HP introduceert zakelijke all-in-one

Hardwarefabrikant HP heeft een nieuwe all-in-one voor zakelijke gebruikers gepresenteerd. De Compaq 8200 Elite All-in-One komt met een 23"-lcd-scherm met een resolutie van 1920x1080 en een Intel Core i3, i5, i7 of Pentium-cpu.

De adviesprijs van de Compaq 8200 Elite All-in-One begint bij circa 1000 dollar - Europese prijzen zijn nog niet bekend - en kan in een veelvoud van configuraties worden aangeschaft. De goedkoopste versie heeft een dualcore Intel Pentium G850-cpu met 3MB cache en een kloksnelheid van 2,9GHz aan boord, evenals 2GB aan ddr3-geheugen. De 100 dollar duurdere versie heeft een 3,3GHz-Core i3 met 3MB cache en 4GB ddr3-geheugen, terwijl de duurste versie van 1140 dollar een quadcore-Core i5 met 6MB cache, Intel vPro en 4GB geheugen biedt.

Vreemd genoeg worden de twee goedkoopste standaardconfiguraties met de 32bit-versie van Windows 7 Professional geleverd, terwijl de cpu's over een 64bit-instructieset beschikken en een serie over 4GB werkgeheugen. Desgewenst kan zelf een configuratie van de Compaq 8200 worden samengesteld waarbij wel de 64bit-versie van Windows kan worden geselecteerd.

Optioneel kan ook tot 8GB aan geheugen worden meegeleverd, evenals een krachtiger cpu, zoals een Core i7. Alle modellen beschikken over een breedbeeld-lcd-scherm met een diagonaal van 23 inch, 802.11n-wifi en bluetooth 3.0. Tot slot zijn er een 1,3-megapixel-webcam en een 6-in-1-kaartlezer in de all-in-one geïntegreerd.

Vorige week werd bekend dat HP nadenkt over het afstoten van zijn pc-divisie. Het bedrijf lijkt zich meer op diensten te willen richten. De omzet die HP uit consumenten-pc's daalde in het vorige kwartaal met 23 procent ten opzichte van een jaar eerder.

HP Compaq 8200 Elite All-in-One

Door Joost Schellevis

Redacteur

23-08-2011 • 13:23

63

Reacties (63)

63
63
34
2
0
19
Wijzig sortering
Mooie specificatie, Misschien iets voor op de zaak. verder wel jammer dat ze nog met pentium cpu leveren en 2 gb ram voor het goedkoopste model.
Staar je niet blind op de benaming. Deze pentium G850 is een Sandy Bridge chip die behalve een iets lagere kloksnelheid gelijk is aan een i3 2100 (klik).

edit @hieronder: Dat klopt idd. CPU-World was hier niet duidelijk in, Intel zelf wel. De i3 heeft t.ov. de G850 een iets hogere kloksnelheid, HT en enkele gpu-functies meer.
Maar waar het om ging is dat ik de TS duidelijk wou maken dat de benaming "Pentium" niet direct geassocieerd moet worden met "oud" en "traag".

[Reactie gewijzigd door ShaiNe op 24 juli 2024 07:07]

Dit is niet correct. Alle Pentiums uit de Sandy Bridge lineup hebben geen HT en geen Turbo mode. Daarnaast hebben missen ze ook een aantal zaken uit de gpu (Quick Sync, InTru 3D, Intel Insider en Clear Video HD).

Bron: Anandtech
Die pentium G840/850 zijn dual cores die qua snelheid voor de meeste taken redelijk kunnen wedijveren met i3 processors maar zijn wel iets goedkoper.
Je hoeft de goedkoopste niet te kopen, hè. Voor 100 USD meer heb je wel een i3 met twee keer zo veel geheugen (inderdaad een makkelijke keuze).

Wat ik telkens jammer blijf vinden is dat ze overal die film / full-hd resolutie blijven gebruiken. "Vroeger" had je ten minste nog 1920 * 1200 scherm (logisch vervolg op de 1680x1050 displays) maar nu is full hd helemaal in.
Ondanks dat momenteel mijn voorkeur naar een iMac uitgaat, hoop ik werkelijk dat deze trend nu eens goed doorgezet wordt en er in de toekomst hierdoor werkelijk keuze onstaat voor mensen die de doelgroep zijn voor dit soort All-in one's.


Ook is het eindelijk eens een mooi voorbeeld dat het aanbod van Apple helemaal niet zoooo overpriced is, zoals vaak wordt geroepen.

Voor $ 200 meer:

Intel i5 tegenover Pentium G850
4 Gb tegenover 2 Gb RAM
500 Gb HDD tegenover 250 GB HDD
64bit OS tegenover 32bit OS
Aluminium case tegenover kunststof case
Dedicated graphics tegenover integrated graphics
Apple heeft met de iPad al bewezen dat ze niet met alles enorm duur zijn (redelijk goedkoop zelfs).

Denk dat 1 heel groot voordeel van deze HP zou kunnen zijn dat je bv wel zelf de harddisk kan vervangen (zonder het halve apparaat uit elkaar te hoeven halen). Maar weet dus niet of het hier wel makkelijk kan.

Dat meeleveren van een 32 bits OS is gewoon een grote fail en is onbegrijpelijk (het zal niet gedaan zijn om de kosten te drukken....).

@CivLord. Echt niet. Hier onder wordt het ook al gezegd: bedrijven weten best dat als ze op het zelfde prijs nivo gaan zitten als Apple, de consument daar voor kiest. En de hoogste baas van Samsung heeft een jaar geleden zelfs zijn excuses gemaakt voor de wanprestatie die ze geleverd hadden. hierbij doelde hij op de hoge prijs van de tablet die ze uitgebracht hadden. Zie bv ook http://www.androidized.co...quate-compared-to-ipad-2/ .

[Reactie gewijzigd door sys64738 op 24 juli 2024 07:07]

Ik denk dat je de zaken hier omdraait.
Apple heeft als eerste met de iPad een prijs neergezet. (Die ik hoog vond voor wat werd geboden.) Daar zijn de A-merken omheen gaan zitten, omdat zij dachten: "Wanneer Apple daarmee weg kan komen, kunnen wij dat ook."
(Gevolg is dat sommige tablets redelijk verkopen, maar niet echt fantastisch.)
Ze zijn niet bewust rond de gemiddelde prijs voor een tablet gaan zitten.

Ik weet dat een tablet voor een ander soort gebruik is bedoeld dan een laptop of een mobiele telefoon en dat je ze daarom niet goed met elkaar kunt vergelijken. Maar wanneer een tablet duurder is dan een redelijke laptop (met als enig extra draagbaarheid, maar met een flink kleiner scherm, geen toetsenbord en geen duur OS) en een high-end smartphone (met als enig extra een groter scherm, maar in de simpele varianten geen 3G) denk ik dat er nog een hoge 'nieuwe gadget' belasting gerekend wordt.
Ik vind dat € 400 tot € 450 een redelijke prijs is voor een tablet met WiFi, 3G en 32 GB geheugen
Ik vind 50.000 euro ook een redelijke prijs voor een ferrari, maar dat wil niet zeggen dat hij daarvoor verkocht wordt. Kostprijs is ook belangrijk. De iPad is binnen Apple's lijn het product met de laagste marge.

Het feit dat andere bedrijven ook rond die prijs gaan zitten kan ook goed zijn omdat ze ze gewoon niet voor goedkoper kúnnen verkopen. Bedrijven weten dat als ze op dezelfde prijs als Apple gaan zitten 80% v/d consumenten voor Apple kiest. Kijk naar de iPods...
Ik kom op die € 400 tot € 450 door te vergelijken met andere producten.
Een simpele 15" laptop koop je voor ongeveer dezelfde prijs, waarvoor je meer vermogen, mogelijkheden en hardware krijgt. Voor een redelijke 17" laptop ben je misschien € 200 extra kwijt, Voor 10"en 12" netbooks met vergelijkbaar vermogen, maar meer mogelijkheden en meer hardware ben je minder kwijt.
Voor een high-end smartphone betaal je bij introductie iets meer voor vergelijkbaar vermogen en mogelijkheden en een kleiner scherm, maar dat wordt daarna ook snel minder.
Als ik dat allemaal bij elkaar optel: (flink) minder materiaal en hardware dan een Laptop, minder geminiaturiseerde hardware dan een smartphone tegen een grrotere touchscreen en accu dan een smartphone, dan vind ik € 400 tot € 450 redelijk en realistisch.

Wanneer jij een Ferrari op ppunten van uiterlijk, materiaal, vermogen, mogelijkheden en kwaliteit kunt vergelijken met andere vervoersmiddelen van rond de € 50.000, dan kun je inderdaad zeggen dat dat een redelijke prijs is. Alles dat je meer betaalt is dan voor de exclusiviteit van het merk.
Hoe komt deze post op +2 / Informatief, terijl het gewoon een mening is:
...dan vind ik € 400 tot € 450 redelijk en realistisch...
Een simpele 15" laptop heeft geen SSD opslag, maar een goedkope (en grotere) 2,5" HDD.

Een simpele 15" laptop heeft geen goed en duur IPS scherm, maar een goedkoop TN scherm.

Een simpele 15" laptop heeft geen accuduur van 10 uur, maar moet met 3 uur genoegen nemen.

Een netbook van 250 euro is op alle punten nog weer minder dan een 15" laptop.
Het is inderdaad gewoon een mening, maar blijkbaar één die door meerdere mensen redelijk gevonden wordt.
Een simpele 15" laptop heeft geen SSD opslag, maar een goedkope (en grotere) 2,5" HDD.
Een tablet heeft ook geen SSD, maar een sd-kaartje met een retailprijs van een paar tientjes. (In de 32GB variant.)
Een simpele 15" laptop heeft geen goed en duur IPS scherm, maar een goedkoop TN scherm
Klopt. Het touchscreen zou wel eens het duurste onderdeel van een tablet van een A-merk kunnen zijn.
Een simpele 15" laptop heeft geen accuduur van 10 uur, maar moet met 3 uur genoegen nemen
Klopt ook, maar dit heeft meer te maken met minder, simpeler en energiezuiniger hardware dan duurdere accu. (Geen bewegende delen, kleiner scherm, zuinige CPU.)

Daarnaaast:
Geen extra kosten voor OS-licentie.
Minder, simpeler en langzamer geheugen.
Minder randaparatuur, dus eenvoudiger controllerchip

Maar waar mijn reactie oorspronkelijk over ging, was dat Apple met de prijs van de iPad niet tussen de concurrentie is gaan zitten (en dus de 'Apple-belasting' heeft afgeschaft), maar dat Apple de prijs heeft gezet. Later is de concurrentie rond diezelfde prijs gaan zitten (en dus zelf de 'Apple-belasting' voor zichzelf is gaan innen), waarna ze zich allemaal verbazen over de tegenvallende verkopen in vergelijking met Apple.
Wanneer het OS je niet veel uitmaakt (wat volgens mij voor de meeste niet-tweakers geldt) en je kunt voor hetzelfde geld een Apple of een Samsung kopen, dan zullen de meeste mensen voor Ap[ple kiezen.
Om echt te kunnen concurreren zullen andere tablet-bouwers onder de prijs van Apple moeten zitten, net als mp3-speler-bouwers dat doen (of echt overduidelijk superieure tablets leveren). Ik probeer te beredeneren dat er ruimte is.
Een tablet maakt geen gebruik van standaard processoren (Intel Atom, Intel Core, AMD, ...) en standaard chipsets, maar van specifiek voor dat model gemaakte SOC's. Deze zijn (in het geval van Apple en Samsung) op de ARM architectuur gebaseerde processors met controller elementen. Vergeleken met standaard onderdelen is dit relatief duur.

Zoals je zelf al zei, is het scherm (hoge kwaliteit IPS display met capacitief touch deel) duur. Dit is niet te vergelijken met het scherm van een laptop van ruim onder de 500 euro.

Overigens, Apple belasting bestaat niet. Apple houdt alleen van gezonde marges, de flinterdunne marges die in de PC industrie gebruikelijk zijn, zijn niet gezond. Onze voormalige nationale trots Tulip kon daarin niet overleven, en zelfs gigant HP ziet geen brood meer in PC hardware.

Dus wie is er gek, Apple die gezonde marges hanteert, of de rest van de PC industrie, die, op een enkeling na, vecht tegen de ondergang?

Je hebt helemaal gelijk dat het voor het gros van de gebruikers niet uitmaakt of er Android, iOS, WP7 of WebOS op een tablet staat, als het maar werkt. Een willekeurige koper let op prijs en kwaliteit. Een tablet van 200 euro is niks, een goede tablet (iPad, Galaxy Tab) is prijzig, en een willekeurige koper zal daarvan de goedkoopste nemen (iPad) of de bekendste (iPad).

De Apple concurrenten zullen dus inderdaad onder de prijs van de iPad moeten gaan om marktaandeel te kunnen krijgen. Dat dat niet gebeurt, kan komen omdat fabrikanten denken dat ze eindelijk iets hebben gevonden waarmee ze geld kunnen verdienen, of dat ze een tablet met A-klasse onderdelen simpelweg niet goedkoper kunnen maken.
Apple heeft als eerste met de iPad een prijs neergezet. (Die ik hoog vond voor wat werd geboden.) Daar zijn de A-merken omheen gaan zitten, omdat zij dachten: "Wanneer Apple daarmee weg kan komen, kunnen wij dat ook."
Dat klopt niet helemaal. De iPad is nog steeds de populairste tablet en fabrikanten hebben zelf de keuze om geodkoper uit te brengen om écht te concurreren, terwijl ze dat niet/nauwelijks doen. Kijk maaar wat Samsung initieel aanrekende voor hun tablet: 699 euro.
Een ipad is duur vergleken met een imac :+

1000 dollar voor minmale specs van deze all in one vind ik eigenlijk wel jammer..
Waarom kopen ze niet wat meer i3 processors bulk en dan laten ze die "pentium g850's" achterwege. Lijkt me prijs technisch gezien interresanter en wellicht zouden ze daar wat korting op kunnen krijgen.
Maar als je vergelijkt wat e met een ipad kan en met een laptop van die prijs , dan is de ipad behoorlijk duur voor de beperktheid dat het heeft tov een laptop.
Daarnaast kan een iPad dingen die je met de doorsnee laptop niet kunt doen:
- makkelijk (boeken) lezen;
- binnen 2 seconden je mail checken;
- 10 uur zonder stopcontact werken / mailen / lezen;
- ...

Een iPad is geen laptop, met een iPad doe je doorgaans andere dingen dan met een laptop.

De uitzondering hierop is misschien de MacBook Air, die is ook erg mobiel en ontwaakt ook erg snel uit de sluimerstand.
Je vergeet nog dat dit een 23 inch is ipv een 21,5 inch. Wel met dezelfde resolutie daarentegen.

Ik ben zelf een Apple gebruiker en persoonlijk vind ik de laptops wel duur van apple maar de iMacs ook echt zeker niet. Beste all in one computer als je het mij vraagt

Owja je vergeet ook nog dat je bij de iMac een draadloos/aluminium toetsenbord en muis erbij krijgt. (die allebei 70 euro los kosten)

[Reactie gewijzigd door mokkol op 24 juli 2024 07:07]

"Owja je vergeet ook nog dat je bij de iMac een draadloos/aluminium toetsenbord en muis erbij krijgt. (die allebei 70 euro los kosten)"

Die hebben natuurlijk ook apple prijzen. een keyboard van 70 euro , met zo weinig opties. Muis van 70 euro met zo weinig opties.
Mijn eerste search van ongeveer dezelfde muis bluetooth/aluminium.

pricewatch: Sony Vaio VGP-BMS10/S (Zilver)

valt dus wel mee hoe duur de muis is denk ik. Het is een super fijn muisje en naar mijn mening werkt het touch scrollen/gestures etc echt goed. Beter dan een scroll wieltje naar mijn mening.

Het probleem bij apple is dat ze eigenlijk maar 1 muis hebben en dat je niet voor een goedkopere/mindere versie kan gaan.

maarja het blijft erbij dat het meegeleverd wordt bij de iMac. Misschien hebben ze niet zoveel opties (extra knopjes die je meestal toch niet zo vaak gebruikt) maar kwaliteit hebben ze zeker.
@mokkol:
Dat je bij Apple maar één muis hebt, is geen probleem. Zoals je zegt, hij wordt meegeleverd met een iMac, dan merk je niet hoe duur hij is.

Maar naast de Magic Mouse kun je elke USB of BT muis gebruiken. Zo vind ik de bedrade Logitech Laser LS1 van ruim een tientje een erg prettige muis, en die werkt ook prima op een Mac. Zelfs links en rechts scrollen werkt (out-of-the-box, dus zonder Logitech drivers te hoeven installeren) als je het scrollwieltje kantelt.
Anoniem: 418882 @Benne23 augustus 2011 15:11
Die hebben natuurlijk ook apple prijzen. een keyboard van 70 euro , met zo weinig opties. Muis van 70 euro met zo weinig opties.
Wat voor opties zoek je achter een keyboard of ben je maar ff lekker aan het bashen?! De Magic Mouse is erg uniek in z'n soort.
Inderdaad. Waarschijnlijk nooit zelf geprobeerd.
@Benne:
Toetsenbord en muis worden standaard meegeleverd, dus zul je die zelden los kopen.

De muis (Magic Mouse) doet het goed in de losse verkoop bij bezitters van een Mac die oorspronkelijk met een Mighty Mouse is geleverd.

Verder kan ik je vertellen dat de Magic Mouse de beste muis is die ik ooit ben tegengekomen.
Anoniem: 418882 @mokkol23 augustus 2011 15:07
Je vergeet nog dat dit een 23 inch is ipv een 21,5 inch. Wel met dezelfde resolutie daarentegen.
En de iMac heeft een IPS scherm, de HP een TN paneel*. Zou de HP met een IPS scherm zijn uitgerust, is deze even duur als de iMac echter met mindere specs, alleen Windows zonder software en een plastic behuizing in tegenstelling tot de unibody behuizing van de iMac.

Al met al een apparaat om links te laten liggen.

* Viewing angle (typical) Up to 170º horizontal/160º vertical
You are right, dacht dat het een IPS scherm was.

Dan vind ik em echt aardig prijzig.
@Daan: dit is een zakelijke desktop. Voor thuis kun je 'm afschrijven, want hij haalt het niet bij een iMac, maar voor op kantoor is een ruimtebesparend ontwerp erg welkom!
Dat Apple duur is is ook onzin. Vroeger waren ze relatief duur, maar tegenwoordig kunnen ze prima concurreren op prijs, zeker als je de materiaal- en bouwkwaliteit meerekent in het geheel.
Asus heeft er ook een staan van iets meer dan 1000 euro.
http://tweakers.net/price...0igts-b056e.html#tab:info
Ter vergelijking met de Imac, groter scherm en touchscreen.

Testje http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2383093,00.asp
Je zou het ook kunnen zien als dat deze leveranciers allemaal gewoon de iMac prijs -200 dollar doen, in plaats van een prijs te pakken die redelijk is voor wat er aan kosten worden gemaakt bij de productie.

Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou eens goed kunnen.

[Reactie gewijzigd door Ruuddie op 24 juli 2024 07:07]

en Mac OS X tegenover Windows!
De keuze tussen OS'en is subjectief. Dat is afhankelijk van het gebruik of de gebruikers' persoonlijke voorkeur.
Klopt. Beide OS-en (OS X Lion alle versies vanaf 10.4 en Windows 7) zijn goed. Boksbeugel heeft blijkbaar een voorkeur voor OS X!
Zeker als je nagaat dat OSX maar €23,99 kost. :P
De upgrade kost zoveel, wat de werkelijke kosten voor OSX zijn, bij aankoop van een nieuwe mac, weet volgens mij niemand.
Wat is eigenlijk het verhaal rond iMac laptopcomponenten? Is dat niet mee te nemen in de vergelijking?
Sommige componenten in een iMac worden ook in laptops gebruikt, zoals de SO-DIMM's. Andere componenten (bv harddisk) zijn gewone PC componenten.

Wel is er goed naar het verbruik en de daarmee samenhangende warmteproductie gekeken. Dat heeft Apple doorgaans goed voor elkaar.
all-in-one zakelijk (en ik denk ook soho) staat volgens mijn voor een printer, fax en scanner
titel is verwarrend :(
Ik was ook erg benieuwd wat het nou was voor apparaat. Ik ging eerst uit van een all-in-one printer van HP :)

Zelf noemen ze het ding ook een All-In-One PC zie ik hierboven.

[Reactie gewijzigd door xAndyx op 24 juli 2024 07:07]

Waarom maken ze nou zo veel glossy producten. Zeker als een bedrijfscomputer moet het gewoon mat zijn, je gaat echt niet staren naar een reflectie van je gezicht in de bezel van je monitor.

Ik hoop echt dat die glossy hype snel verdwijnt.
in tegendeel.... ik staar wel naar mijn reflectie... maar dat komt gewoon omdat ik te knap voor woorden ben :+
Een zakelijk systeem met een 16:9 scherm? Ik neem aan dat die keuze is gemaakt vanwege de kosten (16:9 worden momenteel massaal geproduceerd voor consumentensystemen) en niet omdat dit de beste keus is voor een zakelijk systeem.
Wat is er mis met 16:9 in de zakelijke wereld? Waarom zouden andere verhoudingen beter zijn?
met 16:9 is niet veel mis, wel met de bijhorende resolutie van 1920x1080. Het is die 1080 pixels in de hoogte die heel beperkend kunnen zijn in zakelijke omgevingen. Denk aan grote spreadsheets, databases,... Zelf gewoon informatie opzoeken op het internet kan een scrollfestijn worden.

Nee, ik zou ook niet graag 6-8u/dag werken op een 1920x1080 scherm.
En toch vraag ik me af of je nou een lappie moet gaan kopen van een bedrijf dat al aangegeven heeft deze afdeling te gaan (proberen) afstoten. Je weet dus dat je support over enkele maanden in andere handen zal overgaan en je moet nog maar afwachten of deze van hetzelfde niveau zal zijn als het huidige.

Ook heeft HP zich natuurlijk niet van de "meest betrouwbare" getoond door zomaar ineens met haar WebOS-activiteiten te stoppen en daarmee haar klanten behoorlijk in de kou laten staan. Hierdoor lijkt het me dat je best rekening zal mogen houden met een vergelijkbare houding ten aanzien van haar PC- en Laptop-klanten.

Niet de meest "betrouwbare" leverancier van je zakelijke hardware dus.
Anoniem: 318382 @Neut7223 augustus 2011 16:56
Ja dat begrijp ik ook niet. Uiteraard zal eea. wel contractueel geregeld kunnen worden maar dan nog.

Ach wie weet gaan ze vanaf morgen ook wel voor 100 dollar de toonbank over.....
Tsja, zo ging het met IBM-Lenovo ook. Niemand lag er uiteindelijk wakker van.
Een all in one voor de Zakelijke markt.
Hier zie ik heel weinig in.

Bij mij op de zaak heeft bijna iedereen 2 schermen.
En zo'n All in One is waarschijnlijk ook moeilijker uit te breiden en als er iets kapot gaat is het waarschijnlijker moeilijker.

Geef mij maar gewoon een 8200 Elite Convertible Minitower.
En daarop sluit ik mijn 3 schermen aan.
Het is maar goed dat deze voor de zakelijke markt bestemd is, want onder consumenten zie ik hier geen markt voor. Voor 10 euro meer heb je een iMac met dezelfde specificaties (i5 quadcore, 4gb ram) waar ook prima Windows 7 op draait. O ja, hier zit dan wel een (32bit) WIndows licentie bij, 100 euro meer dus. Ik zou het wel weten...
Wat ik weer niet snap is dan introduceren ze een nieuwe all in one voor de markt maar plaatsen ze geen usb 3.0 op. Zeker in bedrijven lijkt me dat tijd geld is.

Anno nu lijkt me dat USB 3.0 geen overbodige luxe meer is, het is tenslotte backwards compatible met oudere usb versies.


Zie alle specs op HP US

[Reactie gewijzigd door aliberto op 24 juli 2024 07:07]

Anno nu lijkt me dat USB 3.0 geen overbodige luxe meer is
Dit zijn zakelijk computers. Waarom zou je als bedrijf je gebruikers USB toegang willen geven tot de computer.
Toegang tot de USB poorten is zo ongeveer het eerste wat ze hier afgesloten hebben.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 80466 op 24 juli 2024 07:07]

Hoe is jou toetsenbord + Muis aangesloten ?
Nooit van het verschil tussen HID's en MEDIA USB devices gehoord? Van hAl bedoelde is dat je via AD policies alles behalve input apparatuur kan blokkeren.
Anoniem: 80466 @Neus23 augustus 2011 13:41
Inderdaad en voor muizen en toetsenborden is USB 3.0 nutteloos.
Anoniem: 162481 @coretx23 augustus 2011 14:42
Bij ons gebruiken we gewoon PS2 versies. Die worden "speciaal besteld". Zeggen we niets dan krijgen we USB. Komt bij dat in de industrie, of van alles met meetapparatuur vaak geen USB onderseunen. USB in een bedrijf is vaak uitgesckakeld door middel van een policy / AD. enzovoort
waarschijnlijk werk je bij een iets groter bedrijf dan ik maar als ik bij mijn leverancier een batch hp's bestel dan krijg ik die gewoon met ps2 zonder te vragen
zo goed als alle bedrijven hebben tegenwoordig een snel intern netwerk, gegevensoverdracht gaat dus bijna nooit via externe harde schijven (misschien in uitzonderingen)
usb wordt dus enkel gebruikt voor een usb-stick om er bv een presentatie of wat kleine bestanden op te zetten, ik heb echter nog geen enkel stick gezien die sneller is dan usb 2.0 (hoewel ze vermoedelijk wel bestaan)
Ik zou eerder voor andere CPU gaan dan USB 3.0.

Volgens mij wordt USB 3.0 nog niet veel gebruikt.
andere cpu's zijn mogelijk. een upgrade naar usb 3.0 niet. Je mag toch wel verwachten dat zo'n zakelijke pc/laptop 3-5 jaar meegaat en daarna wordt afgeschreven. Lijkt me dat tot die tijd er wel aardig wat usb 3.0 apparatuur leverbaar zal zijn. Dus ja ze hadden er dat er wel bij mogen proppen voor die prijs.
aan de andere werk je binnen een bedrijf meer met het netwerk dan met een USB disk (waarvoor USB 3 dus enig nut heeft) voor een toetsenbord of muis heb je geen USB 3 nodig....

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.