Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 41 reacties

Codemasters heeft nieuwe details bekendgemaakt van het nog te verschijnen F1 2011. Het racespel krijgt nieuwe features en verbeterde multiplayermogelijkheden. Ook heeft de uitgever de eerste gameplaybeelden vrijgegeven.

In de online-multiplayermodus van F1 2011 kunnen in totaal 24 coureurs meedoen, waarvan zestien spelers en acht door door de computer bestuurde coureurs. F1 2010 moest genoegen nemen met de helft. Gamers die wachten om mee te doen aan de volgende race, kunnen tijdens het wachten meekijken met de huidige race in de nieuwe spectatormodus.

Ook nieuw is de Race Director, dat toegankelijk is vanuit het pauzemenu. Deze functionaliteit laat het verloop van de race zien, inclusief de huidige lokatie van coureurs op de baan en voorgekomen incidenten.

F1 2011 komt op 23 september uit voor de pc, PlayStation 3 en Xbox 360. Tweakers.net heeft al een proefrit gemaakt met het racespel op de E3-beurs in Los Angeles. Codemasters heeft afgelopen weekeinde ook een nieuwe gameplaytrailer vrijgegeven.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (41)

Nou het ziet er in ieder geval vingerlikkend goed uit! Al lijkt het wel een klein beetje laosf de wagens over het parkour glijden. Het geluid is wel echt goedd!

Denk dat dit wel leuk wordt voor de F1 liefhebbers... hoop dat de licenties goed en up tod ate zijn. :)
Nou het ziet er in ieder geval vingerlikkend goed uit! Al lijkt het wel een klein beetje laosf de wagens over het parkour glijden. Het geluid is wel echt goedd!

Denk dat dit wel leuk wordt voor de F1 liefhebbers... hoop dat de licenties goed en up tod ate zijn. :)
Codemaster heeft de licentie overgenomen van Sony, die er helemaal niets mee deed. CM doet het met F1 2010 vrij redelijk, ik hoop dan ook ontzettend dat F1 2011 in ieder geval verbetering betekend en dat er naar de fans geluisterd is.

Ik weet de details niet precies van de licentie, maar er staat mij iets bij dat Codemasters de licentie voor een 6 jaar had overgenomen, correct me if I'm wrong.
Codemasters heeft een licentie voor 2 jaar en een optie voor een 3de jaar.
Het ziet er idd weer goed uit. Alleen had ik ook het idee alsof het soms lijkt alsof ze op ijs rijden. Dat werd met name bevestigd in het filmpje waarbij de auto uit de baan vliegt (0:56)

Voor de rest is de vooruitgang in de multiplayer wel positief. Het blijft altijd leuk om met meer personen te rijden. Daarom speel ik Race 07 altijd met een bigsmile online, waar je zelfs met zijn 24e tegelijk aan het racen bent.

Ik denk ook wel dat die Race Director een toegevoegde waarde is. Bij F1 2010 was ik altijd erg benieuwd naar waar me concurrenten wel eens reden. Aangezien van die tijden die daar altijd weer gegeven werden niks klopte. Hopelijk is dat nu ook verbeterd.

En over de graphics:
Als je dit filmpje bekijkt, dan kan je niks anders concluderen dan dat het er goed uit ziet:
http://www.youtube.com/wa...ure=player_embedded#at=63

Ook lijkt het op het ijs rijden ook wel verdwenen en ziet het er leuk uit met dat elke auto een andere lijn pakt als ze te dicht bij elkaar in de buurt komen. Het is dus niet meer zo scripted.

[Reactie gewijzigd door hupske op 11 juli 2011 20:00]

Ik vind het nou niet bijzonder mooi, zie veel low-res textures en lelijke models...
Kerbstones en overgang naar het gras zijn ook volledig vlak.

[Reactie gewijzigd door Crim op 11 juli 2011 17:40]

Inderdaad het ziet er ronduit matig uit, mag voor ze hopen dat dit de console versie is.
Ja idd, volgens mij is dit niet gespeeld met alles op Max. Als dat wel zo is, is het er grafisch erg op achteruit gegaan.

Verder zien de Physics er wel super uit, als je vlak na die pitstop de auto's over de kerbs ziet stuiteren.
Leuke troll... De kerbstones zijn helemaal zijn helemaal niet vlak. Tenminste, daar waar ze in het echt ver uitsteken, doen ze het hier ook. Maar Spa is nou eenmaal een circuit waar de kerbstones heel vlak zijn. Behalve bij de chicane aan het eind, en daar zie je ze hier ook heel duidelijk.
Het is geen troll... Ik reageer op de reacties boven mij waarin aangegeven word hoe vingerlikkend fantastisch het spel er wel uit ziet.

Dat is in mijn ogen nou eenmaal overdreven. Het zal in de uiteindelijke versie vast wel beter zijn maar het gaat in de reacties om het bijgesloten filmpje.
Ten eerste het is nog steeds work in progrese. Ten tweede we weten niet welk platform hier te zien is in de video. En als laatste kwam er bij F1 2010 ook pas na release een patch uit om de beste graphics (dx11) te leveren.
Dat glijden is denk ik door dat de framerate erg laag is.
Ik hoop eerder dat ze al die AI bugs uit F1 2010 eruit hebben gesloopt. Je kunt prachtige graphics/geluid hebben echter als de AI niks voorstelt dan ligt het spel binnen 1 week weer stof te happen.

Om ze even om te sommen:
- Je rijdt 1 ronde sneller dan een tegenstander, toch zijn de rondetijden van de tegenstander lager.
- Je gaat als eerste de pits in maar mag pas, als derest de pits heeft verlaten, wegrijden.
- De AI die vooraan rijdt, rijdt automatisch sneller dan de AI tegenstanders die daar achteraan rijden waardoor figuren als Sutil en Kovalainen de races winnen.

Verder ben ik huiverig dat Codemasters na de release het spel weer links laat liggen met alle bugs en vrolijk met F1 2012 verdergaat.
arghh, die pitbug :( en die neppe rondetijden idd.

F1 2010 had echt killer kunnen zijn, maar die paar bugs hebben het spel gewoon verpest.
Als ik de verhalen op het Codemasters forum mag geloven, is de 'rondetijden bug' voorlopig nog niet verdwenen, de Codies noemen het een feature: volgens hun is het niet mogelijk een volledig deelnemersveld te simuleren, wanneer de tijd 30x versneld wordt. Het is dus een design keuze.

Ik kan niet beoordelen of dit argument houd snijdt. Sowieso was dit voor mij geen hele vervelende: voor een snelle ronde gewoon een gat laten vallen, en voor de rest mochten de andere (AI) rijders hun ding doen.

Als de 'ik sta in de pits en mag pas wegrijden als ook nummer laatst voorbij is' bug maar eruit is, voor mij was dat echt een killer, tenzij ik hele afwijkende strategieën ging rijden, met alle nadelen vandien...

(edit:typo)

[Reactie gewijzigd door MRammeloo op 11 juli 2011 19:29]

Vraag me af of Bagrein er wel in zit als circuit. Ziet er naar uit dat dat dit jaar niet gaat gebeuren.
Jazeker zit hij erin, inclusief een woedende menigte die halverwege de race de baan bestormt.
Spijtig dat de safety-car die in het spel zou zitten nog niet zichtbaar is. Er is wel een verwijzing naar, wanneer op 1min, ge dat geel flikkerlicht ziet met daaronder SC.
Het is nog niet helemaal zeker of die er wel in komt te zitten. Bij testwerk is gebleken dat mensen dat in eerste instantie wel leuk vinden, maar na verloop van tijd weer irritant omdat je dan dus niet gewoon kunt racen. Aangezien de meeste online races niet zo giga lang duren, zul je dan mogelijk de helft van de tijd achter safetycar rijden met een inhaalverbod. Dat haalt de spanning nogal weg
maar het zelfde geld voor echte races, crashes en zelfs het weer kan de race velen langer/minder spannend maken, bijv Canada die begon om 7 uur.. dan zou de race om 9 uur afgelopen moeten zijn.. nou ik kan jou vertellen dat die pas om 11 uur was afgelopen..
Het racespel krijgt nieuwe features en verbeterde multiplayermogelijkheden.
Jammer dat dit niet wat verder uitgediept wordt, maar ik hoop dat dit betekend dat je ook over LAN kan spelen of online, zónder Games for Windows Live.
In de online-multiplayermodus van F1 2011 kunnen in totaal 24 coureurs meedoen, waarvan zestien spelers en acht door door de computer bestuurde coureurs.
Is geen nieuws onder de zon; dit was allang bekend, dit werd in een van de dev diaries verteld.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 11 juli 2011 17:34]

[...]
Jammer dat dit niet wat verder uitgediept wordt, maar ik hoop dat dit betekend dat je ook over LAN kan spelen of online, zónder Games for Windows Live.
Ga daar maar niet van uit. Die GfWL wordt gebruikt om de matchmaking in goede banen te leiden. Dus grote kans dat die terug komt. Maar als je hem gewoon legaal hebt, moet dat eigenlijk geen probleem zijn
Buiten de twee nieuwe toegevoegde mogelijkheden...
Wat is nou de trigger om te zeggen van, ''Dit is een gaaf spel vergeleken met F1 2010'' O-) (of althans een verbetering.
Niet zoveel verbeteringen vergeleken met wat codemasters met de ''Dirt'' franchise heeft gedaan..

[Reactie gewijzigd door PS4L op 11 juli 2011 17:35]

Wat ook DODELIJK was bij offline multiplayer met 2 controllers spelen op de xbox360 is dat je alleen maar time trail kon doen en er 2 minuten laden tussen ieder rondje zat. Ook was het totaal bullshit dat als je 1 mm van de baan af ging (ook in de buitenbocht of op het rechte stuk :S) je lap invalid was, erg leuk met vrienden op de bank in een lollige bui die niet super gefocused zijn:S Je kon niet eens een tijd neerzetten hierdoor omdat je altijd wel 1mm de baan afgeraakt.
Na elke invalid lap 2 minuten wachten werd HEEL snel saai.
Hoop dat dit is gefixed anders is het die 60 euro niet waard.

Wat ook erg leuk is dat ze bij de F1 2010 zeiden dat ze de bugs niet zouden fixen en F1 2011 niet dezelfde buggs zou bevatten, maar wat als F1 2011 andere bugs (ongetwijfeld bij 1 jaar ontwikkeling) bevat? Gaan ze die ook niet fixen omdat ze aan F1 2012 bezig zijn? Moet ik maar weer genoegen nemen dan met een kapot spel waarvoor ik 60 euro heb betaald? Begint een beetje op EA met FIFA te lijken.

[Reactie gewijzigd door xtrmx op 11 juli 2011 19:24]

Splitscreen wordt toegevoegd.

Die invalid laps is gewoon lastig, maar deze game is dan ook wel wat serieuzer dan een hoop andere games. Al kom je er soms wat gemakkelijker mee weg als je de regels op reduced zet. Maar toch moet je bij de meeste bochten echt heel wat meepakken, wil je daadwerkelijk overnieuw moeten beginnen.
Wat heeft iedereen toch met Windows Live? @ F1boy, hoezo uren kloten? Het is 1x een accountje aanmaken en als je de game opstart, logt ie automatisch in, verder hoef je er nooit meer aan te zitten.
Ik hoop zo ontzettend dat ze wat aan het onboar geluid hebben gedaan, verpestte voor mij een grot deel van de ervaring. Niks geen vloeiende opschakeling naar de volgende versnelling, er zat een vervelende 'pauze' tussen. Vergelijk het met echte onboard beelden en je begrijpt wat ik bedoel. Verder was F1 2010 best een aardige game, hoop dat ze het hier verder perfectioneren (en dus met name het geluid)...
Games for Windows Live... spijtig. Dit is dan een no-go voor mij. Ik kan sinds een jaar met geen enkele account inloggen bij mij thuis. Land wordt niet ondersteund ofzo... ik woon nochtans gewoon in België. Na vele uren proberen en instellingen her en der veranderen is het nog steeds niet opgelost. Waarom zouden ze nu zo een goede game verbrodden door zo een k*tsysteem als GFWL. Ze zijn het nu voor de tweede keer in anderhalf jaar aan het rebooten. Ze moeten toch merken dat het gewoon een dood platform is? Spijtig, moest het nu Steam of eender welk ander systeem waar ik gewoon mee kan verbinden gebruiken zou ik het kopen. Ik heb gelukkig het respect nog voor Codemasters om het niet te torrenten ofzo.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True