopjes kan elke HTC telefoon 8+ uur muziek afspelen!
En via de speakers is die tijd iets korter maar zeker ook 6+ uur...

Daar gaat deze telefoon echt niks aan veranderen, muziek kost een telefoon ook dan bijna geen moeite dus ook geen batterij!
(als het beeldscherm uitstaat)
Dit toestel snap ik niet... Een muziektelefoon maar er wordt met geen wordt gerept over de audiochip in het toestel. Maar wel gaan ze het geluid verpesten met Beats.
Mijn waardering voor HTC wordt met de dag lager.
Dit is een muziektelefoon voor normale consumenten, niet voor de serieuze audiofiel natuurlijk.
Maar dan nog is "beats" een slechte uitvoering van wat een "muziektelefoon" zou moeten zijn. Alleen met rapmuziek schijnt het goed te zijn, maar elk ander soort muziek klinkt bagger ermee.
Maar dan nog is "beats" een slechte uitvoering van wat een "muziektelefoon" zou moeten zijn. Alleen met rapmuziek schijnt het goed te zijn, maar elk ander soort muziek klinkt bagger ermee.
Ik geloof dat 'beats by dr Dre' wel heel specifiek op die doelgroep/muzieksoort gericht is ;)

Mij zouden ze er ook niet gelukkig mee maken, geef me een telefoon met een equalizer, en ik regel 't zelf wel. Liefst per nummer!
Ik houd van goed geluid, maar heb niet zo'n goed gehoor dat ik mezelf audiofiel kan noemen. Echter hoor ik zonder problemen dat Beats het geluid verpest.

[Reactie gewijzigd door jroz2001 op 17 februari 2012 09:40]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee